Jump to content

David Villa


Legend14

Recommended Posts

Det kan det vel ikke være tvil om at vi har mer enn nok av! Vis litt muskler og vis at vi mener alvor. HENT HAN NÅ!

Så lenge vi ikke selger Ade så bør vi ikke bruke mesteparten av pengene våre på en spiss. Forsterke forsvaret bør komme lengre opp. Samme hvor god nå denne David Villa skal være. Trur kanskje han blir litt for svak for PL.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 240
  • Created
  • Last Reply

Hvis vi bare skulle ha 130 mill å bruke på spillere, synes jeg det høres merkelig lite ut! Men sett at Adebayor går, da burde det ikke være noe stort problem? Hvem skal han utkonkurrere i Barcelona? Vil virkelig noen med ambisjoner til City? Han har til og med selv uttalt at han vil spille for oss. Er det en mulighet, så hent han! Kan ikke se helt hvorfor han IKKE skulle klare seg i PL?

Link to comment
Share on other sites

Det kan det vel ikke være tvil om at vi har mer enn nok av! Vis litt muskler og vis at vi mener alvor. HENT HAN NÅ!

Så lenge vi ikke selger Ade så bør vi ikke bruke mesteparten av pengene våre på en spiss. Forsterke forsvaret bør komme lengre opp. Samme hvor god nå denne David Villa skal være. Trur kanskje han blir litt for svak for PL.

 

Det trodde jeg om torres også, han er en av de desidert beste nå, så hvordan man tilpasser seg kan nok variere, men er sikker på at Villa kunne blitt en hit i PL. torrres har forøvrig også en mye bedre målrate i Pool enn i Madrid. 214 (82) og 51 (33) i følge wikipedia....

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Må bare si at det var vanvittig dumt vi ikke solgte Adebayor i fjord og hentet Villa før EM, da han var gira på å spille for oss. Nå har han en verdi på nesten 40 mill og bøtter inn mål i omtrent alle kamper han spiller. Uten tvil en av verdens 3 beste spisser! Men det er lett å være etterpå klok, Ade er også en bra spiss, når han først prøver!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

DAVID VILLA TIL ARSENAL?

David-Villa_2788432.jpg

 

Den 31 år gamle Barcelonaspilleren har vært linket til oss i ulik grad i januar. Barcelonadirektøren har tidligere avfeid ryktet, men det er nye rykter som har dukket opp den siste tiden.

 

Det er ingen tvil om at Villa er en spiller som uten tvil er av høy kvalitet. Han har over mange år prestert på aller høyeste nivå i Spania, i tillegg til å være selvskreven på det spanske landslaget. Nå han har vært skadefri har han holdt plassen foran spillere som Llorente og Torres.

 

Han puttet 108 mål på 166 kamper i Valencia som spiss og 28 mål på 62 kamper som en mer vingtype i Barcelona. På landslaget har han skåret solide 53 mål på 85 kamper. Imponerende!

 

Jeg begynner å tro på denne overgangen!

Kilder:

Link to comment
Share on other sites

Finnes forøvrig allerede en David Villa tråd her. :)

 

Syntes det er utrolig trist at Villa ikke ble hentet våren/sommeren 2008 da han fortsatt var relativt ung, men han er fortsatt en klassespiller og hvis vi kan få han for omtrent £10-12M så kan han være en meget god kortsiktig løsning. Draktsalgene alene vil jeg tippe vil dekke overgangssummen.

Link to comment
Share on other sites

Finnes forøvrig allerede en David Villa tråd her. :)

 

Syntes det er utrolig trist at Villa ikke ble hentet våren/sommeren 2008 da han fortsatt var relativt ung, men han er fortsatt en klassespiller og hvis vi kan få han for omtrent £10-12M så kan han være en meget god kortsiktig løsning. Draktsalgene alene vil jeg tippe vil dekke overgangssummen.

 

Man skal ikke leke moderator Stefan, det blir nok en utestengelse i 3 uker for denne forbrytelsen.... ;D

 

Nei, der ser du, er ingen garanti for at et moderator forstår seg på en søkemotor heller :ohno:

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror David Beckham er den eneste som kan dekke inn kostnadene gjennom salg av drakter.

 

"Alle" Chelski-supportere skulle ha "Torres" på ryggen i en uke eller to. Men var dette folk som i utgangspunktet ikke skulle kjøpe drakt? Jeg tviler! Det totale draktsalget tror jeg var relativt stabilt. Og det skal uansett selges jæ*** mye drakter for å dekke inn £10-12 mill. + lønn (ca. £100 000 i uka?)!

 

(Er det noen som sitter på tall som viser hvor mye Arsenal, eller annen storklubb, tjener på draktsalg i året for øvrig?)

 

Jeg stiller meg tvilende til ryktet. Det er voldsomt med penger for en aldrende mann. Utypisk Wenger. Hvis det faktisk er en Arsenal-delegasjon i Barcelona, tror jeg de heller er på jakt efter et eller annet ukjent talent.

Link to comment
Share on other sites

 

Man skal ikke leke moderator Stefan, det blir nok en utestengelse i 3 uker for denne forbrytelsen.... ;D

 

Nei, der ser du, er ingen garanti for at et moderator forstår seg på en søkemotor heller :ohno:

 

Beklager. Kunne ikke dy meg! :D

 

Og det skal uansett selges jæ*** mye drakter for å dekke inn £10-12 mill. + lønn (ca. £100 000 i uka?)!

 

(Er det noen som sitter på tall som viser hvor mye Arsenal, eller annen storklubb, tjener på draktsalg i året for øvrig?)

 

Derfor jeg sa overgangssum spesifikt mtp. at det er totalt urealistisk med overgangssum + lønn på draktsalg alene. Nå skal sant sies at Ronaldo til Real Madrid nærmest betalte seg selv i form av draktsalg når han gikk til de spanske gigantene.

 

Forøvrig så er det vel snakk om 200,000 drakter som skal til for å dekke overgangssummen hvis den ender opp på £10M og man tar utgangspunkt i at hver drakt koster 50 pund.

 

Angående det siste der:

 

http://www.goal.com/en-us/news/1956/europe/2012/10/09/3437265/manchester-united-and-real-madrid-lead-shirt-sale-charts

 

For noen år siden så lå vi på over 1 million årlig, men etter salg av Nasri, Cesc og van Persie så har draktsalget droppet en del. Ser på det som langt ifra umulig at et kjøp av Villa (eller et annet stort navn) ikke ville bidratt til en betydelig økning i den statistikken der :)

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke hvordan denne tabellen har sett ut før, men registrer at Chelsea er tre plasser foran. Skjønner jo den tegningen. Klubben henter de store navnene jevnt og trutt, samtidig som klubben vinner noe. Slikt liker barn (og voksne). Blir liksom ikke det samme når vi må kjøpe drakter med f.eks. Gervinho...

Link to comment
Share on other sites

Er hvertfall ikke Isco dessverre.

 

Adrian Lopez har jeg ikke lyst på. Kanskje det er denne Carlos Vela som spiller i Real Sociedad? ;D

 

Bryan Swanson@skysports_bryan

Arsenal have told us tonight they are not in talks with Barcelona to sign David Villa.

 

Ganske sært at både Arsenal og Barcelona går ut samme kveld og sier til journalister at det ikke er hold i ryktene rundt Villa. Hvorfor i kveld fra begge parter?

Link to comment
Share on other sites

Bryan Swanson@skysports_bryan

Arsenal have told us tonight they are not in talks with Barcelona to sign David Villa.

 

Ganske sært at både Arsenal og Barcelona går ut samme kveld og sier til journalister at det ikke er hold i ryktene rundt Villa. Hvorfor i kveld fra begge parter?

Det tar jeg som et sikkert tegn på at vi er i forhandlinger. Postet noe info under Useriøse rykter tidligere i kveld også. Er jo helt håpløst å drive å følge med på mange forskjellige tråder om overganger. Dette sorterer vel inntil videre under "rykte-tråden"?

Link to comment
Share on other sites

Det tar jeg som et sikkert tegn på at vi er i forhandlinger. Postet noe info under Useriøse rykter tidligere i kveld også. Er jo helt håpløst å drive å følge med på mange forskjellige tråder om overganger. Dette sorterer vel inntil videre under "rykte-tråden"?

 

Enten det eller så har forhandlingene brutt sammen. Noe ulmer hvertfall under overflaten vil jeg tippe.

 

Ellers syntes jeg det er best at man bruker spillertråden til en enkelt spiller til rykter enten seriøse eller useriøse hvis det allerede finnes en tråd. Useriøse rykter tråden brukes som regel når det ikke allerede finnes en tråd eller den originale tråden er såpass dypt begravet at man ikke finner den ved hjelp av søking :)

Link to comment
Share on other sites

Forøvrig så er det vel snakk om 200,000 drakter som skal til for å dekke overgangssummen hvis den ender opp på £10M og man tar utgangspunkt i at hver drakt koster 50 pund.

Og du tror virkelig 100% av pengene man betaler for en drakt går rett til klubben? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Det tar jeg som et sikkert tegn på at vi er i forhandlinger. Postet noe info under Useriøse rykter tidligere i kveld også. Er jo helt håpløst å drive å følge med på mange forskjellige tråder om overganger. Dette sorterer vel inntil videre under "rykte-tråden"?

 

Jeg mener at det har utkrystalisert seg noen overganger som er mer aktuelle enn andre. Da er det mer ryddig å få egne tråder til disse, ta helt de useriøse og mindre tenkelige overgangsryktene i de andre trådene. Da blir det lettere å holde oversikten for de som bare kommer innom forumet, og som ikke følger med over lengre tid.

 

Samletråder inneholder svært ofte mange parallelle diskusjoner, det gjør det veldig vanskelig å følge med.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg mener at det har utkrystalisert seg noen overganger som er mer aktuelle enn andre. Da er det mer ryddig å få egne tråder til disse, ta helt de useriøse og mindre tenkelige overgangsryktene i de andre trådene. Da blir det lettere å holde oversikten for de som bare kommer innom forumet, og som ikke følger med over lengre tid.

 

Samletråder inneholder svært ofte mange parallelle diskusjoner, det gjør det veldig vanskelig å følge med.

Forsåvidt enig i det, men da burde David Villa hatt en egen tråd for lenge siden vi har vært linket til han siden desember. Wenger pratet jo med han i desember og siden da har det versert rykter om vår interesse ;-)

Vi kom forøvrig først med et skikkelig skambud på han. Sannsynligvis mest for å ta igjen mot Barca som kom med flere skambud på Fabregas. Dick Law er fortsatt i Spania i dag. Så får vi håpe at det er David Villa det forhandles om og ikke Isaac Cuenca !!!

Link to comment
Share on other sites

 

Derfor jeg sa overgangssum spesifikt mtp. at det er totalt urealistisk med overgangssum + lønn på draktsalg alene. Nå skal sant sies at Ronaldo til Real Madrid nærmest betalte seg selv i form av draktsalg når han gikk til de spanske gigantene.

 

Forøvrig så er det vel snakk om 200,000 drakter som skal til for å dekke overgangssummen hvis den ender opp på £10M og man tar utgangspunkt i at hver drakt koster 50 pund.

 

Angående det siste der:

 

http://www.goal.com/...irt-sale-charts

 

For noen år siden så lå vi på over 1 million årlig, men etter salg av Nasri, Cesc og van Persie så har draktsalget droppet en del. Ser på det som langt ifra umulig at et kjøp av Villa (eller et annet stort navn) ikke ville bidratt til en betydelig økning i den statistikken der :)

 

Rett skal være rett. Du skrev overgangssum spesifikt. Det skal du ha. Men jeg er fortsatt svært skeptisk til regnestykket.

 

Jeg har forsøkt å google meg frem til hvor mye klubben tjener per drakt solgt. Det er ikke informasjon som er lett tilgjengelig, dessverre. Men ifølge Swissramble, i en artikkel om Zlatan, hevdes det at profitten er £12 per drakt i gjennomsnitt. Det er vanskelig å vite hvor de har dette tallet fra, og om det er korrekt. Men skulle det være det, må vi altså nesten doble hele det totale draktsalget for å dekke inn £10 mill.! Skrur vi opp profitten til eksempelvis 20 pund per drakt, må vi fortsatt selge 500 000 drakter ekstra. Jeg tviler på at en aldrende David Villa ville skapt en slik kjøpelyst!

 

Angående Cristiano Ronaldo. Jeg har forsøkt å google dette også. Jeg har funnet flere artikler hvor det påstås det samme som du sier; at han har tjent inn sin egen overgangssum gjennom draktsalg. Men jeg er har ikke funnet en eneste som faktisk kan dokumentere påstanden.

 

 

Jeg forsøker meg likevel på et regnestykke. Og her er premissene:

- £80 millioner var overgangssummen for Ronaldo, ifølge Wikipedia.

- 1,4 millioner drakter har Real Madrid solgt i gjennomsnitt de siste fem årene, ifølge artikkelen på goal.com.

- £12 er den gjennomsnittlige profitten per drakt solgt, ifølge Swissramble.

- £84 millioner er dermed den totale fortjenesten Real Madrid sitter igjen med på draktsalg de siste fem årene, gitt premissene over.

 

Nå. Hvis hver solgte drakt gir £12 i gevinst. Hvor mange drakter må da selges for å dekke inn £80 millioner? Svaret er ca. 6,66 millioner drakter. Og Real Madrid har altså solgt 7 millioner drakter totalt de siste fem årene...

 

Hvis den skal være sann, påstanden om at Ronaldo har tjent inn sin egen overgangssum, så må vi altså legge til grunn at Real Madrid uten Ronaldo bare ville ha solgt 333 333 drakter de siste fem årene. Eller 66 666 drakter årlig... Det finner jeg ikke spesielt sannsynlig. For å si det mildt.

 

 

Kan hende er ikke premissene jeg setter helt presise. Men man må uansett justere mye på tallene for å få Ronaldos regnskap til å gå opp. Og disse tallene var de mest troverdige jeg fant. Inntil noen graver frem en bedre kilde, velger jeg å avvise alle disse "draktsalg finansierer superstjerner"-teoriene!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...