Jump to content

2011.02.27 Birmingham N


Mikl02

Recommended Posts

Gratulerer til Birmingham City og alle deira tilhengarar. Dei har venta i 48 år på dette, og det er lang tid for ein såpass stor klubb. Eg har ikkje noko problem med å unne dei sigeren. Skulle me ha måtta vente i 48 år trur eg det hadde gått på helsa laus for enkelte av våre supportarar. For vår del er det surt å tape under slike omstendigheiter. Og tradisjonen tru vert det sikkert ein total slakt her på forumet, og det må sjølvsagt i frustrasjonens og fortvilingas augneblink være lov. Eg tykkjer likevel det er viktig å ha eit større fokus enn denne eine kampen, og vår tid vil komme. Eg gleder meg til fortsetjinga :P

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 300
  • Created
  • Last Reply

Jeg var pessimist både før Barcelona-kampen og dagens kamp. Men før Barca var pessimismen en slags lett pessimisme. Den deilige underdog-følelsen. I dag kjente jeg en tyngende følelse av å være favoritt - og å ha alt å tape. Jeg tror gutta våre hadde det på samme måte. Og det måtte et Birmingham-mål til før våre gutter igjen hadde noe å vinne. Derfra og ut var kampen jevn, og det var forsåvidt skuffende nok. Endelig ble det en megatabbe fra "Svaret" på alle problemer, ifølge oss supportere, som ødela. I aller høyeste grad et paradoks!

 

Gratulerer og Well done, Birmingham!

 

Mener du å si at det var Szczesny sin skyld? I så fall må jeg si meg voldsomt uenig.

Link to comment
Share on other sites

Likte aldri oppbygningen til denne kampen, alle snakket om at Arsenal skulle vinne ligacupen for å få det første trofeet, slik at de kunne bygge videre, få inn litt vinnerkultur og nå nye høyder. Det virket som om de aller fleste glemte at det var finalen vi hadde nådd og ikke medaljesermonien.

 

Birmingham på sin side spilte klokt, men relativt jævlig. Er ganske sikker på at de var mostanderorienter, og visste utifra hvem de spillte mot hvordan de skulle gå inn mot kampen. Jeg har alltid hatt inntrykket av at Wenger sjelden tar motstanderen i betrakning, hva av svakheter som kan/skal utnyttes hos opposerende lag.

 

Måten vi taper på derimot skyldes ikke forberedelse eller noe i den duren. Ren og skjær uflaks(?) og mangel på rutine og samhandling var det som feldte oss. Når det er sagt, kunne dette vært unngått hvis vi hadde spillt bedre, og skåret flere mål, men det sier seg selv.

 

Tom, skuffet, trist, lei meg, og lei av å være fotballsupporter i dette øyeblikket, men det er noe som skjer vær gang vi taper, det går over, men føler at denne gangen så kommer det å ta litt lengre å komme seg igjen.

 

FUCK!

Link to comment
Share on other sites

Jeg var pessimist både før Barcelona-kampen og dagens kamp. Men før Barca var pessimismen en slags lett pessimisme. Den deilige underdog-følelsen. I dag kjente jeg en tyngende følelse av å være favoritt - og å ha alt å tape. Jeg tror gutta våre hadde det på samme måte. Og det måtte et Birmingham-mål til før våre gutter igjen hadde noe å vinne. Derfra og ut var kampen jevn, og det var forsåvidt skuffende nok. Endelig ble det en megatabbe fra "Svaret" på alle problemer, ifølge oss supportere, som ødela. I aller høyeste grad et paradoks!

 

Gratulerer og Well done, Birmingham!

Er vel ingen som har sagt at Koscielny er "svaret" på alle problemer. Du kan umulig mene Szczesny...

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer til Birmingham City og alle deira tilhengarar. Dei har venta i 48 år på dette, og det er lang tid for ein såpass stor klubb. Eg har ikkje noko problem med å unne dei sigeren. Skulle me ha måtta vente i 48 år trur eg det hadde gått på helsa laus for enkelte av våre supportarar. For vår del er det surt å tape under slike omstendigheiter. Og tradisjonen tru vert det sikkert ein total slakt her på forumet, og det må sjølvsagt i frustrasjonens og fortvilingas augneblink være lov. Eg tykkjer likevel det er viktig å ha eit større fokus enn denne eine kampen, og vår tid vil komme. Eg gleder meg til fortsetjinga :P

 

Takk skal du ha, Good old Arsenal. Har du trua, så skal jeg også få den. Etterhvert. :P Og som sagt; all honnør til Birmingham. De fortjente både trofeet og festen de er på vei inn i!

Link to comment
Share on other sites

Kjipt å tape på denne måten,men alt i alt så fortjente vi ikke så mye av denne kampen.

Synes alt i alt at Birmingham var det beste laget,de ville mest og det ble avgjørende til slutt.

Stusser over byttene våre og at Rosicky får være på banen hele kampen,synes han bidrar minimalt idag.

Er veldig skuffet nå,men gratulerer til all Bham supportere,,fortjent pokal til dere.

Link to comment
Share on other sites

Er spent på hva Wenger skylder på nå. Kanskje det er manglende "sharpness" denne gangen også? Jeg fatter og begriper ikke hvorfor han tar ut Arshavin og setter inn Chamakh for så å dytte Bendtner ut på høyrekanten der han har gjort det så utrolig bra gjennom hele sesongen!

 

Spillerne virket ikke motiverte og vi ble til tider utspilt av Birmingham. Helt ufattelig. Nå kan plutselig hele sesongen gå rett i dass. Vi vinner vel mot Leyton Orient, snubler mot Sunderland og blir mørbanka av Barcelona.

 

Fullt fortjent seier til et lag som hadde lyst på et trofe.

Link to comment
Share on other sites

Szczney gjør en like stor feil da han ikke går på den ballen, han kan ikke regne med at Koscielny tar den. Desverre.

Går på den??? Koscielny springer jo foran han for å sparke den vekk! Enten må Koscielny fullføre, eller så skal han ikke inn der i det hele tatt!

 

Nå gidder jeg ikke mer Arsenal på en stund. Nå er det vinterferie. Hadde håpa at Chelsea skulle slå Manu på tirsdag, men har vel ikke så mye å si, for Arsenal driter seg vel ut uansett!

Tror Arsenals spillere må gå på kurs i motivasjon og ferdigheter hos Jack Wilshere

Link to comment
Share on other sites

koscielny kan man sende i retur til Frankrike, han har gjort nok store brølere i Arsenal sine han kom dit.

Masse rødekort å laget masse staffer flere ganger, Wenger kan også ta hatten sin å dra vis vi ikke vinner noe i år heller. Ingen Fotallaproffer gjør slike brølere når keeperen er rett bak og roper på ballen.

Å ta ut Van Persie beviste bare at Wenger ikke ville vinne denne cupen. Wenger for begyne å kjeøpe spillere som ikke koster små penger. Blir jævla flaut å komme på jobben i morgen og vite vi ble slått av et lag som kan rykke ned.

Arshaven var veldig go enda ble han bytte ut, THomas var helt ræva til tider hvorfor ble ikke han bytta ut.

Godt Wenger fikk seg en onkelig på tryne unner ikke han en pokal til slik han driver med innkjøp av spillere.

Nei Wenger det går et år til nå uten en pokal, så tror jeg flere spillere vil pakke for seg å finne klubber der de vinner pokaler. Wenger vant pokalker for de han hadde mange super stjerner, men i dag har han ikke mange å da blir det ikke pokaler heller. Wenger var en av værdens beste manage3r for 6 år siden, men den tiden er forbe å Wenger vinner ingen ting lenger, Så kan ikke si ha han er en manger som vinner pokaler lenger, snart må Wenger innse at hans tid som manger for arsenal snart er over, Aldri hørt om en manger for en toppklubb som ikke har klart å vinne en pokal på snart 6 år, alle andre mangerse hadde fått sparken for lengst. Selv om vi har en liten mulighet på PL gull så skal det holde hart og flaks at vi skal klare det. Wenger kjøper spiller på billisalg, blir som mange av laga mitt på tabbel kjøper spillere til samme pris. Forsvaret våres lekker ofte som en sil de siste 6 år og Wenger gidder ikke å kjøpe mittstopper som vil heve laget mye. Vis ikke Wenger klarer lige gulle og ryker for Man utd i FA cupen så tror jeg Arsenal styre begyner å få nok at vi ikke har vinni noe som helst på mange år nå.

Link to comment
Share on other sites

Mener du å si at det var Szczesny sin skyld? I så fall må jeg si meg voldsomt uenig.

 

Vel, nå har jeg bare sett situasjonen én gang. Og jeg har ikke til hensikt å se den flere, ei heller diskutere den i det uendelige. Men slik jeg så situasjonen der og da, gikk ballen helt inn til Szczesny, han er sist på ballen (Koscielny er faktisk aldri nær), og da skal han selvfølgelig holde fast. Mulig jeg tar feil.

 

Forøvrig tror jeg målmannen vår hadde fått totalslakt for både 1-0-målet, utrusningen som kunne gitt utvisning efter 2minutter óg 2-1-målet, hadde målmannen hatt "Almunia" på ryggen.

Link to comment
Share on other sites

Det er på slike dager man får lyst til å legge drakta på hylla og finne på noe annet.. Så høye forventninger, så nervøs, så glad, også brytes alt ned i skuffelse og deprisjon..

Det er ikke gøy å være Arsenal supporter nå..

Link to comment
Share on other sites

Det er på slike dager man får lyst til å legge drakta på hylla og finne på noe annet.. Så høye forventninger, så nervøs, så glad, også brytes alt ned i skuffelse og deprisjon..

Det er ikke gøy å være Arsenal supporter ..

Link to comment
Share on other sites

Å ta ut Van Persie beviste bare at Wenger ikke ville vinne denne cupen.

Så du ikke stakkaren? Han ble skadet av å sparke på ballen.. hadde han fullført hele kampen hadde han vært ute resten av sesongen! Nå er det bare å håpe at han rekker Man Utd-kampen.

 

Song og Rosicky var rævva, hadde de gjort jobben sin hadde vi vunnet dette..

Link to comment
Share on other sites

Går på den??? Koscielny springer jo foran han for å sparke den vekk! Enten må Koscielny fullføre, eller så skal han ikke inn der i det hele tatt!

 

Nå gidder jeg ikke mer Arsenal på en stund. Nå er det vinterferie. Hadde håpa at Chelsea skulle slå Manu på tirsdag, men har vel ikke så mye å si, for Arsenal driter seg vel ut uansett!

Tror Arsenals spillere må gå på kurs i motivasjon og ferdigheter hos Jack Wilshere

 

Ser tydelig Koscielny sparker etter ballen men bommer tottalt, så det er helt klart kos sin feil som dekker

våres polske keeper, som ikke ser ballen før den sprett opp i mange/arma hans og da for han ikke grep på den siden kommer overaskanes.

Link to comment
Share on other sites

Vel, nå har jeg bare sett situasjonen én gang. Og jeg har ikke til hensikt å se den flere, ei heller diskutere den i det uendelige. Men slik jeg så situasjonen der og da, gikk ballen helt inn til Szczesny, han er sist på ballen (Koscielny er faktisk aldri nær), og da skal han selvfølgelig holde fast. Mulig jeg tar feil.

 

Forøvrig tror jeg målmannen vår hadde fått totalslakt for både 1-0-målet, utrusningen som kunne gitt utvisning efter 2minutter óg 2-1-målet, hadde målmannen hatt "Almunia" på ryggen.

 

Hvorfor skulle han da fått totalslakt? Ingen av målene er keepers feil, første bør JD ta på sin kappe. Det andre ene og alene Koscielnys tabbe, det virker som om han blir stresset selvom han ikke er presset og det er keepers ball.

 

Jeg ser "Almunias venner" later som om han fikk urimelig kritikk i forhold til Szczesny. Almunia fikk kritikk fordi han var dårlig, Szczesny får skryt fordi han er fantastisk god. Så enkelt er det.

 

Ps, Almunia er vel free agent til sommeren. Det skal bli artig å se om noen klubb i noen toppdivisjon kommer til å satse på han som førstekeeper. Mitt tips er at det ikke kommer til å skje, ganske enkelt fordi han er for dårlig.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...