Jump to content

Sesongen 2011/12


bergkampje

Recommended Posts

Noe off topic, men det gjelder på sett og vis sesongen 11/12 (hvis jeg er kverulantisk nok).

 

Fikk i dag mitt kit som inngår i Red Membership, der er blandt annet en bok om/av Herbert Chapman som skal bli hyggelig sengelektyre.

Men i samme forsendelse ligger det en dvd med tittel: "Next season's action" og der det øverst på coveret står "Contains every goal from the upcoming 125th anniversary season"!!

 

Er det noen i klubben som er synske og får målene på video i forskudd, eller blir det en virkelig begredelig sesong?? Jeg vet ikke om jeg tør å sette på plata i tilfelle jeg skulle bli skuffet. :rolleyes:

 

 

(det er vel best å røpe svaret med en gang!! Der er ingen ekte dvd-plate, bare en pappdisk i coveret som er reklame for "Arsenal Player". Men jeg skal innrømme at det tok noen minutter før dette gikk opp for meg. :lol: )

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 215
  • Created
  • Last Reply

Leste at Vaagan Moen ikke fårspille PL-fotball i år. Er utenfor den 25-mannstroppen klubbene kan ha.

Vet noen hvem som er med i vår tropp. Eller mer interessent; det må jo være mange som ikke blir med.

Mange er lånt ut,men etter min telling må det flere ut.

 

Med andre ord så er Vaagan Moen kun å regne på reservelaget til QPR? Ja det var jo virkelig suksess....

 

Burde ligge en nyhet ute på Arsenal.com et sted? Skal lete litt når jeg er ferdig med jobb her...

Link to comment
Share on other sites

Leste at Vaagan Moen ikke fårspille PL-fotball i år. Er utenfor den 25-mannstroppen klubbene kan ha.

Vet noen hvem som er med i vår tropp. Eller mer interessent; det må jo være mange som ikke blir med.

Mange er lånt ut,men etter min telling må det flere ut.

 

Vår tropp er det ingenting galt med. Man må ha 6 (mener jeg hvertfall) spillere som er "homegrown" og det har vi. Attpåtil så trenger ikke spillere som er 21 år eller yngre å registreres.

 

Litt mer utdypende info kan du få her med spillerene satt i visse kategorier o.l.

Link to comment
Share on other sites

Leste at Vaagan Moen ikke fårspille PL-fotball i år. Er utenfor den 25-mannstroppen klubbene kan ha.

Vet noen hvem som er med i vår tropp. Eller mer interessent; det må jo være mange som ikke blir med.

Mange er lånt ut,men etter min telling må det flere ut.

Fjorårets tropp er her: http://www.arsenal.com/news/news-archive/arsenal-submit-their-premier-league-squad

 

Vi registrerte altså kun 20 spillere i fjor. Av disse er nå Cesc, Eboue, Na$ri og Clichy nå borte. Når disse er fjernet har vi altså 16 registrerte spillere og 9 ledige plasser. Det bør vel greit være nok til å registrere nye spillere og de som har blitt eldre og nå må registreres.

 

Kan ikke se noen ny liste for årets tropp enda, men regner som sagt med at alle kan inkluderes...

Link to comment
Share on other sites

Fjorårets tropp er her: http://www.arsenal.com/news/news-archive/arsenal-submit-their-premier-league-squad

 

Vi registrerte altså kun 20 spillere i fjor. Av disse er nå Cesc, Eboue, Na$ri og Clichy nå borte. Når disse er fjernet har vi altså 16 registrerte spillere og 9 ledige plasser. Det bør vel greit være nok til å registrere nye spillere og de som har blitt eldre og nå må registreres.

 

Kan ikke se noen ny liste for årets tropp enda, men regner som sagt med at alle kan inkluderes...

 

Lenken jeg har lagt ut over inneholder også den registrerte troppen vår. Skulle kanskje ha tatt med det i overskriften :P

Link to comment
Share on other sites

Vår tropp er det ingenting galt med. Man må ha 6 (mener jeg hvertfall) spillere som er "homegrown" og det har vi. Attpåtil så trenger ikke spillere som er 21 år eller yngre å registreres.

 

Litt mer utdypende info kan du få her med spillerene satt i visse kategorier o.l.

 

Man trenger ikke ha noen homegrown spillere. Det er riktig som du sier at spillere under 21 ikke trenger å registreres. Det er lov til å ha inntil 17 spillere som IKKE er homegrown. I tillegg kan man ha 8 spillere som er homegrown. Vi har registrert en liste med 17 spillere som IKKE er homegrown + 5 spillere som er det.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Snakker om å bruke stallen!

 

På våre første elleve obligatoriske kamper denne sesongen har vi benyttet 32 spillere. I hele fjorårssesongen brukte vi til sammenligning bare 31 spillere. Jeg føler meg ganske sikker på at både Wilshere og Diaby vil få spilletid i løpet av sesongen. Slettes ikke umulig at Afobe vil få det heller. I tillegg kan det komme inn nye spillere i Januarvinduet og fra de yngre rekker.

 

Ingenting å si på bredden, med andre ord.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Snakker om å bruke stallen!

 

På våre første elleve obligatoriske kamper denne sesongen har vi benyttet 32 spillere. I hele fjorårssesongen brukte vi til sammenligning bare 31 spillere. Jeg føler meg ganske sikker på at både Wilshere og Diaby vil få spilletid i løpet av sesongen. Slettes ikke umulig at Afobe vil få det heller. I tillegg kan det komme inn nye spillere i Januarvinduet og fra de yngre rekker.

 

Ingenting å si på bredden, med andre ord.

 

Etter gårsdagens CC-kamp har vi nå benyttet 35 spillere i offisielle kamper. Yennaris og Boateng fikk sine debuter, mens Sqillaci fikk sin første kamp for sesongen. Vet ikke om det er en styrke eller et svakhetstegn. Sannsynligvis ingen av delene, men verdt å merke seg synes jeg.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

For en utrolig merkelig sesonginnledning vi har hatt i år. Fra en forferdelig tråkk og dårlig start på sesongen surfer laget nå virkelig på en medgangsbølge. Nøkkelspillere som Van Persie, Song og Walcott har virkelig stått fram. Flere av nysigneringene begynner å finne seg til rette og levere jevne gode prestasjoner, og ikke minst er viktig spillere som Vermaelen, Ramsey og nå også Diaby på full fart mot formen etter skadeavbrekk.

 

Hvor langt kan dette laget egentlig nå? Er bredden god nok til å holde formen hele sesongen? Jeg er usikker på begge deler. Noe som blir ekstremt viktig fremover er at Wenger benytter den bredden som finnes i laget. Nøkkelspillere som Van Persie, Walcott, Vermaelen, Song osv må få mulighet til å hvile, 2 kamper hver uke, uke inn og uke ut vil garantert føre til slitasje og skader.

Spillere som Arshavin, Diaby, Park, Benayoun, Rosiscky er alle gode nok til å spille kamper mot antatt svakere motstand. Vi må selvfølgelig beholde stammen i laget, men enkeltspillere må hviles når muligheten byr seg.

 

Når jeg ser på kampprogrammet fremover er det hektisk, og vi vet alle hvor hektisk det blir ved juletider med kamper annenhver dag. Med seier i går og garantert gruppeseier gir det også i alle fall en mulighet til å hvilke ett helt lag til kampen mot Olympiakos om 14 dager.

I de kommende kampene mot Fulham (H) og Wigan (B ) bør det også være mulig å gi trette ben litt hvile. For utover i desember tetner kampprogrammet virkelig og vi møter tøff motstand, spesielt kan kampen mot City på Ethiad bli en nøkkelkamp om vi ønsker å henge med i toppen.

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi klarer å beholde dette laget i fremtiden, og forsterke litt så tror jeg vi blir et topplag igjen. Problemet er bare at når vi først er så godt i gang så mister vi de beste spillerne våre og det er her jeg mener er Wengers svakeste punkt.

Link to comment
Share on other sites

Ja det var vel med disse 5-8 skiftene som gjorde at vi dreit oss ut i fjor ang rullering.

Er vel kun 3 spillere som har spilt alle 12 PL kampene. Walcott-RvP og WS. Ramsey og Kos 11.

Men de får sikkert en pause i neste uke i Carling Cup. Vi så mot Stoke da vi sparte RvP

hvordan det gikk. Blir spennende å se hva Wenger gjør,men han bør definitivt ikke spare mer enn et

par spillere til Fulham kampen.

Link to comment
Share on other sites

Valgene som ble gjort foran Wigankampen var begynnelsen på slutten sist sesong, ja. Det gikk da slik det var grunn til å frykte (fordi det hadde skjedd mange ganger tidligere og var gjenkjennelig), bare at det raknet så til de grader (på grunn av betydningen av den påfølgende kampen). Mentalt selvmord for en gruppe med ustabil, hva skal jeg kalle det, selvtillit kanskje.

 

Vi har nok skaffet oss noen mer solide skaller denne sesongen tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

 

Vi har nok skaffet oss noen mer solide skaller denne sesongen tror jeg.

 

Yepp. Nasri en Gud i medgang og usynlig i motgang. Arteta er en av de store forskjellene på midtbanen.

Han tar tak i ting også når det butter imot. Ryggraden i laget er betydelig styrket slik jeg ser det.

Vi har ikke sett disse undervurderingene vi så forrige sesong nå. Innstillingen og mentaliteten i laget

er mer solid nå.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...