Jump to content

2011.05.08 Stoke City B


Arsenalboy93

Recommended Posts

Hahaha, nok en gang Djourou. Hvor ofte skjer det at samme mann er ansvarlig for 3 av 3 baklengs???

 

Carragher hadde for noen aar siden, en lignenede opplevelse mot manu. Men det skal sies at han ikke paa noe vis spilte saa svakt som Djorou gjorde i gaar.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 115
  • Created
  • Last Reply

* Vi framstår framleis som eit av PL svakaste LAG

- Det er ikkje mange kampar i år der vi har framstått som eit bedre lag enn motstandaren? At vi har meir kvalitet og bedre spelarar ---> JA, men jobbe saman, spele kvarandre god? Fotball er individuelle prestasjonar satt i system, på ein måte som kan gjere at 2+2=5 Vi har som regel fått til 2+2=4, men eg meiner vi har fleire kampar i år der 2+2=3 enn 2+2=5....

 

*Walcott er av PL svakaste vingar

- Walcott har etter mi meining to ferdigheiter han bør bruke så mykje som mogleg. Fart og avsluttareigenskapar. Kor mange gangar sett han seg sjølv i posisjon til å bruke desse ferdigheitene? I går, i løpet av sesongen? Eg trur Walcott kan ha mange gode sesongar for oss, men slik han framstår i går og det meste av sesonge 2011 som ving har han vore særs svak. Han er fryktelig stasjonær, truar mest aldri bakrom, kjem mest aldri forbi sin back og taper stort sett alt av duellar, når han har ein innleggsfot som stort sett kan brukast til å rulle ballen på tvers, (dette har han gjort med hell ein del gangar år!) meiner eg at han er av dei svakare vingane i PL.

 

* JD er ikkje ein stoppar som er jamt god nok for laget vårt

- JD har hatt ein ok sesong, og eg ser gjerne at han blir i Arsenal i mange år. MEN ikkje som noko første val. Han har for mange rare val, er veldig uryddig i stilen og er som litt for mange av våre spelarar ikkje smart nok i ei rekkje situasjonar. Eg rangerar Vermalen og Kos føre han i køa. JD er ein god squad spelarar men som eit klart første val meiner eg han har eit langt stykke igjen om Arsenal skal ta ligagull.

 

* At Gibbs krev høgare lønn og meir speletid seier noko om kva verdiar Wenger prentar inn i sine unge spelarar.

- Gibbs er eit resultat av Wenger sin ungdsompolitikk. Vi har verdens best betalte juniorspelarar. Etter det eg les har vi til dømes ein lovande tyrkar på 18 som nå ikkje skriv ny kontrakt grunna løn og speletid! Gibbs er ein av desse ein eigenprodusert spelar som vi skulle ynskje ville blø for drakta og laget, derimot truar han no med å forlate oss grunna løn og speletid, og dette frå ein spelar som knappast har prestert i år...

 

* Ingen av dei som var i dagens tropp bør det vere vanskeleg å erstatte? Dei er ikkje gode nok saman, så Wenger bør gjere nokre val; Kven skal ut?

- Eg vil på ingen måte erstatte heile laget; men eg meiner at ingen av dei er uerstattelige, og at den gruppa som Wenger har nå, ikkje fungerer godt nok saman. Det er sjølvsagt galskap og idioti og kvitte seg med heile gruppa; men eg meiner likelvel at nokon val må gjerast; vi har ein stor stall og 3-5 spelarar skal inn; jau kven skal da ut?

Link to comment
Share on other sites

Hvor ofte skjer det at samme mann er ansvarlig for 3 av 3 baklengs???

 

sjelden med en så voldsom off-day. Så gjenstår det å se om det var nettopp det. Og med tanke på at Djorou tidligere har levert mange gode prestasjoner, er det grunn til å mistenke at også Djorou er rammet av den samme mentale sperren som resten av laget. De virker helt handlingslammet og livredde for å gjøre feil, med det resultatet at de gjør enda verre feil... at det var nettopp Djorou som var verst i går kan ha vært litt tilfeldig. Egentlig litt tullete å gjøre ham til syndebukk, selv etter gårsdagen, når det underliggende problemet er kollektivt.

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ May 8 2011, 06:53 PM) 223793[/snapback]

Tja man kan jo bruke det som motargument, men faktum er at det så og si alltid er utsolgt på Emirates og inngangsprisene er de aller dyreste i England. Det burde være på tide å belønne supporterene istedet for å øke billettprisene enda et hakk.

 

Økonomisk sett er vi blant de aller sunneste klubbene i verden og attpåtil kjøper vi få spillere og har i løpet av de siste sesongene solgt en del spillere for en god del slump med penger som ikke har kommet tilbake i klubben i spillerkjøp o.l. så sånn sett skulle man da ihvertfall tro at billettprisene ikke kom til å øke mtp. at det allerede er mye profitt i klubben fra før.

 

Virker nesten som planen til klubben er å distansere seg fra de virkelige supporterne som er oppvokst rundt stadiumet og klubben for å fokusere på å håve inn "storfiskene". Altså forretningsfolk o.l. som faktisk har utrolig god råd.

 

Tviler på at mange ville ha klaget på om Arsenal økte billettprisen hvis Wenger punget ut med mye penger i sommer eller om vi allerede hadde tatt noe sølvtøy hittil denne sesongen.

 

Forøvrig ifølge denne kilden så venter klubben også til etter fristen for fornyelse av sesongkortene er over før de annonserer salget Cesc Fabregas.

 

Hvis det stemmer så mener jeg det er direkte skammelig og så klasseløst som det går ann å få det.

 

Jeg er helt enig med deg at det er på tide belønne supporterne istedet for å sette opp prisene. Misforstå meg rett. Jeg sier ikke at prisene ikke er for høye. Synes bare det blir rett og slett for dumt at vi her i Norge sitter og klager over billettprisene. Som nevnt i forrige innlegg, ser over 90% av norske supportere knapt en eneste kamp live. Så har du en liten prosentandel som ser en håndfull kamper i løpet av en sesong, og så har du en liten promille som ser mer enn dette. I mine øyne gir det oss ingen rett til å klage på akkurat dette feltet. De som har rett til å klage, er de lokale supporterne som ser alle kampene live. Disse har også en helt annen inntekt enn oss nordmenn.

 

Så klag gjerne på at spillerne er for dårlig, at Wenger ikke gjør en god nok jobb osv. Men å sitte her som nordmann å klage over billettprisene blir rett og slett for dumt.

 

Når det gjelder artikkelen om at Arsenal venter med å annonsere salget av Cesc til etter sesongkortene er solgt, tror jeg du skal ta med en meget stor klype salt

Link to comment
Share on other sites

Helsvart kamp mot stoke, dårlig konsentrasjon straffer seg i PL, dårlig stabilitet har kostet oss tittelen denne sesongen.

Det merkelige er at i forrige sesong var vi meget stabile mot de svakere lagene og tapte 6-poengerne mot lagene rundt oss på tabellen, denne sesongen har vi vært brukbare mot manu, chelsky, city og pool men samtidig mistet poeng i søkk og kav mot antatt dårligere motstand.

Mye tyder vel på at dette er en mental greie og at vi muligens mangler et rivjern på banen som ikke tillater medspillerne å slippe seg nedpå, men når både manu og chelsky også mister masse poeng mot antatt dårligere motstand tyder det nok også på at de svakeste lagene i PL har blitt giftigere, bedre organisert og at det rett og slett ikke finnes walk in the park-kamper lenger.

All honnør til manu nå i innspurten, på nytt har de vist hva rutine, en intens vinnervilje og arbeidsinnsats betyr i fotball, skulle ikke forundre meg om de også stakk av gårde med CL, måtte Gud forby.

Jeg er av den bestemte oppfatning at det ikke er spillestilen som er problemet vårt, når vår spillestil er god nok til å slå barcelona, manu, chelsky og city er den mer enn god nok for meg, tidlig i sesongen vant vi også kamper med 6 mål både i PL og CL, bl.a mot den ene finalisten i Europa-league, Braga.

Utfordringen ligger heller i å videreutvikle denne spillestilen til å bli mere direkte mot antatt svakere motstand, jeg tror spillerne må bli mere fokusert på å avslutte angrepene våre tidligere, sette hverandre opp for skudd i en tidligere fase av spillet og gjerne avslutte fra litt lengre distanse.

Det virker av og til som vi stoler for mye på våre ferdigheter, ingen tvil om at vi er utrolig dyktige ballspillere men motstanderne har for lengst avslørt vår tilbøyelighet til å trille oss gjennom lagene vi spiller mot før vi skal sette den i mål, dermed så overbefolker de sin egen 16-meter og gjør det veldig trangt for oss, det har ført til at det i perioder har sett veldig forutsigbart ut, men altså ikke slik i mange kamper mot veldig gode lag.

Ingen tvil om at dette også skyldes konsentrasjon og fokus i forkant av kampene, noe som desverre også har ført til blemmer bakover på banen med jevne mellomrom, vi har rett og slett ikke oppnådd det momentumet som skal til for å bli champs til slutt, våre gode perioder har alt for ofte blitt avbrutt av nedturer.

Kampen mot stoke viser vel at vi fortsatt er avhengige av våre verdensstjerner i Fabregas og Nasri, jeg håper virkelig ikke disse guttene forsvinner til neste sesong.

I tillegg ønsker jeg meg en ny klasse-stopper inn, gjerne Cahill men etter min mening er Jagielka et enda bedre alternativ, Djorou har vel alene kostet oss 6 poeng mot bolton og stoke, når det er sagt er slett ikke våre problemer løst av den grunn, muligens er vel hverken Cahill eller Jagielka tilgjengelige heller.

Wenger har en jobb å gjøre når det gjelder å bringe stabilitet inn i hodene på spillerne, vi kan rett og slett ikke variere på den måten vi har gjort denne sesongen.

Vi har beveget oss fra vanvittig flott og effektiv fotball det ene øyeblikket til hjelpeløs, forutsigbar og impotent fotball i løpet av utrolig kort tid, oppgaven blir å gjøre spillerne i Arsenal FC sterkere mentalt, klarer Wenger dette uten nytt blod inn i trenerapparatet?

Link to comment
Share on other sites

sjelden med en så voldsom off-day. Så gjenstår det å se om det var nettopp det. Og med tanke på at Djorou tidligere har levert mange gode prestasjoner, er det grunn til å mistenke at også Djorou er rammet av den samme mentale sperren som resten av laget. De virker helt handlingslammet og livredde for å gjøre feil, med det resultatet at de gjør enda verre feil... at det var nettopp Djorou som var verst i går kan ha vært litt tilfeldig. Egentlig litt tullete å gjøre ham til syndebukk, selv etter gårsdagen, når det underliggende problemet er kollektivt.

 

Djourou var ikke god i går, men å legge skylden for alle målene på ham blir bare tull:

 

1. mål: Gibbs trekker hodet ned! når ballen kommer inn og derfor treffer den Jones. JD var ikke tett nok i markeringen, men hovedansvaret får Gibbs ta.

 

2. mål: Horribel vurdering fra Ramsey som slår ballen over eget hode mot Sagna uten å orientere seg først. Faller perfekt for Pennant som kommer mot et ryggende forsvar fordi Sagna ikke klarer å tackle. Skuddet går via foten til JD og detter ned bak Szcz. Den eneste som faktisk gjorde en inngripen var JD og han er den som blir slaktet.. Syns ikke det er riktig da hovedansvaret ligger hos Ramsey.

 

3. mål: Dårlig og panisk klarering etter kollektiv svikt i det defensive presset fra hele midtbanen og Gibbs. Den må JD ta en god del ansvar for, men igjen så var han faktisk en av de få som var der han skulle være.

Link to comment
Share on other sites

1. mål: Gibbs trekker hodet ned! når ballen kommer inn og derfor treffer den Jones. JD var ikke tett nok i markeringen, men hovedansvaret får Gibbs ta.

 

pussig at de plutselig ikke har en mann ved stolpen ved frispark nesten ved cornerflagget, siden de nesten alltid har hatt en spiller ved hver stolpe ved cornere... dette målet er kollektiv svikt i organiseringen i forsvaret.

 

2. mål: Horribel vurdering fra Ramsey som slår ballen over eget hode mot Sagna uten å orientere seg først. Faller perfekt for Pennant som kommer mot et ryggende forsvar fordi Sagna ikke klarer å tackle. Skuddet går via foten til JD og detter ned bak Szcz. Den eneste som faktisk gjorde en inngripen var JD og han er den som blir slaktet.. Syns ikke det er riktig da hovedansvaret ligger hos Ramsey.

 

ja, denne blir det feil å gi Djorou ALENE skylda for selv om ballen treffer foten hans og utspiller Szeszny. Det var jo litt tilfeldig i seg selv, nok et eksempel på marginer i mot. Men at Pennant kom til skudd var ikke tilfeldig, det skyldtes en kombinasjon av et selvmords-tilbakespill av Ramsay og kaos og kollektiv handlingslammelse i forsvaret (der naturligvis Djorou var en av de involverte).

 

3. mål: Dårlig og panisk klarering etter kollektiv svikt i det defensive presset fra hele midtbanen og Gibbs. Den må JD ta en god del ansvar for, men igjen så var han faktisk en av de få som var der han skulle være.

 

jo, han sto riktig plassert, men det hjelper dessverre lite når han legger ballen pent til rette for stoke-spilleren som bare kan sende den i nettet. Denne må han i hovedsak ta på sin kappe, men også ved denne scoringen så hele Arsenal-forsvaret ut som en hønsegård, der alle flakset forvirret og panisk omkring. :)

Link to comment
Share on other sites

pussig at de plutselig ikke har en mann ved stolpen ved frispark nesten ved cornerflagget, siden de nesten alltid har hatt en spiller ved hver stolpe ved cornere...

 

Den stolpen der har i det siste vært Nasri sin jobb, og siden han ikke var på banen så .......... er det vel sikkert ingen som har brydd seg med å gi noen andre noen beskjed - hverken før eller under kampen. Noen som tror det ikke er mulig?

Link to comment
Share on other sites

Få inn en mann som kan drille et forsvar på cornere og frispark mot så er ihvertfall en ting løst.

Problemet er at de kan ikke markere. Sjelden en ser motspilleren kan lett dempe ballen i mål med magen.

Vi er faktisk det svakeste laget i PL på dødballer.

Ting blir ikke bedre før det blir rydda opp i.

Link to comment
Share on other sites

Den stolpen der har i det siste vært Nasri sin jobb, og siden han ikke var på banen så .......... er det vel sikkert ingen som har brydd seg med å gi noen andre noen beskjed - hverken før eller under kampen. Noen som tror det ikke er mulig?

 

Kommunikasjon kommer når mentaliteten er god. Som kjent er jo ikke mentaliteten i dette laget veldig bra, så helt klart en mulighet .

Link to comment
Share on other sites

Den stolpen der har i det siste vært Nasri sin jobb, og siden han ikke var på banen så .......... er det vel sikkert ingen som har brydd seg med å gi noen andre noen beskjed - hverken før eller under kampen. Noen som tror det ikke er mulig?

 

Mot Liverpool (tror jeg det var) så jeg det stikk motsatte: To (!) Arsenal-spillere som begge ville passe på fremste stolpe.. Der og da forstod jeg at dødballer imot har vi verken øvd på, eller snakket om på forhånd. Rollefordeling må tas der og da.

 

Hver gang Arsenal taper en kamp uttaler Wenger: The defended really well. Med et snev av misnøye og forakt i stemmen. Wenger liker ganske enkelt ikke forsvar. Han vil ikke tenke på det, øve på det eller snakke om det. Og derfor tror jeg ingenting av betydning vil bli gjort i sommer. Planen er å bli så god i angrep at forsvar ikke behøves. En hårete plan!

 

 

hønsegård

 

Spot on. Dessverre!

Link to comment
Share on other sites

Mot Liverpool (tror jeg det var) så jeg det stikk motsatte: To (!) Arsenal-spillere som begge ville passe på fremste stolpe.. Der og da forstod jeg at dødballer imot har vi verken øvd på, eller snakket om på forhånd. Rollefordeling må tas der og da.

 

En morsom episode hvis det ikke hadde vert så avslørende at det er skremmende.

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen vart ei besynderleg affære. Grei start og total dominans. Manglande utteljing, og det heile dett saman etter 15 min. Som så ofte før. Tempoet fell, og bordet vert rydda for Stoke. Kollektiv døs dei neste 60 minutta.

Så, etter 75 minutt, våknar dei fyrste frå dvalen:

 

-Øh, veit nokon kva klokka er? Og kva er stillinga?

- ZZZZZZZZZ. Øh, eg har ikkje klokke på meg. Men eg trur det stod 0-0 for litt sidan.

-Øh, det var merkeleg. Det står 2-0 på tavla der.

 

Så, til slutt har alle våkna, og mirakelet skjer. Ein byrjar å få litt fart på beina, og viser teikn på at dette hastar. Dei siste minuttane klarer ein å setje Stoke under bittelitt press. For seint, for seint og for lite, for lite.

 

Her trengst eit spark i ræva, og Ferguson's velprøvde hårtørkar-metode hadde heller ikkje vore av vegen. Både i garderoben og på treningsfeltet. Gje grei beskjed om at ingen er freda, og frå no av spelar alle for plassane sine neste sesong. Å daffe rundt for halv maskin i ein så viktig kamp er totalt uakseptabelt. Brett opp armane, og gjev klar melding om at dette er ARSENAL. I fall denne viktige kunnskapen har falt vekk under dvalen. Ingen ting anna enn 100% er godt nok.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...