Jump to content

Let`s all laugh at Robin Van Persie


rayman

Recommended Posts

Jeg klarer bare ikke å være hårsår over en avgjørelse jeg selv godt kunne tatt. Van Persie var i klubben i 8 sesonger, store deler skadet selvfølgelig, men likevel et vitne til at laget rundt han stadig ble svekket. Jeg har sett såpass mange overganger opp gjennom tiden der "klubbspillere" man kunne forvente spilte i en og samme klubb karrieren ut drar til rivaler for ulike grunner. Når van Persie får et tilbud om høyere lønn og en god sjanse til pokaler i en større klubb enn hva Arsenal er er valget enkelt. Må derfor bare gratulere han, så får vi "reise kjærringa" og begynne opphentingen med 3 poeng på søndag. Kvalitetsmessig er ikke gapet mellom klubbene så stort som poengsummen skulle tilsi - det største problemet sitter mellom øyra.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.8k
  • Created
  • Last Reply

Van Persie har fått sin ultimate bekreftelse på at han gjorde det riktige. Vi klarte ikke skape et godt nok lag for PLs beste spiller. Så enkelt er det.

 

Han gjorde det rette for sin egen del, men gav en lang faen og en lang finger til supporterne og klubben som gjorde han til den han er idag,

ved å dra til United. Nært sagt alle andre klubber hadde vært "greit". Historikken og alt som ligger i bunn mellom de to klubbene gjør valget alt

annet enn riktig. Kaptein attpåtil...

 

Nei.. jeg kommer aldri til å stoppe å hate den utakknemmelige ...... !

Link to comment
Share on other sites

I mine øyne beviser ikke dette en dritt. Hadde han blitt i Arsenal, har jeg god tro på at vi kunne vært med å kjempet om ligagullet i år, og vært med å stanset trofetørken. Jeg er drittlei av å høre at årsaken til at han dro var at klubben viste manglende amibsjoner. Vi hentet inn Podolski som har bøttet inn mål for Tyskland. Vi hentet inn Cazorla som var ranket som den fjerde beste spilleren i La Liga. Vi hentet inn toppscoreren fra Ligue 1. I mine øyne viser dette ambisjoner. Dette handlet utelukkende om penger

Link to comment
Share on other sites

Lov med forskjellige meninger, jeg tror han fikk nok av at fundamentet vårt ble solgt bit for bit. Han begynte å dra på åra og ville vinne noe, vips United og seriemestere med god margin. Ren utklassing. Vi fikk 250mill? Hva koster det oss å være uten CL neste år?

Link to comment
Share on other sites

Jeg klarer bare ikke å være hårsår over en avgjørelse jeg selv godt kunne tatt. Van Persie var i klubben i 8 sesonger, store deler skadet selvfølgelig, men likevel et vitne til at laget rundt han stadig ble svekket. Jeg har sett såpass mange overganger opp gjennom tiden der "klubbspillere" man kunne forvente spilte i en og samme klubb karrieren ut drar til rivaler for ulike grunner. Når van Persie får et tilbud om høyere lønn og en god sjanse til pokaler i en større klubb enn hva Arsenal er er valget enkelt. Må derfor bare gratulere han, så får vi "reise kjærringa" og begynne opphentingen med 3 poeng på søndag. Kvalitetsmessig er ikke gapet mellom klubbene så stort som poengsummen skulle tilsi - det største problemet sitter mellom øyra.

 

problemet er ikke at van Persie ga opp Arsenal og forlot det synkende skip, problemet er at han gikk til ManU. Han kunne gått til en hvilken som helst klubb bortsett fra ManU og Tottenham (DET var jo aldri aktuelt uansett, men likevel). Når han selv velger å dra dit, og ledelsen selger han nettopp dit, vitner det om at de ikke skjønner en dritt om hva dette (dvs fotball) EGENTLIG handler om. Ferguson ville aldri ha tillatt at en spiller av van Persie kaliber gikk motsatt vei, eller til Liverpool. Da ville han satt hardt mot hardt, og gjort alt han kunne for å selge ham til en utenlandsk klubb, for en mindre sujm om det så skulle være.

 

Og som en skrev på twitter for en tid tilbake, og som vel er nevnt annet sted på forumet; van Persie kommer til å gå inn i PL-historien som en god spiller som endelig vant et ligagull. Men han vil aldri kunne bli noen legende. Han er det i hvert fall ikke hos oss, og kommer neppe til å bli det i ManU. Han vil ikke bli husket på samme måte som Bergkamp og Cantona, spillere han kanskje ikke er så langt unna rent spillemessig, men som han ikke når anklene en gang som menneske og som spillerpersonlighet.

Link to comment
Share on other sites

Denne debatten dukker opp omtrent hver gang VP scorer. Jeg har egentlig sagt det jeg mener nok ganger. Hver sin lyst. Selv har jeg simpelthen ikke energi til å bære på et slikt hat. Og er glad for det.

 

Det handler ikke om hat, det handler om respekt. Hvorfor skal jeg respektere van Persie eller noen aktør i denne saken, når de har vist MEG en så GRUNNLEGGENDE mangel på respekt? Og ja, som supporter, som har støttet van Persie i tykt og tynt i alle årene han var skadet er det all grunn til å ta dette personlig. Jeg hater ingen, heller ikke van Persie, men når man blir utsatt for en slik mangel på respekt, og de involverte knapt ser ut til å FORSTÅ hvor respektløst dette er, ja da må det være lov å påpeke hvor ynkelig dette er, og hvor fundamental manglende dømmekraft dette vitner om, både fra Arsenal-ledelsen og van Persie.

Link to comment
Share on other sites

Men han vil aldri kunne bli noen legende. Han er det i hvert fall ikke hos oss, og kommer neppe til å bli det i ManU.

 

Så kan man stille spørsmålet: Er det verdt det? Er det verdt å vinne et ligagull og på den måten brenne alle broer til klubben han visstnok skal ha vært supporter av fra barnsben? For det er jo nettopp det han har gjort. Han vil aldri mer kunne vise sitt ansikt på Emirates etter endt karriere. Skulle han dukke opp for å se kamp, vil han bli hetset på det groveste i samfulle 90 minutter, i motsetning til f. eks Henry som hylles hver gang han setter sine ben på tribunene. Så da spør jeg igjen: Er et ligagull mer verdt enn legendestatus.

 

Du nevnte i ditt neste innlegg at det han gjorde er mangel på respekt. Det er ikke bare mangel på respekt, han har dolket alle som er involvert i Arsenal i ryggen, og da aller mest Wenger. Han har stukket dolken så langt inn i ryggen som han maktet, og vridd om flere ganger. Som fotballspillere har man et ansvar som forbilde. Man har et ansvar overfor den yngre generasjonen. Det er av nåtidens fotballspillere våre barn skal lære om moral og etikk innenfor fotballen. Hvilket budskap sender dagens fotballspillere til barna som vokser opp i dag? At penger og suksess er det viktigste?

Link to comment
Share on other sites

Så kan man stille spørsmålet: Er det verdt det? Er det verdt å vinne et ligagull og på den måten brenne alle broer til klubben han visstnok skal ha vært supporter av fra barnsben? (..)

 

viktige spørsmål. Det er stort å vinne ting her i livet, men det er slett ikke llikegyldig HVORDAN man vinner. Og nettopp det at v Persie var Arsenal supporter som barn er det sterkeste provet på hans ynkelige personlighet. Hvis jeg hadde hatt talent på dette nivået ville det likevel vært en del klubber jeg aldri kunne spilt for uansett hvor mye penger jeg ble tilbudt. Tottenham og ManU står øverst på en slik liste. I siste instans handler dette i mine øyne om kun EN ting; integritet.

Link to comment
Share on other sites

Wenger uttalte jo tidligere i sesongen at han visste han kom til å bli stor for United (trenger kanskje ikke være rakettforsker for å forutse det). Slike uttalelser er så skadeligt og blir som å helle bensin på bålet. Hvordan Wenger og styret driver denne klubben er meget spessielt. Nå er skaden skjedd, vi er ennå lengere bak en av våre sterkeste konkurenter, og vi står i fare for å havne i ett vakum ala Liverpool. Når/Hvis vi ikke lenger har CL spill å slå i bordet med blir det bare ennå vanskeligere å tiltrekke seg de nest beste (de beste kjøper vi jo ikke uansett).

Link to comment
Share on other sites

I mine øyne beviser ikke dette en dritt. Hadde han blitt i Arsenal, har jeg god tro på at vi kunne vært med å kjempet om ligagullet i år, og vært med å stanset trofetørken. Jeg er drittlei av å høre at årsaken til at han dro var at klubben viste manglende amibsjoner. Vi hentet inn Podolski som har bøttet inn mål for Tyskland. Vi hentet inn Cazorla som var ranket som den fjerde beste spilleren i La Liga. Vi hentet inn toppscoreren fra Ligue 1. I mine øyne viser dette ambisjoner. Dette handlet utelukkende om penger

Tja.. Det hadde i mine øyne vist ambisjoner om vi hadde hentet disse som en konsekvens av at vi havnet 20 poeng bak Manchester klubbene forrige sesong. De nevnte spillerne inn, og vP og Song ut er for meg mer en erkjennelse for at vi er fornøyd med tingenes tilstand. Hadde vi virkelig hentet vP, om vi hadde Rooney, Wellback og Hernandez fra før av? Tviler.....

Link to comment
Share on other sites

 

Det handler ikke om hat, det handler om respekt. Hvorfor skal jeg respektere van Persie eller noen aktør i denne saken, når de har vist MEG en så GRUNNLEGGENDE mangel på respekt? Og ja, som supporter, som har støttet van Persie i tykt og tynt i alle årene han var skadet er det all grunn til å ta dette personlig. Jeg hater ingen, heller ikke van Persie, men når man blir utsatt for en slik mangel på respekt, og de involverte knapt ser ut til å FORSTÅ hvor respektløst dette er, ja da må det være lov å påpeke hvor ynkelig dette er, og hvor fundamental manglende dømmekraft dette vitner om, både fra Arsenal-ledelsen og van Persie.

 

Du nevnte i ditt neste innlegg at det han gjorde er mangel på respekt. Det er ikke bare mangel på respekt, han har dolket alle som er involvert i Arsenal i ryggen, og da aller mest Wenger. Han har stukket dolken så langt inn i ryggen som han maktet, og vridd om flere ganger. Som fotballspillere har man et ansvar som forbilde. Man har et ansvar overfor den yngre generasjonen. Det er av nåtidens fotballspillere våre barn skal lære om moral og etikk innenfor fotballen. Hvilket budskap sender dagens fotballspillere til barna som vokser opp i dag? At penger og suksess er det viktigste?

 

Guri malla! Dette kan jeg kort og godt ikke argumentere mot. Jeg kjenner overhodet ikke igjen virkelighetsbeskrivelsen. Og begrepene lojalitet, respekt, dømmekraft, moral mv. har vi en helt forskjellig forståelse av! Jeg ønsker god bedring, for her er det åpenbart sår som ikke er leget.

 

Er et ligagull mer verdt enn legendestatus.

 

Dét er et interessant spørsmål! For de fleste fotballspillere synes svaret å være ja. Det velger jeg å forholde meg til, selv om jeg skulle ønske det var annerledes.

Link to comment
Share on other sites

Det har forsvunnet spillere i søkk og kav siden 2005, men det er bare 3 unike blandt dem som skulle vært beholdt i klubben nesten uansett kost.

  • Ashley Cole, han har kanskje vært verdens beste venstreback de siste 10 årene. Det hadde kostet oss £5.000/uke å beholde han. Noe han var lovet av David Dein, men som styret i klubben nektet å godkjenne. Arsene Wenger spurte om de ville risikere å miste Ashley Cole for $5.000. Styret sa i form av sine handlinger ja.
  • Cesc Fabregas, sansynligvis verdens beste offensive midtbanespiller i sin generasjon. Han stakk hjem fordi fordi han spilte for et lag som ikke en gang var konkurransedyktig i Ligacupen. 2008 var nok begynnelsen på slutten for Cesc i Arsenal. Etter at Thierry Henry ble solgt året før la Cesc David Villa på Arsene Wengers bord, men Arsene sa "I don't need that". I have enough strikers. Noe som var sant i kvantitet, men ikke i kvalitet. Cesc var svært så entusiastisk for å få Xabi Alonso som midtbanemakker, men Arsenal avsto fra å legge på bordet de siste 5%'ene av det som trengtes for å realisere handelen. I steden lot de Lassana Diarra, Mathieu Flamini og Gilberto Silva forlate klubben mer eller mindre samtidig og gav en ung uskolert Alexandre Song til Cesc. Cesc gjorde sitt beste i ytterligere to sesonger før en besluttning ble fattet, og han ble "overtalt" til å gjennomføre en tredje.
  • Så til slutt Robin van Persie. Glatt inne i topp 5 blandt verdens beste angrepsspillere. Han hadde kun en stor besluttning igjen å ta i sin karriere. Han konkluderte som Cesc og tok konsekvensen av det. Mer er det ikke med denne saken. En kan banne, gråte, og besverge, men bottom line er at Robin van Persie var på full vei mot de 30. Han hadde til da fått med seg 63 minutter av en UEFA-Cupfinale som 19-åring i Feyenoord og 4 minutter av en FA.Cupfinale for Arsenal som 22-åring. Han spillte for en klubb som til tross for at han var den ubestridt beste spilleren i ligaen var ikke mindre enn 20 poeng fra den store pokalen. Han ønsket garantier om en formidabel satsning, fikk det ikke - og det var det.

Så en kan prate i vei om egoister og pengegriskhet så mye en vil. Jeg kjøper det ikke. De eneste som har satt penger som nummer en på prioriteringslisten er klubben Arsenal.

 

 

Så, nå sitter vi her med fotballverdens feteste kontantbeholdning og tar imot Robin van Persie med "Guard of Honor". Vel bekomme. Enjoy your meal. Det er dette flere og flere Arsenalfans har innsett fra 2007/08 sesongen og frem til i dag.

 

PS. Så hadde det vært mulig å hentet tilbake Thierry Henry fra Barcelona i 2010. But we didn't need that either. Vi hadde jo ventet med lengsel på å få Marouane Chamakh.

 

 

 

PS, igjen. Hvilken spiller på vei til Manchester United kan forresten dette være .......... ??

 

He explained the first offer came too early in his career and when United came in for him on a second occasion in 1996 he was persuaded to stay at Highbury.

"We hadn't won a trophy for 18 months at that point and I was kind of questioning their ambition. Luckily enough David Dein and Daniel Fiszman came into the club then and injected some cash into the club. "They said they wanted to win things. Dennis Bergkamp came over, David Platt joined the club and they said this was a club with ambition.

Link to comment
Share on other sites

Så en kan prate i vei om egoister og pengegriskhet så mye en vil. Jeg kjøper det ikke. De eneste som har satt penger som nummer en på prioriteringslisten er klubben Arsenal.

 

og Arsenal har ikke satt penger øverst på prioriteringslisten en gang, når det kommer til stykket. Når man "sparker" ut en spiller av Coles kaliber for £5000 i uka viser det at de økonomiske prioriteringene er av kortsiktig art. Og dette understrekes av at klubben har cashet inn ved å selge kvalitet og hente inn middelmådighet. For på den måten har man jo tappet klubben for "kapital", og dermed også gjort klubben økonomisk sårbar på lengre sikt. Glisne tribuner på Emirates er bare det første symptomet på at startegien klubben har fulgt er håpløs også økonomisk sett. Dette er og blir en spare-seg-til-fant strategi. At man ikke er der enda er ikke noe motbevis. Men hvis man ikke snart gjør noen alvorlige grep for å snu denne trenden vil man havne der, blant de andre middelmådighetene (altså "sovende" klubber med et visst potensiale) som Tottenham, Aston Villa mfl.

 

Og jeg tror ikke at penger er årsaken til at van Persie dro. Det var kanskje det i Coles tilfelle, skjønt kanskje det handler mest om psykologi, at han ikke fikk noe han ble lovet? Det vitner jo om en ganske ynkelig personalbehandling fra Arsenal sin side. Men for å gjenta meg selv. Problemet er ikke at van Persie dro. Det var forståelig, og det må klubbledelsen ta hovedansvaret for. Problemet er at van Persie gikk til ManU. Han kunne gått til en hvilken som helst toppklubb ute i Europa. Det hadde vært surt, men akseptabelt. Men uansett hvor forståelig det var at han dro, og uansett hvor mye klubbledelsens ansvar dette var, jeg står fast ved at det var fullstendig respektløst av van Persie å gå til ManU.

 

Og for å sette det i perspektiv; jeg likte ikke at Sol Campbell gikk til Arsenal. Det har ingenting med Campbell og hans kvaliteter som spiller å gjøre. Men med sin bakgrunn burde han aldri gått til Arsenal. For uansett hvor lite jeg liker Tottenham, Campbell behandlet Tottenham og deres supportere svært respektløst. Og nå forstår jeg enda bedre HVOR respektløst et var. Gitt utgangspunktet er det noen klubber man aldri bør gå til.

Link to comment
Share on other sites

PS, igjen. Hvilken spiller på vei til Manchester United kan forresten dette være .......... ??

 

He explained the first offer came too early in his career and when United came in for him on a second occasion in 1996 he was persuaded to stay at Highbury.

"We hadn't won a trophy for 18 months at that point and I was kind of questioning their ambition. Luckily enough David Dein and Daniel Fiszman came into the club then and injected some cash into the club. "They said they wanted to win things. Dennis Bergkamp came over, David Platt joined the club and they said this was a club with ambition.

 

Bare bumper den siste PS'en min på denne siden.

Link to comment
Share on other sites

He explained the first offer came too early in his career and when United came in for him on a second occasion in 1996 he was persuaded to stay at Highbury.

"We hadn't won a trophy for 18 months at that point and I was kind of questioning their ambition. Luckily enough David Dein and Daniel Fiszman came into the club then and injected some cash into the club. "They said they wanted to win things. Dennis Bergkamp came over, David Platt joined the club and they said this was a club with ambition.

 

men nettopp det at Arsenals beste spillere med jevne mellomrom forsvinner til ManU, og deres største legender har vært på nippet til å gjøre det samme, burde få ledelsen til å tenke i nye baner. Dette skal ikke skje. Dette gir helt feil signaler, og handler også om selvrespekt. Og det var ikke bare Adams som var på nippet til å havne der, Brady i 1980 kunne jo også ha havnet på OT. Hvis Arsenal noen gang skal få full troverdighet som ambisiøs storklubb må det være et helt ufravikelig krav at stjernene ALDRI selges til de største rivalene. Hvis de skal selges skal det være til en klubb på kontinentet. Og klubben burde få det inn som en klausul i kontrakten, som KLUBBEN kan velge å fravike hvis det er snakk om en mindre merittert spiller.

Link to comment
Share on other sites

Glisne tribuner på Emirates er bare det første symptomet på at startegien klubben har fulgt er håpløs også økonomisk sett. Dette er og blir en spare-seg-til-fant strategi. At man ikke er der enda er ikke noe motbevis. Men hvis man ikke snart gjør noen alvorlige grep for å snu denne trenden vil man havne der, blant de andre middelmådighetene (altså "sovende" klubber med et visst potensiale) som Tottenham, Aston Villa mfl.

 

Glisne tribuner og spare seg til fant påstanden er bare sprøyt. Hvis vi er "rammet" av glisne tribuner, så er sannelig Manchester United "rammet" av det samme. Sparer de seg til fant også?

 

Manchester United declare attendances far higher than police figures• Average disparity between club and police figures is 10,000

• Club count tickets sold rather than fans through turnstiles

 

http://www.guardian.co.uk/football/2013/apr/12/manchester-united-attendances-police-figures?INTCMP=SRCH

Link to comment
Share on other sites

Glisne tribuner og spare seg til fant påstanden er bare sprøyt. Hvis vi er "rammet" av glisne tribuner, så er sannelig Manchester United "rammet" av det samme. Sparer de seg til fant også?

 

Manchester United declare attendances far higher than police figures• Average disparity between club and police figures is 10,000

• Club count tickets sold rather than fans through turnstiles

 

mulig at årsakene til de glisne tribunene som vi har sett i vinter delvis henger sammen med en generell økonomisk nedgangstid, men dersom Arsenal hadde kjempet om trofeer er jeg rimelig sikker på at det hadde vært mer folk på Emirates. Men trenger ikke være rakettforsker for å innse at det er en sammenheng mellom sportslig suksess og oppmøte på tribunene...Og særlig i økonomiske nedgangstider er det viktig å gjøre sportslige grep slik at man blir minst mulig rammet. ManU klarer i hvertfall å demme opp noe gjennom sportslig suksess. Det Arsenal driver med nå minner mistenkelig om det klubben drev med på 1950 og 60-tallet, der man aldri konkurrerte om de beste spillerne og sakket akterut sportslig. Det kulminerte på siste halvdel av 1960-tallet med under 5000 tilskuere på Highbury i en ligakamp.

Link to comment
Share on other sites

Fotballspillere vil i likhet med alle andre levende vesner til enhver tid søke til det de oppfatter som den grønnest mulige engen. Slik har det vært i evigheter, slik vil det alltid være og dette gjelder ikke kun Arsenal. Det som er det store spørsmålet er om klubben har brukt det de hadde av gjødsel for å få sin egen eng så grønn som mulig. Jeg er usikker, så vidt jeg kan se har vi 350.000 tonn fullgjødsel stående i en bod.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal have got to sell us one of their players!

 

 

Når andre lags supportere skriver slike artikler om klubben vår og spillerene våre så skjønner man at klubben ikke lenger er den stormakten den en gang var.

 

PS: Fuck off Chelsea. Fuck off City. Fuck off United. Fuck off Barcelona og sist, men ikke minst: Fuck off van Persie.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal have got to sell us one of their players!

 

 

Når andre lags supportere skriver slike artikler om klubben vår og spillerene våre så skjønner man at klubben ikke lenger er den stormakten den en gang var.

 

PS: Fuck off Chelsea. Fuck off City. Fuck off United. Fuck off Barcelona og sist, men ikke minst: Fuck off van Persie.

 

Er det et annet lags supporter som har skrevet dette?

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...