Jump to content

2010.11.23 Braga B


Mr Chapman

Recommended Posts

Braga v Arsenal

Champions League, Estadio AXA

Tirsdag 23. november, avspark 20:45

 

Egentlig ganske bra med kamp igjen kun tre dager etter det forsmedelige tapet for Tottene på hjemmebane, slik at gutta nå får en sjanse til å revansjere seg og vise hva dem er god for.

 

Med seier tirsdag kveld er vi videre fra gruppe H, og hvis Partizan kan ta poeng fra Shakhtar i sin kamp, blir kanskje gruppeseieren sikret også. Det blir uansett ikke en enkel bortematch på Bragas litt uvanlige hjemmearena, som mange husker vi slet også borte i Ukraina forrige kamp. Portugiserne har enda en fair mulighet til å kvalifisere seg for utslagsrundene, og vil være desperat etter å få noe ut av tirsdagens kamp.

 

Når det gjelder Arsenal håper jeg Wenger for all del sender utpå et lag som er sterkt nok til å sike tre poeng. Gruppeseieren kan vise seg å bli skjebnesvanger, fordi man kan ende opp med lag som Real Madrig og Barcelona allerede i 8. delsfinalen. Blir spennende å se hvilke 11 som sendes utpå fra start. Jeg tipper Jack Wilshere, Tomas Rosicky og Kieran Gibbs blant annet er høyaktuelle for plass i startoppstillingen. Kanskje Theo Walcott og Robin van Persie også. De trenger kamptrening, og Arshavin/Chamakh har ikke imponert noe spesielt i det siste.

 

Kampen ser du direkte på Visat Fotball eller Visast Sport HD. Sky Sports vil også vise matchen direkte, så det vil nok finnes mange streams for dem som ikke har de nevnte kanalene tilgjengelig.

 

La oss reise oss fra Tottenham-fadesen og sikre avansementet! Come on you Gunners!

 

Edit; kan legge til at det mest sannsynlig kommer ut nyheter om skader osv i morgen før laget setter kurs mot Portugal.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 162
  • Created
  • Last Reply

Etter tapet forrigårs, forventer jeg å se denne lagoppstillingen:

 

Scszczczezy

Eboue - Squillaci - Djourou - Gibbs

Wilshere - Song - Rosicky

JET - Bendtner - Vela/Arshavin

 

Tror disse er sugne på å vise seg... og jeg er sikker på at vi vinner med dette laget!

Link to comment
Share on other sites

Regner med at de som spilte lite eller ingenting mot Spurs får prøve seg. Jeg synes van Persie viste noen bra tendenser, men det ble ikke utnyttet godt nok (les: bommen til Kosci og et svakt innlegg fra Clichy da van Persie var kommet foran forsvarsspillerne i feltet). Det hadde vært gøy om JET hadde fått prøvd seg litt. Er forresten Ramsey langt unna? Jeg forventer full innsats av spillerne. Selv om vi knuste Braga hjemme bør vi ikke undervurdere dem. Det er noe helt annet å spille på bortebane i CL. Dessuten bør spillerne prøve å blidgjøre fansen etter den begredelige andreomgangenn mot Spurs. Tipper vi vinner 3 - 1. Ingen nye skader, rullering av spillere som ikke er i form, god innsats og seier, så er jeg fornøyd.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sjelden vært så usikker foran en kamp om hvilket lag vi skal stille med, Wenger har sjelden vært så tydelig i kritikken av enkeltspillere som han var etter spudz-kampen.

Tror nok det kan bli en del utskiftinger denne gang, tipper Djorou, Wilshere, Walcott og van Persie starter.

 

Jeg ønsker:

Fabianski

Sagna-Squillaci-Djorou-Gibbs

Song-Wilshere

Nasri-Fabregas-Arshavin

Chamakh

 

Jeg foreventer og forlanger at vi slår knallhardt tilbake i denne og sikrer avansement!!!!

Link to comment
Share on other sites

Gael Clichy er skadet i ryggen og dermed uaktuell til morendagens kamp. Lukter Gibbs fra start, endelig tilbake!

 

Arshavin og van Persie blir hjemme, og skal hviles fram mot Villa-kampen. Almunia, Diaby og Vermaelen er fortsatt ikke tilgjengelig.

 

Angående Ramsey så er vel han tilbake i full trening, men fortsatt et godt stykke unna førstelagsfotball igjen.

 

Kilde: http://www.arsenal.com/news/news-archive/c...miss-braga-trip

Link to comment
Share on other sites

Herlig med ny kamp så fort etter fadesen på lørdag. Gleder meg! Her forlanger jeg spillere som blør for drakta og vil vise seg verdige å spille med den nydelige Arsenaldrakta.

Håper på følgende 11:

 

Fab

 

Sagna

Squillaci

Djourou

Gibbs (endelig får han sjansen!!)

 

Walcott

Song

Wilshere

Rosicky

Vela (MÅ vise seg ellers bør han selges i januar)

 

Dansken

 

Benk: Szczesny, Kos, Eboue, Denilson, Nasri, Cesc, chamakh

 

tips: 1-2 Bendtner og Walcott putter

 

Spillere som Vela og Rosicky må begynne å vise seg fram!!!! ellers bør de selges.... Spesielt skuffa over rutinerte Mozart som jeg ikke synes bidrar nok, tar aldri nok tak i kampene, scorer ikke og svært få målgivende.

Forventer så utrolig mye mer av han. Hadde vært perfekt om han spilte en praktkamp idag.

 

Come on you gunners!!!!

Link to comment
Share on other sites

Deilig med kamp så kjapt! Forventer faen meg revansj. Håper vi får se et sterkt lag entre matta, vil ha seier her. Håper vi spiller fantastisk fotball som vanlig i Champions League og knuser Braga. Syns Squillaci og Song kan få seg litt hvile. Håper vi får se dette laget fra start;

 

Fabianski

 

Sagna-Djourou-Koscielny-Gibbs

 

Denilson-Wilshere

 

Nasri-Rosicky-Vela

 

Walcott

Lykke til alle Gooners! :)

Link to comment
Share on other sites

Både Almunia og Ramsey spilte 45 minutter for reservelaget i dag, så ingen av de blir å se mot Braga:

Ramsey and Almunia come back as Arsenal beat Wolves

 

Dette skal vi ha en god sjanse til å vinne, og jeg forventer en helt annen innsats enn den på lørdag. Jeg forventer at Fabregas blir hvilt. Han har ikke sett helt topp ut rent fysisk i det siste, jeg tror hamstringen fortsatter hemmer ham litt. Tror også Chamakh, som har spilt mye i det siste sitter på benken her. Szczesny kan også godt få muligheten her. Han er ikke langt unna Fabianskis nivå, og trenger all den matchingen han kan få. Jeg mener dette er en god mulighet.

Altså vil jeg se dette laget:

Tomas Rosicky - Nicklas Bendtner - Theo Walcott

 

Samir Nasri

Jack Wilshere - Alexandre Song

 

Kieran Gibbs - Johan Djourou - Sebastien Squillaci - Bacary Sagna

Wojciech Szczesny

Link to comment
Share on other sites

Både Almunia og Ramsey spilte 45 minutter for reservelaget i dag, så ingen av de blir å se mot Braga:

Ramsey and Almunia come back as Arsenal beat Wolves

 

Dette skal vi ha en god sjanse til å vinne, og jeg forventer en helt annen innsats enn den på lørdag. Jeg forventer at Fabregas blir hvilt. Han har ikke sett helt topp ut rent fysisk i det siste, jeg tror hamstringen fortsatter hemmer ham litt. Tror også Chamakh, som har spilt mye i det siste sitter på benken her. Szczesny kan også godt få muligheten her. Han er ikke langt unna Fabianskis nivå, og trenger all den matchingen han kan få. Jeg mener dette er en god mulighet.

Altså vil jeg se dette laget:

Tomas Rosicky - Nicklas Bendtner - Theo Walcott

 

Samir Nasri

Jack Wilshere - Alexandre Song

 

Kieran Gibbs - Johan Djourou - Sebastien Squillaci - Bacary Sagna

Wojciech Szczesny

Deilig å lese om Ramsey :)

Bytt plass på Mozart og Nasri, så er jeg enig i lagoppstillingen! Selv om jeg gjerne skulle sett Vela for Nasri, slik at han fikk hvilt seg litt...

Link to comment
Share on other sites

Deilig å lese om Ramsey :)

Bytt plass på Mozart og Nasri, så er jeg enig i lagoppstillingen! Selv om jeg gjerne skulle sett Vela for Nasri, slik at han fikk hvilt seg litt...

 

Synes Nasri er best på høyre, og før skadene var jo venstrekant favorittposisjonen til Mozart, var det ikke? Jeg vil ikke se Vela her, ærlig talt har jeg ikke helt tro på mexikaneren, og spesielt ikke borte...

Link to comment
Share on other sites

Braga: Felipe, Miguel Garcia, Moises, Rodriguez, Echiejile, Vandinho, Leandro Salino, Alan, Aguiar, Matheus, Lima. Subs: Artur Moraes, Mossoro, Madrid, Silvio, Hugo Viana, Anibal, Elton.

 

Arsenal: Fabianski, Eboue, Squillaci, Djourou, Gibbs, Walcott, Denilson, Wilshere, Rosicky, Fabregas, Bendtner. Subs: Szczesny, Sagna, Koscielny, Nasri, Vela, Song, Chamakh.

 

Dette er lagene. Wenger går for seier, og det er det eneste riktige. Håper Bendtner kommer igang igjen nå, og at Cesc unngår å forverre hamstringen sin. Satser på at Chamakh, Nasri og Vela kommer inn i 2. omgang.

 

Får bare håpe Denilson klarer å gjøre jobben idag og at han, Wilshere og Cesc(regner med det blir en 4-3-3/4-5-1 formasjon) kan finner ut av samarbeidet på midten.

 

Come On You Gunners!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sjelden vært så usikker foran en kamp om hvilket lag vi skal stille med, Wenger har sjelden vært så tydelig i kritikken av enkeltspillere som han var etter spudz-kampen.

Tror nok det kan bli en del utskiftinger denne gang, tipper Djorou, Wilshere, Walcott og van Persie starter.

 

Jeg ønsker:

Fabianski

Sagna-Squillaci-Djorou-Gibbs

Song-Wilshere

Nasri-Fabregas-Arshavin

Chamakh

 

Jeg foreventer og forlanger at vi slår knallhardt tilbake i denne og sikrer avansement!!!!

 

 

Hmm, hadde vel rett i at det var usikkert iallefall...7 bytter siden spudz, masse slitne bein nå, allikevel føles det som vi stiller et knallbra lag også i dag, stallen ER god, dette er en fin test for disse gutta.

Jeg er litt usikker på hvem som skal score målene i dag, Rosicky virker vaksinert, Bendtner noe ustabil og det samme kan vel sies om Theo??

Let`s go for it!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Sender i kveld en stor takk til de flyplassansatte i Portugal, som med trusler om streik i morgen sørget for at flighten derfra og til london ble kansellert for undertegnede.

Kjempegod erstatning å få se kampen på nettet med Roar Stokke, og tidvis Fjørtoft, i øret, framfor å stå på AXA Stadium...

Link to comment
Share on other sites

Grei 1 omgang hvor vi har et par brukbare sjanser. Walcott har fine initiativ, med litt bedre avslutninger så sitter den Theo! Vet ikke hva dansken har fått beskjed om før kampen, bra å være bevegelig og strekke ut forsvaret, men han gjør ikke dette ved å trekke seg sååå dypt. Også må han da pinadø komme seg foran kassa når vi kommer rundt !! Det er der du er god Nic.

 

Gibbsy positiv! Det kan ikke sies om dommeren.

 

Vi vinner dette 0-2!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...