Jump to content

Sesongen 2011/12


bergkampje

Recommended Posts

  • Replies 215
  • Created
  • Last Reply
Guest ProudGooner

Er ganske uenig med deg når du sier at det virker som om Fabregas vil bli.

 

Tror at om det ikke skjer noe på transfer siden snart så kommer det til å bli sinnsykt med booing på hjemmekampene.. Når dette er begynt allerede i pre-season, og folk er misfornøyd med transfer aktiviteten vår.. Ja da kan det bli en uheldig sesong

Wenger har sagt på hjemmesiden at Fabregas bryr seg om klubben ihvertfall, og jeg tror innerst inne at han vet at det lureste er å bli i år. Ihvertfall siden midtbanen til Barca består av Iniesta og Xavi, i tilegg har de et stort talent i Thiago.

 

Og det blir ikke buing på Fabregas, buing på medspillere har vi lært at det ikke passer seg. Tror nok folk skjønner at den episoden med Eboue var en tabbe.

Link to comment
Share on other sites

Wenger har sagt på hjemmesiden at Fabregas bryr seg om klubben ihvertfall, og jeg tror innerst inne at han vet at det lureste er å bli i år. Ihvertfall siden midtbanen til Barca består av Iniesta og Xavi, i tilegg har de et stort talent i Thiago.

 

Og det blir ikke buing på Fabregas, buing på medspillere har vi lært at det ikke passer seg. Tror nok folk skjønner at den episoden med Eboue var en tabbe.

 

Det trur ikkje eg.. Av 60.000 så fins det nok idiotar til å lage eit "buekorps"..

Link to comment
Share on other sites

Det trur ikkje eg.. Av 60.000 så fins det nok idiotar til å lage eit "buekorps"..

Det at ting er så ille at folk buer på egne spillere er vel kanskje den aller største varsellampa hittil. Må gjerne tro at det er folk som er mindre intelligente, men det er nok heller meget frustrerte mennesker som ser at alt av penger de bruker på AFC blir brukt til å lønne spillere som ikke holder mål og som har like mye vinnervilje som et narkoleptisk dovendyr. Det er supporterne som finansierer Wengers eksperiment og de må da jammen meg få lov til å si ifra når nok er nok. På hvilke andre måter kan en supporter ytre sin mening ovenfor spillerne og Wenger? Vi hyller Wenger og spillerne som helter når de gjør det bra, men etter 6 års vandring i ørkenen så er det vel lov å gi de et spark bak også?

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder neste sesong som er nå skummelt nære, så må jeg si at jeg begynner å bli riktig bekymret! At vi enda ikke har klarhet med Nasri og Fabregas og samtidig bare har å se på Gervinho som den eneste virkelige forsterkningen. Når det gjelder Song's form, så er jeg ikke så bekymret da jeg fortsatt står fast på at Frimpong vil ta over denne posisjonen før sesongen er over. Forsvaret derimot er langt ifra betryggende, og det er helt utrolig at vi enda ikke ser ut til å ha gjort taktiske endringer eller forsterkninger der!

Dette er sommeren hvor Wenger er nødt til å gjøre noen nødvendig tilltak, for ellers så frykter jeg effekten det vil gi når fansen evt snur ryggen til, og hvor vi vil se flere av våre største spillere ønsker seg bort.

Et meget ambisiøst kjøp av Juan Mata er et godt steg i riktig retning samt et eller flere defensive kjøp(Cahill/samba/Jagielka)og evt helst en signering til da mye tyder på at det er relativt mange som forlate oss denne sommeren - Clichy(allerede)Fabregas?, Nasri?, Almunia, Bendtner, Denilson og Eboue.

 

 

Ps: Etter å ha sett et par arsenal kamper nå med den nye hjemmedrakten så har det slått meg at vi spiller med hvite sokker, mens lanseringen og de offisielle sokkene til salgs er røde.. Noen som vet hvorfor?

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes fortsatt det er tidlig å vurdere sesongen 2011/12 fordi jeg har sterk mistanke om at vi både kommer til å miste spillere og få inn nye. Allikevel ønsker jeg å gjøre et forsøk på å sammenligne dagens stall med de som spilte fjorårssesongen. Siden det er så populært å være negativ til sin egen klubb for tiden, tar jeg utgangspunkt i at Eboue, Bendtner, Nasri og Fabregas forsvinner. Til gjengjeld er min forutsetning at våre førstevalg slipper langtidsskader. Nye kvalitetssigneringer får være bonus.

 

Keepere

Forrige sesong var spilletiden ca. Almunia (20%), Fabianski (35%), Szczesny (45%)

Kommende sesong vil nok polakkene få rikelig med spilletid. Begge fikk et slags gjennombrudd forrige sesong, og begge har blitt et år eldre.

VI ER LITT STYRKET

 

Venstreback

2010/11: Clichy (70%), Gibbs (20%), Eboue (10%)

2011/12: Gibbs og Traore får en tung bør på sine skuldre. Begge har et stort potensiale, og kan overraske allerede i år, men jeg regner med at vi vil se ujevne prestasjoner.

VI ER SVEKKET

 

Høyreback

2010/11: Sagna (75%), Eboue (25%)

2011/12: Jeg krysser fingrene for at Sagna fortsetter som Mr. Consistent. På 4 sesonger i Arsenal har han imponerende 176 kamper. Jenkinson som cover vil jeg anta er en liten svekkelse.

VI ER LITT SVEKKET

 

Midtstoppere

2010/11: Koscielny (75%), Djourou (65%), Squillaci (50%), Vermaelen (10%)

2011/12: Koscielny og Djourou fikk mye viktig erfaring forrige sesong og har blitt ett år eldre (bedre). Dersom Vermaelen (fortsatt ung) kan vise et nytt toppnivå, synes jeg det ser lovende ut. Håper Scuillaci blir 4-5 valg. Utfordringen er å komponere et par som utfyller hverandre. Jeg tror JD og Verm i toppslag kan være fantastisk i 10 år framover.

VI ER STYRKET

 

Holdende midtbanespillere

2010/11: Wilshere (75%), Song (75%), Diaby (25%), Denilson (20%)

2011/12: Jeg tipper vi får se litt mindre av Wilshere denne sesongen. Song må muligens en tur til Afrika på nyåret. Det er lov å håpe at Diabys operasjon har vært vellykket. Frimpong får muligens noe spilletid. Ramsey kan også fort bli testet i en slik posisjon. Ingen av disse spillerne har aldresmessig nådd sin ’peak’, og det er ikke usannsynlig at en eller flere av disse vil vise et nytt toppnivå.

VI ER LITT STYRKET

 

Offensiv midtbane

2010/11: Fabregas (50%), Rosicky (20%), Nasri, Wilshere, RvP og Ramsey spilte også i denne posisjonen forrige sesong.

2011/12: Jeg har jo forutsatt at både Fab og Nasri forsvinner. Da ser jeg det som mest naturlig at Ramsey og Rosicky overtar. RvP, Gervinho og Arshavin er også alternativer.

VI ER SVEKKET

 

Vinger

2010/11: Arshavin (65%), Nasri (60%), Walcott (50%) Bendtner (15%)

2011/12: Med Nasri og Bendtner ut, og Gervinho inn, åpner det seg kanskje muligheter for spilletid for både Lansbury, Vela og Ryo. Jeg tror Gervinho blir en suksess, jeg håper Walcott fortsetter sin utvikling, og Arshavin har et skyhøyt potensiale. Det er vel kun Walcott og Ryo (muligens Gervinho?) som kan kalles vinger.

VI ER STYRKET

 

Spisser

2010/11: Chamahk (55%), van Persie (45%)

2011/12: Jeg forutsatte innledningsvis at vi slipper langtidsskader på førstevalg. Tenk dere en hel sesong med RvP ’on fire’. Chamahk har høstet viktig erfaring i fjorårssesongen, og bør prestere jevnere kommende sesong.

VI ER LITT STYRKET

 

Manager/taktikk

Pre-season tyder på at vi fortsetter i 4-2-3-1. Vi høstet en del erfaringer med denne formasjonen i fjor. I mine øyne tok vi litt for ofte risiko bakover når forsvarslinja ble kjørt høyt opp i banen. Vi tok også litt for liten risiko framover, når vi hadde mulighet til å kjøre overganger. Disse erfaringene som vi gjorde i fjor, vil jeg anta blir korrigert i år. Wenger har større press på seg enn han noen gang har hatt før noen sesong. Det kan slå begge veier. Vi har stor grad av kontinuitet i klubben vår. Det er ofte en styrke.

 

Supportere

Dersom fotballsupportering var som aksjehandel, kan vi trygt si at Arsenal er inne i ett voldsomt krakk akkurat nå. Når slike krakk skjer på børsen er det nesten alltid snakk om psykologi. Mye av holdningene til mange Arsenalsupportere er akkurat nå preget av panikk og saueflokkmentalitet. Dette kan være et uromoment for klubben, og vi har allerede opplevd buing på egne spillere i en preseasonkamp på hjemmebane. Dette kan slå negativt ut på resultatene.

 

Som konklusjon vil jeg si at vi er litt styrket spillermessig i forhold til de som spilte fjorårssesongen. Det skal også være til vår fordel at vi har såpass god kontinuitet. Jeg tipper vi gjør en ennå bedre sesong enn fjorårets.

 

Lykke til alle sammen :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes fortsatt det er tidlig å vurdere sesongen 2011/12 fordi jeg har sterk mistanke om at vi både kommer til å miste spillere og få inn nye. Allikevel ønsker jeg å gjøre et forsøk på å sammenligne dagens stall med de som spilte fjorårssesongen. Siden det er så populært å være negativ til sin egen klubb for tiden, tar jeg utgangspunkt i at Eboue, Bendtner, Nasri og Fabregas forsvinner. Til gjengjeld er min forutsetning at våre førstevalg slipper langtidsskader. Nye kvalitetssigneringer får være bonus.

 

Keepere

Forrige sesong var spilletiden ca. Almunia (20%), Fabianski (35%), Szczesny (45%)

Kommende sesong vil nok polakkene få rikelig med spilletid. Begge fikk et slags gjennombrudd forrige sesong, og begge har blitt et år eldre.

VI ER LITT STYRKET

 

Venstreback

2010/11: Clichy (70%), Gibbs (20%), Eboue (10%)

2011/12: Gibbs og Traore får en tung bør på sine skuldre. Begge har et stort potensiale, og kan overraske allerede i år, men jeg regner med at vi vil se ujevne prestasjoner.

VI ER SVEKKET

 

Høyreback

2010/11: Sagna (75%), Eboue (25%)

2011/12: Jeg krysser fingrene for at Sagna fortsetter som Mr. Consistent. På 4 sesonger i Arsenal har han imponerende 176 kamper. Jenkinson som cover vil jeg anta er en liten svekkelse.

VI ER LITT SVEKKET

 

Midtstoppere

2010/11: Koscielny (75%), Djourou (65%), Squillaci (50%), Vermaelen (10%)

2011/12: Koscielny og Djourou fikk mye viktig erfaring forrige sesong og har blitt ett år eldre (bedre). Dersom Vermaelen (fortsatt ung) kan vise et nytt toppnivå, synes jeg det ser lovende ut. Håper Scuillaci blir 4-5 valg. Utfordringen er å komponere et par som utfyller hverandre. Jeg tror JD og Verm i toppslag kan være fantastisk i 10 år framover.

VI ER STYRKET

 

Holdende midtbanespillere

2010/11: Wilshere (75%), Song (75%), Diaby (25%), Denilson (20%)

2011/12: Jeg tipper vi får se litt mindre av Wilshere denne sesongen. Song må muligens en tur til Afrika på nyåret. Det er lov å håpe at Diabys operasjon har vært vellykket. Frimpong får muligens noe spilletid. Ramsey kan også fort bli testet i en slik posisjon. Ingen av disse spillerne har aldrersmessig nådd sin ’peak’, og det er ikke usannsynlig at en eller flere av disse vil vise et nytt toppnivå.

VI ER LITT STYRKET

 

Offensiv midtbane

2010/11: Fabregas (50%), Rosicky (20%), Nasri, Wilshere, RvP og Ramsey spilte også i denne posisjonen forrige sesong.

2011/12: Jeg har jo forutsatt at både Fab og Nasri forsvinner. Da ser jeg det som mest naturlig at Ramsey og Rosicky overtar. RvP, Gervinho og Arshavin er også alternativer.

VI ER SVEKKET

 

Vinger

2010/11: Arshavin (65%), Nasri (60%), Walcott (50%) Bendtner (15%)

2011/12: Med Nasri og Bendtner ut, og Gervinho inn, åpner det seg kanskje muligheter for spilletid for både Lansbury, Vela og Ryo. Jeg tror Gervinho blir en suksess, jeg håper Walcott fortsetter sin utvikling, og Arshavin har et skyhøyt potensiale. Det er vel kun Walcott og Ryo (muligens Gervinho?) som kan kalles vinger.

VI ER STYRKET

 

Spisser

2010/11: Chamahk (55%), van Persie (45%)

2011/12: Jeg forutsatte innledningsvis at vi slipper langtidsskader på førstevalg. Tenk dere en hel sesong med RvP ’on fire’. Chamahk har høstet viktig erfaring i fjorårssesongen, og bør prestere jevnere kommende sesong.

VI ER LITT STYRKET

 

Manager/taktikk

Pre-season tyder på at vi fortsetter i 4-2-3-1. Vi høstet en del erfaringer med denne formasjonen i fjor. I mine øyne tok vi litt for ofte risiko bakover når forsvarslinja ble kjørt høyt opp i banen. Vi tok også litt for liten risiko framover, når vi hadde mulighet til å kjøre overganger. Disse erfaringene som vi gjorde i fjor, vil jeg anta blir korrigert i år. Wenger har større press på seg enn han noen gang har hatt før noen sesong. Det kan slå begge veier. Vi har stor grad av kontinuitet i klubben vår. Det er ofte en styrke.

 

Supportere

Dersom fotballsupportering var som aksjehandel, kan vi trygt si at Arsenal er inne i ett voldsomt krakk akkurat nå. Når slike krakk skjer på børsen er det nesten alltid snakk om psykologi. Mye av holdningene til mange Arsenalsupportere er akkurat nå preget av panikk og saueflokkmentalitet. Dette kan være et uromoment for klubben, og vi har allerede opplevd buing på egne spillere i en preseasonkamp på hjemmebane. Dette kan slå negativt ut på resultatene.

 

Som konklusjon vil jeg si at vi er litt styrket spillermessig i forhold til de som spilte fjorårssesongen. Det skal også være til vår fordel at vi har såpass god kontinuitet. Jeg tipper vi gjør en enda bedre sesong enn fjorårets.

 

Lykke til alle sammen :)

Link to comment
Share on other sites

RastaPinky, jeg er totalt sett relativt enig med deg men ikke 100%.

 

Mitt store ankepunkt til din vurdering er på den defensive siden.

Etter min mening er vi ikke styrket på midtstopperplassen. Vermalen er absolutt et pluss, men på makkerplassen er vi ikke styrket.

JD hadde en del gode kamper og gjorde min skepsis foran sesongen 10/11 noe til skamme. Men jeg mener at han viste for variable prestasjoner og jeg er ikke like sikker på att han blir noe bedre denne sesongen. Kos hadde sine gode sider, men er også litt for mye opp og ned. Får en del totalt unødvendige gul/røde kort i situasjoner som ikke er "farlige", bl.a. unødvendige handser.

På sidene bak så ser jeg fra til å se en skadefri Gibbs, men totalt sett bak så er vi pr. dato svekket etter min mening.

 

Jeg er heller ikke eing i at vi er styrket på defensiv midtbane, men vi er vel ikke svekket heller. Det er mer som status quo der. Vi burde ha hatt en god konkurrent/erstatter for Song. En (eller to) ny(e) midtstopper(e) ville kunne hjelpe til med mannskap til å dekke denne plassen hvis song er skadet eller i Africa Cup. Jeg er av dei som ikke kommer til å savne Denilson.

 

Offensivt så er jeg enig i at Fab og Nasri nok kommer til å forsvinne. Personlig så vil jeg heller beholde Nasri enn Fabregas.

Cesc hadde en av sine dårligere sesonger i fjor og jeg tror at "hjertet" hans er ett annet sted, og selv om han nok ønsker å gi alt hvis han blir så er jeg skeptisk til å bygge opp laget vårt rundt han neste sesong.

Nasri tror jeg ville blomstre sentralt hvis "Fab-spøkelset" (tenker da ikke Fab rent fysisk) ikke var tilstede på Emirates.

 

Kommende sesong kommer undertegnede ikke til å ha spesielle forhåpninger om ligaplassering, men vil "prøve" å ta en kamp av gangen og prøve å forhåpentlig bli gledet med godt spill.

(ett par andre ønsker har jeg dog: Tottenham bak oss på tabellen, og et ManC som går rett til H.....e) :P

Link to comment
Share on other sites

Sorry. Blingset på edit og reply knappene.

Kjempegod lesning.

Og mye god optimisme.

Og om vi får et par nye signeringer kan det bli enda bedre.

Jeg tror ikke vi er så svekket på venstre back, tror Gibbs Traore kommer til å fikse dette ganske bra.

Ønsker meg mest av alt et par vinnere, folk med innstillng om å vinne ball tilbake.

Link to comment
Share on other sites

RastaPinky, jeg er totalt sett relativt enig med deg men ikke 100%.

 

Mitt store ankepunkt til din vurdering er på den defensive siden.

Etter min mening er vi ikke styrket på midtstopperplassen. Vermalen er absolutt et pluss, men på makkerplassen er vi ikke styrket.

JD hadde en del gode kamper og gjorde min skepsis foran sesongen 10/11 noe til skamme. Men jeg mener at han viste for variable prestasjoner og jeg er ikke like sikker på att han blir noe bedre denne sesongen. Kos hadde sine gode sider, men er også litt for mye opp og ned. Får en del totalt unødvendige gul/røde kort i situasjoner som ikke er "farlige", bl.a. unødvendige handser.

På sidene bak så ser jeg fra til å se en skadefri Gibbs, men totalt sett bak så er vi pr. dato svekket etter min mening.

 

Jeg er heller ikke eing i at vi er styrket på defensiv midtbane, men vi er vel ikke svekket heller. Det er mer som status quo der. Vi burde ha hatt en god konkurrent/erstatter for Song. En (eller to) ny(e) midtstopper(e) ville kunne hjelpe til med mannskap til å dekke denne plassen hvis song er skadet eller i Africa Cup. Jeg er av dei som ikke kommer til å savne Denilson.

 

Offensivt så er jeg enig i at Fab og Nasri nok kommer til å forsvinne. Personlig så vil jeg heller beholde Nasri enn Fabregas.

Cesc hadde en av sine dårligere sesonger i fjor og jeg tror at "hjertet" hans er ett annet sted, og selv om han nok ønsker å gi alt hvis han blir så er jeg skeptisk til å bygge opp laget vårt rundt han neste sesong.

Nasri tror jeg ville blomstre sentralt hvis "Fab-spøkelset" (tenker da ikke Fab rent fysisk) ikke var tilstede på Emirates.

 

Kommende sesong kommer undertegnede ikke til å ha spesielle forhåpninger om ligaplassering, men vil "prøve" å ta en kamp av gangen og prøve å forhåpentlig bli gledet med godt spill.

(ett par andre ønsker har jeg dog: Tottenham bak oss på tabellen, og et ManC som går rett til H.....e) :P

 

Jeg er enig med RastaPinky i at vi er styrket på den defensive midtbaneplassen. Vi har Frimpong tilbake fra skade, som etter min mening har vært et av de få lyspunktene i pre-season. Han kan fort bli denne sesongens "Wilshere".

Det eneste er at jeg er litt bekymret for denne ankelskaden til Wilshere, men i følge Wenger skal det ikke være noe alvorlig, og siden han ikke har twitret om det kan det ikke være noe stort.

 

Jeg tror heller ikke vi selger verken Cesc eller Nasri. Hvis vi ville selge Nasri hadde vi godtatt et bud på £20 mill for lenge siden. Og jeg tror rett og slett ikke Wenger er interessert i å selge Cesc, uansett hvor mye penger Barca hoster opp (det er forresten ikke mye å skryte av..)

 

Nå blir det bare spennende å se hva Wenger gjør på transfermarkdet; han var vel ute og sa at det kan skje noe neste uke. Det er jo ikke spesielt typisk ham å si sånne ting så jeg velger å tro at han har noe på gang. Forhåpentligvis kommer det en knakandes solid midtstopper og en Valencia-kaptein inn dørene på Emirates :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi tar utgangspunkt i status akkurat nå har vi følgende 20 spillere tilgjengelige, friske og raske en uke før det braker løs:

 

3 Bacary Sagna

7 Tomas Rosicky

11 Carlos Vela

13 Wojciech Szczesny

14 Theo Walcott

16 Aaron Ramsey

17 Alexandre Song

18 Sebastien Squillaci

20 Johan Djourou

21 Lukasz Fabianski

22 Gervinho

23 Andrey Arshavin

24 Vito Mannone

25 Carl Jenkinson

29 Marouane Chamakh

30 Armand Traore

33 Benik Afobe

35 Emmanuel Frimpong

46 Henri Lansbury

48 Ignasi Miquel

 

Szczesny - Sagna, Squillaci, Djourou, Traore - Ramsey, Song, Rosicky - Gervinho, Chamakh, Arshavin.

 

Dette er det beste laget vi kan mønstre pr. 7. august. Jada. Nå får vi tro det kommer noen tilbake i løpet av uke, men kanskje ikke. St.James' here we come.

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi tar utgangspunkt i status akkurat nå har vi følgende 20 spillere tilgjengelige, friske og raske en uke før det braker løs:

 

3 Bacary Sagna

7 Tomas Rosicky

11 Carlos Vela

13 Wojciech Szczesny

14 Theo Walcott

16 Aaron Ramsey

17 Alexandre Song

18 Sebastien Squillaci

20 Johan Djourou

21 Lukasz Fabianski

22 Gervinho

23 Andrey Arshavin

24 Vito Mannone

25 Carl Jenkinson

29 Marouane Chamakh

30 Armand Traore

33 Benik Afobe

35 Emmanuel Frimpong

46 Henri Lansbury

48 Ignasi Miquel

 

Szczesny - Sagna, Squillaci, Djourou, Traore - Ramsey, Song, Rosicky - Gervinho, Chamakh, Arshavin.

 

Dette er det beste laget vi kan mønstre pr. 7. august. Jada. Nå får vi tro det kommer noen tilbake i løpet av uke, men kanskje ikke. St.James' here we come.

 

Det er nesten tragikomisk. Nå har vi kjørt gjennom en uendelig lang tunnel hele sommeren. Skal man få kunne skimte et lys snart?

Link to comment
Share on other sites

Sesongstart nærmer seg og mitt inntrykk er at Wenger og co er under et ekstremt press av supporterne. Troen har forsvunnet og misnøyen kommet inn. Det er en farlig kraft å måtte ta hensyn til. Et flott spillerkjøp hjelper kun om resultatene kommer, så jeg er mest opptatt av hva laget presterer. Generalprøven mot Benfica var ikke tillitsvekkende, og når vi vet hvem som uteblir i mesterkvalikken, den første kampen blir en urolig. Jeg mener Wenger burde tatt en bestemt avgjørelse over Fabregas tidligere i sommer. Barca burde fått en frist, slik at alle parter kunne planlagt det hele bedre. Nasri burde vært solgt. Jeg håper Wenger selger Nasri og beholder Fabregas. I tillegg håper jeg vi kjøper Mata! Da er jeg klar.

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi tar utgangspunkt i status akkurat nå har vi følgende 20 spillere tilgjengelige, friske og raske en uke før det braker løs:

 

3 Bacary Sagna

7 Tomas Rosicky

11 Carlos Vela

13 Wojciech Szczesny

14 Theo Walcott

16 Aaron Ramsey

17 Alexandre Song

18 Sebastien Squillaci

20 Johan Djourou

21 Lukasz Fabianski

22 Gervinho

23 Andrey Arshavin

24 Vito Mannone

25 Carl Jenkinson

29 Marouane Chamakh

30 Armand Traore

33 Benik Afobe

35 Emmanuel Frimpong

46 Henri Lansbury

48 Ignasi Miquel

 

Szczesny - Sagna, Squillaci, Djourou, Traore - Ramsey, Song, Rosicky - Gervinho, Chamakh, Arshavin.

 

Dette er det beste laget vi kan mønstre pr. 7. august. Jada. Nå får vi tro det kommer noen tilbake i løpet av uke, men kanskje ikke. St.James' here we come.

 

Skremmende. Dette er rett og slett for tynt. Håper virkelig at Walcott rekker starten.

 

Vi ligger trolig an til å miste en del spillere, samtidig som nye spillere ser ut til å være langt unna forhandlingsbordet.

Link to comment
Share on other sites

Vi tar en fin-fin 11.plass, såvidt foran Stoke på målforskjell. Tott berger 17.-plassen.

Gutta i TV2, som vi vil høre mye fra og om i kommende sesong, har tro på oss.

http://www.tv2.no/sport/fotball/england/premierleague/se-silly-seasonspesial-slik-tipper-ekspertene-premier-leaguetabellen-3553353.html

Alexander Schau tipper en annen plass. Børresen tipper oss foran Tottenham.

De skrøt mye av oss i fjor, kanskje de har skiftet favorittklubb.

Link to comment
Share on other sites

Sesongstart nærmer seg og mitt inntrykk er at Wenger og co er under et ekstremt press av supporterne. Troen har forsvunnet og misnøyen kommet inn. Det er en farlig kraft å måtte ta hensyn til. Et flott spillerkjøp hjelper kun om resultatene kommer, så jeg er mest opptatt av hva laget presterer. Generalprøven mot Benfica var ikke tillitsvekkende, og når vi vet hvem som uteblir i mesterkvalikken, den første kampen blir en urolig. Jeg mener Wenger burde tatt en bestemt avgjørelse over Fabregas tidligere i sommer. Barca burde fått en frist, slik at alle parter kunne planlagt det hele bedre. Nasri burde vært solgt. Jeg håper Wenger selger Nasri og beholder Fabregas. I tillegg håper jeg vi kjøper Mata! Da er jeg klar.

 

Helt enig.

- Det beste hadde vært om Wenger handlet, og at Nasri og Fabregas dermed ønsket å være med videre.

- Det nest beste hadde vært å selge dem. (Jeg forutsetter da at begge ønsker seg bort (slik har jeg forstått situasjonen)).

- Det dårligste alternativet er å beholde dem begge i misfornøyd modus. Til alt overmål er den ene kaptein, den andre regjerende "årets spiller" og i siste kontraktsår.. Og dette skjer i Arsenal. Arsenal!

 

En kan gjerne også legge til spørsmålstegnene som hefter rundt relativt viktige brikker som Eboue og Bendtner. På keeperplass har vi tre gutter som vi ikke vet om kan levere gjennom en hel sesong, og én vi vet ikke kan. Endelig har vi en manager som hevder å ha jobbet steinhardt sommeren igjennom for å forsterke, uten å få det til..

 

3 Bacary Sagna

7 Tomas Rosicky

11 Carlos Vela

13 Wojciech Szczesny

14 Theo Walcott

16 Aaron Ramsey

17 Alexandre Song

18 Sebastien Squillaci

20 Johan Djourou

21 Lukasz Fabianski

22 Gervinho

23 Andrey Arshavin

24 Vito Mannone

25 Carl Jenkinson

29 Marouane Chamakh

30 Armand Traore

33 Benik Afobe

35 Emmanuel Frimpong

46 Henri Lansbury

48 Ignasi Miquel

 

Ikke veldig overbevisende liste. Og for første gang i min tid som Arsenal-fan går jeg ny sesong i møte uten troen på at vi kan vinne The Double. Til og med kjøpet av Faxe gjorde meg overbevist om nettopp det... Klarer vi fjerdeplass i år skal jeg være megafornøyd!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...