Jump to content

Manchester City


Christian

Recommended Posts

FA kan vanskeleg klandrast for å fylgje regelverket, og kan ikkje ordleggje seg annleis enn slik dei gjer. Ein kan ikkje akkurat utforme sitt eige regelverk heller. Det ville ikkje gått lang tid før ein hadde hatt FIFA på døra. FA plasserer ansvaret der det høyrer heime, hjå FIFA, og lèt det vel skinne gjennom at ein ikkje nødvendigvis er komfortable med situasjonen. Denne reaksjonære og bakstreverske gjengen i Zürich, som ser den minste og uskuldigaste reform som eit trugsmål mot fotballens idè, vil før eller sidan få si avløysing. Spørsmålet er kor lenge me må vente.

 

FA har derimot eit ansvar for å syte for at dommarane i Premier League er kompetente og mogne for oppgåvene. Her er det litt å ta tak i.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 802
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

FA kan vanskeleg klandrast for å fylgje regelverket, og kan ikkje ordleggje seg annleis enn slik dei gjer. Ein kan ikkje akkurat utforme sitt eige regelverk heller. Det ville ikkje gått lang tid før ein hadde hatt FIFA på døra. FA plasserer ansvaret der det høyrer heime, hjå FIFA, og lèt det vel skinne gjennom at ein ikkje nødvendigvis er komfortable med situasjonen. Denne reaksjonære og bakstreverske gjengen i Zürich, som ser den minste og uskuldigaste reform som eit trugsmål mot fotballens idè, vil før eller sidan få si avløysing. Spørsmålet er kor lenge me må vente.

 

FA har derimot eit ansvar for å syte for at dommarane i Premier League er kompetente og mogne for oppgåvene. Her er det litt å ta tak i.

I forhold til bl.a. suspensjoner så er det opptil hver enkelt liga. Kan godt hende at reglene for dommerne skal være like, men det er ikke noe som står i veien for at FA kan komme med regler der taklinger som f.eks. Henrys mot Wigan kan straffes med 10 kamper. De Jong blir litt mer vrien hvis dommeren godkjenner kvestingen som en ærlig takling, da er det nok regler på UEFA nivå som beskytter den avgjørelsen, men det er ikke noe i veien for at FA kan innføre langt strengere straffer når dommeren gir direkte rødt.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Lurer på hva Wenger hadde gjort dersom noen av arsenals spillere hadde gjort dette:

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/...-night-out.html

Tipper de hadde fått en advarsel, og hadde det gjentatt seg så hadde det vært døra neste. Wenger gidder ikke å drive opdragelse av drittunger. Se bare på Pennant, Bentley, Quincy med flere.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

To dønn kjedelig 0 - 0 kamper på rad på hjemmebane. En hissig kaptein Tevez blir byttet ut 10 min før slutt. Hvor mange dager får Mancini fortsette? God defensiv organisasering til tross, jeg tipper han får sparken før nyttår!

Link to comment
Share on other sites

Uttalelse av Mario Balotelli:

- Jeg kan si for sikkert at jeg er i Manchester City fram til juni. Jeg har en femårskontrakt, og kan ikke si så mye mer enn det.

 

Har en femårskontrakt, men blir garantert et halvt år til. Morsomt å se hvordan dagens fotballspillere ser på sine kontraktsforpliktelser

Link to comment
Share on other sites

Uttalelse av Mario Balotelli:

- Jeg kan si for sikkert at jeg er i Manchester City fram til juni. Jeg har en femårskontrakt, og kan ikke si så mye mer enn det.

 

Har en femårskontrakt, men blir garantert et halvt år til. Morsomt å se hvordan dagens fotballspillere ser på sine kontraktsforpliktelser

 

Han har sikkert klausular i kontrakta. Det han trudde var ein fotballklubb viste seg å være eit galehus, og dermed står han fritt til å reise.....

Link to comment
Share on other sites

Han har sikkert klausular i kontrakta. Det han trudde var ein fotballklubb viste seg å være eit galehus, og dermed står han fritt til å reise.....

 

Eg sluttar aldri å la meg overraske over moralen, ansvarsfølelsen og lojaliteten til dagens fotballspelarar.. For ein gjeng med overbetalte sutrekoppar!

Link to comment
Share on other sites

Eg sluttar aldri å la meg overraske over moralen, ansvarsfølelsen og lojaliteten til dagens fotballspelarar.. For ein gjeng med overbetalte sutrekoppar!

 

Så kan ein hevde at alt dette berre eit symptom på tida me lever i. Fotballspelarar leverer sine tenester til høgstbydande, i dette tilfellet personifisert ved Man. City.-eigar Sheikh Mansour bin Zayed Al Nahyan. Og mykje vil som kjent ha meir. "Wall Street" kunne like gjerne ha handla om fotball. Oliver Stone såg tidleg kva som kom, og Michael Douglas har fortalt om alle som sidan kom bort til han og uttrykte si beundring for Gordon Gekko: "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies, cuts through, and captures, the essence of the evolutionary spirit." Gekko er blitt eit førebilete, stikk i strid med det som var Stone's intensjon.

Også for fotball er pengar blitt alle tings mål, og dansen rundt gullkalven vil halde fram til det heile endar med ein spektakulær kræsj. Då vil finansverda ha nok med seg sjølv, fotball vil gå av moten som leikety for dei rikaste, og me som er glade i fotball vil få klubbbane våre attende som det dei ei gong var.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

SheikhMansourSplashCash.jpg_50403814_010835813-1.jpg

 

Can't buy me love, love

Can't buy me love

 

I'll buy you a diamond ring my friend if it makes you feel alright

I'll get you anything my friend if it makes you feel alright

'Cause I don't care too much for money, money can't buy me love

 

I'll give you all I got to give if you say you love me too

I may not have a lot to give but what I got I'll give to you

I don't care too much for money, money can't buy me love

 

Can't buy me love, everybody tells me so

Can't buy me love, no no no, no

 

Say you don't need no diamond ring and I'll be satisfied

Tell me that you want the kind of thing that money just can't buy

I don't care too much for money, money can't buy me love

Link to comment
Share on other sites

Synes rett og slett det er herlig å se Mancini miste mer og mer av roen. Mannen sutrer, klager, og banner oftere og oftere, der han står på sidelinja. Mistet litt av kontrollen på laget, og jeg nekter å tro at han sitter der i mai.

Herlig Everton seier idag!

Link to comment
Share on other sites

- Men det er bare én spiller i verden som er lite grann bedre enn meg. Det er Lionel Messi. Alle de andre er på et nivå bak meg. Jeg er selvsagt fornøyd med å vinne dette, men hvem andre kunne egentlig vunnet? For to år siden ble jeg nummer seks. I fjor ble jeg nummer fire. I år var det vel min tur. Nå blir målet å vinne tittelen som Europas beste spiller, sier han.

 

Hehe, fikk meg en god latter der :P

 

Edit: er enig med Balotelli; hvem er egentlig Wilshire?

Link to comment
Share on other sites

 

Han får Bendtner til å fremstå som en gutt uten selvtillit :P

 

Ingen tvil om at Balotelli har de fysiske aspektene for å kunne bli en klassespiller, men det mentale hos gutten er helt på trynet. Både Wayne Rooney og Fabregas var bedre når de var 20 enn hva Balotelli. Mye grunnet at de var langt mer stabile enn italieneren.

 

Forøvrig eier ikke gutten selvinnsikt til tusen ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg så Balotellis opptreden mot Everton, og han var farlig frem på en gang! Da sklei han, og sparket ballen ut til utspark. Resten av kvelden jogget han rundt i kjent Adebayor stil og slo noen støttepassninger. Jeg gleder meg til neste gang Wilshere markerer ut Balotelli fra kampen, samt slå tre tunneler på "super-mario"

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...