Jump to content

Arsenal v Barcelona, 31.03.10


hermz

Arsenal v Barcelona  

44 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jeg skjønner ikke hvorfor man automatisk tror at å kjøpe en annen keeper gir oss flere poeng. Med det forsvaret vi hadde på onsdag så hadde det ikke hjulpet om vi hadde Cech, Reina eller en annen i mål.

 

Vi er vel alle enige om at Almunia ikke holder det nivået vi forventer at han skal ha. Allikevel er det vesentlig at Arsenal forsvarer seg som et lag. Gjør man ikke det så blir det mye værre å stå bak der som keeper.

 

Når man ser på Chelsea f.eks så er de utrolig flinke til å forsvare seg som lag. De har så absolutt en god keeper, men de har også et forsvar som til tider er bunnsolid og er med på å bidra til at Cech er god. Man kan skrike og rope på at Almunia ikke går så mye ut i feltet og plukker diverse baller og det er jeg enig i. Han blir ofte stående på strek i situasjoner hvor vi skulle ønske at han kom ut og plukket ballen, men allikevel så kan man også si at hadde man hatt et forsvar som var sterke i luftrommet så hadde vi blitt seende helt annerledes ut.

 

Sagna, Gallas og Vermaelen har ikke noe å stille opp imot hvis du stiller dem opp imot Chelsea's Ivanovic, Terry og Carvalho (Alex). Da snakker jeg om luftstyrke og duellstyrke. Den som kommer i nærheten er Vermaelen. Vi er et lag som er veldig solide offensivt, men det er å forsvare oss som lag hvor vi mangler fryktelig mye. Hadde vi holdt et like høyt nivå defensivt som vi gjør offensivt, så ville vi vært nærmest komplett som lag.

 

Vi kunne hatt flere poeng med en annen keeper, men vi kunne hatt enda flere poeng hvis vi hadde et bedre forsvar enn det vi har.

 

Hadde vi hatt Cech i mål mot Barca så ville fortsatt Messi, Xavi og Zlatan kommet til de situasjonene som de gjorde med tanke på forsvaret. Vi kunne også kjøpt Given før han gikk til Man City, men han er jo ikke noen suveren keeper i feltet han heller, og da har man igjen situasjonen med forsvaret vårt som ikke er solid nok i duellstyrke og luftrom. Man må se på helheten og gjør man det, så kan man oppnå et komplettt Arsenal-lag.

 

Jeg syns også at kritikken mot Almunia går for langt og jeg syns det er rart at folk ikke går lei. Det er det samme som diskutereres om igjen og om igjen. Det er ikke sånn at vi som "forsvarer" Almunia syns han er verdens beste og alt det der, men det er måten folk kritiserer han på som vi tar han i forsvar på. Når han gang på gang blir hetset og får kritikk rettet mot seg som til tider tar helt av så er det faktisk noen som reagerer på dette. Det er ikke slik at vi ikke klarer å se hva han gjør feil, fordi det gjør de fleste av oss, men det er måten han blir behandlet på som folk blir irritert over og begynner å diskutere. Jeg syns det er snodig at man ikke klarer å forstå det etter at man har diskutert dette såpass lenge.

 

Her på forumet syns jeg det har utviklet seg en tendens til at folk omtrent fryder seg når Almunia gjør tabber, eller når han gjør ting veldig bra, fordi da kan man sitte her og si at man har "rett" og denne innstillingen syns jeg er forkastelig. Som supportere av eget lag så skal man behandle spillerne våre med respekt og i alle fall klare å rette kritikk på en ordentlig og seriøs måte.

 

Selv om dette bare er et "forum" så har vi supportere et ansvar. Vi er en del av Arsenal og vi skal formidle Arsenal på en positiv og ordentlig måte. Hvis vi sitter her og kaller Almunia det ene og det andre, så kan det skje at nye unge goonere kommer innpå forumet og tar til seg dette og bruker dette i situasjoner som ikke er bra. Får man en sånn innstilling over hele fjøla blandt alle supporterne så vil dette skape et negativt inntrykk på klubben vår. Dette er et offentlig rom hvor alle kan komme inn og lese, og alle kan faktisk bli en del av dette forumet som melder seg inn i supporterklubben og får aksept. Da er det veldig viktig at vi som er her står frem som gode forbilder og formidler Arsenal på en ordentlig måte og de dagene vi skal være kritiske mot spillere og mot klubben så må vi gjøre det på en ordentlig og seriøs måte.

 

Det gir et så mye bedre bilde av oss supportere, respekt blandt de du diskuterer med her på forumet og generelt av Arsenal og supporterklubben på generell basis.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 470
  • Created
  • Last Reply

Endelig tilbake fra påskefjellet! Takk og pris for at svigers har smelt opp en parabol på hytta.

 

Jeg hadde forventet meg en tøff kamp, men dette ble litt i det tøffeste laget. Ble nærmest satt ut etter at Barcelona spilte Arsenal ut etter alle kunstens regler. Det var mye som ikke fungerte i laget. Den som faktisk stod fram var utskjelte Almunia. Han var rett og slett imponerende i første omgang. Bortsett fra sjansen til Nasri, skapte vi overhodet ingen ting. Samtidig hadde Barcelona nærmest fritt spillerom mot Arsenals mål.

 

Andre omgang var bedre selv om vi fikk to baklengs. De kommer etter idiotiske feil. Vi skapte muligheter og fikk som kjent uttelling til 2-2. Det resultatet gir et ørlite håp, selv om det i utgangspunktet skal være umulig.

 

Wenger gamlet på Fabregas og Gallas. Disse to klarte ikke å spille opp mot sitt beste. Det virket også som de andre var preget av alvoret. Virket som de ikke helt hadde troen på dette på at dette skulle gå. Spillerne var på etterskudd og leverte feilpasninger over en lav sko.

 

Det sureste med kampen er skadene på Fabregas, Gallas og Arshavin. Tre stykk skader som gjør innspurten ekstra tøff. Er vant til skader, men dette tar kaka. Kan ikke huske at Arsenal eller noen andre klubber har hatt et slikt skademareritt. Kjipt!

 

Ha en fortsatt god påske!

 

PS! Vi vinner i morgen!

Link to comment
Share on other sites

Angående ditt innlegg Frank.

 

Selvfølgelig kan vi ikke legge all skyld på Almunia, men viss han ikke hadde gjort de tabbene, har han vært en suveren keeper.

Det som er problemet er stabiliteten. Feks: Han spiller en kjempe kamp, men så kommer det et slapt skudd fra 30 meter og han gir retur. Det er det som er problemet, og det har ikke noe med forsvaret å gjøre, fordi han skulle uansett tatt de ballene selv om det var 4 kloner av meg i bakre 4-er

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner ikke hvorfor man automatisk tror at å kjøpe en annen keeper gir oss flere poeng. Med det forsvaret vi hadde på onsdag så hadde det ikke hjulpet om vi hadde Cech, Reina eller en annen i mål.

 

Vi er vel alle enige om at Almunia ikke holder det nivået vi forventer at han skal ha. Allikevel er det vesentlig at Arsenal forsvarer seg som et lag. Gjør man ikke det så blir det mye værre å stå bak der som keeper.

 

Når man ser på Chelsea f.eks så er de utrolig flinke til å forsvare seg som lag. De har så absolutt en god keeper, men de har også et forsvar som til tider er bunnsolid og er med på å bidra til at Cech er god. Man kan skrike og rope på at Almunia ikke går så mye ut i feltet og plukker diverse baller og det er jeg enig i. Han blir ofte stående på strek i situasjoner hvor vi skulle ønske at han kom ut og plukket ballen, men allikevel så kan man også si at hadde man hatt et forsvar som var sterke i luftrommet så hadde vi blitt seende helt annerledes ut.

 

Sagna, Gallas og Vermaelen har ikke noe å stille opp imot hvis du stiller dem opp imot Chelsea's Ivanovic, Terry og Carvalho (Alex). Da snakker jeg om luftstyrke og duellstyrke. Den som kommer i nærheten er Vermaelen. Vi er et lag som er veldig solide offensivt, men det er å forsvare oss som lag hvor vi mangler fryktelig mye. Hadde vi holdt et like høyt nivå defensivt som vi gjør offensivt, så ville vi vært nærmest komplett som lag.

 

Vi kunne hatt flere poeng med en annen keeper, men vi kunne hatt enda flere poeng hvis vi hadde et bedre forsvar enn det vi har.

 

Hadde vi hatt Cech i mål mot Barca så ville fortsatt Messi, Xavi og Zlatan kommet til de situasjonene som de gjorde med tanke på forsvaret. Vi kunne også kjøpt Given før han gikk til Man City, men han er jo ikke noen suveren keeper i feltet han heller, og da har man igjen situasjonen med forsvaret vårt som ikke er solid nok i duellstyrke og luftrom. Man må se på helheten og gjør man det, så kan man oppnå et komplettt Arsenal-lag.

 

Jeg syns også at kritikken mot Almunia går for langt og jeg syns det er rart at folk ikke går lei. Det er det samme som diskutereres om igjen og om igjen. Det er ikke sånn at vi som "forsvarer" Almunia syns han er verdens beste og alt det der, men det er måten folk kritiserer han på som vi tar han i forsvar på. Når han gang på gang blir hetset og får kritikk rettet mot seg som til tider tar helt av så er det faktisk noen som reagerer på dette. Det er ikke slik at vi ikke klarer å se hva han gjør feil, fordi det gjør de fleste av oss, men det er måten han blir behandlet på som folk blir irritert over og begynner å diskutere. Jeg syns det er snodig at man ikke klarer å forstå det etter at man har diskutert dette såpass lenge.

 

Her på forumet syns jeg det har utviklet seg en tendens til at folk omtrent fryder seg når Almunia gjør tabber, eller når han gjør ting veldig bra, fordi da kan man sitte her og si at man har "rett" og denne innstillingen syns jeg er forkastelig. Som supportere av eget lag så skal man behandle spillerne våre med respekt og i alle fall klare å rette kritikk på en ordentlig og seriøs måte.

 

Selv om dette bare er et "forum" så har vi supportere et ansvar. Vi er en del av Arsenal og vi skal formidle Arsenal på en positiv og ordentlig måte. Hvis vi sitter her og kaller Almunia det ene og det andre, så kan det skje at nye unge goonere kommer innpå forumet og tar til seg dette og bruker dette i situasjoner som ikke er bra. Får man en sånn innstilling over hele fjøla blandt alle supporterne så vil dette skape et negativt inntrykk på klubben vår. Dette er et offentlig rom hvor alle kan komme inn og lese, og alle kan faktisk bli en del av dette forumet som melder seg inn i supporterklubben og får aksept. Da er det veldig viktig at vi som er her står frem som gode forbilder og formidler Arsenal på en ordentlig måte og de dagene vi skal være kritiske mot spillere og mot klubben så må vi gjøre det på en ordentlig og seriøs måte.

 

Det gir et så mye bedre bilde av oss supportere, respekt blandt de du diskuterer med her på forumet og generelt av Arsenal og supporterklubben på generell basis.

 

Ingen tvil om at du treffer spikeren på hodet her.

Jeg tror problemet er at en del av de yngste supporterne våre har blitt bortskjemte på resultater etter at Wenger kom til klubben.

De husker ikke noe annet og dermed tror de at verden skal være slik hele tiden.

Da er det noe annet med oss som har fulgt denne klubben i snart 40 år :D

Et åpent spørsmål til Frank og Chaz og gjerne dere andre også??

Kan en slik respektløs holdning til klubb, spillere og manager som Frank her har beskrevet føre til slike utslag som det hadde med pipekonserten til Eboue, og kan det være en sammenheng her?

Forøvrig en skammens dag for vår klubb etter min mening, til tross for at det har ført til at Eboue har hevet standarden betraktelig. Det er ingen selvfølge at det skulle bli utfallet...

Link to comment
Share on other sites

Dere får unnskylde meg for å ikke finne igjen alle sitatene her, men det er i grunnen ikke så viktig hvem som har sagt hva om dette. Jeg vet ikke den eksakte "sannheten" her, men det er en kjensgjerning at Arsenal drives bedre enn de aller fleste klubber. Noen småting jeg har plukket opp gjennom denne (og andre tråder):

 

Arsenals økonomiske politikk gavner bare eierne.

Neppe. Det har ikke vært tatt ut utbytte fra Arsenal siden før så godt som alle her inne er født, om noen gang. Så om det gavner noen så gavner det Arsenal FC, og det er klubben vår. For øyeblikket er det INGEN som beriker seg på Arsenal unntatt ved å selge aksjer (Kroenke mangler 10 på å måtte by på hele klubben).

 

Barcelona (m.fl.) har tatt inn langt mer på sportslig suksess enn de har brukt på spillere.

Neppe. De har verdens høyest gasjerte (og muligens verdens beste) spiller i Messi. Ca. 230 millioner i året - rundt 4,4 mill i uka! I tillegg har de den 5. best betalte (Henry) og 8. best betalte (Zlatan) - ikke alt dette er fra klubben vel og merke!

Én kilde: http://www.footy-boots.com/worlds-top-ten-...id-footballers/

I fjor vant Barca "alt" - og de gikk med ca. 60 mill i overskudd...

En kilde: http://blog.emiratesstadium.info/2010/03/m...t-as-liverpool/.

I tillegg er vi jo kjent med situasjonen i Pool og United. Uniteds overskudd fra i fjor skyldes kun monopolpengene fra Real, og slike summer får de ikke igjen for en spiller (de selger ikke Rooney). City og Chelski lever utelukkende av at noen hiver penger inn i klubben - og personlig ser jeg liten ære i det.

 

Nå skal jeg ikke gjøre denne kamptråden til nok en økonomisk diskusjon, men det er på tide at vi tar inn over oss at noen faktisk gjør en sinnsykt bra jobb i Arsenal, og vi bør være uendelig takknemlige for det. Jeg skal være Gooner om 50 år (om jeg lever enda), og da syns jeg det er fint om klubben ikke gikk konkurs 45 år tidligere... Ja, jeg ønsker pokaler - hvert år og hele tiden, men mest av alt ønsker jeg meg et Arsenal jeg kan følge, med stolthet. Og det har jeg. Heldigvis.

 

NB! Jeg har IKKE fact-sjekket linkene i detalj, men er det grunn til å tro de er helt på jordet? Legger derfor inn hele linken så dere kan se hvor det kommer fra.

Link to comment
Share on other sites

Dere får unnskylde meg for å ikke finne igjen alle sitatene her, men det er i grunnen ikke så viktig hvem som har sagt hva om dette. Jeg vet ikke den eksakte "sannheten" her, men det er en kjensgjerning at Arsenal drives bedre enn de aller fleste klubber. Noen småting jeg har plukket opp gjennom denne (og andre tråder):

 

Arsenals økonomiske politikk gavner bare eierne.

Neppe. Det har ikke vært tatt ut utbytte fra Arsenal siden før så godt som alle her inne er født, om noen gang. Så om det gavner noen så gavner det Arsenal FC, og det er klubben vår. For øyeblikket er det INGEN som beriker seg på Arsenal unntatt ved å selge aksjer (Kroenke mangler 10 på å måtte by på hele klubben).

 

Barcelona (m.fl.) har tatt inn langt mer på sportslig suksess enn de har brukt på spillere.

Neppe. De har verdens høyest gasjerte (og muligens verdens beste) spiller i Messi. Ca. 230 millioner i året - rundt 4,4 mill i uka! I tillegg har de den 5. best betalte (Henry) og 8. best betalte (Zlatan) - ikke alt dette er fra klubben vel og merke!

Én kilde: http://www.footy-boots.com/worlds-top-ten-...id-footballers/

I fjor vant Barca "alt" - og de gikk med ca. 60 mill i overskudd...

En kilde: http://blog.emiratesstadium.info/2010/03/m...t-as-liverpool/.

I tillegg er vi jo kjent med situasjonen i Pool og United. Uniteds overskudd fra i fjor skyldes kun monopolpengene fra Real, og slike summer får de ikke igjen for en spiller (de selger ikke Rooney). City og Chelski lever utelukkende av at noen hiver penger inn i klubben - og personlig ser jeg liten ære i det.

 

Nå skal jeg ikke gjøre denne kamptråden til nok en økonomisk diskusjon, men det er på tide at vi tar inn over oss at noen faktisk gjør en sinnsykt bra jobb i Arsenal, og vi bør være uendelig takknemlige for det. Jeg skal være Gooner om 50 år (om jeg lever enda), og da syns jeg det er fint om klubben ikke gikk konkurs 45 år tidligere... Ja, jeg ønsker pokaler - hvert år og hele tiden, men mest av alt ønsker jeg meg et Arsenal jeg kan følge, med stolthet. Og det har jeg. Heldigvis.

 

NB! Jeg har IKKE fact-sjekket linkene i detalj, men er det grunn til å tro de er helt på jordet? Legger derfor inn hele linken så dere kan se hvor det kommer fra.

Fint innlegg didrik. det ene sitatet er hentet fra meg, nemlig dette:

Arsenals økonomiske politikk gavner bare eierne.

 

Jeg vet at eierne ikke har tatt ut penger fra klubben og det var heller ikke poenget. Jeg tenkte i to retninger. Det ene, vi går latterlig godt og dersom pengene ikke skal brukes til annet enn å settes på bok, burde kanskje ikke Arsenal ha hatt de høyeste inngangspengene i verden, hadde de vært lavere hadde det gavnet oss (jeg sier ikke at de skal senke billettprisene men det er ett tenkt scenario).

En annen ting er at så lenge midlene ikke blir brukt på spillerkjøp så gavner det ikke klubben ( i like stor grad i allefall).

Og det tredje og det mest relevante, og også grunnen til at jeg skrev nettopp det jeg skrev.

At en overtagelse av klubben er nært forestående er vel ikke utenkelig. Om det blir Kroenke, Usmanov eller en rik sheik som vil spille Real Football Manager vet ikke jeg, men det ligger i kortene at en overtagelse er nær. I den forbindelse er selvsagt aksjeeierne interessert i å øke verdien på sine aksjer, ved å redusere gjeld framfor å investere?

Der fikk du iallefall bakgrunnen for mitt sitat. Om du er enig eller uenig for være en annen sak.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Arsenals økonomiske politikk gavner bare eierne.

Der fikk du iallefall bakgrunnen for mitt sitat. Om du er enig eller uenig for være en annen sak.

BE

Jeg er ikke uenig med deg eller andre i at det også gavner eierne, mitt poeng var hovedsakelig at det først og fremst gavner klubben på lang sikt. Om det også gavner eierne er iofs. helt greit for meg. Jeg kan tom. leve med at de tar ut utbytte, så lenge det ikke er det som gjør at vi ikke handler når det trengs. Jeg har egentlig nok med min egen privatøkonomi (som jeg iofs håndterer greit), så jeg skal ikke påberope meg noe ekspertkunnskap her, men jeg tror fullt og helt at det er en (god) plan - om enn med noe lengre perspektiv enn vi supportere ønsker av og til - i Arsenal. At klubben går så til de grader godt som tall kan tyde på er vel egentlig et tegn på at den vil gå veldig, veldig, veldig bra når gjelden er enda mer normalisert? Kanhende burde vi handlet tidligere og mer enn vi gjør, men under alt ligger det beste for Arsenal, og det er det jeg vil vi skal sette mer pris på. Jeg protesterte ikke da det gikk 150 millioner ut for Arshavin - og jeg vil ikke gjøre det om det går en masse penger ut for en eller flere andre etablerte stjerner. Men jeg tror altså at "noen" i klubben har bedre oversikt enn meg - og av og til blir jeg lett frustrert over "enkle" øyeblikksløsninger på bånd i forum som her og andre steder. Som jeg skriver så har jeg også i bunnen et langtidsperspektiv med Arsenal :D

 

F.eks. hadde kanskje Buffon tatt begge målene mot Barca, men like gjerne hadde han sluppet inn tre av de fem Almunia reddet det første kvarteret. Hvor hadde vi vært da? Tapt kamp og 300 millioner i minus. Jeg sier ikke at det er fasit for det kan jeg ikke vite, men det kan heller ikke "øyeblikksløserne" vite. Og det blir alt for mye krangling (for diskusjon er det ikke) basert på hva noen ordner opp fra sofakroken her.

 

Vi kommer til å nyte veldig godt av måten klubben drives på i dag. Forhåpentligvis vil vi se et trofé allerede denne sesongen, men det er uansett grunn til å være stolt av hvor vi er hittil i sesongen med tanke på hvem og hvilke metoder de andre som er der bruker. Det er også en stolthet over klubben vår som jeg iaf. syns er veldig verdifull.

 

EDIT: En liten link om Wenger/Arsenals business-modell.

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på det lånet vi har i dag så er det veldig viktig at vi betaler inn det vi kan for å få ned lånet. Desto mer og fortere vi kan betale ned det, desto mer får vi og rutte med i fremtiden.

 

Per dags dato så er vi veldig bortskjemte med å ha Wenger som manager. Vi har ikke vært dårligere enn nr 4 i serien og vi har vært med til sluttspillet i CL i så mange år. Alt dette ved å omtrent ikke bruke penger på spillere.

 

Den dagen Wenger må gi seg, så vil det komme inn en ny manager som mest sannsynlig ikke klarer å leve opp til Wenger sine imponerende kjøp og lede Arsenal i toppen på et lavt budsjett. Da er det desto viktigere at lånet er mindre og at man har muligheten til å bruke penger på å hente spillere hvis det er nødvendig og som trolig vil koste oss mer enn det gjør i dag.

 

Arsenal satte faktisk i gang en fornying av spillertroppen på akkurat riktig tidspunkt. Når andre klubber ble kjøpt opp av rike investorer som sprøyter inn penger og gjør det umulig å matche de andre klubbene økonomisk sett samt at vi har et splitter nytt stadion å betale ned på så har klubben gjort fornying akkurat på et tidspunkt som er ganske gunstig. Når de nye reglene for økonomi kommer så vil diverse klubber få problemer. Liverpool og Man Utd vil trolig fortsatt slikke sine sår med massiv gjeld. Portsmouth og West Ham har vært i dyp krise, først og fremst Portsmouth. Og denne perioden vil vi komme solid ut av når vi har driftet klubben på en så sunn måte som vi har gjort.

Link to comment
Share on other sites

Med tanke på det lånet vi har i dag så er det veldig viktig at vi betaler inn det vi kan for å få ned lånet. Desto mer og fortere vi kan betale ned det, desto mer får vi og rutte med i fremtiden.

 

Forutsatt at ingen bruker det til å ta "en Glazer".

Link to comment
Share on other sites

Vi var vitne til en av de beste fotballkampene i historien og bl.a. Drillo påsto at han ALDRI hadde sett en bedre kamp.

Ingen som helst tvil om at Barca var enorme de første 20 minuttene, kampen jevnet seg imidlertid ut etter det, noe som selvfølgelig skyldes at det koster vanvittig av både krefter og konsentrasjon for å holde dette nivået over en lengre periode, spesielt når det gjelder intensivt press på ballfører og gjenvinning av andreballer hvor praktisk talt 100% av tilfellene ble vunnet av Barca de første 20 min.

Det viste seg imidlertid at også Barca er av kjøtt og blod og jeg påstår at det var klasseforskjell motsatt vei den siste halvtimen av kampen og hadde Arsenal puttet ett eller to mål til, noe som var fullt mulig, ville nok pipen fått en annen låt etter kampen.

Man kan selvfølgelig diskutere hvor smart det er å tømme laget sitt for krefter allerede etter en time men Barca kom iallefall fra det med et meget godt resultat på Emirates.

Jeg tror imidlertid at dette oppgjøret på Nou Camp vil se helt annerledes ut og at Arsenal vil ligge dypere på banen, nekte de rommene de hadde på begge kantene, være mere fysisk innstilt og kontre giftig.

Bemerkelsesverdig hvordan fotball kan snu opp-ned i løpet av en uke :)

 

 

Eg er usamd med dei som meiner me ikkje var på høgde med Barcelona fordi me hadde ein dårleg dag og at lagspelet svikta. Me møtte rett og slett veggen, og det var ikkje stort ein kunne gjere med det når me ikkje kunne matche Barcelona's ballpress og tempo. Om dette var ein av dei beste fotballkampane i historia, er det 90% deira forteneste og 10% vår. Det er rett at me utover i kampen fekk låne ballen litt, og skapte nokre sjansar. Kampstatistikken talar imidlertid for seg med 64,6% mot 35,4% ballinnehav (det er hard kost for eit heimelag), og der Barcelona hadde 533 pasningar mot Arsenal's 265. Overkjørsel og utklassing kallar ein dette, og ein får berre takke høgare makter for at Almunia hadde ein relativt god dag på jobben og Messi ein tilsvarande dårleg.

 

Eg er heilt samd i at Barcelona-spelarane trass alt er berre menneske dei òg. Forsvaret deira verka suspekt, og som du skriv ligg vår beste sjanse i å køyre gode kontringar. Venstrebacken deira verka heilt fråværande, noko som gav store rom, og det aller meste me skapte av sjansar vart rulla opp på den sida.

Når det er sagt, så skjønar eg ikkje heilt korleis me skal makte dette med så mange sentrale folk ute.

Og kor sannsynleg er det at Messi spelar to dårlege kampar mot oss? Og dette er mannen som kan åpne dei fleste forsvar som legg seg bakpå. Men eg vonar sjølvsagt på eit mirakel, og med litt flaks i tillegg kan det gå. Kanskje :)

Link to comment
Share on other sites

Det er jo greit det, men jeg anser Bojan som en mye større trussel en Zlatan Ibrahimovits

 

Hvordan kan du gjøre det?

Gutten har jo ikke noe å som helst å vise til på internasjonalt nivå noe svensken har..

Link to comment
Share on other sites

Vil det ikke være TH14 som tar over for Zlatan i så fall?

Link to comment
Share on other sites

Zlatan har ikke imponert meg.. Han spiller bra mot de dårlige lagene. Han spilte IKKE bra mot Arsenal. Mye bom på sjansene sine som en spiss som er verdt så mye skal sette lett. Så klart han scorer to mål, men det skal en spiss gjøre når han er så høyt verdsatt.

By The Way: Første mål var en tabbe av Almunia som alle her vet....

Men poenget mitt er at han spiller langt under forventningene som en spiss som han ikke skal gjøre. Minner meg litt i grunn om Berbatov. Urutinert å bytte bort Eto'o mot han.

Det er min menig.

Link to comment
Share on other sites

Zlatan har ikke imponert meg.. Han spiller bra mot de dårlige lagene. Han spilte IKKE bra mot Arsenal. Mye bom på sjansene sine som en spiss som er verdt så mye skal sette lett. Så klart han scorer to mål, men det skal en spiss gjøre når han er så høyt verdsatt.

By The Way: Første mål var en tabbe av Almunia som alle her vet....

 

Uansett om det er en tabbe eller ikke så er det en svært svært bra prestasjon å klare den lobben der. Han scorte to mål som en spiss som er høyt verdsatt, og det er akkurat det han skal gjøre. Ingen kan forvente at en spiss, uansett hvor god, skal score 4 mål pr. kamp.

Link to comment
Share on other sites

Uansett om det er en tabbe eller ikke så er det en svært svært bra prestasjon å klare den lobben der. Han scorte to mål som en spiss som er høyt verdsatt, og det er akkurat det han skal gjøre. Ingen kan forvente at en spiss, uansett hvor god, skal score 4 mål pr. kamp.

 

Okei. Både Torres, Drogba, Rooney og Zlatan ''regnes'' som verdensbeste spisser. Du kan gå innpå de forskjellige spissene også sammenligne målstatistikken. Zlatan navn er mye mer kjent en hans forskjellige ferdigheter. Så de ''Suppoterne'' som ikke ser kampene til Barcelona, sier at han er verdens beste spiss osv, uten helt å skjønne hva de snakker om.

Det med lobben. Jeg tror mange gode spisser ville scort på den samme måten som Zlatan der. Feks: Bent, Defoe, Cardozo, BOJAN, Torres, Drogba, Rooney, Anelka, Kanoute osv...

 

Evju: The Legend spiller en helt annen rolle en Zlatan...

Link to comment
Share on other sites

Okei. Både Torres, Drogba, Rooney og Zlatan ''regnes'' som verdensbeste spisser. Du kan gå innpå de forskjellige spissene også sammenligne målstatistikken. Zlatan navn er mye mer kjent en hans forskjellige ferdigheter. Så de ''Suppoterne'' som ikke ser kampene til Barcelona, sier at han er verdens beste spiss osv, uten helt å skjønne hva de snakker om.

Det med lobben. Jeg tror mange gode spisser ville scort på den samme måten som Zlatan der. Feks: Bent, Defoe, Cardozo, BOJAN, Torres, Drogba, Rooney, Anelka, Kanoute osv...

 

Har aldri påstått at han er verdens beste spiss eller i nærheten, men en klassespiss, det er han!

Han har hodestyrke, brukbar fart, og på sitt beste en enorm teknikk og stor kroppsstyrke!

Nå overvurderer du ferdighetene til både Bent, Cardozo, BOJAN, Defoe og Kanoutè!

Bojan er uten tvil en god spiss, men han er ikke i nærheten av å ha slik hodestyrke, kroppsstyrke og teknikk som Zlatan.

Ingen av de er like gode som svensken og det er bare Bojan som har potensialet til å komme dit han er på sitt beste. Han kan virke like arrogant og lat som Berbatov, men ferdighetene han har tviler jeg aldri ved.

Link to comment
Share on other sites

Jeg da mener det ikke blir noe enklere for oss.

Men poenget mitt Christian er at Zlatan som er verdt så mye skal være mye mer stabil en det han er. Se på Torres, Drogba, Rooney. Zlatan kommer med noen glimt innimellom.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...