Jump to content

Arsenal v Barcelona, 31.03.10


hermz

Arsenal v Barcelona  

44 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Prisen på henholdsvis Arsenal og Barcelonas startstilling igår i millioner pund. Mange av overgangene er selvfølgelig antatte summer ettersom de er "undisclosed fees".

 

Alumnia 2.6

Sagna 6.3

Gallas 0 (bytte med Ashley Cole som kostet oss ingenting)

Vermaelen 8.0

Clichy 0.25

Fabregas 0

Song 1

Diaby 2

Nasri 12

Bendtner 0

Arshavin 12

 

Totalt: 44.15 millioner pund

Valdes 0

Pique 4

Alves 28

Puyol 0

Maxwell 3.5

Keita 11

Busquets 0

Xavi 0

Messi 0

Zlatan 55

Pedro 0

 

Totalt: 101.5 millioner pund

Man kan tolke dette på mange måter. Men det er ihvertfall ingen tvil om at Barcelona bruker atskillig mer penger på å kjøpe seg et lag enn det Wenger gjør.

En annen forskjell er at Barcelona kombinerer det å avle fram mange talenter selv med å gjøre store investeringer i etablerte stjerner. Zlatan alene kostet mer enn hele vårt lag. Wenger har derimot satset mest på å gi små summer for unge kommende stjerner.

Er vel Barca en klubb som avler talenter så det holder også, de vant 7 pokaler i fjor alt de var med på. Barca tjener mest penger i værden skal vi se borti i fra Real som for så mye penger fra de store gutta med penge sekken i Real by ;) Når Barca vinner noe stort nesten vært år har de også rå til å hente de største talenta i værden :(
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 470
  • Created
  • Last Reply

Bare tull å sammenligne priser på enkeltespillerne. Barca har helt klart brukt masse penger, men de har tjent(minst) det dobbelte av det de har brukt opp på spillere. De har vunnet CL, La Liga osv, det er det som kommer til å bli husket og havner i historiebøkene. Jeg tror neppe du f.eks. om 10-20 år reiser til Hawaii, og begynner å tenke mens du soler deg: "Ah, i 2009 så var Wenger knall, han hentet inn Clichy for bare 0.25 mill. pund, prisen hans gikk opp til hele 25 mill. pund".

 

Du tar fullstendig feil der! Hvis du spanderer turen, reiser jeg gjerne til Hawaii og soler meg mens jeg tenker på alle kuppkjøpene til ikke bare Wenger, men også Graham :( Deal? Jeg kan gjøre det allerede i neste uke, trenger ikke å vente 10-20 år...

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke du skal beskylde andre for å ikke ha greie på fotball. Når jeg leser dine innlegg og Arshavin sine innlegg, er det ingen tvil for meg om at han fremstår med mye bedre greie på fotball enn deg.

 

Var vel han som beskylt meg for å ikke har greie på fotball.

 

Jeg sier bare han har veldig bra fantasi og tror på det selv :D

 

Inter var et mye bedre lag over 2 kamper mot Chelsea.

 

Chelsea har vært et mye bedre lag i begge kampene mot Arsenal :P

 

Arsenal var bedre lag over 2 kamper mot Porto.

 

Chelsea var også mye bedre en Porto i pulje spille de var i samme pulje.

 

Poenget er at vi hadde slått Inter og Lyon 5-0 er jo det han mener. Bra fatasi har han ja ;)

 

Lyon har også vært mye bedre en Porto ser vi på alle kampene de har spilt i CL.

 

Skal ikke se bort i fra Lyon vinner hele CL, de virker veldig sterke i år ;)

 

Arsenal har ikke sterk nok spillestall til å vinne PL og CL som han tydelig mener.

 

For meg har Arsenal lagt i fra sterk nok spille stall til å vinne noe som helst, for de vi ikke tåler noen skader på de beste spilleren vi har, for de spille stallen er for liten.

 

Vi har i gjen 8 kamper de tøffeste blir helt klart Barca, Tottenham og Blackburn borte.

 

Hjemme har vi City og Fulham som de tøffeste, nei etter de siste 3 skadene på de best spilleren vi har tror jeg nok det fort at Arsenal burde hatt en sterke spillestall.

 

Wenger sa han tok feil i fjor med at han hadde en sterk nok spille stall, men han sa han tok feil.

 

Vil vel si Graham også vant pokaler i Arsenal, jeg er rimelig sikker på han hadde vinn flere pokaler hadde han vært flere år i Arsenal :(

Link to comment
Share on other sites

Fikk ikke sett kampen mot Barcelona. Men har hørt fra flere at vi ble skikkelig rundspilt. 2-2 hjemme, helt ok resultat, bare synd at det er bortemålsregel. :(

 

Med Fabregas ute i seks uker så tror jeg det blir vanskelig for "gutta" å reise til Barcelona og vinne. Får håpe på et lite mirakel! ;)

Link to comment
Share on other sites

Fikk ikke sett kampen mot Barcelona. Men har hørt fra flere at vi ble skikkelig rundspilt. 2-2 hjemme, helt ok resultat, bare synd at det er bortemålsregel. :(

 

Med Fabregas ute i seks uker så tror jeg det blir vanskelig for "gutta" å reise til Barcelona og vinne. Får håpe på et lite mirakel! ;)

 

 

Nei det trengs ikke et mirakel. Vi ble til tider kjørt over og Wallcot, som kom inn og viste at han var helt på høyden, sier at det så ut som Barcelonaspillerne var i et playstationspill.

Men det som skjedde handlet også om at vi gjorde de veldig gode.

Tydelig at gutta var nervøse, de gjorde mange unødvendige feil, det florerte av hasardiøse feilpasninger, driblinger og ikke minst var det så mange og store tellefeil som ga rom for farlige kontringer og innlegg.

 

Få bort dette, senke skuldrene og tenke at vi har alt å vinne og være modige; så skal dette kunne gå uten at det er snakk om mirakel. Spille som vi pleier med andre ord.

Link to comment
Share on other sites

Ja ikke noe annet som nytter nå enn å heve hodet og støtte gutta 100 %, skadene får vi ikke gjort noe med, revurderingene må styret og Wenger ta etter sesongen (selv Wenger ser at opplegget hans trenger endel endringer). Nå støtter vi Almunia, denilson og de andre gutta 100 % , på Emirates, puben, i stua....

Mange lag har det mye verre enn oss, (eks Liverpool).

 

COME ON YOU GUNNERS!

Link to comment
Share on other sites

Bare tull å sammenligne priser på enkeltespillerne. Barca har helt klart brukt masse penger, men de har tjent(minst) det dobbelte av det de har brukt opp på spillere. De har vunnet CL, La Liga osv, det er det som kommer til å bli husket og havner i historiebøkene. Jeg tror neppe du f.eks. om 10-20 år reiser til Hawaii, og begynner å tenke mens du soler deg: "Ah, i 2009 så var Wenger knall, han hentet inn Clichy for bare 0.25 mill. pund, prisen hans gikk opp til hele 25 mill. pund".

 

Jo. I tillegg til alle trofeene han hentet inn for Arsenal.

 

 

Vil vel si Graham også vant pokaler i Arsenal, jeg er rimelig sikker på han hadde vinn flere pokaler hadde han vært flere år i Arsenal :(

 

Jada, Goggen vant ei bøtte og to, 6 store for å være pinlig nøyaktig, men da han på en mindre bekvem måte føk ut dørene på Highbury i februar 1995, så var han uansett klar for avgang. Han hadde på det tidspunktet blitt rimelig endimensjonal i utøvelsen av sitt manangervirke, så han var egentlig klar for et handshake og nye utfordringer. Så garantert nei, Goggen hadde neppe plukker mer søv uansett.

Link to comment
Share on other sites

Var vel han som beskylt meg for å ikke har greie på fotball.

 

Jeg sier bare han har veldig bra fantasi og tror på det selv ;)

 

Inter var et mye bedre lag over 2 kamper mot Chelsea.

 

Chelsea har vært et mye bedre lag i begge kampene mot Arsenal ;)

 

Arsenal var bedre lag over 2 kamper mot Porto.

 

Chelsea var også mye bedre en Porto i pulje spille de var i samme pulje.

 

Poenget er at vi hadde slått Inter og Lyon 5-0 er jo det han mener. Bra fatasi har han ja :P

 

Lyon har også vært mye bedre en Porto ser vi på alle kampene de har spilt i CL.

 

Skal ikke se bort i fra Lyon vinner hele CL, de virker veldig sterke i år ;)

 

Arsenal har ikke sterk nok spillestall til å vinne PL og CL som han tydelig mener.

 

For meg har Arsenal lagt i fra sterk nok spille stall til å vinne noe som helst, for de vi ikke tåler noen skader på de beste spilleren vi har, for de spille stallen er for liten.

 

Vi har i gjen 8 kamper de tøffeste blir helt klart Barca, Tottenham og Blackburn borte.

 

Hjemme har vi City og Fulham som de tøffeste, nei etter de siste 3 skadene på de best spilleren vi har tror jeg nok det fort at Arsenal burde hatt en sterke spillestall.

 

Wenger sa han tok feil i fjor med at han hadde en sterk nok spille stall, men han sa han tok feil.

 

Vil vel si Graham også vant pokaler i Arsenal, jeg er rimelig sikker på han hadde vinn flere pokaler hadde han vært flere år i Arsenal :)

 

Jeg har IKKE beskyldt deg for ikke å ha greie på fotball, men siden du er inne på temaet, du virker ikke spesielt rutinert :P

Det første du må lære deg er at fotball IKKE er matematikk og alle de sammenligningene dine fører ingen steder hen. Hver kamp lever sitt eget liv og det vesentlige blir da å telle opp etter at sesongen er ferdig.

Du har tydeligvis startet opptellingen litt tidlig...

Jeg påstår at stallen til Arsenal er mer enn god nok for gull, jeg er på linje med Wenger m.a.o.

Men jeg sier samtidig at det er en smertegrense for hvor mange skader et lag kan ha råd til.

Jeg spurte deg et spørsmål om manu, hvis de hadde manglet Rooney, Carrick, Valencia, Berbatov og Ferdinand, som er noe tilsvarende det Arsenal er utsatt for per i dag, hadde de blitt mester i PL?

Jeg fikk ikke noe svar på det spørsmålet og det skjønner jeg godt, for svaret på det spørsmålet ødelegger hele tankegangen din om at Wenger ikke har gjort jobben sin.

Wenger har flere ganger uttalt at det å kjøpe spillere ikke nødvendigvis fører til suksess, vi har jo sett masse slike eksempler, de mest nærliggende er vel Real Madrid, Manchester City og sleng gjerne på Chelsea med det samme.

Disse lagene har tilgang på så mye finanser at de kjøper enkeltspillere som koster mere enn hele laget vårt, uten at det har gitt noen særlig grad av pokaler. Wenger har samtidig sagt at han stadig er på utkikk etter nye spillere men understreker at det må være verdensstjerner hvis de er etablere spillere for å styrke laget til Arsenal, f.eks Arshavin og Nasri som begge var etablerte landslagsspillere når de kom.

Jeg tipper og håper vi får om bord et par spillere til sommeren men overlater glatt denne vurderingen til mr Wenger, da jeg tror han har noe bedre oversikt over både vår stall og markedet enn både deg og meg ;)

Link to comment
Share on other sites

Men det som skjedde handlet også om at vi gjorde de veldig gode.

 

Eg vil heller snu på det, og hevde at me denne gongen var så "gode" som motstandaren tillèt oss å være.

Eit ekstremt ballpress gjorde det komplett umogleg å få i gang noko pasningsspel. Eg tok meg fleire gonger i å lure på om dei hadde eit par mann meir på bana. Dei var kjappare enn oss, i ei slik grad at me framstod som trege, og dei heldt eit tempo me enda ikkje kan matche, og som eit kvart anna lag ville fått problem med. For å låne eit engelsk uttrykk: They beat us at our own game.

 

Wenger bør behalde videoen frå denne fyrste omgangen, fordi Barcelona her presenterte malen på det som han eigentleg prøver å oppnå i Arsenal. Trenar Guardiola hevda etterpå at dette var det beste Barcelona hadde spelt under han, og det trur eg han på. Wenger's prosjekt er enda i utvikling, så me får sjå om me kan nå opp på Barcelona's nivå. Denne kampen viste med all tydlegheit at me er ikkje heilt der enda. Men eg har framleis trua :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har IKKE beskyldt deg for ikke å ha greie på fotball,

Mulig det, men du har antydet at han ikke er Arsenal supporter og det er en meget drøy påstand.

 

Arshavin, Arsenal har gått spåass med overskudd at de har betalt ned 1.mrd. mer på lånet enn avdragene tilsier de siste årene. Man kan jo spekulere i grunnen til det, men poenget er at dersom man bukte 1/3 av det, altså 1/3 av overskuddet de siste årene på spillerkjøp så hadde vi vært styrket. Det er ikke til å komme bort fra at det finnes bedre keepere til moderate priser, og en bedre keeper genererer mer poeng. Det ER matematikk. dessuten ville vi ha hatt muligheten til å skaffe bedre dekning på midtstopperplass, et cover for Song og i tillegg en spiss til.

Hvor mye koster en bedre keeper enn Almunia?

Given gikk for 10 mill pund, men var vel tilgjengelig for en lavere pris enn det. vi hadde også fått en liten slant med penger (si 3 mill pund) for almunia. Jeg tipper vi med å slenge ut totalt 6-7 mill pund hadde kommet svært styrket ut på en meget utsatt plass.

Vermaleen kostet 10 mill. pund. Det finnes gode backuper på hans plass for 5 mill. pund.

Det finnes at hav av defensive midtbaneankere til en rimelig penge. for maks 10 mill. pund hadde vi hatt en god back up til Song.

På topp kunne vi ha hentet Chamakh i fjor. Han hadde ett år igjen av kontrakten og det betyr selvfølgelig en lav pris. Hva tipper du. Jeg skriver 15 mill pund, selv om jeg tror han kunne ha kommet for en langt lavere sum enn det.

 

Hadde vi kjøpt disse 4 spillerne og kvittet oss med Almunia hadde vi vært ett sterkere lag, vi hadde fortsatt hatt en fantastisk stadion, Vi hadde antagelig også generert inn mer penger, ved å komme lengre i fa cupen og cl league.

 

Bare for å presisere så er ikke jeg en som skriker løp og kjøp hele tiden. Jeg roper heller ikke etter medaljer i hytt og pine, men jeg i likhet med ganske mange andre Arsenal supportere mener at det er små grep som skal til for å gjøre oss ytterligere styrket. vi er ikke langt unna suksess, men å komme blant topp 4 i ligaen og kvarten i Cl league hvert år med måten vi driver er mer suksess for eierne enn for supporterne.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Eg vil heller snu på det, og hevde at me denne gongen var så "gode" som motstandaren tillèt oss å være.

Eit ekstremt ballpress gjorde det komplett umogleg å få i gang noko pasningsspel. Eg tok meg fleire gonger i å lure på om dei hadde eit par mann meir på bana. Dei var kjappare enn oss, i ei slik grad at me framstod som trege, og dei heldt eit tempo me enda ikkje kan matche, og som eit kvart anna lag ville fått problem med. For å låne eit engelsk uttrykk: They beat us at our own game.

 

Wenger bør behalde videoen frå denne fyrste omgangen, fordi Barcelona her presenterte malen på det som han eigentleg prøver å oppnå i Arsenal. Trenar Guardiola hevda etterpå at dette var det beste Barcelona hadde spelt under han, og det trur eg han på. Wenger's prosjekt er enda i utvikling, så me får sjå om me kan nå opp på Barcelona's nivå. Denne kampen viste med all tydlegheit at me er ikkje heilt der enda. Men eg har framleis trua :)

 

Vi var vitne til en av de beste fotballkampene i historien og bl.a. Drillo påsto at han ALDRI hadde sett en bedre kamp.

Ingen som helst tvil om at Barca var enorme de første 20 minuttene, kampen jevnet seg imidlertid ut etter det, noe som selvfølgelig skyldes at det koster vanvittig av både krefter og konsentrasjon for å holde dette nivået over en lengre periode, spesielt når det gjelder intensivt press på ballfører og gjenvinning av andreballer hvor praktisk talt 100% av tilfellene ble vunnet av Barca de første 20 min.

Det viste seg imidlertid at også Barca er av kjøtt og blod og jeg påstår at det var klasseforskjell motsatt vei den siste halvtimen av kampen og hadde Arsenal puttet ett eller to mål til, noe som var fullt mulig, ville nok pipen fått en annen låt etter kampen.

Man kan selvfølgelig diskutere hvor smart det er å tømme laget sitt for krefter allerede etter en time men Barca kom iallefall fra det med et meget godt resultat på Emirates.

Jeg tror imidlertid at dette oppgjøret på Nou Camp vil se helt annerledes ut og at Arsenal vil ligge dypere på banen, nekte de rommene de hadde på begge kantene, være mere fysisk innstilt og kontre giftig.

Bemerkelsesverdig hvordan fotball kan snu opp-ned i løpet av en uke :P

Link to comment
Share on other sites

90 minutter med fantastisk fotball, for de som setter pris på teknikk, bevegelse, 1-touch-pasninger, og angrepsfokusert tankegang. Dette var en opplevelse.

 

Barcelona er verdens beste lag når de har dagen, og på onsdag spilte de en fantastisk fotball i store deler av kampen. Vi klarte 2-2, og det er faktisk imponerende.

Om Barcelona hadde oppvisning de første 25-30minuttene, så får vi skylde oss litt selv på at forskjellen var så stor. Dårlig markeringer i forsvarsleddet, "tellefeil" både i forsvar og midtbane, vi var ikke aggressive i pressleddet på bl.a midtbanen som gjorde at vi lå 1-2 meter unna spillere med teknikk og vendinger på ypperste nivå, osv osv.

Det er mye å ta tak i en analyse, men gud så gode Barca var. Respekt!

 

Wenger satset alt med bl.a Gallas, Arshavin og Fabregas fra start, var de 100%? Jeg forstår gamblingen om de ikke var det, og hadde sikkert gjort det samme selv. Hjemme mot Barca i kvartfinale i CL, og da ser man en finalemulighet om man spiller en bra hjemmekamp. Noen ganger går det bra med en slik gambling, andre ganger får man tilbake med renter. Uheldigvis, så måtte vi nok engang få nye skader.......

 

Etter at Barca fikk rom til å spille sitt spill (noe de behersket ypperlig), så stod Almunia absolutt helt fantastisk som bakerste mann. Klasse på øverste nivå var det på flere av redningene i 1.omgang. Kom en "tabbe" tidlig i 2.omgang, men dette var det eneste Almunia gjorde feil denne kampen. Reddet oss fra 0-3 etter 20minutter. Stor kamp av spanjolen, og som gav oss håp i kampen og for en semifinale. Ser at mange mener han skal ha skyld for 0-2 målet også, men det er vel bare fordi han heter Almunia.

 

I en slik kamp som dette, er vi avhengig av at leddene fungerer både offensivt og defensivt. Synes vi kom på etterskudd gang etter gang, og at det var lite flyt i spillet. Tror det skyldes en kombinasjon av ekstremt gode motstandere, og at det var flere spillere som ikke hadde "dagen".

 

Diaby var ikke venn med ballen og kom ofte på etterskudd, og Arshavin/Gallas var fra start tunge i kroppen i dette tempoet (ikke 100%?). Fabregas merket nok sin skade som han sleit med dagene før kamp, men han skulle spille denne kampen. Forståelig nok, og det er skikkelig synd han ikke får oppleve returmøtet. Slik kunne jeg fortsette, men det blir likevel noe merkelig å henge seg opp i dette etter resultatet.

 

Det var ting i kampen som ikke var bra, men vi kom tilbake i 2.omgang på en imponerende måte etter 0-2. Vi viser enorm mentalitet, selv om det er mange som mener at vi ikke har dette i laget etter noen år uten pokaler.

Theo viser tempoet, og hvor viktig han kan være med sine kvaliteter. Nasri spiller seg opp, og viser egenskaper på ypperste nivå.

Clichy og Sagna gjør en kjempejobb, hvor var Messi?

 

Nei, vi ble i store deler av 1.omgang rundspilt av verdens beste lag, men vi hever oss og slår tilbake. 2-2 var nok ikke et riktig resultat ut ifra kampens spill, men takk gud for at vi også kan ha en "stolpe inn-dag"

Vi skal slite med å gå videre, men man veit aldri. Man veit aldri!!!!

Uansett, denne sesongen har vært helt fantastisk, fra første avspark.

 

Vi ble tippet nord og ned av alle ekspertene, alle motstander-supportere, og også store deler av fansen selv har vært negativ før og under sesongen. Vi har blitt latterligjort og avskrevet flere ganger denne sesongen.

Vi sloss utrolig nok om gullet 6 kamper før slutt i PL, og har en mulighet for semifinale i CL etter en sesong hvor vi på ny har fått skade-spøkelsene svevende over vårt lag.

For meg er jeg så utrolig stolt over gutta og Wenger, at jeg går med hevet hodet.

 

All den pepperen de får av sine "egne", når de er der de er.......; nesten uvirkelig spør du meg. Det har blitt mer populært å slenge med leppa og finne negative ting, enn å sette seg tilbake å se "resultatene/prestasjonene" littt på avstand. Se ting i perspektiv, over hvordan ting egentlig er. Skal alt måles i pokaler? Skal man kun se på sitt eget, eller er det naturlig å se hva man konkurerer mot også?

Hvordan ønsker man at laget skal spille? Hvordan klubben skal fremstå utenfor banen? Hvordan klubben skal drives på det økonomiske planet? Utvikle unge spillere/kjøpe ferdig og dyrt?

 

Det er så mange spørsmål, og hver og en for avgjøre selv hva de føler er det "riktige" Er man uenig over hvordan Arsenal drives på alle de forskjellige områdene, så har man lov til det. Man kan uansett stå 100% valgene klubben tar, og holde en saklig tone på kritikken som man ønsker å slenge ut. Det er lov å komme med meninger både positive og negative, men ordlyden på forumet har til tider vært "lavmål" ned tanke på resultatene på banen.

 

Vi er i verdenstoppen sesong etter sesong, selv om vi ikke har vunnet pokaler på noen år. Vi har vært nærme både det ene og det andre, men likevel er det krisestemning i store deler av sesong etter sesong.

Nei, jeg synes det til tider er pinlig.

 

Når man er på pub og snakker med andre lags supportere, så er det ofte Arsenal som blir trukket frem som den verdige vinneren i PL når det gjelder spillestil, sjansen til talentene, fornuftig "kjøpesystem" av spillere, osv osv.

Nesten alle vil drives som Arsenal, og spille som Arsenal. Nesten alle tar av seg hatten for prestasjonene denne sesongen, og de siste årene uten pokalfangst.

 

Hvorfor er det så mange av oss, som kun ser pokalen som et tegn på at ting er "bra"?

Er jo helt utrolig hvor stor mengde negativitet som har vært på dette forumet under hele denne sesongen, og så kan vi ende opp med PL pokal og CL pokal om vi har marginer med oss i sluttspurten......... Uansett om vi ryker ut av CL mot Barca og ender på en 3.plass, så har det for meg vært en ny imponerende sesong.

 

La festen fortsette mot ulvene :)

 

 

Når Henry kom inn, da kom det en tåre i øyekroken. Når Henry gikk av etter kampen, da kom det flere tårer. Tidenes spiller i Arsenal, og han vil alltid være en "gooner"

Link to comment
Share on other sites

Mulig det, men du har antydet at han ikke er Arsenal supporter og det er en meget drøy påstand.

 

Arshavin, Arsenal har gått spåass med overskudd at de har betalt ned 1.mrd. mer på lånet enn avdragene tilsier de siste årene. Man kan jo spekulere i grunnen til det, men poenget er at dersom man bukte 1/3 av det, altså 1/3 av overskuddet de siste årene på spillerkjøp så hadde vi vært styrket. Det er ikke til å komme bort fra at det finnes bedre keepere til moderate priser, og en bedre keeper genererer mer poeng. Det ER matematikk. dessuten ville vi ha hatt muligheten til å skaffe bedre dekning på midtstopperplass, et cover for Song og i tillegg en spiss til.

Hvor mye koster en bedre keeper enn Almunia?

Given gikk for 10 mill pund, men var vel tilgjengelig for en lavere pris enn det. vi hadde også fått en liten slant med penger (si 3 mill pund) for almunia. Jeg tipper vi med å slenge ut totalt 6-7 mill pund hadde kommet svært styrket ut på en meget utsatt plass.

Vermaleen kostet 10 mill. pund. Det finnes gode backuper på hans plass for 5 mill. pund.

Det finnes at hav av defensive midtbaneankere til en rimelig penge. for maks 10 mill. pund hadde vi hatt en god back up til Song.

På topp kunne vi ha hentet Chamakh i fjor. Han hadde ett år igjen av kontrakten og det betyr selvfølgelig en lav pris. Hva tipper du. Jeg skriver 15 mill pund, selv om jeg tror han kunne ha kommet for en langt lavere sum enn det.

 

Hadde vi kjøpt disse 4 spillerne og kvittet oss med Almunia hadde vi vært ett sterkere lag, vi hadde fortsatt hatt en fantastisk stadion, Vi hadde antagelig også generert inn mer penger, ved å komme lengre i fa cupen og cl league.

 

Bare for å presisere så er ikke jeg en som skriker løp og kjøp hele tiden. Jeg roper heller ikke etter medaljer i hytt og pine, men jeg i likhet med ganske mange andre Arsenal supportere mener at det er små grep som skal til for å gjøre oss ytterligere styrket. vi er ikke langt unna suksess, men å komme blant topp 4 i ligaen og kvarten i Cl league hvert år med måten vi driver er mer suksess for eierne enn for supporterne.

 

BE

 

Jeg kan godt være med på en diskusjon rundt spillerkjøpene til Wenger men da bør du innlede diskusjonen på en litt mere voksen måte.

Latterlig å starte med å si at jeg har antydet at han ikke er Arsenal-supporter.

Jeg spurte ham derimot et åpent spørsmål om han var nettopp det og årsaken til at jeg spurte om det var faktisk at jeg begynte å bli rimelig usikker på om han var det.

Noe som slett ikke var noe ufint eller provoserende fra min side, heller et spørsmål jeg ønsket svar på.

Slett ikke noen antydning om at han IKKE var Arsenal-supporter altså.

 

 

90 minutter med fantastisk fotball, for de som setter pris på teknikk, bevegelse, 1-touch-pasninger, og angrepsfokusert tankegang. Dette var en opplevelse.

 

Barcelona er verdens beste lag når de har dagen, og på onsdag spilte de en fantastisk fotball i store deler av kampen. Vi klarte 2-2, og det er faktisk imponerende.

Om Barcelona hadde oppvisning de første 25-30minuttene, så får vi skylde oss litt selv på at forskjellen var så stor. Dårlig markeringer i forsvarsleddet, "tellefeil" både i forsvar og midtbane, vi var ikke aggressive i pressleddet på bl.a midtbanen som gjorde at vi lå 1-2 meter unna spillere med teknikk og vendinger på ypperste nivå, osv osv.

Det er mye å ta tak i en analyse, men gud så gode Barca var. Respekt!

 

Wenger satset alt med bl.a Gallas, Arshavin og Fabregas fra start, var de 100%? Jeg forstår gamblingen om de ikke var det, og hadde sikkert gjort det samme selv. Hjemme mot Barca i kvartfinale i CL, og da ser man en finalemulighet om man spiller en bra hjemmekamp. Noen ganger går det bra med en slik gambling, andre ganger får man tilbake med renter. Uheldigvis, så måtte vi nok engang få nye skader.......

 

Etter at Barca fikk rom til å spille sitt spill (noe de behersket ypperlig), så stod Almunia absolutt helt fantastisk som bakerste mann. Klasse på øverste nivå var det på flere av redningene i 1.omgang. Kom en "tabbe" tidlig i 2.omgang, men dette var det eneste Almunia gjorde feil denne kampen. Reddet oss fra 0-3 etter 20minutter. Stor kamp av spanjolen, og som gav oss håp i kampen og for en semifinale. Ser at mange mener han skal ha skyld for 0-2 målet også, men det er vel bare fordi han heter Almunia.

 

I en slik kamp som dette, er vi avhengig av at leddene fungerer både offensivt og defensivt. Synes vi kom på etterskudd gang etter gang, og at det var lite flyt i spillet. Tror det skyldes en kombinasjon av ekstremt gode motstandere, og at det var flere spillere som ikke hadde "dagen".

 

Diaby var ikke venn med ballen og kom ofte på etterskudd, og Arshavin/Gallas var fra start tunge i kroppen i dette tempoet (ikke 100%?). Fabregas merket nok sin skade som han sleit med dagene før kamp, men han skulle spille denne kampen. Forståelig nok, og det er skikkelig synd han ikke får oppleve returmøtet. Slik kunne jeg fortsette, men det blir likevel noe merkelig å henge seg opp i dette etter resultatet.

 

Det var ting i kampen som ikke var bra, men vi kom tilbake i 2.omgang på en imponerende måte etter 0-2. Vi viser enorm mentalitet, selv om det er mange som mener at vi ikke har dette i laget etter noen år uten pokaler.

Theo viser tempoet, og hvor viktig han kan være med sine kvaliteter. Nasri spiller seg opp, og viser egenskaper på ypperste nivå.

Clichy og Sagna gjør en kjempejobb, hvor var Messi?

 

Nei, vi ble i store deler av 1.omgang rundspilt av verdens beste lag, men vi hever oss og slår tilbake. 2-2 var nok ikke et riktig resultat ut ifra kampens spill, men takk gud for at vi også kan ha en "stolpe inn-dag"

Vi skal slite med å gå videre, men man veit aldri. Man veit aldri!!!!

Uansett, denne sesongen har vært helt fantastisk, fra første avspark.

 

Vi ble tippet nord og ned av alle ekspertene, alle motstander-supportere, og også store deler av fansen selv har vært negativ før og under sesongen. Vi har blitt latterligjort og avskrevet flere ganger denne sesongen.

Vi sloss utrolig nok om gullet 6 kamper før slutt i PL, og har en mulighet for semifinale i CL etter en sesong hvor vi på ny har fått skade-spøkelsene svevende over vårt lag.

For meg er jeg så utrolig stolt over gutta og Wenger, at jeg går med hevet hodet.

 

All den pepperen de får av sine "egne", når de er der de er.......; nesten uvirkelig spør du meg. Det har blitt mer populært å slenge med leppa og finne negative ting, enn å sette seg tilbake å se "resultatene/prestasjonene" littt på avstand. Se ting i perspektiv, over hvordan ting egentlig er. Skal alt måles i pokaler? Skal man kun se på sitt eget, eller er det naturlig å se hva man konkurerer mot også?

Hvordan ønsker man at laget skal spille? Hvordan klubben skal fremstå utenfor banen? Hvordan klubben skal drives på det økonomiske planet? Utvikle unge spillere/kjøpe ferdig og dyrt?

 

Det er så mange spørsmål, og hver og en for avgjøre selv hva de føler er det "riktige" Er man uenig over hvordan Arsenal drives på alle de forskjellige områdene, så har man lov til det. Man kan uansett stå 100% valgene klubben tar, og holde en saklig tone på kritikken som man ønsker å slenge ut. Det er lov å komme med meninger både positive og negative, men ordlyden på forumet har til tider vært "lavmål" ned tanke på resultatene på banen.

 

Vi er i verdenstoppen sesong etter sesong, selv om vi ikke har vunnet pokaler på noen år. Vi har vært nærme både det ene og det andre, men likevel er det krisestemning i store deler av sesong etter sesong.

Nei, jeg synes det til tider er pinlig.

 

Når man er på pub og snakker med andre lags supportere, så er det ofte Arsenal som blir trukket frem som den verdige vinneren i PL når det gjelder spillestil, sjansen til talentene, fornuftig "kjøpesystem" av spillere, osv osv.

Nesten alle vil drives som Arsenal, og spille som Arsenal. Nesten alle tar av seg hatten for prestasjonene denne sesongen, og de siste årene uten pokalfangst.

 

Hvorfor er det så mange av oss, som kun ser pokalen som et tegn på at ting er "bra"?

Er jo helt utrolig hvor stor mengde negativitet som har vært på dette forumet under hele denne sesongen, og så kan vi ende opp med PL pokal og CL pokal om vi har marginer med oss i sluttspurten......... Uansett om vi ryker ut av CL mot Barca og ender på en 3.plass, så har det for meg vært en ny imponerende sesong.

 

La festen fortsette mot ulvene :)

Når Henry kom inn, da kom det en tåre i øyekroken. Når Henry gikk av etter kampen, da kom det flere tårer. Tidenes spiller i Arsenal, og han vil alltid være en "gooner"

 

Det er slike reflekterte innlegg som gjør at det er givende å være her på forumet og diskutere Gunners :P

Keep up the good work!!!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan godt være med på en diskusjon rundt spillerkjøpene til Wenger men da bør du innlede diskusjonen på en litt mere voksen måte.

Latterlig å starte med å si at jeg har antydet at han ikke er Arsenal-supporter.

Jeg spurte ham derimot et åpent spørsmål om han var nettopp det og årsaken til at jeg spurte om det var faktisk at jeg begynte å bli rimelig usikker på om han var det.

Noe som slett ikke var noe ufint eller provoserende fra min side, heller et spørsmål jeg ønsket svar på.

Slett ikke noen antydning om at han IKKE var Arsenal-supporter altså.

Du skrev dette:

 

Samtidig messer du om at vi ikke har vunnet en pokal på 5 år, til tross for at vi både har vært i finalen et år og i semifinalen et annet år i den perioden når det gjelder CL, allikevel sier du at Arsenal IKKE er blant de beste i Europa, helt fantastisk påstand av en Arsenal-supporter, eller kanskje du ikke er det??

 

Dette er en klar antydning til at Dannialdo ikke er en Arsenalsupporter. Helt fantastisk påstand til en som sitter på ett arsenalforum, som kun er for betalende medlemmer (med noen unntakt)

 

Videre synes jeg det er morsomt at du i samme innlegg skriver:

Jeg kan godt være med på en diskusjon rundt spillerkjøpene til Wenger men da bør du innlede diskusjonen på en litt mere voksen måte.

Latterlig å starte med å si at jeg har antydet at han ikke er Arsenal-supporter.

 

Synes du linje to er voksent skrevet?

 

BE

Link to comment
Share on other sites

90 minutter med fantastisk fotball, for de som setter pris på teknikk, bevegelse, 1-touch-pasninger, og angrepsfokusert tankegang. Dette var en opplevelse.

 

Barcelona er verdens beste lag når de har dagen, og på onsdag spilte de en fantastisk fotball i store deler av kampen. Vi klarte 2-2, og det er faktisk imponerende.

Om Barcelona hadde oppvisning de første 25-30minuttene, så får vi skylde oss litt selv på at forskjellen var så stor. Dårlig markeringer i forsvarsleddet, "tellefeil" både i forsvar og midtbane, vi var ikke aggressive i pressleddet på bl.a midtbanen som gjorde at vi lå 1-2 meter unna spillere med teknikk og vendinger på ypperste nivå, osv osv.

Det er mye å ta tak i en analyse, men gud så gode Barca var. Respekt!

 

Wenger satset alt med bl.a Gallas, Arshavin og Fabregas fra start, var de 100%? Jeg forstår gamblingen om de ikke var det, og hadde sikkert gjort det samme selv. Hjemme mot Barca i kvartfinale i CL, og da ser man en finalemulighet om man spiller en bra hjemmekamp. Noen ganger går det bra med en slik gambling, andre ganger får man tilbake med renter. Uheldigvis, så måtte vi nok engang få nye skader.......

 

Etter at Barca fikk rom til å spille sitt spill (noe de behersket ypperlig), så stod Almunia absolutt helt fantastisk som bakerste mann. Klasse på øverste nivå var det på flere av redningene i 1.omgang. Kom en "tabbe" tidlig i 2.omgang, men dette var det eneste Almunia gjorde feil denne kampen. Reddet oss fra 0-3 etter 20minutter. Stor kamp av spanjolen, og som gav oss håp i kampen og for en semifinale. Ser at mange mener han skal ha skyld for 0-2 målet også, men det er vel bare fordi han heter Almunia.

 

I en slik kamp som dette, er vi avhengig av at leddene fungerer både offensivt og defensivt. Synes vi kom på etterskudd gang etter gang, og at det var lite flyt i spillet. Tror det skyldes en kombinasjon av ekstremt gode motstandere, og at det var flere spillere som ikke hadde "dagen".

 

Diaby var ikke venn med ballen og kom ofte på etterskudd, og Arshavin/Gallas var fra start tunge i kroppen i dette tempoet (ikke 100%?). Fabregas merket nok sin skade som han sleit med dagene før kamp, men han skulle spille denne kampen. Forståelig nok, og det er skikkelig synd han ikke får oppleve returmøtet. Slik kunne jeg fortsette, men det blir likevel noe merkelig å henge seg opp i dette etter resultatet.

 

Det var ting i kampen som ikke var bra, men vi kom tilbake i 2.omgang på en imponerende måte etter 0-2. Vi viser enorm mentalitet, selv om det er mange som mener at vi ikke har dette i laget etter noen år uten pokaler.

Theo viser tempoet, og hvor viktig han kan være med sine kvaliteter. Nasri spiller seg opp, og viser egenskaper på ypperste nivå.

Clichy og Sagna gjør en kjempejobb, hvor var Messi?

 

Nei, vi ble i store deler av 1.omgang rundspilt av verdens beste lag, men vi hever oss og slår tilbake. 2-2 var nok ikke et riktig resultat ut ifra kampens spill, men takk gud for at vi også kan ha en "stolpe inn-dag"

Vi skal slite med å gå videre, men man veit aldri. Man veit aldri!!!!

Uansett, denne sesongen har vært helt fantastisk, fra første avspark.

 

Vi ble tippet nord og ned av alle ekspertene, alle motstander-supportere, og også store deler av fansen selv har vært negativ før og under sesongen. Vi har blitt latterligjort og avskrevet flere ganger denne sesongen.

Vi sloss utrolig nok om gullet 6 kamper før slutt i PL, og har en mulighet for semifinale i CL etter en sesong hvor vi på ny har fått skade-spøkelsene svevende over vårt lag.

For meg er jeg så utrolig stolt over gutta og Wenger, at jeg går med hevet hodet.

 

All den pepperen de får av sine "egne", når de er der de er.......; nesten uvirkelig spør du meg. Det har blitt mer populært å slenge med leppa og finne negative ting, enn å sette seg tilbake å se "resultatene/prestasjonene" littt på avstand. Se ting i perspektiv, over hvordan ting egentlig er. Skal alt måles i pokaler? Skal man kun se på sitt eget, eller er det naturlig å se hva man konkurerer mot også?

Hvordan ønsker man at laget skal spille? Hvordan klubben skal fremstå utenfor banen? Hvordan klubben skal drives på det økonomiske planet? Utvikle unge spillere/kjøpe ferdig og dyrt?

 

Det er så mange spørsmål, og hver og en for avgjøre selv hva de føler er det "riktige" Er man uenig over hvordan Arsenal drives på alle de forskjellige områdene, så har man lov til det. Man kan uansett stå 100% valgene klubben tar, og holde en saklig tone på kritikken som man ønsker å slenge ut. Det er lov å komme med meninger både positive og negative, men ordlyden på forumet har til tider vært "lavmål" ned tanke på resultatene på banen.

 

Vi er i verdenstoppen sesong etter sesong, selv om vi ikke har vunnet pokaler på noen år. Vi har vært nærme både det ene og det andre, men likevel er det krisestemning i store deler av sesong etter sesong.

Nei, jeg synes det til tider er pinlig.

 

Når man er på pub og snakker med andre lags supportere, så er det ofte Arsenal som blir trukket frem som den verdige vinneren i PL når det gjelder spillestil, sjansen til talentene, fornuftig "kjøpesystem" av spillere, osv osv.

Nesten alle vil drives som Arsenal, og spille som Arsenal. Nesten alle tar av seg hatten for prestasjonene denne sesongen, og de siste årene uten pokalfangst.

 

Hvorfor er det så mange av oss, som kun ser pokalen som et tegn på at ting er "bra"?

Er jo helt utrolig hvor stor mengde negativitet som har vært på dette forumet under hele denne sesongen, og så kan vi ende opp med PL pokal og CL pokal om vi har marginer med oss i sluttspurten......... Uansett om vi ryker ut av CL mot Barca og ender på en 3.plass, så har det for meg vært en ny imponerende sesong.

 

La festen fortsette mot ulvene :)

Når Henry kom inn, da kom det en tåre i øyekroken. Når Henry gikk av etter kampen, da kom det flere tårer. Tidenes spiller i Arsenal, og han vil alltid være en "gooner"

 

Amen. Jeg er så inderlig glad at noen faktisk talt har forstått det.

Link to comment
Share on other sites

90 minutter med fantastisk fotball, for de som setter pris på teknikk, bevegelse, 1-touch-pasninger, og angrepsfokusert tankegang. Dette var en opplevelse.

 

Barcelona er verdens beste lag når de har dagen, og på onsdag spilte de en fantastisk fotball i store deler av kampen. Vi klarte 2-2, og det er faktisk imponerende.

Om Barcelona hadde oppvisning de første 25-30minuttene, så får vi skylde oss litt selv på at forskjellen var så stor. Dårlig markeringer i forsvarsleddet, "tellefeil" både i forsvar og midtbane, vi var ikke aggressive i pressleddet på bl.a midtbanen som gjorde at vi lå 1-2 meter unna spillere med teknikk og vendinger på ypperste nivå, osv osv.

Det er mye å ta tak i en analyse, men gud så gode Barca var. Respekt!

 

Wenger satset alt med bl.a Gallas, Arshavin og Fabregas fra start, var de 100%? Jeg forstår gamblingen om de ikke var det, og hadde sikkert gjort det samme selv. Hjemme mot Barca i kvartfinale i CL, og da ser man en finalemulighet om man spiller en bra hjemmekamp. Noen ganger går det bra med en slik gambling, andre ganger får man tilbake med renter. Uheldigvis, så måtte vi nok engang få nye skader.......

 

Etter at Barca fikk rom til å spille sitt spill (noe de behersket ypperlig), så stod Almunia absolutt helt fantastisk som bakerste mann. Klasse på øverste nivå var det på flere av redningene i 1.omgang. Kom en "tabbe" tidlig i 2.omgang, men dette var det eneste Almunia gjorde feil denne kampen. Reddet oss fra 0-3 etter 20minutter. Stor kamp av spanjolen, og som gav oss håp i kampen og for en semifinale. Ser at mange mener han skal ha skyld for 0-2 målet også, men det er vel bare fordi han heter Almunia.

 

I en slik kamp som dette, er vi avhengig av at leddene fungerer både offensivt og defensivt. Synes vi kom på etterskudd gang etter gang, og at det var lite flyt i spillet. Tror det skyldes en kombinasjon av ekstremt gode motstandere, og at det var flere spillere som ikke hadde "dagen".

 

Diaby var ikke venn med ballen og kom ofte på etterskudd, og Arshavin/Gallas var fra start tunge i kroppen i dette tempoet (ikke 100%?). Fabregas merket nok sin skade som han sleit med dagene før kamp, men han skulle spille denne kampen. Forståelig nok, og det er skikkelig synd han ikke får oppleve returmøtet. Slik kunne jeg fortsette, men det blir likevel noe merkelig å henge seg opp i dette etter resultatet.

 

Det var ting i kampen som ikke var bra, men vi kom tilbake i 2.omgang på en imponerende måte etter 0-2. Vi viser enorm mentalitet, selv om det er mange som mener at vi ikke har dette i laget etter noen år uten pokaler.

Theo viser tempoet, og hvor viktig han kan være med sine kvaliteter. Nasri spiller seg opp, og viser egenskaper på ypperste nivå.

Clichy og Sagna gjør en kjempejobb, hvor var Messi?

 

Nei, vi ble i store deler av 1.omgang rundspilt av verdens beste lag, men vi hever oss og slår tilbake. 2-2 var nok ikke et riktig resultat ut ifra kampens spill, men takk gud for at vi også kan ha en "stolpe inn-dag"

Vi skal slite med å gå videre, men man veit aldri. Man veit aldri!!!!

Uansett, denne sesongen har vært helt fantastisk, fra første avspark.

 

Vi ble tippet nord og ned av alle ekspertene, alle motstander-supportere, og også store deler av fansen selv har vært negativ før og under sesongen. Vi har blitt latterligjort og avskrevet flere ganger denne sesongen.

Vi sloss utrolig nok om gullet 6 kamper før slutt i PL, og har en mulighet for semifinale i CL etter en sesong hvor vi på ny har fått skade-spøkelsene svevende over vårt lag.

For meg er jeg så utrolig stolt over gutta og Wenger, at jeg går med hevet hodet.

 

All den pepperen de får av sine "egne", når de er der de er.......; nesten uvirkelig spør du meg. Det har blitt mer populært å slenge med leppa og finne negative ting, enn å sette seg tilbake å se "resultatene/prestasjonene" littt på avstand. Se ting i perspektiv, over hvordan ting egentlig er. Skal alt måles i pokaler? Skal man kun se på sitt eget, eller er det naturlig å se hva man konkurerer mot også?

Hvordan ønsker man at laget skal spille? Hvordan klubben skal fremstå utenfor banen? Hvordan klubben skal drives på det økonomiske planet? Utvikle unge spillere/kjøpe ferdig og dyrt?

 

Det er så mange spørsmål, og hver og en for avgjøre selv hva de føler er det "riktige" Er man uenig over hvordan Arsenal drives på alle de forskjellige områdene, så har man lov til det. Man kan uansett stå 100% valgene klubben tar, og holde en saklig tone på kritikken som man ønsker å slenge ut. Det er lov å komme med meninger både positive og negative, men ordlyden på forumet har til tider vært "lavmål" ned tanke på resultatene på banen.

 

Vi er i verdenstoppen sesong etter sesong, selv om vi ikke har vunnet pokaler på noen år. Vi har vært nærme både det ene og det andre, men likevel er det krisestemning i store deler av sesong etter sesong.

Nei, jeg synes det til tider er pinlig.

 

Når man er på pub og snakker med andre lags supportere, så er det ofte Arsenal som blir trukket frem som den verdige vinneren i PL når det gjelder spillestil, sjansen til talentene, fornuftig "kjøpesystem" av spillere, osv osv.

Nesten alle vil drives som Arsenal, og spille som Arsenal. Nesten alle tar av seg hatten for prestasjonene denne sesongen, og de siste årene uten pokalfangst.

 

Hvorfor er det så mange av oss, som kun ser pokalen som et tegn på at ting er "bra"?

Er jo helt utrolig hvor stor mengde negativitet som har vært på dette forumet under hele denne sesongen, og så kan vi ende opp med PL pokal og CL pokal om vi har marginer med oss i sluttspurten......... Uansett om vi ryker ut av CL mot Barca og ender på en 3.plass, så har det for meg vært en ny imponerende sesong.

 

La festen fortsette mot ulvene :)

Når Henry kom inn, da kom det en tåre i øyekroken. Når Henry gikk av etter kampen, da kom det flere tårer. Tidenes spiller i Arsenal, og han vil alltid være en "gooner"

 

 

Om ikke dette er tidenes beste innlegg i dette Arsenal forumet, så er det ikke langt unna, veldig bra skrevet! Men det er en eg setter høyere enn Henry som tidenes Arsenal spiller, er Mr. Bergkamp himself! :P

Link to comment
Share on other sites

Herlig innlegg Vieira04! Du nevner noe som jeg tror er kjernen til mye av det som var problemet med spillet vårt: Flere av spillerne var neppe 100%. Barcelona spilte seg veldig lett gjennom oss, srælig på midten og kommunikasjonen var dårlig. Vi inviterte dem til å utnytte rommene, noe så klart Xavi & co så klart vil utnytte. På forhånd trodde jeg at Barca ville satse ligge litt mer bakpå, men de satset mer offensivt enn noe annet lag har gjort før. På en bedre dag ville vi nok vi klart å utnytte rommene bedre, men Barcelona viste en helt ny side av seg selv ved å presse som et engelsk lag. Nettopp dette presset og tempoet er det som jeg tror er grunnen til at engelsk fotball har vært så dominerende i CL de siste årene. Arsenal ble nok tatt ganske på senga, for de har vel rgnet med at de skulle få mer possession. Har det egentlig skjedd noen gang de siste årene at vi har hatt så lite possession (i hvert fall på hjemmebane)?

 

Som jeg nevnte tidligere i inlegget mitt i tråden er jeg så utrolig stolt over at laget kom tilbake. Walcott kommer nok til å starte returoppgjøret når man ser hvor overlegen han var i løpsduellene. Tilstedeværelsen til Walcott bidro til at Barca ikke kunne stå så høyt i frykt for kontringer. Det var nok også temmelig slitne,. De fleste husker nok forskjellen på Liverpool på Anfield i år da de jobbet ekstremt hardt i den første omgagen. Et slikt press er umulig å holde over en hel kamp. Tidligere har Arsenal vært det laget som har sjokkert store motstandere ved å gå ut i 100. Tørr Wenger å presse for et tidlig mål mot et nykomponert forsvar? valdes viste ved målet at han langt ifra er trygg nok. Barca er ilikhet med oss klart bedre offensivt enn defensivt. Kan professoren gjøre en genistrek nok en gang?

 

Jeg vil nok tro at mange Goonere før sesongen vil tatt til takke med å ryke ut mot Barca i kvarten og en 3. plass i ligaen. Forskjellen kommer nok når man har vært nære å vinne ligaen, og det har vært noen tydelig svakheter i laget som kan forbedres. Det Wenger har gjort står det så utrolig mye respekt av, for han bruker så latterlig mye mindre penger enn andre lag. En seier ligaen ville vært en stor seier for fotball. For det er mulig å skape vinnerlag med mer begrensede midler. Kontinuitet på trenersiden og et godt ungdomsopplegg. Likevel har ikke alt vært like feilfritt av Wenger. Topplønningene er ikke så høye i Arsenal ,en gjennomsnittslønnen er høy - da særlig blant talentene sammenlignet med andre klubber. I tilegg brukes mye penger på talenter. I prinsippet er jeg veldig for den politikken, men jeg mener da at han også kunne brukt noe på å styrke f.eks. keeperplassen. Dersom Almunia hdde vært ung, kunne jeg fortsått at han ble satset på. Men han begynner å bli gammel og har ikke utviklet seg så mye. Utviklingen av noen spillere kan også ha gått utover prestasjonene til resten av laget. Et eksempel på dette er Denilson som er et stort talent, men som jeg mente ikke var god nok for å spille fast for oss i fjor. Han gjorde flere gode kamper, men i lengden er det klart at han ikke ville klare å være stabil. Kun Fab klarte det i så ung alder. Et kjøp kan bremse litt av utiklingen til et par spillere, men å unngå et kjøp kan også bremse prestasjonene til et helt lag.

 

Uansett så er jeg kjempestolt av det klubben har prestert i år. gang på gangen har laget kommet tilbake etter å bli avskrevet flere ganger. Til tider har de kanskje virket litt umodne og ikke helt i fokus i storkampene, men sett under ett har laget vokst stort. Jeg tenker da særlig på mange av de vanskelige bortekampene, for Arsenal er har vunnet mange kamper de tidligere år har slitt mye med. Stallen har god dybde. Man U hadde aldri vært der de er nå dersom de hadde hatt våre skadeproblemer. ja, de ahr hatt mange skader i forsvar, en der har de god dekning. Det er på samme måte som at vi har veldig god dekning sentral på midten (med unntak av den sårbare DM-posisjonen).

 

Arsenal er nå underdogs, det er posisjonen de alltid har passet Wenger best. Det er når de virkelig har fått presset på seg det har sviktet litt. uavgjort i helgen mellom Man U og Chelsea betyr at det er fullt mulig igjen. barca må spille med en midtstopperduo som neppe har spilt mange kamper sammen. Arsenal spiller forhåpentligvis en hjemmekamp som ikke skal ta for mye krefter og som skal booste selvtilliten. Jeg tror vi ikke har sett det siste fra Arsenal denne sesongen. Walcott er gira på å komme i VM-troppen, det tror jeg kan gi han den ekstra motivasjonen til å prestere. Det samme kan sies om Nasri, Clichy og Diaby. Sistnevnte var ikke helt på mot Barca. han får en ny sjanse og denne gangen håper jeg han griper den. Det er i toppkamper han tidligere har gjort det best. Fysisk bør han være overlegen de andre på midten (med unntak av kanskje Toure). Måtte vi ikke få flere skader nå!

 

Og til slutt, det var herlig å se Henry stå ensom midt på banen etter kamoen mens han klappet til publikum. Det er tydelig at han fortsatt har følelser for klubben og at det ikke kun er smiskende uttalelser i media. Om bare alle fotballspillere hadde vist like mye respekt til lagene som gjorde dem til de spillerne de er!!

Link to comment
Share on other sites

Du skrev dette:

 

Samtidig messer du om at vi ikke har vunnet en pokal på 5 år, til tross for at vi både har vært i finalen et år og i semifinalen et annet år i den perioden når det gjelder CL, allikevel sier du at Arsenal IKKE er blant de beste i Europa, helt fantastisk påstand av en Arsenal-supporter, eller kanskje du ikke er det??

 

Dette er en klar antydning til at Dannialdo ikke er en Arsenalsupporter. Helt fantastisk påstand til en som sitter på ett arsenalforum, som kun er for betalende medlemmer (med noen unntakt)

 

Videre synes jeg det er morsomt at du i samme innlegg skriver:

Jeg kan godt være med på en diskusjon rundt spillerkjøpene til Wenger men da bør du innlede diskusjonen på en litt mere voksen måte.

Latterlig å starte med å si at jeg har antydet at han ikke er Arsenal-supporter.

 

Synes du linje to er voksent skrevet?

 

BE

 

Vet ikke om du har litt tungt for det men jeg har prøvd å forklare deg at jeg var usikker på om jeg pratet med en Arsenal-supporter, er det klin umulig for deg å forstå??

Hvis du kan bekrefte at Dannialdo er Arsenal-supporter er det greit, er det lillebroren din kanskje?

Jeg synes uansett at det er helt vanvittig at supportere av Arsenal slenger ut av seg oppgulp om Wenger på den måten der, kan du innestå for dette oppgulpet??

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke om du har litt tungt for det men jeg har prøvd å forklare deg at jeg var usikker på om jeg pratet med en Arsenal-supporter, er det klin umulig for deg å forstå??

Hvis du kan bekrefte at Dannialdo er Arsenal-supporter er det greit, er det lillebroren din kanskje?

Jeg synes uansett at det er helt vanvittig at supportere av Arsenal slenger ut av seg oppgulp om Wenger på den måten der, kan du innestå for dette oppgulpet??

Jeg bare viser til at du antydet at danniado ikke er Arsenalsupporter. det virker på meg som om du ikke har tenkt å gi deg med det og det er forkastelig, nesten chaz nivå over det spør du meg.

Selvfølgelig kan jeg bekrefte at danialdo er en Arsenalsupporter, ellers så ville han ikke ha brukt så mye tid her. Det sier seg jo selv, og nei han er ikke min lillebror. Jeg har ingen fjerne anelse om hvem han er.

Om jeg kan stå inne for oppgulpet er irrelevant.

 

Jeg har ikke lest gjennom alt han har skrevet i denne tråden, men jeg har lest mange av hans innlegg tidligere, noe kan jeg si meg enig i og annet er jeg uenig i. Men Wenger skal vel ikke fritas for kritikk grunnet gamle meritter?

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg bare viser til at du antydet at danniado ikke er Arsenalsupporter. det virker på meg som om du ikke har tenkt å gi deg med det og det er forkastelig, nesten chaz nivå over det spør du meg.

Selvfølgelig kan jeg bekrefte at danialdo er en Arsenalsupporter, ellers så ville han ikke ha brukt så mye tid her. Det sier seg jo selv, og nei han er ikke min lillebror. Jeg har ingen fjerne anelse om hvem han er.

Om jeg kan stå inne for oppgulpet er irrelevant.

 

Jeg har ikke lest gjennom alt han har skrevet i denne tråden, men jeg har lest mange av hans innlegg tidligere, noe kan jeg si meg enig i og annet er jeg uenig i. Men Wenger skal vel ikke fritas for kritikk grunnet gamle meritter?

 

BE

 

Jeg har lest en del av det Chaz har skrevet her og jeg innrømmer kjapt at hans innlegg er av en helt annen kvalitet enn det du og danialdo driver med.

Den sammenligningen tar jeg som et kompliment.

Ellers foreslår jeg at du leser innleggene i tråden før du begynner å delta i diskusjoner.

Dette er ikke et spørsmål om Wenger skal fritas for kritikk, heller et spørsmål om vi tror Wenger VIL vinne premier league eller ikke.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lest en del av det Chaz har skrevet her og jeg innrømmer kjapt at hans innlegg er av en helt annen kvalitet enn det du og danialdo driver med.

Den sammenligningen tar jeg som et kompliment.

Ellers foreslår jeg at du leser innleggene i tråden før du begynner å delta i diskusjoner.

Dette er ikke et spørsmål om Wenger skal fritas for kritikk, heller et spørsmål om vi tror Wenger VIL vinne premier league eller ikke.

Jeg startet kun å diskutere på bakgrunn av at du antyda at danialdo ikke er en arsenal fan. Det er like lavmål som når Chaz gjentatte ganger antyder (eller rett ut skriver) det samme om meg. Ta det gjerne som ett kompliment du.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Har skummet gjennom det meste her så langt å må si meg veldig enig med Ben Elfen når han sier att det er kun små justeringer som har kunne gjort oss til hva vi drømmer om! Wenger er enkelt og greit et hakk eller to for sta! Har vi hatt Given,Reina,Van D Saar i buret i år har vi mest sannsynlig allerede hatt gullet i lomma..

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk kamp, fantastisk stemning, har aldri vært så bra stemning på Emirates før!

Nasri, Walcott og Almunia syns jeg var våre beste.

Det så veldig skummelt ut i starten, men i 2. omgang syns jeg vi var best.

Syns forsvaret generelt gjorde veldig mange feil.

Gleder meg til neste kamp mot Barca og tror vi vinner! ;)

 

Proud to be a Gooner!

Link to comment
Share on other sites

Mulig det, men du har antydet at han ikke er Arsenal supporter og det er en meget drøy påstand.

 

Arshavin, Arsenal har gått spåass med overskudd at de har betalt ned 1.mrd. mer på lånet enn avdragene tilsier de siste årene. Man kan jo spekulere i grunnen til det, men poenget er at dersom man bukte 1/3 av det, altså 1/3 av overskuddet de siste årene på spillerkjøp så hadde vi vært styrket. Det er ikke til å komme bort fra at det finnes bedre keepere til moderate priser, og en bedre keeper genererer mer poeng. Det ER matematikk. dessuten ville vi ha hatt muligheten til å skaffe bedre dekning på midtstopperplass, et cover for Song og i tillegg en spiss til.

Hvor mye koster en bedre keeper enn Almunia?

Given gikk for 10 mill pund, men var vel tilgjengelig for en lavere pris enn det. vi hadde også fått en liten slant med penger (si 3 mill pund) for almunia. Jeg tipper vi med å slenge ut totalt 6-7 mill pund hadde kommet svært styrket ut på en meget utsatt plass.

Vermaleen kostet 10 mill. pund. Det finnes gode backuper på hans plass for 5 mill. pund.

Det finnes at hav av defensive midtbaneankere til en rimelig penge. for maks 10 mill. pund hadde vi hatt en god back up til Song.

På topp kunne vi ha hentet Chamakh i fjor. Han hadde ett år igjen av kontrakten og det betyr selvfølgelig en lav pris. Hva tipper du. Jeg skriver 15 mill pund, selv om jeg tror han kunne ha kommet for en langt lavere sum enn det.

 

Hadde vi kjøpt disse 4 spillerne og kvittet oss med Almunia hadde vi vært ett sterkere lag, vi hadde fortsatt hatt en fantastisk stadion, Vi hadde antagelig også generert inn mer penger, ved å komme lengre i fa cupen og cl league.

 

Bare for å presisere så er ikke jeg en som skriker løp og kjøp hele tiden. Jeg roper heller ikke etter medaljer i hytt og pine, men jeg i likhet med ganske mange andre Arsenal supportere mener at det er små grep som skal til for å gjøre oss ytterligere styrket. vi er ikke langt unna suksess, men å komme blant topp 4 i ligaen og kvarten i Cl league hvert år med måten vi driver er mer suksess for eierne enn for supporterne.

 

BE

 

 

Jeg velger å se bort fra lavmålet ang danialdo i dine tidligere innlegg og konsentrerer meg om innholdet ellers i innlegget ditt.

Det er sjokkerende nok...

Jeg synes det blir temmelig absurd å diskutere om hvor lite pund vi trenger å bruke for å kjøpe en keeper som er bedre enn Almunia.

Du prater som om Almunia var en håpløs annenrangs keeper, og da snakker du altså samtidig om mannen som en hel fotballverden hyllet etter kampen mot Barca.

For et par kamper siden, hjemme mot West Ham, reddet han også et straffespark og sikret de tre poengene vi trengte i den kampen.

Eier du ikke skam i livet??

Visst er Almunia ikke verdens beste keeper men han er en av de beste i PL etter min mening, noen tabber har det blitt underveis men vis meg en eneste keeper på kloden som ikke har gjort tabber.

Når det gjelder nedbetalingen av lån og økonomien generelt tror jeg vi glatt kan overlate det til gutta som styrer skuta på Emirates, her har hverken du eller jeg noen gode innspill.

Det samme gjelder for øvrig når det gjelder eventuelle spillerkjøp, Wenger og hans gutter jobber kontinuerlig med saken, og har vært usannsynlig dyktige på den fronten.

Kjøpene han har gjort de siste årene har vært suksess, dvs Vermaelen, Sol, Arshavin og Nasri.

Kanonkjøp på rekke og rad, spesielt Sol synes jeg var en genial signing, både når det gjelder cover for stopperne og ikke minst med sin rutine og tøffhet i gruppa.

Du sier at du ikke er en type som roper "løp og kjøp", men det er faktisk det du gjør ;)

Når vi mangler van Persie, Gibbs, Djorou, Arshavin, Fabregas og Gallas samtidig som at vi kjemper om en semifinaleplass i CL og gull i PL så finnes det ikke tvil om at vår stall er MEGET solid.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...