Jump to content

TV2s Premier League-sendinger


Daggy

Recommended Posts

Børrestad og co har helt klart en plan bak "smøringen" til storklubbene, men jeg synes de har blitt mye bedre etter hva de var i oppstarten. Har blitt mer positivt snakk rundt Swansea, Norwich og de andre få klubbenen som faktisk prøver å spille positiv fotball. Er vanskeligere og snakke engasjert og positivt rundt spillet til lag som Stoke, Sunderland, Aston Villa og de lagene som kun går inn for å ødelegge spillet til motstanderne. Nå hadde ikke jeg tilgang til Premier League sendingene når Lars Tjærnås og co styrte sendingene, men jeg vil tror de hadde en lignende gjennomgang i sitt studio.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 367
  • Created
  • Last Reply

Syns Canal + hadde et langt mer saklig fokus på fotballen, ift TV2.

 

Jon & Co skal hele tiden blåse opp hver eneste liten fillesak som skjer. Bare Usain Bolt tar et lite steg inne på OT-matten begynner de å rope og oie som om CL-finalen ble avgjort samtidig. Hvis AVB hadde to skjeer med sukker i teen sin på treningsfeltet i 1984 istedenfor bare én skje, skal de bruke en halvtime på å snakke om det og le av sine egne vitser.

 

Er så jævlig irriterende.

Link to comment
Share on other sites

Syns Canal + hadde et langt mer saklig fokus på fotballen, ift TV2.

 

Jon & Co skal hele tiden blåse opp hver eneste liten fillesak som skjer. Bare Usain Bolt tar et lite steg inne på OT-matten begynner de å rope og oie som om CL-finalen ble avgjort samtidig. Hvis AVB hadde to skjeer med sukker i teen sin på treningsfeltet i 1984 istedenfor bare én skje, skal de bruke en halvtime på å snakke om det og le av sine egne vitser.

 

Er så jævlig irriterende.

Årets innlegg! Couldn't agree more.

Link to comment
Share on other sites

Stort pluss i boka for Lars. Han uttalte akkurat at han ikke liker at lag som Stoke vinner over lag som spiller fin fotball ;)

Han uttalte også at Giroud er en dårlig kombinasjonspiller.. Tror ikke han har sett så mye av Oliver.. Han har imponert meg, fantastisk fysikk, avslutningene kommer..

Link to comment
Share on other sites

Han uttalte også at Giroud er en dårlig kombinasjonspiller.. Tror ikke han har sett så mye av Oliver.. Han har imponert meg, fantastisk fysikk, avslutningene kommer..

Eller så har han sett mye av Giroud. Den eneste flikken han får til i dag kommer etter at han mister ballen og den går i bena til en Stokespiller før den går til Arteta. Ellers ingenting: ikke en gjenlegging, ikke en flikk, ikke en avslutning. 11 hjørnespark og ikke en gang var han i nærheten av ballen.

Link to comment
Share on other sites

Eller så har han sett mye av Giroud. Den eneste flikken han får til i dag kommer etter at han mister ballen og den går i bena til en Stokespiller før den går til Arteta. Ellers ingenting: ikke en gjenlegging, ikke en flikk, ikke en avslutning. 11 hjørnespark og ikke en gang var han i nærheten av ballen.

Siden dere tydeligvis har bestemt dere for å hate Giroud så "scoutet" jeg Belhanda i hele fjor fordi jeg trodde vi skulle signere han og Giroud var MEGET god.

Link to comment
Share on other sites

Eller så har han sett mye av Giroud. Den eneste flikken han får til i dag kommer etter at han mister ballen og den går i bena til en Stokespiller før den går til Arteta. Ellers ingenting: ikke en gjenlegging, ikke en flikk, ikke en avslutning. 11 hjørnespark og ikke en gang var han i nærheten av ballen.

 

Beklager RP7, men du har virkelig på deg "HaterGiroud" brillene dine. Minner nesten litt om refser i sin kritikk av Song.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Beklager RP7, men du har virkelig på deg "HaterGiroud" brillene dine. Minner nesten litt om refser i sin kritikk av Song.

Absolutt ingen hater Giroud briller. Er du uenig i oppsummeringen? I såfall spennende å høre hva han var involvert i av link-up spill som var opptakten til diskusjonen.

Ingen dårlig spiller, men dessverre ikke vist meg noe som tyder på at han skal bringe oss videre

Link to comment
Share on other sites

Absolutt ingen hater Giroud briller. Er du uenig i oppsummeringen? I såfall spennende å høre hva han var involvert i av link-up spill som var opptakten til diskusjonen.

Ingen dårlig spiller, men dessverre ikke vist meg noe som tyder på at han skal bringe oss videre

Vanskelige forhold, vi har hatt Van Persie som er kanskje verdens beste spiss i link-up spillet og dermed blitt bortskjemte, Giroud, Podolski, Chamakh og Bendtner er alle andre typer spisser og vi må tilpasse pasningene vi sender mer etter dem.

Link to comment
Share on other sites

Absolutt ingen hater Giroud briller. Er du uenig i oppsummeringen? I såfall spennende å høre hva han var involvert i av link-up spill som var opptakten til diskusjonen.

Ingen dårlig spiller, men dessverre ikke vist meg noe som tyder på at han skal bringe oss videre

 

Han tok ned ballen konstant med en Stoke spiller i ryggen, vant uttallige hodedueller (både offensivt og defensivt) var involvert i et par flotte angrepstrekk og var nærme å score fra rundt 35 meter. Ikke overimponert, men jeg ser at han har kvaliteter. Hadde også en del løp som ikke ble plukket opp.

 

Har også nevnt tidligere at jeg ikke syntes at 4-2-3-1 er det optimale når det kommer til Giroud eller Podolski. For å spille denne rollen så må man ha god fysikk og en helt vanvittig teknikk, men til og med da så blir det tungt. Giroud er sterk og har forholdsvis god teknikk og muligens vil han kunne klare å tilpasse seg denne posisjonen etterhvert, men pdd. så ser jeg helst at vi går over til 4-1-2-3 for å støtte opp Giroud og frigjøre Arteta og gjøre oss mindre avhengig av Cazorla.

Link to comment
Share on other sites

 

Siden dere tydeligvis har bestemt dere for å hate Giroud så "scoutet" jeg Belhanda i hele fjor fordi jeg trodde vi skulle signere han og Giroud var MEGET god.

Igjen; ingen dårlig spiller, men han må brukes til det han er god på. I Arsenal blir han satt til å gjøre det han er svakest på og da blir det ikke mye ut av det.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Han tok ned ballen konstant med en Stoke spiller i ryggen, vant uttallige hodedueller (både offensivt og defensivt) var involvert i et par flotte angrepstrekk og var nærme å score fra rundt 35 meter. Ikke overimponert, men jeg ser at han har kvaliteter. Hadde også en del løp som ikke ble plukket opp.

 

Har også nevnt tidligere at jeg ikke syntes at 4-2-3-1 er det optimale når det kommer til Giroud eller Podolski. For å spille denne rollen så må man ha god fysikk og en helt vanvittig teknikk, men til og med da så blir det tungt. Giroud er sterk og har forholdsvis god teknikk og muligens vil han kunne klare å tilpasse seg denne posisjonen etterhvert, men pdd. så ser jeg helst at vi går over til 4-1-2-3 for å støtte opp Giroud og frigjøre Arteta og gjøre oss mindre avhengig av Cazorla.

Er helt enig med deg i at han må brukes på en annen måte. Ryddet i eget forsvar og gikk i dueller offensivt og det er bra. Problemet er bare at Arsenal har veldig lite glede av en ren duellspiller foran hvis leggene skal komme bakfra. Vi har ingen spillere bortsett fra Ramsey som tar de løpene og han kom ikke inn før kampen omtrent var drept.

"Skuddet" hans på kontringer er jeg temmelig overbevist om var et forsøk på gjennomspill som gled av foten. Når man ser vinkelen på kroppen hans så er det lite sannsynlig at han forsøker et skudd. Begovic er heller ikke spesielt langt ute og av kampene jeg har sett Giroud før så hadde det vært veldig overraskende om han skulle forsøke noe slikt.

Link-up spillet forøvrig syns jeg var veldig svakt, men det gikk heller ingen løp så han hadde det ikke lett.

 

Link to comment
Share on other sites

Igjen; ingen dårlig spiller, men han må brukes til det han er god på. I Arsenal blir han satt til å gjøre det han er svakest på og da blir det ikke mye ut av det.

Han viste i Montepelier at han kan linke opp også, men det er sjeldent en spiller kommer rett inn et lag og "kjenner" alle lagkameratene og vet hvordan de tenker. Skal sies at jeg ikke er superfornøyd med det Giroud og Podolski har prestert enda, men er heller det at jeg syns Cazorla har tatt nivået tidlig enn at de to tar det sent. (Podolski var forøvrig god i dag, men syns han virker skremmende lite målfarlig ifht det jeg har sett av han før.)

Link to comment
Share on other sites

En annen ting jeg likte bedre med Canal + var deres nære samarbeid med supporterunionen og de norske supporterklubbene. Er faktisk langt mer interessant å høre på når lederen av Norwich' norske supporterklubb snakker om sin klubb, enn at Morten Langli skal sitte der og late som om han har peiling på Norwich liksom.

 

Canal + pleide å ha en utrolig flink og behagelig programleder, én ekspert og kanskje en eller to interessante gjester.

Link to comment
Share on other sites

En annen ting jeg likte bedre med Canal + var deres nære samarbeid med supporterunionen og de norske supporterklubbene. Er faktisk langt mer interessant å høre på når lederen av Norwich' norske supporterklubb snakker om sin klubb, enn at Morten Langli skal sitte der og late som om han har peiling på Norwich liksom.

 

Canal + pleide å ha en utrolig flink og behagelig programleder, én ekspert og kanskje en eller to interessante gjester.

Helt enig Wilshere. TV2 sine sendinger er ren og skjær lidelse. Savner Solheim.

Link to comment
Share on other sites

Det er så jævlig mye mas og kjas i TV2. Støyende og krampevittige.

Jeg kjører min vanlige medisin - MUTE!!

En god medisin. En fotballsending for meg fungerer slik: Slå på lyd når dommeren blåser i gang kampen. Slå av lyd i pausen. Slå på igjen nr 2. omgang starter, slå av sendingen ved kampslutt.

Blir jeg for provosert av kampkommentator så går jeg i stumfilmmodus. Er jeg heldig så er ikke arsenalkampen på PL1 eller PL2, og da er muligheten for engelske kommentatorer større.

 

Det er ikke bare med TV2-sendinger jeg kjører denne rutinen, det er minst like viktig i kamper fra Viasat4/TV3. I tillegg så kjører jeg "blokkering" på alt pre-/post-kamp og pausesnakk. Dog er det et viktig unntak, hvis jeg kommer over en CL-kamp på dansk/svensk viasat så nyter jeg av og til dette pratet, for der er det personer med kunnskap som som kan det å formidle den. Til og med ex-united stjerner.

Link to comment
Share on other sites

Blir jeg for provosert av kampkommentator så går jeg i stumfilmmodus. Er jeg heldig så er ikke arsenalkampen på PL1 eller PL2, og da er muligheten for engelske kommentatorer større.

Sliter med å se på kamper uten lyd, synd med tanke på at lyden på Sumo ofte er out of sync.

Link to comment
Share on other sites

Langli for noen dager siden: "Arsenal skal slite hardt for å komme blant de fire beste denne sesongen. De virker svekket, totalt sett".

Langli i går ettermiddag: "Arsenal kommer til å være med helt der oppe".

 

Det sier litt om hvor mye meningsløst reportere lirer av seg helt spontant. For meg har ikke slik studio- og kommentator-pjatt noen som helst verdi. Jeg setter alltid på kampen rett før den begynner og slår rett av etter høydepunktene (som de dessverre drøyer litt med noen ganger). Jeg synes fremdeles at Canal+ hadde mye bedre PL-sendinger, selv om jeg ikke pleide å se på dem heller.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...