Jump to content

Arsenal v Barcelona, 31.03.10


hermz

Arsenal v Barcelona  

44 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Bull! Almunia haterne gir seg ikke, ser jeg.

 

Mener du Almunia gjorde en god figur på førstemålet? Han er jo helt i ingenmannsland og ber om å bli lobbet.

 

Tross dette mener jeg Almunia utvilsomt var vår beste spiller, redningene de første 20 minuttene er helt fantastisk!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 470
  • Created
  • Last Reply

Synes vi må tåle at folk får ut sin frustrasjon etter en kamp som dette.

 

Jeg har ikke noe problem med at folk får ut frustrasjonen sin. Det er måten enkelte her inne uttrykker frustrasjonen sin på som er forkastelig.

 

Og ja, jeg kan alltids la være å være her på forumet. Og tro meg, det er faktisk noe jeg vurderer, for akkurat nå føler jeg ikke at dette forumet gir meg noe som helst. Det er skremmende å si det, men til tider er det høyere nivå på diskusjonene på vgd.

Link to comment
Share on other sites

Først av alt, som jeg tidliger har sagt så er jeg skeptisk til Almunia. Jeg har selv vert keeper i over 20 år. Men når det gjelder målene i går så var begge to vanskelige situasjoner. Hadde Almunia tatt noen av disse to så hadde de blitt beskrevet som redninger i verdensklassen. Å i det hele tatt å påstå at han burde tatt det andre målet blir for dumt.

Jeg vet selv at jeg hadde vert frustrert om jeg hadde ståt i mål på det første målet, men samtidig er dette veldig vanskelige situasjoner som keeper havner ofte i. Vil påstå at forsvarsarbeidet er verre enn keeperarbeidt.

Alt i alt så hadde vel Almunia sin beste kamp for Arsenal noen gang i går. Takk til Almunia for at vi ikke tapte med 5-6 mål men klarte uavgjort.

 

Nå må du lese det jeg skriver Roysannnn. Almunia er på halvdistanse på første scoringen, når han først står der han står kan han umulig ta lobben til Zlatan. Det er absolutt mulig at Zlatan hadde scoret uansett hvor Almunia hadde stått, det endrer ikke det faktum at han er feilplassert. Jeg sier ikke at det er lett å plassere seg riktig til enhver tid Roysannnn, men det er akkurat slike ting som skiller de beste fra de nest beste.

 

Jeg skriver ikke at han burde tatt mål to, men den er absolutt tagbar. Jeg så den nettopp en gang til og han etterlater seg luker for Zlatan til skyte på begge sider av seg. Han skal slik jeg ser det dekke korthjørnet og slik tvinge Zlatan skyte i lengste. Det gjør han ikke.

 

Almunia gjør utrolig mye bra i denne kampen, men imponerer ikke på noen av scoringene.

Link to comment
Share on other sites

Du er sakelig som alltid ser jeg.... :D

 

Saklighet eller ikke saklighet, hver eneste jævla en av dere Almunia hatere fokuserer på en ting etter gårsdagens og det er målene. Det er et MEN i hvert eneste innlegg fra dere. " 1 omgangen var god, men......" Han spilte faktisk en utmerket 2 omgang også og hadde et par matchvinnende redninger også da. Og 1 omgangen hans er rett og slett "out of this world". Jeg har ingen problemer med å innrømme at Almunia på ingen måte er verdens beste keeper, og at vi trenger en ny siste skanse, men jeg blir fly forbannet på gnålet om hvor dårlig Almunia er. Jeg har lært meg gjennom et langt supporterliv at man ska backe opp de spillerne vi har. Men når det blir slik at det lage facebook grupper ala typen "I hate Almunia" og man har debattfora som dette, hvor haterne KUN ser det negativ, da sier jeg som jeg før har gjørt, den typen support trenger ikke MIN klubb!

 

Almunia reddet Arsenal fra et kjempetap i går, gi ham honnør for det, eller holdt kjeft! Når det faktisk gjelder de to målene i mot, så er stoppernes posisjonering sett i forhold til Ibrahimovic hårreisende, men i tillegg til det så skal selvsagt også Zlatan også gis honnør for fantastisk inteligent angrepsspill.

 

Uansett; Almunia var, uomtvistelig man of the match i går, og er langt på vei hovedgrunnen til at vi faktisk fremdeles er med i CL. Da skal han også ha honnør for det. Case closed!!!!

 

 

 

Jeg har ikke noe problem med at folk får ut frustrasjonen sin. Det er måten enkelte her inne uttrykker frustrasjonen sin på som er forkastelig.

 

Og ja, jeg kan alltids la være å være her på forumet. Og tro meg, det er faktisk noe jeg vurderer, for akkurat nå føler jeg ikke at dette forumet gir meg noe som helst. Det er skremmende å si det, men til tider er det høyere nivå på diskusjonene på vgd.

 

Det er rett og slett for mange undermålere på forumet, i kamptrådene, Kim. Sorry to say, men slik er det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke noe problem med at folk får ut frustrasjonen sin. Det er måten enkelte her inne uttrykker frustrasjonen sin på som er forkastelig.

 

Og ja, jeg kan alltids la være å være her på forumet. Og tro meg, det er faktisk noe jeg vurderer, for akkurat nå føler jeg ikke at dette forumet gir meg noe som helst. Det er skremmende å si det, men til tider er det høyere nivå på diskusjonene på vgd.

 

du syter og klager på nivået her inne. gnålet ditt hevrr ikke nivået på noe vis.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen her i det hele tatt som er uenige i straffeavgjørelsen? Hadde vært spennende å høre hva andre mener om den...

 

Syntes den var spot on. Min "eks" stefar som er United supporter var innom her tidligere i dag og mente det var en feilaktig avgjørelse. Viste han klippet fra kameraet som står rett til venstre for målet, og han var helt enig i at det var en straffe.

 

Ser det er noen som mener at Fabregas "hektet" seg selv i beinet til Puyol, men det er jo rett og slett tåpelig. Det måtte i så vært det mest utspekulerte noen gang foretatt av en fotballspiller.

Link to comment
Share on other sites

du syter og klager på nivået her inne. gnålet ditt hevrr ikke nivået på noe vis.

 

Nei, så lenge ingen av de største synderne her inne går i seg selv, og innser at de stort sett serverer surmaga piss i disse trådene, så vil nivået uansett ikke heves.

 

Jeg har kommet med flere forslag til hvordan kamptrådene kan bedres. Og de som er imot disse forslagene, er de som står bak innleggene som gjør at kamptrådene er latterlige å lese. Innimellom er det rett og slett flaut å vite at disse holder med samme lag som meg.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal er ikke bedre en det vi har vist over 4 kamper mot Man Utd og Chelsea.

 

At vi tydelig var veldig heldige i går med 2-2 er noe Wenger var helt enig i, at Barca er mye bedre en oss.

 

I fjor også ble vi helt utspilt i CL mot Man Utd hjemme.

 

Jeg har innsett det at det er opp til Wenger om han vil at Arsenal skal bli et bedre fotball lag.

 

Vi har mange talenter, men vi må klart ha inn spillere med mere erfaring og en leder type som klarer å få med seg hele laget i toppkampene.

 

Noen spillere mot klart byttes ut skal vi klare å holde et bedre topp nivå.

Link to comment
Share on other sites

Mener du Almunia gjorde en god figur på førstemålet? Han er jo helt i ingenmannsland og ber om å bli lobbet.

 

Tross dette mener jeg Almunia utvilsomt var vår beste spiller, redningene de første 20 minuttene er helt fantastisk!

 

Helt enig med deg Evju, første målet til zlatan var en tabbe av Almunia, kunne ha holdt seg i mål der.. Og jeg er også HELT enig i at Almunia var en av våre beste spillere, sammen med Clichy og walcotts innhopp..

 

Almunias sterkeste side er når spillerne kommer alene mot han, han er god i nærspillet sitt!

 

Uten almunia i går så er jeg redd for at bortelaget hadde bøtta inn med mål!

Link to comment
Share on other sites

:)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Apr 1 2010, 02:17 PM) 193695[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Arshavin er visstnok ute i 2-3 uker hvis man skal tro ryktene.

Han har ihvertfall skrevet det på sin egen hjemmeside

Har du link til hjemmesiden hans?

Link to comment
Share on other sites

Arsenal er ikke bedre en det vi har vist over 4 kamper mot Man Utd og Chelsea.

 

At vi tydelig var veldig heldige i går med 2-2 er noe Wenger var helt enig i, at Barca er mye bedre en oss.

 

I fjor også ble vi helt utspilt i CL mot Man Utd hjemme.

 

Jeg har innsett det at det er opp til Wenger om han vil at Arsenal skal bli et bedre fotball lag.

 

Vi har mange talenter, men vi må klart ha inn spillere med mere erfaring og en leder type som klarer å få med seg hele laget i toppkampene.

 

Noen spillere mot klart byttes ut skal vi klare å holde et bedre topp nivå.

 

Media flommer over av beundring for Barca OG Arsenal før kampen, men også etter kampen er media sjokkert over Arsenals come-back mot "verdens beste lag".

Det er bemerkelsesverdig hvordan vi tok over kampen de siste 20 minuttene og lett kunne vunnet den.

Dette sier noe om mental styrke men også om fysisk styrke, vanvittig sterkt å rævkjøre Barca på denne måten.

Når det gjelder hvor gode vi er kan vi sikkert diskutere og være uenige om det, mange vil ha det til at Arsenal ikke hører med blant de beste.

Resultatene våre taler imidlertid for seg selv, fakta dreper enhver diskusjon som kjent.

Vi har IKKE vært ute av top-4 siden Wenger kom til klubben, vi har stort sett kommet et godt stykke i CL sesong etter sesong, så også i år i motsetning til Chelsky og Real Madrid er vi blant de 8 beste i Europa og selv mot Barca har vi en bra sjanse til å komme til semi.

Vi mangler et trofe de siste årene men tell opp pokalene siden Wenger kom til klubben og du finner raskt ut at INGEN manager i klubbens historie har vært i nærheten av denne suksessen. Før inneværende sesong bablet en hel del supportere om hvor tynn stall vi hadde og hvor sjanseløse vi var m.h.t å komme blant de fire beste til slutt, sjanseløse i Europa osv.

Jeg foreslår at denne stupide kritikken iallefall holdes død før sesongen er over og vi ser hvordan dette har gått, jeg er nemlig drittlei av å peke nese til alle dere skeptikere/kritikere.

You know it makes sense!!!

Link to comment
Share on other sites

Puyol er an av de mest kyniske forspillerne der ute. Så klart prøvde å få det til å se ut som et uhell. Helt klart straffe, og da blir det så klart også rødt kort ifølge regelen om hindring av klar målsjanse - selv om jeg synes regelen er tullete, blir som en dobbelt straff.

 

Aldri har jeg sett Arsenal bli så rundtspilt før i løpet av det første kvarteret. De spilte seg gjennom midtbanen vår alt for lett og markeringene var ikkeeksisterende. Song var de eneste på midten som klarte noe særlig defensivt, selv om han også glapp en del i markeringene. Framover var det kun Nasri som klarte noe særlig. Almunia holdt oss inne i kampen med mange gode redninger, takk! Andreomgangen startet på verst mulig måte: Mål etter rundt 20 sekunder! Det skal ikke gå ann og Almunia skal ikke gå ut og dermed gi fra seg et gratis mål. Dog skal jeg ikke klage mye, for han reddet oss i første. Ved begge målene klarte ikke Song å komme tett nok opp i Zlatan. Uvanlig fra Song, men det er nok tydelig at han er for treig til å spille som midtstopper mot de virkelige gode spissene, når han ikke klarer å følge dem raskt nok.

 

Fra og med det andre målet våknet endelig Arsenal. Walcott kom inn og forandret hele kampen. Tilstedeværelsen hans gjorde at Barca ikke kunne presse så høyt pga de ville frigjort mye rom. Målet til Walcott kunne nok Valdes absolutt tatt, men vi klager ikke. Uansett viser laget en ekstremt god mental stryke når de kommer tilbake etter et så massivt press de har hatt på seg hele kampen. Jeg er virkelig stolt av hvordan spillerne biter tenna sammen og kjemper seg tilbake i oppgjøret. Egentlig burde oppgjøret vært ferdig i løpet av de første 30 minuttene, men vi kom sterkt tilbake. Nå har vi faktisk mulighet til å gå videre. Jeg er ikke fornøyd med hvordan vi spilte den første timen, men vi endte opp med et veldig godt resultat i forhold til spillet!

 

Leit av fab fikk det gule kortet, men jeg tror nok ikke at han ville klart å være 100% til kampen uansett. Dessuten vil vel det sikre at han ikke eventuelt blir utestengt senere, eller får man ett ekstra kort å gå på etter kvarten?

 

Nå blir det spennende å se hvordan laget gjør det mot Wolves. hviler Wenger spillere? Klarer de å holde fokuset?

Link to comment
Share on other sites

Litt intressant å se på lagene i går spiller for spiller (ikke basert på i går):

Almunia - Valdes: Begge to i kategorien "ikke god nok for et topplag", men Valdes et hode foran. 0-1

Sagna - Dani Alves: Sagna kanskje litt bedre defensivt, men Alves mye bedre offensivt. 0-2

Puyol - Vermaelen: Oppofrende. Puyol kanskje litt bedre defensivt pga erfaring, men V bedre offensivt. 1-3

Gallas - Pique: Uavgjort? 2-4

Clichy - Maxwell: Clichy best pga større fart. 3-4

Nasri - Pedro: Nasri er bedre og var bedre i går. 4-4

Xavi - Fabregas: Enn så lenge er Xavi bedre pga mye mer jevn. 4-5

Song - Busquets: Song er bedre, spesielt med ball i beina. 5-5

Diaby - Keita: Diaby større potensial, men Keita pr dags dato bedre. 5-6

Arshavin - Messi: Messi Klaaaart best. 5-7

Ibrahimovic - Bendtner: Ibra mer allsidig og pr dags dato et stykke foran. 5-8

 

Barca er bedre spiller for spiller, og som lag. Vårt håp er enten at Wenger har en fantastisk dag taktisk, eller at en eller annen (som Walcott i går), finner ut at han skal finne på noe lurt

Link to comment
Share on other sites

Leit av fab fikk det gule kortet, men jeg tror nok ikke at han ville klart å være 100% til kampen uansett. Dessuten vil vel det sikre at han ikke eventuelt blir utestengt senere, eller får man ett ekstra kort å gå på etter kvarten?

Nå vil jo ikke Cesc kunne spille i noen av de gjenværende kampene (verken i PL eller CL) på grunn av skaden, så det spiller jo ingen rolle at han fikk gult kort... For min del tror jeg ikke han var så nært 100% fysisk i denne kampen heller, men han kompenserer betydelig med å ha 200% hjerte! Det er på tide at Nasri og/eller Rosicky tar ansvar (og holder seg skadefrie).

Link to comment
Share on other sites

Litt intressant å se på lagene i går spiller for spiller (ikke basert på i går):

Almunia - Valdes: Begge to i kategorien "ikke god nok for et topplag", men Valdes et hode foran. 0-1

Sagna - Dani Alves: Sagna kanskje litt bedre defensivt, men Alves mye bedre offensivt. 0-2

Puyol - Vermaelen: Oppofrende. Puyol kanskje litt bedre defensivt pga erfaring, men V bedre offensivt. 1-3

Gallas - Pique: Uavgjort? 2-4

Clichy - Maxwell: Clichy best pga større fart. 3-4

Nasri - Pedro: Nasri er bedre og var bedre i går. 4-4

Xavi - Fabregas: Enn så lenge er Xavi bedre pga mye mer jevn. 4-5

Song - Busquets: Song er bedre, spesielt med ball i beina. 5-5

Diaby - Keita: Diaby større potensial, men Keita pr dags dato bedre. 5-6

Arshavin - Messi: Messi Klaaaart best. 5-7

Ibrahimovic - Bendtner: Ibra mer allsidig og pr dags dato et stykke foran. 5-8

 

Barca er bedre spiller for spiller, og som lag. Vårt håp er enten at Wenger har en fantastisk dag taktisk, eller at en eller annen (som Walcott i går), finner ut at han skal finne på noe lurt

 

 

Det er riktig! Vi har ikke nok uforutsigbarhet i laget, som derimot Barcelona har masse av.

Link to comment
Share on other sites

Media flommer over av beundring for Barca OG Arsenal før kampen, men også etter kampen er media sjokkert over Arsenals come-back mot "verdens beste lag".

Det er bemerkelsesverdig hvordan vi tok over kampen de siste 20 minuttene og lett kunne vunnet den.

Dette sier noe om mental styrke men også om fysisk styrke, vanvittig sterkt å rævkjøre Barca på denne måten.

Når det gjelder hvor gode vi er kan vi sikkert diskutere og være uenige om det, mange vil ha det til at Arsenal ikke hører med blant de beste.

Resultatene våre taler imidlertid for seg selv, fakta dreper enhver diskusjon som kjent.

Vi har IKKE vært ute av top-4 siden Wenger kom til klubben, vi har stort sett kommet et godt stykke i CL sesong etter sesong, så også i år i motsetning til Chelsky og Real Madrid er vi blant de 8 beste i Europa og selv mot Barca har vi en bra sjanse til å komme til semi.

Vi mangler et trofe de siste årene men tell opp pokalene siden Wenger kom til klubben og du finner raskt ut at INGEN manager i klubbens historie har vært i nærheten av denne suksessen. Før inneværende sesong bablet en hel del supportere om hvor tynn stall vi hadde og hvor sjanseløse vi var m.h.t å komme blant de fire beste til slutt, sjanseløse i Europa osv.

Jeg foreslår at denne stupide kritikken iallefall holdes død før sesongen er over og vi ser hvordan dette har gått, jeg er nemlig drittlei av å peke nese til alle dere skeptikere/kritikere.

You know it makes sense!!!

Jaha? Tror både Real og Chelsky hadde lett tatt seg videre mot Porto slik Arsenal gjore.

Tror nok Inter å Lyon er mange hakk bedre en Porto pr.dags.dato :)

CL går mye på flaks også med trekkniger, Real å Chelsea er nok mye bedre lag en Arsenal er.

Chelsea har smadra oss i 2 kamper, å vinni med flere mål.

Wenger har nok satt rekord med å klare å sitte som mangere i en klubb som skal være stor klubb i Europa uten å vinne en pokal på snart 5 år. Arsenal som skal ta stege opp blant de beste i Europa, men Wenger for det ikke helt til med de spilleren han har. Må vel si han har uflaks med så mange skader, men for liten å tynn stall gjør at han ikke ha råd til å få noen skada. Ser vi på Stuttgart som runspilte Barca til tider hjemme ble fullstendig runspilt borte mot Barca. Så ganske så sikker på at vi også for det alt for tøft på Camp Nou og for en virkelig fotball lekksjon der nede i spania. at du skriver de siste år? hallo man det blir 5 år nå uten Pokal, vi kan vel si det alle andre klubber stor klubber i Europa hadde Wenger vært ferdig som Manager. Nå er det jo bekrefta Gallas og Cesc er ute resten av sessongen og Arshavin er ute også i 3-4 uker. Så da kan vi vel bare si vi Arsenal fan for håpe Wenger gjør noe med spille stallen i Sommer, for nå er det på tide vi vinner noe som klubb i gjen.

Link to comment
Share on other sites

Jaha? Tror både Real og Chelsky hadde lett tatt seg videre mot Porto slik Arsenal gjore.

Tror nok Inter å Lyon er mange hakk bedre en Porto pr.dags.dato :)

CL går mye på flaks også med trekkniger, Real å Chelsea er nok mye bedre lag en Arsenal er.

Chelsea har smadra oss i 2 kamper, å vinni med flere mål.

Wenger har nok satt rekord med å klare å sitte som mangere i en klubb som skal være stor klubb i Europa uten å vinne en pokal på snart 5 år. Arsenal som skal ta stege opp blant de beste i Europa, men Wenger for det ikke helt til med de spilleren han har. Må vel si han har uflaks med så mange skader, men for liten å tynn stall gjør at han ikke ha råd til å få noen skada. Ser vi på Stuttgart som runspilte Barca til tider hjemme ble fullstendig runspilt borte mot Barca. Så ganske så sikker på at vi også for det alt for tøft på Camp Nou og for en virkelig fotball lekksjon der nede i spania. at du skriver de siste år? hallo man det blir 5 år nå uten Pokal, vi kan vel si det alle andre klubber stor klubber i Europa hadde Wenger vært ferdig som Manager. Nå er det jo bekrefta Gallas og Cesc er ute resten av sessongen og Arshavin er ute også i 3-4 uker. Så da kan vi vel bare si vi Arsenal fan for håpe Wenger gjør noe med spille stallen i Sommer, for nå er det på tide vi vinner noe som klubb i gjen.

 

Du fortsetter altså med din anti-Arsenal-propaganda??

Real og Chelsky ble slått ut av Lyon og Inter og det er selvfølgelig mye bedre lag enn Porto??

Tullprat fra a til å, disse lagene er alle jevngode og dagsformen ville avgjort hvem av disse som hadde gått videre hvis de hadde møtt hverandre.

Let`s face it, Arsenal spilte en kanonkamp hjemme mot Porto og både Inter og Lyon ville fått samme medfart som Porto fikk på den kvelden.

Du må slutte å prate om at stallen vår er for dårlig og for tynn, det er motbevist en gang for alle.

Arsenal har nok en gang spilt seg frem til kvartfinalen i CL og er med i gullkampen i PL når det gjenstår seks kamper.

Dette er jeg meget godt fornøyd med og det betyr selvfølgelig at vi fortsatt er blant de beste i Europa, noe du tydeligvis ikke har fått med deg.

Barca skal få slite med å komme seg videre til semifinalen til tross for at Fabregas, Gallas, Arshavin, Ramsey, Gibbs, Djourou og van Persie ikke er tilgjengelig for Wenger, da tror jeg vi kan avslutte diskusjonen om for tynn stall.

Alle ønsker vi vel nye og gode spillere til Arsenal men når Wenger sier at stallen vår er god nok for gull betyr det at stallen er god nok for gull, men det er nok grenser for hvor mange spillere vi kan miste ute med skade. Tenk tanken om at manu hadde manglet Rooney, Valencia, Carrick, Berbatov og Ferdinand samtidig, tror du de ville blitt svekket og tror du de ville vunnet PL?

Du har en finurlig måte å tenke på når du først sier at Chelsky og Real var uheldig med trekningen og i neste åndedrag overhodet ikke bryr deg noe særlig om at Arsenal trakk Barca.

Samtidig messer du om at vi ikke har vunnet en pokal på 5 år, til tross for at vi både har vært i finalen et år og i semifinalen et annet år i den perioden når det gjelder CL, allikevel sier du at Arsenal IKKE er blant de beste i Europa, helt fantastisk påstand av en Arsenal-supporter, eller kanskje du ikke er det??

Vi må klare å se prestasjoner bak resultatene eller bak pokalene for å si det på en annen måte.

Jeg var til stede på Emirates stadium på kampen mot West Ham og hadde en omvisning der dagen før.

En vanvittig stadion, en av verdens flotteste, som Wenger har hatt en finger med i utbyggingen av på mange forskjellige områder, denne utbyggingen kostet et sykt antall pund men Wenger har altså klart å bygge opp et nytt storlag samtidig som den prosessen har gått. En fantastisk prestasjon!!!

Mr Wenger har i tillegg gitt oss så mange pokaler i sin periode at jeg finner det svært provoserende at du antyder at han ikke vil ha flere.

Link to comment
Share on other sites

Prisen på henholdsvis Arsenal og Barcelonas startstilling igår i millioner pund. Mange av overgangene er selvfølgelig antatte summer ettersom de er "undisclosed fees".

 

Alumnia 2.6

Sagna 6.3

Gallas 0 (bytte med Ashley Cole som kostet oss ingenting)

Vermaelen 8.0

Clichy 0.25

Fabregas 0

Song 1

Diaby 2

Nasri 12

Bendtner 0

Arshavin 12

 

Totalt: 44.15 millioner pund

 

 

Valdes 0

Pique 4

Alves 28

Puyol 0

Maxwell 3.5

Keita 11

Busquets 0

Xavi 0

Messi 0

Zlatan 55

Pedro 0

 

Totalt: 101.5 millioner pund

 

 

Man kan tolke dette på mange måter. Men det er ihvertfall ingen tvil om at Barcelona bruker atskillig mer penger på å kjøpe seg et lag enn det Wenger gjør.

En annen forskjell er at Barcelona kombinerer det å avle fram mange talenter selv med å gjøre store investeringer i etablerte stjerner. Zlatan alene kostet mer enn hele vårt lag. Wenger har derimot satset mest på å gi små summer for unge kommende stjerner.

Link to comment
Share on other sites

Bare tull å sammenligne priser på enkeltespillerne. Barca har helt klart brukt masse penger, men de har tjent(minst) det dobbelte av det de har brukt opp på spillere. De har vunnet CL, La Liga osv, det er det som kommer til å bli husket og havner i historiebøkene. Jeg tror neppe du f.eks. om 10-20 år reiser til Hawaii, og begynner å tenke mens du soler deg: "Ah, i 2009 så var Wenger knall, han hentet inn Clichy for bare 0.25 mill. pund, prisen hans gikk opp til hele 25 mill. pund".

Link to comment
Share on other sites

Det virkelig imponerende er antallet spillere på Barca som er fra egen stall. 6 av spillerne som startet i dag er fra egen stall. Når vi plusser på med Pique som også er utviklet av klubben, selv om han var innom Man Utd, så er det utrolig imponerende. At Wenger gjør kupp på overgangsvinduet er ikke noe nytt. Prøv heller å sett opp Man City/Real Madrid/Man Utd/Chelsea osv sitt lag opp mot Arsenals, det er på grensen til skremmende.

Link to comment
Share on other sites

Du fortsetter altså med din anti-Arsenal-propaganda??

Real og Chelsky ble slått ut av Lyon og Inter og det er selvfølgelig mye bedre lag enn Porto??

Tullprat fra a til å, disse lagene er alle jevngode og dagsformen ville avgjort hvem av disse som hadde gått videre hvis de hadde møtt hverandre.

Let`s face it, Arsenal spilte en kanonkamp hjemme mot Porto og både Inter og Lyon ville fått samme medfart som Porto fikk på den kvelden.

Du må slutte å prate om at stallen vår er for dårlig og for tynn, det er motbevist en gang for alle.

Arsenal har nok en gang spilt seg frem til kvartfinalen i CL og er med i gullkampen i PL når det gjenstår seks kamper.

Dette er jeg meget godt fornøyd med og det betyr selvfølgelig at vi fortsatt er blant de beste i Europa, noe du tydeligvis ikke har fått med deg.

Barca skal få slite med å komme seg videre til semifinalen til tross for at Fabregas, Gallas, Arshavin, Ramsey, Gibbs, Djourou og van Persie ikke er tilgjengelig for Wenger, da tror jeg vi kan avslutte diskusjonen om for tynn stall.

Alle ønsker vi vel nye og gode spillere til Arsenal men når Wenger sier at stallen vår er god nok for gull betyr det at stallen er god nok for gull, men det er nok grenser for hvor mange spillere vi kan miste ute med skade. Tenk tanken om at manu hadde manglet Rooney, Valencia, Carrick, Berbatov og Ferdinand samtidig, tror du de ville blitt svekket og tror du de ville vunnet PL?

Du har en finurlig måte å tenke på når du først sier at Chelsky og Real var uheldig med trekningen og i neste åndedrag overhodet ikke bryr deg noe særlig om at Arsenal trakk Barca.

Samtidig messer du om at vi ikke har vunnet en pokal på 5 år, til tross for at vi både har vært i finalen et år og i semifinalen et annet år i den perioden når det gjelder CL, allikevel sier du at Arsenal IKKE er blant de beste i Europa, helt fantastisk påstand av en Arsenal-supporter, eller kanskje du ikke er det??

Vi må klare å se prestasjoner bak resultatene eller bak pokalene for å si det på en annen måte.

Jeg var til stede på Emirates stadium på kampen mot West Ham og hadde en omvisning der dagen før.

En vanvittig stadion, en av verdens flotteste, som Wenger har hatt en finger med i utbyggingen av på mange forskjellige områder, denne utbyggingen kostet et sykt antall pund men Wenger har altså klart å bygge opp et nytt storlag samtidig som den prosessen har gått. En fantastisk prestasjon!!!

Mr Wenger har i tillegg gitt oss så mange pokaler i sin periode at jeg finner det svært provoserende at du antyder at han ikke vil ha flere.

 

Finn noe annet å drive med du en fotball for det har du tydeligvis ikke greie på.

 

Godt du har fantasien i orden, at du tror på det du skriver selv er for meg helt komisk. :(

Link to comment
Share on other sites

Finn noe annet å drive med du en fotball for det har du tydeligvis ikke greie på.

 

Tror ikke du skal beskylde andre for å ikke ha greie på fotball. Når jeg leser dine innlegg og Arshavin sine innlegg, er det ingen tvil for meg om at han fremstår med mye bedre greie på fotball enn deg.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...