Jump to content

TV2s Premier League-sendinger


Daggy

Recommended Posts

  • Replies 367
  • Created
  • Last Reply
  • 3 weeks later...

Verre spør du meg, klarer ikke høre på fyren. Synes Schau gjorde det bra de få kampene han fikk lede, en fyr med sinnsyk interesse for fotball.

Ja, men Schau har en tendens til å være påståelig og tro han er artig, klarte å beherske seg de gangene han ledet studio dog. Fornøyd med at valget TV2 falt på. Ingen Børrestad eller Thorstvedt blir godt

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Oppfatter det slik at det kun blir en kamp kl. 16:00 om lørdagene, uansett om det er på Sumo eller via parabol/kabel.

 

Det er helt korrekt. Nå er det slutt på morroa. 1 kamp kl.16 på lørdag uansett plattform.

Vi som er et "topplag" blir nok ikke rammet av dette. Men for de som kunne se ethvert premier league lag direkte uke inn og uke ut, er dette fra kommende sesong historie. Dette er vel pga at engelske puber ikke skal kunne ta inn utenlandske kanaler for å vise flere kamper. Synd at vi blir rammet av dette, og nå blir det vel enda mer oppstykket serierunde. Blir nok ikke mange kampene med avspark kl.16 da..

Link to comment
Share on other sites

Nå er jo ikke dette TV2s feil akkurat. Det er Premier League selv som har satt disse reglene. I England er det slik at INGEN kamper klokken 4 vises, bare studiosending. Dette har de gjort for å få flest mulig på kamp på stadioner. Men når det vises kamper fra Premier League over hele verden kryr det jo selvsagt av ulovlige streamer rundt omkring på internett, og mange fra England benytter seg jo selvsagt av disse når de ikke får sett laget sitt. Nå skal de vel prøve å unngå at dette skal være mulig.

 

Stefan_B: Tror det blir vanskelig å finne streams, hvertfall av god kvalitet, for disse reglene gjelder over hele kloden.

Link to comment
Share on other sites

Vel, syns fortsatt TV2 kunne holdt seg for gode til å presse inn alt av Engelsk fotball inn i én pakke som derfor blir dyrere. Det er ikke alle som er så opptatt av hvordan det går med for eksempel Northampton.

Link to comment
Share on other sites

Alle aktørene skal ha sin del av kaka. PL, TV2, RiksTV/Canal Digital/Altibox osv vet at de aller fleste supportere betaler uansett og da blir prisene deretter. Prisøkningene blir enklere å forsvare ved å tilby fotball fra lavere divisjoner. Meget logisk fra et økonomisk perspektiv men selvfølgelig frustrerende for oss!

Link to comment
Share on other sites

For det første må jeg si meg enig i at det er helt idiotisk av TV2 å lage et system som gjør det så mye dyrere å se fotball, når nye regler fra FA gjør at det blir så mye dårligere for mange. Jeg tenker da spesielt på de som heier på de mindre lagene i PL, og ikke har noen særlig interesse for hva som skjer nedi divisjonene. Man kan si at det ikke er TV2 sin feil at det blir som det blir, men det er bare noe av sannheta.

 

For det andre har jeg vanskelig for å forstå hva PL vil med dette. Er det en konsekvens av den EU-dommen for et par år sia som sa at engelske pubeiere har lov til å vise PL-kamper på utenlandske kanaler?

Link to comment
Share on other sites

Dette vil vel bety færre kamper for norske supportere av alle engelske bortsett fra United og Liverpool som garantert kommer til å være prioritert pga antallet "suppoertere" i Norge.

 

Premier Leauge har sagt at de skal unngå at de store lagene spiller samtidig så langt det lar seg gjøre. Men hvem er det egentlig de regner som de store lagene? Og dette må vel bety at de ikke lenger kan selge TV-rettighetene til samme pris lenger. Færre kamper må jo bety at produktet mister verdi

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...