Jump to content

Fotball-VM 2010


Safe Hands

Recommended Posts

Jeg har gått over til å se dansk TV3 via piratstream på nettet. Faen heller om jeg betaler lønningene til de idiotene som kommenterer fotball på de reklamefinansierte norske kanalene...

 

Gleder meg til den dagen det går an å skru av kommentarene på digitalsendinger.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 213
  • Created
  • Last Reply

Jeg har gått over til å se dansk TV3 via piratstream på nettet. Faen heller om jeg betaler lønningene til de idiotene som kommenterer fotball på de reklamefinansierte norske kanalene...

 

Gleder meg til den dagen det går an å skru av kommentarene på digitalsendinger.

 

Må si at jeg er veldig gla for at det er TV2 som har fått rettighetene til PL og ikke Viasat.

Det TV2 har klart å levere hittil har faktisk vert riktig bra!

Link to comment
Share on other sites

Er selvsagt enig i at straffesituasjonen isolert sett er straffe, men den er egentlig uintressant siden den situasjonen aldri skulle vært et tema pga offside.

 

Dommertabber i dette VM (rangert):

1. Offside med påfølgende straffe og utvisning S-Afrika - Uruguay

2. Offside Slovakia - NZealand

3. Cahill direkte rødt mot Tyskland

4. Eboue stygt taklet mot Portugal. Ikke kort, ikke engang frispark!

5. Dicgaoi eller noe slikt grisetakling S-Afrika - Uruguay.

 

Har jeg glemt noen?

 

Fin rangering! De påfølgende sifrene kommer Ronaldo sine 3 filminger på 25 (!) minutter i førsteomgangen mot Elfenbenskysten :P

Det skal allikevel påpekes at dommerne har generelt holdt en god standard til nå i mesterskapet :)

Anngående straffesituasjonen:

- Ja, det er offside

- Ja, det er straffe

- Nei, det skal ikke være rødt kort slik jeg ser det. Grunn? Suarez får et dårlig touch og det ser ikke ut som han får en 100 % klar målsjanse etter den touchen, ergo ikke rødt kort!

Link to comment
Share on other sites

Fatter ikke hvorfor Dummeneck droppet Benzema og Nasri..

De fortjener ingenting så lenge han er der!

 

Det jeg ikke fatter er hvorfor Domenech fortsatt er trener for Frankrike. FFF må jo være utrolig inkompetente når de lar en gjøk som Domenech sitte etter hva han har prestert etter VM06. En hvilken som helst ape kunne gjort en bedre jobb enn hva denne tullingen har gjort.

 

Govou spiller fast på landslaget under Domenech, men har ikke prestert på årevis. En talentløs spiller som ikke har noe å gjøre i et så godt lag som Frankrike egentlig er. At Gignac og Govou (blant annet) ble med i troppen på bekostning av Benzema og Nasri burde virkelig vært en tankevekker for FFF.

 

Skal også nevnes at jeg ikke fatter hvorfor i helvete Abidal spiller midtstopper sammen med Gallas når Frankrike har Mexes, Planus og Michael Ciani som alle er veldig gode midtstoppere. Samtidig har man også det faktum at Domenech unnlot å kalle opp Frankrikes desidert beste keeper flere ganger slik at han bestemte seg for å legge opp på landslaget så lenge Domenech er manager.

 

Kan bare tenke meg hvordan dette laget ville bitt fra seg i VM:

 

Frey

 

Sagna - Gallas - Mexes - Evra/Clichy

 

Nasri - Diaby/Gourcuff - Toulalan - Ribery

 

Henry - Anelka

Link to comment
Share on other sites

Nå er vel nok sagt om Domenech og det fantastisk planløse franske laget, men må si litt. Tenk å få et så talentfullt lag til å bli så dårlig, det er en prestasjon!! Er jo ingen plan for spillet i det hele tatt. På laget putter han Gouvou, og når han skal ut puttet han inn "who the fuck". Husker ikke engang navnet. Men han og Givet må jo være gode for å holde Nasri og Benzema ute av troppen :huh: Og for å holde Henry og Gourcuff på benken!! Må le av at det går ann å være så totalt IDIOT!! Men overraskende er det ikke. Hadde Mexico som gruppevinner i mitt tips..

 

Når det gjelder VM, så fikk vi endelig litt god fotball igår. Det var deilig etter hauger med møkkakamper frem til da. Håper festfotballen fortsetter!

 

PS.: Man må digge Maradona!!! For en fyr..

Link to comment
Share on other sites

the-sun-world-cup-2010.jpg
Link to comment
Share on other sites

Ahahaha, har akkurat vært en liten uke i Spania for litt sjelsro. Har fulgt vm veldig mye på tysk og engelsk tv og har hatt det flott. Så når jeg idag kommer hjem til studio hvor de kjører reportasje på artige hårfrisyrer under vm og bohinen går kampene grundig i sømmene får jeg litt angst. Jeg måtte jo le av de labre nivået, men ser med argusøyne på situasjonen hvis det er denne kanalen som skal gi meg et nytt syn på kampen under kommende Premier League sesong.

Link to comment
Share on other sites

Ahahaha, har akkurat vært en liten uke i Spania for litt sjelsro. Har fulgt vm veldig mye på tysk og engelsk tv og har hatt det flott. Så når jeg idag kommer hjem til studio hvor de kjører reportasje på artige hårfrisyrer under vm og bohinen går kampene grundig i sømmene får jeg litt angst. Jeg måtte jo le av de labre nivået, men ser med argusøyne på situasjonen hvis det er denne kanalen som skal gi meg et nytt syn på kampen under kommende Premier League sesong.

 

Veldig enig. Liker ikke sendingene til TV2. Blir alt for mye utenomsportslig og tabloid journalistikk. PL skal behandles med verdighet. Det er jeg redd TV2 ikke fikser så bra som vi har blitt vant til med Solheim i Canal+.

Link to comment
Share on other sites

Tok tida på hvor lenge "ekspertene" i TV2 analyserte kampen mellom Australia og Ghana. Tiden stoppet på imponerende 56.7 sekunder. Det vil si at det er 14 minutter og 4.3 sekunder reklame i pausene mellom kampene.

 

Jeg gleder meg til TV2 skal sende Premier League... :huh:

Link to comment
Share on other sites

1276737968137.gif

 

Hahahaha! :D

 

Tok tida på hvor lenge "ekspertene" i TV2 analyserte kampen mellom Australia og Ghana. Tiden stoppet på imponerende 56.7 sekunder. Det vil si at det er 14 minutter og 4.3 sekunder reklame i pausene mellom kampene.

 

Jeg gleder meg til TV2 skal sende Premier League... :huh:

 

Ikke bare analyserer de i under 1 minutt, men det de sier er som oftest bare tragisk. Jeg skal ikke si at jeg kan alt om alle nasjonene, men de kaller seg selv eksperter. Hvorfor i huleste snakker de da bare om stjernene i de største nasjonene, som til og med jeg kan stille opp på TV og fortelle livshistorien til!

 

Viasat er ikke noe bedre, som kaller Carlos Vela for Giovanni dos Santos hver eneste gang han har ballen. Det er en skam at de eneste fotballekspertene på norsk TV verken har fotball-VM eller Premier League... I stedet for må vi holde ut med opplagte keepere B)

Link to comment
Share on other sites

Tok tida på hvor lenge "ekspertene" i TV2 analyserte kampen mellom Australia og Ghana. Tiden stoppet på imponerende 56.7 sekunder. Det vil si at det er 14 minutter og 4.3 sekunder reklame i pausene mellom kampene.

 

Jeg gleder meg til TV2 skal sende Premier League... :unsure:

 

Visst man skal se positivt på det, så er faktisk Viasat hakke værre og TV2 sitt studioprogram utover kveldene er ikke så værst.

 

Men kan uansett ikke forsvare pause-studio på under 1 minutt....

Link to comment
Share on other sites

Visst man skal se positivt på det, så er faktisk Viasat hakke værre og TV2 sitt studioprogram utover kveldene er ikke så værst.

 

Men kan uansett ikke forsvare pause-studio på under 1 minutt....

Jeg synes det er ganske tåpelig å si sånt. Vi skal være glade for at noen faktisk sender dette. De som er de ordentlig tragiske syndebukkene er jo NRK, som faktisk sa nei til å sende det. DE kan du klage på!

Link to comment
Share on other sites

Akkurat nå syns jeg faktisk synd på Frankrike, det røde kortet som Gourcuff fikk var virkelig merkelig dømt. Syns ikke det skulle vært gult engang...

 

Det er et klart gult kort.

Synes at man burde kjøre en klar linje på slike hendelser med "albuebruk" i hodeduellene i fremtiden, for personlig synes jeg slike situasjoner godt kan være rødt. Man kommer inn i stor kraft, med albuen oppe hele veien frem mot "duell-treffet". Selv om han ikke slår albuen i duellen i dette tilfellet, så har han en spiss albue hevet opp under hele luftsvevet i stor fart.

Det er stygt, farlig (mot tinningen og hode), og har ikke noe med hodeduellene å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Akkurat nå syns jeg faktisk synd på Frankrike, det røde kortet som Gourcuff fikk var virkelig merkelig dømt. Syns ikke det skulle vært gult engang...

Får litt følelse av at dommeren er ute etter å hjelpe Sør Afrika.. Meget pirkete og hindrer Frankrike å sette kjapt igang de gangene de får frispark eller innkast. Men det røde kortet er uakseptabelt! Men flott med dyp analyse fra tv2 og tidlig retur av våres franske spillere :D

Link to comment
Share on other sites

Stakkars Frankrike! Det er en gedigen oppvask som venter hjemme.

 

Sportslig er det svært elendig, samtidig som spillergruppa fremstår som bortskjemte drittunger. Akkurat nå er det spillerne som fremstår som nek, og ikke sjefen selv.

 

Ellers er det fire Arsenal-spillere som startet kampen... :D

Link to comment
Share on other sites

Fin rangering! De påfølgende sifrene kommer Ronaldo sine 3 filminger på 25 (!) minutter i førsteomgangen mot Elfenbenskysten :D

Det skal allikevel påpekes at dommerne har generelt holdt en god standard til nå i mesterskapet ;)

Anngående straffesituasjonen:

- Ja, det er offside

- Ja, det er straffe

- Nei, det skal ikke være rødt kort slik jeg ser det. Grunn? Suarez får et dårlig touch og det ser ikke ut som han får en 100 % klar målsjanse etter den touchen, ergo ikke rødt kort!

Slik det ligger an nå, er den avgjørelsen det som gjør at Mexico er videre og Sør Afrika er ute...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...