Jump to content

2010.04.14 Tottenham B


ernsti14

Hva blir utfallet?  

37 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Tottenham Hotspur v Arsenal FC

 

 

 

Tottenham-Hotspur-logo.png Arsenal-256x256.png

 

 

 

Barclays Premier League

 

White Hart Lane

 

 

Onsdag, 14. April, kl. 21:00

 

 

Vises direkte på: canalplus_sport1_se.jpg

 

 

Link til chat under kampen

 

Forhåndsomtale, Arsenal

 

Arsenal røk ut mot Barcelona i Champions League, etter 4 - 1 tap på Camp Nou forrige tirsdag.

 

Den ene grunnen til tapet, er muligens skadelista til Arsenal, som bare har vokst og vokst de siste ukene.

 

Francesc Fabregas er ute i 6 uker, noe som tilsvarer resten av sesongen, grunnet et benbrudd i leggen.

 

William Gallas og Andrey Arshavin mister trolig resten av sesongen, etter at de slo opp skadene sine i den første kampen mot Barcelona.

 

Det er fortsatt usikkerhet rundt Alex Song, som måtte stå over kampen mot Barca. Det kommer mer info om skaden hans om et par dager.

 

Sol Campbell er klar igjen til denne kampen, og van Persie er tilbake i full trening med resten av laget.

 

Ellers er Ramsey, Gibbs og Djourou som kjent ute resten av sesongen.

 

Arsenal ligger for øyeblikket på 3. plass i Premier League, 1 poeng bak Man Utd og 3 poeng bak Chelsea.

 

Form siste 5 kamper i Premier League: S - S - S - U - S

 

Forhåndsomtale, Tottenham Hotspur

 

Før forrige serierunde hadde Totteham 5 seiere på rad, men tapte 3 - 1 mot Sunderland på The Stadium of Light.

 

Tottenham ligger for øyeblikket på 5. plass i Premier League, men kjemper mot Man City, Villa og Liverpool om 4. plassen.

 

Tottenham har kamper igjen mot Man Utd, Chelsea og Arsenal, før de kan feire en evnetuell 4. plass.

 

Jermaine Jenas, Aaron Lennon, Jonathan Woodgate og Carlo Cudicini er ute med skader for hjemmelaget.

 

Michael Dawson, Vedran Corluka, Tom Huddlestone og Ledley King er usikre, ifølge physioroom.com

 

Form siste 5 kamper i Premier League: S - S - S - S - T

 

 

 

bendtner-goal-spurs-2.jpg

 

 

 

Mulig lagoppstilling:

 

 

Emmanuel Eboue - Nicklas Bendtner - Theo Walcott

 

 

Abou Diaby - *Denilson - Samir Nasri

 

 

Gael Clichy - Thomas Vermaelen - Sol Campbell - Bacary Sagna

 

 

Manuel Almunia

 

* Alex Song inn for Denilson, om han blir friskmeldt.

 

PS: Med seier her, er St. Totteringham's day sikret!

Da kan Arsenal få minimum 74 poeng, og Tottenham kan maks få 73 poeng i årets Premier League.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 278
  • Created
  • Last Reply

Det hadde vært en drøm, men tror ikke det kommer til å skje!

Bare ikke send han for tidlig innpå nå, sånn som ble gjort med Gallas og Farbregas mot Barca, såg jo alle hvordan det gjekk. Men kanskje han kan komme inn de siste minuttene og puttet på et frispark.

Link to comment
Share on other sites

Må si jeg både gleder og gruer meg til denne kamp. Et tap her så er vi nok ute av kampen om ligagullet. Men det værste er jo at Tottenham kan få trippel glede av å slå oss. :)

1. De får 3poeng

2. De får Arsenal ut av kampen om ligagullet

3. De tar innpå Arsenal, og et steg nærmere CL.

 

Drømmen er at vi ydmyker Tottenham totalt. Et 5-0 resultat er ikke å forakte. Men over fra drøm til alvor. Det kommer til å bli en tøff kamp, og det må sikkert kjempes med nebb og klør for å få med 3poeng her.

Med Campbell tilbake i midtforsvaret så er tryggheten bedre. Tror vi vinner kampen 2-1. Mål av Bendtner og Walcott. ;)

Link to comment
Share on other sites

Taper vi her eller får uavgjort så vinner vi ikke serien. Bare seier som er godt nok. Det blir utrolig tøft, og jeg håper for guds skyld at Song blir klar. Herlig at Campbell er tilbake !

 

Ernsti du skriver at Arshavin trolig mister sesongen. Vel, ifølge Wenger så kan han blir klar mot City.

 

Andrey Arshavin

April 7

Andrey suffered a calf injury in the first leg of the Champions League Quarter-Final against Barcelona and despite reports suggesting he will miss the rest of the season, Wenger confirmed he should return to action in three weeks. "I don't think [he will miss the remained of the season]," said the manager on April 2. "Let's count 21 days. It is April 2. April 23 he should be capable to play. Possibly Man City. He should be available for that game."

Link to comment
Share on other sites

Taper vi her eller får uavgjort så vinner vi ikke serien. Bare seier som er godt nok. Det blir utrolig tøft, og jeg håper for guds skyld at Song blir klar. Herlig at Campbell er tilbake !

 

Ernsti du skriver at Arshavin trolig mister sesongen. Vel, ifølge Wenger så kan han blir klar mot City.

 

Andrey Arshavin

April 7

Andrey suffered a calf injury in the first leg of the Champions League Quarter-Final against Barcelona and despite reports suggesting he will miss the rest of the season, Wenger confirmed he should return to action in three weeks. "I don't think [he will miss the remained of the season]," said the manager on April 2. "Let's count 21 days. It is April 2. April 23 he should be capable to play. Possibly Man City. He should be available for that game."

 

Jeg brukte denne artikkelen som kilde, men om han er tilbake mot Man City er jo det fantastisk! :)

Link to comment
Share on other sites

Taper vi her eller får uavgjort så vinner vi ikke serien. Bare seier som er godt nok.

Jeg er enig i din "spådom", men jeg vil utvide begrepet litt.

 

Taper vi eller spiller uavgjort en av resterende kampene så vinner vi ikke serien. Bare seiere er godt nok.

 

Vi kan ta max 15 poeng til denne sesongen. Vi må ta 2 poeng mer enn ManU og 4 poeng mer enn Chelsea.

Med full pott er det en viss mulighet til at vi innhenter den ene eller begge lagene. Med uavgjort i en av kampene blir regnestykket verre, at Manu skal tape 4 poeng samtidig som Chelsea skal tape 6 poeng på de resterende kampene ser jeg som lite sannsynlig.

At et de to lagene skal gå på ei blemme kan godt skje, men at begge lagene skal rote vekk så mange poeng ser jeg som lite sannsynlig.

 

SÅ KUN SEIERE I ALLE RESTERENDE KAMPENE GIR OSS EN LITEN SJANSE PÅ TITTELEN.

 

Drømmen er at vi ydmyker Tottenham totalt.

Jepp :)

Link to comment
Share on other sites

Kommer fortsatt ikke over at Robbie Keane mente at "Nå er vi bedre enn Arsenal", også dro de hjem med 0-3 i bagasjen dagen etter :)

 

Vi kommer til å knuse dem og lage kyllingpølser av den fuglen i klubblogoen deres som vanlig.

 

Håper på

 

Almunia

Clichy-Vermaelen-Campbell-Song

Nasri-Song-Diaby

Walcott-Bendtner-Van Persie/Rosicky

Link to comment
Share on other sites

 

Vi kommer til å knuse dem og lage kyllingpølser av den fuglen i klubblogoen deres som vanlig.

 

Jeg husker veldig godt en her på forumet presenterte en helt vanvittig bra animert videosnutt: Vår mektige kanon observerer dette fjærkreet fly høyt oppe i lufta, sikter seg inn, plaffer til og treffer ! :)

 

Har noen denne/vet hvor den kan oppdrives ??

Link to comment
Share on other sites

Kommer fortsatt ikke over at Robbie Keane mente at "Nå er vi bedre enn Arsenal", også dro de hjem med 0-3 i bagasjen dagen etter :)

 

Vi kommer til å knuse dem og lage kyllingpølser av den fuglen i klubblogoen deres som vanlig.

 

Håper på

 

Almunia

Clichy-Vermaelen-Campbell-Song

Nasri-Song-Diaby

Walcott-Bendtner-Van Persie/Rosicky

Ser ut som om Song kan få en hektisk dag på jobb med to posisjoner å spille på :P Veldig enig i lagoppstillingen din (antar at du mener Sagna på backen). Men jeg vil heller ha Eboue på plassen til Rvp/Rosicky og la RvP komme på hvis han blir kampklar :)

 

Mitt råtips er 4-1 seier til oss og 7.plass på tabellen for Tottenham!

 

COME ON YOU ARSENAL!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som om Song kan få en hektisk dag på jobb med to posisjoner å spille på :) Veldig enig i lagoppstillingen din (antar at du mener Sagna på backen). Men jeg vil heller ha Eboue på plassen til Rvp/Rosicky og la RvP komme på hvis han blir kampklar :)

 

Mitt råtips er 4-1 seier til oss og 7.plass på tabellen for Tottenham!

 

COME ON YOU ARSENAL!!!!!

 

Song

 

Song-Song-Song-Song

 

Song-Song-Song

 

Song-Song-Song

 

Nei, mente nok Sagna ja :P

 

Van Persie er nok ikke klar for 90 minutter etter 6mnd ute nei...Mest aktuelt med innhopp for Bendtner eller Rosicky antagelig...

Link to comment
Share on other sites

Song

 

Song-Song-Song-Song

 

Song-Song-Song

 

Song-Song-Song

 

Nei, mente nok Sagna ja :)

 

Van Persie er nok ikke klar for 90 minutter etter 6mnd ute nei...Mest aktuelt med innhopp for Bendtner eller Rosicky antagelig...

 

Jeg er veldig skeptisk til at du stiller med Song på spissplass, han kan jo knapt skyte :)

Link to comment
Share on other sites

Song

 

Song-Song-Song-Song

 

Song-Song-Song

 

Song-Song-Song

 

Nei, mente nok Sagna ja :)

 

Van Persie er nok ikke klar for 90 minutter etter 6mnd ute nei...Mest aktuelt med innhopp for Bendtner eller Rosicky antagelig...

 

Wenger vil aldri bruke RvP i 90 minutter heller.

La RvP komme seg helt, så kan han komme innpå i det 80. minutt neste helg.

Link to comment
Share on other sites

Dette er den vanskeligste kampen vi har igjen, denne kampen kommer til å hvis oss om vi virkelig fortjener noe denne sesongen!

Syntes Man city er et enda vanskeligere lag å møte! Men i ÅR, så er nesten alle lagene vi har igjen vanskelige å møte, veldig jevnt i PL nå:)

Link to comment
Share on other sites

Syntes Man city er et enda vanskeligere lag å møte! Men i ÅR, så er nesten alle lagene vi har igjen vanskelige å møte, veldig jevnt i PL nå:)

Er i PL ikke noe PD, og er i england og ikke spania. Her er det ingen letter kamper.

Link to comment
Share on other sites

Taper vi her eller får uavgjort så vinner vi ikke serien. Bare seier som er godt nok. Det blir utrolig tøft, og jeg håper for guds skyld at Song blir klar. Herlig at Campbell er tilbake !

 

Ernsti du skriver at Arshavin trolig mister sesongen. Vel, ifølge Wenger så kan han blir klar mot City.

 

Andrey Arshavin

April 7

Andrey suffered a calf injury in the first leg of the Champions League Quarter-Final against Barcelona and despite reports suggesting he will miss the rest of the season, Wenger confirmed he should return to action in three weeks. "I don't think [he will miss the remained of the season]," said the manager on April 2. "Let's count 21 days. It is April 2. April 23 he should be capable to play. Possibly Man City. He should be available for that game."

Med uavgjort her kan serien fortsatt vinnes, men da må Chelsea tape borte mot Tott og Liverpool, samtidig som Manu må få to uavgjorte (borte mot Blackburn eller Sunderland evt. hjemme mot Tott, pluss borte mot City. Ser tøft ut med tanke på Chelsea, mens Manu kan ordne seg

Link to comment
Share on other sites

Var det ikke det jeg skrev:P?

Forstod det slik at du mente at verken Tottenham, Wigan, City, Blackburn eller Fulham var lette lag og møte. Det er eg enig i, selv om dem ligger på henholdsvis 5, 16, 4, 11 og 12 plass i PL. I spania er det veldig skjeldent at lag som ligger under topp 4-5 kan hevde seg mot topplagene. Slik mener jeg ikke det er i PL. Og heldigvis for det.

Link to comment
Share on other sites

Forstod det slik at du mente at verken Tottenham, Wigan, City, Blackburn eller Fulham var lette lag og møte. Det er eg enig i, selv om dem ligger på henholdsvis 5, 16, 4, 11 og 12 plass i PL. I spania er det veldig skjeldent at lag som ligger under topp 4-5 kan hevde seg mot topplagene. Slik mener jeg ikke det er i PL. Og heldigvis for det.

Ja, det er det jeg mener også, det er derfor jeg alltid har sagt at PL er den hardeste ligaen i Europa..

 

Da er vi enige Stompa:)

Link to comment
Share on other sites

Manuel Almunia

Emmanuel Eboue - Sol Campbell - Thomas Vermaelen - Gaël Clichy

Samir Nasri - Alex Song - Abou Diaby

Theo Walcott - Nicklas Bendtner - Tomas Rosicky

 

Et meeget sterkt lag med tanke på alle skadene våre. Vi gruser lillebror 3-0, og målene kommer fra Bendtner, Nasri og Walcott. Nå skal det bli godt med et godt gammeldags derby.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...