Jump to content

Fotball-VM 2010


Safe Hands

Recommended Posts

  • Replies 213
  • Created
  • Last Reply

Har sett svært mange overraskelser i årets VM-tropper. Blant annet at både Toni og Totti er blitt vraket fra Italias, samtidig som også Balotelli og Cassano er blitt vraket. Kan ikke si at det italienske laget ser skremmende ut.

Og jeg kan heller ikke skjønne hvordan Ronaldinho som endelig har begynt å nærme seg det nivået han var på før blir vraket mens Robinho som ikke har imponert noen er med.

Men jeg har selvfølgelig ikke sett like mye av disse stjernene som landslagstrenerne og jeg regner med de tar de rette avgjørelsene.

Men tør påstå at Brasil har et svakere lag på lenge nå.

Det laget jeg synes ser best ut er Spania som kan stille med følgende ellever:

 

Casillas

Ramos/Arbeloa - Pique - Pyuol - Azpilicueta

Fabregas/Iniesta - Alonso - Xavi

Silva ----- Villa/Torres ------Torres/Villa

 

Med dette setter jeg en knapp på Spania som seierherre i årets VM.

Link to comment
Share on other sites

Mange stjerner som ikke får blitt med til VM. Helt utrulig at Argentiana reiser ned uten Cambiasso! Han er en av dem beste DM i verden, og er det et lag som trenger noe i den posisjonen så er det Argentiana! Eller er det slikt at han har trekkt seg fra landslagsfotball?

Link to comment
Share on other sites

Mange stjerner som ikke får blitt med til VM. Helt utrulig at Argentiana reiser ned uten Cambiasso! Han er en av dem beste DM i verden, og er det et lag som trenger noe i den posisjonen så er det Argentiana! Eller er det slikt at han har trekkt seg fra landslagsfotball?

 

vet ikke, men hvis ikke det er tilfelle tror jeg Maradona har røyket en sigar for mye....... Cambiasso er en klassespiller!

Link to comment
Share on other sites

Mange stjerner som ikke får blitt med til VM. Helt utrulig at Argentiana reiser ned uten Cambiasso! Han er en av dem beste DM i verden, og er det et lag som trenger noe i den posisjonen så er det Argentiana! Eller er det slikt at han har trekkt seg fra landslagsfotball?

 

Helt latterlig. Cambiasso er som du sier av aller aller ypperste klasse! Ville nok spasert inn på hvilket som helst lag i verden.

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ May 12 2010, 04:38 PM) 198214[/snapback]

Helt latterlig. Cambiasso er som du sier av aller aller ypperste klasse! Ville nok spasert inn på hvilket som helst lag i verden.

Vil si at det er en like stor skandale å utelate Javier Zanetti, som har vært en av de beste (om ikke den beste) høyreback i store deler av de siste 10-15 årene!

Link to comment
Share on other sites

:)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ May 12 2010, 04:38 PM) 198214[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Helt latterlig. Cambiasso er som du sier av aller aller ypperste klasse! Ville nok spasert inn på hvilket som helst lag i verden.

 

Vil si at det er en like stor skandale å utelate Javier Zanetti, som har vært en av de beste (om ikke den beste) høyreback i store deler av de siste 10-15 årene!

 

Zanetti spiller vel både venstre og høyreback, samt på begge vinger. Spiller også svært godt som sentral midtbane, er veldig rart at han heller ikke har blitt tatt med som du sier, særlig mtp. at Zanetti og Cambiasso er en av få argentinske klassespillere som har defensive fibre.

 

Skal vel også sies at Maradona har fått i seg mye rart under (og etter) karrieren og ikke er en spesielt bra trener uansett.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ja så var dagen kommet, VM sparkes igang. Dette blir gøy. Må si meg enig med Bård Tufte Johansen i at jeg begynte med å være ganske likegyldig "jaja, der blir da noen gode kamper", til å glede meg skikkelig. Deilig med fotball hver kveld. Bare ikke den vuvuzelaen ødelegger totalt. Litt kan gå, men blir det kun det som høres, så får jeg kommentere kampene for meg selv i mute :blink:

 

Tror Brasil vinner, den vantastiske van Persie blir toppscorer med 6 mål, og Mexico blir overraskelsen.

 

Dette blir gøy!!

Link to comment
Share on other sites

I dag braker det løs! Har aldri følt en slik spenning for et mesterskap som dette! Skal bli gøy å følge med våre spillere oppi dette :blink: Tror Nederland slår Argentina i finalen etter de har beseiret Spania og Italia i semifinalene..RVP eller David Villa tar toppscorertittelen..Frankrike ryker i gruppespillet,Paraguay og Uruguay overassker ;) England ryker i kvarten,Portugal i 8dels

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Fytte rakkern og grusomt det var å høre på vepsebol støyet de kaller fotball steming, 4 timer i strekk! Gleden av jubelrus, spilleres navn som rommes utover stadioen, eller en hel stadio som protesterer mot dommeren er erstattet med denne utrolig irriterende tonen...konstant :blink: Måtte flere ganger i løpet av kampen sette tuneren på mute for å bevare sinns besinnelsen ;)

 

Kampen i seg selv var underholdende og synd at Vela ikke fikk nettkjenning. Afrika var også imponerende mens Mexico virket veldig sårbare bakover.

 

Nå gleder jeg meg til å se Gourcuff, Ribery og co 20.30.

Link to comment
Share on other sites

Vi skulle ikke prøvd å fått opp en liten Cover It Live-chat under noen av storkampene da?

 

Hadde vært morsomt og hatt noen å snakke med under kampene ;)

Bør vel få ordnet det hvertfall i semifinalene og finalen syns jeg :)

Håpløs takling på Sagna der! Strake knotter i ankelhøyde :blink: Typisk takling mot arsenalspillerne :(

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...