Jump to content

Fotball-VM 2010

Safe Hands

Recommended Posts

Hva er de mørke strekene på noen av Adidas draktene. Sett at noen av de franske draktene har det og argentinske, men ikke alle. Er en mørk stripe på hver side foran og noen fler bak. Trodde frankrike og argentina drakta var designet sånn, men det er bare noen av spillerne som har det på trøya :(

• Replies 213
  • Created
  • Last Reply

Hva er de mørke strekene på noen av Adidas draktene. Sett at noen av de franske draktene har det og argentinske, men ikke alle. Er en mørk stripe på hver side foran og noen fler bak. Trodde frankrike og argentina drakta var designet sånn, men det er bare noen av spillerne som har det på trøya :huh:

Det er så de skal få svingt armene sine fortere/lettere, slik at de kan oppnå større fart. :( De fungerer vel noenlunde som strekk eller noe i den duren. Da er det vel opptil hver enkelt spiller om han vil ha slikt på drakten eller ikke.

Det er så de skal få svingt armene sine fortere/lettere, slik at de kan oppnå større fart. :( De fungerer vel noenlunde som strekk eller noe i den duren. Da er det vel opptil hver enkelt spiller om han vil ha slikt på drakten eller ikke.

Det er godt de bruker penger på sånt :huh:

I dag braker det løs! Har aldri følt en slik spenning for et mesterskap som dette! Skal bli gøy å følge med våre spillere oppi dette :( Tror Nederland slår Argentina i finalen etter de har beseiret Spania og Italia i semifinalene..RVP eller David Villa tar toppscorertittelen..Frankrike ryker i gruppespillet,Paraguay og Uruguay overassker :huh: England ryker i kvarten,Portugal i 8dels

Fliring att jeg allerede har håpet inn noen kroner her da :) Tviler på England tar Tyskland i 8dels men om de gjør det kan de ryke mot Argentina i kvarten,da begynner dette å ligne noe..Tippet hos Stanleybet på att Frankrike ikke kom seg videre og att Uruguay vant gruppa..Videre har jeg Villa som toppscorer samt Nederland-Argentina i finalen,Nederland som vinnere og Argentina som runners up..Noen som tør å følge? :)

Litt spesielt at av de lagene som er ute av VM, er fordeling slik kontinentmessig:

Europa:

Italia

Frankrike

Serbia

Slovenia

Hellas

(Danmark)

Afrika:

Algerie

Nigeria

Sør-Afrika

Kamerun

(Elfenbenskysten)

Asia:

Nord Korea

Australia

Oceania:

New Zealand

Nord/mellomAmerika:

Ingen

Sør-Amerika:

Ingen

Europa og Afrika har gjort det under forventet, Asia bedre enn forventet, mens de amerikanske lagene har gjort enda bedre enn det igjen.

England har en utrolig høy snittalder. Ikke mange på det laget som er med i neste VM, for da vil de være så gamle:

James (44)

Johnson (30)

Upson (35)

Terry (34)

Cole (34)

Milner (28)

Gerrard (34)

Barry (33)

Rooney (29)

Defoe (33)

Green (34)

Hart (27)

Carragher (36)

Warnock (33)

Ledley King (34)

Dawson (31)

Wright Phillips (33)

Cole (33)

Lennon (27)

Carrick (33)

Crouch (33)

Heskey (36)

Altså er det ganske sannsynlig at kun fem-seks spillere fra årets tropp er med i neste tropp (Dawson, Lennon, Hart, Milner og Rooney).

Men slik de fremstår i dette VM, er det kanskje greit de bytter ut mange

Det finnes ingen unnskyldning for en dommerkvartett som klarer å "unngå" å se et såpass klart mål, som det som England vart snytt for. Men når det er sagt så vinner Tyskland likevel en klar seier, og jeg er sikker på at Tyskland ville vunnet selv om kampens forløp hadde vært litt annerledes.

England hadde noen brukbare (tildels meget bra) perioder, men er altfor ujevne kampen sett i sin helhet, og Tyskland er etter min mening bedre omtrent på alle posisjoner på banen. Den tyske midtbanen med Özil i spissen er svært bra, og med gode spisser, så tror jeg at i en kvartfinale så er det kun Tyskland som vil kunne gi Argentina (regner med at dei slår Mexico) kamp om en plass i semifinalen.

For en som er såpass anglofil som det jeg er, så har England vært en stor skuffelse i VM'10, og der er mange i den engelske troppen som har skuffet meg. Dei to største skuffelsene sett med mine øyne er Rooney og Capello. Den defensive delen av laget har heller ikke imponert meg.

Rooney har virket umotivert og ute av form og ikke i nærheten av de man kunne forvente av Englands "beste" spiller. Capello med sine disposisjoner bør være på vei tilbake til Italia, og forhåpentligvis så finnes det en engelsk trener som er kapabel til å ta over. For å ta dagens kamp som eksempel så bytter han ut to av englands beste spillere (Milner og Defoe) uten at jeg kunne se noe som skulle tilsi at noen av de var skadet/utmattet, og erstatterne var ikke så mye å skryte av heller.

Fantastiske kontringer av Tyskland.

Skandale dømming av dommeren. Capello leder dette England laget på en elendig måte.

Trodde faktisk Capello hadde litt mer "guts" enn han har bevist. Det viser seg fortsatt at man velger spillerne pga navn og ikke pga klokskap på landslaget til England.

Gerrard på venstrekant? Heskey?? Barry? det er rett og slett tragisk å se på. At man ikke setter Crouch innpå når man først bytter ut Defoe er jo helt utrolig. Midtbanen burde man tatt et klart valg. Enten Lampard eller Gerrard. De to funker ikke sammen. Hadde man bygget midtbanen rundt en av dem hadde man fått en mye større kraft, det er jeg rimelig sikker på. At Capello også bytter ut Milner er jo rett og slett imponerende. Han som faktisk klarte å skape veldig mye på høyrekanten i dag.

Terry er en skygge av seg selv. Rooney er skygge av seg selv. Defoe og Crouch har vært gode for Tottenham i år og hatt en bra formkurve på slutten av sesongen. Da burde de heller startet sammen på topp, i stedet for å ha Rooney som er totalt ute av form på topp. Han burde heller sittet på benken fra start og kommet innpå etterhvert.

At dommeren ikke godkjenner Lampard sitt mål oppsummerer hvilket elendig nivå dommerne i dette mesterskapet holder.

Nå er det bare å se frem imot Argentina i kveld :)

At Tyskland er bedre enn England i fotball er verken noe nytt eller overraskende. Slik har det (nesten) alltid vært. Jeg tror Capello er ferdig (i jobben), og at hans erstatter heter Arry Redknapp. Interessant nok.

Det hadde vært morsomt. Lurer på hva Yidsa sier da... Og tar Capello da over Tottene?

Özil og Neuer har imponert meg stort i dette VM, og er to spillere jeg med glede hadde sett iført Arsenaldrakt når sesongen sparker igang i august

Som jeg har skrevet i tråden "hvilke nye spillere ønsker dere?" kommer dette aldri til å skje...

Har litt lyst å kjøpe Mexico-drakt nå. Ingen tvil om at de vertfall ikke var svakere enn Argentina i dag. Men dommeren ville at Argentina skulle vinne, så...

Både Tyskland og Argentina fikk hjelp av dommeren, men forskjellen er at Tyskland fortjente klart å gå videre, noe man ikke kan si om Argentina

At Tyskland er bedre enn England i fotball er verken noe nytt eller overraskende. Slik har det (nesten) alltid vært. Jeg tror Capello er ferdig (i jobben), og at hans erstatter heter Arry Redknapp. Interessant nok.

(H)Arry er en meget aktuell kandidat, Roy Hodgson er også meget aktuell. Begge passer sannsynligvis bedre til jobben enn Eriksson og Capello.

Er det i det hele tatt en eneste Arsenalspiller som har levert i VM??

Diaby var god i én kamp. Siden rævva

Sagna var best av Arsenals franske forsvarere, men ikke imponerende

Gallas var forferdelig

Clichy viser at han er svak defensivt

Vela fikk ikke til en dritt, og ble helt rikti erstattet av en mye giftigere Manuspiller...

vPersie har riktignok ett mål, men også han under pari

Bendtner med 1 mål, men tapte urovekkende mange hodedueller mot Japan

Song fikk spille mindre enn antatt, og virket til tider meget nonchalant

Eboue gjorde seg mer synlig som komiker enn fotbalspiller, men ok

Fabegas har fått spille lite, og når han har kommet inn har han vært veldig god i 5 minutter, så sloknet.

Noen vil si: Dette er jo bra, for da vil ingen kjøpe de. Jeg vil si det er en liten indikasjon om at vi kanskje har et bedre lag enn enkeltspillere, men også at vi kan forbedre stallen på en del områder.

Det som er litt ironisk er at en viss brasiliiansk def midt, som måtte gå for 2 år siden, har vært den beste "Arsenalspilleren" i VM

Er det i det hele tatt en eneste Arsenalspiller som har levert i VM??

Diaby var god i én kamp. Siden rævva

Sagna var best av Arsenals franske forsvarere, men ikke imponerende

Gallas var forferdelig

Clichy viser at han er svak defensivt

Vela fikk ikke til en dritt, og ble helt rikti erstattet av en mye giftigere Manuspiller...

vPersie har riktignok ett mål, men også han under pari

Bendtner med 1 mål, men tapte urovekkende mange hodedueller mot Japan

Song fikk spille mindre enn antatt, og virket til tider meget nonchalant

Eboue gjorde seg mer synlig som komiker enn fotbalspiller, men ok

Fabegas har fått spille lite, og når han har kommet inn har han vært veldig god i 5 minutter, så sloknet.

Noen vil si: Dette er jo bra, for da vil ingen kjøpe de. Jeg vil si det er en liten indikasjon om at vi kanskje har et bedre lag enn enkeltspillere, men også at vi kan forbedre stallen på en del områder.

Det som er litt ironisk er at en viss brasiliiansk def midt, som måtte gå for 2 år siden, har vært den beste "Arsenalspilleren" i VM

Schwarzer har jo vært dårlig han også, og han blir jo kanskje Arsenal spiller..... ;)

Har Man U- og Chelseaspillerne prestert noe bedre? Et mesterskap etter en slitsom sesong er ikke lett når man spiller på landslag som ikke er så samspilte og kanskje ikke har så moral. Det har ikke vært så mange spillere som har prestert godt i dette VM, så jeg tar det veldig rolig. Så lenge vi ikke får noen skader på viktige spillere, er det ikke så viktig for meg at de presterer for landslaget...

Har Man U- og Chelseaspillerne prestert noe bedre? Et mesterskap etter en slitsom sesong er ikke lett når man spiller på landslag som ikke er så samspilte og kanskje ikke har så moral. Det har ikke vært så mange spillere som har prestert godt i dette VM, så jeg tar det veldig rolig. Så lenge vi ikke får noen skader på viktige spillere, er det ikke så viktig for meg at de presterer for landslaget...

Portugal er jo fortsatt med og der spiller flere Chelseaspillere, og det med at man er slitne, det blir for lett, for se på Tevez... Pantsil/Paintsil har også vært meget bra. Kuyt og Heitinga har vært bedre enn vPersie...

Ji Sung Park spilte godt for Sør Korea, og det gjorde også deres Boltonspiller.

Finnes mange eksempler som argumenterer FOR vinterpause, men det finnes jammen mange argumenter som motsier teorien.

Portugal er jo fortsatt med og der spiller flere Chelseaspillere, og det med at man er slitne, det blir for lett, for se på Tevez... Pantsil/Paintsil har også vært meget bra. Kuyt og Heitinga har vært bedre enn vPersie...

Ji Sung Park spilte godt for Sør Korea, og det gjorde også deres Boltonspiller.

Finnes mange eksempler som argumenterer FOR vinterpause, men det finnes jammen mange argumenter som motsier teorien.

Så klart er det noen som har prestert bra, men poenget mitt er at Arsenal ikke er alene om å ha stjerner som gjør det dårlig. Torres, Rooney og Lampard har for eksempel vært direkte svake når man ser på prestasjonene i sin helhet. Det at den gjennomsnittlige PL spiller har gjort det dårligere enn spillere fra andre ligaer er nok neppe tilfeldig.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...