Jump to content

TV2s Premier League-sendinger


Daggy

Recommended Posts

Langli for noen dager siden: "Arsenal skal slite hardt for å komme blant de fire beste denne sesongen. De virker svekket, totalt sett".

Langli i går ettermiddag: "Arsenal kommer til å være med helt der oppe".

 

Derfor kjører jeg heller ikke lyd fra TV2. Alt for mye meningsløs støy.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 367
  • Created
  • Last Reply

Syns TV2 nådde nye høyder i går. Jeg satt meg godt tilrette i sofaen 13.30 og etter den vanlige runden med de voldsomt irriterende Komplett-reklamene skulle oppladningen til Liverpool - Arsenal begynne. Og hva starter de med? 15 minutter med mimring om Southampton mot Manchester United opp igjennom årene! Så fulgte drøye 40 minutter med info om dagens match, bortsett fra at Arsenal knapt ble nevnt. Uendelige mengder pjatt om Dalglish, Carroll, Rodgers og klubbens stolte tradisjoner og hvordan de skulle vinne kampen. Etter det dreide praten seg såvidt innom Arsenal, der den forferdelige måltørken nok en gang ble tatt opp. Gjesp gjesp gjesp. Det er greit at de passer ekstra godt på sine to store kundemasser i norge, men det hadde vært fint om de ihvertfall forsøkte seg på en balansert dekning. De snakket mer om Manchester United og Southampton i oppladningen til vår kamp enn de gjorde om Arsenal. Og etter kampen var selvfølgelig fokuset på at Liverpool hadde tapt nok en kamp. For all del, jeg skjønner hvorfor de gjør det, men det er fryktelig slitsom i lengden.

Link to comment
Share on other sites

Ikke godt å si, men jeg satt veldig komfortabelt og fjernkontrollen var langt unna.

 

Ironisk nok - jeg har en svoger som en Liverpoolsupporter og han mener TV2 og da spesielt Nettavisen har en agenda mot Liverpool. Mange Manchester United-supportere jeg kjenner mener TV2 er et talerør for Liverpoolsupporterne mens en del Tottenhamfans jeg kjenner er grinete fordi klubben deres blir nedprioritert til fordel United, City, Liverpool og Arsenal når tv-kampene skal plukkes. Det er vel vanskelig å gjøre alle fornøyde uansett :D

Link to comment
Share on other sites

Blir mer og mer håpløst. Det hele virker som et ekstraordinært markedstiltak for å holde noen i arbeid. Antakelig overbetalt sådan.

Fatter ikke hvorfor de har overbefolket studio med "eksperter" som alltid er enige med hverandre. Utvannet konsept.

Link to comment
Share on other sites

Hadde bestemt meg for ikke å se pre-sendingen i går, og TVen sto bare på uten lyd, så jeg kunne følge med på når kampen begynte. Jeg klarte uansett ikke dy meg, og måtte bare høre litt. Det første jeg hørte de snakke om, var en random hendelse mellom Podolski og Sahin for flere år siden i Bundesligaen... ffs. De håpte på slåsskamp mellom de to nevnte, ikke god fotball og scoringer, men at det skulle bli slåsskamp mellom Podolski og Sahin. TV2. Æsj.

Link to comment
Share on other sites

Ikke godt å si, men jeg satt veldig komfortabelt og fjernkontrollen var langt unna.

 

Ironisk nok - jeg har en svoger som en Liverpoolsupporter og han mener TV2 og da spesielt Nettavisen har en agenda mot Liverpool. Mange Manchester United-supportere jeg kjenner mener TV2 er et talerør for Liverpoolsupporterne mens en del Tottenhamfans jeg kjenner er grinete fordi klubben deres blir nedprioritert til fordel United, City, Liverpool og Arsenal når tv-kampene skal plukkes. Det er vel vanskelig å gjøre alle fornøyde uansett :D

Liverpool og Tottenham blir helt klart prioritert, bare se på plasseringen av rapporterne til TV2 på deadline-day for eksempel.. TV2-studioet der er vel ca delt på midten av Liverpool og Tottenham fans og de får ofte mye mer tid foran kamper enn oss andre.

 

Som Bjornage positivt overrasket over at vi for en gangs skyld fikk litt "god" introduksjonstid for å komme i stemning til matchen, når dette handler om Le Tissier, Lundekvam og sistnevntes babbel ble jeg meget skuffet.. Til tross for at jeg ikke liker at han prøver å være morsom hele tiden så mener jeg at Schau er den beste som sitter i studioet der på regulær basis fordi han har så UTROLIG bra kunnskap om fotball, selv om han(i likhet med de andre) ikke forstår seg på taktikk eller banespillet.(Petter Myhre prøver etter en hjelpesløs Lundekvam prøvde i fjor, men avslører bare hvor lite tankekraft han har.)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Henning Berg i dagens studio, så da vet vi hvem det vil fokuseres på. Satser det jeg har på at Wigan tar poeng så vi får høre de fantastiske bortforklaringene hans når det blir spørsmål om hvordan dette var mulig.

Da får vi ikke høre noe om hvordan det har gått med de andre lagene..

Link to comment
Share on other sites

Her er noen veldig greie tall som oppsummerer hvorfor United og Liverpool dominerer så mye av dekningen på TV2 PL.

 

In Scandinavia, for example, where English football has a vast, fanatical following, United are the most popular with 44,444 paid up members in their official supporters' club. Liverpool are second with 37,598 and, despite their poor form, added more new members than any other club last season. Arsenal, the third most popular club, trail well behind the big two with 5,972. Manchester City, last year's champions, boast just 1,567.

 

http://www.thenational.ae/thenationalconversation/sport-comment/shared-history-shrinks-gulf-between-manchester-united-and-liverpool

Link to comment
Share on other sites

Her er noen veldig greie tall som oppsummerer hvorfor United og Liverpool dominerer så mye av dekningen på TV2 PL.

 

 

 

http://www.thenation...d-and-liverpool

Hvor mange hadde City for fem år siden tro? Vet de har en del gamle supportere, men ser folk med CIty-drakt langt oftere enn før. For et par år siden ville jeg syns det var stilig å ha City som favorittlag akkurat som jeg vil synes det er stillig å ha f.eks West Ham nu.

Link to comment
Share on other sites

Ray Wilkins har spilt for United, men han må vite at han er i TV2 studioet som ekspert, og da må han holde seg for god til å være så partisk i sin analyse av de tre situasjonene i Pool-Unitedkampen

Beagerie og Morley er de eneste ekspertene de har som holder mål. Resten er nesten flaut å se på

Link to comment
Share on other sites

Nå må du ikke glemme Parlour som jo var der en gang :)

Phil Thompson er også ok. Han er like partisk som Wilkins, men Phil gjør det med et smil om munnen :)

Fikk aldri med meg Parlour. Var på vei på ferie da, men jeg kan sverge at jeg så han på gardermoen før flyet gikk. Kun kona som stoppet med fra å storme bort og kaste meg over han :)

Link to comment
Share on other sites

Ray Wilkins er vel kanskje det beste eksemplet på en avdanket spiller eller trener som drar fra studio til studio hver uke for å strø om seg med selvfølgeligheter og en og annen generell mening. Han er forferdelig kjedelig, og som de fleste andre i hans kategori er det gnåling om f.eks soneforsvar. Null engasjement, og kommer ikke med noe innsikt eller analyse som gir seerne informasjon de ikke skjønner selv.

Link to comment
Share on other sites

Ray Wilkins er vel kanskje det beste eksemplet på en avdanket spiller eller trener som drar fra studio til studio hver uke for å strø om seg med selvfølgeligheter og en og annen generell mening. Han er forferdelig kjedelig, og som de fleste andre i hans kategori er det gnåling om f.eks soneforsvar. Null engasjement, og kommer ikke med noe innsikt eller analyse som gir seerne informasjon de ikke skjønner selv.

Ironisk nok er dette soneforsvaret noe som har gjort Arsenals forsvar tett igjen, han smakket vel ikke mer om det etter kampen og hadde keeper tatt den ballen han skulle tatt hadde det ikke blitt tellende at Kos tapte en duell uansett.

Link to comment
Share on other sites

Thorstvedt bør ikke være i samme studio som Jon Hartvig Børrestad

 

Det har du forsåvidt rett i, men Børrestad burde ikke vært i studio i det hele tatt. Er vel kanskje den i studio som har minst greie på fotball. Solheim i Canal+ visste iallefall hva han snakket om, i motsetning til Børrestad

Link to comment
Share on other sites

Desidert værst synes jeg Lundekvam er.

 

Fantastisk irriterende hvordan han konstant avbryter de andre i studioet. Virker som det irriterer dem også.

Også er det forferdelig mye gjentakelse av hva de andre sier, bare formulert på en litt annen måte.

En er ikke automatiske kvalifisert til å være på skjermen selv om man har 400 (?) kamper i PL....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...