Tapapa Posted November 23, 2010 Report Share Posted November 23, 2010 Er ikke så enig i den logikken. Bare fordi han som alltid drar damer får seg en lusing, så øker ikke dermed sjansene til de andre Hva mener du med det? Ingen gir meg en lusing Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tangen Posted November 23, 2010 Report Share Posted November 23, 2010 Et forferdelig resultat. Og nå har jeg sitti hjemme i sofaen min og banna og sverta i en stund etter kampen, men for å dra frem det positive. Djourou er god i dag, og bør beholde plassen fremover. Gibbs er vesentlig bedre enn Clichy og bør også få fortsette. Et helvetes surt tap, men likevel, hvis vi i det minste prøver å se litt bak resultatet så er vi bedre enn Braga i 75 av 90 minutter. Vi skaper ikke de største sjansene, men det gjør ikke de heller før de får en kontring de scorer på. Heldig for dem at de scorer der, de fleste får en kontring eller 2 i løpet av en kamp som de IKKE scorer på. Mål nr 2 kommer når vi presser høyt for utligning(hvilket helvetes lag hadde ikke presset høyt når de ligger under der?) Ja, det glipper i forsvaret, men likevel kommer målet av høyt press. Men gutter og jenter. Bare vent til helga kommer. Da stiller Wenger med min lagoppstilling og vi knuser Villa. Da stiller vi sånn: Fabianski Sagna - Squillaci - Djourou - Gibbs Song - Denilson Nasri - Arshavin - Rosicky Chamakh Var ikke Arshavin en tilbaketrukket spiss før han kom til oss? Synes han bør få prøve seg der og erstatte en Fabregas som fane ikke har vært god på lenge. Bendtner bør få seg et langt og fruktbart utlån før han vurderes igjen. Og jeg er en av sikkert få som setter pris på å ha Denilson på banen fordi jeg mener han gir en defensiv trygghet som kun Diaby gir ved siden av Song... Bare å glede seg til helga gutter.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
arshavin Posted November 23, 2010 Report Share Posted November 23, 2010 Braga må slå Shaktar med 4 mål i Ukraina for å vinne gruppa, m.a.o det beste vi kan håpe på er å bli nr 2 og dermed blir det enten Real Madrid, Barcelona, Bayern Munchen, enten Lyon eller Schalke og muligens Inter hvis de kommer foran spudz til slutt, tøffe tak, men vi vinner jo både fa- og cc-cup samt serien da, ikke så verst det heller Link to comment Share on other sites More sharing options...
refser Posted November 23, 2010 Report Share Posted November 23, 2010 På papiret har vi iallefall en meget sterk stall, men jeg håper jeg ALDRI får se Rosicky på kanten noe mere, hvis han skal spille må han spille sentralt på midtbanen, når det gjelder byttene i dag var vel de fleste av dem tvunget frem, Djorou inn for Kos måtte bare skje etter spudz-kampen, Nasri har spilt veldig mye i det siste og vi trodde vel alle litt på Walcott, Chamakh har vel spilt alle kampene denne sesongen og når det drar seg mot den tredje kampen på en uke må vel nesten Bendtner få prøve seg, hva gjelder Song, Sagna og Arshavin vet jeg ikke om det er småskader ut og går?? Clichy var iallefall skadet, men jeg trodde jo ærlig talt at spillerne som kom inn skulle gjøre en bedre jobb, det ble jo en veldig vanskelig kamp all den tid portugiserne fikk springe rundt og sparke ned våre spillere uten å få gult kort for noe og når vi allikevel endelig hadde avgjort kampen og fått straffespark valgte altså dommeren å overse den, i den situasjonen våre spillere er i nå med masse spillere ute og en skikkelig trøkk i trynet i helga ble det nok en psykisk sprekk idet dommeren overså straffen og Cesc måtte forlate banen. Muligens er det forståelig også rosicky er en fantastisk spiller, men det er en grunn til at han spilte sentralt i dortmund. wenger har ofte, ja faktisk alt for ofte, brukt spillere i posisjoner som ikke passer de særlig. tomas er en sentral playmaker, og gjør det best når han har plass sentralt i banen. med hans taklingsstyrke og innsats, kan han godt spille sentralt med cesc og en NY dm. med nasri, walcott, van persie og arshavin på kantene, vil laget være fryktelig sterkt framover. men dette vil da kreve at dm som blir hentet inn, har sine styrker defansivt, og er klar over det. hvis ikke, risikerer vi å få enda en dm som tar på seg offansive oppgaver han ikke er kapabel til, og det går utåver den defansive jobben hans. er også litt usikker på om scqu og kosc er gode nok til å danne et stopperpar sammen med vermaelen bak alle de offansive spillerne våre. chamakh er ok, men bare som backup. arsenal trenger, som man her inne begynner å forstå, dzeko. inn med han og en dm i verdensklasse, og arsenal har et lag som virkelig har mulighet til å hente annet enn trofeet fra mikke mus cupen. er det forresten pokal til vinnerne av mikke mus cupen, eller ligacupen som den også kalles? mene å huske at det i 93 var diplom til vinnerlaget... Link to comment Share on other sites More sharing options...
arshavin Posted November 23, 2010 Report Share Posted November 23, 2010 Et forferdelig resultat. Og nå har jeg sitti hjemme i sofaen min og banna og sverta i en stund etter kampen, men for å dra frem det positive. Djourou er god i dag, og bør beholde plassen fremover. Gibbs er vesentlig bedre enn Clichy og bør også få fortsette. Et helvetes surt tap, men likevel, hvis vi i det minste prøver å se litt bak resultatet så er vi bedre enn Braga i 75 av 90 minutter. Vi skaper ikke de største sjansene, men det gjør ikke de heller før de får en kontring de scorer på. Heldig for dem at de scorer der, de fleste får en kontring eller 2 i løpet av en kamp som de IKKE scorer på. Mål nr 2 kommer når vi presser høyt for utligning(hvilket helvetes lag hadde ikke presset høyt når de ligger under der?) Ja, det glipper i forsvaret, men likevel kommer målet av høyt press. Men gutter og jenter. Bare vent til helga kommer. Da stiller Wenger med min lagoppstilling og vi knuser Villa. Da stiller vi sånn: Fabianski Sagna - Squillaci - Djourou - Gibbs Song - Denilson Nasri - Arshavin - Rosicky Chamakh Var ikke Arshavin en tilbaketrukket spiss før han kom til oss? Synes han bør få prøve seg der og erstatte en Fabregas som fane ikke har vært god på lenge. Bendtner bør få seg et langt og fruktbart utlån før han vurderes igjen. Og jeg er en av sikkert få som setter pris på å ha Denilson på banen fordi jeg mener han gir en defensiv trygghet som kun Diaby gir ved siden av Song... Bare å glede seg til helga gutter.... Måtte Gud forby, ikke mere Rosicky på kanten vær så snill, det blir nok Arshavin der ute og Walcott på andre siden så trekker han Nasri ned på Cesc sin plass, men jeg ser faktisk ikke bort fra at sistnevnte spiller heller Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tangen Posted November 23, 2010 Report Share Posted November 23, 2010 Måtte Gud forby, ikke mere Rosicky på kanten vær så snill, det blir nok Arshavin der ute og Walcott på andre siden så trekker han Nasri ned på Cesc sin plass, men jeg ser faktisk ikke bort fra at sistnevnte spiller heller Vi kan gjerne diskutere kanter i det vide og det breie For min del så er hovedpoenget mitt at jeg tror Fabregas har godt av en pause, og han bør som alle de andre gjøre seg fortjent til en plass på laget. Per dags dato så vil vel sannsynligvis både Rosicky, Arshavin og Nasri gjøre en minst like god jobb i hans posisjon som det han har gjort om dagen, og da synes jeg ikke han skal ha det klippekortet han har hatt i noen sesonger... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Castor Posted November 23, 2010 Report Share Posted November 23, 2010 rosicky er en fantastisk spiller, men det er en grunn til at han spilte sentralt i dortmund. wenger har ofte, ja faktisk alt for ofte, brukt spillere i posisjoner som ikke passer de særlig. tomas er en sentral playmaker, og gjør det best når han har plass sentralt i banen. med hans taklingsstyrke og innsats, kan han godt spille sentralt med cesc og en NY dm. med nasri, walcott, van persie og arshavin på kantene, vil laget være fryktelig sterkt framover. men dette vil da kreve at dm som blir hentet inn, har sine styrker defansivt, og er klar over det. hvis ikke, risikerer vi å få enda en dm som tar på seg offansive oppgaver han ikke er kapabel til, og det går utåver den defansive jobben hans. er også litt usikker på om scqu og kosc er gode nok til å danne et stopperpar sammen med vermaelen bak alle de offansive spillerne våre. chamakh er ok, men bare som backup. arsenal trenger, som man her inne begynner å forstå, dzeko. inn med han og en dm i verdensklasse, og arsenal har et lag som virkelig har mulighet til å hente annet enn trofeet fra mikke mus cupen. er det forresten pokal til vinnerne av mikke mus cupen, eller ligacupen som den også kalles? mene å huske at det i 93 var diplom til vinnerlaget... Vi spiller ikke med en DM lengre. Vi har to box to box spillere istedet. Cesc ligger da ofte ganske alene sentralt i banen og det blir opp til de to andre å ta offensive løp framover. Song fungerer forsåvidt godt i denne rollen, men Wilshere og Denilson er ikke helt komfortable ennå. Jeg tror litt av problemet til Cesc er rett og slett at det nye spillemønsteret ikke passer han særlig bra. Tror faktisk han hadde fungert langt bedre om han hadde fått rollen sammen med Song litt dypere i banen med f.eks Nasri eller Rosicky i den offensive rollen. Da hadde Cesc fått mere tid rettvent til å sette inn avgjørende pasninger. Dog tror jeg det beste alternativet er å ta et steg tilbake. Plassere Song i forsvarsrollen og ha en Nasri/Rosicky/Wilshere offensivt som kan skape rom rundt Cesc i tillegg til at de kan sette fart rettvendt og true bakrom år Cesc har ballen. Alternativt kan man jo veksle på dette utifra situasjon og kampforløp. Vi kan gjerne diskutere kanter i det vide og det breie For min del så er hovedpoenget mitt at jeg tror Fabregas har godt av en pause, og han bør som alle de andre gjøre seg fortjent til en plass på laget. Per dags dato så vil vel sannsynligvis både Rosicky, Arshavin og Nasri gjøre en minst like god jobb i hans posisjon som det han har gjort om dagen, og da synes jeg ikke han skal ha det klippekortet han har hatt i noen sesonger... Dette er Cesc Fabregas vi snakker om. Kaptein på Arsenal. Vår beste spiller siden Henry forlot klubben. Å sette han på benken er en falitt erklæring. Da er det noe som er virkelig galt med Arsenal Football Club Link to comment Share on other sites More sharing options...
pacman Posted November 23, 2010 Report Share Posted November 23, 2010 Braga må slå Shaktar med 4 mål i Ukraina for å vinne gruppa, m.a.o det beste vi kan håpe på er å bli nr 2 og dermed blir det enten Real Madrid, Barcelona, Bayern Munchen, enten Lyon eller Schalke og muligens Inter hvis de kommer foran spudz til slutt, tøffe tak, men vi vinner jo både fa- og cc-cup samt serien da, ikke så verst det heller Fatter ikke hvor du får den opptimismen fra.. Er jo ikke et fnugg av realitet i det du skriver i det hele tatt.. Det er mer sannsynlig at etter de neste 5 PL kampene ligger vi bak spurs på tabellen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tangen Posted November 23, 2010 Report Share Posted November 23, 2010 Vi spiller ikke med en DM lengre. Vi har to box to box spillere istedet. Cesc ligger da ofte ganske alene sentralt i banen og det blir opp til de to andre å ta offensive løp framover. Song fungerer forsåvidt godt i denne rollen, men Wilshere og Denilson er ikke helt komfortable ennå. Jeg tror litt av problemet til Cesc er rett og slett at det nye spillemønsteret ikke passer han særlig bra. Tror faktisk han hadde fungert langt bedre om han hadde fått rollen sammen med Song litt dypere i banen med f.eks Nasri eller Rosicky i den offensive rollen. Da hadde Cesc fått mere tid rettvent til å sette inn avgjørende pasninger. Dog tror jeg det beste alternativet er å ta et steg tilbake. Plassere Song i forsvarsrollen og ha en Nasri/Rosicky/Wilshere offensivt som kan skape rom rundt Cesc i tillegg til at de kan sette fart rettvendt og true bakrom år Cesc har ballen. Alternativt kan man jo veksle på dette utifra situasjon og kampforløp. Dette er Cesc Fabregas vi snakker om. Kaptein på Arsenal. Vår beste spiller siden Henry forlot klubben. Å sette han på benken er en falitt erklæring. Da er det noe som er virkelig galt med Arsenal Football Club Kall det hva du vil. Jeg mener at i en toppklubb som Arsenal skal være så må alle kjempe for plassen sin. Jeg skal være den første til å innrømme at jeg mener valget av Cesc som kaptein i utgangspunktet er feil, da jeg mener Sagna eller Vermaelen er de mest naturlige til den rollen, og vel er de eneste som er bankers i en frisk første-ellever. Cesc har ikke vært sitt sanne jeg i det siste, og bør rett og slett få seg en pause, ikke bare på grunn av at han ikke er god nok, men jeg tror rett og slett ikke han er helt bra etter skaden han har hatt. Og bare for å stikke flere folk i siden. Det å være den beste spilleren bør ikke automatisk gjøre deg til kaptein. Du skal være en lederskikkelse, en vinner med et killer instinkt som kan drive de andre fremover på banen. Der er en av Fabregas sine største svakheter... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Castor Posted November 23, 2010 Report Share Posted November 23, 2010 Braga må slå Shaktar med 4 mål i Ukraina for å vinne gruppa, m.a.o det beste vi kan håpe på er å bli nr 2 og dermed blir det enten Real Madrid, Barcelona, Bayern Munchen, enten Lyon eller Schalke og muligens Inter hvis de kommer foran spudz til slutt, tøffe tak, men vi vinner jo både fa- og cc-cup samt serien da, ikke så verst det heller Uavgjort mot Partizan, Braga seier mot Shaktar. SKal ikke mere til. Høres usannsynlig ut, men hvis jeg hadde sagt tap hjemme mot WBA så hadde ingen trodd på det heller Kall det hva du vil. Jeg mener at i en toppklubb som Arsenal skal være så må alle kjempe for plassen sin. Jeg skal være den første til å innrømme at jeg mener valget av Cesc som kaptein i utgangspunktet er feil, da jeg mener Sagna eller Vermaelen er de mest naturlige til den rollen, og vel er de eneste som er bankers i en frisk første-ellever. Cesc har ikke vært sitt sanne jeg i det siste, og bør rett og slett få seg en pause, ikke bare på grunn av at han ikke er god nok, men jeg tror rett og slett ikke han er helt bra etter skaden han har hatt. Og bare for å stikke flere folk i siden. Det å være den beste spilleren bør ikke automatisk gjøre deg til kaptein. Du skal være en lederskikkelse, en vinner med et killer instinkt som kan drive de andre fremover på banen. Der er en av Fabregas sine største svakheter... Utrolig hvor fort man glemmer fjoråret. Hva annet enn lederskikkelse og vinner var han da han ble byttet inn mot Villa? Problemet ligger heller i at vi har en så fantastisk spiller som vi ikke klarer å få ut potensialet av akkurat nå. Spillermønsteret er lagt om for at f.eks Song skal få gå mer framover. Vi har to dype midtbanespillere med Cesc alene i rommet mellom. Hvor mange gjennomløpninger har Cesc i år i forhold til i fjor? Hvor ofte får han ballen i god posisjon upresset. Cesc er best rettvent og den muligheten kommer ikke så ofte når vi ligger med to "indreløpere" dypt i banen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tangen Posted November 24, 2010 Report Share Posted November 24, 2010 Uavgjort mot Partizan, Braga seier mot Shaktar. SKal ikke mere til. Høres usannsynlig ut, men hvis jeg hadde sagt tap hjemme mot WBA så hadde ingen trodd på det heller Utrolig hvor fort man glemmer fjoråret. Hva annet enn lederskikkelse og vinner var han da han ble byttet inn mot Villa? Problemet ligger heller i at vi har en så fantastisk spiller som vi ikke klarer å få ut potensialet av akkurat nå. Spillermønsteret er lagt om for at f.eks Song skal få gå mer framover. Vi har to dype midtbanespillere med Cesc alene i rommet mellom. Hvor mange gjennomløpninger har Cesc i år i forhold til i fjor? Hvor ofte får han ballen i god posisjon upresset. Cesc er best rettvent og den muligheten kommer ikke så ofte når vi ligger med to "indreløpere" dypt i banen Han var fremdeles ingen lederskikkelse mot Villa. Han var en fantastisk fotballspiller. En lederskikkelse er en som går til i duellene, kjefter på medspillerne sine, driver de frem, og konstant er på de for å vise de hva som skal til for å vinne kamper. Men jeg skal si deg enig i at Cesc ikke har fått de samme mulighetene på gjennomløpninger og sjanser i år, og grunnen til det mener jeg til stor del er mangelen på Diaby som mange har kritisert og som jeg mener vi savner stoooort i år. En mann som forserer pressledd og legger pasninger igjennom som han skal vi lete lenge etter. Selv om han har sine egotripper der han slipper ballen for sent, så er det ofte bedre å prøve enn å hele tiden slå tversoverpasninger... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Veginho Posted November 24, 2010 Report Share Posted November 24, 2010 "- Vi er inne i en vanskelig periode med mye uflaks. I dag ble Eboué sparket i stykker uten at det fikk konsekvenser, og vi ble også snytt for et straffespar." Hva får Wenger ut av å syte sånn som dette? Herlighet så lei jeg er av å høre en så fornuftig mann kommentere som en liten unge i media. Hva med å si det som er sannheten; Vi lagde noen store sjanser og kunne avgjort kampen. Vi bommet og de scorte, det er det som er sport, du må ta sjansene dine. Er det slik at vi, sesong etter sesong, har dommerne i mot oss og generellt sett uflaks hvert eneste år. Er det uflaks at vi så langt denne sesongen har slått ett skikkelig fotballlag? Kan vi mene at vi er blant verdens aller beste fotballklubber når vi aldri vinner store kamper? Jeg er bare utrolig skuffet over alle de tullete feilstegene vi har hatt i år, hadde vi droppet 2-3 av disse 5-6 idiotiske poengtapene kunne vi vært 4-5 poeng foran Chelsea og United nå, vi kunne vært videre i Mesterligaen og spart spillere i siste match. Vi går nok videre i Mesterligaen men uansett, det er ikke bra å måtte prestere i en siste kamp, potensielt kan det bli en ny stang ut dag der motstanderne scorer på en dødball. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnabOle Posted November 24, 2010 Report Share Posted November 24, 2010 Braga må slå Shaktar med 4 mål i Ukraina for å vinne gruppa, m.a.o det beste vi kan håpe på er å bli nr 2 og dermed blir det enten Real Madrid, Barcelona, Bayern Munchen, enten Lyon eller Schalke og muligens Inter hvis de kommer foran spudz til slutt, tøffe tak, men vi vinner jo både fa- og cc-cup samt serien da, ikke så verst det heller I mine øyne røyk vi ut av Cl med den ekstremt flaue og skamfulle innsatsen i går. Barca, Real, Bayern og Inter er lag vi aldri kommer til å vinne mot. Vi må ha flaks og trekke Lyon eller Schalke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir John Posted November 24, 2010 Report Share Posted November 24, 2010 Hva får Wenger ut av å syte sånn som dette? Herlighet så lei jeg er av å høre en så fornuftig mann kommentere som en liten unge i media. Dette er signaler som forteller om feil fokus, og akkurat denne adferden gjør at det blinker i røde lys hos meg - og har gjort det lenge nå. Det hjelper heller ikke på at innlysende svakheter som blør poeng ikke blir plastret og at samme feil repeteres i det uendlige - år etter år. AW er det største og beste som har hendt denne klubben siden gamle Herbert og han er en rettmissig legende både på bakgrunn av troféer og en fenomenal jobb ved å holde skuta flytende gjennom flyttingen. Det er imidlertid en tid og et sted for alt her i verden, og nå er det virkelig lov å stille nogle spørsmål. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kim Posted November 24, 2010 Report Share Posted November 24, 2010 Hva får Wenger ut av å syte sånn som dette? Han får frem sannheten. Arsenalspillere blir regelrett sparket ned i flere tilfeller, uten at dommeren gjør noe med det. De mest graverende situasjonene er som Wenger nevner straffesituasjonen og nedsparkingen av Eboue. Jeg fatter ikke at det er mulig å ikke dømme straffe i situasjonen med Vela. Det er nok bare dommeren som kan svare på dette. En annen situasjon som får store konsekvenser for kamputfallet, er som nevnt nedsparkingen av Eboue. For det første, gjør dette at vi må fullføre kampen med 10 mann. For det andre er det samme mann som kvester Eboue som scorte begge målene. Taklingen på Eboue er i seg selv orange/lyserødt. Samme spilleren hadde i tillegg ett par andre stygge taklinger i løpet av kampen. At vedkommende får fullføre kampen er stikk i strid med reglementet som dommerne skal dømme etter. Man skal selvfølgelig ikke bare skylde på dommeren i denne kampen, men det er ingen tvil om at han gjør graverende feil som får direkte innvirkning på utfallet av kampen. Og det er snart på tide at fotballorganisasjonene verden rundt nå gjør noe med nivået på dommerstanden. Det holder rett og slett ikke mål. Fotballen skyter seg selv i foten dersom dette får lov til å fortsette. Nivået på fotballen har utviklet seg. Det samme kan desverre ikke sies om dommerstanden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kim Posted November 24, 2010 Report Share Posted November 24, 2010 Dette er signaler som forteller om feil fokus, og akkurat denne adferden gjør at det blinker i røde lys hos meg - og har gjort det lenge nå. Det hjelper heller ikke på at innlysende svakheter som blør poeng ikke blir plastret og at samme feil repeteres i det uendlige - år etter år. AW er det største og beste som har hendt denne klubben siden gamle Herbert og han er en rettmissig legende både på bakgrunn av troféer og en fenomenal jobb ved å holde skuta flytende gjennom flyttingen. Det er imidlertid en tid og et sted for alt her i verden, og nå er det virkelig lov å stille nogle spørsmål. Jeg er enig med deg at det skal være lov å stille spørsmålstegn i forhold til om Wenger har nådd så langt han kan med Arsenal, og om det er på tide å vurdere andre alternativer. Jeg er dog ikke enig i at Wenger viser feil fokus i intervjuet etter kampen. Han snakker rettmessig om to situasjoner som får direkte innvirkning på kamputfallet. Det både bør og må settes fokus på dette, dersom man skal ha noe håp om å komme noen vei med dommerstanden, som pr. dags dato innehar ett latterlig dårlig nivå. Som nevnt i mitt forrige innlegg, fotballen har utviklet seg, det har ikke dommerstanden gjort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir John Posted November 24, 2010 Report Share Posted November 24, 2010 Han får frem sannheten. Arsenalspillere blir regelrett sparket ned i flere tilfeller, uten at dommeren gjør noe med det. De mest graverende situasjonene er som Wenger nevner straffesituasjonen og nedsparkingen av Eboue. Jeg fatter ikke at det er mulig å ikke dømme straffe i situasjonen med Vela. Det er nok bare dommeren som kan svare på dette. En annen situasjon som får store konsekvenser for kamputfallet, er som nevnt nedsparkingen av Eboue. For det første, gjør dette at vi må fullføre kampen med 10 mann. For det andre er det samme mann som kvester Eboue som scorte begge målene. Taklingen på Eboue er i seg selv orange/lyserødt. Samme spilleren hadde i tillegg ett par andre stygge taklinger i løpet av kampen. At vedkommende får fullføre kampen er stikk i strid med reglementet som dommerne skal dømme etter. Man skal selvfølgelig ikke bare skylde på dommeren i denne kampen, men det er ingen tvil om at han gjør graverende feil som får direkte innvirkning på utfallet av kampen. Og det er snart på tide at fotballorganisasjonene verden rundt nå gjør noe med nivået på dommerstanden. Det holder rett og slett ikke mål. Fotballen skyter seg selv i foten dersom dette får lov til å fortsette. Nivået på fotballen har utviklet seg. Det samme kan desverre ikke sies om dommerstanden. Det er greit Kim, men det er ikke det som er det grunnleggende problemet bak Arsenals skjørhet som gjør at laget er ute av stand til å ta det siste skrittet opp dit vi alle ønsker, tror og håper vi skal være. Det blir så forbannet mye fokus på andre ting, et fokus som kunne blitt minimalisert ved en annen adferd, ordbruk og fokus både før, under og etter kamper - både fra manager og spillere. "Shut up and get the basics right", og det stopper og starter hos AW. At alt annet ikke er perfekt er sant nok, men underordnet det egentlige problemet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kim Posted November 24, 2010 Report Share Posted November 24, 2010 Det er greit Kim, men det er ikke det som er det grunnleggende problemet bak Arsenals skjørhet som gjør at laget er ute av stand til å ta det siste skrittet opp dit vi alle ønsker, tror og håper vi skal være. Det blir så forbannet mye fokus på andre ting, et fokus som kunne blitt minimalisert ved en annen adferd, ordbruk og fokus både før, under og etter kamper - både fra manager og spillere. "Shut up and get the basics right", og det stopper og starter hos AW. At alt annet ikke er perfekt er sant nok, men underordnet det egentlige problemet. Joda, jeg er i utgangspunktet enig i at det kan bli mye fokus på andre ting enn det laget presterer. Men i mine øyne er det på sin plass i forhold til kampen i går. Arsenal har i utgangspunktet bra kontroll på kampen, frem til dommeren bestemmer seg for å "hjelpe" Braga. Resultatet er at vi blir snytt for en gedigen målsjanse, og må fullføre kampen med 10 mot 11. At målscoreren er samme person som sørget for at Arsenal må fullføre med 10 mann, og som var involvert i nok situasjoner til at han burde fått marsjordre hjelper heller ikke på situasjonen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ertesvi Posted November 24, 2010 Report Share Posted November 24, 2010 Shit happens... Nå må berre Wenger og gutta sørge for at det skjer vesentleg skjeldnare... Fekk ikkje sett kampen i går men fann nokre "extended highlights" på nettet. Etter det eg ser skaper vi omtrent null. Vi burde hatt ei straffe,men kan forstå at dommaren tek feil da Vela sin luftetur kan tolkast som at han kastar seg for å få mest mulig ut av det, (realiteten er vel at tacklinga er så voldsom at han får en voldsom luftetur). Måla i mot er som sagt: same shit as yesterday, last week, last month, last year, last 4-5 years.... Til sist; om fabregas er ute fleire veker no, fattar eg ikkje kva Wenger driv med. Han går ut på forhånd og er bekymra for Cesc, sparer så over halve laget, men ikkje sin viktigaste spelar som han er bekymra for??? Å høyre at wenger angrar på at han gambla med forma til ein spelar som blir skada må det bli slutt på!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mmaelan Posted November 24, 2010 Report Share Posted November 24, 2010 Joda, jeg er i utgangspunktet enig i at det kan bli mye fokus på andre ting enn det laget presterer. Men i mine øyne er det på sin plass i forhold til kampen i går. Arsenal har i utgangspunktet bra kontroll på kampen, frem til dommeren bestemmer seg for å "hjelpe" Braga. Resultatet er at vi blir snytt for en gedigen målsjanse, og må fullføre kampen med 10 mot 11. At målscoreren er samme person som sørget for at Arsenal må fullføre med 10 mann, og som var involvert i nok situasjoner til at han burde fått marsjordre hjelper heller ikke på situasjonen. Er greit dommeren var elendig ,men i mine øyne fortjente ikke laget en dritt igår. Det var mange spillere som underpresterte igår. Virker ikke som Arsenal tackler motgang akkurat nå. Er det fordi laget er totalt blottet for ledertyper? Jeg savner spillere som kan ta tak i ting utpå banen og mane de andre til dyst. Det finnes ikke pr idag, kanskje med unntak av RvP og Vermaelan....men de spiller ikke fotball for tiden. Det er ikke bare defensivt det skurrer. Vi er hverken gode defensivt eller offensivt som et lag for tiden. Spillemessig er dette noe av det svakeste jeg har sett på lang lang tid. Dette er ikke Wengerfotball. Alt er omstendelig,tregt ,og utrolig liten bevegelse på topp. Hadde vi spilt som vi normalt gjør hadde vi knust dette middelmådige laget. At vi taper og skaper så lite burde få alarmklokkene til å ringe hos Wenger. Jeg har fortsatt tro på Wenger men noe må skje nå. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ravenghost Posted November 24, 2010 Report Share Posted November 24, 2010 Han får frem sannheten. Arsenalspillere blir regelrett sparket ned i flere tilfeller, uten at dommeren gjør noe med det. De mest graverende situasjonene er som Wenger nevner straffesituasjonen og nedsparkingen av Eboue. Jeg fatter ikke at det er mulig å ikke dømme straffe i situasjonen med Vela. Det er nok bare dommeren som kan svare på dette. En annen situasjon som får store konsekvenser for kamputfallet, er som nevnt nedsparkingen av Eboue. For det første, gjør dette at vi må fullføre kampen med 10 mann. For det andre er det samme mann som kvester Eboue som scorte begge målene. Taklingen på Eboue er i seg selv orange/lyserødt. Samme spilleren hadde i tillegg ett par andre stygge taklinger i løpet av kampen. At vedkommende får fullføre kampen er stikk i strid med reglementet som dommerne skal dømme etter. Man skal selvfølgelig ikke bare skylde på dommeren i denne kampen, men det er ingen tvil om at han gjør graverende feil som får direkte innvirkning på utfallet av kampen. Og det er snart på tide at fotballorganisasjonene verden rundt nå gjør noe med nivået på dommerstanden. Det holder rett og slett ikke mål. Fotballen skyter seg selv i foten dersom dette får lov til å fortsette. Nivået på fotballen har utviklet seg. Det samme kan desverre ikke sies om dommerstanden. Isolert sett var det straffe, men i og med at det var offside på Chamakh rett før, har det ingenting å si. Da er det helt rettferdig at det ikke ble straffe. Arsenal må begynne å gå i seg selv, og se hva de gjør feil, heller enn å fokusere på eksterne faktorer. Arsenal må slutte å sutre, for det kommer man ingen vei med! Man må heller se på fakta: Som noen Chelsea- og Manuspillere sa i fjor (f.eks Ballack og Evra), har de gode lagene knekt Arsenalkoden, og slik det ser ut hittil i år har de svake lagene (Braga, WBA, Newcastle) også gjort det, om enn på en litt annen måte. Hvis man ikke har en alternativ måte å legge opp taktikken, er tiden inne for trenerskifte, evt stort skifte i spillermateriale. Link to comment Share on other sites More sharing options...
arshavin Posted November 24, 2010 Report Share Posted November 24, 2010 I mine øyne røyk vi ut av Cl med den ekstremt flaue og skamfulle innsatsen i går. Barca, Real, Bayern og Inter er lag vi aldri kommer til å vinne mot. Vi må ha flaks og trekke Lyon eller Schalke. I mine øyne er vi slett ikke røket ut av noe som helst, vi er i aller høyeste grad med i samtlige turneringer, uansett om vi blir nr to i denne gruppa vil det for et lag som Arsenal ALLTID være mulig å slå ut både Barcelona og Real Madrid, jeg skal garantere deg at disse lagene har Arsenal øverst på listen over lag de IKKE ønsker å trekke i neste runde, og det er ikke uten grunn. Jeg sier ikke at det blir lett men fullt mulig for Arsenal. Vi har vært svake og uheldige de 1,5 siste kampene nå, ingen tvil om at vi skapte null og niks i går og at angrepsrekka vi hadde der ikke holder mål, skuffende av Wenger å bruke Rosicky på kanten, vi har jo sett det mange ganger før, det blir for stillestående og vi mangler gjennombrudd, når så både Bendtner og Walcott er rustne for tiden klarer vi simpelthen ikke å lage bekymringer for portugiserne og da får de mere og mere selvtillit ettersom kampen utvikler seg, til tross for det er det altså dommeren som på en finurlig måte snyter oss for tre poeng, det er fakta faen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
arshavin Posted November 24, 2010 Report Share Posted November 24, 2010 "- Vi er inne i en vanskelig periode med mye uflaks. I dag ble Eboué sparket i stykker uten at det fikk konsekvenser, og vi ble også snytt for et straffespar." Hva får Wenger ut av å syte sånn som dette? Herlighet så lei jeg er av å høre en så fornuftig mann kommentere som en liten unge i media. Hva med å si det som er sannheten; Vi lagde noen store sjanser og kunne avgjort kampen. Vi bommet og de scorte, det er det som er sport, du må ta sjansene dine. Er det slik at vi, sesong etter sesong, har dommerne i mot oss og generellt sett uflaks hvert eneste år. Er det uflaks at vi så langt denne sesongen har slått ett skikkelig fotballlag? Kan vi mene at vi er blant verdens aller beste fotballklubber når vi aldri vinner store kamper? Jeg er bare utrolig skuffet over alle de tullete feilstegene vi har hatt i år, hadde vi droppet 2-3 av disse 5-6 idiotiske poengtapene kunne vi vært 4-5 poeng foran Chelsea og United nå, vi kunne vært videre i Mesterligaen og spart spillere i siste match. Vi går nok videre i Mesterligaen men uansett, det er ikke bra å måtte prestere i en siste kamp, potensielt kan det bli en ny stang ut dag der motstanderne scorer på en dødball. Wenger oppsummerer kampen helt korrekt etter min mening, han innrømmer at angrepsrekken vi stillte med ikke var på høgget nok til å trenge gjennom og skape sjanser, med det tar han også ansvaret for uttaket av Rosicky, Bendtner og Walcott. Samtidig påpeker han helt korrekt at dommeren avgjør kampen helt alene til slutt, unngår å gi oss det straffesparket som samtidig ville gitt oss seieren, unngår å dele ut gule kort til portugiserne slik at de fikk sabotere spillet hele kampen, han presterer altså å dele ut 2 (to) gule kort til braga og 5 (fem) gule kort til Arsenal, dette i en kamp hvor Arsenal fører spillet, har ballen mest og blir sparket ned stort sett hele kampen, hvis noen har vanskeligheter med å forstå at slike ting avgjør fotballkamper blir det selvfølgelig vanskelig å diskutere fotball. Link to comment Share on other sites More sharing options...
arsenal_1886 Posted November 24, 2010 Report Share Posted November 24, 2010 ...Samtidig påpeker han helt korrekt at dommeren avgjør kampen helt alene til slutt, unngår å gi oss det straffesparket som samtidig ville gitt oss seieren, unngår å dele ut gule kort til portugiserne slik at de fikk sabotere spillet hele kampen, han presterer altså å dele ut 2 (to) gule kort til braga og 5 (fem) gule kort til Arsenal, dette i en kamp hvor Arsenal fører spillet, har ballen mest og blir sparket ned stort sett hele kampen, hvis noen har vanskeligheter med å forstå at slike ting avgjør fotballkamper blir det selvfølgelig vanskelig å diskutere fotball. ...Og han unngår å blåse offside i straffesituasjonen.... Totalt sett ble vi ikke snytt for straffe. Braga ble snytt for frispark for offside! Å skylde på dommeren etter denne kampen er for meg meningsløst. Ja han var dårlig. Ja noen kort skulle vært delt ut annerledes. Men i bunn og grunn er det klart at våre egne prestasjoner var langt værre. Dommeren var kanskje dårlig, men vi var elendige. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Castor Posted November 24, 2010 Report Share Posted November 24, 2010 Er greit dommeren var elendig ,men i mine øyne fortjente ikke laget en dritt igår. Det var mange spillere som underpresterte igår. Virker ikke som Arsenal tackler motgang akkurat nå. Er det fordi laget er totalt blottet for ledertyper? Jeg savner spillere som kan ta tak i ting utpå banen og mane de andre til dyst. Det finnes ikke pr idag, kanskje med unntak av RvP og Vermaelan....men de spiller ikke fotball for tiden. Det er ikke bare defensivt det skurrer. Vi er hverken gode defensivt eller offensivt som et lag for tiden. Spillemessig er dette noe av det svakeste jeg har sett på lang lang tid. Dette er ikke Wengerfotball. Alt er omstendelig,tregt ,og utrolig liten bevegelse på topp. Hadde vi spilt som vi normalt gjør hadde vi knust dette middelmådige laget. At vi taper og skaper så lite burde få alarmklokkene til å ringe hos Wenger. Jeg har fortsatt tro på Wenger men noe må skje nå. Enig. Til syvende og sist så er det vi selv som havner i en posisjon der vi er 10 mot 11 på stillingen 0-0. Det er en gedigen tabbe å slippe inn det første målet. Vi må score først å klare og kontrollere kampene på våre premisser. Dommeravgjørelser er ikke noe man kan stole på er riktig. Eneste man kan gjøre er å ikke komme opp i en situasjon der en feil avgjørelse blir utslagsgivende Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.