Jump to content

Let`s all laugh at Robin Van Persie


rayman

Recommended Posts

 

Alt koker ned til at han forlot Arsenal til fordel for United. Hadde han valgt en klubb i utlandet, hadde situasjonen vært annerledes. Supporterne er møkk lei av at spillere som i det ene øyeblikket erklærer sin kjærlighet for klubben snur på flisa og forsvinner. RvP hadde jo selv uttalt at det var uaktuelt for han å spille for en annen engelsk klubb enn Arsenal.

 

Og nei, United var absolutt ikke eneste alternativ for van Persie.

 

Alt koker ned til at Wenger valgte å selge han til United. Styre og stell er vel så skyldige som RvP etter mitt syn.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.8k
  • Created
  • Last Reply

 

Alt koker ned til at Wenger valgte å selge han til United. Styre og stell er vel så skyldige som RvP etter mitt syn.

 

Spørsmålet er om han hadde noe valg i det hele tatt. Dersom rapportene om at van Persie presset gjennom en overgang til United er riktig, stod valget mellom å beholde han ut kontraktstiden, for så miste han gratis til United, eller å selge han til United for en god slump penger

Link to comment
Share on other sites

 

Spørsmålet er om han hadde noe valg i det hele tatt. Dersom rapportene om at van Persie presset gjennom en overgang til United er riktig, stod valget mellom å beholde han ut kontraktstiden, for så miste han gratis til United, eller å selge han til United for en god slump penger

Var nok det som til slutt ble valgets kval. Det jeg derimot skulle ønske, var at vi satt foten ned og nektet å selge til en annen engelsk klubb. Vi hadde nok ikke fått like mye penger for han, men jeg nekter å tro at en spiller av vPs kvaliteter ikke lot seg selge til andre klubber i Europa... Etterpåklokskapen vil også vise i mai om vi ikke hadde vært tjent med å beholde han ut kontraktstiden...

Link to comment
Share on other sites

Var nok det som til slutt ble valgets kval. Det jeg derimot skulle ønske, var at vi satt foten ned og nektet å selge til en annen engelsk klubb. Vi hadde nok ikke fått like mye penger for han, men jeg nekter å tro at en spiller av vPs kvaliteter ikke lot seg selge til andre klubber i Europa... Etterpåklokskapen vil også vise i mai om vi ikke hadde vært tjent med å beholde han ut kontraktstiden...

 

Godt poeng. Det er vel snakk om ca 400mill for CL spill? (hvis man kommer like langt som vi gjorde iår)

Link to comment
Share on other sites

 

Spørsmålet er om han hadde noe valg i det hele tatt. Dersom rapportene om at van Persie presset gjennom en overgang til United er riktig, stod valget mellom å beholde han ut kontraktstiden, for så miste han gratis til United, eller å selge han til United for en god slump penger

Selvfølgelig hadde de et valg. vP var under kontrakt og han hadde ikke kunnet gjøre noe som helst hvis styret ikke hadde solgt ham. Så kan man si at Juventus ikke ville gi like mye for ham eller at vP heller ville vente ut kontrakten, men det er slik markedet er. Har man en kontrakt så skal begge sider respektere denne. Vil ikke vP gå til noen andre så har han full rett til å nekte Vil ikke klubben selge ham til United så kan de nekte. Faktum er at styret valgte å selge ham til United. vP ville til United. Begge fikk det som de ville og slik er markedet faktisk lagt opp. Vi kan hyle og skrike så mye vi vil og lojalitet etc, men hvis begge parter er enige om å avslutte kontrakten så er vel styret like illojal som spiller ovenfor fansen? Hva vP har uttalt tidligere blir i mine øyne helt irrelevant. Han har nok følt det slik da han sa det, men innsett at det ikke vil skje. Spillerne er motivert av muligheten for suksess og de søker dit muligheten er størst. Slik er det i PL, La Liga, Serie A og slik er det i Tippeligaen. En toppspiller vil søke utfordringer og mulighet for personlig suksess der den finnes.

Link to comment
Share on other sites

Spillerne er motivert av muligheten for suksess og de søker dit muligheten er størst. Slik er det i PL, La Liga, Serie A og slik er det i Tippeligaen. En toppspiller vil søke utfordringer og mulighet for personlig suksess der den finnes.

 

Og det er helt greit det, men så lenge man forlater klubben som har vært med på gjøre deg til den spilleren du er, etter å ha tilbringt 7 sesonger på sykestua og halvannen sesong på fotballbanen til fordel for vår argeste rival de siste 20 årene, så får man også ta den støyten som kommer fra supporterne.

 

Dette handler ikke om grunnen til at han dro. Dette handler om hvordan han velger å betale tilbake til Arsenal etter det de har gjort for han. Arsenal kunne valgt å kvitte seg med van Persie når han slet som verst med skader, og erstattet han med en spiss uten skadeproblemer. Hadde vi gjort det, hadde ikke van Persie spilt for United i dag, mest sannsynlig ikke for noen annen toppklubb heller.

 

Hadde spillere som Fabregas, Nasri og RvP valgt å bli istedet for å forlate klubben, er det ikke utenkelig at de hadde opplevd å vinne noe med Arsenal forrige sesong, eller denne sesongen. Hadde man fått muligheten til å fortsette å bygge lag rundt bærebjelker som Fabregas og RvP, så kunne ting sett virkelig annerledes ut.

 

Og påstanden om at spillerne har forlatt klubben for muligheten til å vinne noe, kjøper jeg ikke i det hele tatt. De har veldig enkelt dratt for pengene sin skyld. De må gjerne prøve å påstå noe annet, men det faller for døve ører i mitt tilfelle

 

Jeg reagerer også på at du sammenligner dette med om vi "vanlige dødelige" skulle skifte jobb, og velge å jobbe for konkurrenten til arbeidsgiveren vi hadde fra før. Vel, hadde jeg hatt 60.000 personer som møtte opp hver eneste uke for å se på at jeg gjorde jobben min, og betalte for å se på at jeg gjorde jobben min, og jeg var en av de viktigste ansatte i bedriften, så hadde jeg godt skjønt det om disse valgte å hudflette meg om jeg valgte den lette løsningen med å tjene mer penger hos konkurrenten. Og ikke minst er det en enorm forskjell her, og det er pengesummene vi tjener kontra en fotballspiller.

Link to comment
Share on other sites

 

Og det er helt greit det, men så lenge man forlater klubben som har vært med på gjøre deg til den spilleren du er, etter å ha tilbringt 7 sesonger på sykestua og halvannen sesong på fotballbanen til fordel for vår argeste rival de siste 20 årene, så får man også ta den støyten som kommer fra supporterne.

 

Dette handler ikke om grunnen til at han dro. Dette handler om hvordan han velger å betale tilbake til Arsenal etter det de har gjort for han. Arsenal kunne valgt å kvitte seg med van Persie når han slet som verst med skader, og erstattet han med en spiss uten skadeproblemer. Hadde vi gjort det, hadde ikke van Persie spilt for United i dag, mest sannsynlig ikke for noen annen toppklubb heller.

 

Hadde spillere som Fabregas, Nasri og RvP valgt å bli istedet for å forlate klubben, er det ikke utenkelig at de hadde opplevd å vinne noe med Arsenal forrige sesong, eller denne sesongen. Hadde man fått muligheten til å fortsette å bygge lag rundt bærebjelker som Fabregas og RvP, så kunne ting sett virkelig annerledes ut.

 

Og påstanden om at spillerne har forlatt klubben for muligheten til å vinne noe, kjøper jeg ikke i det hele tatt. De har veldig enkelt dratt for pengene sin skyld. De må gjerne prøve å påstå noe annet, men det faller for døve ører i mitt tilfelle

 

Jeg reagerer også på at du sammenligner dette med om vi "vanlige dødelige" skulle skifte jobb, og velge å jobbe for konkurrenten til arbeidsgiveren vi hadde fra før. Vel, hadde jeg hatt 60.000 personer som møtte opp hver eneste uke for å se på at jeg gjorde jobben min, og betalte for å se på at jeg gjorde jobben min, og jeg var en av de viktigste ansatte i bedriften, så hadde jeg godt skjønt det om disse valgte å hudflette meg om jeg valgte den lette løsningen med å tjene mer penger hos konkurrenten. Og ikke minst er det en enorm forskjell her, og det er pengesummene vi tjener kontra en fotballspiller.

Aksjemeglere må sammenlignes med aksjemeglere, lærere med lærere og fotballspiller på toppnivå med fotballspillere på toppnivå. Man tjener forskjellige summer, men det er en "mal" for hva man tjener forskjellige steder. Det ville være helt unaturlig at vP som en av verdens beste spillere skulle tjene under halvparten av hva feks Rooney eller Aguero tjener for å trekke en enkel sammenligning. Om summen er så eller så stor er uvesentlig, det handler mye om hva som er "normalt".

Han ville trolig blitt Arsenals best betalte gjennom tidene og ville selvfølgelig klart seg til evig tid på det klubben tilbyr ham. Men, mitt poeng med å sammenligne med oss andre er at dette er jobb og det er flere faktorer som påvirker prestasjonene dine. Du sier selv at det sitter 60000 som vurderer hvert skritt og hver berøring spillerne gjør, tenk deg selv hvordan det vil være å ikke være 100% skjerpet eller motivert hver eneste dag. Du yter kanskje 90% og vet det selv fordi motivasjonen og inspirasjonen er litt borte. Hadde du syns at det var greit ovenfor din arbeidsgiver? Heve høyeste lønnen og likevel ikke klare å hente ut 100%. Er det mer eller mindre illojalt mot sjefen din?

Link to comment
Share on other sites

 

Vondt å se på, men sjekk ut ca 2.27, hvem han drømmer å spille for...

 

Bortsett fra det, håper dagens skade er en reprise av de seks første årene hos oss, en laaaaaang rekke av små knocks som holder han ute. Greier ikke, nesten, å ønske benbrudd og det som værre er på noen, selv ikke på sjefscunta, men mange småskader àla Diaby eller som sagt hans første år hos oss er ikke å forakte...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Æresvakt eller United-gull på Emirates, hva tror folket?

 

van Persie feiret ikke målet mot oss på Old Trafford, og sa det var i respekt for Arsenal. Regner jo med at han har samme respekten når han kommer til Emirates, vil det da si at han ikke feirer gullet om de skulle vinne det på vår hjemmebane? Det hadde i tilfellet vært det beste, en ikke jublende RvP for United gull...

Link to comment
Share on other sites

Hehe tragikomisk senario egentlig. Jeg tror nok han demper sine egne følelser, og jeg tror de vinner ikveld og vi står æresvakt til søndag.. Ganske surrealistisk egentlig, hva skal vi gjøre? Bue på han, når han da på en fortreffelig måte rettferdiggjør avgjørelsen sin. Han sa han dro for å vinne noe, var lei av en klubb som ikke ville ta det siste steget. Der står han som ligamester og vi kjemper med nebb og klør for en 4.plass hauger av poeng bak.

Link to comment
Share on other sites

Har se vunnet gullet før kampen mot oss tipper jeg Ferguson velger å sette lokk på det meste. Han kommer ikke til å stille med van Pesie, kanskje utelates han fra troppen.

Er de mestre og vi står æresvakt vinner vi kampen. Er de ikke mestre så vinner vi kampen allikevel, men det blir vesentlig tøffere.

Link to comment
Share on other sites

Tilfellet RvP oppsummerer det hele. Vi hadde både han og Fabregas, sant nok litt for sjelden samtidig, men fant ikke råd til å sette kronen på verket. Resultatet materialiserer seg på Emirates søndag. Gratulerer RvP, eat your heart out - Peter, Stan, Ivan or whoever. End of story.

Link to comment
Share on other sites

Vil, om mulig, være enda mer ydmykende om SAF valger å "spare oss" ved å utelate RvP.

Potensiell klasul: "Etter å ha skutt Manchester United F.C. til ligatittelen, forbys RvP å figurere i troppen som møter Arsenal på Emirates stadium søndag 28. april."

Bargain.

Link to comment
Share on other sites

Æresvakt er nærmest obligatorisk. Så det blir det.

 

Van Persie har fått sin ultimate bekreftelse på at han gjorde det riktige. Vi klarte ikke skape et godt nok lag for PLs beste spiller. Så enkelt er det. Jeg orker ikke være såra og vonbroten i all evighet. 2-0 målet hans var pur klasse! Måtte vi klare å holde på spilleren neste gang vi har PLs beste!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...