Jump to content

Arsenal v Barcelona, 31.03.10


hermz

Arsenal v Barcelona  

44 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Arsenal v Barcelona

 

UEFA Champions League

Emirates Stadium

Onsdag, 31. mars, kl. 20:45

Vises direkte på Viasat 4

Streams

 

Skader:

Arsenal

Johan Djourou

Robin van Persie

Kieran Gibbs

Aaron Ramsey

William Gallas

 

Barcelona

Andrés Iniesta

Eric Abidal

Gerard Pique (mest sannsynlig klar)

??

 

Info:

Arsenal

Arsenal ligger for øyeblikket på en tredjeplass i hjemlig serie. London-laget gikk på en smell borte mot Birmingham på lørdagen, etter et dramatisk utlikningsmål på overtid. I Champions League vant de sin gruppe relativt enkelt, og slo ut Porto i åttendelsfinalen etter en fantastisk hjemmekamp der rødtrøyene vant hele 5-0. Sist gang lagene møttes var også i Champions League-sammenheng. Dette var finalen i Paris for drøye fire år siden. Arsenal tapte 2-1, og Sol Campbell scoret Arsenals mål etter et flott hodestøt. Nå gjenstår det å se om The Gunners kan slå ut regjerende CL-mester, Barcelona.

 

Barcelona

Barcelona på sin side spilte senest mot Mallorca, og vant 1-0 etter scoring av svenske, Zlatan. Det spanske storlaget leder Primera Division, men det skal sies at katalanerne står med like mange poeng som sin rival, Real Madrid. Mens Iniesta pådro seg en skade i kampen mot Mallorca, ble både Xavi og Messi satt på benken for å få hvile. Disse to kan virkelig bli farlige på onsdagen.

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 470
  • Created
  • Last Reply

Meget bra at du tok initativet til å lage kamptråd hermz. Begynnte å bli rimelig lei alle som maste om hvorfor det ikke var kommet noen kamptråd. Jeg tror vi har gode muligheter i denne kampen, men jeg er redd vi slipper inn minst et mål i denne kampen. Campbell kommer virkelig til å få kjørt seg om han starter i denne kampen. Håper vi får se Song tilbake på midtbanen, vi trenger virkelig å vinne midtbanekampen om vi skal ha sjans her, og med Diaby, Cesc og Song alle klar på midten, så tror jeg vi har en god sjanse.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjenner jeg begynner å bli smått nervøs allerede nå. Slår vi ut Barcelona i CL så kan det være boosten som gjør oss til en sterk utfordrer til å vinne hele greien. Den selvtilliten det vil gi å slå ut de regjerende Champions League-mestere tror jeg ikke skal undervurderes. Men vi må ta en kamp om gangen, og med et godt utgangspunkt fra hjemmekampen så kan dette gå veien for oss. Jeg tror neppe at Barca klarer å utspille oss hjemme på Emirates.

 

Når det gjelder Messi så tror jeg ikke vi skal fokusere alt for mye på han. Venstresiden burde være oppmerksomme på han, og ikke ruse for tidlig. Heller vente på muligheten og knerte han deretter. Jeg tror det at vi forsvarer oss kollektivt og spiller med god organisering uten at indreløper, back og ving er nede for å demme Messi vil være viktigere enn å nøytralisere kun Messi.

 

Jeg håper spesielt Vermaelen har fått laddet seg skikkelig opp til denne kampen. Jeg tror han har hatt godt av denne pausen, til tross for det svake resultatet mot Birmingham. Jeg føler Thomas spiller en veldig viktig rolle når det gjelder Messi. Jeg har tidligere sett klare svakheter i Clichy når han har møtt andre rakse og driblesterke vinger som Nani og Varela denne sesongen. Tidligere har Ronaldo herjet med Clichy. Heldigvis er Clichy minst like rask som Messi, og spesielt med ball vil ikke Messi klare å løpe ifra Clichy. Kommer Messi forbi så er det viktig at Thomas er tett oppi situasjonen slik at Messi ikke får tid til å drible av andreforsvareren rett etter at backen er borte. Det har jeg sett at de sliter med i Spania.

 

Når det gjelder Barcelona så er det egentlig et lag fullt av matchvinnere. Setter vi to spillere på en, så blir en annen ledig. Sånn er det med oss også. Markerer de Cesc tett, så gir det lettere arbeidsforhold for de andre kreative spillerne våre.

 

Vi er kanskje ikke blant de mest fysiske lagene i PL, men vi vet alle hvordan det påvirker en å bli klinket av og til. Jeg tror dette vil bli meget viktig mot de lille tekniske spillerne til Barcelona.

 

Almunia

Sagna-Campbell-Vermaelen-Clichy

Fabregas-Song-Diaby

Eboue-Bendtner-Arshavin

 

Skulle egentlig hatt Eboue på venstre siden har er flinkere å jobbe defensivt enn Arshavin, for høyresiden til Barcelona er i overkant offensivmed Messi og Dani Alves. Men derfor er det på den andre siden smart å bruke en spiller som Arshavin der. Får han rom så er han livsfarlig. Vi trenger kommunikasjonsevnene til Campbell her, og jeg tror jeg ville valgt han forran en skadefri Gallas på onsdag. Rutinen hans vil være utrolig viktig. Ellers er laget greit. Nasri er i form om dagen, og jeg ønsker å se han komme inn etter 60 minutter.

Link to comment
Share on other sites

Herregud, dette blir ein svært spennande kamp. Ser ein på resultat og spel i kampen mot Birmingham så har ikkje Arsenal sjans mot Barcelona. Det skal være stor skilnad på Birmingham og Barcelona men som kjent alle kampar lever sit eige liv. Eg trur dette blir ein jamn kamp der me får håpe på at forsvaret vårt heng saman. Hvis dei klarar å stokke bein og armar og halde dei gode angriparane til Barcelona på avstand kan dette gå sjølv om eg ikkje kan hugse at me har slått Barcelona tidlegare. Arsenal har offensive kvalitetar som kan skape problem for Barcelona, måtte det beste laget vinne.

 

For alle som elskar fotball må dette være årets drømmekamp.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjenner jeg begynner å bli smått nervøs allerede nå. Slår vi ut Barcelona i CL så kan det være boosten som gjør oss til en sterk utfordrer til å vinne hele greien. Den selvtilliten det vil gi å slå ut de regjerende Champions League-mestere tror jeg ikke skal undervurderes. Men vi må ta en kamp om gangen, og med et godt utgangspunkt fra hjemmekampen så kan dette gå veien for oss. Jeg tror neppe at Barca klarer å utspille oss hjemme på Emirates.

 

Når det gjelder Messi så tror jeg ikke vi skal fokusere alt for mye på han. Venstresiden burde være oppmerksomme på han, og ikke ruse for tidlig. Heller vente på muligheten og knerte han deretter. Jeg tror det at vi forsvarer oss kollektivt og spiller med god organisering uten at indreløper, back og ving er nede for å demme Messi vil være viktigere enn å nøytralisere kun Messi.

 

Jeg håper spesielt Vermaelen har fått laddet seg skikkelig opp til denne kampen. Jeg tror han har hatt godt av denne pausen, til tross for det svake resultatet mot Birmingham. Jeg føler Thomas spiller en veldig viktig rolle når det gjelder Messi. Jeg har tidligere sett klare svakheter i Clichy når han har møtt andre rakse og driblesterke vinger som Nani og Varela denne sesongen. Tidligere har Ronaldo herjet med Clichy. Heldigvis er Clichy minst like rask som Messi, og spesielt med ball vil ikke Messi klare å løpe ifra Clichy. Kommer Messi forbi så er det viktig at Thomas er tett oppi situasjonen slik at Messi ikke får tid til å drible av andreforsvareren rett etter at backen er borte. Det har jeg sett at de sliter med i Spania.

 

Når det gjelder Barcelona så er det egentlig et lag fullt av matchvinnere. Setter vi to spillere på en, så blir en annen ledig. Sånn er det med oss også. Markerer de Cesc tett, så gir det lettere arbeidsforhold for de andre kreative spillerne våre.

 

Vi er kanskje ikke blant de mest fysiske lagene i PL, men vi vet alle hvordan det påvirker en å bli klinket av og til. Jeg tror dette vil bli meget viktig mot de lille tekniske spillerne til Barcelona.

 

Almunia

Sagna-Campbell-Vermaelen-Clichy

Fabregas-Song-Diaby

Eboue-Bendtner-Arshavin

 

Skulle egentlig hatt Eboue på venstre siden har er flinkere å jobbe defensivt enn Arshavin, for høyresiden til Barcelona er i overkant offensivmed Messi og Dani Alves. Men derfor er det på den andre siden smart å bruke en spiller som Arshavin der. Får han rom så er han livsfarlig. Vi trenger kommunikasjonsevnene til Campbell her, og jeg tror jeg ville valgt han forran en skadefri Gallas på onsdag. Rutinen hans vil være utrolig viktig. Ellers er laget greit. Nasri er i form om dagen, og jeg ønsker å se han komme inn etter 60 minutter.

 

 

Jeg er helt enig i mye av det du skriver men laget ville jeg hatt slik:

 

-------------------Almunia--------------------

Ebouè----Campbell----Vermaelen----Clichy

------Fabregas----Song------Diaby----------

------Nasri-------Bendtner------Arshavin---

 

Av den enkle grunn at Ebouè er mye bedre offensivt enn Sagna og der trenger vi de riktige innleggene som kan gjøre at Bendtner får utfordret Pyuol og Pique i lufta, noe jeg mener han burde klare fordi han kommer til flere innlegg som back enn som ving fordi han alltid trekker innover med ballen når han er ving.

Jeg mener også at Nasri har mye bedre teknikk og pasningskvaliteter enn Ebouè og passer dermed bedre til å utfordre Alvès langs bakken. Nasri er heller ikke dårlig bakover!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig i mye av det du skriver men laget ville jeg hatt slik:

 

-------------------Almunia--------------------

Ebouè----Campbell----Vermaelen----Clichy

------Fabregas----Song------Diaby----------

------Nasri-------Bendtner------Arshavin---

 

Av den enkle grunn at Ebouè er mye bedre offensivt enn Sagna og der trenger vi de riktige innleggene som kan gjøre at Bendtner får utfordret Pyuol og Pique i lufta, noe jeg mener han burde klare fordi han kommer til flere innlegg som back enn som ving fordi han alltid trekker innover med ballen når han er ving.

Jeg mener også at Nasri har mye bedre teknikk og pasningskvaliteter enn Ebouè og passer dermed bedre til å utfordre Alvès langs bakken. Nasri er heller ikke dårlig bakover!

Nå spiller vel Alves på høyreback og da er det ikke veldig nærliggende å tro at det vil bli så altfor mange dueller mellom han og Nasri/Alves dersom disse spiller på Arsenals høyreside. Regner med at Arshavin starter på venstrekanten og at han tar seg av Alves.

 

Gleder meg noe voldsomt til denne kampen. Tror det kommer til å bli en vanvittig underholdende kamp med to angrepsvillige lag. Tror vi må vinne med minst to mål for å ha mulighet for avansement, og det er noe jeg tror vi kan klare. Tipper 3-1 seier og at disse gutta ordner champisen:

 

Almunia

 

Eboue-Campbell-Vermaelen-Clichy

 

Fabregas-Song-Diaby

 

Walcott-Bendtner-Arshavin

 

Mener Walcott bør starte her fordi han er utrolig viktig i kontringer og angrep i lengderetning. Nasri kommer inn etterhvert for en av kantene.

Link to comment
Share on other sites

Håper selv på dette:

 

Almunia

Sagna-Campbell-Vermaelen-Clichy

Cesc-Song-Diaby

Eboue/Arshavin-Bendtner-Nasri

 

Da har vi Nasri som kan jobbe hjem og dekke Clichy, samt være en trussel fremover.

 

Blir ulidelig spennende det her, og jeg håper virkelig vi kommer godt ut av dette. Klarer vi å forsvare oss som et lag har jeg troa!!

Link to comment
Share on other sites

Da er vi klare til å sende de Paella-spiserne fra spanskekysten på ræva ut av CL. :)

 

La Eboué spille, han kommer til å være sjef i en sånn match!

 

And you're always there to lend a hand

In everything I do

That's the wonder

The wonder of you

Link to comment
Share on other sites

Dere som skal på denne kampen, pakk med dere røde og hvite klær, fansen skal møte opp tidlig og være kledd i rødt og hvitt :lol:

Arsenal.com melder dette ;)

 

Nå angrer jeg på at jeg ikke betalte noen hundrelapper ekstra for et tidligere fly. Lander kl 18.00 på stansted. Er heldig om jeg er der før kvart over syv. Men skal kle meg i rødt og hvitt:)

 

Lykke til, boys!!

Link to comment
Share on other sites

 

Tror vi må vente på en bekreftelse fra vår offisielle hjemmeside før vi kan puste lettet ut...

For øvrig har Cesc vært svak etter at han kom tilbake fra siste skade, noe som bekymrer meg stort.

Vi er avhengige av magi fra vår store stjerne i denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

Nøkkelen her må være å vinne uten å slippe inn mål! Drømmen er å slippe fra denne kampen med en 2-0-seier, men også 1-0 ville vært et veldig godt resultat det også. Om vi scorer, og ikke slipper inn mål, tror jeg ett mål er nok på Camp Nou.

 

Jeg mener utvilsomt at forsvaret vårt betyr mer enn angrepet vårt i denne kampen. Vi har ikke råd til å slippe inn billige mål!

Link to comment
Share on other sites

Tror vi må vente på en bekreftelse fra vår offisielle hjemmeside før vi kan puste lettet ut...

For øvrig har Cesc vært svak etter at han kom tilbake fra siste skade, noe som bekymrer meg stort.

Vi er avhengige av magi fra vår store stjerne i denne kampen.

 

 

Enig. Stiller vi med en Fabregas ala Birmingham så tror jeg vi ligger tynt ann. I disse kvartfinalekampene er vi avhengig av at alle 11 har en god kamp. En nøkkelspiller i en nøkkelrolle kan ikke spille for halv maskin. Da er det atskillig bedre med en frisk Nasri og håpe at Fabregas er 100% i returkampen.

Link to comment
Share on other sites

Tror dette kommer til og bli en syk kamp, angrep etter angrep, til begge lag selfølgelig.

Vi er avgengig av at alle som spiller gir 100% og spiller på topp nivå.

Blir godt med Vermaelen tilbake, sånn at Song kan gå tilbake til midten, vi trenger han på midten i denne kampen!

Tror dette er en perfekt kamp for Diaby, det kommer til og bli mye rom, og da er Diaby utrolig god!

Viktig og ikke slippe inn mål, selv om det blir veldig vanskelig.. Tror vi tar en 3 - 1 seier.

Håper på dette laget:

 

?

 

Eboue-Campbell-Vermaelen-Clichy

 

Fabregas-Song-Diaby

 

Nasri-Bendtner-Arshavin

Link to comment
Share on other sites

Tror dette kommer til og bli en syk kamp, angrep etter angrep, til begge lag selfølgelig.

Vi er avgengig av at alle som spiller gir 100% og spiller på topp nivå.

Blir godt med Vermaelen tilbake, sånn at Song kan gå tilbake til midten, vi trenger han på midten i denne kampen!

Tror dette er en perfekt kamp for Diaby, det kommer til og bli mye rom, og da er Diaby utrolig god!

Viktig og ikke slippe inn mål, selv om det blir veldig vanskelig.. Tror vi tar en 3 - 1 seier.

Håper på dette laget:

 

?

 

Eboue-Campbell-Vermaelen-Clichy

 

Fabregas-Song-Diaby

 

Nasri-Bendtner-Arshavin

 

Støtter denne lag-oppstillingen !

 

Tviler vell heller på at Barca skal slippe inn 3 mål mot oss.. om jeg skal tippe tror jeg mest på 1-1.

2-0 hadde vært et drømme resultat :lol:

Link to comment
Share on other sites

Gleder/gruer meg veldig til i morgen. Barcelona på sitt beste er fryktelig gode, men kan også gi Arsenal mulighet til å spille sitt spill. Barcelona prøver alltid å spille sin fotball, i motsetning til en del andre lag vi møter som er mer opptatt av å ødelegge Arsenals måte å spille på.

Vi er avhengig av at alle er 100% fokusert hele kampen, og gir alt + litt til. Får håpe Cesc er klar og i bedre form en mot Birmingham, skal også bli deilig å ha Song som anker igjen. Med både Song, Diaby og Cesc i storslag kan vi spille over til og med Barcas midtbane.

Tror backene til Barcelona kan bli en nøkkel for å vinne kampen, Alves på venstreback er god offensivt, men har sine svakheter bakover på banen, og er ofte litt vel offensiv og etterlater mye rom, en Arshavin i god form kan få mye tid og rom i løpet av kampen.

På høyrebacken regner jeg med at de starter med Maxwell, selv om Abidal skal være tilbake i trening. Har ikke sett allverden av Maxwell, men utifra det jeg har sett, er han absolutt en god spiller, men også han gjør en del defensive blundere - Litt usikker på hva som vil være best mot han, farten til Walcott, uforusigbarheten til Eboue eller en Nasri som kan gjøre han svimmel med fintene sine.

Personlig holder jeg en liten knapp på Eboue, som også kan gjøre mye i det defensive arbeidet som bli nødvendig mot et Barcelona som helt sikkert vil angripe også på Emirates.

Tør ikke tippe noe resultat her - drømmescenarioet er en tidlig scoring, så Barca må tørre enda mer og gi store rom for kontringer utover i kampen. Om det er målløst når kampen nærmer seg slutten er jeg redd for at det blir motsatt og at Arsenal skal bli kontret i senk av Messi og Co.

En ting er sikkert ingenting hadde vært deilige enn å starte påskeferien med Arsenal seier!

Link to comment
Share on other sites

Blir det å se Denilson på onsdag skrur jeg av TV'en med en gang. Jeg kan virkelig ikke fatte hva Wenger ser i den gutten. Han er jo alt for dårlig for Arsenal! Det har han vist oss i flere kamper, men nei... Wenger lar vær og har "troen" på han..

Link to comment
Share on other sites

Dette kommer til å bli utrolig spennende. To angrepsvillige lag som på sitt beste spiller feiende flott fotball :lol:

 

Kommer til å bli den ultimate testen for spillerne våre. Det å slå Barca med mange mål tror jeg blir vanskelig,så jeg tror det blir viktig for spillerne å holde hodet kaldt, slik at vi ikke gjør noen glipper defensivt. Klarer vi å vinne 1-0 eller 2-0 så skal jeg være fornøyd. Barca er kapable til å ta igjen det på hjemmebane, men allikevel så vil det trolig åpne for kontringer som vi kan utnytte i Spania.

 

Gleder meg veldig, men gruer meg også litt. Håper vi ikke roter det til slik som vi har gjort mot Chelsea og United i år. Da kan det være over før returkampen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...