Jump to content

2010.04.14 Tottenham B


ernsti14

Hva blir utfallet?  

37 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 278
  • Created
  • Last Reply

Nemlig.. Skremmende stor fallhøyde!

 

Tror dessverre dette ender med uavgjort, Tottenham kommer til å selge seg ekstremt dyrt!

 

(La til poll.)

Link to comment
Share on other sites

Spurs kampen blir nå så viktig at det nesten er skremmende. Viktigste Spurskamp siden sist slo dem ut av FA Cupen.

Herlig at ManUtd tapte poeng i dag. Noe som gjør at vi kan passere de på tabellen. Det er stort forventningspress på "gutta", håper de vinner og viser seg som menn.

Hver kamp er en finale fremdeles. Utrolig spennende.

Link to comment
Share on other sites

Mot Spurs på onsdag er det berre ein ting som gjeld og det er 3 poeng. Gløym finspel og flotte mål, me må vinne mot laget som me ikkje har tapt mot i ligasamanheng sidan 1999. Det at Spurs måtte ut i ekstraomgangar i dag er sjølvsagt også bra. 3 poeng i denne kampen så er me forbi Manu på tabellen, høyrest heilt topp ut, måtte det berre skje.

Link to comment
Share on other sites

Palacious ute og resten av laget har spilt ekstraomganger. FA kommer aldri til å trekke tilbake det gule kortet til midtbanespilleren. Det kommer til å bli spennende å se hvordan yidsene reagerer på dagens kamp. Viser de mental styrke og slår hardt tilbake, eller lyser det fortsatt skuffelse av dem? Arsenal på sin side bør være hevnlystne på at de skal vise hva de er gode for etter tapene mot Barca.

 

Det ryktes om at van Persie kommer til å få spille kampen. Han har vistnok trent litt med et annet lag i Nederland og skal være tilbake i trening for Arsenal. OM han får spille er vel heller vanskelig å bedømme før vi faktisk får en uttalelse fra Wenger. Men jeg vil heller ha han tilbake i neste kamp 100% fit istedenfor at han blir rushet tilbake og demred får sin obligatoriske strekkskade.

 

Det er vanskelig å gjette hvilket lag som starter. Silvestre er en tikkende bombe, mens Campbell har tidligere blitt ganske psyket ut av yidsene. Fortsatt er del vel også usikkert om Song er tilbake. Han blir veldig viktig, for ersatteren kan ikke sammenlignes i kvalitet, og vi trenger også Diabys offensive kvaliteter. Rosicky var svak mot Barca, men god mot Wolves. Etter en ukes pause skal nok han være tilbake i bedre form igjen, for han var ikke å kjenne igjen mot spanjolene.

 

Jeg tror det blir uavgjort hvis ikke Song er tilbake, men tap følger jeg meg trygg på at det ikke blir. Det hadde vært herlig med St. Totteringhamsday på onsdag! Lennon forblir forhåpentligvis ute, så da slipper vi han. Poengtap i denne kampen betyr mest sannsynlig at vi blir pokalløse denne sesongen også. Så jeg forventer full guffe fra spilleren på onsdag!

Link to comment
Share on other sites

Palacious ute og resten av laget har spilt ekstraomganger. FA kommer aldri til å trekke tilbake det gule kortet til midtbanespilleren. Det kommer til å bli spennende å se hvordan yidsene reagerer på dagens kamp. Viser de mental styrke og slår hardt tilbake, eller lyser det fortsatt skuffelse av dem? Arsenal på sin side bør være hevnlystne på at de skal vise hva de er gode for etter tapene mot Barca.

 

Det ryktes om at van Persie kommer til å få spille kampen. Han har vistnok trent litt med et annet lag i Nederland og skal være tilbake i trening for Arsenal. OM han får spille er vel heller vanskelig å bedømme før vi faktisk får en uttalelse fra Wenger. Men jeg vil heller ha han tilbake i neste kamp 100% fit istedenfor at han blir rushet tilbake og demred får sin obligatoriske strekkskade.

 

Det er vanskelig å gjette hvilket lag som starter. Silvestre er en tikkende bombe, mens Campbell har tidligere blitt ganske psyket ut av yidsene. Fortsatt er del vel også usikkert om Song er tilbake. Han blir veldig viktig, for ersatteren kan ikke sammenlignes i kvalitet, og vi trenger også Diabys offensive kvaliteter. Rosicky var svak mot Barca, men god mot Wolves. Etter en ukes pause skal nok han være tilbake i bedre form igjen, for han var ikke å kjenne igjen mot spanjolene.

 

Jeg tror det blir uavgjort hvis ikke Song er tilbake, men tap følger jeg meg trygg på at det ikke blir. Det hadde vært herlig med St. Totteringhamsday på onsdag! Lennon forblir forhåpentligvis ute, så da slipper vi han. Poengtap i denne kampen betyr mest sannsynlig at vi blir pokalløse denne sesongen også. Så jeg forventer full guffe fra spilleren på onsdag!

 

Veldig bra skrevet, og jeg må si meg 100% enig i alt du sier. Jeg har ikke noe spesielt ønske om å kaste van Persie rett inn i et NLD etter mange måneder på sidelinjen. Det tror jeg ikke Wenger er for heller.

Link to comment
Share on other sites

Veldig bra skrevet, og jeg må si meg 100% enig i alt du sier. Jeg har ikke noe spesielt ønske om å kaste van Persie rett inn i et NLD etter mange måneder på sidelinjen. Det tror jeg ikke Wenger er for heller.

 

På den annen side så kan det være lurt å la RvP få en lett kamp som dette for å gjøre sitt comeback på, den blir nok ikke hardere enn en middels treningsøkt :P

Link to comment
Share on other sites

PS: Med seier her, er St. Totteringsday sikret!

Da kan Arsenal få minimum 74 poeng, og Tottenham kan maks få 73 poeng, i årets Premier League.

Alltid greit med et tilbakeblikk (og link til da St. Totteringham's Day ble introdusert til verden av Arseweb 19. mars 2002). Det er likevel med skam å melde at det av alle dager i verden er en jobbmiddag jeg ikke kommer unna denne kvelden, men jeg håper å komme fra så tidlig som mulig. Regner med vi har en grei ledelse da...

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Litt morsom info jeg fant på et forum her om dagen.

 

Arsenal - scum facts.

April 11, 2010 at 10:40 pm

Facts from ladyase…

Arsenal:

League Titles – 13

FA Cups – 10

League Cups – 2

 

Spuds:

League Titles – 2

FA Cups – 8

League Cups – 4

 

Years since the Spuds last won the league – 49

Years since the Spuds last won the FA Cup – 19

 

(Nobody apart from the Spuds gives a toss about the Kids/League Cup.)

 

Years since the Spuds last beat Arsenal in the league – 10 (November 1999)

 

Transfer spending since inception of Premier League:

Arsenal – £269,940,000 (11th highest)

Spuds – £376,850,000 (4th highest)

 

Transfer fees received since inception of Premier League:

Arsenal – £237,574,000

Spuds – £200,717,500

 

Nett spend since inception of Premier League:

Arsenal – £32,366,000

Spuds – £176,132,500

 

Average spend per season:

Arsenal – £1,798,111

Spuds – £9,785,139

 

For anyone interested, these figures worked out from the 04/05 season until present work out like this:

 

Transfer spending since 04/05:

Arsenal – £112,050,000 (20th)

Spuds – £259,000,000 (4th highest)

 

Transfer fees received since 04/05:

Arsenal – £138,320,000

Spuds – £162,250,000

 

Nett spend since 04/05:

Arsenal – -£26,270,000 (note the minus symbol)

Spuds – £96,750,000

 

Average spend per season:

Arsenal – -£4,378,333 (note the minus symbol)

Spuds – £16,125,000

 

Number of managers in last 20 years:

Arsenal – 4, 1 of which was a caretaker (incidentally, Arsenal have had 18 managers since the appointment of their first professional manager, Thomas Mitchell in 1897, with 5 caretaker managers)

Spuds – 18, 6 of which was a caretaker (37 total)

 

fucking losers!

Link to comment
Share on other sites

Da er det snart kamp igjen! :P

Satser på et fyrverkeri av en kamp med masse mål.

Vi har mange skader, men Spurs har ganske mange skader de også.

Jeg vil hvertfall se at alle spillerne gir 110%

Håper på dette laget:

 

Almunia

 

Eboue-Campbell-Vermaelen-Clichy

 

Nasri-Song-Diaby

 

Walcott-Bendtner-Rosicky

Link to comment
Share on other sites

Da er det snart kamp igjen! :P

Satser på et fyrverkeri av en kamp med masse mål.

Vi har mange skader, men Spurs har ganske mange skader de også.

Jeg vil hvertfall se at alle spillerne gir 110%

Håper på dette laget:

 

Almunia

 

Eboue-Campbell-Vermaelen-Clichy

 

Nasri-Song-Diaby

 

Walcott-Bendtner-Rosicky

 

Ja om ikke spillerne gir 110% hver kamp framover nå så håper jeg at de slaktes! Nå kan vi passer United og legge press på Chelsea. Vi er med i kampen om ligagullet ennå.

Kom forresten over en artikkel skrevet av Ian Wright for en stund siden. Han uttalte dette:

 

"AFTER managing just one point from a possible nine, Arsenal have proved they are no longer serious title contenders.

My worry is that within just a few weeks, Arsene Wenger's team will have nothing whatsoever to play for this season"

 

Read more: http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport...l#ixzz0ku2NLQXQ

 

Legenden tok feil, og nå står vi ovenfor en spennende ligainnspurt.

Er forresten helt enig i laguttaket ditt!

Link to comment
Share on other sites

Ian Wright var en fantastisk fotballspiller, men nesten alt han sier for tiden er bullshit.

 

Helt enig.

Ian Wright er en levende legende,og det vil han alltids være.

men uttalelsene hans de siste årene har vært ganske latterlige.

Skjerpings!

Link to comment
Share on other sites

Duket for nok et derby mot tottene, denne gangen tilsynelatende mer åpent enn på lenge. Vi har skader på en rekke sentrale spillere, mens tottene har viktige Lennon og Palacios ute - muligens også King.

 

Tottene bør vinne for at fansen fremdeles skal få klamre seg til et håp om cl-spill neste år (vi vet alle hvordan det kommer til å ende ;) ), mens våre menn må vinne for å ha realistiske forhåpninger om pl-bøtta.

 

Er spent på hvordan Big-Sol takler "hjemkomsten". Vi er helt avhengige av et fungerende stopperpar for å senke tottene denne gangen og Vermaelen er jeg sikker på at vil levere. Ellers gledelig med nyheter om RVP sin tilbakekomst. Usikker på formen hans, men han bør uansett være med, om ikke annet for å gi de andre spillerne et moralsk boost med sin blotte tilstedeværelse på benken. Synes det er ok å ha forhåpninger når en såpass seriøs aktør som BBC er på banen: http://newsimg.bbc.co.uk/sport1/hi/footbal...nal/8615796.stm

 

Ellers er jeg lykkelig for at Lennon er ute - med den formen Clichy viser om dagen skulle han nok fått sitt å stri med uansett, men aldri dumt å slippe den trusselen farten til tottenes høyrekant representerer.

 

En absolutt "må-vinne-kamp" ender nok med et 0-1 resultat etter at Campbell, på uærlig hvis, putter på overtid med hånda - for så å feire som Arshavin med å tie whl-publikumet en gang for alle.

 

Setter borte på oddsen og ser frem til å feire forumets favorittdag, St. Totteringday, med bravur i morgen kveld!

Link to comment
Share on other sites

Spurs gikk på en smell igår mot Pompey, og før der igjen tapte de mot Sunderland.

Her går vi til verks og maktdemonstrerer ! 4-1 blir det. Og vi har vunnet begge North London Derbyene, da er vi best i Nord ! ;)

Da er vi best i Nord? Vi har alltid vært, og vil antakeligvis alltid være best i nord :D

Forøvrig satser jeg på en fantastisk fotballkamp, mange mål, lekne kombinasjoner og knallharde taklinger! Råtips: 4-1 til oss, etter to mål av Bendtner, ett av Nasri og det siste av Sol ;) Laget blir forhåpentligvis slik Stian96 har satt opp, og satser på at en del av spillerne er klare for ett fantastisk comeback etter CL-exiten!

Come on you Gunners!

Link to comment
Share on other sites

tja...

 

Vinner vi denne kan vi vinne serien. Uavgjort kan vi fremdeles vinne serien, men det blir tøft. Tap gjør det nesten umulig å vinn serien, men vi kan fremdeles fint klare 2.plass. ManU har tøff bortekamp mot City igjen pluss hjemme mot Tottene, så det er ikke kjørt. Chelsea har en tøff borte mot Pool, hjemme mot Tottene og borte mot Blackburn. De kan fort stå med kun 1 poeng på de 3 kampene, og om det skjer så er det åpent igjen om gullet.

 

Men selvsagt; kampen er nesten som en cupfinale å regne! Med seier er vi med for fullt om tittelen, og vi kan feire St Tottringhamsday! ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...