Jump to content

Let's all laugh at Liverpool


Guest Larsilios

Recommended Posts

Aston Villa er virkelig et artig lag å se for tiden. Klassisk britisk angrepsrekke med Carew, Agbonlahor og Young. Carew vinner absolutt alt i lufta, og de to andre løper sokkene av seg for å plukke nedfallsfruktene. 2-2 var et greit resultat mellom to jevngode lag.

 

Dommer Mark Clattenburg fortjener forresten også skryt. Han har tatt syvmilsteg denne sesongen og gjør nok en nær prikkfri match. Spesielt lar jeg meg imponere over den gode flyten det blir i kampene hans. Det kommer av at han legger lista relativt høyt, men også fordi han evner å bruke fordelsparagrafen på en utmerket måte. I en tid hvor dommerne får kritikk og ukvemsord fra alle kanter er det godt å se en dommer som mestrer oppgaven sin på denne måten. Terningkast 10.

 

 

Hva Liverpool gjelder så er krisen snart total. Isfront mellom eiere og manager. En kostbar stadionutbygging som ingen vil ta regningen for. Og nå en spillergruppe som langt fra sikkert klarer å hente fjerdeplassen i ligaen.. Jeg kjenner en liten skadefryd melde seg, men mest av alt blir jeg nok en gang takknemlig for den jobben vår egen klubb gjorde i forbindelse med Emirates. Og vi trengte ikke selge klubben vår én eneste gang. Liverpool må kanskje selge seg to ganger for å få til det samme.

 

Gammel storhet virker vond å (åter)vende.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

 

Hva Liverpool gjelder så er krisen snart total. Isfront mellom eiere og manager. En kostbar stadionutbygging som ingen vil ta regningen for. Og nå en spillergruppe som langt fra sikkert klarer å hente fjerdeplassen i ligaen.. Jeg kjenner en liten skadefryd melde seg, men mest av alt blir jeg nok en gang takknemlig for den jobben vår egen klubb gjorde i forbindelse med Emirates. Og vi trengte ikke selge klubben vår én eneste gang. Liverpool må kanskje selge seg to ganger for å få til det samme.

 

Gammel storhet virker vond å (åter)vende.

 

hehe, ja det gjør ikke meg noe at pool sliter.... Er som du sier strålende fornøyd med styre og stell i klubben som gjør en formidabel jobb med nytt stadion og drift av klubben. Får følelsen at Arsenal er en skikkelig solid klubb på alle måter, tas ingen snarveier, men alt gjøres skikkelig. og i tillegg har vi verdens beste manager....

 

Ser jo både i pool og man u at det blir bråk når rikinger kjøper seg inn, det er mer for businessen sin skyld enn kjærligheten til fotball og forankringen i nærmiljøet til klubben!

Link to comment
Share on other sites

Stakkars Liverpool for tida. De sliter på alle fronter, og det er vesentlig lengre opp til Chelsea på 3. plass enn det er ned til West Ham på 10. plass. Med Everton, City og Villa på omtrent lik poengsum kan det bli tøft for Gerrard og co å sikre seg CL plass neste sesong. Husker godt hvordan det var da vi for et par sesonger siden slet med det samme, men i likhet med oss tror jeg Liverpool sikrer seg den viktige fjerdeplassen til slutt.

 

Liverpool er egentlig en klubb jeg ikke har noe imot. De er våre rivaler, ja, men i mine øyne stopper det med rivalisering på det sportslige plan. Føler ikke noe hat overnfor Liverpool, slik jeg gjør for Chelski, Manure eller Scum. Derimot er det mye med scouserklubben jeg beundrer. Og derfor føler jeg litt med dem når det gjelder eiersituasjonen. For mer bedritene eiere ennLiverpool sine skal man lete lenge etter. Økonominsk ser de ikke ut til å hjelpe klubben, det siste jeg fikk med meg om stadionplanene var at anlegget vil bli kraftig redusert i forhold til de opprinnelige planene, og utsatt enda noen år. Midler til spillekjøp ser ikke ut til å komme, til tross for at de trenger nytt blod i 3-4 posisjoner, minst. Og etter hva jeg har hørt var pengene de brukte på Torres og Babel penger fra klubbkassa, og ikke noe eierne spyttet inn, uten at jeg har noen bekreftede kilder på det.

 

De nye eierne provoserer meg, selv som Arsenalfan. Synes det er ekkelt at slike amerikanere kan komme inn i en av engelsk fotballs tungvektere å gjøre så mye drit. Skjønner godt at Poolfansen er forbanna. Det siste jeg leste var at overskuddet til Liverpool skal brukes på baseballag og hockeylag i NordAmerika. Synes det tar kaka. Slike mennesker har ikke en dritt å gjøre i engelske fotball.

 

Det jeg håper på er at våre eiere ser hva som skjer med Liverpool, og skremmes til å ALDRI selge vår stolte klubb til en utenlandsk miliardær. Arsenal driver på en mer eller mindre perfekt måte, og jeg håper det vil forsette slik i mange mange år fremover.

Link to comment
Share on other sites

-Gerrard er en god spiller som kan spille seg inn i nesten alle lagene i hele verden.

Han er vel ikke bare en "god spiller" hvis han kan spille seg inn på omtrent alle lagene i verden...?

Dessuten kan han spille seg inn på ALLE lagene i verden.

Åja, noen av dere syntes sikkert at jeg høres ut som en Scouser akkurat nå...

Link to comment
Share on other sites

Som konkurrent og rival kan ein naturlegvis fryde seg over det som skjer med Liverpool. Men det er like fullt trist og urovekkjande sett i eit større perspektiv. På same måte som Leeds' lagnad er tragisk, sjølv om det vert feil å samanlikne dei to klubbane. Enn så lenge. Det må her nemnast at også Liverpool's dyre innkjøp sist sommar vart finansiert ved hjelp av lånte pengar, ikkje ulikt det som skjedde med Leeds.

 

Eigarane Hicks og Gillett slit visstnok tungt økonomisk på heimebane i USA, som resultat av nedgangstidene der. Dei har nok og funne ut at livet med Liverpool ikkje er heilt det same som å drive ein NHL klubb. Med ei gjeld på £350 mill. og ei nesten like dyr stadionutbyggjing slit dei med å få bankane med på ei refinansiering, og også ei overføring av all gjeld til Liverpool FC i staden for å stå personleg ansvarleg for gjelda. Dette siste har Malcolm Glazer i Man. Utd klart, men også han har feila i forsøket på å få til ei refinansiering av kortsiktige lån. Resultatet er at Man. Utd må dra på turne til Saudi-Arabia midt i sesongen for å spe på inntektene. Til samanlikning gjekk Arsenal's refinansiering gjennom ganske smertefrittt for ei tid tilbake.

 

Liverpool er havna i ei kattepine det skal godt gjerast å komme heilskinna ut av. Dei kan velje å utsetje stadion-byggjinga, med dei store inntektstapa det fører med seg. Eller dei kan velja å la det stå til, i fall dei får bankane med seg. Men det vert ei uhyggeleg stor gjeld å betene, og min spådom er at dei noværande eigarane ikkje har kapasitet til å ta dette lyftet og, at klubben nok ein gong kjem på andre hender.

 

Eg er sterkt i tvil om Benitez er rette mannen for Liverpool. Han har sanneleg fått nok midlar å kjøpe for, og draumen om ligagull verkar fjernare enn nokon gong. Dei kunne trengt ein Arsene Wenger. Han er hovudgrunnen, i tillegg til eit oppegåande styre, til at vår klubb er såpass stabil og veldriven som den er.

Kva me kan takke denne mannen for, både økonomisk og sportsleg, er faktisk vanskeleg å ta inn over seg.

I mi Arsenal-verd stiller han på line med Nelson Mandela og Mor Teresa.

 

Me skal ikkje rosemåle situasjonen, for vår gjeld er framleis svært stor, men på meg verkar det som Arsenal har eit betre økonomisk fundament (ikkje minst langt mindre gjeld) enn både Liverpool og Man. Utd. Og det meiner eg oppriktig, også etter å ha tatt av mine relativt tjukke Arsenal-briller.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Med så mange poeng bak toppen, så tror jeg de kommer til å få det tøft med å kvalifisere seg til CL. Leser på tv2 tekst og på Skysports at fansen vil kjøpe klubben. Dette syns jeg er en glimrende ide, og får de det til, så er det kanskje noe flere burde tenke på.

 

Fortsetter nedturen for pool, så tror jeg Rafa er neste manager ut.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vel, i første omgang hang gjestene godt med og var fullt på høyde med Liverpool selv om det var Scouserne som styrte. 1-1-scoringen til Foster preget Liverpool en stund. Men da det gjensto en halvtime og Gerrard kom inn begynte vertene å produsere sjanser. Kewell traff tverliggeren blant annet og Liverpool hadde sikkert 5 hundreprosentsjanser de siste 10 minuttene av kampen. Så Howard fortjente ikke akkurat overtidsscoringen sin, men who cares?

 

Skulle ikke forundre meg om overskriftene i morgen handler om en viss Rafael Benitez...

Link to comment
Share on other sites

Noken som fekk med seg episoda med linjedommaren som glei, gjekk på rompa og knakk linjeflagget?

 

Jepp, artig det! Men meget streng utvisning av Materazzi. To billige kort, dommeren bikker under presset fra et Anfield publikum på sitt beste. Vanvittig trøkk!

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...