Jump to content

2010.11.23 Braga B


Mr Chapman

Recommended Posts

fy fan for et møkkalag de klarer å fremstille seg som i kveld! skammelig!

 

dette bragalaget er rett og slett ikke gode nok for championship i england. men likevel er ikke denilson god nok for de!

Har sagt det hele tiden, Denilson er råtten.

 

Herregud, hva i helvette skjer? Fyyyfaen! Håper vi ikke kvalifisere oss i CL, vi er ikke verdt å spille der! Da kan heldigvis Wenger se at planene hans går til helvette..

 

Veldig skuffet, men som vanlig; jeg er ikke sjokkert og forventet dette!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 162
  • Created
  • Last Reply

angående målet til braga. ikke at jeg skal legge skyld på fabianski, men jeg mener bestemt at han ikke gjør god nok jobb når han kommer ut. vi var så heldige tidligere, å se szczc... komme ut på schmeichelvis. det ville nok stoppet den avslutningen.

 

uansett, er dette det absolutt verste jeg har sett av arsenal. sammen med 2. omg mot tottenham. 2-0! det er fan meg ikke til å tro at disse spillerne får penger for å spille fotball. de har de seneste dagene vist holdninger som fan ikke hører hjemme blant topplønnede toppidrettsutøvere. rett og slett en skam. om wenger ikke ser at dette laget trenger en leder, må i alle fall noen fortelle han det. er nesten sykt å se på det som skjer på banen i kveld. det er flere av spillerne som rett og slett bør vurdere om de er gode nok for en klubb som arsenal. fort en par man som bør se seg selv, og sine kvaliteter, og så beklage til medspillere og fans, at de rett og slett ikke hører hjemme på et lag med ambisjoner som arsenals.

Blir litt feil å dra fram Fabianski når det er tre forsvarsspillere som ikke gjør jobben sin. Blir som å dømme pistolen og ikke drapsmannen

Link to comment
Share on other sites

men så latterlig det er å stille med denilson som anker på midtbanen da. de som mener at han stabiliserer midtbanen, må være fryktelig glad i han. jeg ser ikke annet enn en middelmådig midtbanespiller med svært lavt tempo, lite kreativitet, middels taklinger. han er da derimot god på unødvendige taklinger i farlige posisjoner, og selvsagt støttepasninger. dette arsenallaget trenger virkelig en dm som kan ta i fra, eller kjempe om plassen med song.

Likevel er han sammen Djourou og til dels Gibbs (minus siste målet der han gjør så mange feil en mot en at man nesten kan gråte av å se på det) den eneste som gjør jobben sin i kveld. Hvor lett tror du det er å spille sentralt på midten sammen Fabregas som ikke tar et eneste defensivt tak og Wilshere som er feilplassert 75% av tiden. Denilson dekker utrolig store rom og er faktisk den som samler midten. Resten var fryktelige.

Bendtner trenger et utlån snart. Han må få spilletid for å komme i form. Dessverre får han det i egentlig viktige kamper og skal dermed gjøre alt for å vise seg frem. Ingenting sitter for ham; mottak, pass og bevegelser mangler rytme og timing i forhold til medspillere.

 

Grusomt og atter grusomt å se på. Takk Wenger fordi du ødelegger livet mitt for tiden.

Link to comment
Share on other sites

En takling i knehøyde innenfor 16 er i min bok et straffespark. Vela har ingen grunn til å legge seg, og en dommer med fotballforståelse skjønner det. En ok kamp av Arsenal, ikke noe mer. Og det hadde holdt til seier idag, hadde det ikke vært for en hårreisende avgjørelse av en som ikke burde dømme på et halvt år.

 

Fikk ikke sett taklingen sånn helt siden Viasat ikke akkurat kjørte noen replays av det. Men det var ingen tvil om at Braga spilleren feier ned Vela. Ja, han detter litt teatralsk men det har ikke en dritt å si så lenge han blir meid ned. Som du sier en hårreisende beslutning av dommeren. Sånn som når Alex Hleb ble sparket ned av Nesta mot Milan for et par sesonger siden og dommeren ga Hleb gult kort for filming.

 

Var også et par-tre ganger hvor vi ble snytt for klare cornere. Ikke akkurat imponert over dømminga i kveld, men det unnskylder uansett ikke vårt latterlig dårlige spill..

Link to comment
Share on other sites

En takling i knehøyde innenfor 16 er i min bok et straffespark. Vela har ingen grunn til å legge seg, og en dommer med fotballforståelse skjønner det. En ok kamp av Arsenal, ikke noe mer. Og det hadde holdt til seier idag, hadde det ikke vært for en hårreisende avgjørelse av en som ikke burde dømme på et halvt år.

 

Det du skriver er jeg fulstendig uenig i, et skudd på mål var det vi hadde å komme med i dag og vi stilte med et forholdsvis sterkt mannskap. Kaller du det ok?

Link to comment
Share on other sites

Ned på jorden kjære venner.

 

Med seier i neste er vi videre.

Da er også optimismen tilbake igjen.

 

Som jeg har sagt tidligere: Utfordringen vår er for høy kunstløpsfaktor.

Morsomt å se på, men vi kan bli vår egen største fiende.

 

Word!.. Det eneste positive å dra med seg er at det nå bare er en vei, å det er opp!

Link to comment
Share on other sites

Håper Platini (scum) og vennene hans i UEFA fikk med seg denne kampen, noe må gjøres - for dette er dørgende kjedelig. Ikke en gang jeg ville hatt motivasjon til å spille mot middelmådige lag i Ukraina, Portugal og Serbia, selv for Arsenal i CL. Nei, jeg forsvarer hverken spillerne eller coaching-staffet etter denne forestillingen, men jeg kan ikke si kamputfallet overrasket meg. Disse 90 minuttene får jeg aldri tilbake, det eneste som var gøy var at Braga lagde liv på tribunen og scoret to mål, selvom det var forgjeves. Har tro på seier mot Villa, samt Wigan i ligacupen - Partizan (med 0 poeng) i siste gruppekamp blir lett (hvis jeg som Gooner noensinne tør å bruke det uttrykket igjen). Da vil de fleste her ha glemt dette, bokstavelig talt. Synd på Arsenalfans som reiste til Portugal, sløsing av tid og penger.

Link to comment
Share on other sites

Det du skriver er jeg fulstendig uenig i, et skudd på mål var det vi hadde å komme med i dag og vi stilte med et forholdsvis sterkt mannskap. Kaller du det ok?

 

Med tanke på at vi ikke stiller toppet, så synes jeg det er ok å slippe til et par halvsjanser, score et selv og vinne 1-0 på bortebane i CL. Noe jeg er rimelig sikker på at vi hadde gjort med straffesparket. Det er helt tydelig at flere sliter med formen om dagen, og det er ikke mye som stemmer. Så selvfølgelig kan vi bedre, mye bedre. Men om jeg hadde vært happy med 1-0 idag? Ja. Bortsett fra at jeg hadde handicap på oddsen.

Link to comment
Share on other sites

Hva i helvete er det som foregår? Jeg skjønner seriøst ingenting, og begynner å bli ganske bekymra.

 

For det første ender vi trolig på 2. plass i gruppa, og det er heller ikke sikret. En gruppe bestående av Braga, Partizan og Shakhtar. Det skal egentlig ikke være tvil om hvem som skal kjøre over her, men vi taper nok en gang - pga et gavmildt forsvar og en regelrett ubrukelig dommer som aldri ser ut til å gi røde kort, selv om de hogger oss ned på pur sabotasje gjennom hele kampen. Fantastisk. Prestasjonen er også under mål. Helt greit at Fabregas blir skada, han viser ikke noe som gjør at han skal være bankers på laget. Virker totalt uinspirert og lei'et. Han har sikkert tankene i Barca. Også selvfølglig blir han svekket av skaden. Det skal vi ikke glemme. Når det er sagt klarer vi heller ikke å skape særs mye. Vi burde hatt et SOLEKLART straffespark og jeg begriper ikke hvordan dommeren ikke så den. Hvis han dømmer flere viktige kamper som denne stiller jeg meg selv til disposisjon. Alle så den, untatt dommeren selvfølgelig. Det eneste positive jeg greier å ta ut fra denne kampen er Gibbs' herlige driblinger på venstresida. That's it.

 

Forbannet.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke over før det er over. Djourou eneste lyspunktet i dag. Kanskje vi er heldig med trekningen videre, eventuelt vinner en vanskelig kamp i utslagningsfasen som gjør at det ikke blir så mange andre vanskelige lag igjen? Kanskje dette blir vendepunktet i dag sesongen (den andre gangen jeg dessverre kommer med dette forslaget)?

 

Jeg hadde 4 i utgangspunktet rimelige kraver før kampen: seier, god innsats, ingen skader og rotasjon av spillere. Huff. Og gjesp. Eboue sin skade virket litt ille. Vi får også håpe at Fab er tilbake til kampene mot Man U og Chelsea som ikke er om så alt for lenge. God natt

Link to comment
Share on other sites

Når Wenger velger å stille med en redusert tropp i to CL kamper på rad, havner vi i beste fall på en andreplass i gruppa! Og det er pokker ikke mer en vi fortjener med den holdningen. Vi gjenskaper aldri 49 UNBEATEN med den måten å tenke på. Og jeg skjønner bare ikke at en som har oppnådd det med ett lag, ikke tenker mer på det. Oppskriften slik jeg ser det er å gå ut i Bjørn Dæhlie stil, toppe laget til samtlige kamper og satse på at det holder til mål.

Link to comment
Share on other sites

men så latterlig det er å stille med denilson som anker på midtbanen da. de som mener at han stabiliserer midtbanen, må være fryktelig glad i han. jeg ser ikke annet enn en middelmådig midtbanespiller med svært lavt tempo, lite kreativitet, middels taklinger. han er da derimot god på unødvendige taklinger i farlige posisjoner, og selvsagt støttepasninger. dette arsenallaget trenger virkelig en dm som kan ta i fra, eller kjempe om plassen med song.

 

Arsenal har en fantastisk stall, men desverre så har vi ikke lenger enn manager som jeg tror er i stand til å lede dem til nye trofeer.

 

Hver eneste sesong nå siden gull perioden så har vi pratet på at vi mangler en eller flere spillertyper. Vi har manglet kantspillere, så var det DM, så ble det spiss, så var det midtstoppere, så var det keeper, og nå mangles det litt av hvert. Mest av alt en "gameplan" som fungerer, og som alltids; ledere på banen!

Hadde vært flott med en Dzeko eller en klassisk Gilbero på midtbanen. Men så lenge Arsenal spiller med slik naivitet så vil de alltid slippe inn de samme type mål sesong etter sesong. At vi fortsatt sitter her og sliter med dødballer er jo også helt utrolig! Viljen/egenskapen til å lære og gjøre de nødvendige tiltak ser ut til å være fraværende i dagens klubb..

 

Bekymrer meg at Song fortsatt har fått lov til å herje fremover på banen. Og at Clichy erstattes med Gibbs i dag har ingenting å si da han også tydelig har instrukser om å pushe oppover på kanten han også. Ikke at Gibbs hadde en dårlig kamp, men heller den negative effekten av å spille med slik risiko og naivitet.

 

Ser ikke at Wenger vil forandre på dette, og ingen verdensklasse kjøp i Januar vil forandre på symptomene vi har hatt i en år rekke nå.. Vel kanskje en Dzeko type vil sørget for så mange mål at vi alltid vil "out score" motstanderen.. :P

 

Vi spiller til tider meget flott fotball og er etter min mening verdens beste klubb! Jeg tror også at det grundlaget Wenger har skapt i klubben vil gi Arsenal mange trofeer i fremtiden. Men at han leder dem når trofeene endelig kommer, har jeg desverre ingen tro på. Han gir jo til tider selv signaler om at han ikke vet hva som er problemet eller hvordan han skal fikse det.

Klarer uansett ikke se for meg hvem som skulle gjort jobben hans, og Wenger gjør en fantastisk jobb i å holde klubben stabil! Dette er spesielt viktig i løpet av de neste årene sånn som i årene som har gått!

 

så vi får stille oss bak dem, og håpe på at vi skeptikere kan bli motbevist! Utrolig frusrerende fotball samt herlige øyeblikk er oss uansett i vente.

Link to comment
Share on other sites

Med seier i neste er vi videre.

Da er også optimismen tilbake igjen.

Synes det er litt av problemet. Når vi vinner er det inkassering av pokaler med en gang istedet for å se de åpenbare feilene som ligger der. Vi er ikke gode nok bakover og vi blir i perioder for forutsigbare framover. Det har jo pågått i flere år.

 

For all del, vi har et bra lag, gode spillere og kommer oss nok over denne knekia også, men vi blir til syvende og sist ikke gode nok til å gå hele veien. Det er et voldsomt potensial til å nå toppen, men vi kommer ikke dit basert på individuelle ferdigheter. Det må et lag til også. Når den defensive samhandlingen sitter like godt som den offensive gjør til tider da er det bare å åpne premieskapet. Får bare håpe det skjer om ikke alt for lenge .:P

Link to comment
Share on other sites

La oss nå ikke gå helt over styr. Vi har tapt en kamp, verken mer eller mindre. Bedre å gjøre det her enn i PL der jeg tror poengene er viktigere.

 

Det som derimot ER skuffende og bekymringsfullt i kveld er hvordan vi tilsynelatende tilnærmer oss kampen. Det så ut som om hele laget var godt fornøyd med å kontrollere inn ett poeng. Labert pasningstempo, de pasningene som ble slått ble i 2/3 av tilfellene slått bakover og ingen virket interessert i å kjempe skikkelig i duellene før Braga gikk opp til 1-0.

 

Vi VET at forsvaret ikke er i stand til å holde oppe konsentrasjonen i 90+ minutter. Da MÅ vi gå for på å vinne kampen! Det er (dessverre) den eneste måten vi kan lykkes på inntil Wenger lærer laget å forsvare seg som et lag.

 

Synes vi tross alt fortjente ett poeng i dag - Braga skapte nesten ingenting (i likhet med oss).

 

Og hadde vi fått straffa vi skulle hatt (må være en av de mest hårreisende dommeravgjørelsene i år!!) hadde vi sannsynligvis greit inkassert en (litt heldig) seier.

Link to comment
Share on other sites

Det går opp og ned her i livet. De to siste kampene har det gått j***ig ned...

Heldigvis kommer det til å snu snart igjen.

 

Først; Herregud å latterlig dømming i dag!!! Dommerteamet dømte minst 80%-20% i favør hjemmelaget. Åssen er det mulig å overse straffesituasjonen til Vela når det er tre(3!) dommere som har muligheten til å se det?!!? Er jo soleklar felling, og han er i en soleklar scoringsposisjon. Da er det rødt kort i tillegg. Portugiserne slipper i tillegg gult for helt forferdelige taklinger(spesielt den siste på Eboue) ved flere anledninger. Utenom det røde kortet forsvareren til Braga skulle hatt for taklinga på Vela i straffefeltet burde de hatt minst ett rødt til ute på banen(gult kort nr2). Men hele dommerteamet var totalt inkompetent i dag.

 

Når det er sagt; Dette var fryktelig skuffende å se hvordan vi slipper inn de to målene vi gjør i dag, og at vi så å si skaper ingenting fremover. Bendtner må virkelig begynne å vise seg frem når han får sjansen, hvis ikke forsvinner han nok om ikke altfor lenge. Fabregas bør få hvile frem til han er hundre prosent "fit" igjen, sånn som det er nå fungerer det bare ikke.

 

Og Wenger er nødt til å gjøre noe med hvordan vi spiller. Vi er, som nevnt flere ganger før, altfor lite kyniske når det gjelder slike kamper.

 

Nei, vi får håpe han ser det nå og at han beordrer offensive spillere til å gi alt i løpene sine fremover på banen. Ikke minst inne i boksen...

Link to comment
Share on other sites

Ned på jorden kjære venner.

 

Med seier i neste er vi videre.

Da er også optimismen tilbake igjen.

 

Som jeg har sagt tidligere: Utfordringen vår er for høy kunstløpsfaktor.

Morsomt å se på, men vi kan bli vår egen største fiende.

 

Optimisme? Nå må man få opp øya litt her, på de 6 siste har vi 4 tap! Er dette noe vi kan godta? Vi som ikke tapte en hjemmekamp på en hel sesong for bare noen få år siden, har nå tapt mot Newcastel, WBA og Spurs ...... Nei, dette begynner å tæle på tolmodighet, nå har vi ikke hatt noe å juble for på 5 år og blir vel ikke så mye i år heler ser det ut som.

Link to comment
Share on other sites

Når Wenger velger å stille med en redusert tropp i to CL kamper på rad, havner vi i beste fall på en andreplass i gruppa! Og det er pokker ikke mer en vi fortjener med den holdningen. Vi gjenskaper aldri 49 UNBEATEN med den måten å tenke på. Og jeg skjønner bare ikke at en som har oppnådd det med ett lag, ikke tenker mer på det. Oppskriften slik jeg ser det er å gå ut i Bjørn Dæhlie stil, toppe laget til samtlige kamper og satse på at det holder til mål.

Nå kjenner jeg ikke helt skadelisten før denne kampen, med det du beskriver var vel det vi gjorde i første kamp hjemme mot Barca i fjor. Det endte med at Gallas, Fab og Arshavin mistet resten av sesongen og vi falt helt av i jakten på tittelen. Ikke alltid lurt å gamble med skadde spillere.

 

Når det er sagt så kan det fortsatt ikke forsvares å rotere så mange spillere som ikke er skadet. Hvorfor skifte både Nasri og Chamakh fra en startoppstilling hvor skifter på Arshavin, Song, Sagna, Koscy og Clichy hadde tvunget seg frem? 7 utskiftninger skaper ubalanse hele veien. Walcott og Bendtner fungerte så dårlig fra første spark at en av dem burde blitt fjernet i pausen. Hele laget var i ubalanse og Wilshere varer kun 60 min. Deretter gjør han så graverende feil at jeg nesten må lukke øynene. At han får stå så lenge i kamp etter kamp går langt utover min fatteevne. Jeg synes synd på de som hele tiden må rydde og dekke rommene han etterlater seg.

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på at vi ikke stiller toppet, så synes jeg det er ok å slippe til et par halvsjanser, score et selv og vinne 1-0 på bortebane i CL. Noe jeg er rimelig sikker på at vi hadde gjort med straffesparket. Det er helt tydelig at flere sliter med formen om dagen, og det er ikke mye som stemmer. Så selvfølgelig kan vi bedre, mye bedre. Men om jeg hadde vært happy med 1-0 idag? Ja. Bortsett fra at jeg hadde handicap på oddsen.

 

 

Du har selvfølgelig helt rett i det du skriver, med 1-0 i dag og masse benkeslitere på banen så hadde jo dette vært helt greit, men det viser seg at når ballen begynner å trille feil vei så triller den feil vei for alvor.

Jeg trodde vi hadde en sterk stall og at vi har spilt med en sterk benk de siste kampene, hvor feil går det egentlig an å ta??

Beklager å måtte si det men Rosicky, Bendtner og Walcott kunne spilt til i morgen uten å scoret mål, vi lager ikke skikkelig trøbbel for Braga og da blir vi straffet til slutt, så enkelt er det.

Jack Wilshere er også meget svak i dag.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...