Jump to content

David Villa

Legend14

Recommended Posts

Det ble unaturlig stille veldig fort akkurat omkring David Villa. Det var blest i medier i noen dager, også døde det ut veldig fort. Synes det er litt mistenkelig. Før har vi opplevd at ryktene har svirret og gått, helt til vi har fått en annen spiller, eller spilleren vi har jakta har gått til en annen klubb.

Begynner nesten å tenke at det er muligheter for å se ham i vår fantastiske drakt før vi aner det :)

My thoughts exactly. Wenger roet jo ned ryktene også ved å si at han ikke hadde lagt mye tanker på dette enda, men han sa ikke at han ikke hadde planer om å prøve å signere Villa

• Replies 240
  • Created
  • Last Reply

Robinho syns jeg er en humørspiller deluxe. Tipper han er en som kom til Spania for å bli.

Tror han vil få problemer med å prestere i Arsenal. Etter hva jeg har fått med meg er han ikke fast på Real-laget heller.

Villa vil nok være et bra kjøp. Ser derimot ikke for meg at Wenger har planer om å hente han.

En kvalitetsspiller, men tror nok kanskje han trenger litt lenger tid enn Torres til å "slå gjennom".

Likevel..jeg sier ja, takk. :rolleyes:

Angående Bendtner. Jeg har også en feeling på at han forsvinner i sommer hvis det kommer et bra bud. Dog så ser det ut som Wenger har tenkt å satse på han videre.

Han er god inni boksen og scorer en del mål, men syns han sliter med spillet ellers.

At han ikke er helt på nett med resten av spillerne gjør det ikke bedre.

Vi ser med en gang når f.eks. Adebayor og Bendtner spiller sammen at de ikke akkurat er god kjemi selv om de opptrer proffesjonelt.

Det ser ikke jeg kommer til å bli noe bedre ihvertfall. Ikke akkurat det vi trenger i et spisspar.

Er Van Persie og Adebayor skadefri kommer Bendtner til å benkes uansett.

Villa er jo mer eller mindre klar for Real Madrid nå, forventes at han skirver under for dem iløpet av 1 ukes tid.

Kilde?

Det har jeg vettu :P

http://realmadrid.no/Nyhet.aspx?nyhetID=12291

Marca skal visstnok også være spanias mest seriøse avis...

Dette kan jo selvfølgelig bare være rykter, men uansett så tror jeg ikke Wenger hadde hentet Villa. Han er altfor kjent :P Wenger kjøper alltid spillere "uten" navn, og gjør dem om til navn som Villa ;)

Wenger har sagt at Bendtner kommer til å få mer sjanser neste sesong, så det ville vært overaskende om Wenger solgte Bendtner, har forøvrig tro på gutten selv.

Walcott kommer til å være fast neste år fra første kamp hvis han er skadefri, enten det er på en av kantene eller på topp.

Adebayor har spilt over all forventning, men jeg mener han fortsatt ikke er en komplett spiss.

Angående Van Persie, jeg er hans største fan i hele verden lissom. Jeg vil så syykt at han skal bli kjent som en av Premier League's beste spillere. Men han er for mye skadet, forhåpentligvis så holder han seg skadefri neste år og scorer 10-20 mål...

Kan ikke regne med at Eduardo kommer til å bli impactspiller neste år heller dessverre.

Men uavhengig av alt dette, så er jeg gangske sikker på at Wenger kommer til å handle inn en etablert stjerne spiss. Villa eller Huntelaar er de jeg håper mest på. En av de to, ikke begge selvfølgelig.

At Wenger sier at han ikke er innteresert i Villa nå, er bare en del av hans "policy". Hvis han hadde sagt at han ville kjøpe Villa nå så ville han gå imot sin egen politikk. Han har jo slaktet real m og inter for akkurat dette, så jeg tror han følger sine egne regler og snakker først med Valencia før han gjør noe.

Personlig så mener jeg at vi trenger ihvertfall 2 impactspillere, en spiss og forsvarer, eller kanskje en kantspiller. Ønskelisten min er 2 av disse:

Villa 26 år ekte goalgetter, ikke rammet av mye skader.

Huntelaar 23 år?

Quaresma veldig god kantspiller

Micah Richards

Dere har helt sikkert flere navn på blokka, men kommer ikke på noen flere nå. Uansett så vil jeg ikke ha benzema eller ben harta, de er begge to spillere med en "jeg" holdning har jeg hørt. Så håper at begge de to er utelukket.

Er ikke sikker på om jeg ønsker meg en sentral midtbanespiller for å ta over for flamini, tror kanskje det er på tide å gi Diaby og Denilson sjansen(hvis de er gode nok da). Og Alexander Song kan jo spille midtbane, selv om midtstopper er hans faste posisjon.

Vi får se, forventer uansett mye av denne sommeren for Arsenals del.

Fabregas har gått ut og sagt at han veldig gjerne vil se Villa i Arsenal drakt til sommeren, nå som Flamini har dratt og Hleb kanskje drar, har Fabregas mistet 2 veldig gode kamerater i Arsenal, tror det ville betydd ganske mye for ham å se at han kom, tror også det ville bidratt med å beholde Fabregas i klubben lenge. Jeg tror Villa hadde blitt en matchviner i Arsenal.

http://www.goal.com/en/Articolo.aspx?ContenutoId=697252

Villa kommer nok ikke. Han er vel for dyr også.

Bare han ikke havner i en annen engelsk klubb så... Det ville vært kjipt ;)

Kanskje litt overraskende at Wenger har tenkt å dyrke Vela som spiss også siden vi allerede har 4-5 fra før. Blir vanskelig å holde alle fornøyd hvis det er 6 spillere som skal kjempe om 2 plasser.

Trodde Vela skulle drilles som en "coming star" på venstrevingen.

Selv om Wenger ser på Vela som spiss nå så er det ikke dermed sagt at han kommer til å spille spiss neste sesong. Hvis det skulle vise seg at Ben Arfa ikke kommer, og at Rosicky fortsetter å slite med skader så vil nok Vela bli relativt fast på kanten vil jeg tro. Spesielt også hvis van Persie finner tilbake til storformen og Adebayor fortsetter sitt gode spill på topp.

Det positive nå er at vi har såpass mange spillere som kan spillere i flere posisjoner og det er veldig betryggende.

Jaaa.. LØP OG KJØP! Nå er det nok sparing.. nå må Wenger bruke pengene, viss han vil vinne noe som helst.. må han punge ut for de beste ! David Villa og Micah Richards har sagt de vil til Arsenal.. Så signer han Makoun eller Yaya Toure også.. da er alt løst for maaange år fremover :o

Hehe :o Skjønner at folk vil ha en spiss som allerede spiller fast på det spanske landslaget, men noe slikt skjer nok ikke med Wenger ved roret. For dyr, for kjent og for gammel, og dessuten er det ikke en slik spiller vi trenger: Vi trenger en defensiv midtbane, en ving og muligens en midtstopper; vi har allerede Ade, Rvp, Dudu, Bendtner, Walcott og Vela.

Hehe :) Skjønner at folk vil ha en spiss som allerede spiller fast på det spanske landslaget, men noe slikt skjer nok ikke med Wenger ved roret. For dyr, for kjent og for gammel, og dessuten er det ikke en slik spiller vi trenger: Vi trenger en defensiv midtbane, en ving og muligens en midtstopper; vi har allerede Ade, Rvp, Dudu, Bendtner, Walcott og Vela.

Vi trenger en spiss også, Wallcott er best som ving, han er hurtig og har god teknikk (håper han blir prioritert forran Eboue neste sesong) Vela har jeg ikke sett noe serlig av enda, men tror nok han er litt for ung til å gli rett inn i premier league. Dudu kommer neppe tilbake for fullt neste sesong(forhåpentligvis er han klar i 09 - 10 sesongen) Da sitter vi igjen med RvP, Ade og Bendtner. Og med Van Persie mye skadet, føler jeg ikke at Bendtner er rett mann til å ta over like mye som han har gjort i år. Vi ser han har blitt bedre, men han mangler fortsatt mye på teknikk og skudd ferdigheter, synes også han til tider kan være litt ego. En spiss som Villa hadde blitt bra, selvom han må tilpasse seg Premier league, så har han mye erfaring, han er sterk og har god balanse. Selvom allt strider i mot Wenger politikken, har jeg fortsatt et lite håp om at han kommer :o

• 3 weeks later...

Ser ikke helt behovet for å selge en av våre nåværende spisser alikevel. Walcott kommer til å spille høyre ving neste sesong også. Mens Vela 99% sikkert kommer til å spille FA cup / Liga cup - med enkelte små innhopp i PL, og da sannsynligvis som ving(?). Wenger sier bare at han ser på Vela som en ren spiss, men det sa han den gangen han signa walcott også.

Eduardo er tidligere frisk enn antatt, men fortsatt ikke spilleklar for førstelaget før i november. Van persie er jo laget av porselen så han blir vel en god del skadet. Adebayor får vel spille så mye han vil, mens Bendter sikkert får sin del han også.

Men jeg tror uansett at 1 av våre spisser forsvinner i sommer. Og jeg tror det blir Bendter.

Jeg var gasnke stor fan av Bendtner i starten av fjor årets sesong, kom fra Birmingham med kjempe talent, men må innrømme at jeg har mistet litt sansen for ham. Han virker allt for egoistisk, samtidig som at han mangler mye på teknikk og fart, han er dog ganske sterk og flink med hodet, han virker også allt for engstlig for å avslutte, ser allt for skjelden at han prøver et skudd direkte på mål. Hvis ryktene stemmer, om at vi kan få 8 - 10 mill pund for Bendter så syns jeg vi skal gjøre det og bytte ham ut med en litt mer erfaren. Om Villa er svaret vet Wenger bedre enn oss, men håper det kommer en spiss alla Villa i sommer, vi kan ikke regne med Eduardo neste sesong.

Tenk å ha Eduardo , Van Persie , Villa og Adebayor til å kjempe om spiss plassen. Da hadde vi hele tiden hatt 2 uthvilte spisser, skader hadde ikke vært noe problem og konkurranse hadde fått spillerne til å kjempe om plassen hele tiden. Sånn som det er i dag så har Adebayor plass på 1. elveren uansett hvor dårlig form han er i. Adebayor har også i løpet av sesongen blitt veldig høy på pæra, selvtillit er viktig, men man bør ha plass på 1. elveren fordi man fortjener den, ikke bare fordi vi ikke har andre spillere å velge i.

Den der er jeg veldig enig i Utne,vi kunne trengt en klassespiss til for å hevet innsatsen til foreks Adebayor..Men hva med Bendtler i dette tilfellet,har ikke lyst å kvitte meg med han,heller leia han ut til en middels Pl-klubb..RVP kan jo spille på venstre kant å.Med dette kunne vi kjørt spissene våre enda hardere uten å være redd for skader etc..Men Wenger handler ikke spiss lel nå,han foretar seg max to overganger(jevla raring,han skulle spillt mere Fm) :D

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...