Jump to content

TV2s Premier League-sendinger


Daggy

Recommended Posts

Det jævla studioet til TV2 er som nevnt over et forbaska hønsehus. Kakler i kjeften på hverandre støtt, og kameraet kastes frem og tilbake for å få med det som skjer. Ingen av kommentatorene er noe tess heller.

 

Og Jon Hartvig Børrestad snakker på en så irriterende, "hakkete" måte hvor han skal si alt så tydelig at det bare høres helt falskt ut.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 367
  • Created
  • Last Reply

Det jævla studioet til TV2 er som nevnt over et forbaska hønsehus. Kakler i kjeften på hverandre støtt, og kameraet kastes frem og tilbake for å få med det som skjer. Ingen av kommentatorene er noe tess heller.

 

Og Jon Hartvig Børrestad snakker på en så irriterende, "hakkete" måte hvor han skal si alt så tydelig at det bare høres helt falskt ut.

 

La merke til akkurat det samme! ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg syns Langli er en flink kommentator. Han er engasjert, og har et fint språbruk. Jeg la også merke til at han

sa feil på Berbatov i går, men hvilke kommentatorer er det som ikke gjør det? Jeg syns Langli er bedre enn samtlige av Canal+ kommentatorene. Unntaket er selvfølgelig Kenneth Fredheim.

 

Forøvrig er jeg enig i at jeg savner mer autoritet fra Børrestad. Han klarer ikke holde igjen sine gjester, og de

prater i munnen på hverandre konstant. Dette er de nødt til å gjøre noe med.

Link to comment
Share on other sites

Synes den godeste gamle Erik the viking driter seg mer og mer ut i studio. Når det er 3 minutter minimum i tillegg idag mellom Everton og Manure, og Everton scorer to mål på overtid så mener han at det ikke er noe å legge til tid for.

 

Det skal legges til for bytter, skader og uthaling av tiden. Kan ikke se at mål inngår i noen av de tingene. Hvor mye skal man legge til for et mål, 30 sek, 1 min eller mer?..

Torstvedt har nok helt rett i det han sier.

Link to comment
Share on other sites

da var sumo bestillt for en mnd, men ikke mye til kvalitet på det. Kan det ha med kabelen jeg har til tv`en. eller er det internett tilkoblingen min? Noen som vet, hastigheten ble målt til 4200 eller noe..

Hvis du virkelig målte 4200 så skulle jo det tilsi topp kvalitet. Med det dårlige trådløse nettverket hjemme hos mor og far målte jeg 1600 og hadde god kvalitet (hjemme har jeg 5000 ;)). Muligens noe i veien med HDMI kabelen din (det var HDMI du brukte ikke sant?)

Link to comment
Share on other sites

Det skal legges til for bytter, skader og uthaling av tiden. Kan ikke se at mål inngår i noen av de tingene. Hvor mye skal man legge til for et mål, 30 sek, 1 min eller mer?..

Torstvedt har nok helt rett i det han sier.

 

Jeg mener å huske en kamp mellom manure og shitty ifjor der de la til og vel så det når shitty scora rett før 90. Det kan selvsagt gå at det var OT og der spiller man som kjent til manure vinner.

Ellers så vil jeg si at tilleggstiden er minimum, dvs minimum 3 minutter. Når det da går inn to mål på overtid, da er det klart at det forsvinner effektiv spilletid av de minimum 3 minutter som er lagt til ved å få laget over på egen halvdel å komme igang med spillet igjen. Er i hvertfall sånn jeg føler det burde være. Hadde vært noe annet om det var maks 3 minutter tillegg.

 

 

Hvis du virkelig målte 4200 så skulle jo det tilsi topp kvalitet. Med det dårlige trådløse nettverket hjemme hos mor og far målte jeg 1600 og hadde god kvalitet (hjemme har jeg 5000 ;)). Muligens noe i veien med HDMI kabelen din (det var HDMI du brukte ikke sant?)

 

Den hastigheten sier meg ingenting, men er jo tydeligvis nok det jeg har da(er trådløst, om det har noe å si) Men nei, jeg brukte ikke hdmi, var ett impulskjøp av sumo rett før kick off. Må kanskje anskaffe meg en slik kabel ;). Ble litt arg når jeg så at de sendte kampen på hd3, "Heldigvis" så byttet de rimelig kjapt :P

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener å huske en kamp mellom manure og shitty ifjor der de la til og vel så det når shitty scora rett før 90. Det kan selvsagt gå at det var OT og der spiller man som kjent til manure vinner.

Ellers så vil jeg si at tilleggstiden er minimum, dvs minimum 3 minutter. Når det da går inn to mål på overtid, da er det klart at det forsvinner effektiv spilletid av de minimum 3 minutter som er lagt til ved å få laget over på egen halvdel å komme igang med spillet igjen. Er i hvertfall sånn jeg føler det burde være. Hadde vært noe annet om det var maks 3 minutter tillegg.

Den hastigheten sier meg ingenting, men er jo tydeligvis nok det jeg har da(er trådløst, om det har noe å si) Men nei, jeg brukte ikke hdmi, var ett impulskjøp av sumo rett før kick off. Må kanskje anskaffe meg en slik kabel ;). Ble litt arg når jeg så at de sendte kampen på hd3, "Heldigvis" så byttet de rimelig kjapt ;)

 

Det er ikke effektiv spilletid i fotball. Skal man da legge til for mål i vanlig spilletid også?

Hvor mange minutter feil en dommer la til i en Unitedkamp kan vel ikke brukes som argument for at andre dommere skal gjøre det samme. Dommeren blåste etter 3 min og ca 30 sek, dvs allerede over minste tillagte tid.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke effektiv spilletid i fotball. Skal man da legge til for mål i vanlig spilletid også?

Hvor mange minutter feil en dommer la til i en Unitedkamp kan vel ikke brukes som argument for at andre dommere skal gjøre det samme. Dommeren blåste etter 3 min og ca 30 sek, dvs allerede over minste tillagte tid.

 

Det blir jo lagt til tid utifra hvor mye stopp det er i spillet, ved skade er det stopp, ved bytte er det stopp, ved drøying er det stopp og jeg mener også at ved scoring er det stopp. Det er bare min mening, igår ved de to scoringene er jeg ganske sikker på at det gikk mellom 1 og 1,5 minutt med stopp i spillet. Derav mener jeg at det burde bli lagt til mer en det halve minuttet. Men det er bare min mening.

Link to comment
Share on other sites

Enig. Dimitri Berbatov, Langli ? Prøv igjen !

Irriterte meg grenseløst over det der!! Men han er ganske flink til å se ting og engasjere seg i kampen, ikke det verste TV2 kunne kommet opp med, men de fleste som sitter i studioet holder såvidt bedre kvalitet enn Viasat4s ekspertstudio..

Link to comment
Share on other sites

Det blir jo lagt til tid utifra hvor mye stopp det er i spillet, ved skade er det stopp, ved bytte er det stopp, ved drøying er det stopp og jeg mener også at ved scoring er det stopp. Det er bare min mening, igår ved de to scoringene er jeg ganske sikker på at det gikk mellom 1 og 1,5 minutt med stopp i spillet. Derav mener jeg at det burde bli lagt til mer en det halve minuttet. Men det er bare min mening.

Det er akkurat det som er forskjellen. Regelverket åpner for 30 sekunder tillegg for bytter. Ved skader skal dommer legge til den faktiske tiden det tar hvis hjelpemannskaper skal ut på banen. Ved uthaling av tid er det en skjønnsmessig vurdering. Naturlige stopp i spillet som ved innkast, dødballer, scoringer etc gir ikke tillegg så fremt det ikke er unødvendig uthaling av tid.

Link to comment
Share on other sites

Lundekvam er vel et godt eksempel på at en god fotballspiller (med norske øyne og norsk nivå), ikke nødvendigvis er flink/dyktig til å analysere/diskutere/gi meningsfulle ord som ekspert i et fotballstudio.

 

Rp7:

Naturlige stopp i spillet som ved innkast, dødballer, scoringer etc gir ikke tillegg så fremt det ikke er unødvendig uthaling av tid.

 

Ser man tiden Stoke og Rovers med Gamst bruker på innkast iløpet av en kamp, så er det rart ikke det blir nye krav på dette området med tanke på tilleggsminutter.

Link to comment
Share on other sites

Det begynner å irritere meg en del etterhvert at de snakker som om Chelsea og United er de eneste som har mulighet til å ta gull og sølv. Det er jo viktig at Chelsea får en luke fra UNITED. Ta dere en bolle...

 

gjeeesp! :P

 

det er vel lenge siden vi har hatt noen grunn til å la oss provosere av dårlig norsk journalistikk om engelsk fotball, inkludert en fullstendig mangel på nøytralitet. De eneste som har klart det på en forbilledlig måte er Solheim & co i Canal+. De tronet jo flagg på en sjarmerende måte, samtidig som de klarte å oppføre seg som profesjonelle journalister. I forhold oppfører jo TV2 folka seg som en gjeng med useriøse guttunger, ihvertfall det lille jeg har orket å se til nå.

Link to comment
Share on other sites

Canal+ gjorde en god jobb. Jeg vet ikke om de hadde planer å utvide Premier league tilbudet sitt med mer HD-kanaler. Stiller meg både positivt og negativt på Tv2 sin side. Det er fantastisk at de sender alle kampene i HD, men sendingene har de en del å jobbe med for at tilbudet dems skal kunne tilfredsstille alle. Konklusjonen min er at jeg er fornøyd med Tv2, av den grunn at alt sendes i HD.

 

Sånn ellers får jeg pine meg gjennom cl kamper i SD. Forferdelig!!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Fantastisk at de endelig fant en norsk mann med peiling å intervjue, jeg er stor fan av Tor Kristian Karlsen! At Lundekvam klarer å vri Karlsens budskap på at de fleste City har kjøpt til at det blir vanskelig å få så mange klassespillere til å fungere sammen er bare idiotisk. Hiv ut Lundekvam på gata igjen og hent inn noen med peiling!

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk at de endelig fant en norsk mann med peiling å intervjue, jeg er stor fan av Tor Kristian Karlsen! At Lundekvam klarer å vri Karlsens budskap på at de fleste City har kjøpt til at det blir vanskelig å få så mange klassespillere til å fungere sammen er bare idiotisk. Hiv ut Lundekvam på gata igjen og hent inn noen med peiling!

Skjerp deg ang. Lundekvam. Du trenger ikke sparke en som har lagt nede. Du kan si at han ikke er bra kommentator, men å gjøre det på den måten du gjør det er feil.

 

Når det gjelder TV2 så skal de roses for at de har en hel pakke:

 

- De har 3 HD-kanaler

- Mulighet for å se ALLE kamper på nettet

- De har engelske studiosendinger (Fanzone, Saturday Highlights osv)

- De har klassiske PL-Kamper

 

Så om noen av dere mener at selve studiosendingene er litt dårligere enn canal+ hadde, så er det ingen tvil om at alt det andre veier opp!

Link to comment
Share on other sites

Skjerp deg ang. Lundekvam. Du trenger ikke sparke en som har lagt nede. Du kan si at han ikke er bra kommentator, men å gjøre det på den måten du gjør det er feil.

 

Når det gjelder TV2 så skal de roses for at de har en hel pakke:

 

- De har 3 HD-kanaler

- Mulighet for å se ALLE kamper på nettet

- De har engelske studiosendinger (Fanzone, Saturday Highlights osv)

- De har klassiske PL-Kamper

 

Så om noen av dere mener at selve studiosendingene er litt dårligere enn canal+ hadde, så er det ingen tvil om at alt det andre veier opp!

 

Vel, siden du nevner kun ros kan jeg ta fram det som jeg mener ikke er fullt så bra.

 

Joda, de skal skryt for at alt sendes i HD, men etter min mening er ikke "alle kamper på nett" noe spesielt bra tilbud pga. av særdeles varierende kvalitet (er ihvertfall ikke HD som de skryter av) og det blir en dobbel pris. Syns det er helt uaktuelt å betale for Sumo i tillegg. Med TV2 PL HD + Sumo for 2-300 kr. skulle jeg vurdert det.

 

- De sender 3 kamper kl. 16 på de tre kanalene, men hvorfor viser de ikke resten av kampene (fra Sumo) i opptak fra kl. 18 på HD2 og HD3? De blir omtrent aldri brukt utenom lørdag kl. 16. Sløsing. Mulig de ikke har lov, men det er en dårlig deal vil jeg si. Alle kampene i opptak vises jo på HD1 og ofte langt på natt.

 

- Samtidig opplever en del seere problemer med fargekvaliteten på en del av kampene/sendingene sine (Flimring/vibrering, spesielt på rød/blå). Ikke sikkert det er TV2 sin feil, men det er der og burde kunne rettes på. (Finnes ikke på andre HD-kanaler).

 

- Usynkron på lyd og bilde forekommer hver helg. Fryktelig irriterende, men heldigvis prøver de å rette opp det i løpet av kampene. Likevel...hvor vanskelig kan det være?

 

Studiosendingene er som forventet. En del fjas (mest fra Schau), en del morsomt, men lite analyse under kampene blir det litt rotete og daft. Greit nok med Lundekvam og Thorstvedt som som har erfaring fra PL. Han jeg ikke liker er programleder'n som bare er irriterende. Sorry, men de når ikke Solheim/Tjærnås/Fredheim til knærne en gang når det gjelder kvalitet på studiosendingene. Ventet ikke mer heller.

 

Ellers enig i at program fra Sky Sports er toppers!

Link to comment
Share on other sites

Hehe, i den nyeste artikkelen min til TGP2 har jeg brukt noe av det et par av dere skriver i denne tråden. Jeg er spent om dere kommer til å kjenne igjen uttalelesene deres :(

Håper du har skrevet noenlunde balansert da, og at du ikke bare har tatt med synspunktene til de som er negative.

Det tv2 har vært dårlige på er litt bilde/lydtekniske ting. Ellers så er det bare subjektiv synsing som preger kritikken.

- Jeg kan være enig i at Lundekvam har litt igjen før han blir en fullverdig mann i studio, men å si at Thorstvedt er dårlig er feil, og kanskje bare noen mener fordi at han har spilt for Tott. At det ellers også er Tottedominert i studioet, er kanskje litt kjipt (i forhold til i fjor da vi hadde vår Dag Solheim og den såkalte Arsenalmann Fredheim), men det betyr ikke at de er dårlig. Og det er bedre med Aleksander Schau enn Ronny Johnsen.

- Formen tv2 har valgt er mye bedre enn canal+ hadde. Med tre HD-kanaler, studiosendinger til ALLE kamper (i motsetning til canal+ som ikke hadde til kamper mandag, og ofte tirsdag/onsdag), sendinger fra Skysports og klassiske kamper. Ser at noen etterlyser kamper i opptak - for det første må det jo sies at det går an å ta opp kamper (de fleste dekodere i dag fikser det), for det andre så har jo de kamper i opptak, selv om de viser de kun på 1 PL-kanal.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...