Jump to content

TV2s Premier League-sendinger


Daggy

Recommended Posts

  • Replies 367
  • Created
  • Last Reply

Håper du har skrevet noenlunde balansert da, og at du ikke bare har tatt med synspunktene til de som er negative.

Det tv2 har vært dårlige på er litt bilde/lydtekniske ting. Ellers så er det bare subjektiv synsing som preger kritikken.

- Jeg kan være enig i at Lundekvam har litt igjen før han blir en fullverdig mann i studio, men å si at Thorstvedt er dårlig er feil, og kanskje bare noen mener fordi at han har spilt for Tott. At det ellers også er Tottedominert i studioet, er kanskje litt kjipt (i forhold til i fjor da vi hadde vår Dag Solheim og den såkalte Arsenalmann Fredheim), men det betyr ikke at de er dårlig. Og det er bedre med Aleksander Schau enn Ronny Johnsen.

- Formen tv2 har valgt er mye bedre enn canal+ hadde. Med tre HD-kanaler, studiosendinger til ALLE kamper (i motsetning til canal+ som ikke hadde til kamper mandag, og ofte tirsdag/onsdag), sendinger fra Skysports og klassiske kamper. Ser at noen etterlyser kamper i opptak - for det første må det jo sies at det går an å ta opp kamper (de fleste dekodere i dag fikser det), for det andre så har jo de kamper i opptak, selv om de viser de kun på 1 PL-kanal.

Så klart prøvde jeg å være mest mulig nøytral og konkluderte med at det er veldig subjektivt hvordan man liker endringene. Det tar seg ikke bra ut i en artikkel hvis man virker veldig trangsynt og ikke er åpen for andre meninger enn sine egne.

Link to comment
Share on other sites

Har sett en del på SkySports sitt program "fanzone" på Tv2PLHD.

Er det bare jeg, eller er omtrent 90% av de som ringer inn enten fra Malaysia, UAE osv?

Synes det er veldig rart ettersom det er et engelsk program...

Er veldig få vestlige som ringer inn, men så på her om dagen da var det en fyr med et unorsk navn som visstnok ringte fra Norge som heide på både Arsenal og City.

Link to comment
Share on other sites

Håper du har skrevet noenlunde balansert da, og at du ikke bare har tatt med synspunktene til de som er negative.

Det tv2 har vært dårlige på er litt bilde/lydtekniske ting. Ellers så er det bare subjektiv synsing som preger kritikken.

- Jeg kan være enig i at Lundekvam har litt igjen før han blir en fullverdig mann i studio, men å si at Thorstvedt er dårlig er feil, og kanskje bare noen mener fordi at han har spilt for Tott. At det ellers også er Tottedominert i studioet, er kanskje litt kjipt (i forhold til i fjor da vi hadde vår Dag Solheim og den såkalte Arsenalmann Fredheim), men det betyr ikke at de er dårlig. Og det er bedre med Aleksander Schau enn Ronny Johnsen.

- Formen tv2 har valgt er mye bedre enn canal+ hadde. Med tre HD-kanaler, studiosendinger til ALLE kamper (i motsetning til canal+ som ikke hadde til kamper mandag, og ofte tirsdag/onsdag), sendinger fra Skysports og klassiske kamper. Ser at noen etterlyser kamper i opptak - for det første må det jo sies at det går an å ta opp kamper (de fleste dekodere i dag fikser det), for det andre så har jo de kamper i opptak, selv om de viser de kun på 1 PL-kanal.

 

Ikke så enkelt å ta opp kampene når flere av dem vises kun på TV2 Sumo.. Vi er vel forsåvidt heldig som får se de fleste Arsenal-kampene live, men de som holder med mindre lag må jo takke seg til web-tv eller vente til natta eller dagen etter før de kanskje får se laget sitt i opptak.

Link to comment
Share on other sites

Ikke så enkelt å ta opp kampene når flere av dem vises kun på TV2 Sumo.. Vi er vel forsåvidt heldig som får se de fleste Arsenal-kampene live, men de som holder med mindre lag må jo takke seg til web-tv eller vente til natta eller dagen etter før de kanskje får se laget sitt i opptak.

 

Hva er det du mener her?

At dette var bedre før?

 

Aldri har man kunnet se alle lag i PL direkte, det kan man nå. Ikke på alle plattformer, men tilbudet er der.

Link to comment
Share on other sites

Hva er det du mener her?

At dette var bedre før?

 

Aldri har man kunnet se alle lag i PL direkte, det kan man nå. Ikke på alle plattformer, men tilbudet er der.

 

Joda, direkte er en ting, men husk at ikke alle ønsker (inkl. meg) å se kamper via internett...og betale dobbelt opp. Som jeg sa tidligere..vi Arsenal-supportere er ganske heldig med at de fleste vises på HD1-3, men de som holder med mindre lag får knapt se kampen i opptak samme dag engang.

Jeg mener de kunne utnyttet disse HD-kanalene enda bedre enn de gjør pr. i dag med kamper i opptak. spesielt HD2 og HD3.

 

Hvis TV2 derimot ikke har lov å sende kamper på HD2 og HD3 i opptak senere på kvelden blir selvfølgelig saken en annen.

Link to comment
Share on other sites

På grunn av Gets gavmildhet fikk jeg sett landskampen mot Kypros gratis på Canal+, og fy fabian som jeg savner Lars Tjernås og Kenneth Fredheim!

Tjernås klarer faktisk å forklare hvorfor det går bra eller dårlig med et lag ved å sette fingeren på ting som ikke er åpenbare for et utrent øye. Mannen har faktisk gode fotballkunnskaper, i motsetning til Bohinen og Alsaker.

Kenneth Fredheim gjør også en veldig god jobb. Han er (stort sett) upartisk og kommenterer hva som skjer ute på banen på en saklig og seriøs måte.

Nei, det er synd at det er pengene bestemmer, men det er vel sånn det må være...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Noen som vet hvordan man får sett West Ham kampen i reprise? Det er kun kampene til manu, city og chelsea som kan sees i reprise, slik jeg forstår det:(

 

Kampen vises kl 05 på tv2 barclay premier league hd1, du får stå opp om ett par timer og se den :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg vet ikke om denne saken er blitt diskutert tidligere:

 

Premier League face potential 'Bosman' of TV rights

Europe's top court has been asked to help settle a case which could undermine the business model of top flight football. The European Court of Justice (ECJ) has been asked whether TV sports deals breach competition law.

 

En dom i favør Karen Murphy kan få store konsekvenser for TV-avtalene slik vi kjenner dem i dag. Også i EØS-landet Norge. Forhåpentligvis kan vi om få år slippe å måtte ta til takke med udugelige norske kommentatorer når vi ser engelsk fotball.

 

Edit: Ser at også NRK har omtalt saken. Her.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Fra studioet i TV2 hyllet de førsteomgangen som champagnefotball.

Må være irriterende for andre tilhengere og høre på Arsenalelskerne i TV2 studioet.

Vi fryktet tiden etter Canal Plus,men hyllesten av Arsenal tar jo helt av.

Kanalen viser vel flere kamper med Arsenal enn CanalPlus gjorde også,

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...