Jump to content

TV2s Premier League-sendinger


Daggy

Recommended Posts

  • Replies 367
  • Created
  • Last Reply

Er det noen som veit om man må ha HD mottaker for å ha TV2 PL?

Mener å huske å ha lest at dettehar med hvilken leverandør(?) du har. TV2 tilbyr kanalene i både i HD og "vanlig", men de fleste leverandører velger kun å tilby bildene i HD.

Link to comment
Share on other sites

Har sett litt på kampene på TV2 PL HD nå og må si jeg syns de roter mye med sykroniseringen av lyd og bilde på sendingene samt en del hakking på lyden og forstyrrelser på lyden. Fryktelig irriterende!

Ellers stusser jeg litt over HD-kvaliteten på disse kanalene så langt. Mener jeg har sett skarpere bilder på andre HD-kanaler. Det kan være dekoderen, men tror ikke det. Har forøvrig Canal Digital kabel-tv.

 

Noen andre som har erfaringer på dette?

 

Greie studiosendinger så langt. Skjønner derimot ikke at de har lov til å sende reklamefilmer når det er betal-tv..

Link to comment
Share on other sites

Har sett litt på kampene på TV2 PL HD nå og må si jeg syns de roter mye med sykroniseringen av lyd og bilde på sendingene samt en del hakking på lyden og forstyrrelser på lyden. Fryktelig irriterende!

Ellers stusser jeg litt over HD-kvaliteten på disse kanalene så langt. Mener jeg har sett skarpere bilder på andre HD-kanaler. Det kan være dekoderen, men tror ikke det. Har forøvrig Canal Digital kabel-tv.

 

Noen andre som har erfaringer på dette?

 

Greie studiosendinger så langt. Skjønner derimot ikke at de har lov til å sende reklamefilmer når det er betal-tv..

 

Jeg merker også problemene med lyden. Det knitrer, og de sliter med synkroniseringen. Men de skal få lov til å ha innkjøringsproblemer. De skryter av å sende 5.1 lyd, det er det ikke. Det er et 5.1 signal, men det er ikke lyd i bakhøytalerne mine.

 

Bildet er bra det, men har ikke utstyr for å måle bitrate osv. Du kan lese mer om det her her. Brukeren som kaller seg Bobben1 har peiling.

 

Studiosendingene syns jeg er bra, kanskje litt mange som vil prate av gangen, men det er forståelig. Det er seriestart!

Jeg stusset også på reklamen. Det er riktignok bare de snuttene som går igjen og igjen, og de selskapene sponser sendingen, så kanskje de har funnet et smutthull der? Det er uansett sikkert nok av folk som har sett det samme som oss, som sier i fra til nettavisene, hvis dette ikke er lov ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg merker også problemene med lyden. Det knitrer, og de sliter med synkroniseringen. Men de skal få lov til å ha innkjøringsproblemer. De skryter av å sende 5.1 lyd, det er det ikke. Det er et 5.1 signal, men det er ikke lyd i bakhøytalerne mine.

 

Bildet er bra det, men har ikke utstyr for å måle bitrate osv. Du kan lese mer om det her her. Brukeren som kaller seg Bobben1 har peiling.

 

Studiosendingene syns jeg er bra, kanskje litt mange som vil prate av gangen, men det er forståelig. Det er seriestart!

Jeg stusset også på reklamen. Det er riktignok bare de snuttene som går igjen og igjen, og de selskapene sponser sendingen, så kanskje de har funnet et smutthull der? Det er uansett sikkert nok av folk som har sett det samme som oss, som sier i fra til nettavisene, hvis dette ikke er lov B)

 

Er litt spesielt dette med lyden for hos meg er den ekstra lav på disse kanalene i forhold til andre kanaler på kabel-nettet. Måtte guffe opp 5-10 hakk ekstra på forsterker'n for å få skikkelig lyd.

Jeg merket også dette med 5.1 lyden. Heller lite lyd i bakhøyttalerne ja, men det blir jo sånn hvis ikke sendingen er i surround.. Prøvde å sette på stereo på forsterkeren og da ble lydkvaliteten dårligere ift. 5.1 syns jeg.

Mer mono-aktig og det hørtes innimellom ut som kommentatorene snakket inn i et rør. ;)

Link to comment
Share on other sites

hmm er det flere som sliter med "flimring" i bildet på kampen som går nå?? håper det, ellers så er tven min på vei til helvete ;)

Det regner noe inn i helv... kanskje det er det B) Ser nesten ut som dårlig kvalitet på grunn av regnet

Link to comment
Share on other sites

Kun 45 minutter unna tv2 sin første dag, og jeg er ikke veldig imponert.

 

+ Bildekvalitetene, selv om det har vært noe tekniske problemer. Dette får gå på kvoten på dårlig vær og at det er første dag. Uansett HD på kampene, er veldig bra.

 

Så noen minuser:

 

- Før, under, og ettersendinger består av mye prat om alt mulig og repriser. Gruer meg virkelig til Bohinen og en viss x-Southampton spiller skal vise seg frem.

 

- Savner forhåndsanalyser. Hva med statistikk, spillesystemene til lagene som skal spille, historikk, hvilke viktige faktorer som kan utgjøre en viktig del av kampbildet (midtstopper/spiss- midtbaneduell, ving/back, osv osv)

 

- MYE repriser på alle de andre kampene i alle pauser. Kan man ikke bruke pausene til å analysere den kampen man faktisk sitter å ser????

 

- Bohemen-påfunnet, hva var hensikten? Tull!

 

- Må man ha jævla pling på alle kampene på oddsen? Et jævla slit å høre på..... De som har tippet på oddsen får gå inn på nettet, text-tv, eller evt vente til pausen/etter kamp, hvor tv2 kan ha resultater på skjermen mens man snakker i studio. Meget irriterende!! (og det var det også på canal+)

 

Nei, jeg tror nok det blir slik som jeg trodde, når tv2 fikk denne kontrakten. Kampene får jeg sett, og det er jeg glad for. Sendingene (før, pausen, og etter kampslutt) vil jeg nok styre unna, for dette gav meg ikke så mye.

Link to comment
Share on other sites

Kun 45 minutter unna tv2 sin første dag, og jeg er ikke veldig imponert.

 

+ Bildekvalitetene, selv om det har vært noe tekniske problemer. Dette får gå på kvoten på dårlig vær og at det er første dag. Uansett HD på kampene, er veldig bra.

 

Så noen minuser:

 

- Før, under, og ettersendinger består av mye prat om alt mulig og repriser. Gruer meg virkelig til Bohinen og en viss x-Southampton spiller skal vise seg frem.

 

- Savner forhåndsanalyser. Hva med statistikk, spillesystemene til lagene som skal spille, historikk, hvilke viktige faktorer som kan utgjøre en viktig del av kampbildet (midtstopper/spiss- midtbaneduell, ving/back, osv osv)

 

- MYE repriser på alle de andre kampene i alle pauser. Kan man ikke bruke pausene til å analysere den kampen man faktisk sitter å ser????

 

- Bohemen-påfunnet, hva var hensikten? Tull!

 

- Må man ha jævla pling på alle kampene på oddsen? Et jævla slit å høre på..... De som har tippet på oddsen får gå inn på nettet, text-tv, eller evt vente til pausen/etter kamp, hvor tv2 kan ha resultater på skjermen mens man snakker i studio. Meget irriterende!! (og det var det også på canal+)

 

Nei, jeg tror nok det blir slik som jeg trodde, når tv2 fikk denne kontrakten. Kampene får jeg sett, og det er jeg glad for. Sendingene (før, pausen, og etter kampslutt) vil jeg nok styre unna, for dette gav meg ikke så mye.

 

Jeg er enig i at det er altfor mye repriser. Jeg merket at jeg switchet fordi jeg ble rett og slett lei. Dette må de slutte med.

 

Bohemen påfunnet syns jeg absolutt ikke var noe tull. At supporterne for lagene får uttale seg på TV, syns jeg bare gir en ekstra dimensjon.

 

Stort sett bra i studio også, syns jeg da. Kanskje ikke den dybden enda, men kan jo håpe det kommer seg.

 

Pling på oddsen har det vel vært i alle år? Så det er vel bare noe vi må leve med.

 

 

Så jeg gir de absolutt godkjent. Det eneste minuset er alle reprisene av målene. De finner forhåpentligvis ut av hva som fungerer og ikke når de får litt erfaring.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i at det er altfor mye repriser. Jeg merket at jeg switchet fordi jeg ble rett og slett lei. Dette må de slutte med.

 

Bohemen påfunnet syns jeg absolutt ikke var noe tull. At supporterne for lagene får uttale seg på TV, syns jeg bare gir en ekstra dimensjon.

 

Stort sett bra i studio også, syns jeg da. Kanskje ikke den dybden enda, men kan jo håpe det kommer seg.

 

Pling på oddsen har det vel vært i alle år? Så det er vel bare noe vi må leve med.

Så jeg gir de absolutt godkjent. Det eneste minuset er alle reprisene av målene. De finner forhåpentligvis ut av hva som fungerer og ikke når de får litt erfaring.

 

Er helt enig at supportere kan få uttale seg, men da burde man drasse de til studioet. Nå var det jo folk i bakgrunnen som bare surret, og som ville komme på skjermen for enhver pris. Få de i studioet, og la de snakke om laget før, under, og etter kamp, med sine øyne og sin kunnskap til klubben/spillerene. Kanskje tv2 hadde fått litt mer dybde og innsikt med dette?

 

Om vi har levd med pling før, så går det ann å tenke nytt. (eller gammeldags med f.eks kun tippekupongen som et alternativ). Norsk 2.divisjon (eller 3.divisjon for den saks skyld) passer seg liksom ikke når det er PL kamp på skjermen, men det er bare min smak og mening. Sett resultatene på skjermen i pausen og etter kamp. Er man ikke fornøyd med dette, så er kanskje ikke selve kampen det mest attraktive...; og da er det jo bare å følge med på f.eks livescore på nettet??

Skysports har ikke pling, og de klarer seg jo veldig godt med sitt konsept?

Link to comment
Share on other sites

Kanskje ikke alle er enig, men jeg savnet at de viser et kort klipp av målene fra de andre kampene når man ser på hovedkampen kl. 16.

Nå viste de dem flere ganger i pausen og etter kampen, men jeg syns det er like bra å få se de med en gang i et lite vindu på hovedkampen.

 

Og jeg vil gjenta det med usynkronisert bilde og lyd som skjedde i flere kamper og programmer utover kvelden. Under Blackburn-Everton på HD2 hakket lyden under hele kampen.

 

Jeg forventet ikke like bra kvalitet på studiosendingene som Canal+, men de har vel vært ok etter dag 1.

Er veldig enig i at de burde ha noen fans i studio. Fra supporterklubber osv.

Kan jo hende det kommer etterhvert når de ikke har gjest fra England.

Link to comment
Share on other sites

 

Om vi har levd med pling før, så går det ann å tenke nytt. (eller gammeldags med f.eks kun tippekupongen som et alternativ). Norsk 2.divisjon (eller 3.divisjon for den saks skyld) passer seg liksom ikke når det er PL kamp på skjermen, men det er bare min smak og mening. Sett resultatene på skjermen i pausen og etter kamp. Er man ikke fornøyd med dette, så er kanskje ikke selve kampen det mest attraktive...; og da er det jo bare å følge med på f.eks livescore på nettet??

Skysports har ikke pling, og de klarer seg jo veldig godt med sitt konsept?

 

Pling er e MUST! Det har vært der, det er der, og det skal fortsatt være der. Enten det er Senja, VBK eller Darlington det plinges for!

Link to comment
Share on other sites

Er helt enig at supportere kan få uttale seg, men da burde man drasse de til studioet. Nå var det jo folk i bakgrunnen som bare surret, og som ville komme på skjermen for enhver pris. Få de i studioet, og la de snakke om laget før, under, og etter kamp, med sine øyne og sin kunnskap til klubben/spillerene. Kanskje tv2 hadde fått litt mer dybde og innsikt med dette?

 

Om vi har levd med pling før, så går det ann å tenke nytt. (eller gammeldags med f.eks kun tippekupongen som et alternativ). Norsk 2.divisjon (eller 3.divisjon for den saks skyld) passer seg liksom ikke når det er PL kamp på skjermen, men det er bare min smak og mening. Sett resultatene på skjermen i pausen og etter kamp. Er man ikke fornøyd med dette, så er kanskje ikke selve kampen det mest attraktive...; og da er det jo bare å følge med på f.eks livescore på nettet??

Skysports har ikke pling, og de klarer seg jo veldig godt med sitt konsept?

 

Det er godt mulig at det ville vært enda bedre å supporterne i studio fremfor en pubforbindelse, jeg ser den.

Men jeg syns uansett at det var interresant, og de som ble intervjuet hadde faktisk noe fornuftig å komme med. Selv han spurs mannen hadde det!

 

Som Chaz sier over her, pling har det vært i alle år på norske tippekamper.

Så det er sikkert noe som er vanskelig å endre, det er kultur her.

Det er jo til og med funnet opp drikkeleker rundt plingen på tippekampen (!). Men jeg er enig med deg i at det hadde holdt med pling kun fra tippekuppongen.

 

Men vi må gi TV2 sjansen til å finne ut hva som fungerer og ikke. Er dere på facebook, kan man gå inn på TV2 sporten sin side, og komme med innspill der.

Eller man kan bruke sporten@tv2.no. Dette oppfordret de til etter sendingene i går, så det er jo helt tydelig at de ønsker å lytte til folket. Benytt sjansen!

Link to comment
Share on other sites

Pling er e MUST! Det har vært der, det er der, og det skal fortsatt være der. Enten det er Senja, VBK eller Darlington det plinges for!

 

Vi får være uenige Chaz ;)

Om jeg må ha med meg andre resultater, setter jeg enten pc`en i nærheten av der jeg ser kampen, eller går på pub hvor de har flere kanaler (f.eks skysports med live oppdtaringer fra hele ligaen)

Å se Arsenal i en viktig kamp med pling fra Senja, VBK, eller evt Moss, det gjør ikke meg noe annet enn at det er forstyrrende og irriterende..... pling, pling, pling, pling, pling, pling, pling, pling.

 

Men; det er godt vi kan ha forskjellige meninger, ellers hadde værden vært et kjedelig sted å være :)

Link to comment
Share on other sites

Jævla amatøra!!! Hadde sagt opp Canal+-abonnementet, og fikk i ettertid en regning jeg ikke giddet å betale. På grunn av den har de sperret TV2 PL-kanalene inntil den regningen blir betalt. Og de får kun registrert betalinger i virkedagene. Også sperrer de den rett før City-Tottenham kampen.

 

ARGH!!!!!!!!!!!!!!!!!! Da er det bare å ta til takke med Livesport...

Link to comment
Share on other sites

Jævla amatøra!!! Hadde sagt opp Canal+-abonnementet, og fikk i ettertid en regning jeg ikke giddet å betale. På grunn av den har de sperret TV2 PL-kanalene inntil den regningen blir betalt. Og de får kun registrert betalinger i virkedagene. Også sperrer de den rett før City-Tottenham kampen.

 

ARGH!!!!!!!!!!!!!!!!!! Da er det bare å ta til takke med Livesport...

 

Betaler du ikke, så må du jo ta konsekvensen av det. Værre enn det er det ikke.

Link to comment
Share on other sites

Morsomt oppsinn fra FK Fotball gjengen der. Jeg er positiv etter to dager med TV2 Premier League. Jeg hadde ikke store forhåpninger, kompetansen til enkelte eksperter (les: Thorstvedt) er ikke særlig bra. Mye bra innslag, og intervjuer. Det virker som TV2 har gode kontakter i England, liker særlig godt at de viser reportasjer fra Sky, som jo er en meget dyktig kanal. Liker også meget bra at det var pling i alle tre kampene som ble vist 16:00.

Link to comment
Share on other sites

Rimelig grei start er min dom. Men for guds skyld; la oss slippe de der idiotiske intervjuene fra diverse Oslo puber, gud så lite interessante spørsmål og ditto svar. Spar oss seere for det rølpet, vi er da for pokker ikke tilbakestående!

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke om det er nevnt før på forumet, men er det ikke litt urovekkende at studio i Premier League kanalen skal bestå av 3 spurs fans (Thorstvedt, Shau og Aune) og Bohinen? Savner Dag allerede... ;)

 

Ser at Erik the viking tar med tre av våre spillere på sitt drømmelag.

Ellers fire Chelseaspillere, to fra Manchester United, en fra Tottenham og en fra Liverpool.

Spillere Mancini betaler vanvittige summer for ønsker ikke Thorstvedt på sin førsteoppstilling.

 

Han kan da ikke ha så mye i mot oss.

 

 

Og selvfølgelig for ordens skyld:

http://msn.tv2sporten.no/fotball/england/s...ue-3265330.html

Link to comment
Share on other sites

Jeg er glad jeg bestemte meg for at jeg ikke skulle betale for disse TV2-kanalene hjemme. Dårlige/irriterende kommentatorer, kjedelig studio og patetiske egenproduserte innslag. TV-apparatene bør gå rett på og rett av ved kampstart og kampslutt, for her var det ikke mye annet enn selve kampene det var verdt å se. Gjør heller som jeg stort sett gjør - hør på musikk under kamper i stedet og spar deg for mye vrøvl.

 

Pling for Langoddsen kunne jeg ikke brydd meg mindre om. Jeg vil bare se kampen, gjerne med litt beskjeden, meningsfull prating fra kommentatorene og litt repriser etter kampslutt. God lyd- og bildekvalitet ser jeg på som en selvfølge i 2010, iallfall for svindyre kanaler som dette. TV3 har feilet på absolutt alle punkter i alle år. TV2 er litt bedre, men de klarer ikke å få solgt produktet sitt til meg. Canal+ var OK på det meste, med unntak av noen dårlige kommentatorer.

 

Jeg er for øvrig helt eing med Caribo angående mål i andre kamper som spilles samtidig med den man ser, men jeg kan godt forstå det om det er delte meninger i forhold til dette også.

 

Kanskje ikke alle er enig, men jeg savnet at de viser et kort klipp av målene fra de andre kampene når man ser på hovedkampen kl. 16.

Nå viste de dem flere ganger i pausen og etter kampen, men jeg syns det er like bra å få se de med en gang i et lite vindu på hovedkampen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...