Jump to content

2011.02.27 Birmingham N


Mikl02

Recommended Posts

Ser det er en diskusjon på skyldfordeling mellom Kos om vår unge keeper.

Etter min mening så er det faktsik vanskelig å fordele skyld så lenge vi ikke har en mikrofon hengende over de to. Om keeper roper tidlig, klar og tydelig at han skal ha ballen, så må stopper ta den på seg. Roper han sent slik at stopper blir forstyrret, så kan en begynne å dra inn keeper i det hele. Roper han ikke i det hele tatt, så er det klar at stopper blir forstyrret når han plutselig ser keeper i øyekanten og begynner å nøle.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 300
  • Created
  • Last Reply

På nytt var det noe galt med holdning/spenningsnivå - en mental greie. Det viste seg fra de første minuttene av og toppet seg i de siste minuttene. Alle fire bakerst pluss keeper gjør stygge feilvurderinger og personlige feil. Av de tre på midten er Song svak og Wilshere god, mens Rosicky er akkurat slik vi er blitt vant til han etter comebacket. Han er blitt en garantist for lite fremdrift. Nasri og spesielt Arshavin gir gass, men det blir for spedt med support og de blir for det meste mat for et velorganisert Birmingham som har en helt annen innstilling til kampen enn hva Arsenal har. Attityd som Erik Hamren prediket i Tronheim og vips var de best i Norge igjen. Robin van Persie hadde er grei kamp frem til scoringen og skaden, men er det så ille som det høres ut burde han strengt tatt vært byttet ut i pausen, og hvorfor Arshavin byttes mens Rosicky fortsetter skjønner jeg lite av. Etter at van Persie går ut har vi to sansynlige matchvinnere igjen. Den ene setter vi på benken og den andre går hovedsaklig på kant. Det er likevel ikke enkeltspillere eller spillesystemer som avgjør kampen. Ei heller er det tilfeldigheter. Arsenals "attitydproblem" kostet oss altså en ny pokal. Det begynner å bli pinlig mange av dem nå. Til tross for alt det gode arbeidet som gjøres er det en alvorlig mangel i denne gruppen som forhinder oss i å ta ut premien for det. Igjen var vi vår egen verste fiende.

 

som vanlig enig med det du skriver Sir. Men selv om personlige feil avgjorde dette er det meningsløst å lete etter syndebukker. For som du skriver er det underliggende problemet her mangel på vilje og holdninger. Og det er et kollektivt problem. Det er så typisk Arsenal å prestere på sitt verste når det gjelder som mest. Sett fra et objektivt ståsted er det jo egentlig bare å bli trist av talent som aldri klarer å få ut sitt potensiale. Vi har jo typiske evige toere også i andre idretter; utøvere som "alle" unner en suksess etter å ha bare vært nesten i mange år, enten fordi man ikke er god nok, fordi man er på feil sted til feil tid (at man hjar en konkurrent som er suveren), eller fordi man har "uflaks". Og Arsenal er på en måte fotballens svar på slike utøvere. De er mer enn gode nok, men får det ikke ut.

Link to comment
Share on other sites

På nytt var det noe galt med holdning/spenningsnivå - en mental greie. Det viste seg fra de første minuttene av og toppet seg i de siste minuttene. Alle fire bakerst pluss keeper gjør stygge feilvurderinger og personlige feil. Av de tre på midten er Song svak og Wilshere god, mens Rosicky er akkurat slik vi er blitt vant til han etter comebacket. Han er blitt en garantist for lite fremdrift. Nasri og spesielt Arshavin gir gass, men det blir for spedt med support og de blir for det meste mat for et velorganisert Birmingham som har en helt annen innstilling til kampen enn hva Arsenal har. Attityd som Erik Hamren prediket i Tronheim og vips var de best i Norge igjen. Robin van Persie hadde er grei kamp frem til scoringen og skaden, men er det så ille som det høres ut burde han strengt tatt vært byttet ut i pausen, og hvorfor Arshavin byttes mens Rosicky fortsetter skjønner jeg lite av. Etter at van Persie går ut har vi to sansynlige matchvinnere igjen. Den ene setter vi på benken og den andre går hovedsaklig på kant. Det er likevel ikke enkeltspillere eller spillesystemer som avgjør kampen. Ei heller er det tilfeldigheter. Arsenals "attitydproblem" kostet oss altså en ny pokal. Det begynner å bli pinlig mange av dem nå. Til tross for alt det gode arbeidet som gjøres er det en alvorlig mangel i denne gruppen som forhinder oss i å ta ut premien for det. Igjen var vi vår egen verste fiende.

 

Godt oppsummert Sir John! Helt enig i dine spillervurderinger og tanker rundt disposisjonene. Det er jammen mye man kan sette fingeren på etter kampen og Arsenal generelt. Som du skrev tidligere i kamptråden, så holdt du bevist en lav profil i forkant av kampen. Det forstår jeg veldig godt, for vi er blitt vant til at ting ikke alltid er slik de burde være.

Link to comment
Share on other sites

Roger Johnson,Ben Foster...matchvinnere....

er vel rett og slett det vi mangler dessverre i forsvaret. Når

det gjelder så svikter noen....Toure's panikk i forsvaret er erstattet av andre. savner en Adams baki der.

Har sett det en del ganger nå under Wenger. Kanskje på tide

å få inn noen som kan forsvarets ABC som Wenger kan det offensive....

 

Steven Howard har en del interessante tanker:

 

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport...too-clever.html

Link to comment
Share on other sites

Her er det bare å gratulere Birmingham med seieren.

 

Nå er det bare å legge tapet bak seg, og fortsette mot det som fortsatt har potensialet til å bli en meget bra sesong.

 

Som vanlig er holdningen etter et tap at vi skal skylde på enkeltspillere, og at disse skal selges fortest mulig. Hadde supporterne fått bestemme, så hadde de fleste spillerne vært solgt, og klubben mest sannsynligvis vært konkurs grunnet alle spillerkjøpene som hadde blitt utført. Koscielny har vært meget god den siste tiden, og stoppet Messi på en mesterlig måte i CL. I går hadde han en uheldig situasjon, og så skal vi plutselig selge han. Wake up and smell the friggin coffee

 

Det er et uttrykk som heter: Tap og vinn med samme sinn. Det ser man ikke mye av her inne. Det er rett og slett flaut hvordan vi presterer å oppføre oss under og etter kamper som ikke ender med seier.

Link to comment
Share on other sites

Det der finnes ikke morsomt, blir meldt av stort sett alle blogger jeg følger på twitter, der de fleste av dem bruker å være velopplyste, meldes om "knee ligments" som om jeg ikke tar feil betyr en god stund på sidelinja for Van Persie.

 

Har vanskelig for å tro at van Persie ville vært istand til å fortsette å spille såpass lenge, dersom skaden var såpass alvorlig at den vil sette han ut av spill i lang tid. For meg så det mer ut som en typisk slagskade enn en vridning i kneet

Link to comment
Share on other sites

Jaja- verre kunne det ikke bli. En generelt svak kamp som toppes av en utrolig tabbe. Denne kampen burde vært død og begravet lenge før dette skjer og der må mange dele skylden. Dessverre så er det flere som underpresterer i kampen og kanskje bortsett fra Clichy, Sagna og Arshavin er det ingen som fortjener skryt.

 

Szcz: uklar og klønete ved målet. Kommer han ut må han ta ballen og være bestemt, eller holde seg unna. Kosc er på vei inn før ham og har kontroll frem til keeper kommer. Deretter nøler begge og alt blir bare komisk. Orket ikke bli irritert engang. Slikt skjer med en uerfaren keeper. Jeg legger ikke all skyld på ham, men det meste. Kosc må gå inn da Martins tar løpet. Szsc kan holde seg unna, men gjør det dessverre ikke.

Sagna: god offensivt og defensivt. Full kontroll og MoM

Clichy: den eneste som faktisk gjør det rette på gjennomløpningene til LB. Man kan ikke sette offsideflinje på 30 meter uten press på ballfører. Akkurat samme feil som JD og Kosc gjorde i første omgang mot Barca. En må gå i duellen, den andre følge løpene som kommer bakfra. Clichy ser ut som synderen, men det er midtforsvaret som har ansvaret.

Kosc: tabben må han dele skylden med Szcz om. Taper første duell for Zigic scorer. To avgjørende øyeblikk dessverre. Resten av matchen har han faktisk god kontroll på alt rundt seg. Vinner mange dueller med Zigic.

JD: som Kosc. God i det meste, men svikter på første målet og blir overspillt ved gjennomløpninger.

Song: han og Wilshere fant aldri sine plasser sammen. God ballfordeler i perioder, slurvete i andre. Wilshere ville mye og var derfor ofte ute av posisjon noe som gjorde at Song heller ikke fant sin. De hadde for stor avstand hele tiden både i lengderetning og i bredden. Dette tilskrives også at Arsh ikke tar sammen jobben bakover som Nasri slik at den venstre sentrale blir trukket ut for å dekke rom. At B'ham lemper ballen over midtbanen gjorde også at vi ikke fikk Wilshere og Song som sentrale duellspullere på midten.

Wilshere: som Song. Noen gode offensive bidrag, men slurvete og lite flink til å markere sine bevegelser. Dette fører bl a til den dårlige ballen fra Sagna som i neste omgang ender i første scoringen. Også andre ganger at han starter en bevegelse for deretter å endre den. Passet ser da latterlig dårlig ut, men unge Jack må ta sin del av skylden.

Arsh: god så lenge han orket. Vet ikke hvorfor han ble tatt av og ikke kjørt som spiss mot en Johnson som ikke kunne løpe siste 30 min. Merkelig valg hvis han ikke hadde tendenser til en skade. Sparket jo rimelig hardt i bakken i første omgang og haltet lenge etterpå. Mulig en forklaring.

Nasri: burde scoret og burde tatt mer ansvar spesielt i første. Ingen opplagte feil, men langt unna toppnivå.

TR: småpent og elegant til tider. Slurvete og upresis i viktige faser. Jobber ikke godt nok i første pressledd og gjør jobben vanskelig for de to andre sentralt på midten. Er ofte spillbar, men klarer ikke å sette nok trykk mot forsvaret. Savnet Diaby.

vP: god i bevegelsene, god i linkup spill. Fantastisk scoring, og burde hatt en til. Merkelig at han ikke treffer bedre på skudd fra 17-18 meter. Blåser de alt for ofte ukontrollert over eller utenfor.

Bendtner: starter bra med gode bevegelser og er veldig nær scoring. Deretter skal han gjøre alt selv og blir lett skjøvet unna.

Chamack: lite synlig og kommer ikke med i kampen.

 

Skuffende og trist. Hadde virkelig tro på dette laget. Synd hvis både Arsh og vP skadet seg. Da er 4 av de 5 viktigste fremover ute.. Tipper det er noen spanjoler som puster lettet ut

Link to comment
Share on other sites

Da tapte vi altså kampen vi alle trodde vi skulle vinne, da er det en ting vi alle bør gjøre først av alt og det er å gratulere birmingham, utrolig artig for den klubben å klare å slå mighty Arsenal i en finale, well done.

Det å tape en finale er trist i seg selv, måten det skjer på gjør det selvfølgelig vanskelig å ta, jeg ser i tradisjonen tro at forumistene her inne fordeler skyld og forlanger avganger for både spillere og manager, enkelte ting forandrer seg aldri.

Latterlig holdning spør du meg, jeg kommer aldri til å slakte mitt lag, aldri, aldri, aldri.

Jeg synes heller ikke, i motsetning til mange her inne, at vi spilte en dårlig kamp, vi startet dårlig men spilte oss kraftig opp etterhvert, jeg synes heller ikke at Wenger gjorde noe feil i forhold til byttene, van Persie var skadet og måtte ut, Bendtner inn var helt korrekt.

Arshavin virket sluttkjørt og måtte også ut, Chamakh inn var også helt korrekt, en periode rett etter disse byttene var vel en av kampens beste perioder for Arsenal og det var smått utrolig at vi ikke fikk puttet mål nummer to, vi kan selvfølgelig diskutere om Rosicky burde startet eller ikke, jeg håpet personlig på Bendtner på høyrekant og Nasri på Cesc sin plass, uansett føler jeg ikke at Rosicky gjorde seg bort men han er selvfølgelig langt svakere enn Cesc, som forøvrig er en av verdens beste spillere i denne posisjonen, selvfølgelig merkes det når vi mangler ham.

Når man hører kommentatorene underveis høres det ut som birmingham er et elendig lag og at Arsenal var verdens største favoritter, David mot Goliat osv, dette stemmer jo slett ikke, b`ham er et veldig solid lag rent defensivt, veldig vanskelig å bryte ned og i akkurat denne kampen presterte deres gutter bedre enn noen gang, all honnør til dem men Arsenal var allikevel det klart beste laget også i denne kampen etter min mening, soleklart flest sjanser og soleklart mest spill, uansett klarer vi altså ikke å putte mål nr to og da er det alltid en mulighet for det dårligste laget på banen, slik er livet.

Når det gjelder det bizarre andremålet til b`ham nekter jeg plent å hive meg på korsfest-bølgen her inne, Koscielny og Szczesny har prestert meget godt i hele sesongen i sine første sesonger for klubben og kommer garantert til å prestere vanvittig godt også i fremtiden, nå er det eneste som teller å legge bak seg denne møkkaopplevelsen for begge to, slike ting skjer desverre i fotball av og til og de største talentene har også ryggrad til å legge slike opplevelser bak seg, la oss håpe disse gutta klarer det så kjapt som faen, håper derfor begge to spiller neste kamp mot orient, her må vi legge bak oss denne opplevelsen.

Når det gjelder skyldspørsmålet er det soleklart, begge har skyld i denne situasjonen og hele laget har skyld i at vi ikke scorer mål nummer to, vi vinner sammen og taper sammen, slik er fotballen.

Denne kampen er nå historie, det eneste som teller er neste kamp, dvs Orient på onsdag og her må vi bevise for hele verden at vi mener alvor med resten av denne sesongen, det er ingen lag i England som er med i flere turneringer enn oss fortsatt, vi har alt å spille for denne sesongen og jeg har laaaaangt i fra mistet troen på at vi skal få oppfyllt drømmen og få løftet en pokal over hodet til slutt.

Ingen tvil om at skadesituasjonen er bekymringsverdig, Cesc, Walcott og van Persie er uhyre gode spillere som alle lag på kloden ville savnet sterkt, håpet er at disse gutta drar seg til igjen i løpet av dager, men uansett om disse gutta kan spille eller ikke må resten av laget stå opp nå og prestere godt igjen så kjapt som satan, det er ingenting som blir så fort historie som en fotballkamp som kjent, nå er det orient.

Fortsatt veldig, veldig stolt over å være en GOONER <_<

Link to comment
Share on other sites

Jaja- verre kunne det ikke bli. En generelt svak kamp som toppes av en utrolig tabbe. Denne kampen burde vært død og begravet lenge før dette skjer og der må mange dele skylden. Dessverre så er det flere som underpresterer i kampen og kanskje bortsett fra Clichy, Sagna og Arshavin er det ingen som fortjener skryt.

 

Szsc: uklar og klønete ved målet. Kommer han ut må han ta ballen og være bestemt, eller holde seg unna. Kosc er på vei inn før ham og har kontroll frem til keeper kommer. Deretter nøler begge og alt blir bare komisk. Orket ikke bli irritert engang. Slikt skjer med en uerfaren keeper. Jeg legger ikke all skyld på ham, men det meste. Kosc må gå inn da Martins tar løpet. Szsc kan holde seg unna, men gjør det dessverre ikke.

Sagna: god offensivt og defensivt. Full kontroll og MoM

Clichy: den eneste som faktisk gjør det rette på gjennomløpningene til LB. Man kan ikke sette offsideflinje på 30 meter uten press på ballfører. Akkurat samme feil som JD og Kosc gjorde i første omgang mot Barca. En må gå i duellen, den andre følge løpene som kommer bakfra. Clichy ser ut som synderen, men det er midtforsvaret som har ansvaret.

Kosc: tabben må han dele skylden med Szsc om. Taper første duell for Zigic scorer. To avgjørende øyeblikk dessverre. Resten av matchen har han faktisk god kontroll på alt rundt seg. Vinner mange dueller med Zigic.

JD: som Kosc. God i det meste, men svikter på første målet og blir overspillt ved gjennomløpninger.

Song: han og Wilshere fant aldri sine plasser sammen. God ballfordeler i perioder, slurvete i andre. Wilshere ville mye og var derfor ofte ute av posisjon noe som gjorde at Song heller ikke fant sin. De hadde for stor avstand hele tiden både i lengderetning og i bredden. Dette tilskrives også at Arsh ikke tar sammen jobben bakover som Nasri slik at den venstre sentrale blir trukket ut for å dekke rom. At B'ham lemper ballen over midtbanen gjorde også at vi ikke fikk Wilshere og Song som sentrale duellspullere på midten.

Wilshere: som Song. Noen gode offensive bidrag, men slurvete og lite flink til å markere sine bevegelser. Dette fører bl a til den dårlige ballen fra Sagna som i neste omgang ender i første scoringen. Også andre ganger at han starter en bevegelse for deretter å endre den. Passet ser da latterlig dårlig ut, men unge Jack må ta sin del av skylden.

Arsh: god så lenge han orket. Vet ikke hvorfor han ble tatt av og ikke kjørt som spiss mot en Johnson som ikke kunne løpe siste 30 min. Merkelig valg hvis han ikke hadde tendenser til en skade. Sparket jo rimelig hardt i bakken i første omgang og haltet lenge etterpå. Mulig en forklaring.

Nasri: burde scoret og burde tatt mer ansvar spesielt i første. Ingen opplagte feil, men langt unna toppnivå.

TR: småpent og elegant til tider. Slurvete og upresis i viktige faser. Jobber ikke godt nok i første pressledd og gjør jobben vanskelig for de to andre sentralt på midten. Er ofte spillbar, men klarer ikke å sette nok trykk mot forsvaret. Savnet Diaby.

vP: god i bevegelsene, god i linkup spill. Fantastisk scoring, og burde hatt en til. Merkelig at han ikke treffer bedre på skudd fra 17-18 meter. Blåser de alt for ofte ukontrollert over eller utenfor.

Bendtner: starter bra med gode bevegelser og er veldig nær scoring. Deretter skal han gjøre alt selv og blir lett skjøvet unna.

Chamack: lite synlig og kommer ikke med i kampen.

 

Skuffende og trist. Hadde virkelig tro på dette laget. Synd hvis både Arsh og vP skadet seg. Da er 4 av de 5 viktigste fremover ute.. Tipper det er noen spanjoler som puster lettet ut

 

 

Her mener jeg bestemt at du bommer grovt på noen punkter. Ang 1-2 målet, er det vel liten tvil om at kosc må da det meste av skylden. Men at du klarer å legge skylden på han for 0-1 scoringen, er for meg en gåte. Det er da helt tydelig at det er Djorou som markerer Zigic. Dette klarer han bare i noen få sekunder., til han fokuserer på ball, og ikke mann. Småguttefeil. Når det gjelder Song og Wilshere, ser jeg at du gir skryt til Song for fordeling av baller. Det må nå i så fall være til Birminghamspillerne det da. Videre sier du at Wilshere ikke finner posisjonen sin, og dermed gjør det vanskelig for Song. For meg, og alle de som jeg så kampen sammen med, var det svært tydelig at Wilshere havnet utenfor posisjon da han prøvde å rette opp feilene til Song. Og de var det mange av. Og når han i tillegg viser liten interesse for å reete de opp selv, må noen andre ta tak. Så langt, har Songs prestasjoner i 2011, ikke overbevist meg om at han er mannen som bør ha det tyngste defansive ansvaret.

 

Kan ikke si at skuffelsen satt så lenge i kroppen. Mikke Mus-Diplomet unner jeg småklubbene. Vi får bare håpe at vi i mai, kan glede oss over minst 1, men helst 3 titler <_<

Link to comment
Share on other sites

Hadde Wenger kjøpt en knallsterk stopper i Januar, noe han absoulutt burde gjort med tanke på Vermaelen, hadde vi stillt mye sterkere på alle fronter. Forsvaret vårt er rett og slett ikke bra og rutinert nok til å kjempe om titler. Vi skulle kjøpt en stopper i Januar og kvittet oss med den svakeste til sommeren.

Link to comment
Share on other sites

Sett kampen en gang til i dag, innser at vi faktisk ikke hadde så mange store sjanser... Birmingham hadde faktisk like mange store sjanser. Absolutt ikke en ufortjent seier.. bare å gratulere det beste laget i går. OG herregud så heldige vi var med dommern i starten der, er det mulig å vinke offside der? Vi skulle vel hatt straffe mot og rødt kort etter 3 min.

Link to comment
Share on other sites

Her mener jeg bestemt at du bommer grovt på noen punkter. Ang 1-2 målet, er det vel liten tvil om at kosc må da det meste av skylden. Men at du klarer å legge skylden på han for 0-1 scoringen, er for meg en gåte. Det er da helt tydelig at det er Djorou som markerer Zigic. Dette klarer han bare i noen få sekunder., til han fokuserer på ball, og ikke mann. Småguttefeil. Når det gjelder Song og Wilshere, ser jeg at du gir skryt til Song for fordeling av baller. Det må nå i så fall være til Birminghamspillerne det da. Videre sier du at Wilshere ikke finner posisjonen sin, og dermed gjør det vanskelig for Song. For meg, og alle de som jeg så kampen sammen med, var det svært tydelig at Wilshere havnet utenfor posisjon da han prøvde å rette opp feilene til Song. Og de var det mange av. Og når han i tillegg viser liten interesse for å reete de opp selv, må noen andre ta tak. Så langt, har Songs prestasjoner i 2011, ikke overbevist meg om at han er mannen som bør ha det tyngste defansive ansvaret.

 

Kan ikke si at skuffelsen satt så lenge i kroppen. Mikke Mus-Diplomet unner jeg småklubbene. Vi får bare håpe at vi i mai, kan glede oss over minst 1, men helst 3 titler <_<

 

Hvorfor må Kosc ta det meste av skylden? Keeper kommer ut og tar ikke ballen. Den har ikke endret retning og det er ingen som skjermer innsynet. Hvis han kommer må han gå inn helhjertet, hvis ikke har han ingenting der å gjøre. Kos har kontroll til Szcz kommer. Dette er kommunikasjonssvikt og mangel på besluttsomhet.

 

Jeg gir ham ikke skyld for første målet. Jeg påpeker at han taper duellen (fra hjørneparket) som fører til at ballen blir headet til Zigic. Jeg skriver videre at JD svikter ved det første målet. Det er to avgjørende dueller som blir tapt av begge våre stoppere og at det fører til målet.

 

Wilshere og Song fant ikke sine posisjoner i går. Ingen av dem var på sitt beste. De blir dratt for bredt i forhold til hverandre og de fungerer heller ikke sammen i lengderetningen. Dette var de skyld i begge to. Jeg gir min begrunnelse i innlegget og går ikke videre med det.

 

Dine vurderinger av Song (og tidligere Denilson) sine pass tar jeg ikke opp. Det har vi diskutert mange ganger før og hver gang jeg legger frem tall fra diverse statistikker så blir disse avfeid eller så blir det tyst.

Forøvrig så skriver jeg i dagens innlegg at han er slurvete i perioder, men det kommenterer du ikke. Jeg ser begge deler i gårsdagens kamp, du ser kun det ene.

Vi oppfatter det forskjellig og det er helt greit.

 

Roger Johnson,Ben Foster...matchvinnere....

er vel rett og slett det vi mangler dessverre i forsvaret. Når

det gjelder så svikter noen....Toure's panikk i forsvaret er erstattet av andre. savner en Adams baki der.

Har sett det en del ganger nå under Wenger. Kanskje på tide

å få inn noen som kan forsvarets ABC som Wenger kan det offensive....

 

Steven Howard har en del interessante tanker:

 

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport...too-clever.html

 

Ikke enig. Dette har han gledet seg til å skrive for å kunne harselere med Wenger og hans tilnærming til fotball. Tabloid og virker som det er lite faglig tyngde i tilnærmingen. Ønsker å fremstille seg selv som en god analytiker, men feiler på veldig mange områder:

 

Cahill og Jagielka; hvilken erfaring har disse to fra finaler, CL, toppen av PL samt være i favorittposisjon? Hvorfor er de fortsatt i klubber som Bolton og Everton etter så mange år hvis de var så gode som han hevder de er? Det henger ikke på greip. Kreves mer i en klubb som kjemper i toppen enn at man kan slå ballen ut av banen eller krige i egen 16. Der er de kanskje bedre, men som fotballspillere totalt sett er de ikke i nærheten. At journalisten ikke har hørt om en spiller med seriegull fra Frankrike, tapt CL finale med Monaco. i den franske landslagstroppen i VM og spillt flere år på toppnivå i Frankrike og Spania sier det meste om ham, ikke vår franske midtstopper. Hva kan de to nevnte engelskmenn vise til?

At han i tillegg slakter Kosc og JD og deretter hyller Johnson er en annen sak: Johnson lar vP stå helt alene på scoringen uten markering. Dette blir ikke kritisert. At vP kommer til en fri heading uten markering blir heller ikke kritisert.

 

Wenger og hans lyst til å vinne: hvis han mener det han sier, at Wenger ikke viser lyst til å vinne, så kan man nesten ikke ta han alvorlig. Dette er rett og slett en lite gjennomtenkt kommentar. Hvis Wenger tok av vP etter 70 min så var nok det fordi de hadde prøvd og at det ikke fungerte, ikke fordi man ikke vil vinne. Å presse ham til å spille kampen ut er dumt med tanke på resten av sesongen og ikke minst med tanke på prestasjonene underveis. Er det bedre å la en spiller få 20 min pluss ekstraomganger eller skal man bytte inn i ekstraomgangene? Spør 10 forskjellige managere og du får like mange svar. At en journalist skal vite best er vel rett og slett litt naivt å tro.

 

Keeperplassen: dette var vel Szcz første virkelige tabbe? Skal Wenger eller vår nye keeper kritiseres for tidligere keeperes tabber? I såfall må Reina være verdens største tabbekeeper. Ikke bare på grunn av sine egne tabber (som er flere enn våre keeperes tabber tilsammen i år), men fordi Liverpool de siste årene har hatt Dudec, James, Westerveld og ikke minst sjefsklovnen Grobelaar. Likevel er det ikke fokus på Liverpools keeper, men det har blitt et enormt fokus på våre keepere. At Wenger nå skal få kritikk for å ha satset på en annen enn Almunia blir jo direkte dumt.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor må Kosc ta det meste av skylden? Keeper kommer ut og tar ikke ballen. Den har ikke endret retning og det er ingen som skjermer innsynet. Hvis han kommer må han gå inn helhjertet, hvis ikke har han ingenting der å gjøre. Kos har kontroll til Szsc kommer. Dette er kommunikasjonssvikt og mangel på besluttsomhet.

 

Det er så utrolig godt å endelig lese et innlegg i denne kamptråden, der den som har skrevet innlegget viser at man faktisk har peiling på fotball.

Link to comment
Share on other sites

I og med at så mange prater om at Song ikke var i den formen han skal være i, andre prater om at Wilshere ikke helt finner sin plass. Da er kanskje Fabregas en leder og dirigent som folk har pratet om at vi savner? Det er han som har kontrollen og setter midtbanen vår.

 

Jeg har egentlig lite å kritisere, vi taper en kamp på en tabbe som skjer alle lag. Det er et lite uoppmerksomt øyeblikk. Greit nok det skal ikke skje, men så vil jeg også nevne det for alle sammen, at vi burde fått straffe imot oss etter 4 minutter. Kanskje skjebnes ironi?

 

Jeg syns vi skal se framover, dette er en cup som ikke betyr så veldig mye i annen verdi enn at vi har tatt et trofé. Vi kjemper fortsatt i tre store turneringer, det kan være mange høydepunkter igjen, og jeg er sikker på at laget vårt ikke er for svakt.

 

Fraværet av Walcott og Fabregas gjorde ganske så store innvirkninger, jeg så løsningen i slutten, Walcott, men han var skadet. Om vi kunne hatt muligheten til å puttet fart imot Johnson, Carr og de gutta baki der. Så ville vi vært i en helt annen situasjon. I tillegg så er ikke Arshavin i fysisk god nok form, noe som gjorde at vi spilte med en halv spiller i en ti minutters tid. Det vi hadde å erstatte med, var ikke spesielt godt. Alt i alt, så er det skader som har plaget oss ut av dette, vi har ikke bredden til å erstatte de soleklart beste spillerne våre, i slutten hadde vi tross alt hverken, Fabregas, Walcott eller Van Persie.

 

Vil også nevne, når vi skriker om dårlig forsvar. Vi har Vermaelen ute, det er lederen vi trenger. Når han kommer tilbake, så har vi vår tids Adams inn i forsvaret. Makkerne vil da være enorme, i Koscielny og Djourou, som uten tvil er fantastiske når de har en leder ved sin side.

 

Jeg er helt sikker på at vi kommer sterkere tilbake, vi må bare heve oss over dette. La nå Birmingham vinne denne cupen som vi alle har sett over når vi har kikka på terminlista når sesongene har startet de siste 10 årene.

 

Våkn opp folkens, vi har så mye mer å se fram til enn dette!

Link to comment
Share on other sites

...

Bra skrevet Even! Måtte bare Cesc, Vermaelen og Walcott være klare og friske for sesonginnspurten når vi møter Pool, Tottene og Manscum mot slutten!!

 

La oss for guds skyld være litt heldige i slutten av en sesong når gjelder skader på viktige spillere!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt sikker på at vi kommer sterkere tilbake, vi må bare heve oss over dette.

(..)

Våkn opp folkens, vi har så mye mer å se fram til enn dette!

 

tja, det gjenstår å se. Problemet er ikke at laget ikke er godt nok, for det er de. At enkelte spillere var under par i går forandrer egentlig ikke så mye i seg selv. Og verden går ikke under pga dette. men i forhold til hvordan laget responderer på dette er jeg ikke særlig optimist. Ut fra erfaringene med Arsenal i nær og fjern fortid, spørs det om ikke dette bare virker enda mer desillusjonerende på laget, og at nå også resten av sesongen ryker. De virker rett ut skjøre mentalt. Det er akkurat som Marit Bjørgen før hun endelig klarte å våkne opp av dvalen. Klarer Arsenal noen gang å reise seg slik Bjørgen har gjort de siste par sesongene?

Link to comment
Share on other sites

Tenker stadig på at en pokal som vi fortjener i skapet vårt er i Birminghams premieskap.. Helvette!

FA Cupen og Ligagullet er realistisk, men med Uniteds flaks (Les; FA lar Rooneys albue gå forbi) så blir det heller ikke noe på oss denne sesongen, atter en gang.

Vi tapte, ergo fortjener vi ikke pokalen

Link to comment
Share on other sites

er vel ikke så forbannet vanskelig å se at koscielny forstyrrer keeper på 1-2 målet. arsenal har et stort problem i midten bak, når vermaelen er ute. de har heller ikke en spiller på midtbaneleddet, som klarer å gjøre den jobben som vieira, petit og gilberto har gjort tidligere. i fjor, var song svært god, men de siste månedene har han vist seg fra en, for meg, svært negativ side. taper de fleste dueller, viser at han ikke innehar fart eller pasningsferdigheter som er tilfredstillende. om han ikke finner tilbake til fjorårssesongens form, er det helt klart at arsenal trenger en ny mann i hans posisjon. i tyskland har de aller fleste lagene en spiller som er i stand til å gjøre en svært god defansiv jobb, i den posisjonen.

 

birmingham fortjente selvsagt seieren, da de scoret flest mål. de var heller ikke så mye dårligere på banespillet, og skapte omtrent like mange sjanser som arsenal.

 

det er liten tvil om at arsenal har en god stall, men det er også like liten tvil om at stallen har 3 store svakheter. mangel på gode nok alternativer i midten bak. en hardtarbeidende midtbanespiller, som evner å slå ballen til medspillere. og til slutt, en spiss av rvp kaliber, som kan være backup. chamakh er god, men er en annen type spiss, og bendtner kan vel like godt ende opp i tyrkia som i italia. selv om stallen har disse svakhetene, tror jeg på minst 1 tittel, håper på 2, og drømmer om 3...

Link to comment
Share on other sites

Det er så utrolig godt å endelig lese et innlegg i denne kamptråden, der den som har skrevet innlegget viser at man faktisk har peiling på fotball.

Så de som mener at det var Kosc sin feil er totalt blottet for fotballforståelser?

Kos sin feil, hadde han ikke vært der hadde Szczcesny tatt den..

 

 

Her kan målet ses:

http://www.101greatgoals.com/videodisplay/...rsenal-8618971/

Link to comment
Share on other sites

Så de som mener at det var Kosc sin feil er totalt blottet for fotballforståelser?

Kos sin feil, hadde han ikke vært der hadde Szczcesny tatt den..

Her kan målet ses:

http://www.101greatgoals.com/videodisplay/...rsenal-8618971/

 

Dette blir for enkelt. Vi vet ikke om WS ropte på ballen eller ikke.

 

Det som er så bra med RP7 sitt innlegg i forhold til de fleste andre innleggene her, er at han evner å se helheten, og ikke bare "korsfest korsfest". Jeg ser ikke vitsen med at noen her inne alltid må lete etter en eller flere syndebukker når ting går imot. Man vinner som et lag og taper som et lag.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...