Jump to content

Fotball-VM 2010


Safe Hands

Recommended Posts

Jo, fordi det er helt fantastisk at mini-miniputt nasjon som Uruguay gang på gang klarer å produsere de verdensstjerne de gjør. Enkelt og greit derfor!

Enig der. Satt med et håp i kveld om at på et eller annet mirakuløst vis så ville begge lag vinne å gå til finalen :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 213
  • Created
  • Last Reply

Trist, men uansett har Uruguay gjor et fantastisk mesterskap. Fortjent seier til Holland dog.

Virker som det er en del konflikter innad i Holland (som vanlig). Virker nesten som en del spillere velger bort Van Persie som pasningsalternativ. RvP har vært svak i VM, men når sant skal sies så får han jo ikke allverdens av baller å jobbe med. Tipper at det var beskjeden han ga treneren når han ble byttet ut og virket sur. Tror ikke det var byttet som plagde han, heller det at det virker som enkelte som bruker han som siste utvei hva pasninger gjelder

Link to comment
Share on other sites

Virker nesten som en del spillere velger bort Van Persie som pasningsalternativ.

 

Akkurat dette er meget påfallende, så mye at det neppe kan skrives på konto for tilfeldigheter lenger. Det er like merkverdig at dette ikke oppfattes av kommentatorer og "eksperter". Enten det ellers er det bare oss og Robin selv som ser syner?

Link to comment
Share on other sites

Filmingen til Völler i den situasjonen, og filmingen til Klinsmann tidligere i kampen, som medførte at Argentina fikk en spiller utvist var rett og slett kvalmt å se på, og er hovedgrunnen til at Tyskland står øverst på lista over landslag jeg misliker sterkt. Eller for å si det på en annen måte, så skyr jeg laget som pesten. Etter å ha sett kamper fra VM i 82 i ettertid, og måten Schumaker forsøkte å ta livet av Battiston på, har heller ikke vært med på å bedre inntrykket jeg har av dette landslaget.

 

Ja, overfallet på Battiston, og at Tyskland slapp unna med det er noe av det verste jeg noen gang har sett på en fotballbane. Vel er Tyskland gode, og de er flinke til å heve seg i mesterskap. Men jeg har aldri hatt sansen for tysk maskinfotball. Og at mange av seirene er "ufortjente" i den forstand at AVGJØRENDE episoder som har gått deres vei har vært grove feilvurderinger av dommerne (som episoden med Battiston), har bare forsterket inntrykket. Det er noe ManU'sk over Tyskland rett og slett! Derfor anser jeg det som HELT uforenlig å holde med Arsenal og Tyskland på samme tid! B) Linekers gamle ord om at fotball er en kamp mellom 22 mann og Tyskland ender opp som vinner, uavhengig av om det er fortjent eller ikke, står ved lag.

 

men ut over det er VM knekkende likegyldig for meg. Det er BARE Arsenal som betyr noe i fotballens verden!

 

Akkurat dette er meget påfallende, så mye at det neppe kan skrives på konto for tilfeldigheter lenger. Det er like merkverdig at dette ikke oppfattes av kommentatorer og "eksperter". Enten det ellers er det bare oss og Robin selv som ser syner?

 

vi er da vel ikke paranoide? I mine øyne er goonere de mest objektive og velanalyserende av alle fans! :) B)

Link to comment
Share on other sites

Akkurat dette er meget påfallende, så mye at det neppe kan skrives på konto for tilfeldigheter lenger. Det er like merkverdig at dette ikke oppfattes av kommentatorer og "eksperter". Enten det ellers er det bare oss og Robin selv som ser syner?

 

Har også lagt merke til dette. Syntes Nederland virket som et helt annet lag allerede i første kampen mot Danmark. Van Persie som hadde vært veldig sentral i alle oppkjøringskampene til VM fikk så og si ikke en eneste ballberøing og de andre nederlandske spillerene virker som om de ikke ville sentre til han.

 

Van Persie har vært veldig god i VM syntes jeg personlig. Mtp. at han sjeldent mister ballen når han først får den, og har gjentatte ganger sendt igjennom spillere alene med keeper med briljante pasninger og flikker. Dessverre blir ikke dette gjentatt mot vår nederlandske maestro, men forhåpentligvis betyr det bare at van Persie har noe å bevise kommende sesong!

 

Nederland - Tyskland i finalen er det jeg håper på nå. Unner ikke de spanske drittsekkene noe.

Link to comment
Share on other sites

;)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Jul 7 2010, 04:03 PM) 201171[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Har også lagt merke til dette. Syntes Nederland virket som et helt annet lag allerede i første kampen mot Danmark. Van Persie som hadde vært veldig sentral i alle oppkjøringskampene til VM fikk så og si ikke en eneste ballberøing og de andre nederlandske spillerene virker som om de ikke ville sentre til han.

 

Van Persie har vært veldig god i VM syntes jeg personlig. Mtp. at han sjeldent mister ballen når han først får den, og har gjentatte ganger sendt igjennom spillere alene med keeper med briljante pasninger og flikker. Dessverre blir ikke dette gjentatt mot vår nederlandske maestro, men forhåpentligvis betyr det bare at van Persie har noe å bevise kommende sesong!

 

Nederland - Tyskland i finalen er det jeg håper på nå. Unner ikke de spanske drittsekkene noe.

Det har jo bestandig i nyere tid vært Nederlands problem at de har masse gode spillere som ikke tåler trynet på hverandre. Skal Nederland vinne mot Spania så må de bruke Van Persie mer. Trodde først jeg var paranoid, men etter kampen mot Uruguay så er jeg overbevist. Inters midtbanegeneral (klarer ikke stave navnet :P) spiller heller til en motspiller før han gir ballen til Van Persie.

Link to comment
Share on other sites

Inters midtbanegeneral (klarer ikke stave navnet :)) spiller heller til en motspiller før han gir ballen til Van Persie.

 

Tror ikke Sneijder er en av spillerne som eventuelt ikke kommer overens med van Persie. De virket iallefall som meget gode venner når de gikk rundt banen sammen etter seieren mot Brasil.

 

Jeg har derimot merket meg at Kuyt er en spiller som aldri legger til van Persie.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke Sneijder er en av spillerne som eventuelt ikke kommer overens med van Persie. De virket iallefall som meget gode venner når de gikk rundt banen sammen etter seieren mot Brasil.

 

Jeg har derimot merket meg at Kuyt er en spiller som aldri legger til van Persie.

 

For ikke å snakke om Robben, men når jeg tenker meg om så får ingen pasninger derfra?

Link to comment
Share on other sites

:P--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Jul 7 2010, 04:03 PM) 201171[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Har også lagt merke til dette. Syntes Nederland virket som et helt annet lag allerede i første kampen mot Danmark. Van Persie som hadde vært veldig sentral i alle oppkjøringskampene til VM fikk så og si ikke en eneste ballberøing og de andre nederlandske spillerene virker som om de ikke ville sentre til han.

 

Van Persie har vært veldig god i VM syntes jeg personlig. Mtp. at han sjeldent mister ballen når han først får den, og har gjentatte ganger sendt igjennom spillere alene med keeper med briljante pasninger og flikker. Dessverre blir ikke dette gjentatt mot vår nederlandske maestro, men forhåpentligvis betyr det bare at van Persie har noe å bevise kommende sesong!

 

Nederland - Tyskland i finalen er det jeg håper på nå. Unner ikke de spanske drittsekkene noe.

 

Det har jo bestandig i nyere tid vært Nederlands problem at de har masse gode spillere som ikke tåler trynet på hverandre. Skal Nederland vinne mot Spania så må de bruke Van Persie mer. Trodde først jeg var paranoid, men etter kampen mot Uruguay så er jeg overbevist. Inters midtbanegeneral (klarer ikke stave navnet :)) spiller heller til en motspiller før han gir ballen til Van Persie.

van Persie har IKKE vært veldig god i VM. Han har likevel ikke vært så dårlig som bl.a Semb skal ha det til. Å være ensom spiss er ikke lett, noe Semb ikke forstår tydeligvis. Men vPersie har mye å gå på

Link to comment
Share on other sites

Uruguay - Diego Forland. Takk. Den hyllesten dere kommer til å få i Montevideo er så vanvittig fortjent. For et lag, for en spiller. 3 494 382 innbyggere; og så greier man å produsere et slikt landslag. Jeg bøyer meg i støvet. Ydmykt takk!

 

Arsene --->> Diego Forlan --->> løp og kjøp!

Link to comment
Share on other sites

I dag heier vi ALLE på Nederland! Har personlig heiet på Nederland gjennom hele turneringen, som Gooner liker jeg ikke spillestilen helt, men Spania har ikke vært så fantastiske i VM de heller. Men er selvfølgelig synd at nå etter 7 tette og intense kamper, kan vi vel ikke forvente mer enn rundt 20-30 kamper av Robin neste sesong (som vanlig)...... Blir vel skadet i August og forventet tilbake rundt juletider.

 

Hvor enn glad jeg er i Robin vil det bli minst like gøy å se reaksjonene til spillere som Xavi, Puyol, Pique, Pedro og Busquets, for ikke å glemme Fabregas-hater Del Bosque, som aldri smiler uansett, om Spania skulle tape. RvP har også alltid, av naturlige årsaker, vært mer "Arsenal-mann" enn Cesc (som allerede har et EM-gull). Vi skal heller ikke glemme Gio van Bronckhorst, som spiller sin siste kamp i dag! Nederlands kaptein har hatt en fin-fin karriere.

 

 

I går på Arsenals offisielle forum var det i en avstemning 24-0 i stemmer til fordel for Nederland!

 

Her er en annen avstemning fra Gunnerblog i dag: http://www.acepolls.com/polls/1137300-who-...world-cup-final

 

Van Persie har også, som vi alle vet, spart sitt beste til slutt. COME ON HOLLAND!

 

(Er sikkert mange som heier på Spania her - moralsk sett bør dere heie på hollenderne!!! ;) )

Link to comment
Share on other sites

Jeg klarer bare ikke å se hvordan dette nederlandske laget skal kunne slå Spania. tror Spania vinner veldig greit. I tillegg syns jeg det er en fornøyelse å se Xavi spille, en utrolig intelligent spiller. Han har den rollen i Spania som Fabregas sannsynligvis tar over om noen år, men akkurat nå er han ikke like god som Xavi og må sannsynligvis sitte mye på benken hvis han er så dum at han reiser til Barcelona nå

Link to comment
Share on other sites

Siden jeg i utgangspunktet ikke har noe lag jeg heier på, så avgjorde nasjonalsangene at jeg går for Nederland.

 

De fleste spillerne på Nederland sang til sin egen nasjonalsang, det var IKKE en eneste spansk spiller som sang til sin.....

 

(Nei begrunnelsen min er vel "useriøs", men en begrunnelse må jeg tross alt finne ;) )

Link to comment
Share on other sites

Hehe. Vet at et/flere av landene i VM har nasjonalsang uten tekst (eller et eller annet som gjorde at det var normalt å ikke synge). Leste det i lokalavisa av en skribent som har veldig god peil. Han kritiserte en engelsk kommentator som klaget på dette ene laget som ikke sang under nasjonalsangen.. Husker ikke om dette var Spania..

 

Så det KAN være du må finne en ny grunn Polljen ;)

 

Forøvrig, isolert sett, helt enig : Man SKAL synge under nasjonalsangen !

Link to comment
Share on other sites

Finalen blir husket for tre ting: en katastrofal dommer, to sentrale mb spillere på Spania som ligger seg ned for ingenting, og Nils Johan Semb som er en elendig kommentator!

 

Tvilsomt....

 

Personlig holdt jeg med Nederland i finalen, likte ikke at samspillet mellom Fabregas og de andre Barca-midtbanespillerne satt så godt. Spania var kampen sett under ett det beste laget og vant VM fortjent. Fabregas var fantastisk de minuttene han spilte, håper for Guds skyld han er Arsenalspiller også kommende sesong!

Link to comment
Share on other sites

Tvilsomt....

 

Personlig holdt jeg med Nederland i finalen, likte ikke at samspillet mellom Fabregas og de andre Barca-midtbanespillerne satt så godt. Spania var kampen sett under ett det beste laget og vant VM fortjent. Fabregas var fantastisk de minuttene han spilte, håper for Guds skyld han er Arsenalspiller også kommende sesong!

Hvis du ikke vil huske de tre tingene har du dårlig hukommelse...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...