Jump to content

2011.05.08 Stoke City B


Arsenalboy93

Recommended Posts

Stoke.png VSarsenal.png

 

 

Stoke City v Arsenal

Barclays Premier League

Britannia Stadium

Søndag 08.05.2011

Klokka: 15.05

 

 

Arsenal gjester beryktede Britannia stadium på Søndag. Britannia har en tilskuerkapasitet på 27 500 og er en meget moderne stadion( bygd i 1997). Prislappen kom på 14,7 millioner pund. Tidligere Stokspiller, Sir Stanley Matthews sin aske ble begravet under stadioens midtsirkel etter sin død i februar 2000.

 

britannia1.jpg

 

 

 

 

 

Arsenal

Arsenal kommer fra en meget sterk seier mot Man United. Denne kampen satte punktum på en gode hjemmestatistikk mot topplaga denne sesongen. 2 seiere 2 uavgjorte(begge skulle ha endt med seier) og 0 tap.

 

Før denne matche har det vært tungt å være Arsenalsupporter. 6 poeng på 5 kamper, er den skrekkelige sannheten. Når sant skal sies kunne man fort stått med 12, hvis man hadde hatt marginene på sin side mot «Søppla» og Liverpool.

 

Form: UVUUTV

 

Skader: Kommer oppdatering fredag. Nasri, Fabregas og Djourou, er alle usikkre

Starting 11:

 

1304521152278361.jpg

 

 

 

Stoke

Stoke har en imponerende hjemmestatesikkk, med 3 seiere og 3 uavjort, på de 6 siste. Stoke har tatt like mange poeng som oss på de 5 siste matchene. En ting som vi burde dra fordel av er at Stoke ikke har noe å spille for.

 

Starting 11: er veldig usikker på hvem som starter. Har hørt noe rykter om at det kanskje blir spart noe spiller i denne kampen

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 115
  • Created
  • Last Reply

Takker for kamptråden TheLegend :D

 

Av en eller annen grunn har jeg lyst til å se dette laget:

1304526918657328.jpg

 

Walcott som midtspiss for å rett og slett terrorisere Stoke forsvaret. Syntes ikke han kommer nok i bakrom når han spiller på høyrevingen. Van Persie som hengende spiss ville gitt mange gode muligheter til Walcott.

 

Ramsey spiller på høyrekanten grunnet få alternativer mtp. at Nasri er ute og Walcott spiller som spiss. Dog har Aaron spilt her før og vil ofte skifte posisjon med van Persie.

 

Regner dog med at Walcott starter på høyre, van Persie på topp og Ramsey i Cesc rollen (såfremt Cesc ikke spiller selv).

Link to comment
Share on other sites

:P-->

QUOTE(Stefan B @ May 4 2011, 06:38 PM) 223526[/snapback]

Takker for kamptråden TheLegend :D

 

Av en eller annen grunn har jeg lyst til å se dette laget:

1304526918657328.jpg

 

Walcott som midtspiss for å rett og slett terrorisere Stoke forsvaret. Syntes ikke han kommer nok i bakrom når han spiller på høyrevingen. Van Persie som hengende spiss ville gitt mange gode muligheter til Walcott.

 

Ramsey spiller på høyrekanten grunnet få alternativer mtp. at Nasri er ute og Walcott spiller som spiss. Dog har Aaron spilt her før og vil ofte skifte posisjon med van Persie.

 

Regner dog med at Walcott starter på høyre, van Persie på topp og Ramsey i Cesc rollen (såfremt Cesc ikke spiller selv).

 

Smart løsning! Men her er man veldig avhengig av at RVP og Ramsey bytter plass ganske ofte. Ingen av dem er jo noen kanttyper.

Link to comment
Share on other sites

:P--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ May 4 2011, 06:38 PM) 223526[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Takker for kamptråden TheLegend :D

 

Av en eller annen grunn har jeg lyst til å se dette laget:

1304526918657328.jpg

 

Walcott som midtspiss for å rett og slett terrorisere Stoke forsvaret. Syntes ikke han kommer nok i bakrom når han spiller på høyrevingen. Van Persie som hengende spiss ville gitt mange gode muligheter til Walcott.

 

Ramsey spiller på høyrekanten grunnet få alternativer mtp. at Nasri er ute og Walcott spiller som spiss. Dog har Aaron spilt her før og vil ofte skifte posisjon med van Persie.

 

Regner dog med at Walcott starter på høyre, van Persie på topp og Ramsey i Cesc rollen (såfremt Cesc ikke spiller selv).

Smart løsning! Men her er man veldig avhengig av at RVP og Ramsey bytter plass ganske ofte. Ingen av dem er jo noen kanttyper.

 

Ingen av kantene våre utforderer noe særlig uansett (er vel faktisk bare Walcott for tida) og van Persie trekker veldig ofte ut på kanten (som når han hadde målgivende til Ramsey mot United). Tror det kunne fungert bra. Dog ville det største objektet i denne kampen ha vært å få Walcott i bakrom så slikt sett kunne man gjerne ha startet med spillerne på sine sedvanlige plasser slik at Stoke ble virkelig tatt på senga når Walcott, RvP og Ramsey byttet posisjoner underveis i kampen.

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ May 4 2011, 09:03 PM) 223545[/snapback]

Han tenker vel mentalt. Var jo tross alt mot Stoke at beinbruddet skjedde..

Det var tanken ja :D

 

Kanskje like greit at Ramsey spiller denne. Publikum kommer til å ta godt i mot han og det er vel ingen Stokespillere som tør prøve seg med en takling? :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg hater virkelig bortekampene mot Stoke, hvertfall etter hva som skjedde ifjor. Nå ser det vell ut til at Rambo starter, hadde vært så fantastisk deilig om han hadde putta i kampen. Jeg tror spillerne har fått en ganske stor moral boost etter United kampen, og vinner denne etter mye fighting. Håper på dette laget;

 

Robin van Persie

 

Andrey Arshavin-Aaron Ramsey-Theo Walcott

Jack Wilshere-Alex Song

 

Gael Clichy/Kieran Gibbs-Thomas Vermaelen/Johan Djourou-Laurent Koscielny-Bacary Sagna

Wojciech Szczesny

 

Mitt tips; 1 - 2

Link to comment
Share on other sites

Robin van Persie

 

Andrey Arshavin-Aaron Ramsey-Theo Walcott

Jack Wilshere-Alex Song

 

Gael Clichy/Kieran Gibbs-Thomas Vermaelen/Johan Djourou-Laurent Koscielny-Bacary Sagna

Wojciech Szczesny

 

Mitt tips; 1 - 2

Ser veldig riktig ut. Går for dette laget jeg også!

Link to comment
Share on other sites

Szczesny

Sagna - Djourou - Koscielny - Vermaelen

Ramsey - Song - Wilshere

Walcott - Bendtner/Chamakh - RvP

 

Snakker vi om PL's beste forsvarsfirer?

Arshavin holder ikke ut i 90. minutter, og det er på tide at dansken eller marokken får sjansen fra start.

Link to comment
Share on other sites

Vil ikke si det

Stoke forum

Tror ikke man skal ta det der for seriøst. Det er et par stykker som er hatere, men jeg tror ikke de representerer den gjennomsnittlige Stokesupporter. Som en sier på forumet

"IF we boo him etc then we will look exactly as the media, wenger etc have portrayed, mindless, neandertholic thugs..."

 

En annen ting er jo at jo mer vesen de lager av Ramsey saken jo mer vil det påvirke spillet til Shawcross. Tror ikke Shawcross ønsker å bli minnet på episoden med Ramsey i 90 minutter

Link to comment
Share on other sites

Var på Emirates når vi møtte Stoke hjemme. Satt like ved bortefansen og flere av disse lagde "brekketegn" iløpet av kampen. Ikke vanskelig å forstå hva de mente. Forkastelig

 

Ekstremt spent på om vi klarer å få det offensive til å stemme uten cesc og nasri. Og, som alltid, spent på hvordan vi håndterer dødballene... Hater å møte Stoke

Link to comment
Share on other sites

Var på Emirates når vi møtte Stoke hjemme. Satt like ved bortefansen og flere av disse lagde "brekketegn" iløpet av kampen. Ikke vanskelig å forstå hva de mente. Forkastelig

 

Ekstremt spent på om vi klarer å få det offensive til å stemme uten cesc og nasri. Og, som alltid, spent på hvordan vi håndterer dødballene... Hater å møte Stoke

Det er vel 28.000 mennesker på Britannia. Selv om det er noen som gjør "brekketegn" så betyr det veldig lite. De fleste andre oppfører seg bra

Link to comment
Share on other sites

Ganske trist å tenke på at Arsenal har rotet bort seriegullet i 3 kamper hvor Arsenal har spilt mot lag som har vært i elendig form på det tidspunktet de møtes; Blackburn, Sunderland og Bolton. 7poeng mer der, så...

Det var da en ganske kort liste. Det finnes da langt flere. Newcastle borte, Tottenham hjemme og borte, WBA.... Ironien er at når vi endelig slår storlagene så taper vi mot de små...

Link to comment
Share on other sites

Ganske trist å tenke på at Arsenal har rotet bort seriegullet i 3 kamper hvor Arsenal har spilt mot lag som har vært i elendig form på det tidspunktet de møtes; Blackburn, Sunderland og Bolton. 7poeng mer der, så...

 

 

That`s the name of the game my friend, alle poengtap er like viktige, uansett om de kommer mot bolton eller manu, det virker bare mere unødvendig når de kommer mot lag vi leder mot eller bør slå.

Manu og chelsky har også rotet bort poeng i søkk og kav denne sesongen, som oss, det handler kun om ET PAR kamper hvor manu har hatt mere flyt og EN kamp hvor chelsky har hatt mere flyt så langt.

Pissepratet om at PL aldri har vært dårligere bør begraves snarest mulig, PL er fortsatt verdens beste og jevneste liga, manu spiller altså CL-finale denne måneden, ser faktisk ikke bort fra at de vinner hele dritten...

Hvis vi slår stoke i morgen har vi tett kontakt med minst ett av de lagene foran :D

Vårt fantastiske lag, med verdens beste manager, er ett lag med 23 år i snitt, trenger jeg å si mere?

Er det noen her inne som ikke har samme mistanke som meg, at Arsenal i løpet av de neste ti årene kommer til å regjere ball-øya?

Nå har altså monsieur Wenger nogenlunde konkurransedyktige betingelser med konkurrentene vedrørende transfer-budsjett, bring on the future!!!!!!!!!!!

The future`s so bright, I gotta wear shades :D

Link to comment
Share on other sites

Vårt fantastiske lag, med verdens beste manager, er ett lag med 23 år i snitt, trenger jeg å si mere?

Er det noen her inne som ikke har samme mistanke som meg, at Arsenal i løpet av de neste ti årene kommer til å regjere ball-øya?

Nå har altså monsieur Wenger nogenlunde konkurransedyktige betingelser med konkurrentene vedrørende transfer-budsjett, bring on the future!!!!!!!!!!!

The future`s so bright, I gotta wear shades :D

 

Ikke utenkelig. Var vel noe sånn som dette da United begynte sin stormakt med herrene Giggs,Scholes,Neville sisters ,Beckham osv.

Arsenal kan fort bli det samme,eneste forskjellen er vel at konkurransen i PL er hardere enn noensinne.

Ellers tror på en morsom kamp idag.

Arsenal seier tror jeg også på mot forPulis lag.

Link to comment
Share on other sites

Det var da en ganske kort liste. Det finnes da langt flere. Newcastle borte, Tottenham hjemme og borte, WBA.... Ironien er at når vi endelig slår storlagene så taper vi mot de små...

Det som skiller de kampene jeg har skrevet opp fra de du nevner, er at lagene du nevner var i god form da de møtte oss, mens de jeg nevner var i elendig form...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...