Jump to content

Arsenal v Barcelona, 31.03.10


hermz

Arsenal v Barcelona  

44 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

For en kamp dere! Jeg tror vi har store muligheter for å slå Barca på bortebane, selv uten Gallas og Cesc. De første 20 min fikk vi en real opplæring om hvordan fotball skal spilles. Jeg velger å ikke kritisere Arsenal spillerne for å være uinntresert, uorganisert eller hva som kan sies. Barcelona er verdens beste spillende fotballlag, for noen bevegelser, pasninger og tålmodighet det laget viser. Almunia var GUD i første omgang, fantastisk. Slikt keeperspill har jeg ikke sett i Arsenal siden Lehmanns virkelig store kamper. Almunia skal få ris når han gjør feil, men vi må ikke glemme at selv Almunia skal får ros når han storspiller også. Etter de første 20 minuttene syns jeg vi kommer mer inn i kampen. Nasri viste hvor usikker Alves er defensiv, og kom rundt gang på gang. Puyol derimot viser seg fram som en av verdens beste stoppere og hindret Bendtner å komme til avslutninger på åpent mål ved to anledninger. At Arshavin fikk seg en trykk gjorde ikke all verden spør du meg. Det er alltid synd å se spillere halte av banen, men for Arsenals spill så trur jeg det var bra å få innpå Eboue. Arshavin virket umotivert, uinntresert og ikke minst fryktelig arrogant. Det er noe AA må legge fra seg for som fy.

 

Andre omgangen åpnet på fryktelig måte. Almunia, full av selvtillit, raser ut på bærtur. Det må kunne kalles en liten tabbe av vår spanske målvakt, men svakt forsvarspill av Song når resten av forsvaret prøver å sette opp en felle. Andre målet kom på en ganske lik måte, bare denne gangen sto Almunia på strek, noe som var en riktig avgjørelse. Song derimot misser igjen på offsidefella. På denne situasjonen så det ut som Song sov, rett og slett. Alle i forsvarsleddet har hver sin mann. Zlatan var Songs mann, men her glapp alt. Song sto alt for langt unna både Vermaelen og Zlatan, og Almunia var selvsagt sjanseløs.

 

Walcott har virkelig forbedret seg. Selvtillit er nøkkelordet for Theo. Leker seg med Maxwell som ikke har sjans i å følge løpene. Målet var dog litt heldig, ettersom selve avslutningen var svak. I denne perioden var Arsenal dominerende på lik linje som Barca var i første omgang, bare ikke like produktiv mtp skudd. Straffen var på første øyenkast billig. Jeg hadde ikke tro for noen straffe på de 2-3 første reprisene. Etterhvert kunne man se hvordan Puyol helt klart går etter å ta Cesc samtidig som han leker uskyldig. Glimrende av dommeren. Bergdølmo kan ta seg en bolle. Håper virkelig at Cesc og Gallas er kjapt tilbake. AAs skade så ikke særlig alvorlig ut, og jeg regner med han er tilbake til returoppgjøret. I dag kan jeg virkelig si at jeg er:

 

PROUD TO BE A GOONER! ;)

 

songs prestasjoner som stopper, var direkte skremmende. en totalt forkasteleig prestasjon. almunia fortjener kjempeskryt for sin 1. omg. den var rett og slett av topp verdensklasse. hadde han bare ligget på det nivået alltid...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 470
  • Created
  • Last Reply

Jeg må bare si at jeg har undervurdert Barca så mye som det er mulig. Jeg har aldri sett et lag gjøre noe sånt mot oss, det var en enorm maktdemonstrasjon! Mye verre enn det Chelsea og Manu har gjort tidligere, selv FA-semien mot Manu.

 

Når det er sagt, av en eller annen grunn er det fortsatt en vei ut av dette. Deres to stoppere som begge er i verdensklasse, er også begge suspendert. Da Walcott kom inn og vi begynte å angripe, slo vi virkelig tilbake. Vi må spille vårt spill, uten å vise respekt! Dette kan absolutt gå.

 

Vi har gjort det på Bernabeu, og vi kan gjøre det på Camp Nou! ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg må bare si at jeg har undervurdert Barca så mye som det er mulig. Jeg har aldri sett et lag gjøre noe sånt mot oss, det var en enorm maktdemonstrasjon! Mye verre enn det Chelsea og Manu har gjort tidligere, selv FA-semien mot Manu.

 

Når det er sagt, av en eller annen grunn er det fortsatt en vei ut av dette. Deres to stoppere som begge er i verdensklasse, er også begge suspendert. Da Walcott kom inn og vi begynte å angripe, slo vi virkelig tilbake. Vi må spille vårt spill, uten å vise respekt! Dette kan absolutt gå.

 

Vi har gjort det på Bernabeu, og vi kan gjøre det på Camp Nou! ;)

 

pique er langt fra topp 3000 av stoppere i europa. puyol er derimot særdeles god. desverre er marquez alt for god. faktisk god nok til å gjøre toure til verdensklasse...

Link to comment
Share on other sites

uenig med deg refser. Marquez er langt fra så god som det virker som at du mener han er. Det er en grunn til at Pique spiller kamp ut og kamp inn foran ham.

 

Marquez har, hver eneste kamp jeg har sett med Barca som han har spilt, gjort feil på feil.

Yaya Toure derimot er nok blant topp 3 av verdens beste DM i verden og er også en habil midtstopper, selv om også han er dårligere enn både Pique og Puyol på den plassen.

Link to comment
Share on other sites

uenig med deg refser. Marquez er langt fra så god som det virker som at du mener han er. Det er en grunn til at Pique spiller kamp ut og kamp inn foran ham.

 

Marquez har, hver eneste kamp jeg har sett med Barca som han har spilt, gjort feil på feil.

Yaya Toure derimot er nok blant topp 3 av verdens beste DM i verden og er også en habil midtstopper, selv om også han er dårligere enn både Pique og Puyol på den plassen.

 

som om ikke picue gjorde feil i kveld. akkurat som han har gjort stort sett i alle kamper, deer barca har blitt satt under litt press... en middelmådig stopper. det er selvsagt også meksikaneren, men han innehar en rutine som kan vise seg å være viktig. nærmest uforklarlig for meg at toure ikke spiller. han er veldig mye bedre enn barca sine alternativer.

Link to comment
Share on other sites

som om ikke picue gjorde feil i kveld. akkurat som han har gjort stort sett i alle kamper, deer barca har blitt satt under litt press... en middelmådig stopper. det er selvsagt også meksikaneren, men han innehar en rutine som kan vise seg å være viktig. nærmest uforklarlig for meg at toure ikke spiller. han er veldig mye bedre enn barca sine alternativer.

 

Jeg er ikke det minste i tvil om at Pique er topp 10 midtstoppere i verden. Og ikke Barcasupportere heller. Mens de er livredde for at Marquez muligens må spille. De håper faktisk at det blir Toure - Milito i midtforsvaret. Hvorfor tror du det?

Link to comment
Share on other sites

Er helt enig med dere som mener regelen om rødt kort er idiotisk. Du kan drepe en mann utenfor straffefeltet og det blir bare rødt kort, er du såvidt borti en spiller som mister kontrollen innenfor straffefeltet får du både rødt kort og straffe mot deg.

Jeg har en stund foreslått en kanskje ekstrem ting, men jeg mener om at de skal beholde at det fortsatt blir straffe + rødt kort, så bør alle direkte røde kort resultere i straffespark!! uansett hvor på banen det skjer! Kansje det hadde blitt mindre stygge takligner ute på banen også da?

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen føyer seg inn i en litt kinkig rekke kamper der Arsenal er blitt rundspilt. Vi fortjente virkelig ikke uavgjort i denne kampen. Barcelona var flere hakk bedre på alt det vi har vår stolthet i; kjapt pasningsspill, fart og teknikk.

 

Men 2-2 gir oss et resultat å gå videre på.

 

Jeg håper virkelig ikke Wenger stiller med Sol som midtstopper. Det må vel alle forstå ikke kan gå mot et så hurtigspillende Barcelona-lag? Nei, vi må drille Song i rollen de neste dagene, og håpe at han er mer klar i hodet med tanke på posisjonering, markeringer m.m.

 

Ellers ønsker jeg veldig sterkt å se Nasri igjen i Fabregas sin rolle. Jeg synes faktisk Nasri er glitrende i den rollen, - og tror han faktisk er en potensiell matchvinner for oss.

 

På Nou camp kan vi ikke spille med en uinteressert Arshavin fra start. Jeg går for en tent Eduardo, som arbeider godt for laget på venstrekant. Walcott er ikke god nok defensivt, og kommer inn etterhvert.

 

Almunia

Sagna-Song-Vermaelen-Clichy

Eboue-Denilson-Nasri-Diaby-Eduardo

Bendtner

 

Supersubs: Arshavin og Walcott!

Link to comment
Share on other sites

som om ikke picue gjorde feil i kveld. akkurat som han har gjort stort sett i alle kamper, deer barca har blitt satt under litt press... en middelmådig stopper. det er selvsagt også meksikaneren, men han innehar en rutine som kan vise seg å være viktig. nærmest uforklarlig for meg at toure ikke spiller. han er veldig mye bedre enn barca sine alternativer.

Selvfølgelig gjør også Pique feil, det gjør absolutt alle stoppere i løpet av en kamp. Også verdens beste stoppere.

 

Men Pique gjør på langt nær like mange og like store feil som Marquez gjør. Marquez sliter både i posisjoneringsspillet, spilleforståelse og hodestyrke. Pique er både sterk på hodet, ganske rask, har veldig bra spilleforståelse, god posisjoneringsevne og er veldig mye vanskeligere å lure en mot en enn det Marquez er. Det eneste jeg kanskje kan se Marquez er bedre på enn både Puyol og Pique på er at han muligens har en bedre pasnings-/skuddfot enn de, men som F4B skriver så håper Barcasupportere på at Milito og Yaya spiller fremfor Marquez. Det burde være indikasjon nok på at begge de er bedre forsvarsspillere enn han, og ikke minst at Pique og Puyol er klart bedre.

Link to comment
Share on other sites

Denne kampen føyer seg inn i en litt kinkig rekke kamper der Arsenal er blitt rundspilt. Vi fortjente virkelig ikke uavgjort i denne kampen. Barcelona var flere hakk bedre på alt det vi har vår stolthet i; kjapt pasningsspill, fart og teknikk.

 

Men 2-2 gir oss et resultat å gå videre på.

 

Jeg håper virkelig ikke Wenger stiller med Sol som midtstopper. Det må vel alle forstå ikke kan gå mot et så hurtigspillende Barcelona-lag? Nei, vi må drille Song i rollen de neste dagene, og håpe at han er mer klar i hodet med tanke på posisjonering, markeringer m.m.

 

Ellers ønsker jeg veldig sterkt å se Nasri igjen i Fabregas sin rolle. Jeg synes faktisk Nasri er glitrende i den rollen, - og tror han faktisk er en potensiell matchvinner for oss.

 

På Nou camp kan vi ikke spille med en uinteressert Arshavin fra start. Jeg går for en tent Eduardo, som arbeider godt for laget på venstrekant. Walcott er ikke god nok defensivt, og kommer inn etterhvert.

 

Almunia

Sagna-Song-Vermaelen-Clichy

Eboue-Denilson-Nasri-Diaby-Eduardo

Bendtner

 

Supersubs: Arshavin og Walcott!

 

Veldig mye uenig i det du sier, tror du vurderer dette helt feil.

Først og fremst ang Sol, han ville nok forhindret begge baklengsmålene i denne kampen.

Dette pga store strukturelle feil som samarbeidet Song/Vermaelen førte til.

Sol ville organisert linja på en slik måte at situasjonene aldri ville oppstått.

Enten ville han kjørt Zlatan i offside eller så ville han vært i forkant av diagonalløpet foran begge scoringene.

Sol har vist seg enormt solid i de kampene han har spilt så langt og overrasket oss alle tror jeg...?

Styrkene hans ligger i rutine/organisering av forsvaret samtidig som han er kompromissløs og tøff, noe jeg savnet de første 20 min når Barca herjet, rett og slett litt engelsk innstilling og fysikk.

Vel er han nok noe langsom men også her har han nærmest sjokkert meg i de kampene jeg har sett ham nå og holdt farten til de fleste premier league-spissene.

Ved siden av dette mister vi altså Song på midtbanen og etter min mening var han den eneste som sto frem de 20 første kritiske minuttene.

Uten ham til å balansere midtbanen på Nou Camp kan dette gå riktig ille.

Når det gjelder din påstand om at vi ikke fortjente uavgjort er vel dette kanskje en smakssak??

Om man vil legge vekt på de 20 første minuttene da Almunia sto frem som en levende vegg eller avslutningen av kampen da vi kjørte showet fullstendig og gjerne kunne ha vunnet kampen til slutt.

Også keeperen til Barca spilte en meget god kamp, tenk på f.eks headingen til Bendtner når han får gå opp på 5-meteren alene og moste ballen på mål, fantastisk redning.

Men det er som kjent lov å ha gode keepere i fotball og vi skal være glad vi har en meget god sådan ;)

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig gjør også Pique feil, det gjør absolutt alle stoppere i løpet av en kamp. Også verdens beste stoppere.

 

Men Pique gjør på langt nær like mange og like store feil som Marquez gjør. Marquez sliter både i posisjoneringsspillet, spilleforståelse og hodestyrke. Pique er både sterk på hodet, ganske rask, har veldig bra spilleforståelse, god posisjoneringsevne og er veldig mye vanskeligere å lure en mot en enn det Marquez er. Det eneste jeg kanskje kan se Marquez er bedre på enn både Puyol og Pique på er at han muligens har en bedre pasnings-/skuddfot enn de, men som F4B skriver så håper Barcasupportere på at Milito og Yaya spiller fremfor Marquez. Det burde være indikasjon nok på at begge de er bedre forsvarsspillere enn han, og ikke minst at Pique og Puyol er klart bedre.

 

helt klart at toure vil være det beste valget for barca. ulig marquez er noe uortodoks, en sammen med puyol, gjør han det bra. pique har veldig mange feil i løpet av kampen i går, og viser at spilleforståelsen ike er all verden. han taper vel også alle dueller i luften...

 

skal være mulig å slå ut dette barca laget på en god dag

Link to comment
Share on other sites

Barcelona er et godt fotballag, for all del, men så gode som de så ut til å være i går, var de ikke. Arsenal så helt handikappet ut i første omgang og spilte Barcelona ekstremt mye bedre enn hva de var. Det bekreftes jo etter reduseringen. Da var vi minst på høyde med spanjolene om ikke bedre. Vi kan avansere i Barcelona, men da må mye gjøres mentalt. For så elendig som vi spilte i første omgang klarer jeg ikke å huske at vi har spilt dårligere. Så en enorm takk sendes til Manuel Almunia for at vi fortsatt er med. Til tross for supertabben gjør jeg det, for hadde Almunia hatt "en vanlig dag på jobben", kunne det fort vært 4-0 til pause.

 

Jeg tror vi kan klare det, for Arsenal på sitt beste er det ikke et eneste fotballag i verden som kan slå oss, så jeg håper å se et nytt og skjerpet lag på tirsdag!

 

Dette klarer vi! :D

Link to comment
Share on other sites

Dette var en utrolig spennende kamp, som til slutt endte ganske så godt for vår del. Barca lekte med oss de første 15 minuttene, og det var rett og slett helt forferdelig å se på for meg som Arsenal-supporter. Takk til Almunia som holdt oss inne i kampen. Vi kom oss litt etterhvert, men vi kom aldri på høyde med et fantastisk Barca lag i 1.Omgang, dessverre.

 

Almunia gjør en utrolig dårlig inngrepen på Zlatans mål, og det er utrolig synd at han gjør noe slikt etter en helt fantastisk 1.Omgang, kunne han ikke bare fortsatt storspillet? Uansett var det dårlig av forsvaret på begge målene, de lar jo Zlatan komme alene med Almunia to ganger, så jeg klarer ikke legge all skyld på han. Etter dette kom vi oss mer inn i kampen, og det er rett og slett helt fantastisk at vi kom tilbake, det kunne fort blitt styggere, men vi reiste oss og fikk 2-2. Synd at vi ikke avgjorde helt på slutten.

 

Uansett ble "seieren" meget kostbar, Fabrgas mister sanssynligivs resten av sesongen, Gallas er ute resten av sesongen, men heldigvis har vi en ålreit back-up i Sol Campbell. Arshavin er ute i 2-3 uker, noe som er veldig trist. Men vi har Nasri og Rosicky som kan gjøre savnet minimalt forhåpentligvis. Jeg syns det så ut som om Clichy også haltet rundt på banen siste 5 minuttene, noe som vet noe mer om det?

 

Vel, for oss ble det kostbart, men Barca har mistet to av sine forsvarsklipper i Piqué og Puyol, det er MEGET godt nytt for oss, de to var meget gode mot oss, og nå kan det kanskje bli lettere for Bendtner og co å trenge gjennom det som var et meget godt Barca-forsvar i går.

 

Gleder meg til neste kamp, men vi må heve oss mange hakk. Fabregas vil bli dypt savnet, men vi får bare håpe at de gutta som spiller klarer å gjøre jobben sin, slik at Arsenal vinner denne kampen. Regner med at vi må vinne, har ikke stor tro på et 3-3 resultat, selvom det hadde vært veldig gøy! Uansett, lykke til gutta mot Barca tirsdag, la oss ta dem!

Link to comment
Share on other sites

helt klart at toure vil være det beste valget for barca. Mulig marquez er noe uortodoks, en sammen med puyol, gjør han det bra. pique har veldig mange feil i løpet av kampen i går, og viser at spilleforståelsen ike er all verden. han taper vel også alle dueller i luften...

 

skal være mulig å slå ut dette barca laget på en god dag

 

Jeg er helt uenig med deg med tanke på Pique, syns han gjorde en veldig god kamp i midtforsvaret til Barcelona sammen med Puyol. De to ryddet opp veldig godt, og spilte på det jevne. Derfor er jeg litt overrasket over at de påstår at spilleforståelsen ikke er all verden, og at han tapte nesten alt i luften. Syns nå å huske at han gjorde en relativt god jobb de få gangene han ble testet noe særlig. Syns heller problemet var når ballene kom inn i boks etter bakken.

 

Men det er ingen tvil, det er veldig mange stoppere som hadde sett gode ut ved siden av en mann som Puyol.

Link to comment
Share on other sites

Skummet igjennom denne artikkelen på nettavisen nå.

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/pl/article2873507.ece

Har dem sett kampen igår eller? Presterer å klage på Almunia igår også.

"Arsenals keeper Manuel Almunia imponerte ikke ved noen av baklengsmålene. "

"Wenger fikk også en god del annet enn svakt keeperspill å tenke på underveis"

Jeg vil ikke si at noen av målene var tabber, mulig han var plassert litt feil på det første. Men hadde han stått på streken så hadde nok Zlatan klint den også oppi krysset! Vanskelige situvasjoner. Men det som irriterer enda mer er at dem ikke mener alle de fantastisk redningene han hadde i første omgang! Møkka avis!

Link to comment
Share on other sites

Skummet igjennom denne artikkelen på nettavisen nå.

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/pl/article2873507.ece

Har dem sett kampen igår eller? Presterer å klage på Almunia igår også.

"Arsenals keeper Manuel Almunia imponerte ikke ved noen av baklengsmålene. "

"Wenger fikk også en god del annet enn svakt keeperspill å tenke på underveis"

Jeg vil ikke si at noen av målene var tabber, mulig han var plassert litt feil på det første. Men hadde han stått på streken så hadde nok Zlatan klint den også oppi krysset! Vanskelige situvasjoner. Men det som irriterer enda mer er at dem ikke mener alle de fantastisk redningene han hadde i første omgang! Møkka avis!

 

Jeg syns du tar helt feil når det gjelder at ingen av målene var tabber. Det første Zlatan målet er uten tvil en tabbe, en utrusende keeper på halvdistanse er automatisk en feil av keeper. Jeg er 110 % sikker på at det ikke ville vært mål om Almunia holdt seg på streken. Når det er sagt så var det også en forsvarsglipp som førte til målet, noe av det samme som skjedde ved det andre målet. Kommunikasjonen imellom Song og Vermaelen var for dårlig, det vil si Song viste at han ikke er noen stopper.

 

Men jeg er helt enig med deg at det er dårlig gjort å prate om dårlig keeperspill i denne kampen, om ikke Almunia hadde vært fantastisk i 1. omgang hadde vi vært 2-3 under. Da hadde det ikke betydd så mye om det var tabbe eller ei, nei. Denne kampen er det ingen grunn for å hakke på Almunia, men jeg føler heller ikke noe trang for å skryte av han. Tabba utlignes av gode redninger og ender i 0.

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha tenkt litt, tror jeg faktisk vi har en god sjanse til å gå videre. Vi var på hjemmebane igår, det ble forventet et bra resultat av oss. Nå har vi blitt rundspilt av Barca på hjemme, og alle vet at vi ryker. Når er det vi er best? Det er nå det, nå som vi er underdogs og ingen forventer noe som helst av oss.

 

Al

Sagna - Sol - Vermaelen - Clichy

Song

Nasri - Diaby/Denilson

Walcott - Bendtner - Rosicky

 

En annen formasjon som kunne vært morsom er denne, men jeg vil jo egentlig ikke eksperimentere i en kamp som denne:

 

Al

Sagna - Sol - Vermaelen - Clichy

Song

Nasri - Diaby

Rosicky - Walcott - Eduardo

Link to comment
Share on other sites

Kamptråden er like latterlig som alltid ser jeg. Som forventet. Noe må snart gjøres for å heve nivået på kamptrådene, hvis ikke er dette forumet desverre fortapt.

 

Dette er fortsatt mulig. Vi er svekket med tanke på at Fabregas og Gallas mister kampen. Men samtidig hadde jeg ikke forventet at Gallas skulle være klar til noen av disse kampene, så sånn sett er det bare Fabregas vi mister (hvis ikke skaden til Arshavin setter han ut over flere kamper). Barcelona derimot må klare seg uten begge sine faste midtstoppere. Det kommer til å svekke dem mer enn oss slik jeg ser det.

Link to comment
Share on other sites

Kamptråden er like latterlig som alltid ser jeg. Som forventet. Noe må snart gjøres for å heve nivået på kamptrådene, hvis ikke er dette forumet desverre fortapt.

 

Dette er fortsatt mulig. Vi er svekket med tanke på at Fabregas og Gallas mister kampen. Men samtidig hadde jeg ikke forventet at Gallas skulle være klar til noen av disse kampene, så sånn sett er det bare Fabregas vi mister (hvis ikke skaden til Arshavin setter han ut over flere kamper). Barcelona derimot må klare seg uten begge sine faste midtstoppere. Det kommer til å svekke dem mer enn oss slik jeg ser det.

 

Arshavin er visstnok ute i 2-3 uker hvis man skal tro ryktene.

Link to comment
Share on other sites

Skummet igjennom denne artikkelen på nettavisen nå.

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/pl/article2873507.ece

Har dem sett kampen igår eller? Presterer å klage på Almunia igår også.

"Arsenals keeper Manuel Almunia imponerte ikke ved noen av baklengsmålene. "

"Wenger fikk også en god del annet enn svakt keeperspill å tenke på underveis"

Jeg vil ikke si at noen av målene var tabber, mulig han var plassert litt feil på det første. Men hadde han stått på streken så hadde nok Zlatan klint den også oppi krysset! Vanskelige situvasjoner. Men det som irriterer enda mer er at dem ikke mener alle de fantastisk redningene han hadde i første omgang! Møkka avis!

 

Almunia hadde en prikkfri førsteomgang. Det endrer ikke det faktum at første målet er en tabbe, han er på halvdistanse. Det andre målet går i keeperhjørnet og er også tagbar.

Link to comment
Share on other sites

Kamptråden er like latterlig som alltid ser jeg. Som forventet. Noe må snart gjøres for å heve nivået på kamptrådene, hvis ikke er dette forumet desverre fortapt.

 

Dette er fortsatt mulig. Vi er svekket med tanke på at Fabregas og Gallas mister kampen. Men samtidig hadde jeg ikke forventet at Gallas skulle være klar til noen av disse kampene, så sånn sett er det bare Fabregas vi mister (hvis ikke skaden til Arshavin setter han ut over flere kamper). Barcelona derimot må klare seg uten begge sine faste midtstoppere. Det kommer til å svekke dem mer enn oss slik jeg ser det.

 

Folk er frustrerte etter å ha sett Arsenal bli spillemessig lekt med i 70 min. At vi mirakeløst nok klarer 2-2 forhindrer ikke at man må innse hvor Arsenal står. Om forumet er så latterlig, så hold deg unna da vel. Synes vi må tåle at folk får ut sin frustrasjon etter en kamp som dette. I store deler av kampen var det VONDT å se på Arsenal. Alle forum er som dette, det er vel meningen at alle skal kunne komme med sine meninger. Vi lever da ikke i et "alle må forgude alt Wengers Arsenal gjør"-regime. Forumet er absolutt ikke fortapt.

 

Men enig at det fortsatt er en mulighet for å komme videre, men da må vi opp MANGE HAKK! vi slipper ikke unna en gang til. Barcas høyeste nivå er skremmende bra og bare å innse at det må et lite mirakel til for å gå videre. Måtte det skje på tirsdag.

Link to comment
Share on other sites

Almunia hadde en prikkfri førsteomgang. Det endrer ikke det faktum at første målet er en tabbe, han er på halvdistanse. Det andre målet går i keeperhjørnet og er også tagbar.

 

Bull! Almunia haterne gir seg ikke, ser jeg.

Link to comment
Share on other sites

Du er sakelig som alltid ser jeg.... :D

 

Først av alt, som jeg tidliger har sagt så er jeg skeptisk til Almunia. Jeg har selv vert keeper i over 20 år. Men når det gjelder målene i går så var begge to vanskelige situasjoner. Hadde Almunia tatt noen av disse to så hadde de blitt beskrevet som redninger i verdensklassen. Å i det hele tatt å påstå at han burde tatt det andre målet blir for dumt.

Jeg vet selv at jeg hadde vert frustrert om jeg hadde ståt i mål på det første målet, men samtidig er dette veldig vanskelige situasjoner som keeper havner ofte i. Vil påstå at forsvarsarbeidet er verre enn keeperarbeidt.

Alt i alt så hadde vel Almunia sin beste kamp for Arsenal noen gang i går. Takk til Almunia for at vi ikke tapte med 5-6 mål men klarte uavgjort.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...