Jump to content

Arsenal vs Bolton


Nima

Recommended Posts

Helt utrolig comeback av gutta i dag!

 

Hva jeg faktisk synes er mest imponerende er hvor mange forskjellige midtbaner vi har spilt med gjennom sesongen og fortsatt vunnet kamper.

 

Denne kampen beviser at Arsenal kan ta tittelen. Forskjellen er ikke at vi har mindre skader enn tidligere sesonger, bare at vi har en utrolig bredde med mange gode spillere.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 213
  • Created
  • Last Reply

WE ARE TOP OF THE LEAGUE!

 

Så veldig mørkt ut når vi lå under 0 - 2 og spillet vårt ikke satt.

Forsvaret var utrolig dårlig i denne kampen syns jeg, Vermaelen eneste som gjør en grei jobb.

Denilson spiller også veldig dårlig, urutinert når han lager straffe og, men han er jo nettopp tilbake fra skade.

Cesc spiller igjen en ganske bra kamp, han vinner faktisk ganske mange dueller i kampen, på grunn av at han går inn 100%, der kan de andre gutta lære noe.

Rosicky spiller også veldig bra, scorer også et utrolig viktig mål.

Jeg skjønner ikke alle som mener Eduardo spilte en så dårlig kamp?

Det er jo bare avslutningene som blir for svake av og til, han spiller jo bra, blant annet så beveger han seg veldig bra.

Av innbytterne så syns jeg Vela og Eastmond gjorde en veldig bra kamp, spesielt Vela. Theo fikk ikke veldig mye tid på å gjøre noe.

Men det er nå det viktige kampprogrammet kommer, håper og ha de fleste skadefri da!

 

PROUD TO BE A GOONER!

Link to comment
Share on other sites

Hadde du lest hva jeg skrev;

(har vi ikke bedre må vi fint nok handle).

 

Jeg kunne forutse at van Persie ikke ville klare å holde hele sesongen. Jeg vet/visste at Song uansett ville dratt til Afrikamesterskapet. Jeg vet at Bendtner ikke er god nok til å skyte oss til topps helt ennå. Og det viser seg at Eduardo er langt ifra god nok per dags dato. Jeg vet også at det er januar og vi kan handle hvis vi vil gjøre det helt store denne sesongen.

Jeg mener du bør gi Dudu enda litt tid før du sier han er god nok eller ikke. Greit at han ikke har vært hundre prosent i avslutningene sine enda, men det kommer. Sakte men sikkert de siste kampene har han bare blitt bedre og bedre. Går på smarte løp og linker flott opp med spillerne. Borte mot Bolton hadde han to assist og i dag går han på løp som åpner opp for andre spillere flere ganger. Bendtner tror jeg fortsatt kan bli en klassespiss for oss hvis han fortsetter å jobbe hardt. Han har allerede vist evnen til å dukke opp og bli matchvinner i en alder av 21! (Les: Tottenscumkampen i fjor)

Når da Dudu får opp selvtilliten foran mål får vi nok se han i samme stil som før den horrible skaden.

 

Når det gjelder DM-posisjonen synes jeg Diaby begynner å vise mer potensiale til å kunne ta en slik rolle. Han ryddet unna en del(selv om han lagde noen rare frispark utenfor 16 i går) både i lufta og langs bakken.

Denilson var nettopp kommet tilbake fra en merkelig skade og sammen med hele laget var det en total kollaps i førsteomgangen.

Men begge disse tok seg betraktelig opp i 2. og Denilson jobbet sånn som vi har blitt vant med tidligere. Løp, taklet og jobbet veldig bra.

 

I tillegg har vi 3 unge spillere på vei opp som kan ta en DM-rolle etterhvert. Eastmond viser potensiale, vi har Coquelin som har vist mye bra for reservene og i C-cupen, samt at vi har Jay Thomas som har en enorm fysikk i sin alder. Det ser utrolig lovendes ut, og det eneste stedet jeg pr. dags dato kan se at vi virkelig trenger å handle må være keeper(om ikke Fabianski eller Mannone plutselig slår igjennom) og en som etter en stund kan ta over plassen til Gallas på heltid.

Nå ser det ut som om det er forhandlinger om Smalling, som har gjort mye bra for Bolton.

Link to comment
Share on other sites

Fant dette innlegget på nettavisen under artikkelen om gårsdagens kamp. Litt morsomt, så jeg vil lime det her:

 

Rooney

Fabregas er ikke så fantastisk som alle skal ha det til. Grunnen til at han får så høye ratinger er måten Arsenal spiller på, der alt er lagt rundt Fabregas. Dette gjør at han har enormt med ball kontakt og får av den grunn mange sjanser til å skyte og sende pasninger. Dette kunne like godt vært en av de andre for eksempel Denilson som har imponert mer enn Fabregas i mine øyne ettersom han ikke får alt tilrette lagt slik Fabregas gjør.

Driter forøvrig tynt i Arse som er en døgnflue i toppen av tabbellen. Nå er det vår og da hvet alle hva som skjer: UNITED KOMMER GRUSOMT OG VINNER ALLE KAMPENE! ENKELT!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Vi er top of the league.

Har lyst å hylle en spiller som er en stor del av årsaken til det:Vermaelan.

Han er uten tvil den beste stopperen i PL.

Elegant til tusen. Tøff som bare nøkken og gir den andre stopperen vårs(som hater å tape) det nødvendige defensive tryggheten at han kan gå i angrep ofte.

Vermaelan er uten tvil årets kjøp i PL.

 

At vi har den beste midtbanespilleren i PL også skader heller ikke;-)

 

Er lenge siden vi har hatt en så komplett stopper som Vermaelan.

Link to comment
Share on other sites

Intet nytt og lese i kamptrådene ser jeg. Eder og galle og krav om hoderulling og det som verre er når det butter litt imot. Er helt utrolig at det ikke skal gå an å vente til etter kampen før man skal gi sin verdict på lag og enkeltspillere.

Link to comment
Share on other sites

Intet nytt og lese i kamptrådene ser jeg. Eder og galle og krav om hoderulling og det som verre er når det butter litt imot. Er helt utrolig at det ikke skal gå an å vente til etter kampen før man skal gi sin verdict på lag og enkeltspillere.

 

Helt enig. Det er helt merkelig det der.

Jeg startet disse Cover It Live chatene, for å begrense oppgulpet i kamptrådene. Det har fungert bra lenge, men i det siste har det sklidd litt ut igjen, og det er synd.

Link to comment
Share on other sites

Fant dette innlegget på nettavisen under artikkelen om gårsdagens kamp. Litt morsomt, så jeg vil lime det her:

Hehe, er ikke rart jeg misliker mesteparten av man u suporterne her i landet.

Blir ikke god bare fordi mange sentre ballen til deg, du må vite hva du skal gjøre med den også. Men det er vel på dette nivået innleggene i nettavisen, db og vg pleie å være på?

Link to comment
Share on other sites

Fant dette innlegget på nettavisen under artikkelen om gårsdagens kamp. Litt morsomt, så jeg vil lime det her:

 

Hehe.. må bare le av det der.

 

Når det gjelder igår, til tross for at jeg fortsatt er strålende fornøyd med å være på toppen av tabellen, deler jeg bekymringen til flere her angende midtbanen vår. Jeg sier det rett ut, som jeg har gjort før, jeg mener Denilson p.d.d ikke er god nok til å være annet enn en squad-player for Arsenal. Og med alle skadene i tillegg er jeg noe bekymra før det braker løs mot mot topplagene...

 

Heldigvis; WE GOT CESC FABREGAS

Link to comment
Share on other sites

Vi er top of the league.

Har lyst å hylle en spiller som er en stor del av årsaken til det:Vermaelan.

Han er uten tvil den beste stopperen i PL.

Elegant til tusen. Tøff som bare nøkken og gir den andre stopperen vårs(som hater å tape) det nødvendige defensive tryggheten at han kan gå i angrep ofte.

Vermaelan er uten tvil årets kjøp i PL.

 

At vi har den beste midtbanespilleren i PL også skader heller ikke;-)

 

Er lenge siden vi har hatt en så komplett stopper som Vermaelan.

 

Her tar du feil mmaelan, Vermaelen er ikke uten tvil den beste stopperen i PL. En viss Gallas gir han veldig han hard konkurranse om denne tittelen :)

Link to comment
Share on other sites

Dette er kanskje Wengers dårligste Arsenal-lag, og utrolig nok topper de tabellen.

 

Fortsatt tror jeg ikke dette laget klarer å vinne ligaen. Til det er spillet for variabel, midtbanen for vinglete og spissene for pinglete.

Seirene mot Bolton satt langt inne, og det var til tider hasardiøst defensivt spill. Heldigvis har vi verdens beste spiller; Fabregas! Derfor vippet det vår vei.

 

Men vi må suge på karamellen så lenge vi har den, og hvem vet dette kan jo resultere i noe.

 

Personlig er jeg storfornøyd tatt mannskapet i betraktning, og 4.plassen er solid om vi skulle klare den mot alle de økonomisk dopete klubbene i PL.

 

I gamle dager var det snø hele vinteren og sol hele sommeren.. :)

Tror nok ikke dette laget står tilbake for noen tidligere årganger bortsett fra 2003/04. Vi er mye mer komplett som lag og det er enda høyere teknisk nivå på flere av spillerene. Tempoet i dagens fotball er helt ekstremt. Tipper dette laget hadde slått alle tidligere årganger bortsett fra tidligere nevnte.

 

Uansett en bragd som du sier tatt i betraktning hvilke midler andre klubber har brukt. Wenger er helt unik som manager og det han har gjort for klubben er ubeskrivelig. Han får på langt nær den skryt han fortjener.

 

Kampen i går ga oss enda et bevis på at spillerene har vokst. Flere startet svakt, men klarer å ta seg selv i nakken og plutselig så er vi igjen ett topplag med ekstreme kvaliteter i alle ledd. En dag hvor stopperene sliter som f.. med en utrolig sterk Davies så finner de like godt ut at de kan angripe og heller score/legge opp til mål selv. Igjen 4 forskjellige målscorere og 4 veldig forskjellige mål. Alle målene kommer etter meget godt spill og vi skaper sjanse på sjanse. Keepertabber fra finnen, dommertabber og persolige feil fra enkeltspillere; jeg bryr meg ikke. Det er endel av spillet og har gått mot oss tidligere.

Vanvittig imponerende å hente opp 0-2 og innta førsteplassen langt ute i januar.

 

Fabregas igjen utrolig god.

Diaby bedre sentralt enn som indreløper. Da han la seg lavt vant vi for første gang noen dueller med Davies.

Denilson fant seg ikke til rette sentralt og gjorde ingen god 1. omgang. Langt bedre i 2. og fungerte bedre som indreløper.

Clichy spiller seg stort opp etter en nervøs og klønete start.

Arshavin har noen bevegelser og vendinger som er helt fantastiske for i neste øyblikk å misse de enkleste ting. Uansett en meget morsom spiller å se på; grimasene hans er verdt inngangspengene alene. Virker som en meget sympatisk og underholdene person.

Gallas og Vermaelen var grusomme i duellspillet og skjønte ikke hvordan de skulle håndtere Davies. I går hadde Senderos fremstått som en praktstopper sammenlignet med hva disse gjorde. Men, når de går fremover er de i en egen klasse og understøtter angrepsspillerene med duellstyrke og råhet. Sluttsummen ble i går positiv, men de må begge sitte igjen med en rar følelse etter kampen. De var best på det de er dårligst på og meget dårlige på det de er best på..

Almunia gjør en god kamp. Ser ut til at kommunikasjonen stadig blir bedre og i går fremstod han også som solid i feltet. Meget nære å redde straffen, en god redning på frisparket og forøvrig er han vel stort sett arbeidsledig?

Ellers så syns jeg både Eduardo og Rosicky viser mye bra og har gode bevegelser. Begge mangler litt på timing, når også det sitter så vil de være tilbake i godt gammelt slag.

Link to comment
Share on other sites

Intet nytt og lese i kamptrådene ser jeg. Eder og galle og krav om hoderulling og det som verre er når det butter litt imot. Er helt utrolig at det ikke skal gå an å vente til etter kampen før man skal gi sin verdict på lag og enkeltspillere.

 

Jeg har gjort det til mitt "nyttårsforsett" å ikke lese innlegg i kamptråden skrevet i løpet av kampen. Det har, som forventet, spart meg for mye ergelse. Anbefales på det varmeste! :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper at Campbell starter mot Stoke. Stoke er at lag som er like tøffe som Bolton. Synes Gallas slet voldsomt mot Davies og co, og føler at han burde ta en pause. Se hvor mange mål vi har fått imot oss mot lag som Chelsea, man u og city tilsammen.

 

 

Også er det litt synd at det er ikke mange som har troa at vi kan vinne gullet. Vi gjort en veldig bra sesong så lang, så hvorfor ikke bare ha troen. Vi skal også tenke logisk, men se hvor bra vi har gjort. Får vi 7 poeng mot Aston villa, Man u, chelsea og liverppol, så viser vi også kan slå storlag igjen.

 

Liksom, Liverpool supporterne har mer troen å vinne serien enn vi har.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke om det har blitt nevnt, men må berømme Clichy for hans innsats helt på slutten av kampen igår !! Hvor han beiner etter ballen over lengre avstander og takler så det suser !!

 

Helt greit med gult kort, men det er akkurat slik herlig, fandeninnvolsk og heroisk innsats vi noen ganger mangler. Og det gir en skikkelig "boost" til publikum så vell som lagkamerater

 

HERLIG GAEL !!!

Link to comment
Share on other sites

Liverpool supporterne har mer troen å vinne serien enn vi har.

 

som om de bør være målestokken..! :) Greit å være optimistiske, men det får jo være grenser. Må jo prøve å beholde en viss realisme, og i så henseende synes jeg vi goonere er langt foran rivaliserende fans, som stort sett uten unntak maler et ALT for rosenrødt bilde av sitt eget lag, fjernt fra enhver virkelighet. Mange goonere derimot er realistiske nesten til det selvutslettende, sånn at det blir for negativt. Hva med den gyldne middelvei? ;)

Link to comment
Share on other sites

Intet nytt og lese i kamptrådene ser jeg. Eder og galle og krav om hoderulling og det som verre er når det butter litt imot. Er helt utrolig at det ikke skal gå an å vente til etter kampen før man skal gi sin verdict på lag og enkeltspillere.

 

nåja, det var vel ikke så ille. har sett det langt verre. det meste som er skrevet, er jo sant. at det blir satt litt på spissen får så være. jeg har mine ord i behold jeg i alle fall :)

Link to comment
Share on other sites

Merkelig hvor mange spaltemeter media bruker på Gallas-taklingen. Forrige ukes match mellom Wolves og Wigan hadde et halvt dusin med langt styggere taklinger - uten at dét fanget medias oppmerksomhet.

 

Det er snakk om Arsenal, så hvis de kan skrive noe negativt så slår de til med en gang de har sjansen.

Link to comment
Share on other sites

Intet nytt og lese i kamptrådene ser jeg. Eder og galle og krav om hoderulling og det som verre er når det butter litt imot. Er helt utrolig at det ikke skal gå an å vente til etter kampen før man skal gi sin verdict på lag og enkeltspillere.

 

Jeg sier det igjen, ingen kamptråder bør være åpne under kampene. Det er både fordummende og tåpelig det som blir skrevet.

Link to comment
Share on other sites

Det går ant å sette en mye strengere linje i kamptrådene. Jeg sier ikke at vi trenger å ha en moderator på hele tiden under kampene(det hadde vært det beste), men man kan gå igjennom og gi advarsler etter kampene. Fortsettes det bare kan man dra det lengere enn et par % warnings.

 

Jeg sier ikke at jeg er den flinkeste, og jeg vet godt selv at det kommer mange latterlige oppgulp fra meg i kampens hete. Dermed vet jeg også at det er så lett å få ut aggresjon på et forum og at man kanskje burde tenke seg om to ganger. Det er her moderatorene kommer inn.

 

Jeg har ingen problemer med kamptrådene pr dags dato, for det går fint å bare ignorere innlegg man ikke liker og hoppe over til det neste.

Link to comment
Share on other sites

Forumet stengt under kamptid støttes 100%. Det er her majoriteten av virkelig uspiselige innlegg kommer.

 

Plager meg ikke voldsomt, gidder ytterst skjeldent å lese gjennom sidene skrevet under kampen. Det er jo bare å la vær å lese dem folkens? Noen ganger gjør jeg det likevel, "just to be amazed"...¨

 

Fascinerende hvordan noen ber spillerne samt Wenger å reise hit og dit undervei, for etter kampen å hylle laget opp i skyene....

Link to comment
Share on other sites

nåja, det var vel ikke så ille. har sett det langt verre. det meste som er skrevet, er jo sant. at det blir satt litt på spissen får så være. jeg har mine ord i behold jeg i alle fall :)

 

Som sagt, så er det ikke nødvendigvis meningene til folk man reagerer på, men måten meningene blir fremlagt. Det benyttes til tider en beksrivelse av klubb, manager og spillere som er langt unna det man burde godta på forumet.

 

Men vi er uansett uenige når det kommer til kamptrådene. Du mener det er greit at kamptrådene benyttes til å få ut frustrasjon underveis. Jeg mener man burde benytte live chat tjenesten til slike ting, og at kamptrådene benyttes til litt mer seriøse analyser, og gjerne innlegg skrevet etter at den verste frustrasjonen har lagt seg.

 

Men det er uansett ikke opp til meg og deg å avgjøre hva som er rett og galt. Vi sier begge vår mening om saken, og det er bra. Men nå mener jeg det er på tide at det blir tatt ett standpunkt fra moderatorene i forhold til hva som er godtatt og hva som ikke er godtatt i forbindelse med kamptråder..

Link to comment
Share on other sites

Jeg sier det igjen, ingen kamptråder bør være åpne under kampene. Det er både fordummende og tåpelig det som blir skrevet.

 

Jeg syns kamptrådene er fine jeg. Det kommer til uttrykk en del frustrasjoner og en eller annen kraftuttrykk, akkurat som det gjør på Emirates under kampene. Det gjør kamptrådene "levende".

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...