Jump to content

Sesongen 2011/12


bergkampje

Recommended Posts

Jeg er av den formening om at, spillerne trenger å oppleve noe nytt, få nye impulser og få en ny start(om dere skjønner). Etter den begredelige avsluttingen på årets sesong, så skal de litt til for å greie å reise seg. Første steg tror jeg er å tenke på noe annet, noe som de ikke hadde gjort om de hadde dratt til Østerrike, der har dem vært før og kjenner til opplegget, noe som gir dem flere muligheter til å mimre litt. Om dem drar til Asia derimot, kommer dem til et helt nye sted , nye folk, ny kultur og meget entusiastiske supporter som får se sine helter kanskje for første gang. Jeg tror denne Asia turen kommer til å gi spillerne en indre glede, en følelse av å virkelig bli verdsatt(så mage supporter rundt selve opplegget) og nye impulser, som gjør det lettere å gi slipp på tanker om fortiden.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 215
  • Created
  • Last Reply

Mine tanker for hvordan vi bør spille neste sesong (borte)

 

.................................Fabianski..........................

...........Sagna........Koscielny......Vermaelen.........

......................Song...........Diaby.......................

Walcott...................Cesc......................Nasri......

......................Van Persie....Chamakh.................

 

Hjemme:

 

...........................Fabianski.................................

............Sagna........Koscielny..........Vemaelen.....

.............................Song.....................................

Walcott................Cesc......................Nasri..........

..........................VP...........................................

................Arshavin..........Chamakh.....................

 

Altså 3-5-2 borte og 3-4-3 hjemme.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

 

Altså 3-5-2 borte og 3-4-3 hjemme.

 

To lekne taktikker det der, men er noe skeptisk til tre mann bak. Forutsetter isåfall at de to defensive på midten er EKSTREMT disiplinerte. Er det noen lag (i toppen) som spiller med en tilnærmet sånn taktikk i dag?

Link to comment
Share on other sites

Er enig i at det absolutt er ett spennende forslag, men tror nok at 3 mann i bakerste ledd vil bli for svakt.

Uten å være sikker tror jeg at det vil bli alt for lett og komme rundt oss på kantene i en slik formasjon, og med tanke på at vi sjelden akkurat dominerer i egen boks på innlegg og dødball tror jeg det ville ført til mye baklengsmål.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kom til å tenke på formasjoner og hvordan Barcelona sin formasjon fungerer. Da kom jeg til å tenke på at i 09/10 sesongen så spilte vi med en formasjon som passet langt bedre til laget med kun en holdende spiller i Song. 4-1-2-3 fremfor 4-2-3-1 altså ;)

 

Szczesny

 

Sagna - Djourou - Vermaelen - Clichy

 

Song

Fabregas - Nasri

 

Walcott - v. Persie - Arshavin

 

 

Man kan komme med argumenter om at vi har vært mindre sårbare for kontringer denne sesongen takket være at vi har Song og Wilshere som spiller defensive roller, men dette kom av et bedre kollektivt press i høstsesongen og ikke nødvendigvis fordi vi hadde 2 spillere i mer utpregede defensive roller.

 

En ting er hvertfall sikkert når jeg ser på dette laget: Den sentrale midtbanen og DM plassen er meget sterk (Song i 09/10 var et beist fordi han spilte i riktig posisjon), men Walcott og Arshavin holder ikke helt den kvaliteten (og spiller ute av posisjon) som skal til for å være det beste laget i England.

 

Walcott kan vi leve med på kanten i denne formasjonen, men Arshavin burde virkelig erstattes med en skikkelig spiller. Gervinho og Hazard på hver sin kant hadde vært nydelig, men Gervinho/Hazard og Ricky Alvarez ville nok også vært bedre enn hva vi har pdd.

 

Et annet alternativ ville også vært å flyttet Nasri sentralt til kanten (med Wilshere ved siden av Cesc), men han er så vanvittig god sentralt at han burde spille der sammen med Cesc.

 

Spørsmålet er egentlig bare om både Cesc og Nasri blir i klubben, men hvis en av de forsvinner så kan det bli enten Cesc - Wilshere eller Nasri - Wilshere på midtbanen.

 

 

Hvordan ville laget sett ut etter forsterkninger i verdensklasse?

 

Szczesny

 

Sagna - Samba - Vermaelen - Clichy

 

Song

Cesc - Nasri

 

Gervinho - v. Persie - Hazard

 

 

De signeringene jeg har lagt inn her ville forøvrig kostet oss rundt £40M og til og med uten spillersalg ville vi hatt råd til dette. Sleng på en spiller som backup for Song så har vi et helt utrolig lag.

Clichy er forøvrig i laget mitt fordi jeg fortsatt "tror" han signerer ny kontrakt mtp. hvor stille Wenger har vært om Clichy.

Link to comment
Share on other sites

Wenger var stille rundt Flamini også, det er et utrolig flott lag Stefan! Sleng på en ny VB inn for Clichy nå så har vi et gull-lag! Tror desverre at alle har funnet ut av "Clichy-koden" det vil si at han prøver å bryte hver gang fordi han ikke kan å takle.

Link to comment
Share on other sites

Wenger var stille rundt Flamini også, det er et utrolig flott lag Stefan! Sleng på en ny VB inn for Clichy nå så har vi et gull-lag! Tror desverre at alle har funnet ut av "Clichy-koden" det vil si at han prøver å bryte hver gang fordi han ikke kan å takle.

 

Sant det, men han var også ute og uttalte seg om at Flamini kom til å signere. Han har egentlig ikke nevnt Clichy i det hele tatt..

 

Vi kan vinne Premier League med Clichy på venstrebacken, men når det er et av de svakeste leddene i laget så burde vi forsterke denne posisjonen. Særlig hvis vi skal ha ambisjoner om å være verdens beste lag.

 

Izaguirre på Celtic ser veldig spennende ut og det ryktes om rundt £6M for honduraneren (usikker på stavelsen) mens Clichy mest sannsynligvis vil gå for mellom 5-10 millioner pund. Så slik sett ville det egentlig bare vært et rent "swap".

 

Får vi inn Samba og en ny venstreback. En backup/konkurrent til Song (kan gjerne være litt gammel og erfaren) samt Gervinho og enten Hazard eller Dzsudzsak og attpåtil legger over til 4-1-2-3 så hadde jeg vært en lykkelig mann.

Link to comment
Share on other sites

Min mening er at det ikke trengs å forsterke med mere en en kant, den formasjonen som Stefan B never ovenfor. Om stetter Walcott ut av laget mister vi utrolig mye, mener nå jeg. Han er den spilleren som gjør at forsvarsfireren til motstanderlaget ikke kan stå høyt. om man itillegg benytter seg av Hazard på motsatt kant, som spiller på tenknikk og ballbehandling så har man en angrepstrio som kan true bakrom, utfordre en mot en, slå gode innlegg og en Van Persie som uansett situasjon er en konstant trussel.

Link to comment
Share on other sites

Min mening er at det ikke trengs å forsterke med mere en en kant, den formasjonen som Stefan B never ovenfor. Om stetter Walcott ut av laget mister vi utrolig mye, mener nå jeg. Han er den spilleren som gjør at forsvarsfireren til motstanderlaget ikke kan stå høyt. om man itillegg benytter seg av Hazard på motsatt kant, som spiller på tenknikk og ballbehandling så har man en angrepstrio som kan true bakrom, utfordre en mot en, slå gode innlegg og en Van Persie som uansett situasjon er en konstant trussel.

 

Grunnen til at jeg ønsker meg to kantspillere er fordi vi har så dårlig dekning på kantene. Walcott er så og si alltid ute halve sesongen og det samme med van Persie. Walcott vil derfor rotere med Hazard og Gervinho mens Gervinho vil rotere med van Persie og Chamakh.

Link to comment
Share on other sites

Nasri/Arshavin på den ene kanten og Hazard/Walcott på den andre, vil ikke si det er veldig dårlig dekning. Tror derimot at man kanskje må ha inn en litt mer komplett spiss, enn det Chamakh og Bendtner er. Ingen av de har mulighet til å gjøre den samme jobben som RVP.

 

Problemet med at man setter opp Nasri på kant, er jo det at dekningen på midten bli svært dårlig. Tror enten at man må ha inn en sentral midtbane til eller at man henter inn en kant/ving

Link to comment
Share on other sites

Det som blir spennende å se er om Szczcesny er keeper nr.1 neste sesong også. Da har vi Fabianski tilbake! (Almunia kan også være en konkurrent der hvis han ikke blir solgt ;))

 

Tror Szczesny blir nr. 1 og Fabianski nr.2

Link to comment
Share on other sites

Nasri/Arshavin på den ene kanten og Hazard/Walcott på den andre, vil ikke si det er veldig dårlig dekning. Tror derimot at man kanskje må ha inn en litt mer komplett spiss, enn det Chamakh og Bendtner er. Ingen av de har mulighet til å gjøre den samme jobben som RVP.

 

Problemet med at man setter opp Nasri på kant, er jo det at dekningen på midten bli svært dårlig. Tror enten at man må ha inn en sentral midtbane til eller at man henter inn en kant/ving

 

Når kun 1 av 4 spillere du nevner der har denne posisjonen som en "naturlig" posisjon så er det dårlig dekning. 2 er spisser og 1 er sentral/offensiv midtbane.

 

Chamakh kan gjøre en god jobb i fraværet til van Persie, men han vil aldri bidra med like mye mål som van Persie, men han gjør en meget god usynlig jobb med å dra forsvaret ut av posisjon og åpner ofte rom for medspillere, men skulle gjerne sett en ny spiss inn selv. Særlig hvis vi skal spille 4-2-3-1 neste sesong mtp. at van Persie da passer best i Cesc-rollen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så langt har denne sommeren omtrent blitt som fryktet. De gode og kjente navnene linkes bort fra vår klubb, mens unge og ukjente linkes inn. De litt dyre og spennende kjøpene ser fjerne ut. Skjønner veldig godt at profiler som Nasri og Fabregas er møkkalei dette. Spørsmålet er resten av "stjernene" tenker.

 

Mens fansen mer enn noen gang lider seg i gjennom denne perioden, er det som vanlig helt tyst fra det offisielle Arsenal. Ser ut til at ting som vanlig sitter j**lig langt inne når det kommer til Arsenal.

 

En skuffet hilsen fra Charlie.

Link to comment
Share on other sites

Så langt har denne sommeren omtrent blitt som fryktet. De gode og kjente navnene linkes bort fra vår klubb, mens unge og ukjente linkes inn. De litt dyre og spennende kjøpene ser fjerne ut. Skjønner veldig godt at profiler som Nasri og Fabregas er møkkalei dette. Spørsmålet er resten av "stjernene" tenker.

 

Mens fansen mer enn noen gang lider seg i gjennom denne perioden, er det som vanlig helt tyst fra det offisielle Arsenal. Ser ut til at ting som vanlig sitter j**lig langt inne når det kommer til Arsenal.

 

En skuffet hilsen fra Charlie.

 

Hva vil du "det offisielle Arsenal" skal gjøre? Spre rykter eller røpe sine targets og slik bidra til falske forhåpninger eller økt pris på våre targets? I følge avisene så hadde vi et akseptert bud på Phil Jones, burde klubben skrevet om det på hjemmesiden? Vi tilbød angivelige Jones mer i lønne enn Manchester United, men han valgte å signere for dem allikevel. Skal klubben lastes for det og hva mer kunne dem strengt talt gjort?

Link to comment
Share on other sites

Hva vil du "det offisielle Arsenal" skal gjøre? Spre rykter eller røpe sine targets og slik bidra til falske forhåpninger eller økt pris på våre targets? I følge avisene så hadde vi et akseptert bud på Phil Jones, burde klubben skrevet om det på hjemmesiden? Vi tilbød angivelige Jones mer i lønne enn Manchester United, men han valgte å signere for dem allikevel. Skal klubben lastes for det og hva mer kunne dem strengt talt gjort?

 

Overgang til Jones er ikke offisiell enda.

ESPN melder om at der krangles om overgangsummen

 

http://www.dagbladet.no/2011/06/10/sport/fotball/premier_league/rykteborsen/16869048/

Link to comment
Share on other sites

Hva vil du "det offisielle Arsenal" skal gjøre?

 

Tja, kanskje det bør skapes forventninger både ovenfor fans og muligens spillerne? Eller kanskje man kan avkrefte noe? Tror det er meget viktig å komme med noen velvalgte ord etter en sesong som for alvor har gitt oss alle noe å fundere over.

 

Ellers kanskje det er like greit at det er tyst? Det jo tidligere ble lovet gull og grønne skoger, for så å ende opp med f.eks. Silvestre. :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Spillere som så langt mer eller mindre har fortalt oss at Arsenal ikke er et blivende sted er Nasri, Denilson, Clichy og Bendtner. I tillegg har vi Walcott "som forstår dem" og Cesc som ikke sier noe. Det forteller i alle fall meg at det er noe som er galt i det indre livet i stallen.

 

Litt uro nå, rett efter en grusom sesongavslutning, ser jeg på som et godt tegn. Det virkelig skumle hadde vært om alle uttrykte tilfredshet med sesongen vi nettopp har lagt bak oss!

 

Men uroen kan for all del ikke vare for lenge. Og for å skape ro og tro må Wenger snart få ut transferfinger'n. Vitale posisjoner kan ikke være dekket av store spørsmålstegn til langt ut i juli/august. Igjen er det noe å lære av Alex Ferguson. Han er snart i havn med sommerkjøpene sine. David De Gea, Phil Jones, Ashley Young og Nasri/Modric? Fryktinngytende!

Link to comment
Share on other sites

Litt uro nå, rett efter en grusom sesongavslutning, ser jeg på som et godt tegn. Det virkelig skumle hadde vært om alle uttrykte tilfredshet med sesongen vi nettopp har lagt bak oss!

 

Jo, jo. Det som hadde vært ennå bedre var at noen flere hadde stått frem med et fighting face, knallet knyttneven i bordet og fortalt verden at vi skal jaggu vise dere noe annet neste sesong.

 

Men uroen kan for all del ikke vare for lenge. Og for å skape ro og tro må Wenger snart få ut transferfinger'n. Vitale posisjoner kan ikke være dekket av store spørsmålstegn til langt ut i juli/august. Igjen er det noe å lære av Alex Ferguson. Han er snart i havn med sommerkjøpene sine. David De Gea, Phil Jones, Ashley Young og Nasri/Modric? Fryktinngytende!

 

Sant. Det kommer av at en går inn i transfervinduet med flere spørsmål enn svar. En situasjon som er fullstendig selvpåført og som får meg til lure på hvor forberedt en egentlig er på mål og metode for det som skal skje. Det høres kanskje respektløst ut å si, men det er så mange tog som har rast forbi stasjonen de siste transfervinduene mens vi har har vært mest opptatt av å pusse (små)mynter. I år mer enn noen gang tidligere i Wengersk tid er det å handle raskt et poeng i seg selv. Det er uro innad og usikkerhet utad. Det er en måte å legge det dødt på - vis besluttsomhet og handlekraft.

 

 

Comprenez-vous, Arsene ?

Link to comment
Share on other sites

Igjen ser eg vi har punga ut stort for ein ung spelar, medan vi ruger hardt på pengesekken når det kommer til mer erfarne spelarar av internasjonalt kaliber. Heilt greit å signere stortalentet Chamberlain, sålenge det ikkje går på bekostning av signeringar vi trenger på kortare sikt. Eit par veletablerte "stjerner" som hever laget umiddelbart. Få inn Gervinho (litt skeptisk mtp at han er afrikansk, liker ikkje å miste spelarar i to månadar annakvart år), Hazard, Baines, Cahill/Samba og Benzema. Selg Diaby (potensialet har alltid vært der, men no er han 25 år og altfor ustabil, kan til nøden være igjen som stallfyll) Denilson, Squillaci, Almunia, Clichy, mogelegens Eboue og Rosicky.

 

Alfa omega er å beholde Nasri og Fabregas samtidig som de riktige justeringer i forhold til spelarkjøp/-salg blir gjort så tenkjer eg vi er med heilt inn neste år.

Link to comment
Share on other sites

Igjen ser eg vi har punga ut stort for ein ung spelar, medan vi ruger hardt på pengesekken når det kommer til mer erfarne spelarar av internasjonalt kaliber. Heilt greit å signere stortalentet Chamberlain, sålenge det ikkje går på bekostning av signeringar vi trenger på kortare sikt. Eit par veletablerte "stjerner" som hever laget umiddelbart. Få inn Gervinho, Hazard, Baines, Cahill/Samba og Benzema. Selg Diaby (potensialet er der, men no er han 25 år og altfor ustabil, kan til nøden være igjen som stallfyll) Denilson, Squillaci, Almunia, Clichy og Rosicky.

 

Alfa omega er å beholde Nasri og Fabregas samtidig som de riktige justeringer i forhold til spelarkjøp/-salg blir gjort så tenkjer eg vi er med heilt inn neste år.

 

Det er ukjent for meg at vi har signert Chamberlain, har du noen kilder?

Link to comment
Share on other sites

Håper det er sant, han høres ut som en spennende spiller. Prisen derimot høres i overkant stiv ut, håper og tror den blir langt lavere.

 

I slike tilfeller er det add-on klausuler så det holder. Denne prisen er nok gitt pokaler, mål og landskamper ..... som det også var med Walcott i sin tid.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...