Jump to content

David Villa


Legend14

Recommended Posts

Imponerende graving Safe Hands. Hvis tallene stemmer så skal det nok litt mer til enn "bare" 200,000 solgte drakter for å betale overgangssummen til Villa, men det jeg da lurer på er hvorvidt pengene for PL merker og drakttrykk er med i prisen?

 

Er kanskje ikke det letteste å finne ut akkurat, men det sier seg selv uansett: Det er veldig vanskelig å finanisere et spillerkjøp kun på draktsalg, men det hjelper hvertfall med å minske utgiftene hvis drakta til spilleren selger i store nummer. :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 240
  • Created
  • Last Reply

Vi kom forøvrig først med et skikkelig skambud på han. Sannsynligvis mest for å ta igjen mot Barca som kom med flere skambud på Fabregas. Dick Law er fortsatt i Spania i dag. Så får vi håpe at det er David Villa det forhandles om og ikke Isaac Cuenca !!!

 

Dette er nok ikke bare en "hevntaktikk" fra klubben, men det er noe vi uansett gjør når det kommer til spillere. Ikke en dum taktikk for å prøve markedet akkurat, men det kan også slå litt feil ut mtp. at klubben som mottar skambudet kan bli litt mindre villige til å inngå i samtaler da de muligens føler den andre parten er useriøs.

 

Når det kommer til spillere det forhandles om så er det vel alltid lov å håpe på Fabregas? Eller hva med Alexis Sanchez? Syntes han er en litt småekkel spiller mtp. filming, men han er fantastisk talentfull. Passer dog ikke helt inn i Barcelona og Ferguson ville veldig gjerne ha han før han gikk til Barcelona. Ville jo vært meget deilig å kunne snyte Fergie for en spiller han virkelig ønsket? Payback for van Persie?

Link to comment
Share on other sites

Det er jeg dog helt enig i! Hadde vi f.eks brukt det på å få f.eks Fabregas tilbake, Jocetic, Gøtze, whatsoever så hadde jeg vært veldig mye mer fornøyd. Men ser ikke problemet i å handle Villa heller.

Link to comment
Share on other sites

For å si det slik.. denne "dealen" er en no go. Barcelona har vel fra dag 1 sagt at de ikke vil selge Villa. Villa selv har ikke sagt noe, men pressen har skrevet at Villa "tryglet" Barcelona om å få lov til å gå til Arsenal i vinter. At han skal ha gjort det kan jeg ikke skjønne mtp. at han for kun et par dager siden ble pappa igjen. Klarer virkelig ikke å se for meg at han drar fra Barcelona før til sommeren og i og med at jeg allerede nå syntes det er vel sent å hente Villa så blir det altfor sent å hente han i sommer.

 

En annen ting verdt å søke opp er kommentarene Wenger ga om Gervinho i går. Virker ikke akkurat som han er så hypp på en ny spiss etter hva Gervinho har prestert i ACN.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke sikker på om David Villa er svaret på våre problemer. Kampen igår viste jo at det er andre steder på banen hvor det skorter.

 

LIkevel: Når Barca ønsker en Arsenalspiller så legger de et bud som gjerne er under markedsverdi og vi aksepterer (Henry, Fab og Song). Det er vel kun Hleb de siste årene som vi i etterkant er enige om fikk godt betalt for, Overmars og Petit fikk vi vel greit med penger for. Forstår også at vi har mye penger utestående hos Barca (ingen gode kilder dog), men klarer likevel ikke å "presse" Barca til en overgang for en spiller som de tydeligvis ikke satser på, Virker som Barca leker seg litt med oss og vil markere hvem som er storebror.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke sikker på om David Villa er svaret på våre problemer. Kampen igår viste jo at det er andre steder på banen hvor det skorter.

 

LIkevel: Når Barca ønsker en Arsenalspiller så legger de et bud som gjerne er under markedsverdi og vi aksepterer (Henry, Fab og Song). Det er vel kun Hleb de siste årene som vi i etterkant er enige om fikk godt betalt for, Overmars og Petit fikk vi vel greit med penger for. Forstår også at vi har mye penger utestående hos Barca (ingen gode kilder dog), men klarer likevel ikke å "presse" Barca til en overgang for en spiller som de tydeligvis ikke satser på, Virker som Barca leker seg litt med oss og vil markere hvem som er storebror.

David Villa ville ha gjort det bedre i forsvar/mål enn samtlige av de som spilte.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...