Jump to content

2010.11.23 Braga B


Mr Chapman

Recommended Posts

Først og fremst ros til Braga, som ofret livet for å holde oss borte fra målområdet. De doblet opp på Walcott, og de doblet opp på Bendtner. Kynisk spill på midtbanen, hvor de lager 24 frispark for sabotere oppbyggingen av spillet vårt.

 

Så over til oss selv. To kamper nå omtrent uten en redning fra vår sisteskanse. Men avslutningene som har gått innenfor våre stenger har vært såpass velplasserte at det er vanskelig å sette fingeren på keeperspillet. Tre mål imot har kommet etter lang pasning bakfra mens me var i etablert angrep, mens to mål har vært på dødball. Forsvaret har vært OK i to kamper, men sluppet inn 5 mål på 3 omganger. Angrepsmessig er vi for lite flinke til å bruke kantene og fylle opp boksen med spillere til å ta i mot.

 

Fabianski - ingen redninger, men kan ikke lastes for måla

Eboue - grei kontroll bakover, men bidrar alt for lite fremover

Squilacci - grei kamp

Djourou - vår bestemann, ryddegutt

Gibbs - god kontroll bakover (med unntak av mål nr. to), prøver fremover, men får det ikkje heilt til

 

Denilson - dekker et stort rom, god som DM

Wilshere - blir løpende imellom og ikkje heilt konsentrert i pasningsspillet

Fabregas - preget av skaden, alikevel grei innsats

 

Rosicky - mye ballkontakt, men klarer ikkje å åpne opp

Bendtner - bevegelig og god, linker fint opp med lagkameratene og setter opp både Cesc og Walcott med nydelige gjennomspill. Posisjonerer seg godt i feltet ved flere anledninger, men dessverre når ikkje innleggene frem

Walcott - Braga dobler opp på han, som gjør at han ikkje klarer å trenge igjennom. For mye pasningsslurv i første omgang

 

Nasri - klarer ikkje å sette preg på kampen

Vela - positivt innhopp

Chamakh - vinner flere hodedueller

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 162
  • Created
  • Last Reply

I mine øyne er vi slett ikke røket ut av noe som helst, vi er i aller høyeste grad med i samtlige turneringer, uansett om vi blir nr to i denne gruppa vil det for et lag som Arsenal ALLTID være mulig å slå ut både Barcelona og Real Madrid, jeg skal garantere deg at disse lagene har Arsenal øverst på listen over lag de IKKE ønsker å trekke i neste runde, og det er ikke uten grunn.

Jeg sier ikke at det blir lett ;) men fullt mulig for Arsenal.

Vi har vært svake og uheldige de 1,5 siste kampene nå, ingen tvil om at vi skapte null og niks i går og at angrepsrekka vi hadde der ikke holder mål, skuffende av Wenger å bruke Rosicky på kanten, vi har jo sett det mange ganger før, det blir for stillestående og vi mangler gjennombrudd, når så både Bendtner og Walcott er rustne for tiden klarer vi simpelthen ikke å lage bekymringer for portugiserne og da får de mere og mere selvtillit ettersom kampen utvikler seg, til tross for det er det altså dommeren som på en finurlig måte snyter oss for tre poeng, det er fakta faen.

 

Dommeren var dårlig, men langt fra like dårlig som Arsenal. Det skulle ikke vært straffe pga offside i trekket foran. Uansett så er det langt fra sikkert at Arsenal hadde greid å holde på en ledelse de siste ti minuttene. Trenger ikke å gå mer enn noen få dager tilbake for å se hvordan det gikk sist vi ledet en fotballkamp. Arsenal var elendige, skapte 0 sjanser på 90 minutter, gikk rundt og daffa og lekte seg på banen også fornøyde ut med 0-0. Respektløst i forhold til fansen som hadde betalt tusenvis av kr for å se kampen i Portugal, og fantastisk dårlig mtp at Arsenal dummet seg ut i forrige kamp.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg synes er så utrolig dumt av Wenger/dere, er at han/dere velger å legge skyld på at vi ikke fikk straffe, og derfor tapte? Mot et så middelmådig lag skal Arsenal knuse dem, uansett om vi får straffer eller ikke. Vi var rett og slett for dårlige, ikke verre enn det!

Har også hørt mange her si at vi har god bredde i år, ja.. vi så det i går!

 

Ut med denilson og Bendtner, hent en DM (og en skikkelig målkåt spiss som kan avslutte hvis RvP fortsetter trenden sin)!

Link to comment
Share on other sites

...Og han unngår å blåse offside i straffesituasjonen....

Totalt sett ble vi ikke snytt for straffe. Braga ble snytt for frispark for offside!

Å skylde på dommeren etter denne kampen er for meg meningsløst. Ja han var dårlig. Ja noen kort skulle vært delt ut annerledes. Men i bunn og grunn er det klart at våre egne prestasjoner var langt værre. Dommeren var kanskje dårlig, men vi var elendige.

 

 

Er du 100% sikker på at det var offside, jeg ber deg ta en ny titt, i det øyeblikket ballen blir spilt ligger bragas stopper som er nærmest ballen helt på linje med Chamakh, jeg kan ikke se at det er noe luft mellom disse to, linjemannen har en adskillig bedre vinkel enn oss i den situasjonen og synes ikke det er offside, men den kan sikkert diskuteres i det uendelige, straffesituasjonen derimot kan IKKE diskuteres, den var soleklar, og at braga bare får to gule kort i denne kampen er jo det som indirekte avgjør kampen, dommere skal være til stede og gi konsekvenser til de spillerne som gjentatte ganger saboterer spillet med nedsparkinger, Fabregas lå jo mere nede enn han sto oppe, slett ikke overraskende at han ble skadet til slutt og det var visst ikke i den foten han var skadet tidligere, hadde dommeren gjort jobben sin hadde braga hatt fire gule kort etter første omgang og dermed ville dette tatt slutt, eventuelt vi måtte spilt mot 8-9 mann til slutt.

Vi får mange frispark pga dette men det har ingen videre konsekvens for braga-spillerne, dermed kan de fortsette å sparke ned våre spillere kampen gjennom, dette er som sagt FAKTA FAEN.

Hvis du ikke skjønner at dette har en matchavgjørende effekt så er det ditt problem, men å skylde på dommeren for at vi tapte kler oss dårlig, vi har vel gjentatte ganger pekt på det faktum at vi ikke klarte å skape sjanser nok til å avgjøre kampen og at det er vår egen feil, men at dommeren til syvende og sist blir tungen på vektskåla her er det ingen som helst tvil om.

 

Det jeg synes er så utrolig dumt av Wenger/dere, er at han/dere velger å legge skyld på at vi ikke fikk straffe, og derfor tapte? Mot et så middelmådig lag skal Arsenal knuse dem, uansett om vi får straffer eller ikke. Vi var rett og slett for dårlige, ikke verre enn det!

Har også hørt mange her si at vi har god bredde i år, ja.. vi så det i går!

 

Ut med denilson og Bendtner, hent en DM (og en skikkelig målkåt spiss som kan avslutte hvis RvP fortsetter trenden sin)!

 

 

Enig i at dette er et lag vi bør slå og synes også at vi var det soleklart beste laget i går, men minner om at dette laget har vunnet 18 av sine 20 siste kamper på hjemmebane, helt evneveike er de ikke.

Synes ikke vi skal skylde på dommeren, vi kan helt klart peke på momenter med vårt lag som burde vært langt hvassere i går, uansett er det dommeren som avgjør matchen til slutt, desverre.

 

Først og fremst ros til Braga, som ofret livet for å holde oss borte fra målområdet. De doblet opp på Walcott, og de doblet opp på Bendtner. Kynisk spill på midtbanen, hvor de lager 24 frispark for sabotere oppbyggingen av spillet vårt.

 

Så over til oss selv. To kamper nå omtrent uten en redning fra vår sisteskanse. Men avslutningene som har gått innenfor våre stenger har vært såpass velplasserte at det er vanskelig å sette fingeren på keeperspillet. Tre mål imot har kommet etter lang pasning bakfra mens me var i etablert angrep, mens to mål har vært på dødball. Forsvaret har vært OK i to kamper, men sluppet inn 5 mål på 3 omganger. Angrepsmessig er vi for lite flinke til å bruke kantene og fylle opp boksen med spillere til å ta i mot.

 

Fabianski - ingen redninger, men kan ikke lastes for måla

Eboue - grei kontroll bakover, men bidrar alt for lite fremover

Squilacci - grei kamp

Djourou - vår bestemann, ryddegutt

Gibbs - god kontroll bakover (med unntak av mål nr. to), prøver fremover, men får det ikkje heilt til

 

Denilson - dekker et stort rom, god som DM

Wilshere - blir løpende imellom og ikkje heilt konsentrert i pasningsspillet

Fabregas - preget av skaden, alikevel grei innsats

 

Rosicky - mye ballkontakt, men klarer ikkje å åpne opp

Bendtner - bevegelig og god, linker fint opp med lagkameratene og setter opp både Cesc og Walcott med nydelige gjennomspill. Posisjonerer seg godt i feltet ved flere anledninger, men dessverre når ikkje innleggene frem

Walcott - Braga dobler opp på han, som gjør at han ikkje klarer å trenge igjennom. For mye pasningsslurv i første omgang

 

Nasri - klarer ikkje å sette preg på kampen

Vela - positivt innhopp

Chamakh - vinner flere hodedueller

 

 

Sjelden at jeg kan si at dette støtter jeg 100% men dette innlegget var jeg altså helt enig i, saklig og godt begrunnet, keep it up Glenn ;)

Ved nærmere ettertanke er jeg ikke 100% enig men noe i nærheten av det ;) Jeg synes Djorou spilte en god kamp helt til baklengsmålene kom, da ble han på mange måter avslørt, når vi er nede på ti mann uten Eboue bak der bør Djorou holde sin posisjon, på begge baklengsmålene var han alt for høyt oppe i banen, Denilson ble liggende som bakerste mann sammen med Squillaci og han har rett og slett ikke tempoet i kroppen som skal til for å gjøre en slik jobb, konklusjonen er at Djorou her falt ut av posisjon og må ta sin del av skylden for baklengsmålene, vi hadde jo kvalifisert oss videre med 0-0.

Link to comment
Share on other sites

Til syvende og sist så er det vi selv som havner i en posisjon der vi er 10 mot 11

 

Skulle gjerne ønsket en god forklaring på hvordan det er vi selv som havner i en posisjon der vi er 10 mot 11? Vi ender opp med 10 man mot 11, fordi Eboue blir kvestet av en Bragaspiller. Den samme Bragaspilleren hadde flere ufine taklinger på Arsenalspillerne. Og hadde dommeren gjort jobben sin, så hadde han fått sitt andre gule kort, og dermed marsjordre (det verste er at han ikke fikk kort i det hele tatt). Da hadde man avsluttet kampen 10 mot 10, og Braga hadde måttet avslutte kampen uten spilleren som scorte to mål.

 

Arsenal har ikke ett eneste snev av skyld for at vi må avslutte kampen 10 mot 11. Hadde Bragaspilleren fått ett gult kort tidligere i kampen som han absolutt skulle hatt, så hadde mest sannsynligvis ikke situasjonen med Eboue oppstått.

 

Er du 100% sikker på at det var offside, jeg ber deg ta en ny titt, i det øyeblikket ballen blir spilt ligger bragas stopper som er nærmest ballen helt på linje med Chamakh, jeg kan ikke se at det er noe luft mellom disse to

 

Det er flere år siden regelen om at det måtte være luft mellom ble endret. Nå er det nok at angripende spiller har lilletåen sin innenfor bakerste forsvarer, så er det offside.

Link to comment
Share on other sites

Skulle gjerne ønsket en god forklaring på hvordan det er vi selv som havner i en posisjon der vi er 10 mot 11? Vi ender opp med 10 man mot 11, fordi Eboue blir kvestet av en Bragaspiller. Den samme Bragaspilleren hadde flere ufine taklinger på Arsenalspillerne. Og hadde dommeren gjort jobben sin, så hadde han fått sitt andre gule kort, og dermed marsjordre (det verste er at han ikke fikk kort i det hele tatt). Da hadde man avsluttet kampen 10 mot 10, og Braga hadde måttet avslutte kampen uten spilleren som scorte to mål.

 

Arsenal har ikke ett eneste snev av skyld for at vi må avslutte kampen 10 mot 11. Hadde Bragaspilleren fått ett gult kort tidligere i kampen som han absolutt skulle hatt, så hadde mest sannsynligvis ikke situasjonen med Eboue oppstått.

Det er flere år siden regelen om at det måtte være luft mellom ble endret. Nå er det nok at angripende spiller har lilletåen sin innenfor bakerste forsvarer, så er det offside.

 

 

For at en linjemann skal ha muligheten til å se om dette var offside eller ikke MÅ det være luft mellom, og i dette tilfellet var det ikke noen lilletå bak nærmeste stopper heller, konklusjon; IKKE offside.

Link to comment
Share on other sites

Skulle gjerne ønsket en god forklaring på hvordan det er vi selv som havner i en posisjon der vi er 10 mot 11? Vi ender opp med 10 man mot 11, fordi Eboue blir kvestet av en Bragaspiller. Den samme Bragaspilleren hadde flere ufine taklinger på Arsenalspillerne. Og hadde dommeren gjort jobben sin, så hadde han fått sitt andre gule kort, og dermed marsjordre (det verste er at han ikke fikk kort i det hele tatt). Da hadde man avsluttet kampen 10 mot 10, og Braga hadde måttet avslutte kampen uten spilleren som scorte to mål.

 

Arsenal har ikke ett eneste snev av skyld for at vi må avslutte kampen 10 mot 11. Hadde Bragaspilleren fått ett gult kort tidligere i kampen som han absolutt skulle hatt, så hadde mest sannsynligvis ikke situasjonen med Eboue oppstått.

Det er flere år siden regelen om at det måtte være luft mellom ble endret. Nå er det nok at angripende spiller har lilletåen sin innenfor bakerste forsvarer, så er det offside.

Du får quote meg riktig. Jeg sa det var vår egen feil at vi er 10 mot 11 på stillingen 0-0. Hadde vi hatt ledelsen med f.eks ett eller to mål så hadde 10 mot 11 fortonet seg helt anderledes. Det er derfor jeg sier det er vår egen feil at vi havner i en posisjon der dommeren blir avgjørende. Vi kan og burde avgjøre slike kamper på egne premisser. Når vi ikke makter dette så blir skader og dommere bare en unnskyldning for å dekke over egne feil og mangler.

 

*edit*

Du har forøvrig helt rett vedrørende offsideregelen. Et godt eksempel er når Walcott blir vinket av. Beina er onside men overkroppen er offside ;)

Link to comment
Share on other sites

Isolert sett var det straffe, men i og med at det var offside på Chamakh rett før, har det ingenting å si. Da er det helt rettferdig at det ikke ble straffe. Arsenal må begynne å gå i seg selv, og se hva de gjør feil, heller enn å fokusere på eksterne faktorer. Arsenal må slutte å sutre, for det kommer man ingen vei med! Man må heller se på fakta:

Som noen Chelsea- og Manuspillere sa i fjor (f.eks Ballack og Evra), har de gode lagene knekt Arsenalkoden, og slik det ser ut hittil i år har de svake lagene (Braga, WBA, Newcastle) også gjort det, om enn på en litt annen måte. Hvis man ikke har en alternativ måte å legge opp taktikken, er tiden inne for trenerskifte, evt stort skifte i spillermateriale.

 

 

Helt greit å fremføre at "Arsenal må slutte å sutre, for det kommer man ingen vei med", men da bør vi som supportere være like tøffe, og ikke fremføre ensidig sutring etter et tap, gå tilbake og se innleggene som har dukket opp etter de to siste kampene og du vil lese vanvittig mye sutring.

Og når du først nevner chelsky, hvordan var det med dem etter at de ble slått ut av barca i cl når den norske dommeren dømte dem nord og ned, kom det noe sutring derfra??

Link to comment
Share on other sites

For at en linjemann skal ha muligheten til å se om dette var offside eller ikke MÅ det være luft mellom, og i dette tilfellet var det ikke noen lilletå bak nærmeste stopper heller, konklusjon; IKKE offside.

 

Hva er det du snakker om? Så lenge den angripende spiller har en kroppsdel innenfor forsvarsspilleren, så er det offside. Det er ikke lenger slik at det må være luft mellom spillerne. Dette er det flere år siden man endret. Så lenge linjemannen ser at f. eks deler av foten til Chamakh er innenfor den bakerste forsvareren, så skal han dømme offside. Spørsmålet man eventuelt kan stille, er om dette var en vanskelig situasjon å se om spilleren var offside eller ikke, og slik sett kan man forsvare at linjedommer ikke ser at det er offside. Men det forandrer ikke det faktum at det var offside.

 

På lik linje som man kan si at Arsenal ble snytt for straffespark. Så lenge linjedommer overser en offside som dommeren har null mulighet til å se, så skal dommeren dømme straffe i situasjonen med Vela. At han presterer å heller gi gult kort for filming sier det meste om inkompetansen til dommeren

 

Arsenal må slutte å sutre, for det kommer man ingen vei med!

 

Da burde kanskje vi slutte å sutre også da, for i følge deg kommer vi ingen vei med det. Slik jeg ser det, vil det at Wenger setter fokus på horrible dommerprestasjoner gjøre at man unngår lignende dømming senere i turneringen, når det blir enda viktigere å ha marginene på sin side.

Link to comment
Share on other sites

Da burde kanskje vi slutte å sutre også da, for i følge deg kommer vi ingen vei med det. Slik jeg ser det, vil det at Wenger setter fokus på horrible dommerprestasjoner gjøre at man unngår lignende dømming senere i turneringen, når det blir enda viktigere å ha marginene på sin side.

Så lenge han ikke bruker dette som unnskyldning til at vi tapte ovenfor spillerne så er det greit. Spillerne må få vite at de tapte fortjent. Hvis de også sitter og tror det er dommeren som har skylda og ikke dem selv så har vi problemer

Link to comment
Share on other sites

Hva er det du snakker om? Så lenge den angripende spiller har en kroppsdel innenfor forsvarsspilleren, så er det offside. Det er ikke lenger slik at det må være luft mellom spillerne. Dette er det flere år siden man endret. Så lenge linjemannen ser at f. eks deler av foten til Chamakh er innenfor den bakerste forsvareren, så skal han dømme offside. Spørsmålet man eventuelt kan stille, er om dette var en vanskelig situasjon å se om spilleren var offside eller ikke, og slik sett kan man forsvare at linjedommer ikke ser at det er offside. Men det forandrer ikke det faktum at det var offside.

 

På lik linje som man kan si at Arsenal ble snytt for straffespark. Så lenge linjedommer overser en offside som dommeren har null mulighet til å se, så skal dommeren dømme straffe i situasjonen med Vela. At han presterer å heller gi gult kort for filming sier det meste om inkompetansen til dommeren

Da burde kanskje vi slutte å sutre også da, for i følge deg kommer vi ingen vei med det. Slik jeg ser det, vil det at Wenger setter fokus på horrible dommerprestasjoner gjøre at man unngår lignende dømming senere i turneringen, når det blir enda viktigere å ha marginene på sin side.

 

 

Spør du meg hva jeg snakker om????

Hva slags tone er det du legger opp til her da, hvis du innbiller deg at jeg ikke kan offside-regelen må du rykke tilbake til start og begynne på nytt, jeg har jobbet så lenge med fotball at den sitter rimelig godt.

Jeg sier at linjemannen umulig kan se at det var offside, da ville han selvfølgelig ha vinket offside og årsaken til at han ikke ser det er at Chamakh og nærmeste stopper er helt på linje, dvs IKKE offside, hvor vanskelig kan dette være da??

Jeg har kikket på bildene utallige ganger nå og jeg ser heller ikke ut fra kameravinkelen at det var offside, hvis kameraet hadde vært på linje med situasjonen ville sannsynligvis ikke Chamakh hadde syntes i det hele tatt og da kan ingen bli overrasket over at linjemannen ikke vinker vel???

 

 

 

 

 

Så lenge han ikke bruker dette som unnskyldning til at vi tapte ovenfor spillerne så er det greit. Spillerne må få vite at de tapte fortjent. Hvis de også sitter og tror det er dommeren som har skylda og ikke dem selv så har vi problemer

 

 

Disse spillerne er rimelig intelligente vesener og selvfølgelig har ikke Wenger noe fokus på dommeren overfor dem, uansett føler spillerne seg utrolig urettferdig behandlet når de ikke får den straffen de skulle hatt, spesielt i ettertid når de får se situasjonen på tape og ser hvor soleklart straffespark det var.

Videre er spillerne på Arsenal såpass intelligente at de skjønner at om vi hadde fått straffesparket vi skulle hatt ville vi dratt i land både seieren i denne kampen og seieren i gruppa, det kan vise seg å ha utrolig stor betydning etterhvert denne idiot-avgjørelsen som denne dommer-figuren gjorde.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kikket på bildene utallige ganger nå og jeg ser heller ikke ut fra kameravinkelen at det var offside, hvis kameraet hadde vært på linje med situasjonen ville sannsynligvis ikke Chamakh hadde syntes i det hele tatt og da kan ingen bli overrasket over at linjemannen ikke vinker vel???

Er veldig usikker på offside-situasjonen selv, men det har uansett ikke noe å si når linjemannen ikke vinker. Og som vi alle vet er det meninga at han skal gi angripende lag fordelen om han selv er usikker.(noe vi dessverre ser sjeldent) Men sånn er regelen, og som han gjør i denne situasjonen lar han det gå. At tre dommere da, som er i nærheten av situasjonen, ikke klarer å se at det er en soleklar straffe gjør meg bare enda mer frustrert over dommerteamet i går. Hva er vitsen med en dommer ved siden av mål når han ikke gjør jobben sin?

 

Feil offsideavgjørelser ser vi hver eneste kamp, og det blir feil å trekke frem den når det gjelder at vi "hadde flaks som ikke ble avblåst" når spillet går videre og vi blir snytt for en soleklar straffe...

 

Nei, dommerteamet i går var virkelig elendige og dømte 80%-20% i hjemmelagets favør.

På tide å trekke frem videodømming igjen??

Link to comment
Share on other sites

Man må regne med 10-20% feildømming i dette spillet. Sånn er fotballen innrettet.

 

I dette tilfellet legger jeg skylda på vår playboy med høy Margarita-føring. Hadde han spart oss for dårlig meksikansk skuespill, hadde han fått straffe.

 

Nå tar jeg en velfortjent pause. Det er bedre måter å tilbringe en lørdag på enn å se en gjeng soft-rock'ere spille mot Villa.

 

Selv om man har hatt suksess som manager i 14 år, er det ikke garantert at lykken varer inn i evigheten. Kanskje framtidig lykke ligger innen fransk rap (uttales "ræpp").

Link to comment
Share on other sites

Man må regne med 10-20% feildømming i dette spillet. Sånn er fotballen innrettet.

 

I dette tilfellet legger jeg skylda på vår playboy med høy Margarita-føring. Hadde han spart oss for dårlig meksikansk skuespill, hadde han fått straffe.

 

Nå tar jeg en velfortjent pause. Det er bedre måter å tilbringe en lørdag på enn å se en gjeng soft-rock'ere spille mot Villa.

 

Selv om man har hatt suksess som manager i 14 år, er det ikke garantert at lykken varer inn i evigheten. Kanskje framtidig lykke ligger innen fransk rap (uttales "ræpp").

 

Hvorfor må vi regne med 10-20% feildømming, når vi har ressurser til å nøye oss med 1% ?

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor må vi regne med 10-20% feildømming, når vi har ressurser til å nøye oss med 1% ?

 

 

Det kommer alltid en ny kamp.

Fikk ikke sett kampen i helgen, men var innom i pausen og så at vi ledet 2-0. Var meget fornøyd. Ble overrasket da det til slutt stod 2-3.

Kampen i går fikk jeg sett, vi mangler en som kan gå i bresjen på midtbanen. Diaby ville vært fin i en slik kamp. Bentner var klønete med ball og fikk ingenting til. Cesc har ikke vært seg selv denne sesongen, kan ha med VM-syken som mange spillere sliter med etter store mesterskap.

Det ble mye oppstykking av kampen pga måten Braga spilte på. De var jo egentlig fornøyd med uavgjort på hjemmebane, kjempebonus for de dette. Dommeren hadde en riktig dårlig dag på jobben uavhengig av straffesituasjonen.

Håper at vi går videre, det snakkes her om at vi så godt som er utslått. Det er vel ikke tilfelle. Alle lag i neste runde er vanskelig uansett om det er Real eller Lyon. Arsenal er tilbake hvor de var på begynnelsen av 2000-tallet. De vinner ikke bortekamper i CL. Det snudde på en merkelig måte da de måtte slå Inter på bortebane i 2003. Håper at vi med kniven på strupen leverer. Må Spurvene rakne i serien, da de ikke har spilt CL før....

Link to comment
Share on other sites

hvis du innbiller deg at jeg ikke kan offside-regelen må du rykke tilbake til start og begynne på nytt, jeg har jobbet så lenge med fotball at den sitter rimelig godt.

 

Er det rart man begynner å lure på om du i det hele tatt skjønner offsideregelen når du begynner å bable om luft mellom spillerne?

 

Jeg sier at linjemannen umulig kan se at det var offside, da ville han selvfølgelig ha vinket offside og årsaken til at han ikke ser det er at Chamakh og nærmeste stopper er helt på linje, dvs IKKE offside, hvor vanskelig kan dette være da??

 

Ja, for man har jo aldri sett linjedommere tatt feil i offsidesituasjoner før??? Reprisene på Sky viste klart at Chamakh er såvidt innenfor bakerste forsvarer, og dermed ER DET offside. Hvor vanskelig kan det være å skjønne dette da???

 

Poenget mitt er uansett at linjedommer kan forsvares for å ikke ha vinket for offside, da den er marginal, mens det ikke finnes noe forsvar for dommeren som ikke dømte straffe.

Link to comment
Share on other sites

I dette tilfellet legger jeg skylda på vår playboy med høy Margarita-føring. Hadde han spart oss for dårlig meksikansk skuespill, hadde han fått straffe.

 

Dette er vel det latterligste jeg har lest etter kampen mot Braga. Du tar virkelig kaka. Dårlig meksikansk skuespill? Hadde ikke Vela hoppet unna som han gjorde, hadde han blitt fraktet av banen på båre. Det finnes ikke snev av skuespill i det Vela gjør. Han forsøker å hoppe unna for å unngå å bli kvestet. I det han hopper unna, blir han truffet av Bragaspilleren, og det er dette som gjør at han faller som han gjør.

Link to comment
Share on other sites

Er det rart man begynner å lure på om du i det hele tatt skjønner offsideregelen når du begynner å bable om luft mellom spillerne?

Ja, for man har jo aldri sett linjedommere tatt feil i offsidesituasjoner før??? Reprisene på Sky viste klart at Chamakh er såvidt innenfor bakerste forsvarer, og dermed ER DET offside. Hvor vanskelig kan det være å skjønne dette da???

 

Poenget mitt er uansett at linjedommer kan forsvares for å ikke ha vinket for offside, da den er marginal, mens det ikke finnes noe forsvar for dommeren som ikke dømte straffe.

 

 

Du har selvsagt rett her Kim! Uansett, Arsenal skulle ikke hatt straffe, så håper folk snart kutter ut den idiotiske unnskyldningen om at dommeren ødela kampen. Hadde Arsenals spillere orka å gjøre sitt beste så hadde vi vunnet denne kampen greit. Laber holdning og innsats gir labre resutlater.

Link to comment
Share on other sites

Kampen i går fikk jeg sett, vi mangler en som kan gå i bresjen på midtbanen. Diaby ville vært fin i en slik kamp. Bentner var klønete med ball og fikk ingenting til. Cesc har ikke vært seg selv denne sesongen, kan ha med VM-syken som mange spillere sliter med etter store mesterskap.

Er enig med deg at Diaby kunne vært viktig i denne kampen, men ikkje fordi han går i bresjen (kan ikkje huske å ha sett Diaby gått i bresjen noengang). Men styrken Diaby har til å forsere forbi motstanderens midtbanespillere kunne skaffet oss mer overtall i den siste 1/3 delen av banen.

 

Som flere sikkert har merket seg, så er eg tilhenger av Bendtner, og argumentere ofte positivt for hans spill og innsats. Bendtner gjorde ingen fantastisk storkamp i sin posisjon, men var et meget godt oppspillspunkt når han fikk ballen i bena. Han beveget seg mye og skapte overtall på kantene. I tillegg posisjonerte han seg bra i feltet, og klar til å ta imot innlegg, men var der desverre ikkje på de to innlegga som Walcott fekk inn i boksen. Og sist, men ikkje minst, gjennomspillet til Walcott er av Bergkamp-klasse - utvilsomt. Dette er ting som eg ser når Bendtner spiller, og han er, etter min mening, mye mer på bølgelengde med medspillerne enn det Chamakh er.

 

Cesc er ikkje seg selv, og tydelig preget av småskader. Alikevel er han veldig god. Om de siste ukers "syting" og "kjefting" på fotballbanen er et godt eller dårlig tegn, det har eg ingen fasit på. Forumistene klager gjerne på oppførselen hans, mens de samtidig etterlyser vinnervilje og at han tar støyten for laget. Hva er forskjellen?

Link to comment
Share on other sites

Som flere sikkert har merket seg, så er eg tilhenger av Bendtner, og argumentere ofte positivt for hans spill og innsats. Bendtner gjorde ingen fantastisk storkamp i sin posisjon, men var et meget godt oppspillspunkt når han fikk ballen i bena. Han beveget seg mye og skapte overtall på kantene. I tillegg posisjonerte han seg bra i feltet, og klar til å ta imot innlegg, men var der desverre ikkje på de to innlegga som Walcott fekk inn i boksen. Og sist, men ikkje minst, gjennomspillet til Walcott er av Bergkamp-klasse - utvilsomt. Dette er ting som eg ser når Bendtner spiller, og han er, etter min mening, mye mer på bølgelengde med medspillerne enn det Chamakh er.

 

 

Akkurat der er jeg sterkt uenig med deg. Ja Bendtner hadde et fint gjennomspill til Walcott.

På mottak og flikking videre er Chamakh overlegen Bendtner.

Ting går fortere med Chamakh. Dessverre har Bendtner en tendens til å ha svake mottak, og

virker veldig rusten.

Chamakh har vært en av de spillerne som har overasket meg positivt denne sesongen.

Uten tvil gjort jobben i VP og Bendtners skadeopphold.

Link to comment
Share on other sites

Akkurat der er jeg sterkt uenig med deg. Ja Bendtner hadde et fint gjennomspill til Walcott.

På mottak og flikking videre er Chamakh overlegen Bendtner.

Ting går fortere med Chamakh. Dessverre har Bendtner en tendens til å ha svake mottak, og

virker veldig rusten.

Chamakh har vært en av de spillerne som har overasket meg positivt denne sesongen.

Uten tvil gjort jobben i VP og Bendtners skadeopphold.

 

Enig. Bendtner hadde en positiv ting mot Braga og det var gjennomspillet til Walcott. Ellers var han svak og giddalaus. Husker når Walcott kom seg løs på kanten og stormet fremover og Bendtner bare jogget halvhjertet etter og gjorde aldri et realt forsøk på å komme inn foran på førstestolpen..

 

Chamakh er overlegen på alt i forhold til Bendtner, bortsett fra når det gjelder målscoring, men for alt vi vet kan det plutselig endre seg også. Siden han som Bendtner også er veldig flink til å være på riktig sted til riktig tid..

Link to comment
Share on other sites

Uansett, Arsenal skulle ikke hatt straffe.

 

Du har forsåvidt rett i at vi ikke skulle hatt straffe, all den tid det er en hårfin offside. Dette er en vanskelig avgjørelse for linjedommeren å ta, og kan lett forsvares at får passere. Men dommeren kan ikke forsvares i det hele tatt. Han har ingen mulighet til å se situasjonen i forkant, og når linjedommeren ikke vinker, betyr det at ballen fortsatt er i spill. Og at han da ikke blåser straffe i den situasjonen med Vela er absolutt kritikkverdig, og i mine øyne forståelig at Wenger langer ut mot dommeren i intervjuet etter kampen. At vi ikke taper kampen grunnet dommerens inkompetanse har du nok helt rett i, men det fratar ikke dommeren ansvar for at han ikke gjør den jobben han er satt til å gjøre på banen.

 

Enkelte hevder at det er greit at det ikke ble straffe, grunnet offisdesituasjonen. I mine øyne, kan man ikke frikjenne dommeren på bakgrunn av at det var offside i forkant. I det dommeren velger å gi gult kort for filming til Vela, har ikke dommeren noen forutsetning for å vite at det er offside. Dommeren skal dømme ut ifra det han vet. Det gjør han ikke. Han gjør rett og slett en grov tabbe.

 

Jeg kritiserer ikke dommeren utifra at jeg mener han koster oss poeng mot Braga, selv om jeg mener det var flere hendelser i kampen som var sterkt delaktige til at sluttresultatet ble som det ble. Min hovedkritikk går på ett generelt grunnlag, der det er tydelig for meg at nivået på dommerne er for lavt, og at dette kan skade fotballen enormt på sikt. Sponsorene kommer til å bli mindre velvillige til å legge penger på bordet i en idrett som i beste fall kan oppfattes som ett sjansespill etter hvert.

Link to comment
Share on other sites

Er det rart man begynner å lure på om du i det hele tatt skjønner offsideregelen når du begynner å bable om luft mellom spillerne?

Ja, for man har jo aldri sett linjedommere tatt feil i offsidesituasjoner før??? Reprisene på Sky viste klart at Chamakh er såvidt innenfor bakerste forsvarer, og dermed ER DET offside. Hvor vanskelig kan det være å skjønne dette da???

 

Poenget mitt er uansett at linjedommer kan forsvares for å ikke ha vinket for offside, da den er marginal, mens det ikke finnes noe forsvar for dommeren som ikke dømte straffe.

 

 

Jeg gidder ikke å diskutere med deg om situasjonen var offside eller ikke, kan egentlig ikke gjøre annet enn å anbefale arsenallist.com, frys bildet når ballen blir slått og ta hensyn til kameravinkelen, jeg mener første stopper soleklart er på linje med Chamakh og derfor blir det håpløst å forlange at en linjedommer skal vinke offside i den situasjonen, vi er derimot 100% enig når det gjelder straffesituasjonen, utilgivelig og selvfølgelig matchavgjørende, desverre :)

 

Du har forsåvidt rett i at vi ikke skulle hatt straffe, all den tid det er en hårfin offside. Dette er en vanskelig avgjørelse for linjedommeren å ta, og kan lett forsvares at får passere. Men dommeren kan ikke forsvares i det hele tatt. Han har ingen mulighet til å se situasjonen i forkant, og når linjedommeren ikke vinker, betyr det at ballen fortsatt er i spill. Og at han da ikke blåser straffe i den situasjonen med Vela er absolutt kritikkverdig, og i mine øyne forståelig at Wenger langer ut mot dommeren i intervjuet etter kampen. At vi ikke taper kampen grunnet dommerens inkompetanse har du nok helt rett i, men det fratar ikke dommeren ansvar for at han ikke gjør den jobben han er satt til å gjøre på banen.

 

Enkelte hevder at det er greit at det ikke ble straffe, grunnet offisdesituasjonen. I mine øyne, kan man ikke frikjenne dommeren på bakgrunn av at det var offside i forkant. I det dommeren velger å gi gult kort for filming til Vela, har ikke dommeren noen forutsetning for å vite at det er offside. Dommeren skal dømme ut ifra det han vet. Det gjør han ikke. Han gjør rett og slett en grov tabbe.

 

Jeg kritiserer ikke dommeren utifra at jeg mener han koster oss poeng mot Braga, selv om jeg mener det var flere hendelser i kampen som var sterkt delaktige til at sluttresultatet ble som det ble. Min hovedkritikk går på ett generelt grunnlag, der det er tydelig for meg at nivået på dommerne er for lavt, og at dette kan skade fotballen enormt på sikt. Sponsorene kommer til å bli mindre velvillige til å legge penger på bordet i en idrett som i beste fall kan oppfattes som ett sjansespill etter hvert.

 

 

Selvfølgelig ble straffesituasjonen avgjørende, til tross for det var dømmingen ellers enda verre og enda mere matchavgjørende, det er klin umulig for et lag som Arsenal og en spiller som Fabregas å levere gode prestasjoner når motspillerne får lov til å sabotere spillet ved å sparke ned Arsenal-spillere kampen gjennom, Braga fikk uforståelig nok 2 gule kort mot Arsenals 5, dette er faktisk enda mere avgjørende for både utfallet og kampforløpet enn den soleklare straffen.

Heldigvis har vi dommere i PL som ligger lysår foran standarden på disse guttene, hvis ikke hadde Wenger bare måtte gjøre om på sin filosofi med en gang, da hadde vi ikke hatt sjanse på pokalen uansett.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...