Jump to content

Let`s all laugh at Robin Van Persie


rayman

Recommended Posts

  • Replies 2.8k
  • Created
  • Last Reply
  • 3 weeks later...

Rivalisering er greit, men vi trenger ikke falle ned på Robin van dritt/cunt eller lignende.

Han gikk for penga og det å vinne noe. Ser ut som han gjorde ett 100% riktig valg for seg selv. At han forlot oss til en rival er det triste,bittre og frustrerende oppi dette her.

Link to comment
Share on other sites

Joda, jeg skjønner veldig godt rivaliseringen mellom Arsenal og ManU. Men, er det virkelig sånn at vi ikke skjønner han ? 7 trofeløse år, Et styre som ikke er villig til å styrke, osvosvosv? Nå ble det dog styrket rett før Van Persie gikk.

 

Selvfølgelig er det trist, bittert, frusterende whatsoever. Men en cunt? Jeg forstår han iallefall veldig godt.

Link to comment
Share on other sites

Mannen var i klubben i 8 år, men var kun nogenlunde skadefri i 2 år. Er ikke rart man da blir temmelig hatfull.

 

Attpåtil uttalte han dette for en rimelig kort stund siden:

 

28i5m5t.jpg

 

At han fortjener pryl skal da faen meg bare mangle. Vår største sviker i moderne tid. Klubbkaptein og vår soleklart beste spiller går til den klubben som de siste 20 årene har vært vår største og argeste rival.

 

Hadde han gått til Juventus, Real Madrid o.l. ville jeg nok ikke ha hatet han, men det faktumet at han faktisk bare ville til Manchester United gjør han til en Judas av gedigne dimensjoner.

Link to comment
Share on other sites

Mannen var i klubben i 8 år, men var kun nogenlunde skadefri i 2 år. Er ikke rart man da blir temmelig hatfull.

 

At han fortjener pryl skal da faen meg bare mangle. Vår største sviker i moderne tid. Klubbkaptein og vår soleklart beste spiller går til den klubben som de siste 20 årene har vært vår største og argeste rival.

 

Hadde han gått til Juventus, Real Madrid o.l. ville jeg nok ikke ha hatet han, men det faktumet at han faktisk bare ville til Manchester United gjør han til en Judas av gedigne dimensjoner.

Enig, håper han får en pipekonsert så trommehinnene går til helvete når de kommer til Emirates.

Link to comment
Share on other sites

Dette er supporterprat. van P trenger som alle andre spillere topp motivasjon for å prestere på sitt beste. Hvis han selv merket at de manglende resultatene og manglende investeringene fra styret gikk utover hans prestasjoner eller motivasjon så er det eneste riktige å skifte klubb akkurat som vi andre skifter jobb. Dette handler om respekt for lagkamerater og seg selv. Spilllerne spiller ikke for supporterne, de spiller for seg selv og sin karriere. Er dette så vanskelig å forstå? Se hvordan tidligere lagkompiser ler og hygger seg sammen; de har alle forståelse for at man skifter klubb.

Jeg kunne greit ha flyttet til en annen by i Norgen for en ny jobb, men det er ikke sikkert at jeg hadde flyttet til Italia eller Spania. Det er en annen mentalitet og de har ikke de samme ressursene innenfor mitt fagfelt. Å blande våre følelser med spillernes valg er helt galt. Hyll dem for det de har gjort i klubben og prøv å forstå hvordan det er å prestere på toppnivå dag inn og dag ut. Det krevere enormt og er ikke troen eller motivasjonen der kan man like gjerne legge opp.

Link to comment
Share on other sites

Dette er supporterprat. van P trenger som alle andre spillere topp motivasjon for å prestere på sitt beste. Hvis han selv merket at de manglende resultatene og manglende investeringene fra styret gikk utover hans prestasjoner eller motivasjon så er det eneste riktige å skifte klubb akkurat som vi andre skifter jobb. Dette handler om respekt for lagkamerater og seg selv. Spilllerne spiller ikke for supporterne, de spiller for seg selv og sin karriere. Er dette så vanskelig å forstå? Se hvordan tidligere lagkompiser ler og hygger seg sammen; de har alle forståelse for at man skifter klubb.

Jeg kunne greit ha flyttet til en annen by i Norgen for en ny jobb, men det er ikke sikkert at jeg hadde flyttet til Italia eller Spania. Det er en annen mentalitet og de har ikke de samme ressursene innenfor mitt fagfelt. Å blande våre følelser med spillernes valg er helt galt. Hyll dem for det de har gjort i klubben og prøv å forstå hvordan det er å prestere på toppnivå dag inn og dag ut. Det krevere enormt og er ikke troen eller motivasjonen der kan man like gjerne legge opp.

Hva hvis sjefen du jobbet for hadde tatt deg inn fra gata, og aldri hadde gitt opp på deg selv om du skuffet gang etter gang. Kunne du fortsatt ha tenkt deg å dra til en av de største konkurrentene, kun for å tenke på deg selv?

Det er bra noen har forståelse for typer som persie, for jeg har det ihvertfall ikke.

Link to comment
Share on other sites

Hva hvis sjefen du jobbet for hadde tatt deg inn fra gata, og aldri hadde gitt opp på deg selv om du skuffet gang etter gang. Kunne du fortsatt ha tenkt deg å dra til en av de største konkurrentene, kun for å tenke på deg selv?

Det er bra noen har forståelse for typer som persie, for jeg har det ihvertfall ikke.

 

Du glemte å plusse på "Samtidig som at du går til din sjefs mest argeste konkurrent som de senere årene har utkonkurrert deg og tatt over markedet du en gang kontrollerte".

Link to comment
Share on other sites

 

Du glemte å plusse på "Samtidig som at du går til din sjefs mest argeste konkurrent som de senere årene har utkonkurrert deg og tatt over markedet du en gang kontrollerte".

I tillegg til at kona de ville bli i London med tanke på hennes egen karriere, og at sønnen din må skifte skole.

Link to comment
Share on other sites

Dette er supporterprat. van P trenger som alle andre spillere topp motivasjon for å prestere på sitt beste. Hvis han selv merket at de manglende resultatene og manglende investeringene fra styret gikk utover hans prestasjoner eller motivasjon så er det eneste riktige å skifte klubb akkurat som vi andre skifter jobb. Dette handler om respekt for lagkamerater og seg selv. Spilllerne spiller ikke for supporterne, de spiller for seg selv og sin karriere. Er dette så vanskelig å forstå? Se hvordan tidligere lagkompiser ler og hygger seg sammen; de har alle forståelse for at man skifter klubb.

Jeg kunne greit ha flyttet til en annen by i Norgen for en ny jobb, men det er ikke sikkert at jeg hadde flyttet til Italia eller Spania. Det er en annen mentalitet og de har ikke de samme ressursene innenfor mitt fagfelt. Å blande våre følelser med spillernes valg er helt galt. Hyll dem for det de har gjort i klubben og prøv å forstå hvordan det er å prestere på toppnivå dag inn og dag ut. Det krevere enormt og er ikke troen eller motivasjonen der kan man like gjerne legge opp.

 

Jeg tenker normalt sånn jeg også og pleier ikke å kritisere eller bry meg stort om de som forlater oss, men jeg meket fort at det plaget meg å se han i Manudrakta og lese at han scoret i kamp etter kamp. Når jeg så han scoret MOT oss på Old Trafford etter en presis passning fra Vermaelen, så var jeg ikke lenger i tvil om at jeg hater jævelen. Magen min tålte tydeligvis ikke det hjernen normalt aksepterer.

Link to comment
Share on other sites

Hva hvis sjefen du jobbet for hadde tatt deg inn fra gata, og aldri hadde gitt opp på deg selv om du skuffet gang etter gang. Kunne du fortsatt ha tenkt deg å dra til en av de største konkurrentene, kun for å tenke på deg selv?

Det er bra noen har forståelse for typer som persie, for jeg har det ihvertfall ikke.

 

Tja. Han kostet faktisk £2,75 mill. da vi kjøpte ham. Det er ikke akkurat "å bli tatt inn fra gata", spør du meg. Vi solgte ham dessuten for nesten det tidobbelte. Målt i kroner og øre var VP en gullkantet investering.

 

I mellomtiden rakk han også å få med seg 194 kamper for oss. Han ga oss mange av sine beste fotball-år, og han ligger på åttendeplass over tidenes Arsenal-målscorere. I min verden kvalifiserer ikke det til å ha "skuffet gang etter gang". Tvert imot. Han var en gullkantet sportslig investering, også.

 

Og så var det VPs begrunnelse for å reise fra klubben, da. En forklaring hvis innhold ligner mistenkelig på det svært mange gooners lirer av seg på allverdens diskusjonsfora: Nemlig at gresset er grønnere andre steder. Klubben har ikke den rette kursen. Muligheten for å vinne pokaler er langt større andre steder... Den eneste forskjellen er at VP handlet efter å ha konkludert. Jeg synes de er hyklerske, de som roper "Wenger out" og samtidig kaller VP for en sviker fordi han var enig i nettopp det!

Link to comment
Share on other sites

Det var selvfølgelig satt veldig på spissen, men ikke mange(om noen) andre storklubber hadde gitt persie så mange sjanser etter at han var for det meste skadet i sine 6,5 første år i klubben(derav "skuffet gang etter gang"). Man må heller ikke glemme at han kom til klubben som en bråkmaker, som veldig få hadde trua på. Vi fikk uttelling først etter 6 sesonger, frem til da var han vel en større utgift enn inntekt. En og en halv skadefri sesong senere drar han til en av våre argeste fiender.

 

Litt morsomt å lese dette intervjuet med persie familien i etterkant.

At Bouchra, som virker som en sjeldent oppegående WAG, ikke forlot persie da han valsa over den unge stripperen i Nederland er uforståelig...

Link to comment
Share on other sites

 

Hva hvis sjefen du jobbet for hadde tatt deg inn fra gata, og aldri hadde gitt opp på deg selv om du skuffet gang etter gang. Kunne du fortsatt ha tenkt deg å dra til en av de største konkurrentene, kun for å tenke på deg selv?

Det er bra noen har forståelse for typer som persie, for jeg har det ihvertfall ikke.

Var vP på gata eller var han et av de største talentene i Europa med Europacupfinale bak seg i en alder av 18? Hvem har han skuffet gang på gang? Skjønner ikke sammenligningen din Hermes.

Spillerne har ikke samme oppfatning av dette med "hatklubb", argeste rival etc. Dette er arbeidsmarked på lik linje med hva du og jeg opplever. Spillerne er stort sett gode venner enten de spiller i United eller City, slik er det enten man liker det eller ikke. Samtidig har de ekstreme vinnerinstinkt og behov for å teste hvor langt de kan nå. Det er derfor de er kommet så langt som de har.

 

Hva vP og kona har snakket om vet jeg ikke...

Link to comment
Share on other sites

Hvem har han skuffet gang på gang? Skjønner ikke sammenligningen din Hermes.

Skadene hans skuffet vel de fleste som har et hjerte for Arsenal gang på gang. Selvfølgelig ikke persie sin feil dette, men Wenger valgte å holde på ham til tross for skadene (akkurat som med Diaby). Det er dette jeg mener ikke mange andre trenere hadde gjort. Og det er nettopp derfor jeg føler Persie skylder klubben sin lojalitet. Forstått? :)

Link to comment
Share on other sites

[/size]

Skadene hans skuffet vel de fleste som har et hjerte for Arsenal gang på gang. Selvfølgelig ikke persie sin feil dette, men Wenger valgte å holde på ham til tross for skadene (akkurat som med Diaby). Det er dette jeg mener ikke mange andre trenere hadde gjort. Og det er nettopp derfor jeg føler Persie skylder klubben sin lojalitet. Forstått? :)

Tror ikke Wenger følte seg skuffet av vP da sistnevnte ble sparket ned gang på gang. Hadde skadene vært selvforskyldte grunnet manglende trening eller manglende restitusjon så hadde jeg forstått det. vP var vel rimelig uheldig med tanke på sine skader?

 

Hvis vi ser videre på dette med lojalitet: Er det lojalt av vP å fortsette i klubben hvis han føler at han fått ut sitt beste og ikke klarer å motivere seg til nok en sesong han ikke har tro på? Eller er det da lojalt å gi beskjed om at dette kan han ikke være med på siden det er blitt som det er blitt? Jeg syns fortsatt at vP sitt statement var helt på sin plass i forhold til klubbens og styrets uttalelser år etter år. Det har ikke vært eller er ikke samsvar mellom uttalte målsettinger og investeringene som blir gjort for å oppnå dette. vP uttrykte det vi alle har følt i lang tid, likevel blir han stemplet som en sviker.

Jeg skjønner ham langt bedre enn jeg skjønner fansen.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke Wenger følte seg skuffet av vP da sistnevnte ble sparket ned gang på gang. Hadde skadene vært selvforskyldte grunnet manglende trening eller manglende restitusjon så hadde jeg forstått det. vP var vel rimelig uheldig med tanke på sine skader?

 

Hvis vi ser videre på dette med lojalitet: Er det lojalt av vP å fortsette i klubben hvis han føler at han fått ut sitt beste og ikke klarer å motivere seg til nok en sesong han ikke har tro på? Eller er det da lojalt å gi beskjed om at dette kan han ikke være med på siden det er blitt som det er blitt? Jeg syns fortsatt at vP sitt statement var helt på sin plass i forhold til klubbens og styrets uttalelser år etter år. Det har ikke vært eller er ikke samsvar mellom uttalte målsettinger og investeringene som blir gjort for å oppnå dette. vP uttrykte det vi alle har følt i lang tid, likevel blir han stemplet som en sviker.

Jeg skjønner ham langt bedre enn jeg skjønner fansen.

jeg uttalte meg nok feil da jeg skrev at Persie skuffet Wenger, selvfølgelig var ikke skadene selvforsynt Men det jeg mener er at Wenger valgte å gi han ny kontrakt til tross for hans skademareritt, Wenger valgte å ikke kjøpe noen erstatter men satset på at han en dag skulle bli kvitt skadene.

 

Han kan vel delvis forsvares for at han klagde på manglende ambisjoner, men når man er kaptein på et fotballag synes jeg ikke han bør legge det ut på sin hjemmeside, men heller holde det internt. Men da det viste seg at vi faktisk viste ambisjoner ved å hentet inn tre gode spillere, hva skjedde da? Han forlot oss likevel.

 

Når man i tillegg leser teksten på bildet som Stefan B litt lengre opp her la ut, skjønner man hvilken løgner man har med å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner ham langt bedre enn jeg skjønner fansen.

 

Alt koker ned til at han forlot Arsenal til fordel for United. Hadde han valgt en klubb i utlandet, hadde situasjonen vært annerledes. Supporterne er møkk lei av at spillere som i det ene øyeblikket erklærer sin kjærlighet for klubben snur på flisa og forsvinner. RvP hadde jo selv uttalt at det var uaktuelt for han å spille for en annen engelsk klubb enn Arsenal.

 

Og nei, United var absolutt ikke eneste alternativ for van Persie.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...