Jump to content

2011.05.08 Stoke City B


Arsenalboy93

Recommended Posts

  • Replies 115
  • Created
  • Last Reply

Vinner ikke fotballkamper hvis man ikke "møter opp" og ikke har en vilje eller inspirasjon til å gi alt.

Tafatt og en feeling at gutta hadde gitt opp fra første minutt.

 

Mange som underpresterer i dag og vi fikk også se at Djourou har en stor bunnkurve når det kommer til prestasjoner. Er langt unna det han viste tidligere i sesongen og har hanglet siste kampene.

 

Det positive er at Van Persie fortsetter å score mål og sitt 8. strake på bortebane.

Uansett hjelpeløst å prøve en opphenting på 0-2 når man klarer å kløne det til å slippe inn enda et mål på under 30 sekunder etter redusering.

 

å ja..kommentator Wikestad var fryktelig irriterende og pratet mye bullshit i dag.

Link to comment
Share on other sites

Svakt Arsenal og Arsene Wenger. Dette laget vil aldri vinne noe som helst så lenge man ikke klarer luke vekk ting alle i hele verden har påpekt i åresvis nå. Det hjelper ikke å kjøpe Vidic, Pique, Cahill, Maldini, Baresi, osv, så lenge laget ikke kan forsvare seg, og det heller ikke ser ut som det er fokus på dette. Dette er helt og holdent Wenger sin feil. Spiller ingen rolle om snittalderen på troppen er 10 eller 35 så lenge forsvar ikke er en del av filosofien til Wenger.

 

Men en ting vinner Arsenal. De vinner VM i sidelengsfotball/crab passing. Stokefansen var inne på noe når de ropte "Boring, boring, boring" til dette håpløst kjedelige og lite fruktbare spillet.

 

Wilshere: Du holder på å falle ned på nivå til diverse andre grisespillere i PL. Vær så snill å roe ned, eller så er du nede på samme amøbenivå som Rooney, Gerrard, Shawcross, osv på no time. Trist å se. Tro hva Wenger har å si til "taklingsforsøkene" hans i dag.

 

Pulis knuste Wenger taktisk i dag. Det viser seg at det kan fungere å endre spillemønster gjennom kampen.

Link to comment
Share on other sites

Vel vel. Årets dårligste kamp. Dette var så svakt at jeg ikke har ord. Greit å tape fotballkamper, men ikke på en slik måte. Stoke trengte ikke anstrenge seg en gang. Mistenker at gresset var langt og ikke vannet, men spillere på dette nivået må kunne tilpasse seg. Ballen gikk så sakte at passene nesten ikke kom frem til mottager. Dette var rett og slett grusomt å se på. Akkurat nå så har jeg litt flau på lagets vegne. De må virkelig gå i seg selv etter en slik kamp.

To spillere som klarte seg bra var Kosc og vP. Resten var langt unna vanlig standard

Link to comment
Share on other sites

Vel vel. Årets dårligste kamp. Dette var så svakt at jeg ikke har ord. Greit å tape fotballkamper, men ikke på en slik måte. Stoke trengte ikke anstrenge seg en gang. Mistenker at gresset var langt og ikke vannet, men spillere på dette nivået må kunne tilpasse seg. Ballen gikk så sakte at passene nesten ikke kom frem til mottager. Dette var rett og slett grusomt å se på. Akkurat nå så har jeg litt flau på lagets vegne. De må virkelig gå i seg selv etter en slik kamp.

To spillere som klarte seg bra var Kosc og vP. Resten var langt unna vanlig standard

 

Vet ikke om det var årets dårligste kamp, synes dette var en helt vanlig forestilling av Arsenal 2010/2011. Som vanlig spiller vi med kanter som er horribelt dårlig. Det gjør vondt å se Walcott og Arshavin og tenke på at United har Nani og Valencia. Det er også forferdelig å se Djorou spille nok en 100% drittkamp.

 

Arsenal er ekstremt forutsigbare, sliter voldsomt med å skape sjanser, og sånn har det sett ut hele sesongen med npen få herlige unntak. Laget er ikke godt nok, og det har det heller ikke vært på flere år. Hvis Wenger ikke gjør grep så er det bare et tidsspørsmål før topp 4 glipper i årene som kommer. Ekstremt skuffende, men ikke overraskende.

 

Børs:

 

Schezny 5

Sagna 6

Gibbs 4 (dessverre dårligere enn Clichy, som heller ikke er god nok)

Djorou 1

Koscielny 7

Song 5

Wilshere 5

Ramsey 3

Arshavin 2

Walcott 1

Van Persie 7

 

Bendtner 5

Chamakh 5

Rosicky 6

Link to comment
Share on other sites

Gammel vane er vond å vende.. -Sølv er nederlag, sa Kuppern. Alex Ferguson sier sikkert det samme. Wenger, derimot, sier at sølv er gull. Da blir det også slik. Nesten. Og det har blitt en vane for dette Arsenal-laget. Ikke bra!

 

Hvor mange av gutta kjente blodsmaken i munnen da 90 minutter var spilt? Gjorde vi alt vi kunne? Jeg tror ikke Gary Cahill er frelseren. Her må det komme inn noen som faktisk har vunnet noe før. Noen som ikke aksepterer å være nest best. Det kommer til å koste endel penger og et par kameler, Wenger!

Link to comment
Share on other sites

Som sagt over, årets dårligste kamp.

Aldri sett Sagna så ille!

Aldri blitt så frustrert over Wilshere, han prøver å prøver, men idag er han overivrig og hjelper ikke!

Aldri sett Djourou så svak, så ut som landsmannen Senderos, dvs helt forvirret.

Skuffa over Wengers avgjørelse om å starte med Ramsey.

Syns dog at Wenger traff okei med byttene, litt rart at Walcott blir på i en kamp uten bakrom, imo ville Eboue vært bedre å ha på kanten mot slutten der.

 

Også må jeg få takke TV2 for å utstede Casper Wikestad til å kommentere denne kampen, han er jo negativt innstilt til laget vårt FØR kampen.

Dommeren var forøvrig ganske god og tapet er fullt fortjent, men har fortsatt mye å irritere meg over.

Link to comment
Share on other sites

Szczcesny - 4

 

Sagna - 5

Djourou - 2

Koscielny - 5

Gibbs - 3

 

Wilshere - 3

Song - 5

Ramsey - 3

 

Arshavin - 3

RvP - 4

Walcott - 3

 

Dette forklarer vel det meste.. La reservelaget spille neste kamp. Man ser at alle sammen har gitt opp sesongen!

Link to comment
Share on other sites

NÅ! Er det f... meg nok, vi supporter blir regel rett pissa på!

Vi betaler skyhøye billettpriser for et lag som bare spiller kjedeligere og kjedeligere fotball, som gir håp, bare for å kunne pisse på oss etterpå, vi har en manager som er så sta at jeg ikke har ord, vi har en manager som virker å prioritere bort grunnpilarene innenfor fotball( jobbe for hverandre, laget, æren og det å organisere seg)......

 

Det må skje noe....

Men hva, er det sanerlig ikke lett å si lenger, man har latt det gå forlangt, alt forlangt. Nå er det nesten ikke noen annen utvei en å vente på at den stallen vi har skal bli voksene eller å håpe på at Wenger åpner lommeboka. Hva er mest sannsynlig? Ingen av delen spør du meg...

 

For det er noe vitalt som mangler med dette Arsenallaget. Viljen er ikke der,(borsett fra hos Wilshere og RVP) virker som om alle andre har et annet favorittlag som de heler ville spille på, er liksom en litt «gir f... holdning» hos de fleste andre. Finnes sikkert flere som også jobber for hverandre, men dette er en minoritet iforhold til de som ikke gjør det og da går det ikke.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skulle betalt MYE for å vært flue på veggen i garderoben før, under (i pausen), og etter kampen

 

Er det virkelig slik Wenger vil at fotball skal spilles? Det er en gåte for meg at han ikke gjør grep når gutta GÅR fotball. Sinnsyyyykelig frustrerende

Link to comment
Share on other sites

Vi betaler skyhøye billettpriser

 

Synes det er like morsomt hver gang at vi her i Norge sitter og snakker om at vi betaler skyhøye billettpriser. Over 90% av supporterne her i Norge ser knapt en eneste kamp live, og da blir det rett og slett for dumt å sitte her å klage over høye billettpriser. At engelske supportere som ser de fleste kampene hver sesong klager over prisene kan jeg godt forstå.

 

Jeg har sesongkort, men selv jeg har ikke noe grunnlag for å klage over høye priser, da jeg ikke har noen kostnad tilknyttet dette sesongkortet utenom de kampene jeg er over og ser.

Link to comment
Share on other sites

Må bare berømme United for en effektiv kjapp fotball som både er sjanseskapende og underholdende.

Akkurat slik vi spilte før.

 

I kampen idag skjer det som har skjedd mange ganger denne sesongen. Lite tempo,mye dilldall med ballen,veldig forutsigbare.

Noe må skje med spillestilen vår Wenger. Den virker rett og slett utdatert.

RvP vår beste idag.

Link to comment
Share on other sites

Synes det er like morsomt hver gang at vi her i Norge sitter og snakker om at vi betaler skyhøye billettpriser. Over 90% av supporterne her i Norge ser knapt en eneste kamp live, og da blir det rett og slett for dumt å sitte her å klage over høye billettpriser. At engelske supportere som ser de fleste kampene hver sesong klager over prisene kan jeg godt forstå.

 

Jeg har sesongkort, men selv jeg har ikke noe grunnlag for å klage over høye priser, da jeg ikke har noen kostnad tilknyttet dette sesongkortet utenom de kampene jeg er over og ser.

 

Tja man kan jo bruke det som motargument, men faktum er at det så og si alltid er utsolgt på Emirates og inngangsprisene er de aller dyreste i England. Det burde være på tide å belønne supporterene istedet for å øke billettprisene enda et hakk.

 

Økonomisk sett er vi blant de aller sunneste klubbene i verden og attpåtil kjøper vi få spillere og har i løpet av de siste sesongene solgt en del spillere for en god del slump med penger som ikke har kommet tilbake i klubben i spillerkjøp o.l. så sånn sett skulle man da ihvertfall tro at billettprisene ikke kom til å øke mtp. at det allerede er mye profitt i klubben fra før.

 

Virker nesten som planen til klubben er å distansere seg fra de virkelige supporterne som er oppvokst rundt stadiumet og klubben for å fokusere på å håve inn "storfiskene". Altså forretningsfolk o.l. som faktisk har utrolig god råd.

 

Tviler på at mange ville ha klaget på om Arsenal økte billettprisen hvis Wenger punget ut med mye penger i sommer eller om vi allerede hadde tatt noe sølvtøy hittil denne sesongen.

 

Forøvrig ifølge denne kilden så venter klubben også til etter fristen for fornyelse av sesongkortene er over før de annonserer salget Cesc Fabregas.

 

Hvis det stemmer så mener jeg det er direkte skammelig og så klasseløst som det går ann å få det.

Link to comment
Share on other sites

Etter strålende innsats mot United var vi tilbake til den kjedelige, forutsigbare fotballen Arsenal ofte har servert denne sesongen. Bare å legge bort myten om at Arsenal spiller så strålende offensiv fotball, vi fremstår ikke sånn lenger. United spiller bedre offensiv fotball enn oss feks.

Finner absolutt INGEN positive ting med dagens kamp, elendig innsats, hårreisende forsvarsspill, lite tempo og rytme framover, drøssevis av personlige tekniske feil. Stoke visste hva vi kom med og fikk det enkelt.

Skulle ønske Wenger kunne ta oss videre, men har ingen tro på det lenger, jeg synes tiden er inne for et skifte.

 

Nok en sesong hvor vi rakner er over. Same old same old.

Link to comment
Share on other sites

:blink:-->

QUOTE(Stefan B @ May 8 2011, 06:53 PM) 223793[/snapback]

Tja man kan jo bruke det som motargument, men faktum er at det så og si alltid er utsolgt på Emirates og inngangsprisene er de aller dyreste i England. Det burde være på tide å belønne supporterene istedet for å øke billettprisene enda et hakk.

 

Økonomisk sett er vi blant de aller sunneste klubbene i verden og attpåtil kjøper vi få spillere og har i løpet av de siste sesongene solgt en del spillere for en god del slump med penger som ikke har kommet tilbake i klubben i spillerkjøp o.l. så sånn sett skulle man da ihvertfall tro at billettprisene ikke kom til å øke mtp. at det allerede er mye profitt i klubben fra før.

 

Virker nesten som planen til klubben er å distansere seg fra de virkelige supporterne som er oppvokst rundt stadiumet og klubben for å fokusere på å håve inn "storfiskene". Altså forretningsfolk o.l. som faktisk har utrolig god råd.

 

Tviler på at mange ville ha klaget på om Arsenal økte billettprisen hvis Wenger punget ut med mye penger i sommer eller om vi allerede hadde tatt noe sølvtøy hittil denne sesongen.

 

Forøvrig ifølge denne kilden så venter klubben også til etter fristen for fornyelse av sesongkortene er over før de annonserer salget Cesc Fabregas.

 

Hvis det stemmer så mener jeg det er direkte skammelig og så klasseløst som det går ann å få det.

 

Tror vi ska ta sånne uttalelser med en klype salt. Wenger har ingen intensjon om å selge Fabregas, men mindre spilleren sterkt vi dra selv. Og jeg tror ikke sesongkortsalget synker nevneverdig selv om Fabregas takker for seg. Arsenal er en populær klubb og jeg tror det alltid de vil få solgt alle sesongkort på Emirates.

Samtidig er kampene på Emirates nærmest alltid utsolgt og derfor tør styret å gjøre denne prisøkningen.

Selv om de kanskje ikke ser fullsatt ut på Emirates alle kamper er likevel billettene betalt.

 

Det er vel meldt at flere klubber kommer til å øke billettprisene i år, men det som kanskje svir mest for Arsenal-supporterne er at Arsenal fra før er dyrest i landet og likevel øker prisene samtidig som mange forventer større investeringer på spillere og vil ha pokaler i skapet.

Link to comment
Share on other sites

noe av det verste jeg noen gang har sett. Djorou staar for tidenes svakeste prestasjon siden Stepanovs mot utd. Er direkte skyldig i alle 3 baklengs, og viser forsvarsspill fra helvette. Rett og slett skrekkelig. Ellers viser angriperne at de mangler maalteft.

Link to comment
Share on other sites

* Vi framstår framleis som eit av PL svakaste LAG

* Walcott er av PL svakaste vingar

* JD er ikkje ein stoppar som er jamt god nok for laget vårt

* At Gibbs krev høgare lønn og meir speletid seier noko om kva verdiar Wenger prentar inn i sine unge spelarar

* Ingen av dei som var i dagens tropp bør det vere vanskeleg å erstatte? Dei er ikkje gode nok saman, så Wenger bør gjere nokre val; Kven skal ut?

Link to comment
Share on other sites

Som sagt over, årets dårligste kamp.

.....

Dommeren var forøvrig ganske god og tapet er fullt fortjent, men har fortsatt mye å irritere meg over.

 

Føyer seg inn i en lang rekke kamper i år som alle kvalifiserer seg til å bli årets dårligste kamp.... uff, dette er rett og slett for jævlig

Link to comment
Share on other sites

* Vi framstår framleis som eit av PL svakaste LAG

* Walcott er av PL svakaste vingar

* JD er ikkje ein stoppar som er jamt god nok for laget vårt

* At Gibbs krev høgare lønn og meir speletid seier noko om kva verdiar Wenger prentar inn i sine unge spelarar

* Ingen av dei som var i dagens tropp bør det vere vanskeleg å erstatte? Dei er ikkje gode nok saman, så Wenger bør gjere nokre val; Kven skal ut?

 

* Vi framstår framleis som eit av PL svakaste LAG

Nei, da hadde vi rykket ned. Framsto vi ikke som lag når vi slo Barca, Manure og Chelsea?

 

* Walcott er av PL svakaste vingar

12 mål og 11 assists totalt så langt i årets sesong er vel hans beste noensinne i Arsenal.

 

* JD er ikkje ein stoppar som er jamt god nok for laget vårt

Djourous klart beste sesong i Arsenal-trøya tross en formdipp nå på slutten.

 

* At Gibbs krev høgare lønn og meir speletid seier noko om kva verdiar Wenger prentar inn i sine unge spelarar.

Lønnskravet til en UNG Gibbs er vel hans eget problem og det er ikke uventet at han ønsker spilletid.

 

* Ingen av dei som var i dagens tropp bør det vere vanskeleg å erstatte? Dei er ikkje gode nok saman, så Wenger bør gjere nokre val; Kven skal ut?

Så du vil erstatte hele laget? Var jo nesten samme lag som slo Manure forrige helg.

 

 

Jeg er ikke helt med på krisemaksimeringen din og det virker fryktelig svartmalende.

 

Sesongen i år et bedre enn i fjor, men det mangler en vinnerkultur og en del på det mentale planet for å ta det ekstra steget + et par nye spillere.

Det må nok noen endringer til, men det har da ikke vært en helsvart sesong selv om trofèene uteblir igjen.

Link to comment
Share on other sites

Stoke putter 7 mann i midtforsvaret sitt gjennom hele kampen, men Arsenal fortsetter å prøve å tre gjennom midten med kortpasningsspillet, for det er jo THE BEAUTIFUL WAY....Ja, fysøren så vakkert det var å se Arsenal stange huet i veggen i 90 minutter igår. Det var som å være i det sixstinske kapell...

Link to comment
Share on other sites

 

Sesongen i år et bedre enn i fjor, men det mangler en vinnerkultur og en del på det mentale planet for å ta det ekstra steget + et par nye spillere.

Det må nok noen endringer til, men det har da ikke vært en helsvart sesong selv om trofèene uteblir igjen.

 

 

Om man ser på poeng, er dette en dårligere sesong enn i fjor....

Link to comment
Share on other sites

Som sagt over, årets dårligste kamp.

 

dette er noe av det verste jeg noen gang har sett av Arsenal, i løpet av 41 år som supporter. Jeg har forsøkt å lete i hukommelsen etter like grusomme kamper, men det er vanskelig å finne noe som overgår dette. Heldigvis fikk det ingen betydning i forhold til utfallet av ligaen, men det er likevel så typisk at hver gang det er en kamp som kan gi laget MULIGHETER til noe mer, da faller man sammen som et korthus. De virket helt paralysert, og kampen i går forsterket inntrykket av at hovedproblemet til Arsenal sitter mellom ørene.

 

Dommeren var forøvrig ganske god og tapet er fullt fortjent,

 

ja, vi kan ikke skylde på dommer Halsey, for en gangs skyld var dommeren banens beste... han viste godt skjønn. Kanskje Arsenal til og med var LITT heldige at Wilshire ikke ble utvist?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...