Jump to content

Fotball-VM 2010


Safe Hands

Recommended Posts

Veldig fortjent !!

 

Synes Webb klarte seg VELDIG bra. En ekstremt vanskelig kamp å dømme. Den situasjonen med Puyol/Robben var vanskelig og begge mulige avgjørelser kan egentlig forsvares syns jeg. Desverre for Nederland utnyttet ikke Robben fordelen.

 

Edit: Kunne vært et rødt kort eller to også, men, som sagt, veldig vanskelig kamp

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 213
  • Created
  • Last Reply

Veldig fortjent !!

 

Synes Webb klarte seg VELDIG bra. En ekstremt vanskelig kamp å dømme. Den situasjonen med Puyol/Robben var vanskelig og begge mulige avgjørelser kan egentlig forsvares syns jeg. Desverre for Nederland utnyttet ikke Robben fordelen.

 

Edit: Kunne vært et rødt kort eller to også, men, som sagt, veldig vanskelig kamp

Enig i at det var en vanskelig kamp å dømme, og mange situasjoner knyttet til utvisninger osv, men selv vanskelige kamper inneholder mange situasjoner som er ganske lette å avgjøre, som for eksempel situasjonene som ble avgjørende for kampen. Først skal Nederland ha et soleklart hjørnespark. Deretter skal Elia ha et klart frispark etter en klar obstruksjon,men får det ikke. I stedet går Spania opp i ledelsen i angrepet etter...

Link to comment
Share on other sites

Howard Webb f***ed up når det gjaldt som mest. Utvisningen av Heitinga var latterlig, og hvordan han presterer å ikke gi hjørnespark til Nederland eller frispark til Elija i forkant av målet til Spania, er helt utrolig.

 

Alle har beskyldt Robben for å dive under hele VM. I dag stod han på bena. Det samme kan man jaggu ikke si om spanjolene. Og jeg blir kvalm av måten spanjolene i hver eneste situasjon flokker seg rundt dommeren for å prøve å påvirke dommeren til å gi kort.

 

Det var en rimelig klar fordel Spania i dømmingen i går. Men akkurat det kommer aldri den arrogante drittsekken til å innrømme.

 

Snakket med ett par engelskmenn etter kampen i går, og de var rett og slett flau på nasjonens vegne. Det verste er at dette liksom skal være den beste dommeren i England. Er det rart man klager på dømmingen i PL?

Link to comment
Share on other sites

Jeg driter egentlig i hele VM. Godt det er slutt og at alle våre spillere tilsynelatende er kommet fra det uten varige mén. Til tross for min likegyldige holdning til hvem som skulle gå seirende ut av dette må jeg innrømme at jeg er så mett av katalansk arroganse og de medfølgende groupiene i TV-studio at jeg håpet på oranje som vinner. Sånn gikk det ikke, men ingen tårer av den grunn.

 

Spania har langt fra vært brilliante, og de vinner VM først og fremst som følge av defensiv soliditet. Så har de noe Wenger burde merke seg, de har matchvinnere i begge ender av banen. Iker Casillas og David Villa har nærmest egenhendig dradd med seg Spania til de avsluttende kampene . Spania var også ett samlet lag, lag i motsetning til finalemotstander Nederland som hadde to lag på banen, Sneijder/Robben og de andre. Robin van Persie har fått mye pes fra kommentatorer i dette VM, og selv om han ikke har briljert så har det heller ikke vært mulig å briljere. Resepten der i gården har alt for mye vært beinknusing, vinne ball, Sneijder, Robben, drible, balltap.

 

Foran dette VM tippet jeg at vinneren ville bli enten Argentina, Nederland, Spania eller Tyskland. Jeg fikk med med 3 av 4 semifinalister. Argentina manglet, og om dem har vi sett at Messi ikke er i nærheten av Maradonaklasse. I alle fall ikke ennå. Han er ennå ung. Dessuten møtte de på Tyskland, som nok har det det laget med det høyeste maksnivået i VM. De har imidlertid ikke bredden til Spania, og det ble deres bane. De klarte ikke å erstatte Thomas Müller i kvartfinalen. Müller har vært dette VM's store stjerneskudd etter min mening. Skjønt, noen stor overraskelse var heller ikke det. Han har vært en av det mest fremtredende i årets Bayern suksess.

 

Arsenal ellers? Vel, Diaby klarte seg bra på et klovnelag og Eboue er en racer på koreansk. That's it. England var tro mot sin tradisjon. Høyt opp og rett ned. Heller ikke overraskende. Når Emile Heskey er en "viktig spiller", så trenger du egentlig ikke å analysere noe mer. Da vet du at kvaliteten i dette laget ikke er tilstrekkelig.

 

Nå ser jeg frem til en ny sesong. Fremst og bakerst, Arsené. VM vinnerene hadde Casillas/Villa.

 

Almunia/van Persie? Give me a break!!

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke vil huske de tre tingene har du dårlig hukommelse...

 

Ja, det er selvsagt hukommelsen min det er noe galt med. At du fokuserer på Semb etter en spennende VM-finale er selvsagt helt naturlig.... Alle kommer jo til å huske denne finalen for Sembs kommentering... Ingen kommer til å huske at Iniesta var fenomenal kampen igjennom, alle kommer til å huske at han kastet seg ned for ingenting. Personlig kan jeg ikke huske en eneste gang han gjorde det.

 

Webb hadde en under gjennomsnittlig kamp i dag, men han var ikke å utrolig dårlig som dere skal ha det til.

 

Det var en rimelig klar fordel Spania i dømmingen i går. Men akkurat det kommer aldri den arrogante drittsekken til å innrømme.

 

Jeg fikk med meg at Nederland ble snytt for en corner og et frispark, men bortsett fra det så var han fair synes jeg. Dårlig, men fair. Forøvrig fullstendig lavmål å kalle han for en arrogant drittsekk, spesielt fra deg som har vært såpass skinnhellig på forumet i lang tid nå.

Link to comment
Share on other sites

Jeg driter egentlig i hele VM. Godt det er slutt og at alle våre spillere tilsynelatende er kommet fra det uten varige mén. Til tross for min likegyldige holdning til hvem som skulle gå seirende ut av dette må jeg innrømme at jeg er så mett av katalansk arroganse og de medfølgende groupiene i TV-studio at jeg håpet på oranje som vinner. Sånn gikk det ikke, men ingen tårer av den grunn.

 

Veldig enig dette, og litt enig resten av det du skriver.

 

Et tankekors at man kan spille 7 kamper og vinne VM ved å score 8 mål. Nå er det Arsenal som teller!

Link to comment
Share on other sites

Howard Webb f***ed up når det gjaldt som mest. Utvisningen av Heitinga var latterlig, og hvordan han presterer å ikke gi hjørnespark til Nederland eller frispark til Elija i forkant av målet til Spania, er helt utrolig.

 

Alle har beskyldt Robben for å dive under hele VM. I dag stod han på bena. Det samme kan man jaggu ikke si om spanjolene. Og jeg blir kvalm av måten spanjolene i hver eneste situasjon flokker seg rundt dommeren for å prøve å påvirke dommeren til å gi kort.

 

Det var en rimelig klar fordel Spania i dømmingen i går. Men akkurat det kommer aldri den arrogante drittsekken til å innrømme.

 

Snakket med ett par engelskmenn etter kampen i går, og de var rett og slett flau på nasjonens vegne. Det verste er at dette liksom skal være den beste dommeren i England. Er det rart man klager på dømmingen i PL?

 

Dette er i det store og hele piss og vas, Kim. Unskyld ordlyden. Howard Webb dømte godt i en MEGET vanskelig kamp. Å påstå at Howard Webb er en arrogant drittsekk faller på sin egen urimelighet. Hvordan kan du uttale deg slik?

 

Holland skal være sjeleglad at de ikke avsluttet kampen med 9 mann. En av svært få feil Webb gjorde var å IKKE utvise de Jong for kung fu sparket. Hadde det blitt utført MOT en Arsenal spiller, hadde du vært UTE AV DEG av sinne og indignasjon.

 

Greit at favoritten din Holland ikke vinner, men prøv med LITT gangsyn.

Link to comment
Share on other sites

Dette er i det store og hele piss og vas, Kim. Unskyld ordlyden. Howard Webb dømte godt i en MEGET vanskelig kamp. Å påstå at Howard Webb er en arrogant drittsekk faller på sin egen urimelighet. Hvordan kan du uttale deg slik?

 

Holland skal være sjeleglad at de ikke avsluttet kampen med 9 mann. En av svært få feil Webb gjorde var å IKKE utvise de Jong for kung fu sparket. Hadde det blitt utført MOT en Arsenal spiller, hadde du vært UTE AV DEG av sinne og indignasjon.

 

Greit at favoritten din Holland ikke vinner, men prøv med LITT gangsyn.

Gangsyn er mangelvare hos Kim, desverre. Jeg er enig i at dommeren klarte seg greit, jeg er uenig i at han var pro spania. Som du nevner Chaz så var en av hans feil å ikke gi nederland rødt kort tidligere.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Er nødvendigvis ikke enig i det, men akkurat her manglet det litt.

Jeg tror det aldri har skjedd før, men her må jeg si meg enig med "Kim". Ikke nødvendigvis med samme ordlyden, men det hadde ikke vært veldig vanskelig å dømme bedre i kampen i går.

 

Når det gjelder Webb, så snakker vi altså om mannen som er skyld i at det er 5 år siden sist Arsenal vant noe. Det var jo han som lot en offsideplassert Drogba score 1-1 mot oss i LC-finalen, og som ga Adebayor en latterlig utvisning i samme kamp.

 

Det skulle vært to røde kort til(De Jong og Puyol), men slike ting kan som sagt være litt hipp som happ. Men å unngå å se at frisparket til Nederland først er borti Fabregas, så Casillas, er helt ekstremt elendig. At dette viser seg å være det avgjørende i kampen, gjør ikke akkurat dommertabben mindre.

Link to comment
Share on other sites

Dette er i det store og hele piss og vas, Kim. Unskyld ordlyden. Howard Webb dømte godt i en MEGET vanskelig kamp. Å påstå at Howard Webb er en arrogant drittsekk faller på sin egen urimelighet. Hvordan kan du uttale deg slik?

 

Holland skal være sjeleglad at de ikke avsluttet kampen med 9 mann. En av svært få feil Webb gjorde var å IKKE utvise de Jong for kung fu sparket. Hadde det blitt utført MOT en Arsenal spiller, hadde du vært UTE AV DEG av sinne og indignasjon.

 

Greit at favoritten din Holland ikke vinner, men prøv med LITT gangsyn.

 

Howard Webb er en arrogant drittsekk i mine øyne. Jeg har enda tilgode å høre Howard Webb innrømme tabber etter kamper, hvor det kommer klart frem at han har tabbet seg ut. Måten han avfeier spillere på, etter å ha tabbet seg ut på det groveste, er heller ikke med på å rette opp inntrykket. At han gir Mathijsen gult kort for å slenge ballen i bakken, etter å ha meget god grunn til å gi dommer og linjemann huden full, er helt på trynet. Har du tabbet deg ut, så får du tåle å høre det.

 

Ja, de Jong skulle hatt rødt kort, men Heitinga skulle aldri hatt rødt kort. I tillegg skulle hver eneste spanjol ute på banen vært belønnet med gult kort for måten de hele tiden er oppi dommeren og gir tegn med hånden på at motspillerne skal belønnes med kort. Akkurat det er den største utingen jeg ser på en fotballbane.

 

Ja, Spania var det beste laget i går, men det endrer ikke det faktum at de vinner kampen på bakgrunn av to grove dommertabber. Iniesta var forøvrig i offside i trekket før pasningen fra Fabregas, og er med det sterkt delaktig i spillet.

 

Når det gjelder kommentarer som piss og vas og mangel på gangsyn, så skal jeg la det stå ubesvart.

Link to comment
Share on other sites

Iniesta var forøvrig i offside i trekket før pasningen fra Fabregas, og er med det sterkt delaktig i spillet.

 

SVT gikk gjennom alle faser i forkant av scoringen, med offsidelinjer på skjermen i trekket før Iniesta fikk ballen og når Fabregas sendte passningen. Han var aldri i offside, glitrende dømt av Webb der.

 

Jeg ser du irriterer deg over Spania i denne kampen. Jeg irriterte meg over Nederland, de spilte ufyselig stygt. I løpet av turneringen har jeg fått en spesiell avsmak for Robben, en skuespiller av verste sort!

 

Heitinga fikk to gule kort, helt greit det også. Jeg syns dommer klarte seg stort sett godt, hans største feil var å ikke sende de Jong av banen i første omgang. Slike spark burde resultert i utvisning og gjerne fengsel i etterkant også.

Link to comment
Share on other sites

I løpet av turneringen har jeg fått en spesiell avsmak for Robben, en skuespiller av verste sort!

 

At Robben er en diver er det vel ingen som har nektet for. Men i finalen holdt Robben seg på beina. Det er noe annet enn man kan si om enkelte spanjoler i gårsdagens kamp.

 

SVT gikk gjennom alle faser i forkant av scoringen, med offsidelinjer på skjermen i trekket før Iniesta fikk ballen og når Fabregas sendte passningen. Han var aldri i offside, glitrende dømt av Webb der.

 

Utifra de reprisene vi så på BBC, så såg det mistenkelig ut som offside. Men uavhengig av om han var i offside eller ikke, så forandrer det ikke det faktum at Webb tabbet seg ut på det groveste når han ikke ga hjørnespark til Nederland når frisparket til Sneijder gikk via både Fabregas og Casillas. Det forandrer heller ikke det faktum at Elija ble snytt for ett solekart frispark da han blir utsatt for obstruksjon i forkant av angrepet som førte til målet. Hadde Webb gjort jobben sin, hadde det ikke vært mål i den situasjonen.

 

Og ja, de Jong skulle vært utvist for å ha stemplet Alonso i brystet. Nok ett eksempel på at oppgaven med å dømme en VM-finale var alt for stor for Webb

Link to comment
Share on other sites

Howard Webb er en arrogant drittsekk i mine øyne. Jeg har enda tilgode å høre Howard Webb innrømme tabber etter kamper, hvor det kommer klart frem at han har tabbet seg ut. Måten han avfeier spillere på, etter å ha tabbet seg ut på det groveste, er heller ikke med på å rette opp inntrykket. At han gir Mathijsen gult kort for å slenge ballen i bakken, etter å ha meget god grunn til å gi dommer og linjemann huden full, er helt på trynet. Har du tabbet deg ut, så får du tåle å høre det.

Uening. Syting til dommeren skulle ikke vært lov i det hele tatt. Syting skulle vært straffet mye hardere. Det er bortkastet og forstyrrende. Når så man sist en dommer ombestemme seg på grunn av spillere som klager? Syting er en ukultur som har fått lov å slå rot i fotball. Er ingen andre idretter der det er i nærheten så mye klaging som i fotball. Hvorfor?

 

Ja, de Jong skulle hatt rødt kort, men Heitinga skulle aldri hatt rødt kort. I tillegg skulle hver eneste spanjol ute på banen vært belønnet med gult kort for måten de hele tiden er oppi dommeren og gir tegn med hånden på at motspillerne skal belønnes med kort. Akkurat det er den største utingen jeg ser på en fotballbane.

Enig i at dette er en uting på linje med syting som burde straffes. Med unntak av kapteinen så skulle ikke spillerne hatt lov til å snakke til eller på noen måte prøve å påvirke dommeren.

 

Ja, Spania var det beste laget i går, men det endrer ikke det faktum at de vinner kampen på bakgrunn av to grove dommertabber. Iniesta var forøvrig i offside i trekket før pasningen fra Fabregas, og er med det sterkt delaktig i spillet.

Spania vinner fordi de setter en av sine sjanser. Nederland gjorde det ikke. Å skylde på dommeren når Nederalnd, med en annen dommer, kunne avsluttet kampen med 8 spillere på banen blir bare for dumt. Nederland var ikke gode nok
Link to comment
Share on other sites

Kim; Spania er verdensmester, særs fortjent sådann, Nederland har både divere og griser, og Howard Webb dømte utmerket. Deal with it, and get on with the rest of your life! Og Puoyol skulle jeg mer enn gjerne sett i Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

Kim; Spania er verdensmester, særs fortjent sådann, Nederland har både divere og griser, og Howard Webb dømte utmerket. Deal with it, and get on with the rest of your life! Og Puoyol skulle jeg mer enn gjerne sett i Arsenal!

 

Du mener han dømte utmerket, jeg mener han tabbet seg ut på det groveste når det gjaldt som mest, på samme måte som han har en tendes til å gjøre i de store oppgjørene i PL. Vi er uenige. Deal with it, ande get on with the rest of your life :D

 

Spania vinner fordi de setter en av sine sjanser. Nederland gjorde det ikke.

 

De setter en sjanse de aldri skulle fått dersom dommeren hadde gjort jobben sin.

Link to comment
Share on other sites

La den som er uten skyld kaste den første sten...

 

Å klage på dommeren efter den oppvisningen i usportsligheter som Spania og Nederland fremførte i går, er sannelig freidig. Gristaklinger, trøyholding, teatralsk overspill, omringing av dommeren osv. osv.. Det ene like ille som det andre.

 

Den eneste som syntes interessert i å bevare VM-finalen som en kamp elleve mot elleve, var dommer Webb. Ære være ham, og fy skamme seg til resten!

Link to comment
Share on other sites

La den som er uten skyld kaste den første sten...

 

Å klage på dommeren efter den oppvisningen i usportsligheter som Spania og Nederland fremførte i går, er sannelig freidig. Gristaklinger, trøyholding, teatralsk overspill, omringing av dommeren osv. osv.. Det ene like ille som det andre.

 

Den eneste som syntes interessert i å bevare VM-finalen som en kamp elleve mot elleve, var dommer Webb. Ære være ham, og fy skamme seg til resten!

Det handler ikke om "skulle det vært utvisninger" osv. Slike ting er basert på skjønn. Webb kunne hatt en prikkfri kamp og likevel fått rettmessig skyllebøtte pga den latterlige avgjørelsen om ikke å gi nederland corner...

Link to comment
Share on other sites

Mener det var et tap for fotballen som idrett det som skjedde i finalen. Selv om både Spania og Nederland har vært kjent for å være fintspillende, viste de seg begge frem fra sin "onde" side. Utrolig mye drittslenging blant spillerne, mye diving og usportslige opptredener. Flere spillere utpå der burde fått rødt.

 

I tillegg burde dommeroppvisningene dette VM føre til at FIFA gjør noe, enten med regelverket, eller bruker penger for å hjelpe med ny teknologi.

Latterlig mange avgjørende feil av dommerne, og en del av de kommer av at det både går for fort for dem, og de ikke har nok hjelp. I tillegg synes jeg det gjennomsnittlige nivået på dommerne i VM(og verden) er altfor dårlig. Det bør være mulig å rette opp dette til en viss grad iallefall...

 

Edit: Og i følge denne traff ikke Robben RvP på en eneste pasning i løpet av finalen. Noe jeg veldig godt kan tro på. Gjennom hele dette VM-et har RvP blitt overlatt til seg selv alene på topp. Kuyt har totalt oversett ham, Sneijder har sett etter løpa til Robben fremfor RvP, og Robben har prøvd å gå selv så å si alle gangene han har fått ballen istedet for å spille til en bedre plassert spiller. RvP har flere ganger funnet rom, gått på gode løp som har åpnet for medspillere og vært veldig flink til å flikke ballen videre til spillere på løp i bakrom. Men, de gangene han selv har gått på løp for å få en gjennombruddsball har han enten blitt oversett eller pasningene har vært elendige.

 

Hvorfor det har vært sånn for vår "Flying Dutchman" vet jeg ikke, og både spillerne og treneren har avfeid at det har vært konflikter mellom de 4 nevnte spillerne, eller innad i laget for den saks skyld. Men noe må da være grunnen til at RvP har fått altfor få baller å jobbe med i dette VM-et? Får håpe det bare er tilfeldigheter og at de andre nederlenderne begynner å bruke han mer i spillet i oppkjøringa til EM i 2012. For hvis det fortsetter slik som det har gjort i VM er jeg redd han fort kan få en stygg knekk psykisk...

Link to comment
Share on other sites

Webb kunne hatt en prikkfri kamp og likevel fått rettmessig skyllebøtte pga den latterlige avgjørelsen om ikke å gi nederland corner...

 

Med unntak av et par avgjørelser HADDE Howard Webb i går en tilnærmelsvis prikkfri kamp. Det er han som skal ha man of the match award.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...