Jump to content

2010.11.23 Braga B


Mr Chapman

Recommended Posts

Let's all laugh at Arsenal!

 

Dette er noe av den mest tragiske perioden jeg har opplevd på lang lang tid. Tror jeg nesten må tilbake til "glansdagene" på midten av 90-tallet. For nå fremstår vi som et lag ut mål og mening. Og arkitekten bak det hele virker nærmest lammet.

 

Dagens kamp er et sørgelig skue. Det virker nesten som vi spare på noen av våre antatte beste spillere. Ganske utrolig når vi vet hva som står på spill. At vi slår Partizan i siste hjemmekamp er jo egentlig ikke så mye tyder på akkurat nå. Har noen stygge hjemmetap friskt i minne.

 

Aston Villa borte er neste kamp. Tipper nok en vanskelig kamp.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 162
  • Created
  • Last Reply

 

Når det er sagt så kan det fortsatt ikke forsvares å rotere så mange spillere som ikke er skadet. Hvorfor skifte både Nasri og Chamakh fra en startoppstilling hvor skifter på Arshavin, Song, Sagna, Koscy og Clichy hadde tvunget seg frem? 7 utskiftninger skaper ubalanse hele veien. Walcott og Bendtner fungerte så dårlig fra første spark at en av dem burde blitt fjernet i pausen. Hele laget var i ubalanse og Wilshere varer kun 60 min. Deretter gjør han så graverende feil at jeg nesten må lukke øynene. At han får stå så lenge i kamp etter kamp går langt utover min fatteevne. Jeg synes synd på de som hele tiden må rydde og dekke rommene han etterlater seg.

 

Enig ang. Wilshere, men i kveld ble det vel slik mest fordi Fabregas måtte ut.

Link to comment
Share on other sites

Let's all laugh at Arsenal!

 

Dette er noe av den mest tragiske perioden jeg har opplevd på lang lang tid. Tror jeg nesten må tilbake til "glansdagene" på midten av 90-tallet. For nå fremstår vi som et lag ut mål og mening. Og arkitekten bak det hele virker nærmest lammet.

 

Dagens kamp er et sørgelig skue. Det virker nesten som vi spare på noen av våre antatte beste spillere. Ganske utrolig når vi vet hva som står på spill. At vi slår Partizan i siste hjemmekamp er jo egentlig ikke så mye tyder på akkurat nå. Har noen stygge hjemmetap friskt i minne.

 

Aston Villa borte er neste kamp. Tipper nok en vanskelig kamp.

 

 

Sitter med samme følelse. Er som tia rundt da den fete damen sang for George Graham.....

Link to comment
Share on other sites

I PL finnes et par spillere som spiller på for dårlige lag, i forhold til hvor gode de er.

- en amerikaner i Fulham...

- en engelskmann på West Ham...

- en engelskmann på Bolton...

 

Men mer enn noen, passer denne beskrivelsen på en viss fransk herremann på Wigan. Arsenal trenger spillere som er direkte i spillestilen, og som vil (og kan) skape ting på egenhånd. I tillegg har han en meget god venstrefot! Men det skal ikke forundre meg om Wenger er like blind i forhold til N`Zogbia, som han var ang. spillere som Valencia, van der Saar osv.

 

Og det er ingen tvil om hvem som bør ut. En danske, en mexicaner, en polsk franskmann, samt en av midtbanespillerne (kanskje faktisk Fabregas, som ikke har vært god siden januar!)

Link to comment
Share on other sites

Enig ang. Wilshere, men i kveld ble det vel slik mest fordi Fabregas måtte ut.

Nasri inn for Fabregas. Wilshere ut, TR inn sentralt og Chamakh inn for Bendtner eller Walcott. Byttet av Fab er det første vi gjør og da har vi fortsatt to bytter å bruke med flust av spillere som kan gå inn sentralt.

Wilshere har enormt talent, men mangler mye motor og styrke fortsatt. Spiller på små marginer hele veien og når bena blir tunge blir valgene feil og dragningene fryktelig enkle.

Link to comment
Share on other sites

Du har selvfølgelig helt rett i det du skriver, med 1-0 i dag og masse benkeslitere på banen så hadde jo dette vært helt greit, men det viser seg at når ballen begynner å trille feil vei så triller den feil vei for alvor.

Jeg trodde vi hadde en sterk stall og at vi har spilt med en sterk benk de siste kampene, hvor feil går det egentlig an å ta??

Beklager å måtte si det men Rosicky, Bendtner og Walcott kunne spilt til i morgen uten å scoret mål, vi lager ikke skikkelig trøbbel for Braga og da blir vi straffet til slutt, så enkelt er det.

Jack Wilshere er også meget svak i dag.

 

Vi har en sterk stall, faktisk den sterkeste i PL. Men vi kan ikke gjøre som Wenger gjør idag, og har gjort før, bytte og omrokkere overalt på for mange plasser. Noen inn, noen står og alt vil gli helt greit.

 

Men såklart, det er skikkelig luggeføre om dagen så er ikke sikkert det hadde hjulpet med en annen line-up. Savner innsats og vilje til å vise at tapet mot Tottenham ikke er slik vi vil fremstå!

 

La oss bli ferdig med november, så kan vi begynne å se fremover :(

Link to comment
Share on other sites

Mye svartmaling her i aften. Naturlig nok. Men snur vi litt på flisa er ikke ting så gærnt:

 

-Slår vi svake Partizan hjemme er vi videre i CL. Gruppeseier avhenger av Braga, men er fullt mulig.

-Vi er bare to poeng bak serielederen i PL - på tross av svært varierende form.

-Robin van Persie skal ikke på landslagssamling på lang, lang tid.

-Black November er snart over.

-Det er snart jul.

Link to comment
Share on other sites

Mye svartmaling her i aften. Naturlig nok. Men snur vi litt på flisa er ikke ting så gærnt:

 

-Slår vi svake Partizan hjemme er vi videre i CL. Gruppeseier avhenger av Braga, men er fullt mulig.

-Vi er bare to poeng bak serielederen i PL - på tross av svært varierende form.

-Robin van Persie skal ikke på landslagssamling på lang, lang tid.

-Black November er snart over.

-Det er snart jul.

Sant nok, sant nok. Men er det ikke bare på film at Rocky vinner etter 11 runder med juling? :(

Link to comment
Share on other sites

Mye svartmaling her i aften. Naturlig nok. Men snur vi litt på flisa er ikke ting så gærnt:

 

-Slår vi svake Partizan hjemme er vi videre i CL. Gruppeseier avhenger av Braga, men er fullt mulig.

-Vi er bare to poeng bak serielederen i PL - på tross av svært varierende form.

-Robin van Persie skal ikke på landslagssamling på lang, lang tid.

-Black November er snart over.

-Det er snart jul.

 

Dette ble litt for mange sånne hvisomattedersomatte for meg. :( Deler med andre ord ikke din optimisme. Vi er skikkelig røven om dagen.

 

Prøver å se for meg denne Arsenal-gjengen vinne CL eller PL..... prøver hardt og av hele mitt hjerte.. Men klarer ikke se det skje !!!

 

Et snev av sannhet i denne.

Link to comment
Share on other sites

Let's all laugh at Arsenal!

 

Dette er noe av den mest tragiske perioden jeg har opplevd på lang lang tid. Tror jeg nesten må tilbake til "glansdagene" på midten av 90-tallet. For nå fremstår vi som et lag ut mål og mening. Og arkitekten bak det hele virker nærmest lammet.

 

Dagens kamp er et sørgelig skue. Det virker nesten som vi spare på noen av våre antatte beste spillere. Ganske utrolig når vi vet hva som står på spill. At vi slår Partizan i siste hjemmekamp er jo egentlig ikke så mye tyder på akkurat nå. Har noen stygge hjemmetap friskt i minne.

 

Aston Villa borte er neste kamp. Tipper nok en vanskelig kamp.

 

 

Det som skjer de neste kampene er ganske forutsigbart.

 

Vi banker Aston Villa lørdag. Vi tar oss til semifinale i ligacupen på bekostning av Wigan. Vi vinner igjen i ligaen mot Fulham. Vi slår Partizan i siste kampem og tar en vel fortjent andreplass i den svakeste cl gruppa. Vi trekker Barcelona eller Real Madrid i 16 dels finalen. Optimismen er igjen på topp før møte mot Man Utd. Der taper vi. Så går det rimelig greit i ligaen før hjemmemøte mot Chelsea i romjula. Nok ett tap.

 

Så vet dere det.... veldig sannsynlig, ikke sant?

Link to comment
Share on other sites

Mye ragnarocktakter her. Dersom vi f.eks. vinner ligacupen og FA-cupen samt plasserer oss på topp 3 i ligaen er det absolutt en godkjent sesong. Disse målene er dessuten langt fra urealistiske. Kjenner jeg Arsenal rett slår vi Real ut i første utslagningsrunde før vi ryker mot et engelsk lag.

Link to comment
Share on other sites

Det som skjer de neste kampene er ganske forutsigbart.

 

Vi banker Aston Villa lørdag. Vi tar oss til semifinale i ligacupen på bekostning av Wigan. Vi vinner igjen i ligaen mot Fulham. Vi slår Partizan i siste kampem og tar en vel fortjent andreplass i den svakeste cl gruppa. Vi trekker Barcelona eller Real Madrid i 16 dels finalen. Optimismen er igjen på topp før møte mot Man Utd. Der taper vi. Så går det rimelig greit i ligaen før hjemmemøte mot Chelsea i romjula. Nok ett tap.

 

Så vet dere det.... veldig sannsynlig, ikke sant?

 

Der har vi en som har skjønt det :(

Link to comment
Share on other sites

Vi har en sterk stall, faktisk den sterkeste i PL. Men vi kan ikke gjøre som Wenger gjør idag, og har gjort før, bytte og omrokkere overalt på for mange plasser. Noen inn, noen står og alt vil gli helt greit.

 

Men såklart, det er skikkelig luggeføre om dagen så er ikke sikkert det hadde hjulpet med en annen line-up. Savner innsats og vilje til å vise at tapet mot Tottenham ikke er slik vi vil fremstå!

 

La oss bli ferdig med november, så kan vi begynne å se fremover :P

 

 

På papiret har vi iallefall en meget sterk stall, men jeg håper jeg ALDRI får se Rosicky på kanten noe mere, hvis han skal spille må han spille sentralt på midtbanen, når det gjelder byttene i dag var vel de fleste av dem tvunget frem, Djorou inn for Kos måtte bare skje etter spudz-kampen, Nasri har spilt veldig mye i det siste og vi trodde vel alle litt på Walcott, Chamakh har vel spilt alle kampene denne sesongen og når det drar seg mot den tredje kampen på en uke må vel nesten Bendtner få prøve seg, hva gjelder Song, Sagna og Arshavin vet jeg ikke om det er småskader ut og går??

Clichy var iallefall skadet, men jeg trodde jo ærlig talt at spillerne som kom inn skulle gjøre en bedre jobb, det ble jo en veldig vanskelig kamp all den tid portugiserne fikk springe rundt og sparke ned våre spillere uten å få gult kort for noe og når vi allikevel endelig hadde avgjort kampen og fått straffespark valgte altså dommeren å overse den, i den situasjonen våre spillere er i nå med masse spillere ute og en skikkelig trøkk i trynet i helga ble det nok en psykisk sprekk idet dommeren overså straffen og Cesc måtte forlate banen.

Muligens er det forståelig også :(

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sett dette veldig lenge.Vi som lag kan spille blendende fotball til tider med Wenger sin stil.Men se på alle de balltapene vi har på motstander sin halvdel som ender med kontring imot og mål. Idag på 1-0 fikk vi en forsvarer skadet,sto ekstremt høyt med forsvaret og etterlot et enormt bakrom. Hva i helvete er det som rører seg inne i hodet på laget når de gjør slik ?

 

Ballbesittelsen vår når alt lykkes og det glir lett er flott å se på,men når det butter er det så vanvittig frustrerende å se på. Midtbanen sliter forferdelig ved at de senker spillet i lengde rettingen. Dette vil ikke Wenger endre på,han har ikke villet det de siste 5 sesongene. Jeg har ikke noen tro på at han vil lykkes med sitt prosjekt,jeg er takknemlig for alt han har gjort for oss i alle disse årene. Men nå går det mot slutten.

 

Wenger kan ikke få holde på med dette i lengden, om vi skal vinne titler eller holde tritt med topp 4 i England.Jeg håper han ser dette selv,men jeg tror det ikke.

Link to comment
Share on other sites

På papiret har vi iallefall en meget sterk stall, men jeg håper jeg ALDRI får se Rosicky på kanten noe mere, hvis han skal spille må han spille sentralt på midtbanen, når det gjelder byttene i dag var vel de fleste av dem tvunget frem, Djorou inn for Kos måtte bare skje etter spudz-kampen, Nasri har spilt veldig mye i det siste og vi trodde vel alle litt på Walcott, Chamakh har vel spilt alle kampene denne sesongen og når det drar seg mot den tredje kampen på en uke må vel nesten Bendtner få prøve seg, hva gjelder Song, Sagna og Arshavin vet jeg ikke om det er småskader ut og går??

Clichy var iallefall skadet, men jeg trodde jo ærlig talt at spillerne som kom inn skulle gjøre en bedre jobb, det ble jo en veldig vanskelig kamp all den tid portugiserne fikk springe rundt og sparke ned våre spillere uten å få gult kort for noe og når vi allikevel endelig hadde avgjort kampen og fått straffespark valgte altså dommeren å overse den, i den situasjonen våre spillere er i nå med masse spillere ute og en skikkelig trøkk i trynet i helga ble det nok en psykisk sprekk idet dommeren overså straffen og Cesc måtte forlate banen.

Muligens er det forståelig også :(

 

Absolutt! Vi hadde nok trengt et par "mannfolk" med stor L for leder på banen samt en skummel, spyttklyse, skrikende Wenger som venter dem i garderoben hvis de roter det til :P

Link to comment
Share on other sites

Godt å høre! Det som holder meg oppe akkurat nå, er det faktum at det går 17 nye år til Spudz igjen skal vinne på Emirates. :(

 

Et usedvanlig godt poeng. I tillegg til det faktm at vi tross alt går videre i CL, og fremdeles er med i SAMTLIGE turneringer det er mulig å være med i. Med vinnersajnser alle plasser, faktisk. Og hvor mange andre klubber kan med hånden på hjertet si det?

Link to comment
Share on other sites

Mye svartmaling her i aften. Naturlig nok. Men snur vi litt på flisa er ikke ting så gærnt:

 

-Slår vi svake Partizan hjemme er vi videre i CL. Gruppeseier avhenger av Braga, men er fullt mulig.

-Vi er bare to poeng bak serielederen i PL - på tross av svært varierende form.

-Robin van Persie skal ikke på landslagssamling på lang, lang tid.

-Black November er snart over.

-Det er snart jul.

 

Amen to that! Vi har tidligere kommet til CL finale med en backrekke bestående av Eboue, Kolo, Senderos og Flamini. Kan vi klare det så kan vi klare det meste!

 

Med litt flaks så vinner vi gruppa. Braga bør være topp motiverte til å slå Shaktar og vi bør/må slå Partizan hjemme. I tillegg ligger utrolig nok kun to poeng bak Chelsea og det skyldes nok like mye svakheter hos våre argeste motstandere. Allikevel gir det oss særs gode muligheter til å vinne serien.

Link to comment
Share on other sites

Amen to that! Vi har tidligere kommet til CL finale med en backrekke bestående av Eboue, Kolo, Senderos og Flamini. Kan vi klare det så kan vi klare det meste!

 

Med litt flaks så vinner vi gruppa. Braga bør være topp motiverte til å slå Shaktar og vi bør/må slå Partizan hjemme. I tillegg ligger utrolig nok kun to poeng bak Chelsea og det skyldes nok like mye svakheter hos våre argeste motstandere. Allikevel gir det oss særs gode muligheter til å vinne serien.

Er ikke så enig i den logikken. Bare fordi han som alltid drar damer får seg en lusing, så øker ikke dermed sjansene til de andre :(

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...