Jump to content

2011.02.27 Birmingham N


Mikl02

Recommended Posts

Ser tydelig Koscielny sparker etter ballen men bommer tottalt, så det er helt klart kos sin feil som dekker

våres polske keeper, som ikke ser ballen før den sprett opp i mange/arma hans og da for han ikke grep på den siden kommer overaskanes.

 

Må henge meg på her.

Koscielny ser jo ut som han har tenkt til å ta ballen helt til ballen spretter opp i fanget til Szczesny og når han i tillegg halvveis sparker keeperen vår synes jeg det blir feil å laste den unge polakken for målet. Jeg kan dog være med på at han ikke hadde en topp dag på jobben.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 300
  • Created
  • Last Reply

Szczesny - 3 Skulle vært utvist og fått straffe i mot allerede etter 2 min. Kun en elendig dommeravgjørelse redder han fra å øderlegge sjansene betraktelig allerede her. På det første målet misser han. Om han hadde stått på streken hadde han tatt den lett, og som keeper står man på streken når man ikke når ut tidsnok. Når han allikevel går ut når han omtrent ikke opp til hodet på Zigic engang. Greit at han er høy, men Szczesny bruker henda. På det sistr målet gir jeg mesteparten av skylda til Kosc, men faktum er at Almunia alltid har blitt kritisert for manglende autoritet. Hadde Szczesny klart å rope at han hadde kontroll og vist autoritet her ville han enkelt fått ballen uten Koscielnys påvirkning.

Sagna - 6 Ganske anonym kamp. Klarer ikke prege kampen.

Djourou - 6 Ingen store feil, men henger ingen fantastisk kamp.

Koscielny - 5 Har egentlig flere gode inngrepner i løpet av kampen, men alt blir glemt av en sitasjon. Han skal selvfølgelig vare feie ballen bort eller holde seg unna. Det han gjør her er en stor feil. Føler at han ofte har klønet det til for oss selv om han oftest er god generelt. Mange gode prestasjoner glemmes fort når man på merkverdelig roter det til og ender opp med mål i mot eller røde kort. Slikt skjer desverre alt for ofte med Kosc.

Clichy - 7 Er en god del med offensivt, og forsøker. Kunne sammen med Szczesny vært syndebukk etter 2 min, men reddes også han av dommeren. Gigabrøler som opphvever offsiden, og det er vel ikke akkurat første gang han gjør det heller.

Song - 5 Klarer heller ikke han å sette sitt preg på kampen. Svak kamp av Song i dag.

Wilshere - 7 En av få som får godkjent i dag.

Nasri - 6 Forsøker, men får det ikke helt til i dag.

Rosicky - 6 Sliter med å få til noe.

Arshavin - 7 Kjemper og forsøker en del til tider, men mangler det avgørende siste. Er dog meget god på utligningen.

van Persie - 7 For en skuddteknikk på målet. Viser seg igjen å være en farlighet, desverre hjelper det ikke når resten av laget mangler kreativitet killerinstinkt i dag.

 

Bendtner - 6 Forsøker til en viss grad men blir for stillestående og ukreativt.

Chamakh - 6 Anonymt innhopp. Blir aldri farlig

Link to comment
Share on other sites

Hehehe. Av og til må jeg rett og slett le litt av dette forumet. Her kan man ta mellomfag i psykologi uten å åpne en eneste bok! :P

 

Og ja, jeg er like skuffet som alle andre, men at det går an å endre mening så kjapt, og lire av seg så utrolig mye dritt i løpet av kort tid på et åpent nettforum er ganske enkelte utrolig.

 

‎"Jobben" i dag og i morgen består i være like stolt av være Gooner etter dette tapet som når man vinner. Det skiller klinten litt fra hveten. Og det bør ikke være problem. Heldigvis! :-)

Link to comment
Share on other sites

Det er slettes ikke alle som vil ha vekk Wenger.

 

Jeg vil IKKE ha Wenger vekk. Tror fortsatt denne sesongen kan ende helt fantastisk. Vi er med på tre fronter og jeg håper gutta klarer å nullstille seg fort som f, neste dødsviktige kamp er om noen få dager.

Link to comment
Share on other sites

Ekstremt kjip måte å tape på. Med unntak av ett stangskudd ut av intet er det kun Arsenal mot Foster i andre omgang. Hadde dog en kjip følelse før kampen, og ved nærmere ettertanke-så rart det enn kan høres ut i og med at det var en finale, så er det den minst viktige kampen igjen av sesongen. Og som en sa før stoke i midtuka, heller seier der enn idag. Problemet på litt lenger sikt er jo selvsagt hvilken virkning dette får på spillerne, at de taper ett trofe som skulle være i boks før kampen. Akkurat den ettervirkningen tror jeg kan bli fatal. Virker som vi feiler når vi er så nær. Er bare å se på kampene tidligere i sesongen hvor vi har gått på trynet, så er det når vi har sjangsen til å komme opp og forbi.

 

Over til kampen. Begge målene til birmingham kommer etter store feil i våre rekker. Første mål starter ved en håpløs ball fra Sagna som senere blir corneren. Og der er det vel ikke uventet Kosci som taper en duell, før staken får headet ballen over en utrusende WS. Akkurat der mener jeg han gjorde en feil ved å gå ut.

 

Andre målet gir jeg 90% til Kosci og 10 til WS, jeg hører hjemme i stua at WS roper, og da skal ikke Kosci inn i den ballbanen, og når han så trekker seg når ballen er så og si på vrista så blir det vanskelig for keeper. Det er keeper som er sjef i boksen, og da er hans ord lov. Så ved nærmere ettertanke gir jeg Kosci hele skylden. Det som er utrolig kjipt oppi det hele er at Kosci har kommet seg utover sesongen, men han har vært innvolvert i mange baklengs på til dels tabbenivå. Så sitter med hjerte litt i halsen når han er innvolvert.

 

De som sier det er fortjent synes jeg tar feil, jeg synes vi desidert var det beste laget. Og det var bare en god foster og litt for mange unøyaktige nest-siste pasninger som gjorde at denne ikke er vår.

 

Til slutt så vil jeg si at jeg føler Wenger feiler totalt med å sette inn Bendtner og Chamack for RVP og Arshavin. Arsahvin var livlig idag og gjode mye fint. Bendt og Cham er alt for like, og han burde heller tatt ut Rosicky som jeg føler har en meget svak kamp. Skjønner heller ikke hvorfor RVP gikk ut, med mindre han var skadet eller helt tom? Det så dog ikke slik ut.

 

Alt i alt en meget skuffende kveld der jeg vel får gratulere birmingham, og "kåre" Kosci og Wenger til dagens "syndebukker"

 

For bare for all del håpe dette ikke får fatale konsekvenser for de resterende ukene av sesongen...bare og satse på chelski og pool mot manure nå...

 

 

Skuffet men fattet, nå reiser jeg på fjellet og prøver å lade batteriene og ta en god og lang pause fra alt som har med Arsenal, så er man vel tilbake med ny giv etter noen dager med ski på fjellet...

Link to comment
Share on other sites

‎"Jobben" i dag og i morgen består i være like stolt av være Gooner etter dette tapet som når man vinner. Det skiller klinten litt fra hveten. Og det bør ikke være problem. Heldigvis! :-)

Støttes, å mase på Wengers bortgang er idiotisk. Once a Gooner always a gooner!

Link to comment
Share on other sites

Søknad om å deppe i kveld er innvilga. Men i morgon sprett me alle saman opp av senga, glad og fornøgd :)

 

Som alltid gleder jeg meg til morgendagen. ALLE skal få vite at jeg er proud to be a Gooner! Nå, som alltid ellers. Motgang gir styrke!

Link to comment
Share on other sites

Får prøve meg på et sitat fra Tom Watts.

 

"We always want it to be one blokes fault. That is us. There is not a football supporter, there has never been a football supporter born, who has watched the team lose and didn't want to be able to say; it was his fault. Because that's, you can handle that."

Link to comment
Share on other sites

Ja ja, story of our gunners, når det gjelder som mest, så driter vi oss ut.

 

Da er det premier league, FA cup og champions league igjen, dette er til å gremmes over, kan vi ikke kjøpe skikkelige forsvarspillere til sommeren.

 

Nå har forsvarspillet vårt vært et problem i 6 år, nå begynner det kanskje å bli på tide å fikse problemet??

 

Så lenge det er Arsene Wenger som styrer skuta så vil nok neppe dette forandre seg.. Jeg mener det er på tide med ny manager, og desverre så tror jeg dagens finale tap til påvirke resten av sesongen. Og det er heller ikke første gang Birmingham setter en kraftig bulk i sluttspurten av sesongen..

 

Dette må være en kjempe smell i selvtilliten til laget vårt?! Hvis vi ikke en gang klarer å slå Birmingham i Carlings cupen, hvordan skal vi da klare å vinne Premier League, FA Cupen eller Champions League?

 

Willshere, Nasri og Van Persie viser bra form, men Song ser mer begredelig ut enn på lenge. Og slik går det når han hverken har utfordring eller en avløser i sin posisjon. Djourou har en av de sjeldne prestasjonene sine, men det er alikevell ikke første gang han forlater motspillere i boksen på dødballer. Bare så utrolig synd at han gjorde det i dag også. Problemet i arsenal er at dette trolig ikke blir adressert, og Djourou vil da forstte med samme type "markering" videre.

Koscielny viser nok en gang resultatet av hvordan det kan gå når man kjøper rimelige spillere som ikke har anerkjent seg på noen som helst måte i toppfotballen! Har hatt flere gode kamper(da med Djourou) men det er sesongen i ett man må bedømme, og her har han ikke lykkes i det hele tatt etter min mening!

 

Hadde vi hatt Vermaelen, Fabregas, Walcott og Van Persie ut hele kampen så hadde nok sjansen vært større for at vi endelig etter 6 år skulle feire et trofe, men slik kan man desverre ikke belage seg på når man er arsenal suporter.

Link to comment
Share on other sites

Må henge meg på her.

Koscielny ser jo ut som han har tenkt til å ta ballen helt til ballen spretter opp i fanget til Szczesny og når han i tillegg halvveis sparker keeperen vår synes jeg det blir feil å laste den unge polakken for målet. Jeg kan dog være med på at han ikke hadde en topp dag på jobben.

 

Vil heller ikke skylde på Schezzer selv om han ikke hadde sin beste kamp i Arsenal

trøya.

Det må være en vanskelig jobb å spille bak midtstoppere som bare springer vekk fra mannen sin på corner,og blir fintet ut med skuddfinte av den andre.

Begynner å bli bekymret over dette mannskapet sine manglende evner i avgjørende store kamper.

Det er nemlig som lag vi taper denne kampen og det er forunderlig at så mange underpresterer

i en såpass viktig kamp.

Link to comment
Share on other sites

Szczesny - 3 Skulle vært utvist og fått straffe i mot allerede etter 2 min. Kun en elendig dommeravgjørelse redder han fra å øderlegge sjansene betraktelig allerede her. På det første målet misser han. Om han hadde stått på streken hadde han tatt den lett, og som keeper står man på streken når man ikke når ut tidsnok. Når han allikevel går ut når han omtrent ikke opp til hodet på Zigic engang. Greit at han er høy, men Szczesny bruker henda. På det sistr målet gir jeg mesteparten av skylda til Kosc, men faktum er at Almunia alltid har blitt kritisert for manglende autoritet. Hadde Szczesny klart å rope at han hadde kontroll og vist autoritet her ville han enkelt fått ballen uten Koscielnys påvirkning.

Sagna - 6 Ganske anonym kamp. Klarer ikke prege kampen.

Djourou - 6 Ingen store feil, men henger ingen fantastisk kamp.

Koscielny - 5 Har egentlig flere gode inngrepner i løpet av kampen, men alt blir glemt av en sitasjon. Han skal selvfølgelig vare feie ballen bort eller holde seg unna. Det han gjør her er en stor feil. Føler at han ofte har klønet det til for oss selv om han oftest er god generelt. Mange gode prestasjoner glemmes fort når man på merkverdelig roter det til og ender opp med mål i mot eller røde kort. Slikt skjer desverre alt for ofte med Kosc.

Clichy - 7 Er en god del med offensivt, og forsøker. Kunne sammen med Szczesny vært syndebukk etter 2 min, men reddes også han av dommeren. Gigabrøler som opphvever offsiden, og det er vel ikke akkurat første gang han gjør det heller.

Song - 5 Klarer heller ikke han å sette sitt preg på kampen. Svak kamp av Song i dag.

Wilshere - 7 En av få som får godkjent i dag.

Nasri - 6 Forsøker, men får det ikke helt til i dag.

Rosicky - 6 Sliter med å få til noe.

Arshavin - 7 Kjemper og forsøker en del til tider, men mangler det avgørende siste. Er dog meget god på utligningen.

van Persie - 7 For en skuddteknikk på målet. Viser seg igjen å være en farlighet, desverre hjelper det ikke når resten av laget mangler kreativitet killerinstinkt i dag.

 

Bendtner - 6 Forsøker til en viss grad men blir for stillestående og ukreativt.

Chamakh - 6 Anonymt innhopp. Blir aldri farlig

 

 

Enig med deg at det var en feilvurdering på det første målet, men han roper jo så høyt at jeg hører det hjemme i stua på det andre målet. Det er jo akkurat autoritet han viser der, problemet er jo at Kosci koker så til de grader i slike situasjoner. Skal dog nevnes at det er Kosci som også er feilplassert og taper den første viktige duellen som leder frem til headinga til Kosci. Når det er sagt så er det nok stor sannsynlighet for at almunia hadde blitt sterkere kritisert der. Jeg velger å skylde på almunia idag også, han var jo tross alt på benken, og hvem vet hvilken negativ innvirkning den mannen har når han er i nærheten av ett Arsenal lag

Link to comment
Share on other sites

Vi roter det bort som bare vi kan.

(..)

Ledere, vinnere, kynikere- Vi har INGEN! Derfor blir det ikke pokaler.

 

Ikveld er jeg så utrolig lei av dette laget!

 

ja, man kan begynne å lure. Og historien gjentar seg selv;

 

Cardiff 1927,

Newcastle 1932,

Swindon 1969

Valencia 1980

Luton 1988

Zaragoza 1995

Galatasaray 2000

Liverpool 2001

Barcelona 2006

Birmingham 2011...

 

denne klubben har en ufattelig evne til å rote bort de mest opplagte seire. Andre storklubber taper nesten aldri slike kamper, Arsenal har boka full. Men det som er virkelig ille er HVORDAN man taper, de taper jo på en måte selv ikke typiske bunnlag gjør. Derfor gjentar jeg mitt tidligere spørsmål om vinnerkultur. Og selv om man skulle vinne ligaen i år, vil ikke dette egentlig endre på noe som helst. For selv om man vinner og er god nok til dette betyr ikke automatisk at klubben har en vinnerkultur. Dette er noe man må bygge seg opp over tid, og selv i de store årene vant man mye mindre enn man egentlig burde ha gjort.

Link to comment
Share on other sites

Vil heller ikke skylde på Schezzer selv om han ikke hadde sin beste kamp i Arsenal

trøya.

Det må være en vanskelig jobb å spille bak midtstoppere som bare springer vekk fra mannen sin på corner,og blir fintet ut med skuddfinte av den andre.

Begynner å bli bekymret over dette mannskapet sine manglende evner i avgjørende store kamper.

Det er nemlig som lag vi taper denne kampen og det er forunderlig at så mange underpresterer

i en såpass viktig kamp.

 

Jeg fikk små hjerteinfarkt av å se på våre forsvarsspillere hver gang Birmingham i det hele tatt nærmet seg vår sekstenmeter. Og jeg satt i Oslo og så på kampen på en gratisstream på PCen, vil ikke tenke på hvordan Szczesny opplevde det der han stod foran 90.000 mennesker. Makan til panisk forsvarsspill tror jeg ikke jeg har sett av Arsenal en gang :)

Link to comment
Share on other sites

Håper dette ikke er et fosøk på å være morsom. Kilde takk!

Det der finnes ikke morsomt, blir meldt av stort sett alle blogger jeg følger på twitter, der de fleste av dem bruker å være velopplyste, meldes om "knee ligments" som om jeg ikke tar feil betyr en god stund på sidelinja for Van Persie.

Link to comment
Share on other sites

Nå er selvsagt "spark Wenger" mafiaen igang igjen. Det er jo litt søtt synes jeg. Dere har vært stille en lang periode nå, men har nå fått ny ammunisjon. Stakkar, blir dere ertet på skolen i morgen?

 

Arsenal og finaler er ikke akkurat hånd i hanske. Jeg har opplevd endel sure tap: Ipswich, West Ham og Liverpool i FA cupen. Luton i Mikke mus cupen, Valencia og Zaragosa i Cup-vinner cup samt Galatasaray i Uefa cup. (sikkert et par flere jeg ikke husker).

 

Dette føyer seg da inn i rekken av sure finaletap (gjerne mot underdogs). Det er bare å si "shit happens" "take in on the chin", gratulere Brum, gå videre og satse videre mot neste mulighet. Det er sånt som bygger karakter,

 

Jeg synes selvsagt mest synd på min 10 årige sønn som opplevde tap i sin første finale. Min trøst er at det gjorde jeg også som 10 åring i 78 mot Ipswich. Oppturene etter det har mer enn kompensert for nedturene.

Link to comment
Share on other sites

Som alltid gleder jeg meg til morgendagen. ALLE skal få vite at jeg er proud to be a Gooner! Nå, som alltid ellers. Motgang gir styrke!

Ja det er et godt poeng. Det er derfor vi løfter vekter og ikke luft, for å få motstand.

Det er da bedre å være med i en finale, enn å tape en kvartfinale eller noe sånt. Og vi har klart, tror jeg da, det jeg alltid har som mål - og det er direkte kvalifisering til champion league. Så det er to greie prestasjoner vi har oppnådd.

Det er fantastisk morsomt å være en gooner. Og det var moro forut for og under kampen, selv om det var noe dritt at vi tapte.

Wenger er min mann og vil alltid være det, men byttet av Arsjavin var nok litt uklokt, om det ikke var en skade da.

Link to comment
Share on other sites

Oppturene etter det har mer enn kompensert for nedturene.

 

 

tja, det kan man virkelig diskutere. Antall nedturer har vært unødvendig høyt, og i tillegg er måten nedtruene har kommet på så ydmykende og komisk at det ikke er sunt for den mentale helsen. Jeg våger påstanden at INGEN andre klubber er i nærheten av Arsenal på dette området. Mindre klubber har jo aldri vært i en slik situasjon, og de klubbene det er naturlig å sammenlikne seg med har ikke tapt så mange slike avgjørende kamper, og de har ihvertfall aldri tapt på den måten som etterhvert er blitt et slags varemerke for Arsenal. Klubben fremstår jo nesten like tragikomiske som Tottenham, og Tottenham har jo aldri opplevd slike finaletap som Arsenal. De har jo stort sett vunnet de finalene de har vært i, og de få tapte finalene har vært det vi kan kalle "normale" tap.

 

Jeg forventer ikke at Arsenal skal vinne hver gang de er i finale, men jeg forventer at de skal vinne en like stor andel av disse kampene som de andre kampene de spiller. Det er det minste man bør forvente av en klubb på dette nivået. I tillegg forventer jeg at spillerne i slike kamper er så profesjonelle at slike hendelser er bisarre unntak istedenfor regel, slik det nå er med Arsenal.

 

Det er da bedre å være med i en finale, enn å tape en kvartfinale eller noe sånt.

 

ikke når man taper på denne måten. Det kan bare skade selvtilliten. I tillegg har det gitt ekstra kamper i et allerede for tett program. Nei, i etterpåklokskapens lys hadde det vært bedre å ryke ut tidligere.

Link to comment
Share on other sites

Som vår kaptain nettopp har uttalt seg:

"Congratulations to Birmingham. This team has great potential and there r still great targets to play for this season. Thanks for ur support."

 

Lad Os se framover......Always proud to be a gooner!

Link to comment
Share on other sites

Som vår kaptain nettopp har uttalt seg:

"Congratulations to Birmingham. This team has great potential and there r still great targets to play for this season. Thanks for ur support."

 

Lad Os se framover......Always proud to be a gooner!

Yepp støtter den. Men aja regner ikke med Cl,men tenker det blir en sånn brukbar sesong med

å vinne PL og facupen. Nå ser jeg fremover.

 

Gooner forever.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skulle han da fått totalslakt? Ingen av målene er keepers feil, første bør JD ta på sin kappe. Det andre ene og alene Koscielnys tabbe, det virker som om han blir stresset selvom han ikke er presset og det er keepers ball.

 

Hadde du sagt det samme om det var Almunia og Djourou som var hovedrolleinnehavere? Vet du, det nekter jeg å tro!

 

Jeg ser "Almunias venner" later som om han fikk urimelig kritikk i forhold til Szczesny. Almunia fikk kritikk fordi han var dårlig, Szczesny får skryt fordi han er fantastisk god. Så enkelt er det.

 

"Almunias venner"?? Her roter du nok, da jeg aldri har vært medlem i noen av de såkalte Almunia-leirene.

 

Ja, Almunia har fått mye kritikk fordi han gjør mange feil, Szczesny mye ros for å gjøre få. Men jeg registrerer at rosen fortsetter selv når sistnevnte gjør feil, og jeg tillater meg å påpeke det urimelige. Dette gjør jeg ikke fordi jeg ønsker Szczesny skal få slakt, men fordi denne skjevheten alltid går utover noen andre. I dag Koscielny. Å gi ham all skyld for vinnermålet, er for meg uforståelig.

 

Noen slipper alltid unna, andre får alltid skyld. Jeg liker det ikke.

Link to comment
Share on other sites

Som vår kaptain nettopp har uttalt seg:

"Congratulations to Birmingham. This team has great potential and there r still great targets to play for this season. Thanks for ur support."

 

Lad Os se framover......Always proud to be a gooner!

 

for all del. vi må se fremover. Og klubben har alt å spille for. Men når skal man slutte med denne komikveldfotballen? Når vi ser hva som har skjedd i kveld, flere kamper tidligere denne sesongen (Newcastle), og man tar historien i betraktning er det merkelig om ikke dette sniker seg inn i bakhodet på spillerne, og svekker lagets muligheter også på andre områder.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...