Jump to content

Sesongen 2011/12


bergkampje

Recommended Posts

Laget er ikkje godt nok for ein plass blandt dei fire beste. Laget manglar ein solid sisteskanse som leverer i kamp etter kamp ein heil sesong. Det er også manko på ein kreativ spelar og ein duellspelar på midten. Bak manglar me ein krigar som kan rydde unna i midtforsvaret på dødballar. Me manglar også ein erstattar for Van Persie som kan skåre mål i nederlenderen sine skadefravær.

 

Me kan ikkje forvente at Vermaelen skal lukke igjen forsvaret når han riskikerer å måtte spele med Squilacci som partner i avgjørande kampar. Me kan ikkje forvente at Wilshere og Ramsey skal styre midtbana gjennom ein heil sesong. Me kan ikkje forvente at våre offensive spelarar er skadefrie gjennom ein heil sesong.

 

Wenger kvar er du..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 215
  • Created
  • Last Reply

Laget er ikkje godt nok for ein plass blandt dei fire beste.

 

Bookmakerne mener at vi er fjerde best:

 

Man U 2,80

Chelsea 4,00

Man C 5,50

Arsenal 11

Liverpool 13

Tottenham 67

 

På denne tida i fjor lå Arsenal rundt 3-4 plass på lista sammen med City, med 7-8 i odds. Da det ble klart at Cesc skulle fortsette for oss, spratt oddsen ned til 6-6,50 om jeg ikke husker feil. Bookmakerne mener altså at vi har blitt hårfint svekket før denne sesongen. City og Liverpool har begge gjort fremskritt.

Link to comment
Share on other sites

Det er med grøss og gru at jeg teller ned til en ny sesong med PL. Det har vært en merkverdig sommer for Arsenals del. Det lå lenge an til at dette skulle bli en sommer der Wenger kom til å renske opp stallen. Denilson har dratt på lån, Clichy har dratt til City, og spillere som Eboue, Bendtner, Nasri og Fabregas har usikre fremtidsutsikter. Carl Jenkinson og Gervinho har entret Emirates og begge har bidratt i årets sesongoppkjøring. Gervinho kan være et glimrende kjøp, mens Jenkinson er for ung til å bedømmes enda. Personlig syns jeg han ser litt klønete ut med ballen i beina og det er et dårlig tegn når du skal spille fotball the Arsenal way. Som dere ser så syns jeg det er ubalanse i handelsbalansen og dette kan bli enda værre de kommende ukene. Det vi trengte denne sommeren var ny tro, entusiasme og energi inn i laget, klubben og supporterskaren. I stedet har usikkerheten og misnøyen spredd seg. Det at Wenger fortsatt ikke har hentet inn en verdig makker til Vermaelen er på grensen til tragisk. Koste hva det koste vil, du vinner ingen verdens ting med kun en kompetent stopper i laget. Dette har vel Nasri og Fabregas forstått. Det er bare så synd at de nødvendige grepene ikke blir tatt.

 

Så jeg går inn i den nye sesongen med lave forhåpninger, og tar det kamp for kamp. I år håper jeg ikke på titler, men på gode opplevelser med laget mitt i form av godt spill og seire. Jeg vil nyte hver eneste en ettersom jeg er rimelig sikker på at det ikke blir så altfor mange av dem. Ikke ta meg for en dommedagsprofet, jeg er kun realist. Og ikke kom med det pisspratet om at jeg ikke er en verdig supporter fordi jeg åpenlyst kritiserer Wenger and his ways. Jeg planlegger Victoria Concordia Crescit tatovering så jeg skal markere min kjærlighet til klubben, ikke til Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Det er med grøss og gru at jeg teller ned til en ny sesong med PL. Det har vært en merkverdig sommer for Arsenals del. Det lå lenge an til at dette skulle bli en sommer der Wenger kom til å renske opp stallen. (..) Det vi trengte denne sommeren var ny tro, entusiasme og energi inn i laget, klubben og supporterskaren. I stedet har usikkerheten og misnøyen spredd seg. Det at Wenger fortsatt ikke har hentet inn en verdig makker til Vermaelen er på grensen til tragisk. Koste hva det koste vil, du vinner ingen verdens ting med kun en kompetent stopper i laget. Dette har vel Nasri og Fabregas forstått. Det er bare så synd at de nødvendige grepene ikke blir tatt. (..) Så jeg går inn i den nye sesongen med lave forhåpninger, og tar det kamp for kamp. I år håper jeg ikke på titler, men på gode opplevelser med laget mitt i form av godt spill og seire. Jeg vil nyte hver eneste en ettersom jeg er rimelig sikker på at det ikke blir så altfor mange av dem. Ikke ta meg for en dommedagsprofet, jeg er kun realist. Og ikke kom med det pisspratet om at jeg ikke er en verdig supporter fordi jeg åpenlyst kritiserer Wenger and his ways. (..) jeg skal markere min kjærlighet til klubben, ikke til Wenger.

 

jeg føler det mye på samme måten. Kan godt hende Wenger har jobbet hardt denne sommeren, men så langt har han mislykkes i den viktigste oppgaven, å blåse nytt liv og optimisme inn i laget. I stedet opplever vi heller det motsatte. Den ihvertfall tilsynelatende handlingslammelsen har jo i stedet sådd enda mer tvil om lagets muligheter. Kan godt hende laget er bedre rustet enn det inntrykket man får gjennom media og de treningskampene man har sett, men denne økende uroen har ihvertfall ikke styrket mulighetene for å beholde Fabregas og Nasri, noe som jo Wenger selv har antydet har vært en hovedoppgave. Og dette er for meg det største paradokset; Wenger selv påpeker jo mange av problemene, men han virker ute av stand til å gjøre de enkle grepene som øker sjansene for å løse problemene. Og man er ikke nødvendigvis en dårlig supporter selv om man kritiserer Wenger; det handler vel mer om måten man kritiserer på.

Link to comment
Share on other sites

Det er med grøss og gru at jeg teller ned til en ny sesong med PL. Det har vært en merkverdig sommer for Arsenals del. Det lå lenge an til at dette skulle bli en sommer der Wenger kom til å renske opp stallen. Denilson har dratt på lån, Clichy har dratt til City, og spillere som Eboue, Bendtner, Nasri og Fabregas har usikre fremtidsutsikter. Carl Jenkinson og Gervinho har entret Emirates og begge har bidratt i årets sesongoppkjøring. Gervinho kan være et glimrende kjøp, mens Jenkinson er for ung til å bedømmes enda. Personlig syns jeg han ser litt klønete ut med ballen i beina og det er et dårlig tegn når du skal spille fotball the Arsenal way. Som dere ser så syns jeg det er ubalanse i handelsbalansen og dette kan bli enda værre de kommende ukene. Det vi trengte denne sommeren var ny tro, entusiasme og energi inn i laget, klubben og supporterskaren. I stedet har usikkerheten og misnøyen spredd seg. Det at Wenger fortsatt ikke har hentet inn en verdig makker til Vermaelen er på grensen til tragisk. Koste hva det koste vil, du vinner ingen verdens ting med kun en kompetent stopper i laget. Dette har vel Nasri og Fabregas forstått. Det er bare så synd at de nødvendige grepene ikke blir tatt.

 

Så jeg går inn i den nye sesongen med lave forhåpninger, og tar det kamp for kamp. I år håper jeg ikke på titler, men på gode opplevelser med laget mitt i form av godt spill og seire. Jeg vil nyte hver eneste en ettersom jeg er rimelig sikker på at det ikke blir så altfor mange av dem. Ikke ta meg for en dommedagsprofet, jeg er kun realist. Og ikke kom med det pisspratet om at jeg ikke er en verdig supporter fordi jeg åpenlyst kritiserer Wenger and his ways. Jeg planlegger Victoria Concordia Crescit tatovering så jeg skal markere min kjærlighet til klubben, ikke til Wenger.

 

Tror nok vi er mange som føler det slik. Men jeg har fortsatt en liten slump av optimisme igjen, og håper Wenger gjør de nødvendige grepene på overgangsmarkedet, slik at vi kan være med å støtte laget i sin jakt etter pokaler. Igjen.

Link to comment
Share on other sites

Så lenge vi har brukt mindre penger enn både Stoke, Newcastle, Everton, Aston Villa osv kan Wenger forsvare både fjerde femte og sjette plasser ved å si "at når du ser hvor vi er på tabellen i forhold til hvor mye vi har brukt skjønner jeg ikke hvorfor folk er pisst"

Link to comment
Share on other sites

Hører at en ung Southampton-sprinter er på medisinsk test nå. Tror ikke han kan brukes på venstrebacken, som midtstopper, defensiv midtbane eller spiss.

Jeg venter fortsatt på en transfer som bringer meg lettelse. Når det er sagt, kan jo hele angsten forsvinne med en 4-0 seier mot Newcastle.

 

Jeg er klar!!!

Link to comment
Share on other sites

Hører at en ung Southampton-sprinter er på medisinsk test nå. Tror ikke han kan brukes på venstrebacken, som midtstopper, defensiv midtbane eller spiss.

Jeg venter fortsatt på en transfer som bringer meg lettelse. Når det er sagt, kan jo hele angsten forsvinne med en 4-0 seier mot Newcastle.

 

Jeg er klar!!!

4-0 mot Newcastle er en farlig ledelse :)

Link to comment
Share on other sites

Håper dette er sant: http://www.caughtoffside.com/2011/08/08/arsene-wenger-invites-old-friends-back-to-solve-arsenal-defensive-frailties/?

 

Men kilden er vel ikke så veldig troverdig.

 

When Keown speaks people tend to listen!

 

Bould og Keown som defensive trenere hadde nok hjulpet veldig mye på. Gi disse to full ansvar for forsvaret og defensive dødballer etc. Keown skulle selvfølgelig fått en trenerrolle for lenge siden. Vi får bare håpe det er noe sannhet i dette.

Link to comment
Share on other sites

En ting er sikkert, og det er at man ikke kan ha store forhåpninger foran denne sesongen. Vi starter sesongen uten RvP, Verm, Theo, Gibbs, Nasri, Fab, etc. Det er dømt til å gå galt. At han ikke kan kjøpe inn nye spillere provoserer meg virkelig. Blir skikkelig forbanna! Alle vet jo at disse gutta blir skadet opp til flere ganger i sesongen. Så hvorfor kan han ikke slenge en solid sum med penger på bordet, å løse problemene våre?!?!

Link to comment
Share on other sites

En ting er sikkert, og det er at man ikke kan ha store forhåpninger foran denne sesongen. Vi starter sesongen uten RvP, Verm, Theo, Gibbs, Nasri, Fab, etc. Det er dømt til å gå galt. At han ikke kan kjøpe inn nye spillere provoserer meg virkelig. Blir skikkelig forbanna! Alle vet jo at disse gutta blir skadet opp til flere ganger i sesongen. Så hvorfor kan han ikke slenge en solid sum med penger på bordet, å løse problemene våre?!?!

 

Kan ikke se at vi greier å slå Udinese uten disse spillerne.. Så ja er bare grue seg

Link to comment
Share on other sites

La oss svartmale dette totalt...

 

Fabregas blir solgt - Nasri blir solgt

RvP, Vermaelen får langtidsskade, eller en rekke små skader under sesongen

Wenger henter ingen forsterkninger i dette overgangsvinduet, og henter heller ingen i Januar.

 

Hva blir resultatet?

 

Jeg personlig tror at vi kanskje kommer til gruppespillet i CL, og ryker eventuelt ut der.

Vi ryker ut av FA-cupen i kvartfinalen

Vi ryker ut av Liga-cupen i semi-finalen

Vi sloss med nebb og klør for å klare top 4 i PL - klarer det akkurat ikke, ender på 5. plass.

 

Hvordan blir da neste sommer?

 

RvP forsvinner,Arshavin forsvinner. Ingen topp-spillere vil til oss på grunn av manglende sportslige resultater (vi kan heller ikke matche de rike lagene på lønn)

 

Er det da en eviggående spiral som startet for 1-2 år siden? Jeg svartmaler det nå... Men jeg kjenner frykten stige for hver time som går hvor det ikke er bekreftete signeringer på Arsenal.com...

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper det er noe i ryktene om at 3 muligens 4 spillere kommer inn denne uka.

 

Den første er i boks. Campbell ser ut til å komme.

Så er det signeringen som virkelig vil berolige meg: Cahill.

Ryktene er også på Dann,men får vi Cahill så er jeg rimelig fornøyd.

 

Forsvaret mot Ncastle kan da bli:

 

Sagna Djorou Cahill Vermaelan

 

De slipper ihvertfall ikke inn 4 mot Newcastle....æh....tror jeg :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

La oss svartmale dette totalt...

 

Fabregas blir solgt - Nasri blir solgt

RvP, Vermaelen får langtidsskade, eller en rekke små skader under sesongen

Wenger henter ingen forsterkninger i dette overgangsvinduet, og henter heller ingen i Januar.

 

Hva blir resultatet?

 

Jeg personlig tror at vi kanskje kommer til gruppespillet i CL, og ryker eventuelt ut der.

Vi ryker ut av FA-cupen i kvartfinalen

Vi ryker ut av Liga-cupen i semi-finalen

Vi sloss med nebb og klør for å klare top 4 i PL - klarer det akkurat ikke, ender på 5. plass.

 

Hvordan blir da neste sommer?

 

RvP forsvinner,Arshavin forsvinner. Ingen topp-spillere vil til oss på grunn av manglende sportslige resultater (vi kan heller ikke matche de rike lagene på lønn)

 

Er det da en eviggående spiral som startet for 1-2 år siden? Jeg svartmaler det nå... Men jeg kjenner frykten stige for hver time som går hvor det ikke er bekreftete signeringer på Arsenal.com...

 

Chamberlain er bekreftet!

Link to comment
Share on other sites

Vi må trolig kjempe om å klare en 4.plass i år. Jeg fatter det virkelig ikke. Stahet og den evige troen på de unge spillerne gjør at vi er i ferd med å bli en middelhavsfarer. Vi sparker i gang sesongen om få dager, skal i en tøff kvalifikasjon mot Udinese, deretter møte Liverpool og United. Men fortsatt så har ikke sjefene på bakrommet klart å signere de store spillerne som de lovte. Vi selger unne en rutinert venstreback, og er i ferd med å selge en solid franskmann til City. Vi sitter riktig nok igjen med en Gervinho. Men det er vel for pokker ikke fremover vi sliter mest? Hele fjorårssesongen hadde vi store skadeplager, og har det fremdeles. Det er livsviktig at AW handler inn minst en stopper, venstreback og en spiss. Jeg fatter det ikke! Kan han ikke bare slenge inn et ordentlig bud på Cahill, Samba, Baines, så vet vi at vi ikke vil slite bakover. Samtidig vil han vinne tilbake fansen. Personlig så tror jeg han vil kjøpe hvertfall en spiller til, men jeg har vanskeligheter med å tro at disse vil komme før seriestarten.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner meg ikke helt på hvorfor mange hyper City så mye. Er folk klar over hvor bra spissene må gjøre det for å nå opp til anklene til Tevez? Sett over hele sesongen var han den soleklart beste spissen i PL. Uten argentineren måtte City oftre karre seg til poeng, der de var veldig avhengige av knallgode Silva og Toure. Defensivt ble de ofte reddet av en fjorårssesongens beste keeper, og de er svært avhengig av at Kompany holder seg skadefri. City KAN vinne seriegullet dersom alt klaffer, men de kan fint også havne utenfor topp 4 med skader på sentrale spillere. Klubben har en samling av flere spiller som kan lage stor uro. Det kan fort påvirke moralen i laget.

 

Liverpool er ikke gode nok defensivt. Midtforsvaret er sørpe treigt. Selv om de har knallgod dekning på den sentrale midtbaneposisjonen har de dårlig dekning på kantene. Suarz viste klasse i fjor, men kan være sliten etter Copa America. Carroll er et rådyr i lufte, men har ingen andre ekstremferdigheter. Med Carroll på banen kan de hende at Liverpool begynner å basere spillere sitt mer på hodeballer, noe som vil gjøre dem avhengige av at engelskmannen presterer på høyt nivå. Downing hadde en god sesong sist, men har før det vært noe svak. Kan han levere denne sesongen også? Pool kjøpe engelske spillere som generelt sett kun har levert i én sesong. Det lukter at de har gått i one-season-wonder-fellen.

 

Man U kommer til å kjempe i toppen, men det er stor usikkerhet rundt keeperplassen. Stallen er styrket, men førsteelleveren er svekket uten VdS. med Sneijder kan de bli meget gode, men man kan da også stille sprsømålstegn til hvordan balansen i laget blir. Chelsea tror jeg også kommer til å være der oppe selv om de er usikkerhet rundt spissplassene og Lampard begynner å bli gammel. Essien er skadet lenge. Sturridge er en meget god joker som jeg tror får sitt store gjennombrudd på laget i år.

 

Så var det oss. Gervinho virker som et meget godt tilskudd til stallen. Hvor lenge er van Persie skadet denne sesongen? Holder han seg skadefri kan han fort bli årets spiller i ligaen. Bak han er det derimot tynt. Blir Walcott like mye skadet? Mindre skader betyr mer fast spilletid over lang tid. Klarer han å stabilisere spillet sitt rett under toppnivået han viste i fjor har vi en ving som er en seriemester verdig. Spillere som ikke ikke vil bli stort savnet har dratt fra klkubben (kanskje med unntak av Clichy). Nasri var kun knallgod første halvdel av sesongen, sesongen sett under ett var han bra, men kan absolutt erstattes. Szczesny fast i mål, klar forbedring fra Almunia. Stor usikkerhet på venstrebacken. Vermaelen tilbake, mer usikkerhet rundt den andre midtstopperen. Passer Djourou og Vermaelen godt sammen? Førstnevnte er mer enn god nok hvis han klarer å holde nivået han viste i noen måneder sist sesong. Wilshere har vært meget god i pre-season og jeg tror han kommer til å gjøre en knallsesong. Antydninger til forbedret sluttprodukt er også positivt. Hever Song sitt nivå når det virkelig gjelder? Får vi inn en klassestopper? Fortsatt en del usikkerhetsmomenter, men offensivt føler jeg vi er veldig godt rustet. Vi kan vinne ligaen hvis alt klaffer/riktige spillere kommer inn, men vi kan også duppe ned på 5. plassen. Jeg anser det som mest sannsynlig at vi kommer på tredjeplassen, men det kommer til å bli en hard kamp om den. Med vår uflaks får vi sikkert mest skader i ligaen nok en gang. Får håpe det ikke er på de kritiske spillerne, og at Wenger i så fall gjør riktige grep om så er tilfelle.

 

Mine antagelser før sesongen:

- Topp 3 tror jeg kommer til å bestå av Chelsea og Man U + en av City/Liverpool/Arsenal. Pool kommer ikke til å vinne ligaen. Tottenham, Everton, Sunderland, Villa og Newcastle i tilfeldig rekkefølge på plassene bak topp 5.

- Wigan rykker ned. De nyopprykkede lagene gjør alle solide starter (selv om Swansea får kjørt seg på bortebane). Utover sesongen går det dårligere og minst ett av dem rykker ned. Blackburn kommer til å få en tøff sesong.

- Wolves kommer til å overaske. Mange undervurderte spillere og god offensiv kraft. Johnson i forsvar forsterker.

Link to comment
Share on other sites

Jeg noterer meg at både bookmakere og supportere fra alle klubber mener at dette er året da Man City skal gjøre det stort. På et eller annet tidspunkt må vel en slik spillerstall begynne å produsere topp resultater? Jeg er ikke helt sikker.

 

En kjapp analyse fra fjorårets PL-sesong viser at City var langt bak Man U, Chelsea og Arsenal når det gjelder å skape avslutninger - og å forhindre motstanderne avslutninger.

 

Man City: 548 avslutninger - 510 avslutninger i mot.

Man Utd: 618-461

Chelsea: 743-441

Arsenal: 659-402

 

Nå er det jo ikke så enkelt at antall avslutninger for og imot gir noe eksakt svar på styrkeforhold klubbene i mellom. Jeg har også regnet litt på effektiviteten fra PL 2010/11

 

Man City scoret på 10,9% av sine avslutninger, og slapp inn 6,5% av motstandernes avslutninger.

Man Utd: 12,6% - 8,0%

Chelsea: 9,3% - 7,5%

Arsenal: 10,9% - 10,7%

 

Effektivitet handler både om dyktighet og flaks med marginer. Jeg tror vi er gode nok til å være heeeelt oppi der, med litt mer fokus i avgjørende øyeblikk og litt marginer på vår side. Marginene var helt klart mot oss forrige sesong.

Link to comment
Share on other sites

Forsvinner Nasri/Cesc så må som sagt Mata komme inn, men klarer ikke å se at Wenger henter inn mer enn én erstatter hvis begge forsvinner..

 

Szczesny

 

Sagna - Dann/Koscielny/Djourou - Vermaelen - Traore/Gibbs

 

Song

 

Gervinho - Rosicky - Wilshere - Mata

 

v. Persie

 

Utifra hvordan vi har spilt i preseason har vi egentlig spilt en 4-1-4-1 og setter derfor laget opp i nevnte formasjon. Tror dette laget kunne gjort det temmelig bra såfremt Rosicky fant frem godformen, Mata/Gervinho tilpasser seg fort og van Persie holder seg forholdsvis skadefri.

 

Tror dog ikke at vi klarer å vinne noe såfremt ikke en del av spillerene løfter seg et par hakk (tenker da på samtlige spillere egentlig, men mest på Song, Rosicky og venstreback(ene) og de ny signeringene).

 

Edit: Satt forøvrig inn Dann som mulig midtstoppersignering der mtp. ryktene i dag. Ikke et personlig ønske :P

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...