Jump to content

TV2s Premier League-sendinger


Daggy

Recommended Posts

  • Replies 367
  • Created
  • Last Reply

Skjønner ikke helt dette her jeg, har egentlig ikke prøvd så veldig mye heller.

Men er det virkelig sånn at "jeg" som supporter kanskje ikke får sett alle Arsenal kampene ?:S

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke helt dette her jeg, har egentlig ikke prøvd så veldig mye heller.

Men er det virkelig sånn at "jeg" som supporter kanskje ikke får sett alle Arsenal kampene ?:S

Du får sett alle kampene, men det er ikke sikkert du får sett de direkte. Om flere topplag blir satt samtidig kl. 16:00 på lørdagene vil Liverpool eller Manchester United antakelig bli prioritert foran, og da må vi vente på opptak senere på kvelden...

Link to comment
Share on other sites

Du får sett alle kampene, men det er ikke sikkert du får sett de direkte. Om flere topplag blir satt samtidig kl. 16:00 på lørdagene vil Liverpool eller Manchester United antakelig bli prioritert foran, og da må vi vente på opptak senere på kvelden...

 

Høres ut som vi blir satt 30 år tilbake i tid..

Link to comment
Share on other sites

Du får sett alle kampene, men det er ikke sikkert du får sett de direkte. Om flere topplag blir satt samtidig kl. 16:00 på lørdagene vil Liverpool eller Manchester United antakelig bli prioritert foran, og da må vi vente på opptak senere på kvelden...

 

Må jo se de Direkte, hva faen er vits hvis ikke.

Ikke faen om jeg går med på det iallefall, da betaler jeg ikke ei krone.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er egentlig ikke noe særlig engstelig for at det skal bli færre Arsenalkamper å se på skjermen neste sesong. At det blir verre for tilhengere av de "mindre" klubbene er jeg ikke i tvil om.

 

Slik det har vært nå så har det vel normalt sett vært (minst) fem forskjellige tidsrom i løpet av en helg at det har blitt spilt kamper i England.

En tidlig kamp lørdag (13:30 norsk tid)
Mesteparten av kampene kl 16:00 lørdag
En kamp kl 18:30 lørdag
En kamp tidlig ettermiddag søndag (14:30)
En kamp sen ettermiddag søndag (17:00) (av og til 3-4 kamper i løpet av søndagen)
Av og til også en kamp mandag kveld.

 

 

Når jeg kikker gjennom oppsettet i sesongen 2012/13 så er en av de "større" klubbene som regel involvert i en av kampene (med kampstart utenom 16:00) som er spilt/vist på tv.

Jeg tror også at det blir et "ramaskrik" i England hvis for mange av kampene til de "store" lagene ikke blir vist på tv (direkte).

 

MIn enkle konklusjon er at de "store" vil bli satt opp på de nevnte "ikke-16:00"-kampene og at vi derfor ikke vil bli berøvet så altfor mange tv-kamper når det gjelder Arsenaldeltakelse.

 

Når det gjelder TV2 sine priser/tilbud så har jeg ikke satt meg nok inn i dette ennå til å avgjøre om jeg går på en ny Sumo-sesong til høsten.

 

 

PS! når jeg bruker uttrykket de "store" klubbene, så innbefatter det topp 5 denne sesongen + Liverpool.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Beklager språkbruken men det er faen meg for jævlig at laget som leder ligaen blir droppet til fordel for Ole Gunnar Solskjærs Cardiff. Er de stokk dumme? Vår supporterskare er jo en av landets største. Jeg har ikke sjekket tallene, men jeg vedder på at vi er dobbelt så store som supportergrupperingene til Cardiff og Man City tilsammen. Allikevel skal man prioritere krølltoppen fra Romsdal. Helt utrolig!

Link to comment
Share on other sites

Er enig i at det kan virke litt dumt, men sett fra den andre siden. Manchester City ligger på andre plass i ligaen, ett poeng bak Arsenal. De scorer flere mål, spesielt på hjemmebane. Så for et nøytralt øye kan nok City være en vel så god kamp. Arsenal har blitt prioritert på lørdager bortsett fra en gang, vet ikke tallet til City, men vil tro de har blitt nedprioritert en eller to ganger mer(?).

Samtidig så er det vel noen i Norge som synes det er spennende med norske navn i PL. Både spillere og trenere.

 

Fra vår side er det selvsagt mulig å bli veldig irritert for at Arsenal blir prioritert bort, men når jeg ser det fra den andre siden greier jeg ikke hisse meg så voldsomt opp.

Link to comment
Share on other sites

Kan skjønne at City blir prioritert en gang iblant ovenfor Arsenal. Nei de har kanskje ikke den største supportergruppen i Norge, men til gjengjeld i forhold til Arsenal så har de støtt og stadig blitt droppet. Så lenge det er et topplag som City så er det greit en gang iblant. Er ikke som når Tottenham kampen ble droppet for bunnoppgjøret Cardiff - West Ham. Det var ganske drøyt.

Link to comment
Share on other sites

Kan skjønne at City blir prioritert en gang iblant ovenfor Arsenal. Nei de har kanskje ikke den største supportergruppen i Norge, men til gjengjeld i forhold til Arsenal så har de støtt og stadig blitt droppet. Så lenge det er et topplag som City så er det greit en gang iblant. Er ikke som når Tottenham kampen ble droppet for bunnoppgjøret Cardiff - West Ham. Det var ganske drøyt.

 

Så lenge Cardiff vises før Arsenal så er det åpenbart hva TV2s motivasjon er, å vise norsk medias store kjæledegge. Er enig i at det var værre i Tottenhams tilfelle, men de er jo en middelmådig klubb så det må de bare regne med.

Link to comment
Share on other sites

Kun pga Solskjær. De hadde ikke vist denne kampen ellers. Typisk TV2. Bare å forvente det samme fremover, særlig om det skulle begynne å gå bra. Hadde tv2 hatt en konkurrent ville jeg byttet tvert, de har i tillegg kun en god kommenator i staben.

Link to comment
Share on other sites

da ble det akkurat som jeg spådde i tottenham-tråden. Som det påpekes, er det kanskje greit at de viser ManC istedenfor Arsenal en gang. De er jo minst like mye gullkandidat som oss, og det er mange ihuga ManC fans i Norge, fans som har hengt med siden Tippekampenes start på slutten av 1960-tallet. Men det er jo ikke ManC som er grunnen til dette byttet.... som sagt, Tv2 kjenner åpenbart sine kunder på dette produktet svært dårlig. Elendig journalistisk håndverk! :withstupid:

 

og btw, det hadde vært gode "norske" grunner til å vise Arsenal-Fulham siden Hangeland er tilbake. Hvorfor skal solskjær ha noen forrang fremfor Hangeland, dersom det er "norske"-kortet man trekker?

Link to comment
Share on other sites

Kun pga Solskjær. De hadde ikke vist denne kampen ellers. Typisk TV2. Bare å forvente det samme fremover, særlig om det skulle begynne å gå bra. Hadde tv2 hatt en konkurrent ville jeg byttet tvert, de har i tillegg kun en god kommenator i staben.

 

 

Jeg hadde faktisk blitt overrasket dersom tv2 IKKE hadde hadde prioritert Cardiff etter Solskjær ansettelsen.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Jeg hadde faktisk blitt overrasket dersom tv2 IKKE hadde hadde prioritert Cardiff etter Solskjær ansettelsen.

 

Ok? Hva legger du i det? At de skal rekrutere flere abbonenter som da ønsker å følge Solskjær? Eller at de anser at allmennheten tilsier at de får større oppsluttning om en enkeltkamp?

Jeg personlig ser ikke verdien av å skulle se Cardiff spille PL kamper fremover, de er i bestefall rett over bunnen. Skal man tilby ett marked for de fotball interisserte må man følge topplagene kryddret med andre lag av PL selv. Terminlisten er satt opp slik at mindre lag også får sendetid.

Link to comment
Share on other sites

 

Ok? Hva legger du i det? At de skal rekrutere flere abbonenter som da ønsker å følge Solskjær? Eller at de anser at allmennheten tilsier at de får større oppsluttning om en enkeltkamp?

Jeg personlig ser ikke verdien av å skulle se Cardiff spille PL kamper fremover, de er i bestefall rett over bunnen. Skal man tilby ett marked for de fotball interisserte må man følge topplagene kryddret med andre lag av PL selv. Terminlisten er satt opp slik at mindre lag også får sendetid.

Tviler på om Cardiff hadde blitt prioritert mot en dårlig motstander denne uken. I debutkampen til Solskjær og Eikrem så skjønner jeg det, men ikke to ganger på rad. Det var nok avgjørende denne uken at det var mot et topplag som i tillegg scorer flere mål og trolig spiller den beste angrepsfotballen i verden akkurat nå.

Link to comment
Share on other sites

Debutkampen til Solskjær i PL var det ikke, det var mot West Ham, men kan kjøpe argumentet med Man City. Cardiff har nok uansett gjort et kraftig steg i tv2 prioritet, det gjenstår å se hvor høyt. Hva kan man gjøre, de har oss fotballidioter i skruestikka uansett, stream vil alltid kun være en nødløsning.

Link to comment
Share on other sites

Gjorde meg lite egentlig, ble til at jeg slo av alt tekniske utstyr og leste en god chunk av pensum og så kampen i reprise 20.30. Må huske på at Solskjær-ansettelsen også får MANGE 80s og 90s kids til å ville se på Cardiff fremover.

 

At Arsenal-Fulham er ett byderby har først og fremst vært noe TV2 har lagt fokus på tidligere, er relativt svak stemning mellom disse lagene så skjønner godt at de prioriterte Cardiff.

Link to comment
Share on other sites

Debutkampen til Solskjær i PL var det ikke, det var mot West Ham, men kan kjøpe argumentet med Man City. Cardiff har nok uansett gjort et kraftig steg i tv2 prioritet, det gjenstår å se hvor høyt. Hva kan man gjøre, de har oss fotballidioter i skruestikka uansett, stream vil alltid kun være en nødløsning.

Tror ikke du skjønte hva jeg skrev;-)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

TV2 har fra i dag øket prisen på Premier League-pakken (for ny kunder) med kr 100, samtidig så har de slått de to "pakkene" for engelsk og norsk fotball sammen til en pakke. For de som ønsker begge deler så er dette i utgangspunktet positivt, for de av oss (meg inkludert) som ikke er så altfor opptatt av norsk klubbfotball så er dette en prisøkning på 33% uten at det tilfører meg noe nytt jeg egentlig vil ha.

 

Nå er jeg ikke så opptatt av "konspirasjonsteorier", men likevel så fikk dette meg til å fundere. TV2 mister retten (de fikk gjennom å overta CMore) til å sende norsk fotball fra sesongen 2017 (som da overtas av Discovery/TVNorge), så er denne prisøkningen på Premiumpakken rett og slett en "fordekt" måte å gi en kraftig prisøkning på engelsk fotball for kommende sesonger? Jeg har mine tvil om at prisen på Premiumpakken vil bli redusert når den norske fotballen forsvinner ut av pakken etter at den norske sesongen er over.

 

Nå kan man selvsagt si at det å betale 400 kr i måneden for å få se engelsk fotball ikke er så mye når man sammenligner med billettprisene på Emirates (og andre arenaer), men kombinert med nye annet så kan summen bli høy nok.

 

Om jeg fornyer mitt årsabonnement til sommeren er jeg usikker på, jeg har allerede sagt opp mitt Viaplayabonnement etter prisøkningen som kom tidligere i år.

For min del så har jeg råd til det, så hvis det kommer lovende signaler fra klubben i sommer så vil jeg nok i et svakt øyeblikk forsette med Sumoen, men jeg kan forstå at mange etterhvert må starte prioritere mellom alle de pakkene som er der ute. (Sumo - Viaplay- Dplay - Netflix - HBO - og sikkert noen andre jeg ikke er klar over)

Link to comment
Share on other sites

Verdt å merke seg at dette gjelder nye kunder. Vi gamle betaler som tidligere. Selv pleier jeg fryse fra juni til august og da anses jeg vel som ny kunde. Uaktuelt for meg å betale så mye, da blir det streaming/pub/live fremover.

Tv2 er grådige både mot PL og tippeliga entusiasten. Fysj!

Link to comment
Share on other sites

Verdt å merke seg at dette gjelder nye kunder. Vi gamle betaler som tidligere. Selv pleier jeg fryse fra juni til august og da anses jeg vel som ny kunde. Uaktuelt for meg å betale så mye, da blir det streaming/pub/live fremover.

Tv2 er grådige både mot PL og tippeliga entusiasten. Fysj!

Mailen jeg fikk fra TV2 i dag sa vel at jeg får "beholde" gammel pris til August, så jeg tviler på at det er noen gamle kunder som slipper unna nye priser fra det tidspunktet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er eksisterende kunde. Hva skjer med meg og min pris?

Dette gjelder bare nye kunder. Eksisterende kunder vil ikke oppleve en prisøkning i første omgang. Det er de som kjøper Tippeligaen eller Premier League etter 1. mars som vil oppleve en prisøkning i denne omgang. De som har tilgang nå vil stå på samme nivå fremover.

 

"I første omgang" kan vel tolkes så mange veier :) Tviler ikke på de tvinger alle andre over også, og kanskje de røpet at det blir august til deg.

Muligheten for at mitt abbonement er oppsagt når uka er omme er tilstede om resultatene ikke bedrer seg. Ser ingen grunn til å kaste penger ut av vinduet for å se oss jage en ny 4 plass heller. Da holder en dårlig stream.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et "årsabonnement" som går ut i løpet av sommeren, jeg har selvsagt "haket av" for at det ikke skal fornyes automatisk (noe jeg gjør hvert år da jeg manuelt har brukt å fornye det).

 

Her er et utdrag av mailen jeg fikk:

 

"Endringen medfører en prisjustering på produktet fra 1. mars, men som lojal kunde påvirkes ikke du av dette. Vi setter stor pris på deg som kunde og fryser din nåværende pris frem til 1. august. Du får dermed mer fotball til samme pris!"

 

Joda, jeg har nok vært LOJAL i mange år (ovenfor Sumo), er ikke overbevist om at jeg er det når sommeren kommer. Men selvsagt så kan jo Arsenal overraske når det gjelder de tak de tar i forhold til kommende sesong som gjør at jeg glemmer kostnaden. Streaming gjorde jeg mye før, men det har vært mye rusk de seneste årene (CL-kamper), men det beror nok på at jeg ikke har funnet de riktige streamene.

Link to comment
Share on other sites

Fy faen som jeg hater de frasene der! "Mer fotball til samme pris!" Det driter jeg i, jeg har ikke bedt om det og fra 1. august er det uansett ikke samme pris lenger. Putt det jævla sølvpapiret du har surra rundt drittpakka di en viss plass, alle greier å lese mellom linjene, og det siste jeg trenger er en eller annen fløteskummer fra Markedshøyskolen til å sugarcoate den dyre og unødvendige pakken vi uansett nå blir påtvunget for å se PL.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...