Jump to content

Arsenal v Barcelona, 31.03.10


hermz

Arsenal v Barcelona  

44 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Utifra kampen i dag burde Denilson starte, men så langt denne sesongen har Diaby vært mye bedre enn Denilson og jeg velger i hvertfall å beholde troen på Diaby. Opp flere hakk må han i hvertfall, det er det ingen tvil om. Nasri inn i Fabregas sin posisjon og håper vi får se Walcott fra start.

 

Det var tydelig på Diaby at han ikke var forberedt på tempoet. Som regel kommer han unna med ballen i siste øyeblikk i PL - han spiller ofte med høy risiko. I kveld var rett og slett Barcaspillerne for raskt på ham...

 

Diaby har et høyere maksnivå enn Denilson, synes jeg, så jeg håper han (Diaby, altså) spiller i Barcelona.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 470
  • Created
  • Last Reply

Ja Cesc har nok forværa skade enda mere nå, værste fall kan han nå være ute resten av sessongen vis noe har røket onkelig nå... ;)

 

Kjørt på sjukehus høres ikke bra ut

 

Jeg regner med (håper på!) at vi snakker om en grundig undersøkelse av skaden snarere enn en innleggelse...

Link to comment
Share on other sites

Latterlig innlegg av deg! Det var jo fantastisk flaut. Hva er galt med å si det?

For det første syns jeg ikke "Herregud, dette er flaut" hører hjemme i en kamptråd. Det var jo derfor chaten ble opprettet. Hva er det som er latterlig med å spre positivitet og skryt for et innlegg jeg setter pris på? Kjenner jeg blir provosert av av innlegget ditt.

Link to comment
Share on other sites

Større undre har skjedd enn at Arsenal slår Barca på Camp Nou. Vi har slått Real Madrid og AC Milan på deres egne storstuer, vi kan gjøre det samme igjen. COME ON YOU GUNNERS!

 

Juventus 05/06 (Vieira) - mission completed.

Villarreal 08/09 (Pires) - mission completed.

Barcelona 09/10 (Henry) - ?????

 

Alle i kvartfinalen. Og skulle vi slå ut Barcelona etter å ha lugget under med 0-2 og to scoringer av Zlatan er det noe for historiebøkene. Skjebnen kan være på vår side - revenge is sweet.

 

Og hvor var Messi idag?

Link to comment
Share on other sites

Større undre har skjedd enn at Arsenal slår Barca på Camp Nou. Vi har slått Real Madrid og AC Milan på deres egne storstuer, vi kan gjøre det samme igjen. COME ON YOU GUNNERS!

 

Juventus 05/06 (Vieira) - mission completed.

Villarreal 08/09 (Pires) - mission completed.

Barcelona 09/10 (Henry) - ?????

 

Alle i kvartfinalen. Og skulle vi slå ut Barcelona etter å ha lugget under med 0-2 og to scoringer av Zlatan er det noe for historiebøkene. Skjebnen kan være på vår side - revenge is sweet.

 

Og hvor var Messi idag?

 

 

Min favoritt er dog 5-1 mot Inter på San Siro ;)

 

Det var mye messing om Messi på forhånd, men han fikk det ikke helt til idag. Kanskje var det han som tok så mye av Vermaelens energi idag at sistnevnte forøvrig hadde noen skikkelige blundere.

 

Zlatan hadde gode kliniske avslutninger på 2 gavepakker fra forsvaret vårt. Barca har begge midtstopperne sine ute foran returmøtet. Vi har Fabregas ute, men ærlig talt. Han var halvskadet idag og ikke spesielt god. Sammenlignet med kampen idag, blir han ikke nødvendigvis noe stort savn på tirsdag.

 

Jeg tror det er full mulig å slå ut Barcelona på bortebane. Vi er videre på både 1-0, 2-1, 3-2 osv...

 

For the record: Vi slo Milan 2-0 på bortebane etter å først ha bare klart 0-0 hjemme for et par år siden.

Link to comment
Share on other sites

"Fabregas admits he fears he has broken his leg. X-ray on his fibula tomorrow. Cesc on crutches and down when I spoke to him" ;)

 

www.twitter.com/johncrossmirror

 

Så nå mens hele verden er opptatt av at Rooney er ute en liten stund fikk vi "bare" tre nye skader. I følge samme mann har Wenger allerede sagt til fransk TV at Gallas er ute for resten av sesongen. Om Cesc også er det... Akk.

Link to comment
Share on other sites

Artikler fra goal.com:

 

Player Ratings Arsenal 2-2 Barcelona

Four goals, a red card, a penalty plus a late, late, comeback made for a dramatic night in London. Goal.com rates the players in action...

 

http://goal.com/en/news/1127/player-rating...l-2-2-barcelona

 

 

- Champions League Comment: Barcelona Could Be Punished For Going Into Cruise Control After Going 2-0 Up Against Arsenal

 

http://goal.com/en/news/1717/editorial/201...be-punished-for

 

 

- Arsenal Comment: Fearless Fabregas Shows Heart That Proves Barcelona Could Be Beatable In Camp Nou

 

http://goal.com/en/news/1717/editorial/201...art-that-proves

Link to comment
Share on other sites

Var nesten uvirkelig å se Arsenal bli fullstendig LEKT med første 15 min, kunne stått 0-3 allerede da. Ville lukke øynene og tenke at dette var et mareritt, nei dette er realitetene anno 2010. 0-1 måtte bare komme, bang 0-2. Arsenal er milevis unna.

Men så er det ut av intet dukker Theo opp, bakrom, full fart.... 1-2... stemningen snur på Emirates.... vi får troa....straffe ?? Cesc som har vært fullstendig elendig (og skada?) putter 2-2 !!! tror ikke det jeg ser... vi raner Barca. Slutt.

 

Gallas ute resten av sesongen.... Cesc ute i flere kamper... Arshavin ? Nei kan vi ikke starte kampen på nytt.

 

Alle objektive har nok sett det vi bør se, Arsenal er langt unna Barcas nivå selv om vi "stjeler" med oss uavgjort i kveld.....

Link to comment
Share on other sites

,Alle objektive har nok sett det vi bør se, Arsenal er langt unna Barcas nivå selv om vi "stjeler" med oss uavgjort i kveld.....

 

 

Er ikke helt enig i det du sier. Kom hjem i sted og så kampen i reprise på Viasat Sport. Dvs det var spillt 20 minutter da jeg slo på Tv`n. Derifra og ut var det en rimelig jevn kamp der vi styrte de siste 25 minuttene...

Link to comment
Share on other sites

Alle objektive har nok sett det vi bør se, Arsenal er langt unna Barcas nivå selv om vi "stjeler" med oss uavgjort i kveld.....

 

Så sant, så sant. Jeg er langt i fra stolt over forestillingen vi viste i dag. Vi ble rett og slett ydmyket av Barca, selv om resultatet viste noe annet.

Link to comment
Share on other sites

Wenger: 'We gave them too much room to play'

 

Sier du det Wenger ;)

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/w...h-room-to-play-

 

Her er Wenger veldig objektiv, for en gangs skyld.

 

"on Barca losing Puyol and Pique to suspension...

From what I have seen tonight it is not enough!"

 

Et ellers bra intervju. Han innrømmer at Barca var det bedre laget, og at det må en taktisk genistrek til for at Arsenal skal kvalifisere seg.

 

Håper Wenger bruker tiden godt, og finner på noe genialt for å gi Barca mindre rom og ballbesittelse til neste kamp.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal har et fantastisk godt fotballag. Barcelona har det aller beste. Ballen er rund. Cup er cup. Innkast og mål preger alle andre fotballkamper enn kveldens. Ved inngangen til påsken er Almunia Kjegle, Gud óg Varm potet. Business as usual, men en indrefilét av en fotballkamp.

Link to comment
Share on other sites

I fyrste omgang sat eg med følelsen av at det var divisjonsskilnad på laga. Til tider vart Arsenal rundspelt og var ikkje nær ballen. Almunia var fantastisk og litt heldig og gjorde ein stor omgang. I andre var han tilbake på eit meir normalt nivå og burde ikkje ha solgt seg på første målet, eit mål han må dele med fleire andre. Kampen synte at det er mange på dagens Arsenal lag som er langt unna verdensklasse.

+ til Nasri, Clichy og innhopparane Denilson og Walcott. Almunia og Bendtner må og få kreditt for klasseredningar og målgivande pasningar. Det var tydeleg å sjå at Barcelona ikkje likte farten til Walcott, dette bør vere argument for å starte med han på flanken frå start. Skal me gå vidare til semifinale så trur eg at me må skåre 3 mål i Spania. Barcelona kjem garantert til å skåre minst 2 mål på eige gras.

 

Almunia

Eboue - Campbell - Vermaelen - Clichy

Song

Walcott - Nasri - Denilson - Rosicky

Bendtner

Link to comment
Share on other sites

Puh, nå har jeg endelig fått igjen pusten...

Utrolig dramatisk kamp som ventet mellom to sykt gode lag.

Barca startet med et vanvittig høyt og agressivt press, noe som fikk oss helt ut av stilen og bare Almunia skjønner hvordan vi kom oss unna de første 20 minuttene.

Men etter de 20 første spiste vi oss sakte men sikkert inn i kampen igjen og tok over mer og mer av banespillet.

Jeg er enig i at Barca viste et uhyggelig høyt nivå de første 20 minuttene men en fotballkamp varer som kjent minst 90 minutter.

Ingen tvil om at de fikk smake det etterhvert, det koster nemlig utrolig mye krefter å presse så vanvittig høyt og med en slik intensitet de gjorde.

Hvis Sol var spilleklar i dag mener jeg faktisk Wenger gjorde en av hans uhyre sjeldne feil.

Jeg tror nok det hadde vært bedre å hatt Sol der bak og beholdt Song på midtbanen når Gallas ble skadd.

Helt opplagt at Song burde fulgt diagonalløpet til Zlatan på begge målene, men jeg ønsker IKKE å bidra til noe slakt av vår beste spiller de siste kampene.

Han er en midtbanespiller og burde spilt der, Sol ville nok enten kjørt Zlatan i offside eller vært med på bevegelsen han gjorde i forkant av begge målene.

Prestasjonen vi gjorde med å spise oss inn i kampen mot dette laget var enorm, og det bekrefter bare at dette laget kan oppnå svære ting etterhvert.

Kampen i Barcelona vil forløpe helt annerledes og jeg ser ikke bort fra at vi klarer oss gjennom dette.

Almunia var kampens store spiller, ikke uventet for meg som for mange andre her inne, han har spilt prikkfritt i mange kamper på rad nå og har bevist at han er en topp keeper.

Skjønner at mange vil ha det til at baklengsmålet mot bham var hans feil, men her er jeg helt uenig.

Som tidligere nevnt var det et av disse bisarre målene som hender av og til uten at noen kan lastes for det.

Clichy spilte en utrolig kamp, Nasri viser verdensklasse og Denilson/Walcott/Eboue hadde avgjørende innhopp.

Det skal sies at de kom inn når Barca hadde løpt fra seg det meste av saften i leggene, men uansett topp.

Diaby og Vermaelen slet mere i dag og det beviser bare det jeg alltid har sagt; på et fotballag må alle ha lov til å ha en dårlig dag, selv disse spillerne som har vært av våre beste gutter denne sesongen.

Tror det faktum at Barca vil mangle sine to beste midtstoppere vil påvirke deres selvtillit før returkampen.

Disse to har spilt vanvittig bra i hele år og danner vel også stopperparet til verdens beste landslag??

Returkampen kommer til å bli en veldig interessant affære og vi har utført større mirakler før faktisk...

Glemmer aldri 0-4 hjemme for Inter, ydmyket utspilt og sjanseløs før vi reiste til Milano og vant 5-1.

Vi går for 3-3 på Nou Camp ;)

Link to comment
Share on other sites

Så sant, så sant. Jeg er langt i fra stolt over forestillingen vi viste i dag. Vi ble rett og slett ydmyket av Barca, selv om resultatet viste noe annet.

 

 

Vi ble ikke YDMYKET..Får være grenser på selvmedlidende preik. Barcelonas mange sløsing med sjanser i begynnelsen av matchen er ikke bare flaks til oss, men det er også deres svakhet som ikke klarer å omsette sjanser til mål. Det er også fortjenesten til vår, for anledningen gode keeper.

 

Barcelonas to skåringer er ikke bare overlegenheten deres, men det er også gavepakker fra oss.

 

Vår mentale styrke til å reise oss på 0-2 reflekterer lagets ånd.

 

Barcelona spilte selvsagt klart best ikveld, men å si at vi ble ydmyket med 2-2 uavgjort er i overkant pølsevev.

Link to comment
Share on other sites

Glemmer aldri 0-4 hjemme for Inter, ydmyket utspilt og sjanseløs før vi reiste til Milano og vant 5-1.

Vi går for 3-3 på Nou Camp ;)

Men du har glemt at det ble 0-3 på Highbury? B)

Etter i kveld tror jeg alt kan skje i returkampen... Selv om det blir tøft.

Link to comment
Share on other sites

Litt off-topic, men typisk av Dagbladet.no og dems "objektive" formulering på spørreundersøkelsen:

 

"Var det straffespark da Fabregas hektet i Puyol?"

 

Link

Selvfølgelig var det straffespark! Puyol hindrer Cesc i å få avsluttet på mål, og selv om det ikke er 100 % med vilje fratar han Fabregas en gigantsjanse helt på slutten. Rødt kort er kanskje vel strengt, men sånn er da regelen at hvis man fratar en motstpiller en stor målsjanse med ulovlige midler så er det rødt kort!

 

Latterlig av Bergdølmo å si noe annet, her føler jeg han kun argumenterer mot pga han selv er forsvarsspiller i blodet. Puyol går ikke etter ball og litt "uheldig" stiller han seg der Fabregas skal til å lade avslutningsfoten og ender opp med å hekte beinet hans. Men blir tåpelig å argumentere med det også. Han fratar Cesc en klar målsjanse og straffes deretter. Og selv om dobbel straff(straffe+rødt) for slike episoder er veldig strengt sier regelboka klart i fra som jeg har skrevet. Hadde Puyol derimot kommet seg MELLOM Cesc og ballen hadde saken vært en helt annen. Da hadde det heller vært frispark til Puyol om noe skulle vært dømt. Dette skjer derimot ikke, og soleklart straffespark.

 

Når det gjelder kampen er vi heldige som ikke slipper inn 2-3 eller 4 mål i førsteomgangen. Men vi spiller oss mer og mer inn i kampen og i perioder er vi til og med det beste laget utpå der selv om vi ikke klarer å sette sjansene våre før Walcott kommer inn og vi får straffe.

Selv om vi til tider blir rundspilt så til de grader føler jeg vi kommer bedre ut av dette enn mange sier. 2-2 er nok noe heldig, men vi har også store sjanser som fort kunne vært omgjort til mål. Feks har Bendtner et par feite.

 

Det er uansett ingen tvil om at det fortsatt er håp om avansement i CL selv om vi skal til Nou Camp.

Wolves er neste kamp, og der MÅ vi ha 3 poeng om håpet om gull i PL fortsatt skal vedlikeholdes. Cesc og Gallas er ute og begge to kan vise seg å være ute resten av sesongen.

Noe som er fryktelig synd, men Nasri/Rosicky ned i rollen til Cesc, evt en Denilson som gjør en like god jobb som han gjør i dag bør kunne bite godt fra seg de siste kampene.

 

Bak har vi Campbell som nå fort kan hjelpe oss til både videre avansement i CL pluss legge press på Chelskij og Manure. Vi har vist tidligere i sesongen at vi KAN vinne uten Cesc, nå er vi nødt til å gi alt for at vi skal kunne stå med sølvtøy på slutten av sesongen.

 

Come On You Gunners!!

 

Victoria Concordia Crescit!!

Link to comment
Share on other sites

kjemperesultat mener jeg, da jeg fryktet 0-3 før start. almunia gjør en førsteomgang til karakter 10, men hans 2 omg. er ikke verdt 5 øre! men alt i alt. er hans jobbe meget bra. den som derimot må få stryk på alle punkter, er diaby. alle hans drinlinger, eller forsøk på det, fører til barca kontringer. han er rett og slett rævva gjennom hele kampen. det samme er denilson, når han kommer inn. at arsenal ikke klarer å utnytte at pique og alves er direkte elendige bakover, er synd. så kampen sammen med en manu og en lfc supporter, og de var forundret over hvor dårlige spesielt disse to var for barca, og ovet at diaby og denilson var på banen. neb satan for en kamp. plutselig, stod jeg på stuebordet... da ble det straffespark. straffen var nok ok dømt den. men regelen med at det der skal bli rødt kort, er helt forkastelig. forøvrig, er hverken cesc eller song sine takllinger kvalifisert til gult kort.

Link to comment
Share on other sites

...da ble det straffespark. straffen var nok ok dømt den. men regelen med at det der skal bli rødt kort, er helt forkastelig. forøvrig, er hverken cesc eller song sine takllinger kvalifisert til gult kort.

Enig, regelen er helt forkastelig. Dessverre er det lite dommeren kan gjøre med den og han viser ut Puyol helt korrekt etter regelverket...

 

http://www.101greatgoals.com/videodisplay/5222123/

 

Selv om jeg som regel alltid er uenig med Fjørtoft har han rett i denne situasjonen. Men måten han oppfører seg i forhold til Bergdølmo(som her tar fullstendig feil) er på grensen, om ikke over, til å være utrolig arrogant og tåpelig.

 

Likevel, soleklar straffe fordi: Ballen er på vei til å dette ned foran Fabregas. Puyol spurter til for å prøve å hindre han i å avslutte(mulig på lovlig vis) men skjønner han blir for sein og prøver å stoppe opp. Det klarer han derimot ikke og havner inn i beinbevegelsen til Cesc(som er helt normal når man skal prøve å skyte ballen på volley). Cesc får beinet sitt mellom Puyol sine bein, og selv om ikke akkurat dette er tilsiktet blir Fabregas fratatt en soleklar målsjanse nettopp fordi Puyol hindrer han i å avslutte.

 

Dommeren ser det samme som meg, antageligvis linjemannen også, og om man fratar en motspiller en soleklar målsjanse er regelverket (altfor)strengt og forsvarsspilleren skal vises ut.

 

Jeg har lest mange meninger nå på nett, og også sett reprisen flere ganger. Noe som argumenteres med for at det IKKE skulle vært dømt straffe er at Puyol ikke oppsøker situasjonen, men Fabregas "oppsøker" beina til Puyol og sparker ham. Et annet argument er at Puyol ikke gjør det med vilje. Men det har lite med saken å gjøre. Han forhindrer Cesc en soleklar avslutningsmulighet og derfor skal det dømmes straffe. Noe som både er tøft gjort og helt korrekt av dommeren i denne kampen. Et tredje argument er at Puyol står i ro, noe han så klart ikke gjør ut ifra reprisen. Han er på vei full fart mot Cesc og prøver kanskje(?) å stoppe siden han ser han blir for sein, men klarer som sagt ikke å holde seg utenfor "beinbanen" til Cesc og hindrer han dermed i å prøve å avslutte på mål.

 

Hadde Puyol allerede stått på stedet OG stått stille da Cesc begynte å "lade kanonen", hadde saken vært en annen og det skulle da ikke vært dømt noe som helst. Men dette er altså ikke tilfellet, og det kommer godt frem på flere av reprisene.

 

Nå ble det to nesten like poster her, men jeg føler jeg må få dette ut... Blir frustrert over argumenter som: "Det var ikke med meninga", som er irrelevant og "Puyol stod i ro" som jo er helt feil.

 

Dere som er uenige vil jeg gjerne høre argumentene til.

Link to comment
Share on other sites

For en kamp dere! Jeg tror vi har store muligheter for å slå Barca på bortebane, selv uten Gallas og Cesc. De første 20 min fikk vi en real opplæring om hvordan fotball skal spilles. Jeg velger å ikke kritisere Arsenal spillerne for å være uinntresert, uorganisert eller hva som kan sies. Barcelona er verdens beste spillende fotballlag, for noen bevegelser, pasninger og tålmodighet det laget viser. Almunia var GUD i første omgang, fantastisk. Slikt keeperspill har jeg ikke sett i Arsenal siden Lehmanns virkelig store kamper. Almunia skal få ris når han gjør feil, men vi må ikke glemme at selv Almunia skal får ros når han storspiller også. Etter de første 20 minuttene syns jeg vi kommer mer inn i kampen. Nasri viste hvor usikker Alves er defensiv, og kom rundt gang på gang. Puyol derimot viser seg fram som en av verdens beste stoppere og hindret Bendtner å komme til avslutninger på åpent mål ved to anledninger. At Arshavin fikk seg en trykk gjorde ikke all verden spør du meg. Det er alltid synd å se spillere halte av banen, men for Arsenals spill så trur jeg det var bra å få innpå Eboue. Arshavin virket umotivert, uinntresert og ikke minst fryktelig arrogant. Det er noe AA må legge fra seg for som fy.

 

Andre omgangen åpnet på fryktelig måte. Almunia, full av selvtillit, raser ut på bærtur. Det må kunne kalles en liten tabbe av vår spanske målvakt, men svakt forsvarspill av Song når resten av forsvaret prøver å sette opp en felle. Andre målet kom på en ganske lik måte, bare denne gangen sto Almunia på strek, noe som var en riktig avgjørelse. Song derimot misser igjen på offsidefella. På denne situasjonen så det ut som Song sov, rett og slett. Alle i forsvarsleddet har hver sin mann. Zlatan var Songs mann, men her glapp alt. Song sto alt for langt unna både Vermaelen og Zlatan, og Almunia var selvsagt sjanseløs.

 

Walcott har virkelig forbedret seg. Selvtillit er nøkkelordet for Theo. Leker seg med Maxwell som ikke har sjans i å følge løpene. Målet var dog litt heldig, ettersom selve avslutningen var svak. I denne perioden var Arsenal dominerende på lik linje som Barca var i første omgang, bare ikke like produktiv mtp skudd. Straffen var på første øyenkast billig. Jeg hadde ikke tro for noen straffe på de 2-3 første reprisene. Etterhvert kunne man se hvordan Puyol helt klart går etter å ta Cesc samtidig som han leker uskyldig. Glimrende av dommeren. Bergdølmo kan ta seg en bolle. Håper virkelig at Cesc og Gallas er kjapt tilbake. AAs skade så ikke særlig alvorlig ut, og jeg regner med han er tilbake til returoppgjøret. I dag kan jeg virkelig si at jeg er:

 

PROUD TO BE A GOONER! ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...