Jump to content

Let`s all laugh at Robin Van Persie


rayman

Recommended Posts

  • Replies 2.8k
  • Created
  • Last Reply

Der er jeg helt uenig med deg Zaldor. Hvis ikke de viktigste arbeidstakere skal kunne ha mulighet til å påvirke sin arbeidsplass så har man tapt. Det må være enighet i hele linjen for å prestere godt. Er det uenighet og ikke mulighet for å påvirke sine sjefer så er det ingen sjanse i verden for at gruppen presterer. Når samtlige kapteiner har forsvunnet de siste årene så tyder det på at det er stor uenighet mellom de ledende spillerne i gruppen og ledelsen. Det er faktisk vanlig at kaptein og de tyngste i gruppen blir tatt med i beslutningen om å hente nye spillere. Det handler om harmoni og trygghet i gruppen. Man kan være så god man bare vil, men føler man seg ikke verdsatt eller trygg så faller kvaliteten med en gang.

 

Du har i det minste delvis rett. Det er klart at RvP burde ha et ord med i laget ved å komme med sine synspunkter, for han besitter jo en kompetanse som er verdifull for styre og ledelse på flere områder. Det har derimot gått for langt når han som spiller gjør det det tyder på at han har gjort: Stilt krav om alt mulig og streiket. Det er stor forskjell på en ledelse som hører hva han sier og vurderer det seriøst, men et styre som bukker under for kravene fra de spillerne som til enhver tid er best er ikke et godt styre. Vi har heldigvis et styre som tenker på langsiktighet og stabilitet og som setter ned foten når det trengs. Det er jeg glad for.

Link to comment
Share on other sites

 

Du har i det minste delvis rett. Det er klart at RvP burde ha et ord med i laget ved å komme med sine synspunkter, for han besitter jo en kompetanse som er verdifull for styre og ledelse på flere områder. Det har derimot gått for langt når han som spiller gjør det det tyder på at han har gjort: Stilt krav om alt mulig og streiket. Det er stor forskjell på en ledelse som hører hva han sier og vurderer det seriøst, men et styre som bukker under for kravene fra de spillerne som til enhver tid er best er ikke et godt styre. Vi har heldigvis et styre som tenker på langsiktighet og stabilitet og som setter ned foten når det trengs. Det er jeg glad for.

Det er jeg helt enig i. Å boikotte eller streike for å få viljen sin har jeg ingen sans for. Da må man ytre et ønske og deretter gjøre jobben på en seriøs måte til konflikten er løst.

Jeg ser likevel et stort problem med at våre kapteiner forsvinner en etter en. Det tyder på stor uenighet mellom ledende spillere og ledelsen på toppen. På sikt er det kun en taper i et slikt spill og det er ikke de gutta som nå er i City, United og Barcelona

Link to comment
Share on other sites

Kjente jeg ble skikkelig provosert når jeg hørte intervjuet med van Persie etter kampen i går, hvor han står der og snakker om at han har enorm respekt for både supportere, spillere og manager i Arsenal, når han viste nettopp det motsatte når han presset gjennom en overgang til United.

 

Jeg ser heller ikke poenget med at han ikke skal feire målet sitt. Tror han virkelig at supporterne endrer sitt syn på han og det han har gjort ved å ikke feire målet? Han har allerede stukket kniven så langt inn i ryggen som det er mulig å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg ser heller ikke poenget med at han ikke skal feire målet sitt. Tror han virkelig at supporterne endrer sitt syn på han og det han har gjort ved å ikke feire målet? Han har allerede stukket kniven så langt inn i ryggen som det er mulig å gjøre.

Frustrerte meg også, bedre med en Adebayor-feiring da, han har brent alle broer og han har vist at han ikke bryr seg.

Link to comment
Share on other sites

De fleste forstår hvorfor Van Persie dro. Han mente nøyaktig det samme om Arsenals muligheter som brorparten av fansen. Den store forskjellen er at Van Persie satte makt bak sine krav. Han hates ikke for avgangen i seg selv, men fordi han endte opp i Manchester United.

 

Personlig mener jeg han skyldte klubben en ny kontrakt. Bare fordi han var helt enorm i halvannet år er ikke det som har skjedd tidligere uvesentlig. Det visker ikke ut at Arsenal har støttet han gjennom utallige lange skadeopphold år etter år, gitt han nye kontrakter og til slutt altså kapteinsbindet. Betyr ikke det noe? Apparently not

 

Så jeg hadde vært skuffet og ikke respektert avgjørelsen uansett hvor han dro. Men det er klart, hatet hadde ikke vært i nærheten av hva det er nå hvis han f.eks hadde endt opp i Milan. Forøvrig mener jeg fortsatt klubben ikke skulle solgt til United UANSETT hvordan tingenes tilstand var.

Link to comment
Share on other sites

Van Persie driver med en annen idrett enn arsenalspillerne gjør for tiden. Tryller med ball og beveger seg fantastisk smart. Fantastisk spiller og tapet av ham overstiger mange ganger de 24 mill pund United betalte for ham.

Liker ikke å se ham for United, men å se ham spille fotball er kunst.

Link to comment
Share on other sites

For hver dag som går så blir salget av van Persie til Manchester United mer og mer latterlig, men samtidig så forstår jeg også van Persie sin avgjørelse om å forlate Arsenal mer og mer for hver dag som går.

 

Neste mann ut er Walcott (som vi har ventet snart 7 år på) og deretter Sagna. Så i etterkant vil vi da trolig miste disse spillerene over et par sesonger: Cazorla, Wilshere, Ramsey, Coquelin/Ramsey (en av de vil trolig blomstre) og muligens Chamberlain.

Link to comment
Share on other sites

Kjente jeg ble skikkelig provosert når jeg hørte intervjuet med van Persie etter kampen i går, hvor han står der og snakker om at han har enorm respekt for både supportere, spillere og manager i Arsenal, når han viste nettopp det motsatte når han presset gjennom en overgang til United.

 

Jeg ser heller ikke poenget med at han ikke skal feire målet sitt. Tror han virkelig at supporterne endrer sitt syn på han og det han har gjort ved å ikke feire målet? Han har allerede stukket kniven så langt inn i ryggen som det er mulig å gjøre.

 

Hvorfor starter klubben kontraktsforhandlinger med nøkkelspillere når de kun har 1 år igjen av kontrakten, lærte de ingenting av tidligere tilfeller? Flamini og Nasri og nå Walcott......!!

Hvorvidt han presset gjennom en overgang til United vites ikke, kanskje han ikke hadde mye valg med tanke på overgangspenger?? Jeg mener vel egentlig at Arsenal selv har spilt seg ut over sidelinjen. De viser manglende ambisjoner i mine øyner, og sikkert i van Persie sine øyner også. Mannen begynner å nærme seg en alder der formen snart begynner å peke nedover. Og kanskje en siste sjanse til å vinne noe stort i karrieren sin.

Og jeg mener Arsenal har opptrådt klønete med tanke på kontraktsfornyelser. Alt kunne helt sikkert vært løst tidligere, med å betale de aller beste det de fortjener, og starte reforhandlinger av kontraktene på et mye tidligere tidspunkt, men når man sitter på gjerdet å venter, så går som regel toget forbi.....Skal man være med toget, så bør man stå på perrongen klar.

 

Jeg liker heller ikke se van Persie i helt feile klubbfarger, men som sagt så mener jeg Arsenal selv har spilt seg utover sidelinjen.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal forsøkte faktisk å få van Persie til å signere ny kontrakt da han hadde 2 år igjen. Men nederlenderen var skeptisk. Gjennom hele fjorårssesongen hørte vi derfor den offisielle historien: "Vi har ikke tid til kontraktsforhandlinger." Det reneste tullball, selvsagt, da man alltid har funnet tid til spillere som faktisk ønsker å forlenge.

 

Arsenal får for mye pepper for disse kontraktsforhandlingene. Lønnsstrukturen mellom de beste og nest beste kan helt sikkert diskuteres. Men tidspunktet for å starte forhandlinger er efter mitt syn helt riktig. Man kan ikke reforhandle med alle som har 3 og 4 år igjen av kontraktene sine. Da ender man opp med alltid å sitte ved forhandlingsbordet. 2 år er helt riktig - og gir mulighet for å cashe inn på dem som ikke ønsker å være med lenger. Det viktigste er å ta tak i hvorfor van Persie, Nasri med flere ikke ønsket å bli værende!

Link to comment
Share on other sites

Som oftest hører vi kun spillernes versjon og den diplomatiske offentlige situasjonen. Hva som egentlig foregår er det tett om. Ryktene sier Nasri nektet å diskutere ny kontrakt til det var ett år igjen og dermed satt med alle kortene, Van Persie skulle hele tiden diskutere etter fjorårssesongen var over. Eksemplene er mange. Husk at to år før kontrakten til RVP gikk ut hadde han enda ett av sine langvarige skadeavbrekk, ingen kunne i sin villeste fantasi tenke seg at han skulle få slike 18 måneder som han gjorde før han dro.

 

Jeg tror ikke det er så altfor mye i veien med Arsenals vilje til å fornye kontrakter, men som Safe Hands sier er det viktigere å fokusere på hvorfor spillerne ikke ønsker å forlenge sine kontrakter. Jeg tror løsningen er enkel: De kan få bedre sportslige og økonomiske vilkår andre steder.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Det er så jævla ræva av Nasri også. Stikker ut beinet og GJEMMER seg som en liten jente bak Dzeko og Barry som iallfall er menn og prøver å stoppe det. Hart hadde faen i meg plukka den om Nasri hadde hatt baller til å stå rolig. Faen assa.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...