Jump to content

Fotball-VM 2010


Safe Hands

Recommended Posts

  • Replies 213
  • Created
  • Last Reply

Såg berre ei kjapp reprise, men blei Senderos skadd då han takla sin eigen medspelar..?? Såg litt rart ut...

 

Senderos er som Alsaker sa "noe uryddig i stilen". Forøvrig får vel Xavi noe annet å tenke på enn Barcelona DNA i kveld. Kanskje det egentlig er Ronaldo, Ronaldinho, Eto'o, Messi og Co som har dette DNA'et som Xavi tror er Barcelonagener? Ha, ha.

Link to comment
Share on other sites

Thor Eggen har virkelig ikke peiling!

 

I kampen mellom Sør-Afrika og Uruguay presterer han å si at situasjonen som ledet til straffe og 2-0 til Uruguay, IKKE VAR OFFSIDE! Alle ser vel at ballen fra Forlan er borti en annen U-spiller før den når Suarez!

Dommern ser dette tydeligvis ikke. Ikke nok med at han ikke dømmer offside - han dømmer straffe og rødt kort til Sør-Afrika! Skandale av en så erfaren dommer som Busacca (eller hva han nå heter)! Dette VMs klart største dommerfeil!

Link to comment
Share on other sites

Jeg la ikke merke til det, det gjorde ikke de svenske kommentatorene heller =P

Kommentatorer legger utrolig sjelden merke til slike ting, og hvis de gjør det, gjør de det lenge etter alle andre...

Alle såg jo at Sør Afrika ville ha offside, så da må jo kommentatorene se etter på reprisene om det kan være noe i det... Det gjør tydeligvis ikke kommentatorene...

Link to comment
Share on other sites

Kommentatorer legger utrolig sjelden merke til slike ting, og hvis de gjør det, gjør de det lenge etter alle andre...

Alle såg jo at Sør Afrika ville ha offside, så da må jo kommentatorene se etter på reprisene om det kan være noe i det... Det gjør tydeligvis ikke kommentatorene...

Enig i at det var offiside, iom at den var innom en annen spiller på veien! Men da de først overså denne offsiden, så var det straffe! Keeperen er klart borti Suarez, som dessverre har en lei vane for å overspille fryktelig! Liker han egentlig, men blir så provosert av Drogba-taktene hans hver gang noen tittet på han! ;)

Link to comment
Share on other sites

Enig i at det var offiside, iom at den var innom en annen spiller på veien! Men da de først overså denne offsiden, så var det straffe! Keeperen er klart borti Suarez, som dessverre har en lei vane for å overspille fryktelig! Liker han egentlig, men blir så provosert av Drogba-taktene hans hver gang noen tittet på han! ;)

Er selvsagt enig i at straffesituasjonen isolert sett er straffe, men den er egentlig uintressant siden den situasjonen aldri skulle vært et tema pga offside.

 

Dommertabber i dette VM (rangert):

1. Offside med påfølgende straffe og utvisning S-Afrika - Uruguay

2. Offside Slovakia - NZealand

3. Cahill direkte rødt mot Tyskland

4. Eboue stygt taklet mot Portugal. Ikke kort, ikke engang frispark!

5. Dicgaoi eller noe slikt grisetakling S-Afrika - Uruguay.

 

Har jeg glemt noen?

Link to comment
Share on other sites

Er selvsagt enig i at straffesituasjonen isolert sett er straffe, men den er egentlig uintressant siden den situasjonen aldri skulle vært et tema pga offside.

 

Dommertabber i dette VM (rangert):

1. Offside med påfølgende straffe og utvisning S-Afrika - Uruguay

2. Offside Slovakia - NZealand

3. Cahill direkte rødt mot Tyskland

4. Eboue stygt taklet mot Portugal. Ikke kort, ikke engang frispark!

5. Dicgaoi eller noe slikt grisetakling S-Afrika - Uruguay.

 

Har jeg glemt noen?

Hva har du her rangert etter? Hvor stor feil dommeren gjorde, eller konsekvensen av avgjørelsen? Om det er snakk om førstnevnte er jeg uenig i at denne var værst. Offsidmålet til Slovakia var f.eks. mye klarere enn dette. Cahills røde er for meg den største feilen da den var så fullstendig feil og veldig langt fra rødt kort.

 

Når det gjelder den videre lista har det vært mange knotter benyttet i taklinger som ikke har resultert i kort (og enkelte ganger ikke i frispark heller). Husker ikke konkrete situasjoner, men det har skjedd ganske ofte. Blant annet i Danmark - Nederland.

Link to comment
Share on other sites

Er selvsagt enig i at straffesituasjonen isolert sett er straffe, men den er egentlig uintressant siden den situasjonen aldri skulle vært et tema pga offside.

 

Dommertabber i dette VM (rangert):

1. Offside med påfølgende straffe og utvisning S-Afrika - Uruguay

2. Offside Slovakia - NZealand

3. Cahill direkte rødt mot Tyskland

4. Eboue stygt taklet mot Portugal. Ikke kort, ikke engang frispark!

5. Dicgaoi eller noe slikt grisetakling S-Afrika - Uruguay.

 

Har jeg glemt noen?

Ronaldo takling, med påfølgende gult kort for klaging.. Det var aldri et frispark mot han

Link to comment
Share on other sites

Er selvsagt enig i at straffesituasjonen isolert sett er straffe, men den er egentlig uintressant siden den situasjonen aldri skulle vært et tema pga offside.

 

Dommertabber i dette VM (rangert):

1. Offside med påfølgende straffe og utvisning S-Afrika - Uruguay

2. Offside Slovakia - NZealand

3. Cahill direkte rødt mot Tyskland

4. Eboue stygt taklet mot Portugal. Ikke kort, ikke engang frispark!

5. Dicgaoi eller noe slikt grisetakling S-Afrika - Uruguay.

 

Har jeg glemt noen?

 

 

Tror ikke du har glemt noen når du skrev det innlegget, men da Argentina spilte mot Sør-Korea gjorde linjemannen en feil, Argentina gjorde 3-1, men på reprisen så viser det seg at Higuain var tydelig offside..

Link to comment
Share on other sites

Hva har du her rangert etter? Hvor stor feil dommeren gjorde, eller konsekvensen av avgjørelsen? Om det er snakk om førstnevnte er jeg uenig i at denne var værst. Offsidmålet til Slovakia var f.eks. mye klarere enn dette. Cahills røde er for meg den største feilen da den var så fullstendig feil og veldig langt fra rødt kort.

 

Når det gjelder den videre lista har det vært mange knotter benyttet i taklinger som ikke har resultert i kort (og enkelte ganger ikke i frispark heller). Husker ikke konkrete situasjoner, men det har skjedd ganske ofte. Blant annet i Danmark - Nederland.

Uansett hvordan man snur og vender på det er den jeg har som nummer 1, den verste avgjørelsen, ganske enkelt fordi at avgjørelsen gir "den skyldige part" en fordel, mens "den uskyldige part" blir straffet".

Link to comment
Share on other sites

Hvordor i hel**** spiller ikke Henry isteden for Anelka??

Han har jo ikke gjort en døyt i første omgang! Skjønner virkelig ikke hva Domenech tenker med...

Domenech er en gigaidiot! Han burde jo spilt slik med de 6 fremste:

 

Ribery - Diaby - Tullelala - Malouda

 

Henry - Cisse/Anelka

 

 

Når han først bytter ut Anelka, setter han innpå den klart svakeste spissen de har! For en idiot Domenech er!

Link to comment
Share on other sites

Domenech er en gigaidiot! Han burde jo spilt slik med de 6 fremste:

 

Ribery - Diaby - Tullelala - Malouda

 

Henry - Cisse/Anelka

Når han først bytter ut Anelka, setter han innpå den klart svakeste spissen de har! For en idiot Domenech er!

Nei nei... Dummenek er smart han. Han er jo en av de beste trenerne Frankrike noen gang har hatt :P

 

Edit: Forøvrig smart å la en spiller som Govou få fortsette på høyrekanten... Hva har han gjort i dag egentlig?

Skjønner hvorfor de franske spillerne er så glade i sin landslagstrener...

Link to comment
Share on other sites

Anelka sin AVSLUTNING i det 44. minutt var hans første avslutning på mål for landslaget på 428 spilleminutter...

Sette han som alene midtspiss må jo jeg si er ett skikkelig sjakktrekk. Spesielt når du har to andre spisser som er, etter mine øyner, mye bedre.

Link to comment
Share on other sites

Anelka sin AVSLUTNING i det 44. minutt var hans første avslutning på mål for landslaget på 428 spilleminutter...

Sette han som alene midtspiss må jo jeg si er ett skikkelig sjakktrekk. Spesielt når du har to andre spisser som er, etter mine øyner, mye bedre.

 

Der har du Raymond Domenech the mentalist... Galskap å la spillere som Henry sitte på benken. Man kan vel også lure på hvorfor han ikke tar med en spiller som Benzema.

Link to comment
Share on other sites

Der har du Raymond Domenech the mentalist... Galskap å la spillere som Henry sitte på benken. Man kan vel også lure på hvorfor han ikke tar med en spiller som Benzema.

Smart! Ligger under 2-0 for Mexico, og Henry er enda ikke kommet innpå... Spilt snart 86 min...

Link to comment
Share on other sites

Smart! Ligger under 2-0 for Mexico, og Henry er enda ikke kommet innpå... Spilt snart 86 min...

 

Visst Domenech hadde sluppet inn Henry i det 80. minutt og han hadde bøtta inn to mål, hadde det ikke akkurat stilt Domenech i ett bra lys :P Så skjønner det litt når det allerede har gått så lang tid... Skulle kommet inn etter pausen!

Link to comment
Share on other sites

Helt utrolig å høre på kommentatorene. De snakker drit om det franske laget, men nevner ikke Domenech i det hele tatt. For det første unnlater RD å ta med et par selvskrevne spillere som Benzema og Nasri. Så starter han med 1 spiss. Så tar han ut den spissen, noe som i seg selv er greit, men ikke når han sitter inn en halvfeit spiller som er ti ganger dårligere! Så setter han innpå en pitteliten spiller uten kvaliteter i det hele tatt, i stedet for å bruke Henry!

Link to comment
Share on other sites

Helt utrolig å høre på kommentatorene. De snakker drit om det franske laget, men nevner ikke Domenech i det hele tatt. For det første unnlater RD å ta med et par selvskrevne spillere som Benzema og Nasri. Så starter han med 1 spiss. Så tar han ut den spissen, noe som i seg selv er greit, men ikke når han sitter inn en halvfeit spiller som er ti ganger dårligere! Så setter han innpå en pitteliten spiller uten kvaliteter i det hele tatt, i stedet for å bruke Henry!

 

Kommentatorene klaget da gått over at Frankrike hadde INGEN playmakere som kan styre spillet i tiden etter Zidane. De kunne jo ha nemnt Nasri ja... :\

Link to comment
Share on other sites

Visst Domenech hadde sluppet inn Henry i det 80. minutt og han hadde bøtta inn to mål, hadde det ikke akkurat stilt Domenech i ett bra lys :P Så skjønner det litt når det allerede har gått så lang tid... Skulle kommet inn etter pausen!

Er jo det som er latterlig, at når han først bytter ut Anelka til pause, så setter han innpå Gignac?!? Når han har både Cissé og Henry på benken. Hadde han satt innpå Gignac for Govou(som absolutt ikke er særlig god) og flytta om til to spisser, kunne jeg skjønt det.

Link to comment
Share on other sites

Er jo det som er latterlig, at når han først bytter ut Anelka til pause, så setter han innpå Gignac?!? Når han har både Cissé og Henry på benken. Hadde han satt innpå Gignac for Govou(som absolutt ikke er særlig god) og flytta om til to spisser, kunne jeg skjønt det.

Det han selvsagt burde gjort var å bytta både Anelka og Govou, med Cisse og Henry, og hatt Ribery på høyre. Fatter ikke hva Domenech tenker med. Han kommer til å bli SLAKTET i Frankrike. Han skal være glad han ikke er fra samme land som Andrés Escobar (Colombia)...

Link to comment
Share on other sites

Det han selvsagt burde gjort var å bytta både Anelka og Govou, med Cisse og Henry, og hatt Ribery på høyre. Fatter ikke hva Domenech tenker med. Han kommer til å bli SLAKTET i Frankrike. Han skal være glad han ikke er fra samme land som Andrés Escobar (Colombia)...

Sant. Verken Anelka eller Govou skapte noe som helst farligheter for et bra Mexico i dag. Cissé og Henry sammen, med Ribery på vingen(evt bytte plass med Malouda) tror jeg hadde vunnet denne kampen for Frankrike. Selv om det bare blir synsing...

 

Er uansett lett å se at Dummenek ikke har noe som helst peiling på hva han driver på med. Han kan takke Zidane for at de tok seg helt til finalen i 2006. Uten han hadde de nok røket ut allerede i gruppespillet... Noe de fort kan ende opp med å gjøre her også.

Link to comment
Share on other sites

Er det mulig å være så talentløs som Roar Stokke er til å kommentere?

 

Han mangler alt som heter objektivitet, skulle tro det var norske spillere som løp rundt i de franske draktene. Han underbygger sin påstand om at målet var offside ved å vurdere reprisen av en annen situasjon. Han påstår at Frankrike har 80 mill innbyggere. Han presterer å finne ut hvem som er Mexicos kaptein første etter EN omgang. Han tar hele tiden feil av navnet på spillere. Og som ikke det var nok er han fan av den ekleste klubben i England..

 

La andre kommentatorer slippe til, RS ødelegger kampene!

 

Edit: Og denne Håkon, ord blir overflødige..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...