Jump to content

TV2s Premier League-sendinger


Daggy

Recommended Posts

Ser ikke dette som et stort problem pr.d.d. Tv2 PL kommer sikkert til å rulere litt på kampene, og jeg vil tippe at også andre lag (Pool, Chelsea, Utd, Spurs, Villa, og evt City) også vil ha kamper som ikke kommer på disse 3 PL kanalene på enkelte helger.

Om det viser seg at Arsenal blir nedprioritert over tid, ja da er jeg med på å protestere på forskjellsbehandlingen. Foreløbig, synes jeg det er litt drastisk.

 

La de vise planen videre, og hvordan de prioriterer lagene.

Denne støtter jeg. Hvis det blir slik som det har vært i årevis på Viasat-platformen (Champions League), så er det grunn til å klage, men å lese en del av innleggene over her, er jo rett og slett flaut. Egoisme, narsissisme osv er ord jeg kommer på som beskriver en slik tankegang. Jeg synes det er bra at de små kan bli vist en gang i blant. Å klage over at "kun" 7 av 8 kamper blir vist på TV, er smålig!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 367
  • Created
  • Last Reply

Enig med Ravenghost. Nå må ikke folk skjemme seg ut her. Vi vises i 7 av 8 runder. Hvis ikke det er å bli prioritert så vet ikke jeg. Som fan av engelsk fotball unner jeg virkelig fans av Fulham og Wolves å se laget sitt mot annet enn topp 4 også...

Link to comment
Share on other sites

Nei dette burde ikke være noe å rope høyt for enda, men det skader muligens ikke å rope litt allikevel. Om mange sender mail til TV2 er vel ikke dette noe som kan skade våre sjanser senere, men heller sende et signal til TV2 om at det er mange som ønsker å se arsenal spille på kanalen.

 

Som sagt er ikke dette noe urettferdig behandling fra TV2s side ennå, men tviler allikevel på at lag som united, chelsea og liverpool blir nedprioritert i forhold til slike kamper.

Link to comment
Share on other sites

Synes i utgangspunktet det ikke er på sin plass å sende slike mailer, men hvis noen gjør det, håper jeg at de har en konstruktiv tone i mailen, og ikke usaklige meldinger. Får de inn mange mail med "hatsk" innhold, så tror jeg ikke akkurat det slår positivt ut.

Link to comment
Share on other sites

Synes i utgangspunktet det ikke er på sin plass å sende slike mailer, men hvis noen gjør det, håper jeg at de har en konstruktiv tone i mailen, og ikke usaklige meldinger. Får de inn mange mail med "hatsk" innhold, så tror jeg ikke akkurat det slår positivt ut.

Akkurat det er min bekymring også! Kan fort bli å skyte seg selv litt i foten...

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som om det blir siste helg med tv2 PL fotball på skjermen min, når det gjelder alt annet enn selve kampene.

Mye rot på det tekniske planet, (spesielt igår), og de virker liksom ikke forberedt.

 

Irriterer meg mer og mer over hva som blir sagt i studioet, og måten det blir sagt på. Det virker så unaturlig, for det virker som om de prøver alt for å imponere/være morsomme under disse minuttene i studioet.

Det samme om og om igjen, og nå er en "ivrig" Bohinen på banen med sine enorme kunnskaper om spillets faser.

 

Pub-intervjuene er også noe jeg synes trekker ned helhetsinntrykket, selv om vår kjære gooner klarte seg bra igår. Kan man ikke få de til studioet, og la de sitte å snakke om laget med sine kunnskaper en halvtimes tid enn dette opplegget?

Merkelig av Tv2, men slett ikke uventet.

 

Nei, uff... Blir nok en annen kanal når ikke det er spill for min del fremover, dette gir meg ingenting annet enn et irritert humør.

Link to comment
Share on other sites

Foreløpig så får jeg sett kampene hos andre, men jeg vurderer sterkt å bruke kronene det koster å opprette eget abonnement på PL-kanalene. Har fra før Canal Digital så det er mest sannynlig at den plattformen blir valgt.

Men jeg vurderer også å gå for nett-distribusjonen via tv2Sumo, det jeg har sett av stabilitet (Sumos basispakke) før Premier League kom på nettet var akseptabel. Men jeg regner med att antall brukere har økt så jeg er usikker på hvor stabilt det er i dag.

Grunnen til at jeg i det hele tatt vurderer Sumo er at alle kampene er tilgjengelige direkte, og at jeg p.g.a. arbeid ikke er hjemme hver helg når det er kamp.

De aktuelle stedene der jeg kan koble meg opp på Sumo har bra bandvidde så det bør ikke være problem, og hvis jeg bruker det hjemme så er det en smal sak å koble signalet via PC til TV'en.

Men før jeg eventuell tar en bestemmelse så vil jeg gjerne ha en tilbakemelding fra dere, som eventuellt nå bruker Sumos PL-kanaler, med noen ord om stabiliteten og kvaliteten på det produktet dere mottar.

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som om det blir siste helg med tv2 PL fotball på skjermen min, når det gjelder alt annet enn selve kampene.

Mye rot på det tekniske planet, (spesielt igår), og de virker liksom ikke forberedt.

 

Irriterer meg mer og mer over hva som blir sagt i studioet, og måten det blir sagt på. Det virker så unaturlig, for det virker som om de prøver alt for å imponere/være morsomme under disse minuttene i studioet.

Det samme om og om igjen, og nå er en "ivrig" Bohinen på banen med sine enorme kunnskaper om spillets faser.

 

Pub-intervjuene er også noe jeg synes trekker ned helhetsinntrykket, selv om vår kjære gooner klarte seg bra igår. Kan man ikke få de til studioet, og la de sitte å snakke om laget med sine kunnskaper en halvtimes tid enn dette opplegget?

Merkelig av Tv2, men slett ikke uventet.

 

Nei, uff... Blir nok en annen kanal når ikke det er spill for min del fremover, dette gir meg ingenting annet enn et irritert humør.

Det går an å forstå det du mener, men:

 

- Du tror ikke at du tenker litt for mye at slik canal+ gjorde er slik det SKAL være, og således ikke er åpen for nye måter å gjøre det på?

- Og det finnes folk som liker den litt humoristiske vinklingen som er i studioet til tv2.

 

Personlig synes jeg det har vært bra det tv2 har levert, og jeg savner ikke noe særlig fra canal+ sin måte å gjøre det på. Måtte i så fall være Dag Solheim selv.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hørt mye blandet om hva folk synes om studioet. Jeg har ikke fått sett noe av det, men stiller meg skeptisk til ekspertene. Selv om man har vært en fotballspiller på ganske høyt nivå behøver det ikke bety at man har god fotballforståelse.

 

Den ene kampen som ikke vises, kan man bare se på stream gratis. Null stress! Selv om ikke topplag spiller kan det likevel være gode kamper, og jeg synes det er greit at man rullerer så lenge det er gjort på en rettferdig måte. Rivaloppgjørene mellom Sunderland og Newcastle kan bli gøy!

Link to comment
Share on other sites

Det går an å forstå det du mener, men:

 

- Du tror ikke at du tenker litt for mye at slik canal+ gjorde er slik det SKAL være, og således ikke er åpen for nye måter å gjøre det på?

- Og det finnes folk som liker den litt humoristiske vinklingen som er i studioet til tv2.

 

Personlig synes jeg det har vært bra det tv2 har levert, og jeg savner ikke noe særlig fra canal+ sin måte å gjøre det på. Måtte i så fall være Dag Solheim selv.

 

Tja, må vel si at skysports er vel de jeg ser mest opp til, med tanke på hvordan de tenker før, under, og etter kamp. Hva de tenker om nøkkelfaktorer (slik de ser det før en kamp), taktiske vurderinger, og analyser.

Og; de har et helt annet konsept, enn det canal+ hadde.

 

For min del er det helt ok med humor, men ikke når det sitter folk i studioet konstant på jakt etter akkurat dette. Det burde komme litt naturlig.

Synes canal+ var lenger fremme med tanke på sine sendinger med tanke på "analyser, og dybde" enn det tv2 PL sålangt har hatt, men dette var ikke uventet. TV2 PL følger nok desverre de faglige og gode tv2 TL studioene med Wathne og Mini, der man virkelig ser at TV2 satser mer på underholdning/show enn den faglige biten.

 

Vi får være uenige :P

Link to comment
Share on other sites

Det går an å forstå det du mener, men:

 

- Du tror ikke at du tenker litt for mye at slik canal+ gjorde er slik det SKAL være, og således ikke er åpen for nye måter å gjøre det på?

- Og det finnes folk som liker den litt humoristiske vinklingen som er i studioet til tv2.

 

Personlig synes jeg det har vært bra det tv2 har levert, og jeg savner ikke noe særlig fra canal+ sin måte å gjøre det på. Måtte i så fall være Dag Solheim selv.

 

Enig med deg.

Gidder ikke la litt for mye humor ødelegge det jeg setter så stor pris på; Arsenalfotballen og forventningene som bygger seg opp gjennom studiosendinger.

 

Mitt råd: ikke la dere irritere, men kos der i stedet.

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som om det blir siste helg med tv2 PL fotball på skjermen min, når det gjelder alt annet enn selve kampene.

 

Samme her. Fra nå av kommer jeg til å slå på kanalen fem minutter før kampen begynner og skifte umiddelbart når trynet til Børrestad dukker opp på skjermen etter kampslutt.

Link to comment
Share on other sites

For min del er det helt ok med humor, men ikke når det sitter folk i studioet konstant på jakt etter akkurat dette. Det burde komme litt naturlig.

 

Enig med deg her. Har ingenting imot Aleksander Schau, men måten tv2 bruker han på synes jeg blir litt slitsomt i lengden..

Link to comment
Share on other sites

Det går an å forstå det du mener, men:

 

- Du tror ikke at du tenker litt for mye at slik canal+ gjorde er slik det SKAL være, og således ikke er åpen for nye måter å gjøre det på?

- Og det finnes folk som liker den litt humoristiske vinklingen som er i studioet til tv2.

 

Personlig synes jeg det har vært bra det tv2 har levert, og jeg savner ikke noe særlig fra canal+ sin måte å gjøre det på. Måtte i så fall være Dag Solheim selv.

 

For min del savnes ("han tjukke i canal plus") på det sterkeste, men må si jeg liker sendingene til tv2 jeg..

iforhold til sendingene på viasat er jo dette himmelen..

Da Fjørtoft ikke eier humor og ikke har noe fotballforståelse, syns jeg Bohinen og co har snev av humor og betraktelig mer fotballforsåelse, men dette er min mening bare ;)

Link to comment
Share on other sites

For min del savnes ("han tjukke i canal plus") på det sterkeste, men må si jeg liker sendingene til tv2 jeg..

iforhold til sendingene på viasat er jo dette himmelen..

Da Fjørtoft ikke eier humor og ikke har noe fotballforståelse, syns jeg Bohinen og co har snev av humor og betraktelig mer fotballforsåelse, men dette er min mening bare :P

 

Du snakker helt sikkert om vår kjære medsupporter Dag Solheim, som for øvrig ikke er tjukk lenger!

 

Din sammenligning med Viasat holder mål. For meg sier det imidlertid mest om hvor dårlig Viasat faktisk er, snarere enn at TV2 er brukbart eller bra. Det er trolig større enighet her om hva vi skal si om Viasat og studiostaben dems. ;)

Link to comment
Share on other sites

Du snakker helt sikkert om vår kjære medsupporter Dag Solheim, som for øvrig ikke er tjukk lenger!

 

Din sammenligning med Viasat holder mål. For meg sier det imidlertid mest om hvor dårlig Viasat faktisk er, snarere enn at TV2 er brukbart eller bra. Det er trolig større enighet her om hva vi skal si om Viasat og studiostaben dems. ;)

 

Synes du treffer ganske godt blink, ut ifra min mening. Viasat er jo ikke engang i nærheten av å holde et akspetabelt nivå, for makan til mye "store ord" og "lite seriøsitet" har jeg aldri opplevd tidligere. Tv2 er mye bedre, og det sier sitt om Viasat og ikke tv2 :P

I sommer så jeg kun VM sendinger og kamper, på svensk tv. De holder alltid et godt nivå med tanke på det å snakke om kampen på en seriøs måte, og har folk i studioet som ikke lirer av seg drit sending etter sending.

De har folk i studioet som er forberedt, som har kunnskaper, som vil diskutere fotballen, og som har en avslappet stemning i studioet uten å prøve å vinne prisen for "flest morsomme kommentarer i en sending".

 

På dette feltet, burde vi absolutt ha lært av svenskene.......

 

Men; dette var desverre forventet den dagen Tv2 fikset rettighetene. Nå får man håpe at Wathne, Mini, Nordlie, Hoff, og alle de andre avdanka fotballspillerene de drasser med i sendinger, holder seg borte fra PL sendingene i fremtiden også........

Link to comment
Share on other sites

Du snakker helt sikkert om vår kjære medsupporter Dag Solheim, som for øvrig ikke er tjukk lenger!

 

Din sammenligning med Viasat holder mål. For meg sier det imidlertid mest om hvor dårlig Viasat faktisk er, snarere enn at TV2 er brukbart eller bra. Det er trolig større enighet her om hva vi skal si om Viasat og studiostaben dems. ;)

 

jepp, viasat sine sendinger er under enhver kritikk. lavmål. bratseth forsøker noen ganger å komme med noe vislig, men da blir det forsøkt fleipet bort av dvergen, eller tidenes dårligste programleder. fjørtoft var en god fotballspiller, men noen programleder eller komiker blir han aldri. soler var omtrent på samme nivå som spiller, som det han er som ekspert. elendig. tv2 har vist seg fra en god side, og vi som var mest skeptiske til deres pl satsing, har fått sett at vår uro var ubegrunnet. heldigvis. tenk bare hvordan sendingene ville blitt med mini og hoff i studio. nei, så langt har tv2 imponert med kvalitetssendinger. la oss håpe at fortsettelsen blir like bra.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...