Jump to content

Arsenal v Barcelona, 31.03.10


hermz

Arsenal v Barcelona  

44 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jeg da mener det ikke blir noe enklere for oss.

Men poenget mitt Christian er at Zlatan som er verdt så mye skal være mye mer stabil en det han er. Se på Torres, Drogba, Rooney. Zlatan kommer med noen glimt innimellom.

 

Sier aldri at han har prestert stabilt, men de glimtene der er nok til å sende oss ut av cl. Selvfølgelig har du rett i at Torres, Drogba og Rooney er mer stabil og derfor bedre. Men Zlatan er fortsatt bedre enn Bojan.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 470
  • Created
  • Last Reply

Sier aldri at han har prestert stabilt, men de glimtene der er nok til å sende oss ut av cl. Selvfølgelig har du rett i at Torres, Drogba og Rooney er mer stabil og derfor bedre. Men Zlatan er fortsatt bedre enn Bojan.

 

Kanskje når Zlatan er på sitt beste er han bedre, men Bojan har spilt bedre en Zlatan i denne sesongen. En mye mer stabil spiller.

Link to comment
Share on other sites

Ikke så mye, men nå sammenligner jeg det må antall spilte minutter.

 

Hva mener du?

Du kan jo ikke sammenligne de to basert på spilte minutter da Ibrahimovic har spilt mye mer :(

Link to comment
Share on other sites

Hva mener du?

Du kan jo ikke sammenligne de to basert på spilte minutter da Ibrahimovic har spilt mye mer :(

Det han sikkert mener er at Bojan har gjort det bedre de minuttene han har fått sjansen, enn det Zlatan har gjort gjennom en hel kamp.

 

Nå som Zlatan er ute, blir det vel Henry å se på tirsdag.. Tenk om han avgjør kampen på overtidsminuttene?

Link to comment
Share on other sites

Satt nettopp og såg litt på reprise av kampen, og straffesituasjonen som jeg skal innrømme kanskje kan diskuteres. Personlig med mine Arsenalbriller så var jo det riktig dømt.

 

Men nok en gang så blir jeg "imponert" over norske Tv-kommentatorer. Følgende kommentar kom fra den norske viasat.kommentatoren: "... det var jo ingenting. Pyuol prøvde bare å skjerme ballen ut.....". Hææ, sier jeg bare!!

 

Kampen onsdag såg jeg på dansk TV3+, med kunnskapsrike kommentatorer, og jeg kan garantere at hvis jeg blir nødt til å se liknende kamper på TV3Norge eller Viasat Norge, så blir det med lyden slått av.

Link to comment
Share on other sites

Satt nettopp og såg litt på reprise av kampen, og straffesituasjonen som jeg skal innrømme kanskje kan diskuteres. Personlig med mine Arsenalbriller så var jo det riktig dømt.

 

Men nok en gang så blir jeg "imponert" over norske Tv-kommentatorer. Følgende kommentar kom fra den norske viasat.kommentatoren: "... det var jo ingenting. Pyuol prøvde bare å skjerme ballen ut.....". Hææ, sier jeg bare!!

 

Kampen onsdag såg jeg på dansk TV3+, med kunnskapsrike kommentatorer, og jeg kan garantere at hvis jeg blir nødt til å se liknende kamper på TV3Norge eller Viasat Norge, så blir det med lyden slått av.

 

Er helt enig!

Det er jo ren tortur å sitte å høre på pausereferatene til Fjørtoft og co, jeg kan med god samvittighet si at han er den verste programlederen jeg noen gang har sett. Og med en gang det er pause på viasat 4 under en kamp slår jeg rett og slett av tv'en.

Straffen er jeg også enig i, han hindrer jo Fabregas i en enorm målsjanse, hvorfor skal ikke det være straffe og rødt kort når f.eks Vermaelen får rødt kort for mye mindre?

Link to comment
Share on other sites

Det han sikkert mener er at Bojan har gjort det bedre de minuttene han har fått sjansen, enn det Zlatan har gjort gjennom en hel kamp.

 

Nå som Zlatan er ute, blir det vel Henry å se på tirsdag.. Tenk om han avgjør kampen på overtidsminuttene?

 

Akkurat det jeg mener! Så du Barcelona i går ? Bojan scorte to vidunderlige mål, men det er ikke noe enkle mål han scoret. Han skaper sjangsene selv, men Ibrahimovits skaper ikke de selv. Han får som oftest ballen når han er alene, eller 1 forsvarer igjen.

Link to comment
Share on other sites

Akkurat det jeg mener! Så du Barcelona i går ? Bojan scorte to vidunderlige mål, men det er ikke noe enkle mål han scoret. Han skaper sjangsene selv, men Ibrahimovits skaper ikke de selv. Han får som oftest ballen når han er alene, eller 1 forsvarer igjen.

 

Helt uenig!

 

Zlatan er en kjempespiss med kjempekvaliteter. Og det er også usant at han alltid får ballen servert, og du snakker også uvitende når du sier at han ikke klarer å skape sjanser selv, mener nå jeg.

 

 

'nuff said.

Link to comment
Share on other sites

Helt uenig!

 

Zlatan er en kjempespiss med kjempekvaliteter. Og det er også usant at han alltid får ballen servert, og du snakker også uvitende når du sier at han ikke klarer å skape sjanser selv, mener nå jeg.

 

 

'nuff said.

Hvor mange sånne har han scort i Barcadrakt? Relativt få... Kan ikke huske mange iallefall

Link to comment
Share on other sites

Viss du har sett lengre opp i forumet har du vist mer.

Ikke sant, Zlatan regnes som en av de dyreste spillerne i hele verden.

Zlatan er ikke stabil nok, han scorer ikke mange mål, men folk som ikke ser Barcelona sine kamper tror han er verdens beste spiss, fordi navnet er så stort. Navnet til Zlatan er mye mer verdt en ferdighetene hannes. Rooney, Drogba, Torres. Det er klassespisser. De er utrolig stabile og scorer hver kamp. Selvfølgelig scorer Zlatan to mål mot Arsenal, men skal han gjør når han er så mye verdt. Og jeg tror også at mange middelsgode spisser har kommet til å scoret der.

Link to comment
Share on other sites

Se highlights Arsenal-Barca og da. Zlatan putta to. :):)

 

Har du ikke fått meg med et ord hva jeg har skrevet !? makan.

Jeg sa at Zlatan er verdtsatt mye, og da skal han ihvertfall score på de der. Som mange middelsgode spisser også hadde puttet. Itilleg så brenner han enorme sjangser i første omgang.

Link to comment
Share on other sites

Ja, han skal score på de. Og det gjorde han. Alle spisser brenner sjanser også. Det veit du like godt som meg. Greit nok at han kanskje ikke har levert varene så mye som de kanskje hadde håpet, men at du trekker fram Bojan som en "klassespiss" er for meg overraskende og feil.

Link to comment
Share on other sites

Eg er usamd med dei som meiner me ikkje var på høgde med Barcelona fordi me hadde ein dårleg dag og at lagspelet svikta. Me møtte rett og slett veggen, og det var ikkje stort ein kunne gjere med det når me ikkje kunne matche Barcelona's ballpress og tempo. Om dette var ein av dei beste fotballkampane i historia, er det 90% deira forteneste og 10% vår. Det er rett at me utover i kampen fekk låne ballen litt, og skapte nokre sjansar. Kampstatistikken talar imidlertid for seg med 64,6% mot 35,4% ballinnehav (det er hard kost for eit heimelag), og der Barcelona hadde 533 pasningar mot Arsenal's 265. Overkjørsel og utklassing kallar ein dette, og ein får berre takke høgare makter for at Almunia hadde ein relativt god dag på jobben og Messi ein tilsvarande dårleg.

 

Eg er heilt samd i at Barcelona-spelarane trass alt er berre menneske dei òg. Forsvaret deira verka suspekt, og som du skriv ligg vår beste sjanse i å køyre gode kontringar. Venstrebacken deira verka heilt fråværande, noko som gav store rom, og det aller meste me skapte av sjansar vart rulla opp på den sida.

Når det er sagt, så skjønar eg ikkje heilt korleis me skal makte dette med så mange sentrale folk ute.

Og kor sannsynleg er det at Messi spelar to dårlege kampar mot oss? Og dette er mannen som kan åpne dei fleste forsvar som legg seg bakpå. Men eg vonar sjølvsagt på eit mirakel, og med litt flaks i tillegg kan det gå. Kanskje B)

 

 

Poenget mitt var at Barca ikke holdt toppnivået i mere enn 20 minutter og det holder som kjent sjeldent til å vinne fotballkamper. Slik også denne gang.

Hvis de hadde klart å holdt det vanvittige nivået de holdt de første 20 i hver hele kamp de spiller ville de vært utilnærmelig i alle kamper de spiller. Slik er det heldigvis ikke.

De har tross alt spilt 6 kamper i La Liga også denne sesongen hvor de ikke har vunnet.

De mistet spruten mere og mere utover i 1.omg, startet knallhardt igjen i 2.omg men synes de viste store fysiske svakheter utover i omgangen. Her ligger vår soleklare mulighet.

Tirsdagens kamp må for all del ikke bli en konkurranse om å ha mest mulig ballinnehav, slik som Guardiola ville ha det til å være før kampen på Emirates.

Da er vi dømt til å tape.

Denne kampen må vi være taktisk kloke, ligge kompakt og konsentrert med korte avstander mellom våre pressledd, la Sol få sjefsrollen i backrekken, la Nasri få Cesc-rollen, la Theo starte på høyre og Eboue starte på venstre og kontre som ville dyr når muligheten byr seg.

Forøvrig er jeg slett ikke enig i at vi bare skal ha 10% av fortjenesten til at dette ble en minnerik kamp, vel var nok Barca det beste laget men vår andreomg var veldig bra og dermed er vi oppe på 60-40 :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...