Jump to content

Arsenal vs Bolton


Nima

Recommended Posts

Arsenal vs Bolton

 

Emirates Stadium, Onsdag 20 januar, 20.45

 

1 Chelsea 21 48

2 Manchester United 22 47

3 Arsenal 21 45

4 Tottenham Hotspur 21 38

5 Manchester City 21 38

6 Aston Villa 21 36

7 Liverpool 21 34

8 Birmingham City 21 33

9 Fulham 21 27

10 Everton 21 26

11 Stoke City 21 25

12 Blackburn Rovers 22 24

13 Sunderland 21 23

14 Wigan Athletic 20 22

15 Burnley 21 20

16 West Ham United 21 19

17 Wolverhampton 21 19

18 Hull City 21 19

19 Bolton Wanderers 19 18

20 Portsmouth 20 14

 

 

Bolton nytt

 

Scotsman Coyle har ingen nye dilemma å håndtere.

 

Alle hans spillere kom gjennom søndagens møte uskadd, men langsiktig tap av Joey O'Brien og Sean Davis (begge kne) er hans eneste bekymring.

 

Danny Shittu hos Bolton er også, men på grunn av landslagsoppdrag med Nigeria.

 

 

Arsenal nytt

 

Arsenal kan velkommen tilbake Theo Walcott og Denilson fra skade.

 

Men Fran Merida - som scoret det andre målet på søndag - er ute med en ankelskade, mens Aaron Ramsey (lår) og Samir Nasri (hamstring) er også uaktuelle.

 

Veteran-forsvarer Sol Campbell vil trenge en ukes trening før han kommer til å spille for første-laget.

 

Alex Song og Emmanuel Eboue er borte. ( Afrika Cup) , mens Nicklas Bendtner (lyske), Kieran Gibbs (fot), Robin van Persie (ankel) og Johan Djourou (kne) er fortsatt skadet.

 

 

Mulig start 11er

Arsenal: Almunia, Sagna, Gallas, Vermaelen, Traore, Denilson, Fabregas, Diaby, Eduardo, Rosicky, Arshavin.

 

Bolton: Jääskeläinen, Robinson, Knight, Steinsson, Cahill, Taylor, Cohen, Muamba, Davies, Klasnic, Chung-Yong.

 

 

Det er ikke lenge til kamp !

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 213
  • Created
  • Last Reply

Blir garantert hardt spill i dag som på søndag, men jeg tror også at vi vil komme oss gjennom dette med tre poeng. Hele laget viser at de har vokst veldig siden forrige sesong, og spillerne stiller opp for hverandre og går i krigen. Vi klarte å kjøre angrepsfotball forrige oppgjør, og da vil vi hverfall klare det i dag hvis motivasjonen og viljen er der.

 

Det er viktig at vi ikke mister motet og begynner å fokusere på å ta igjen, for vi kan bare forvente at Fabregas blir tatt ned gang på gang. Derfor er det bedre at vi starter med å sette linjen høyt og går ut aggresivt. Bolton så hva som fungerte sist kamp, og de vil garantert gå ut like hardt som på søndag, og da er det opp til oss å være klar fra første spark på ballen. Det kan også bli viktig at Clichy er på plass, slik at de ikke setter alt på venstresiden mot Traore. I så fall trenger Armand støtte defensivt.

 

Almunia

Sagna-Gallas-Vermaelen-Clichy

Fabregas-Diaby-Denilson

Rosicky-Eduardo-Arshavin

 

3-0

Link to comment
Share on other sites

Men vi har de spissen i PL som skorer minst mål for vi håpe Cesc eller noen fra mittbanen skorer et par mål. :D

 

Du hadde ikke gidda å brukt hodet ditt for en gangs skyld og faktisk funnet ut at det er en grunn til at vi har spisser som scorer minst mål??

 

Robin van Persie (storform, ble skadet)

Nicklas Bendter (skadet)

Eduardo (har vært skadet, trenger mer tid)

 

Andrey Arshavin har blitt nødt til å vikariert som spiss og har klart seg greit, scoret blant annet mot både Liverpool og Stoke.

 

Jeg skjønner ikke hvordan du kan klage så mye som du gjør, hvis du er så pokkers misfornøyd kan du ikke begynne å heie på Chelsea?

 

Og; når skrev du sist noe POSITIVT om "favorittklubben" din Arsenal?

 

OG TIL SLUTT: vinner vi i dag så leder vi ligaen, suck on that!

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper Wenger kjører på med toppet lag i kveld, og heller prøver å spare litt mot Stoke.

 

Håper på dette laget:

 

Arshavin

 

Eduardo - Diaby - Rosicky

 

Denilson - Fabregas

 

Clichy - Vermaelen - Gallas - Sagna

 

Almunia

 

Så håper jeg på å se Walcott fra 60 min og utover. Tipper han spiller mer mot Stoke istedenfor.

 

Mitt tips: Arsenal 3 - 1 Bolton

Link to comment
Share on other sites

Blir spennende å se om vi klarer å holde hodet kaldt i kveld og få med oss tre poeng.

 

Vi hadde en mulighet til å vise oss frem mot Chelsea og vise at vi skulle være med der oppe, da feilet vi. Vi hadde en ny mulighet mot Everton for å ta kraftig innpå og komme oss helt opp i teten. Da feilet vi igjen. I kveld har vi en ny mulighet, så da får vi håpe alle gode ting er tre og at vi klarer å kjempe oss helt opp mot toppen i kveld. :D

Link to comment
Share on other sites

Du hadde ikke gidda å brukt hodet ditt for en gangs skyld og faktisk funnet ut at det er en grunn til at vi har spisser som scorer minst mål??

 

Robin van Persie (storform, ble skadet)

Nicklas Bendter (skadet)

Eduardo (har vært skadet, trenger mer tid)

 

Andrey Arshavin har blitt nødt til å vikariert som spiss og har klart seg greit, scoret blant annet mot både Liverpool og Stoke.

 

Jeg skjønner ikke hvordan du kan klage så mye som du gjør, hvis du er så pokkers misfornøyd kan du ikke begynne å heie på Chelsea?

 

Og; når skrev du sist noe POSITIVT om "favorittklubben" din Arsenal?

 

OG TIL SLUTT: vinner vi i dag så leder vi ligaen, suck on that!

 

Er enig med deg her. Hadde det vært en hvilken som helst annen toppklubb som hadde mistet 3 av sine beste spisser i en lengre periode, hadde de gått rett på ræva.

 

Det er en del av spillestilen vår, at hele laget scorer mål. Spesielt etter at vi mistet Henry... Det er noe av det jeg liker med Arsenal.

Fant for så vidt dette på Arsenal.com:

 

En oversikt over midtbanespillere og forsvarspillere som har scoret for Arsenal i år:

 

Cesc Fabregas 10 mål, Abou Diaby 5 mål, Aaron Ramsey 3 mål, Denilson 3 mål, Alex Song 1, Thomas Vermaelen 4 mål, William Gallas 3 mål.

Link to comment
Share on other sites

Er enig med deg her. Hadde det vært en hvilken som helst annen toppklubb som hadde mistet 3 av sine beste spisser i en lengre periode, hadde de gått rett på ræva.

 

Det er en del av spillestilen vår, at hele laget scorer mål. Spesielt etter at vi mistet Henry... Det er noe av det jeg liker med Arsenal.

Fant for så vidt dette på Arsenal.com:

 

En oversikt over midtbanespillere og forsvarspillere som har scoret for Arsenal i år:

 

Cesc Fabregas 10 mål, Abou Diaby 5 mål, Aaron Ramsey 3 mål, Denilson 3 mål, Alex Song 1, Thomas Vermaelen 4 mål, William Gallas 3 mål.

 

Og uansett, har det virkelig noe å si HVEM som scorer målene? Vi vinner fotballkamper og er ligaens mestscorende lag. Jeg skjønner altså ikke problemet til Dannialdo.

Link to comment
Share on other sites

Dette er jo noe som er veldig positivt også, at det er mange som scorer. Med en spiss som scorer bestandig så vet jo motstanderen hvor målene stort sett hvor kommer fra, og hvem de skal passe ekstra godt på.

 

Dagens lag er det ingen slik spiller som utpreger seg, utenom Fabregas da kanskje. Vi har mange som scorer og det gjør det mye vanskeligere for motstanderne å forsvare seg mot. til og med forsvaret har scoret en del mål i år med Gallas og Vermaelen og da blir vi veldig uforutsigbare noe som er veldig positivt. Og det spiller jo heller ingen rolle hvem som faktisk scorer. Dette er et lagspill og da er det viktigste at laget som helhet får ballen i mål og vinner kamper. :D

Link to comment
Share on other sites

Det er positivt at vi har flere målskårere i laget, og det gir oss flere strenger å spille på. Men det er klart at vi trenger en spiss som scorer mål per dags dato. Det er klart vi har spillere ute med skade, ikke fullt restituert osv, men ingen kan fortelle meg at det ikke er betryggende å ha en Henry, Torres, Ronaldo osv å lene seg på. Hadde vi hatt en toppspiss skadefri nå ville vi garantert scoret mange flere mål enn hva vi gjør nå.

 

Nå scorer vi jo greit med mål, men hvis vi ser på antall sjanser spissene våre har, eller kan få hver kamp, så ser jeg et stort forbedringspotensiale. Kanskje er Bendtner mannen, men ingenting ville gledet meg mer enn å få inn en spiller i klassen til Huntelaar feks.

 

Når begynner sendingen?

Link to comment
Share on other sites

Er det sånn at vi først skal ha en spiss og hvor Wenger sliter med å finne en riktig spiller så hadde det ikke vært noe dumt å prøvd å fått lånt Huntelaar frem til sommeren f.eks. Hadde jo ikke tapt så mye på det egentlig og ikke kostet oss så mye, så kunne man heller sett hvordan situasjonen på spissene våre var da og evt kunne gått for å kjøpe han da eller ei.

Link to comment
Share on other sites

Du hadde ikke gidda å brukt hodet ditt for en gangs skyld og faktisk funnet ut at det er en grunn til at vi har spisser som scorer minst mål??

 

Robin van Persie (storform, ble skadet)

Nicklas Bendter (skadet)

Eduardo (har vært skadet, trenger mer tid)

 

Andrey Arshavin har blitt nødt til å vikariert som spiss og har klart seg greit, scoret blant annet mot både Liverpool og Stoke.

 

Jeg skjønner ikke hvordan du kan klage så mye som du gjør, hvis du er så pokkers misfornøyd kan du ikke begynne å heie på Chelsea?

 

Og; når skrev du sist noe POSITIVT om "favorittklubben" din Arsenal?

 

OG TIL SLUTT: vinner vi i dag så leder vi ligaen, suck on that!

 

Å lede ligaen i to og en halv dag er jo ikke så mye å glede seg over. Grunnen til at vi IKKE vinner den er at RvP er skadet. Et lag som satser på at Bendtner skal være frelseren vinner ingen pokaler.

 

Eneste mulighet er at vi får inn en ny spiss som fra dag 1 kan prestere bortimot det RvP gjorde før han ble skadet.

 

En annen forutsetnig er selvfølgelig at Fab ikke blir skadet.

Link to comment
Share on other sites

Å lede ligaen i to og en halv dag er jo ikke så mye å glede seg over. Grunnen til at vi IKKE vinner den er at RvP er skadet. Et lag som satser på at Bendtner skal være frelseren vinner ingen pokaler.

 

Eneste mulighet er at vi får inn en ny spiss som fra dag 1 kan prestere bortimot det RvP gjorde før han ble skadet.

 

En annen forutsetnig er selvfølgelig at Fab ikke blir skadet.

 

Du har absolutt rett, Marinello. Det er for tynt der fremme med RvP ute og Bendtner er/blir aldri noen frelser.

Men vi vinner i kveld!

Link to comment
Share on other sites

Å lede ligaen i to og en halv dag er jo ikke så mye å glede seg over. Grunnen til at vi IKKE vinner den er at RvP er skadet. Et lag som satser på at Bendtner skal være frelseren vinner ingen pokaler.

 

Eneste mulighet er at vi får inn en ny spiss som fra dag 1 kan prestere bortimot det RvP gjorde før han ble skadet.

 

En annen forutsetnig er selvfølgelig at Fab ikke blir skadet.

Kan da ikke være noe gøy å være supporter når man ikke kan glede seg over serieledelse, eller det at vi er for fullt med i kampen om seriegull?

 

"3 poeng bak Chelski, samme faen vi vinner ikke uansett.." "Seier i dag å gitt, men hvem bryr seg, vi vinner ikke uansett.." Slik du tenker?

Link to comment
Share on other sites

Almunia, Sagna, Gallas, Vermaelen, Clichy, Fabregas, Denilson, Diaby, Rosicky, Arshavin, Eduardo.

 

Skulle vel gi:

Almunia

Sagna - Gallas - Vermaelen - Clichy

Denilson - Diaby - Fabregas

Rosicky - Eduardo - Arshavin

 

I dag lukter jeg skikkelig grusing. Tror ikke Bolton er mentalt forberedt for denne kampen. (For øvrig er jo dette en herlig jinx...)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...