Jump to content

Let's all laugh at Liverpool


Guest Larsilios

Recommended Posts

Grei nok den der og veldig utradisjonell. Men jeg synes egentlig den forrige stadionplanen de hadde var bedre.

 

Uansett....ingenting kan ikke måle seg med Emirates! :angry:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Spektakulært, men dette blir for spesielt også for meg. Det ser ut som arkitekten har lekt seg med legoklosser og satt banen sammen etter tilfeldighetsprinsippet, omtrent som den nye operaen i Oslo! :angry: Med andre ord, et lappverk som mangler symmetri. Det var jo en av mange store fordeler med Highbury, og som Arsenal har bragt videre til Emirates, nemlig en balanse, harmoni og symmetri som appellerer til den estetiske sansen. Så får folk heller kalle det kjedelig! :D Nei, jeg synes også de tidligere baneskissene Liverpool lanserte var vakrere; de liknet jo en del på Emirates! :P Som fotballbane tror jeg likevel den nye banen blir bra og funksjonell, og de åpne hjørnene er helt greie. De tilfører luft, noe som er bra for både publikum og gressmatte. Dessuten er vel de åpne hjørnene kun et taktisk arkitektonisk grep, da Liverpool inntil videre kun har tillatelse til å bygge et 60.000 kapasitet stadion pga infrastrukturen. Med det aktuelle designet, er det relativt enkelt å utvide kapasiteten kanskje til 80.000 ved å fylle igjen hjørnene. Et slik grep er som kjent mye vanskeligere og krever en stor ombygging på Emirates. Det er også en fordel med relativt bratte tribuner, da dette gjør at folk kommer tettere på banen, skjønt man kan spørre seg om det er bedre å sitte lenger unna enn høyere oppe? Og nettopp begrensninger på høyden gjorde jo at man måtte bygge relativt slakke tribuner på Emirates. Slike begrensninger har kanskje ikke Liverpool i sin konsesjon?

Link to comment
Share on other sites

Et sinnsykt anlegg den nye stadionen der, men jeg synes det ble på grensa til patetisk.

Er det en lab for romforskning med en gressplen i midten, eller er det faktisk en fotballstadion?

 

Det kommer til å bli gigantisk, men det ble alt for hypermoderne og funky til å være en fotballstadion.

Link to comment
Share on other sites

Et sinnsykt anlegg den nye stadionen der, men jeg synes det ble på grensa til patetisk.

Er det en lab for romforskning med en gressplen i midten, eller er det faktisk en fotballstadion?

 

Har tenkt litt i samme baner. Skulle nesten tro dette var scenografi til en kommende Star Wars-film. :P Liker innsiden bedre enn utsiden på dette prosjektet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Målet var fint, men stiller meg litt meir tvilande til om det var frispark i forkant.. Sat og håpa febrilsk på eitt poeng til Villa, men den gong ei.....

Dommeren (en velkjent Mike Riley) var nok en gang en vits.. Utrolig billig frispark til Pool i forkant av målet, og også en god del andre avgjørelser i kampen var helt på tryne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes Benitez har noen gode poenger. Så klart er det veldig tilfeldig, men i fjor var Man U veldig heldige med kampene etter cuper. En ting som må imidltertid nevnes er at Benitez har en forferdelig statistikk for kampene etter en CL kamp, så det er nok ikke bare FA sin skyld at laget taper poeng etter CL kampene :D.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Tror at Liverpool kommer til og bli Arsenals ergeste konkurent i sesongen. De har vist at de er et lag man kan regne med og at de kommer til å være et av lagene som man finner øverst på tabellen i slutten av sesongen. De har hatt en del gode resultater med bl.a 6-0 seieren mot Derby. Men det spørs hvor lenge den gode formen til Liverpool vil vare, selv håper jeg at den ikke varer fult så lenge for Arsenal sin del, selv om at jeg vet at Arsenal blir og spille jevne matcher mot dem, hvor Arsenal til slutt tar seieren. Men tror at Liverpool kommer til og bli Arsenals ergeste konkurent i år.

Link to comment
Share on other sites

Reading-Pool 1-1

Benayoun scoret et fint mål for Pool. Fikk ikke med meg hvem som utlignet for Reading, men det var en flott volley fra hjørnet av 16-meteren rett etter en corner.

For di som lurer var det Bobbey Convey som scorte for Reading! :P

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...